Parhaat säilöntäpurkit, mikä merkki, mistä saa?

Säilöntäpurkit

Säilöntäohjeissa ei juuri koskaan kerrota millaisia niiden purkkien tarkalleen pitää olla, eikä varsinkaan sitä, että mistä niitä saa! Kuitenkin kuvittelisin, että näissäkin on eroja, niin kuin muissakin tavaroissa. Eli laatu maksaa.

Jos nyt siis haluan ostaa kunnon setin purkkeja, jotka ovat mahdollisimman hyvää laatua ja monikäyttöisiä, niin mistä ihmeestä niitä saa?

Samojen purkkien pitäisi soveltua umpiointiin, hillojen säilöntään ja myös kuivaruokien (kuten kuivatut hedelmät tai riisi) suojaamiseen ruokakaapissa. Oletukseni on, että vain lasipurkit täyttää kriteerit.

En jaksa sitä, että purkkeja on hirveä määrä erinäköisiä ja erilaisia, eri koot riittävät. Näiden purkkien on tarkoitus kestää lopun elämää

Mistä ihmeestä voi tietää, että joku purkki jossain honkkarissa on oikeasti hyvä? Eikö pidä kiinnittää huomiota tiivisteiden saatavuuteen, kansien vaihdettavuuteen jne?

Tiedän kyllä, että Piltti-purkkeja voi uudelleenkäyttää, mutta puhun nyt vähän isommista purkeista.

4

1467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti

      Ei niissä ole juurikaan eroja, lasi on lasia ja umpiotölkkien tiivisteet yleensä standardikokoa. Purkkeja on vaikkapa Prismassa tai IKEAssa. Kierrekantisten purkkien kannet kyllä kestää vaikka kuinka kauan.

    • Säilöntäpurkit

      Vastaanpa sitten kysmykseeni itse, kun tuli surffailtua ja käytyä kaupoissa.

      Tädille tiedoksi, että laseissa ja kansissa on kyllä erojakin. Itse haluan sellaisen metallikannen, johon tulee se kuoppa, niin tietää varmasti onnistuneensa.
      Eikä kansia saa edes umpioinnissa uusiokäyttää. Umpioinnissa pitää kannet/kannen tiivisteet vaihtaa joka kerta, siksi ei noin vaan voi käyttää kierrätyspurkkeja, ellei niihin saa vaihtokansia.

      Clas Ohlsonilla oli jotain halpoja, mutta ei tuntuneet kovin hyvälaatuisilta ja oli rumia ruutukantisia. Anttilassa, Stockalla ja Prismassa ja Sokoksella on italialaisen Bormioli Roccon erikokoisia Quatro stagioni purkkeja, jotka on sekä nättejä, että hyvälaatuisia. Ei tietysti halvimpia. Kauniit kullanväriset kannet.
      Laatupurkkehin saa myös vaihtokansia.
      Jos esimerkiksi aikoo käyttää painekeitintä umpiointiin, niin parasta olla hyvää laatua sen purkin.
      Keitettävän sokerihillon tekoon käy kyllä ne kierrätyspurkitkin.

      • täti

        no höpö höpö


      • järkeä2
        täti kirjoitti:

        no höpö höpö

        Sama kokemus minulla.
        Lapset asialla, mene itse perässä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe