Mihin pappeja ja kirkkoa tarvitaan?

Kysyn vaan

Sehän on minun ja Jumalan välinen asia, en minä siihen mitään välimiestä tai naista tarvitse. Enkä mitään organisaatiota. Minulla on Raamattu, se riittää minulle. Joudunko Helvettiin kun en anna rahojani kirkolle enkä heidän riennoissaan käy? Mieluusti annan rahojani hyvätekeväisyyteen mutta suoraan, ilman välikäsiä.

85

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katolilainen

Jos haluat kuunnella Jeesusta elät kristillisen kirkon yhteydessä. Kirkon ulkopuolella jäät ilman sakramenttien voimaa, oikeaa opetusta ja muiden kristittyjen tukea ja yhteistä rukousta. Jäät alttiiksi väärälle ja eksyttävälle opetukselle. Pohdipa asiaa näiden jakeiden pohjalta:

Kristus perusti yhden kirkon ja asetti Pietarin (avaintenhaltija, johtoasema) sekä muut apostolit sen johtoon:

18. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu. "Matt. 16

Raamattu nimenomaan todistaa kirkon, ei pelkän Raamatun olevan Totuuden pylvään ja perustuksen:

15 Jos tuloni kuitenkin viivästyy, saat tästä tietää, miten on käyttäydyttävä Jumalan temppelissä, elävän Jumalan seurakunnassa, joka on totuuden pylväs ja perustus. 1. Tim. 3

25. Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan. 26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. Hepr. 10

• Yhden vaimon mies

Olen usein havainnut katolilaisten taistelevan 'vain Kirjoitukset' -periaatetta vastaan lähestulkoon ateistisella palolla. Toisaalta syytätte toiskirkkoisia siitä, että irroitetaan jakeet asiayhteydestään oman näkemyksen tukemiseksi. Huomaatko, että teet tässä itse sitä, mistä toiskirkkoisia syytät. Mikä on perustelusi sille, että otat 1. Tim. 3:15 irrallisena jakeena todistaaksesi, että sinun kirkkosi on totuuden pylväs ja perustus. Tehän ette ota lainkaan huomioon sitä, kuinka Jumalan huoneessa tulee olla. 1. Tim. 3: 1-16, jotta se olisi TOTUUDEN pylväs ja perustus.

• Kysyn vaan

Eli joudun helvettiin kun en anna rahoja kirkolle ja tee mitä leipäpapit sanovat? Tosin eiväthän he nykyään mitään edes sano, kaiken hyväksyvät. Miksi tuollaiseen maallistuneeseen kirkkoon liittyisin? Ei kiitos.

• Kysyn vaan

"Jos haluat kuunnella Jeesusta elät kristillisen kirkon yhteydessä. Kirkon ulkopuolella jäät ilman sakramenttien voimaa, oikeaa opetusta ja muiden kristittyjen tukea ja yhteistä rukousta. Jäät alttiiksi väärälle ja eksyttävälle opetukselle. Pohdipa asiaa näiden jakeiden pohjalta:"

Katollilainen kirjoitti noin. Että pitäisi Rooman piispan, Paavin käskyvaltaan alistua, ei ikinä. Minä ole protestantti, luterilainen ja katolista minusta ei saa mitenkään.

Kannattaisi vähän ottaa selvää millaisia hirmutöitä paavit ovat aikoinaan tehneet. Uskonsotien aikaan vainosivat armotta kerettiläisinä pitämiään protestantteja. Kun piirittivät erästä kaupunkia tulivat sotilaat kysymään ennen rynnäkköä kaupunkiin mistä tunnemme kerettiläiset, kaupungissa kun oli paljon myös katolisia. Paavi, tuo mukamas kristuksen käskynhaltija sanoi: "Tappakaa heidät kaikki, Jumala kyllä tuntee omansa".

Paavit ovat olleet ihmiskunnan vihollisia, ihan tosissaanko minulle katolisuutta minulle tyrkytät?

• Kuinka monta tietä ?
        Kysyn vaan kirjoitti:

Eli joudun helvettiin kun en anna rahoja kirkolle ja tee mitä leipäpapit sanovat? Tosin eiväthän he nykyään mitään edes sano, kaiken hyväksyvät. Miksi tuollaiseen maallistuneeseen kirkkoon liittyisin? Ei kiitos.

Katolisen kirkon viestintä on hyvin ristriitaista. Heidän katekismuksensa mukaan Rooman katolinen kirkko on ainoa pelastava laitos. Toisaalta heidän keulakuvansa antavat universalistisen kuvan pelastuksesta. Jopa ateistit pelastuvat olemalla riittävän hyviä ihmisiä.

• TotuusJumalanSanassa
        Yhden vaimon mies kirjoitti:

Olen usein havainnut katolilaisten taistelevan 'vain Kirjoitukset' -periaatetta vastaan lähestulkoon ateistisella palolla. Toisaalta syytätte toiskirkkoisia siitä, että irroitetaan jakeet asiayhteydestään oman näkemyksen tukemiseksi. Huomaatko, että teet tässä itse sitä, mistä toiskirkkoisia syytät. Mikä on perustelusi sille, että otat 1. Tim. 3:15 irrallisena jakeena todistaaksesi, että sinun kirkkosi on totuuden pylväs ja perustus. Tehän ette ota lainkaan huomioon sitä, kuinka Jumalan huoneessa tulee olla. 1. Tim. 3: 1-16, jotta se olisi TOTUUDEN pylväs ja perustus.

1. Tim. 4: 1. Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja 2. valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty 3. ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan. 4. Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan; 5. sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.

• katolilainen
        Kuinka monta tietä ? kirjoitti:

Katolisen kirkon viestintä on hyvin ristriitaista. Heidän katekismuksensa mukaan Rooman katolinen kirkko on ainoa pelastava laitos. Toisaalta heidän keulakuvansa antavat universalistisen kuvan pelastuksesta. Jopa ateistit pelastuvat olemalla riittävän hyviä ihmisiä.

"Jopa ateistit pelastuvat olemalla riittävän hyviä ihmisiä."

Ei meillä ole sellaista oppia.

Jumala tuomitsee ihmiset oikeudenmukaisesti. Ketään ei voida tuomita siitä, mihin hän ei ole syypää. Toisaalta Jumala on ilmoittanut itsensä kaikille (luonnollinen ilmoitus), joten ateismille ei ole oikeudenmukaista perustetta.

• katolilainen
        Kysyn vaan kirjoitti:

"Jos haluat kuunnella Jeesusta elät kristillisen kirkon yhteydessä. Kirkon ulkopuolella jäät ilman sakramenttien voimaa, oikeaa opetusta ja muiden kristittyjen tukea ja yhteistä rukousta. Jäät alttiiksi väärälle ja eksyttävälle opetukselle. Pohdipa asiaa näiden jakeiden pohjalta:"

Katollilainen kirjoitti noin. Että pitäisi Rooman piispan, Paavin käskyvaltaan alistua, ei ikinä. Minä ole protestantti, luterilainen ja katolista minusta ei saa mitenkään.

Kannattaisi vähän ottaa selvää millaisia hirmutöitä paavit ovat aikoinaan tehneet. Uskonsotien aikaan vainosivat armotta kerettiläisinä pitämiään protestantteja. Kun piirittivät erästä kaupunkia tulivat sotilaat kysymään ennen rynnäkköä kaupunkiin mistä tunnemme kerettiläiset, kaupungissa kun oli paljon myös katolisia. Paavi, tuo mukamas kristuksen käskynhaltija sanoi: "Tappakaa heidät kaikki, Jumala kyllä tuntee omansa".

Paavit ovat olleet ihmiskunnan vihollisia, ihan tosissaanko minulle katolisuutta minulle tyrkytät?

Ilmeisesti tunnet hyvin historiaa? Mikä on lähteesi?

Anti-katolisuutta on harrastettu aina 1500-luvulta asti. Uskotko propagandakirjoituksiin? Neuvostoliittokin aikoinaan kertoi kaikille, kuinka Suomi aloitti sodan hyökkäämällä sinne.

Historiantutkijat ovat selvittäneet menneisyyttä ja todenneet protestanttien kauhutarinat täysin yksipuoliseksi liioitelluksi propagandaksi. Kehottaisin sinuakin tarttumaan uusiin historiallisiin, puolueettomiin tutkimuksiin ja jättämään urbaani-legendat sikseen.

Reformaation aikana myös protestantit syyllistyivät kauhutekoihin. Uskonsodissa pohjolasta tulivat sotajoukot keskelle Eurooppaa tappamaan ja kiduttamaan katolilaisia vihollisia. Protestantit surmasivat esim. Englannissa katolisia pappeja ja maallikoita, ihan vain eri uskon takia.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Catholic_martyrs_of_the_English_Reformation

http://www.historytoday.com/peter-lake/st-margaret-york

Protestantit myös kunnostautuivat noitavainoissa.

Keskiaikana ensin heimoyhteiskuntien ja myöhemmin feodaaliyhteiskunnan aikana vääräuskoinen oli valtion vihollinen. Elettiin ensin yhteisöllisuuden aikaa. Missään maassa hallitsijat eivät sallineet ihmisten ruveta vastustamaan vallitsevaa asiaintilaa. Reformaation aikana päätökseksi tuli, että hallitsija määrää uskonnon ja näin Pohjoismaista tuli luterilaisia - ja täällä taas alettiin vainotta katolilaisia.

http://www.heinola.org/~patato/cathol3.html

http://www15.uta.fi/yky/arkisto/historia/noitanetti/inkvisitio.html

Elämä oli erilaista ennen. Yhteiskunnan lait olivat erilaiset kuin nykyisin. Pää saattoi mennä pienestä varkaudesta. Yksilöllinen uskonnonvapaus on varsin uusi ajatus.

• katolilainen
        Kysyn vaan kirjoitti:

"Eli joudun helvettiin kun en anna rahoja kirkolle ja tee mitä leipäpapit sanovat? "

En toki sanonut noin. helvettiin joutuu ihminen, joka kääntää tahallaan selkänsä Jumalalle. Jumalan on antanut ihmisille kirkon, jotta he sen yhteydessä elämällä oppisivat keskinäisessä rakkaudessa ja oikean opetuksen avulla tuntemaan Jumalan ja toteuttamaan hänen tahtoaan maailmassa. Kirkoissa on toki vehnää ja valhevehnää Jeesuksen opetuksen mukaisesti.

Minä en ole tavannut leipäpappeja, joten en tiedä onko heitä nykyisin. Jotkut papit kuuluvat olevan liberaaleja tulkinnoissaan, mutta ymmärtääkseni heidän vikansa on erilainen ( minusta väärä) raamatuntulkinta, ei halu itse hyötyä uskovista. Uskoisin heidänkin tekevän hyvin työnsä. Minä pidän liberaaliteologiaa vääränä, eikä meillä sellaista ole.

Leipäpappeja oli ennen vanhaan, jolloin jalosukuisille oli tarjolla harvoja uria ja papeiksi ryhtyi ihmisiä, jotka vain halusivat saada merkittävän yhteiskunnallisen aseman. Esimerkiksi meillä kaikki papit ovat sääntökuntalaisia, jotka elävät ilman palkkaa.

Meillä myös otetaan selkeästi kantaa siihen, mikä on oikein ja mikä väärin. Meillä ei tätä ongelmaa ole, joten turhaan katolista kirkkoa haukut.

Missä tahansa kirkossa oletkin, voit aina itse elää oikealla tavalla. Luterilaisessa kirkossa on paljon perinteisiä uskovia ja pappeja. Miksi kuvittelet olevasi itse niin hyvä, että et voisi olla siellä missä muutkin uskovat kilvoittelijat ovat?

• katolilainen
        Kuinka monta tietä ? kirjoitti:

Hyviä kysymyksiä. Tällaisen käsityksen saa helposti lukiessaan lehtiä. Todellisuus on toinen.

Toimittajat eivät useinkaan tunne katolista oppia ja sen tähden tulkitsevat paavin lausunnot väärin aivan laatulehdissäkin.

Meillä kaikki oppi on virallisissa kirjoituksissa. Se on apostolista eli perustuu siihen, mitä apostolit opettivat suullisesti tai kirjallisesti. Protestanttiset kirkot taas hyväksyvät vain sen tiedon, mikä on kirjattuna Raamattuun. Meillä oppi ei voi muuttua muuksi, sitä voidaan vai selventää uusissa tilanteissa, joihin joudutaan ottamaan kanta.

Meidän käsityksemme mukaan katolisen kirkon asema sen tähden ainutlaatuinen, että se on ainoa Jeesuksen perustama kirkko, muiden uskonnollisten yhteisöjen asema pelastuksen välittäjinä on tietysti riippuvainen siitä kuinka läheinen heidän yhteytensä on tähän Kristuksen antamaan opetukseen.

Katolinen kirkko ei opeta universalismia. Jossain se on varmasti tuomittu harhaopiksi. Meillä on selkeä oppi siitä, että ihminen pelastuu ainoastaan Kristuksen sovitustyön kautta uskomalla ja elämällä tässä Kristuksen yhteydessä. Ihminen ei pelastu, mikäli hän tahallaan kääntyy Jumalan antamaa sovitusuhria vastaan.

• -lapsi-
        katolilainen kirjoitti:

Anti-katolisuutta on harrastettu aina 1500-luvulta asti. Uskotko propagandakirjoituksiin? Neuvostoliittokin aikoinaan kertoi kaikille, kuinka Suomi aloitti sodan hyökkäämällä sinne.

Historiantutkijat ovat selvittäneet menneisyyttä ja todenneet protestanttien kauhutarinat täysin yksipuoliseksi liioitelluksi propagandaksi. Kehottaisin sinuakin tarttumaan uusiin historiallisiin, puolueettomiin tutkimuksiin ja jättämään urbaani-legendat sikseen.

Reformaation aikana myös protestantit syyllistyivät kauhutekoihin. Uskonsodissa pohjolasta tulivat sotajoukot keskelle Eurooppaa tappamaan ja kiduttamaan katolilaisia vihollisia. Protestantit surmasivat esim. Englannissa katolisia pappeja ja maallikoita, ihan vain eri uskon takia.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Catholic_martyrs_of_the_English_Reformation

Keskiaikana ensin heimoyhteiskuntien ja myöhemmin feodaaliyhteiskunnan aikana vääräuskoinen oli valtion vihollinen. Elettiin ensin yhteisöllisuuden aikaa. Missään maassa hallitsijat eivät sallineet ihmisten ruveta vastustamaan vallitsevaa asiaintilaa. Reformaation aikana päätökseksi tuli, että hallitsija määrää uskonnon ja näin Pohjoismaista tuli luterilaisia - ja täällä taas alettiin vainotta katolilaisia.

Elämä oli erilaista ennen. Yhteiskunnan lait olivat erilaiset kuin nykyisin. Pää saattoi mennä pienestä varkaudesta. Yksilöllinen uskonnonvapaus on varsin uusi ajatus.

Niinpä. Uskonnot sitovat ja orjuuttavat. Jeesus/Usko vapauttaa.

Hebr:
        2:9 Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.
        2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.
        2:11 Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
        2:12 kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä";
        2:13 ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!"
        2:14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,
        2:15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
        2:16 Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
        2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
        2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

Joh. 8:36
        Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

Tule Herra Jeesus!

• Tätä mieltä
        katolilainen kirjoitti:

Katoliset vainosivat armotta ja säälimättä protestantteja. Jos pystyisivät tekisivät niin nykyäänkin ja alistaisivat kaikki paavin käskyvallan alle. Paavit olivat ja ovat yhä ihmiskunnan vihollisia.

• katolilainen
        Tätä mieltä kirjoitti:

Katoliset vainosivat armotta ja säälimättä protestantteja. Jos pystyisivät tekisivät niin nykyäänkin ja alistaisivat kaikki paavin käskyvallan alle. Paavit olivat ja ovat yhä ihmiskunnan vihollisia.

"Katoliset vainosivat armotta ja säälimättä protestantteja"

Mielipiteitähän tänne mahtuu, mutta jotta mielipiteelläsi olisi jotain laajempaa painoarvoa, sinun tulisi todistaa väitteesi sekä se, että protestantit eivät vainonneet katolilaisia tai muita protestantteja. Tällaista väitettä ei historia tue.

Aikakaudet ja lait muuttuvat. Politiikka sekaantui uskontoon. Ei meistä ole sen ajan ihmisten tuomareiksi.

Reformaation aikana päätökseksi tuli, että hallitsija määrää uskonnon ja näin Pohjoismaista tuli luterilaisia - ja täällä taas alettiin vainotta katolilaisia. Ei sekään ollut millään tavoin oikeudenmukaista. Ei siinä kysytty ihmisten omaa vakaumusta. Ihmiset joutuivat sopeutumaan hallitsijansa etuihin.

Reformaation aikana myös protestantit syyllistyivät kauhutekoihin. Uskonsodissa pohjolasta tulivat sotajoukot keskelle Eurooppaa tappamaan ja kiduttamaan katolilaisia vihollisia. Protestantit surmasivat katolisia pappeja ja maallikoita, ihan vain eri uskon takia. He myös vainosivat muita toisinuskoisia kristittyjä. Esim. protestantit säätivät Englannissa lain, jonka mukaan katolilaisuus oli kiellettyä, koska Englannin hallitsija oli anglikaanien pää. Löydetyt papit ja maallikot teloitettiin mitä raaimmalla tavalla.

• katolilainen

"otat 1. Tim. 3:15 irrallisena jakeena todistaaksesi, että sinun kirkkosi on totuuden pylväs ja perustus."

Sinä lisäsit tuohon sanan "sinun".

Paavali, joka tällaisen todistuksen antaa on kirkkomme apostoli ja jäsen. Hänen kirjoituksensa muodostavat suuren osan kirkkomme apostolista tallennetta ( pyhä Traditio), johon oppimme perustuu. Paavali samoin kuin Pietari kuolivat pakanallisen keisari Neron vainoissa Roomassa v. 67.

http://ancienthistory.about.com/od/christians/p/PaulTarsus.htm

Paavalin haudan kohdalle on rakennettu kirkko:

http://en.wikipedia.org/wiki/Basilica_of_Saint_Paul_Outside_the_Walls

Jos olet esim. luterilainen, saat heidän oppinsa mukaisen tulkinnan Paavalin kirjoituksista. Se jonkin verran poikkeaa siitä kuinka katolilaiset ja ortodoksit opettavat ja kuitenkin suojelee uskovaa villitseviltä opeilta, joita on kirkkojen ulkopuolella. Yhteistä meille kaikille on esim. Nikean uskontunnustus.

• Yhden vaimon mies
        katolilainen kirjoitti:

"otat 1. Tim. 3:15 irrallisena jakeena todistaaksesi, että sinun kirkkosi on totuuden pylväs ja perustus."

Paavali, joka tällaisen todistuksen antaa on kirkkomme apostoli ja jäsen. Hänen kirjoituksensa muodostavat suuren osan kirkkomme apostolista tallennetta ( pyhä Traditio), johon oppimme perustuu. Paavali samoin kuin Pietari kuolivat pakanallisen keisari Neron vainoissa Roomassa v. 67.

Jos olet esim. luterilainen, saat heidän oppinsa mukaisen tulkinnan Paavalin kirjoituksista. Se jonkin verran poikkeaa siitä kuinka katolilaiset ja ortodoksit opettavat ja kuitenkin suojelee uskovaa villitseviltä opeilta, joita on kirkkojen ulkopuolella. Yhteistä meille kaikille on esim. Nikean uskontunnustus.

Minua kieltämättä hiukan hymyilyttää, että kirkkonne on irroittanut juuri tuosta Paavalin käsittelemästä asiayhteydestä jakeen, jolla pökitätte kirkkoa jonkinlaisena Jumalan sanaan rinnastettavana totuuden pylväänä ja perustuksena. Mikä on se erinomainen totuus, joka kirkostanne on kohonnut, kun olette ohittaneet kokonaan sen sanoman, joka on luettavissa 1. Tim. 3: 1-16; 4: 1-11?

• katolilainen

Minua kieltämättä hiukan hymyilyttää, että kirkkonne on irroittanut juuri tuosta Paavalin käsittelemästä asiayhteydestä jakeen, jolla pökitätte kirkkoa jonkinlaisena Jumalan sanaan rinnastettavana totuuden pylväänä ja perustuksena. Mikä on se erinomainen totuus, joka kirkostanne on kohonnut, kun olette ohittaneet kokonaan sen sanoman, joka on luettavissa 1. Tim. 3: 1-16; 4: 1-11?

Mikä tässä nyt on ongelmana? Eihän Paavalikaan ollut naimisissa.

Teksti tarkoittaa, että papin on oltava korkeintaan yhden vaimon mies. Ei sillä tarkoiteta mitään pakkoavioliittoa.

Ei katolinen kirkko kiellä ketään menemästä naimisiin tai syömästä joitain ruokia, paastoa lukuunottamatta. Pappeus on sakramentti, samoin avioliitto. molemmissa ihminen antaa itsensä johonkin tehtävään Jumalan kunniaksi.

Selibaatti ei ole dogmi. Se on vallitsevana latinalaisessa riituksessa. Meillä on paljon esim. anglikaanisesta ja luterilaisesta kirkosta kääntyneitä pappeja, jotka edelleen ovat naimisissa.

Paavali kirjoitti: ”Miehen on kyllä hyvä olla koskematta naiseen” (1. Kor. 7:1), ja heti sen jälkeen hän teki selväksi, ettei hän käskenyt avioliittoa, vaan soi sen myönnytyksenä haureuden välttämiseksi: ”Sanon tämän myönnytyksenä enkä käskynä.” (1. Kor. 7:6)

Paavali suosittelee selibaattia: ”Soisin kaikkien elävän niin kuin itse elän… Naimattomille ja leskille minä sanon, että heidän olisi hyvä pysyä yksin niin kuin minäkin. Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa.” (1. Kor. 7:7–9)

”Se, joka menee… naimisiin, tekee siis oikein, mutta se, joka ei mene, tekee vielä paremmin.” (1. Kor. 7:38)

Protestantit sallivat pappien avioitumisen. Vaikeuksia on sekin tuonut (Avioerot ja uudet avioliitot).

• Pikkupojat toipuvat !?
        katolilainen kirjoitti:

Mikä tässä nyt on ongelmana? Eihän Paavalikaan ollut naimisissa.

Teksti tarkoittaa, että papin on oltava korkeintaan yhden vaimon mies. Ei sillä tarkoiteta mitään pakkoavioliittoa.

Ei katolinen kirkko kiellä ketään menemästä naimisiin tai syömästä joitain ruokia, paastoa lukuunottamatta. Pappeus on sakramentti, samoin avioliitto. molemmissa ihminen antaa itsensä johonkin tehtävään Jumalan kunniaksi.

Selibaatti ei ole dogmi. Se on vallitsevana latinalaisessa riituksessa. Meillä on paljon esim. anglikaanisesta ja luterilaisesta kirkosta kääntyneitä pappeja, jotka edelleen ovat naimisissa.

Paavali kirjoitti: ”Miehen on kyllä hyvä olla koskematta naiseen” (1. Kor. 7:1), ja heti sen jälkeen hän teki selväksi, ettei hän käskenyt avioliittoa, vaan soi sen myönnytyksenä haureuden välttämiseksi: ”Sanon tämän myönnytyksenä enkä käskynä.” (1. Kor. 7:6)

Paavali suosittelee selibaattia: ”Soisin kaikkien elävän niin kuin itse elän… Naimattomille ja leskille minä sanon, että heidän olisi hyvä pysyä yksin niin kuin minäkin. Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa.” (1. Kor. 7:7–9)

”Se, joka menee… naimisiin, tekee siis oikein, mutta se, joka ei mene, tekee vielä paremmin.” (1. Kor. 7:38)

Protestantit sallivat pappien avioitumisen. Vaikeuksia on sekin tuonut (Avioerot ja uudet avioliitot).

Tietenkin uskonnollisilla organisaatoilla on tapana peitellä, kiistää ja lakaista maton alle ongelmansa. Kuitenkin teidän kirkkonne on tuottanut suunnatonta häpeää Kristuksen nimelle, jota sanotte edustavanne tuon luonnottoman, pappien pakkoselibaatin kautta. Erään pappeudesta luopuneen, uhrien auttajaksi siirtyneen juristin mukaan 50% papeista on tyttö- tai poikaystävä, 6% papeista syyllistyy/on syyllistynyt seksuaalirikoksiin. Thomas Doylen mukaan jotkut piispat eivät edes tiedä, että lapsen raiskaus on rikos.

• katolilainen
        Pikkupojat toipuvat !? kirjoitti:

Tietenkin uskonnollisilla organisaatoilla on tapana peitellä, kiistää ja lakaista maton alle ongelmansa. Kuitenkin teidän kirkkonne on tuottanut suunnatonta häpeää Kristuksen nimelle, jota sanotte edustavanne tuon luonnottoman, pappien pakkoselibaatin kautta. Erään pappeudesta luopuneen, uhrien auttajaksi siirtyneen juristin mukaan 50% papeista on tyttö- tai poikaystävä, 6% papeista syyllistyy/on syyllistynyt seksuaalirikoksiin. Thomas Doylen mukaan jotkut piispat eivät edes tiedä, että lapsen raiskaus on rikos.

Thomas Doyle ei ole luotettava todistaja:

http://www.themediareport.com/hot-topics/rev-thomas-p-doyle-o-p/

http://www.themediareport.com/fast-facts/

• Vaikeaselkoinen oppi
        katolilainen kirjoitti:

Thomas Doyle ei ole luotettava todistaja:

http://www.themediareport.com/hot-topics/rev-thomas-p-doyle-o-p/

Tuonhan saattoi arvata. Kun te haluatte peitellä kirkon rötöksiä, te suoritatte todistajien mustaamisen. Tuossa ei ole minulle mitään uutta, eikä siinäkään että todistajat yllättäen kuolevat. Vetoatte myös siihen, että toimittajat eivät ymmärrä teidän oppianne ja tulkitsevat sanotun väärin. Ei teidän oppianne ilmeisesti ymmärtänyt myöskään edesmennyt Willian H. Kennedy, elinikäinen katolinen viimeiseksi jääneessä haastattelussa.

• Mitä katoliset kertovat
        Pikkupojat toipuvat !? kirjoitti:

Losing Faith, Cover-Up and the Catholic Church with Fr. Thomas Doyle
        www.youtube.com/watch?v=r7Th6xo9vxM

William H. Kennedy 'Last Interview Ever!'
        http://youtube.com/watch?v=KupQQXJIMPY

Google: Randy Engel: Rite of Sodomy
        sekä Open Letter to Pope Francis

• Lesserevil/biggerevil??
        Mitä katoliset kertovat kirjoitti:

Losing Faith, Cover-Up and the Catholic Church with Fr. Thomas Doyle
        www.youtube.com/watch?v=r7Th6xo9vxM

William H. Kennedy 'Last Interview Ever!'
        http://youtube.com/watch?v=KupQQXJIMPY

Google: Randy Engel: Rite of Sodomy
        sekä Open Letter to Pope Francis

Thomas Doyle vaikuttaa tasapainoiselta, täysijärkiseltä, todellisuudentajuiselta henkilöltä. Se, että hän näyttää hyväksyvän myös homoliitot selittyy tietenkin hänen katolisesta taustastaan. Mikä hänestä katolilaisen silmissä tekee epäluotettavan, jää arvailujen varaan.

• katolilainen
        Lesserevil/biggerevil?? kirjoitti:

Thomas Doyle vaikuttaa tasapainoiselta, täysijärkiseltä, todellisuudentajuiselta henkilöltä. Se, että hän näyttää hyväksyvän myös homoliitot selittyy tietenkin hänen katolisesta taustastaan. Mikä hänestä katolilaisen silmissä tekee epäluotettavan, jää arvailujen varaan.

"homoliitot"

Homoseksuaaliset aktit (kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen välinen seksi) ovat luonnollisen ja jumalallisen lain vastaisia eikä niitä voida missään tapauksessa hyväksyä (KKK 2357). Meillä sellainen rikkoo heti armon tilassa olemisen, mikä on ehtona ehtoolliselle osallistumiselle. Sen sijaan kaikki taipumukset ovat kilvoittelun aihe, kuten muutkin kiusaukset. Meillä nämä on tarkoin erotettu toisistaan.

Syntiä ja kiusausta riittää joka puolella. Pedofiilipappeja prosentuaalisesti yhtä paljon muissakin kristillisissä yhteisöissä.

http://www.dailykos.com/story/2010/09/28/906089/-The-Protestant-Pedophilia-Sex-Abuse-Pattern

Jeesus puhui vehnästä ja valhevehnästä, jotka kasvavat yhdessä tuomiopäivään asti. Rikolliset on tietysti asetettava oikeuden eteen, kuten on tehtykin.

Faktaa sen sijaan on se, että meillä ei Suomessa ole ollut yhtäkään pedofiilipappia katolisessa kirkossa. Sen sijaan meillä on hyviä, nöyriä Herran paimenia, sääntökuntalaisia, jotka eivät saa palkkaa työstään. Kaikkialla maailmassa meillä on runsaasti yli 400 000 hyvää pappia.

En ole kuullut, että taivaaseen pääsisi, osaamalla osoittaa toisten synnit. Paha ja hänen joukkonsa ovat tähän erikoistuneet. Ei suurin kristitty ole se, joka osaa luetella toisten ihmisten synnit, vaan se joka perkaa omaa sydäntään ja täyttää sen Herran toivolla ja rakkaudella ja kantaa rukouksessa Jumalan eteen muut ihmiset ja heidän ongelmansa. Meillä kaikki kristityt ovat vielä yhteisellä toivioretkellä, enkä soisi kenenkään uupuvan kesken matkan. On pelkkää Jumalan armoa, jos ja kun selviämme perille.

• Raiskaus on rikos !
        katolilainen kirjoitti:

"homoliitot"

Homoseksuaaliset aktit (kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen välinen seksi) ovat luonnollisen ja jumalallisen lain vastaisia eikä niitä voida missään tapauksessa hyväksyä (KKK 2357). Meillä sellainen rikkoo heti armon tilassa olemisen, mikä on ehtona ehtoolliselle osallistumiselle. Sen sijaan kaikki taipumukset ovat kilvoittelun aihe, kuten muutkin kiusaukset. Meillä nämä on tarkoin erotettu toisistaan.

Syntiä ja kiusausta riittää joka puolella. Pedofiilipappeja prosentuaalisesti yhtä paljon muissakin kristillisissä yhteisöissä.

http://www.dailykos.com/story/2010/09/28/906089/-The-Protestant-Pedophilia-Sex-Abuse-Pattern

Jeesus puhui vehnästä ja valhevehnästä, jotka kasvavat yhdessä tuomiopäivään asti. Rikolliset on tietysti asetettava oikeuden eteen, kuten on tehtykin.

Faktaa sen sijaan on se, että meillä ei Suomessa ole ollut yhtäkään pedofiilipappia katolisessa kirkossa. Sen sijaan meillä on hyviä, nöyriä Herran paimenia, sääntökuntalaisia, jotka eivät saa palkkaa työstään. Kaikkialla maailmassa meillä on runsaasti yli 400 000 hyvää pappia.

En ole kuullut, että taivaaseen pääsisi, osaamalla osoittaa toisten synnit. Paha ja hänen joukkonsa ovat tähän erikoistuneet. Ei suurin kristitty ole se, joka osaa luetella toisten ihmisten synnit, vaan se joka perkaa omaa sydäntään ja täyttää sen Herran toivolla ja rakkaudella ja kantaa rukouksessa Jumalan eteen muut ihmiset ja heidän ongelmansa. Meillä kaikki kristityt ovat vielä yhteisellä toivioretkellä, enkä soisi kenenkään uupuvan kesken matkan. On pelkkää Jumalan armoa, jos ja kun selviämme perille.

Roomalaiskatolinen kirkko on ylikansallinen organisaatio, joka peittelee rikoksiaan vain siirtämällä ongelmapappeja maasta toiseen. Oman sydämen perkaaminen koskee yksilöä ja on ehdottoman tärkeä näkökohta, mutta se ei valitettavasti riitä. Jokainen mies teidän organisaatiossanne on vastuussa myös lapsiin kohdistuvan rikollisuuden perkaamisesta maailmanlaajuisesti. Muistat varmaan Jeesuksen sanat myllynkivestä! Ironista on se, että mittapuumme mukaan hiukan liberaalimmalta Doylelta löytyy munaa ryhtyä ajamaan uhrien asiaa. Viite homoliittojen hyväksymisen ja katolilaisuuden yhteyteen liittyy ajatukseen, että kaikkeen tottuu. Jopa näennäisselibaatissa elävän yhteisön homosuhteisiin. Mutta te muut, eikö teidän pitäisi pelätä enemmän Jumalaa, kuin yläpuolellenne asetettua ihmistä, joka on haluton perkaamaan organisaation rikollisuutta.

• katolialinen
        Raiskaus on rikos ! kirjoitti:

Roomalaiskatolinen kirkko on ylikansallinen organisaatio, joka peittelee rikoksiaan vain siirtämällä ongelmapappeja maasta toiseen. Oman sydämen perkaaminen koskee yksilöä ja on ehdottoman tärkeä näkökohta, mutta se ei valitettavasti riitä. Jokainen mies teidän organisaatiossanne on vastuussa myös lapsiin kohdistuvan rikollisuuden perkaamisesta maailmanlaajuisesti. Muistat varmaan Jeesuksen sanat myllynkivestä! Ironista on se, että mittapuumme mukaan hiukan liberaalimmalta Doylelta löytyy munaa ryhtyä ajamaan uhrien asiaa. Viite homoliittojen hyväksymisen ja katolilaisuuden yhteyteen liittyy ajatukseen, että kaikkeen tottuu. Jopa näennäisselibaatissa elävän yhteisön homosuhteisiin. Mutta te muut, eikö teidän pitäisi pelätä enemmän Jumalaa, kuin yläpuolellenne asetettua ihmistä, joka on haluton perkaamaan organisaation rikollisuutta.

Nyt puhut hölynpölyä! Et ilmeisesti seuraan Vatikaanin tiedoituksia. Tässä, kohta 5, mitä on tehty:

Katolinen kirkko on jo vuosia sitten antanut oikeuslaitoksen tutkittaviksi papit, joita on syytetty pedofiliasta. Mikäli syytökset pitävät paikkansa, papit on erotettu virasta. Jotkut syytökset ovat olleet perättömiä. Syytteiden tutkiminen vie aikaa, kuten Suomessakin, oikeusprosessi on pitkä ja hidas.

Katolinen kirkko on itse asettanut toimikunnan, joka tutkii pedofiliaa. Toimikuntaan kuuluu yksi pedofilian uhri. Meillä piispa on vastuussa hiippakuntansa opista ja papeista. Me uskovat olemme olleet liian hyväuskoisia, jotkut naivejakin toistemme suhteen. Seksirikolliset tulevat yleensä ulkopuolisille, myös lähipiirille, täytenä yllätyksenä. Aivan tämä sama kaava toistuu kaikissa uskonnollisissa yhteisöissä. Me muut olemme pettyneitä ja järkyttyneitä.

"Viite homoliittojen hyväksymisen ja katolilaisuuden yhteyteen."

Tuossa edellä juuri kirjoitin, että katolinen kirkko ei hyväksy minkäänlaista homoseksiaktia, eikä liioin muutakaan perinteisen avioliiton ulkopuolista seksiä. Tämän tietää jokainen katolilainen.

Homoseksuaaliset aktit (kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen välinen seksi) ovat luonnollisen ja jumalallisen lain vastaisia eikä niitä voida missään tapauksessa hyväksyä (KKK 2357). Meillä sellainen rikkoo heti armon tilassa olemisen, mikä on ehtona ehtoolliselle osallistumiselle. Sen sijaan kaikki taipumukset ovat kilvoittelun aihe, kuten muutkin kiusaukset. Meillä nämä on tarkoin erotettu toisistaan. Mieti mitä tapahtuu ihmisen sielulle, jos hän kuolemansynnintilassa, ripittäytymättä ja parannusta tekemättä salaa rikoksensa ja toistuvasti nauttii Eukaristiaa.

"eikö teidän pitäisi pelätä enemmän Jumalaa, kuin yläpuolellenne asetettua ihmistä"

Siis mitä? Kuka nyt ei pelkää Jumalaa? Eikö elämä perustu luottamukseen? Ei paaveilla ole mitään röntgensilmää, jolla hän näkisi mitä ihmiset puuhaavat suljettujen ovien takana. En tiedä ketään viimeisen sadan vuoden sisällä olevaa paavia, joka olisi ollut haluton perkaamaan rikollisuutta saatuaan selville sellaista ja joka ei olisi tehnyt parhaansa ohjatakseen kirkkoa oikeaan ajan myrskyissä.

Katolinen kirkko ei ole mikään paavinkirkko, vaan Kristuksen kirkko. Me olemme kaikki Kristuksen alaisia, paavikin on arvonimeltään 'Jumalan palvelijoiden palvelija'. Paavi ei ole Jumala, muuta kuin joillekin protestanttisille fundamentalisteille. Se on heidän oppiaan, ei katolista oppia.

Jumalaa pelkäämättömät sen sijaan ovat ne henkilöt, jotka toimivat pappeina ja salaa, tahallaan ja pysyvästi rikkovat kirkon opetusta vastaan. Minusta olisi reilua, että pappi joka ei enää yhdy kirkon selvään opetukseen, hakisi eroa tehtävästään.

• Jumala ei katso henkilöö
        katolialinen kirjoitti:

Nyt puhut hölynpölyä! Et ilmeisesti seuraan Vatikaanin tiedoituksia. Tässä, kohta 5, mitä on tehty:

Katolinen kirkko on jo vuosia sitten antanut oikeuslaitoksen tutkittaviksi papit, joita on syytetty pedofiliasta. Mikäli syytökset pitävät paikkansa, papit on erotettu virasta. Jotkut syytökset ovat olleet perättömiä. Syytteiden tutkiminen vie aikaa, kuten Suomessakin, oikeusprosessi on pitkä ja hidas.

Katolinen kirkko on itse asettanut toimikunnan, joka tutkii pedofiliaa. Toimikuntaan kuuluu yksi pedofilian uhri. Meillä piispa on vastuussa hiippakuntansa opista ja papeista. Me uskovat olemme olleet liian hyväuskoisia, jotkut naivejakin toistemme suhteen. Seksirikolliset tulevat yleensä ulkopuolisille, myös lähipiirille, täytenä yllätyksenä. Aivan tämä sama kaava toistuu kaikissa uskonnollisissa yhteisöissä. Me muut olemme pettyneitä ja järkyttyneitä.

"Viite homoliittojen hyväksymisen ja katolilaisuuden yhteyteen."

Tuossa edellä juuri kirjoitin, että katolinen kirkko ei hyväksy minkäänlaista homoseksiaktia, eikä liioin muutakaan perinteisen avioliiton ulkopuolista seksiä. Tämän tietää jokainen katolilainen.

Homoseksuaaliset aktit (kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen välinen seksi) ovat luonnollisen ja jumalallisen lain vastaisia eikä niitä voida missään tapauksessa hyväksyä (KKK 2357). Meillä sellainen rikkoo heti armon tilassa olemisen, mikä on ehtona ehtoolliselle osallistumiselle. Sen sijaan kaikki taipumukset ovat kilvoittelun aihe, kuten muutkin kiusaukset. Meillä nämä on tarkoin erotettu toisistaan. Mieti mitä tapahtuu ihmisen sielulle, jos hän kuolemansynnintilassa, ripittäytymättä ja parannusta tekemättä salaa rikoksensa ja toistuvasti nauttii Eukaristiaa.

"eikö teidän pitäisi pelätä enemmän Jumalaa, kuin yläpuolellenne asetettua ihmistä"

Siis mitä? Kuka nyt ei pelkää Jumalaa? Eikö elämä perustu luottamukseen? Ei paaveilla ole mitään röntgensilmää, jolla hän näkisi mitä ihmiset puuhaavat suljettujen ovien takana. En tiedä ketään viimeisen sadan vuoden sisällä olevaa paavia, joka olisi ollut haluton perkaamaan rikollisuutta saatuaan selville sellaista ja joka ei olisi tehnyt parhaansa ohjatakseen kirkkoa oikeaan ajan myrskyissä.

Katolinen kirkko ei ole mikään paavinkirkko, vaan Kristuksen kirkko. Me olemme kaikki Kristuksen alaisia, paavikin on arvonimeltään 'Jumalan palvelijoiden palvelija'. Paavi ei ole Jumala, muuta kuin joillekin protestanttisille fundamentalisteille. Se on heidän oppiaan, ei katolista oppia.

Jumalaa pelkäämättömät sen sijaan ovat ne henkilöt, jotka toimivat pappeina ja salaa, tahallaan ja pysyvästi rikkovat kirkon opetusta vastaan. Minusta olisi reilua, että pappi joka ei enää yhdy kirkon selvään opetukseen, hakisi eroa tehtävästään.

Nyt katolilainen pistää paatoksessaan överiksi. "Eikö elämä perustu luottamukseen? Paavin rötgensilmät ja fundamentalistien opit???" Ensinnäkin Ratzinger oli CDFn johtajana hyvin tietoinen ongelmista, joihin John Paul II ei ottanut kantaa. Kuinka paljon itse Ratzingerin eroon vaikuttivat syytteet esim Kanadan alkuparäiskansojen tuhosta (50 000 lasta) asian salailusta yhdessä Anglikaanisen kirkon johdon ja Kanadan pääministerin kanssa, sitä en ole tässä vaiheessa vielä täysin selvillä. Puhe luottamuksesta ja siitä, että pitäisin Vatikaanin tiedotteita vedenpitävinä on ehkä liikaa vaadittu. Mitä paavin jumaluuteen tulee, ei teidän kannata edes uneksia, että sellaista kuvittelisimme. Viimeisestä kappaleestasi saattaisin antaa sinulle pisteen, jos puhuisit Jumalan sanan mukaisesta elämästä, etkä Rooman kirkon opista. Raamatun sanan ja teidän kirkkonne opin välillehän me emme voi laittaa yhtäläisyysmerkkiä. Sen sijaan että rakennatte apostolien luiden päälle kirkkoja, soisin teidän noudattavan heidän opetustaan sellaisena kuin se on Raamattuun kirjattu.

• katolilainen
        Jumala ei katso henkilöö kirjoitti:

Nyt katolilainen pistää paatoksessaan överiksi. "Eikö elämä perustu luottamukseen? Paavin rötgensilmät ja fundamentalistien opit???" Ensinnäkin Ratzinger oli CDFn johtajana hyvin tietoinen ongelmista, joihin John Paul II ei ottanut kantaa. Kuinka paljon itse Ratzingerin eroon vaikuttivat syytteet esim Kanadan alkuparäiskansojen tuhosta (50 000 lasta) asian salailusta yhdessä Anglikaanisen kirkon johdon ja Kanadan pääministerin kanssa, sitä en ole tässä vaiheessa vielä täysin selvillä. Puhe luottamuksesta ja siitä, että pitäisin Vatikaanin tiedotteita vedenpitävinä on ehkä liikaa vaadittu. Mitä paavin jumaluuteen tulee, ei teidän kannata edes uneksia, että sellaista kuvittelisimme. Viimeisestä kappaleestasi saattaisin antaa sinulle pisteen, jos puhuisit Jumalan sanan mukaisesta elämästä, etkä Rooman kirkon opista. Raamatun sanan ja teidän kirkkonne opin välillehän me emme voi laittaa yhtäläisyysmerkkiä. Sen sijaan että rakennatte apostolien luiden päälle kirkkoja, soisin teidän noudattavan heidän opetustaan sellaisena kuin se on Raamattuun kirjattu.

"Ensinnäkin Ratzinger oli CDFn johtajana hyvin tietoinen ongelmista"
        Mikä on tietolähteesi?

"Kuinka paljon itse Ratzingerin eroon vaikuttivat syytteet esim Kanadan alkuparäiskansojen tuhosta (50 000 lasta) asian salailusta yhdessä Anglikaanisen kirkon johdon ja Kanadan pääministerin kanssa"

Puhutko Ranskan, Englannin ja Espanjan valtioiden käymistä Siirtomaasodista???

Tämä väite jo yksinään vahvasti viittaa siihen, että et ole historiantutkimuksen seuraaja.

http://history.nd.gov/exhibits/lewisclark/colonialwars.html

"Raamatun sanan ja teidän kirkkonne opin välillehän me emme voi laittaa yhtäläisyysmerkkiä."

Oppimme, kuten kaikissa muissakin vanhoissa kirkoissa, perustuu pyhään apostoliseen uskontallenteeseen (joka ei koskaan ole ristiriidassa Raamatun kanssa. Raamatun kaanonin laati katolinen kirkko vasta 300-luvulla) ja Raamattuun. Näin asia on ymmärretty kaikissa kirkoissa ennen reformaatiota, 1500 vuotta.

"soisin teidän noudattavan heidän opetustaan sellaisena kuin se on Raamattuun kirjattu. "

Millähän sinä näiden katolilaisten sydämet tutkit? Kirkot ovat sunnuntaisin täynnä eukaristialle osallistujia. Meillä ehtoolliselle ei saa osallistua, mikäli ei ole armon tilassa.

Meillä on suuret määrät pappeja, jotka eivät ole empineet antaa henkeään uskon tähden, esim. nämä:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Priest_Barracks_of_Dachau_Concentration_Camp

Dachaun pappisparakissa papeista n. 95 % oli katolisia pappeja.

Näitä yksin Raamattuun perustuvia erimielisiä uskonnollisia yhteisöjä sen sijaan on reformaation jälkeen syntynyt tuhansia, joten ei se pelkkä Raamattu vielä vaikuta antavan yhtä tulkintamallia.

• katolilainen kirjoitti:

Kirkko-opit eivät pelasta, vaan eksyttävät. Jeesus pelastaa:
        www.melaluoto.net
        www.jeesus-on-herra.com

• kjhgf

Kuules, rikollisella kristinuskolla yli 3500 lahkoa maailmassa olevana EI OLE YHTÄÄN JEESUKSEN PERUSTAMAA SEURAKUNTAA!

Jeesus oli jo ylösnoussut kun kristityjen; paavalaisuus oppikuntineen alkoi rikollisen kristinuskon seurakuntien perustamisen ja mm Jeesusta seuranneiden KRISTILLISTEN vainot ja tapattamiset pakko käännytyksineen!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

Kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä.
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia
        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien seurakuntalaisia

• Anonyymi
        Kysyn vaan kirjoitti:

Itse on olen kirkon virasta eläkkeellä ja eronnut kirkosta kirkon maallistumisen vuoksi. Pelastuksen sanomaa Jumalasta ei kuule paitsi joskus kun sattuu olemaan joku uskossa oleva pappi sanaa jakamassa. Helluntaiherätys onneksi on uskovia varten.
        kirkon ja valtion suhde pitäisi lopettaa. Kirkko lähettäköön jäsenilleen maksulaput ja jäsen maksaa jos haluaa olla puljun jäsen.

• Anonyymi
        TotuusJumalanSanassa kirjoitti:

1. Tim. 4: 1. Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja 2. valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty 3. ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan. 4. Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan; 5. sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.

Pariskunta kuoli kun he söivät murmeleita.

• -lapsi-

Aloittaja. Oikein. Jumalan armosta meillä on lukutaito ja suomenkielinen Raamattu. Raamattu elävöittää. Korvessa elävä erakkokin pelastuu uskon kautta Jeesukseen, vaikkei hänen näköpiirissään olisi yhtään kirkontornia eikä hänen luonaan kävisi pappeja. Herraan luottava ihminen haluaa auttaa puutteenalaisia. Avun tarvitsijoista ei ole pulaa.

Matt:
      25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
      25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
      25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
      25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
      25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Tule Herra Jeesus!

• -lapsi-

katolilainen15.6.2014
      14:570 SULJE
      "Jopa ateistit pelastuvat olemalla riittävän hyviä ihmisiä." Ei meillä ole sellaista oppia.
      _______

Audi alteram partem.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_alteram_partem

Varoitan lukijoitani. "Katolilainen" vaikuttaa firman mieheltä. Kuulkaa siis toistakin osapuolta.
      http://standupforthetruth.com/2013/05/pope-francis-all-go-to-heaven-even-atheists/

- Vatikaani radion nettisivun artikkeli (Paavi messussa: Kulttuurien kohtaaminen on rauhan perustus 22.5.2013) kirjoitti paavi sanoneen, saarnassaan että luomisen perusteella Kristuksen veri lunastaa myös ateistit.
      http://pienoinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/141149-paavi-jeesuksen-veri-lunastaa-myos-ateistit

- Paavi Franciscus kutsuu eri uskontoja ja ryhmittymiä yhdistymään jouluisessa puheessaan 2013 – Uudet todisteet osoittavat että Yhdysvaltain presidentti Franklin D. Roosevelt teki yhteistyötä Hitlerin kanssa juutalaisten massamurhaamiseksi 2. maailmansodan aikana.
      http://nokialainen.blogspot.fi/2013/12/paavi-franciscus-kutsuu-eri-uskontoja.html

Kirkkojen maailmanneuvosto
      http://www.oikoumene.org/en

- Lutherille Rooman kirkko oli antikristillinen yhteisö. Onko perusteltua tänään käyttää samaa nimitystä? Tämä käsitys vain vahvistuu, mitä enemmän asiaa tutkitaan, nimenomaan Marian kannalta. Minä uskon, että Maria tulee olemaan yhä enemmän vaikuttavin tekijä ei vain roomalaiskatolisessa kirkossa, vaan myöskin vähitellen muissa kirkoissa ja uskonnoissa kuten esim. islamissa. Maria-kultti tulee leviämään yhä enemmän ja se on ilmeisesti Ilm.13 luvussa sanottu "pedon kuva".
      http://missiosavo.net/Kotisivu/jutut/paavo.html

- Yksi kirkkohistorian myyteistä on, että kirkko voitti pakanuuden. Tämäkin myytti on vain tulosta pitkään ja hartaasti levitetystä valheesta. Kun se puretaan, paljastuu kaksi asiaa. Ensinnäkin pakanuus on vain filosofien maalaisista käyttämä haukkumasana, ja toiseksi Rooman valtioiden uskontoja ja kultteja kirkko ei koskaan voittanut, se vain muutti niiden nimet kirkolliseen muotoon. Sana paganus tarkoittaa latinassa maalaista. Filosofit halveksivat maalaisia. He toivat maalaisten halveksinnan kirkkoihin vain hieman muunnellussa muodossa. Kirkolliset filosofit, kirkkoherrat, halveksivat maallikoita (vrt. "paganus", maalainen), tai latinalaisittain hienostellen "pakanoita". Slaavilaisessa kirkossa halveksittujen "maallikoiden" nimi vääntyi latinalaisesta muodosta "paganus" muotoon poganyi, paskainen. Osaisitko sen paremmin kertoa! Se on sitä kirkollista lähimmäisen rakkautta kukkeimmillaan!
      http://koti.japo.fi/~opoysti/kirkko.htm

- Oli aika, jolloin evankeliset kristityt seisoivat vankasti opillisen totuuden puolesta. Vielä 20 vuotta sitten ei olisi tullut kuuloonkaan, että suurin osa evankelisista johtajista olisi kannattanut avoimesti yhteyttä paavinkirkon kanssa tarkoituksena löytää jotain yhteistä pohjaa. Tänä päivänä terve oppi on joutunut siirtymään taka-alalle yhteiskunnallisen ja poliittisen toiminnan saadessa etusijan sillä varjolla, että kristikunnan on saatava maailma evankelioitua, jotta paha saataisiin poistettua ja perustettua korkean moraalin ja oikeudenmukaisuuden yhteiskunta. Tämä on johtanut siihen, että evankelinen kristikunta on haluton tekemään pesäeroa kaikkein eksyttävimmästä epävanhurskaudesta.
      http://www.arvioikaa.com/ekuroom.html

- Kirkkojen Maailmanneuvosto, jonka pitäisi seisoa Israelin rinnalla, on kääntänyt sille selkänsä. Kansainvälinen Punainen Risti ei tunnusta Israelin Punaista Daavidin Tähteä, mutta kylläkin Punaisen Leijonan ja Punaisen Puolikuun. Kun Kansainvälinen Punainen Risti oli kuljettamassa Jom Kippur-sodan aikana egyptiläisiä sotavankeja Lyddan lentokentältä, niin kaksissa paareissa oli Punainen Daavidin Tähti ja kantajat vaativat paareja vaihdettaviksi toisiin. Kun tällaista mahdollisuutta ei kuitenkaan löytynyt, niin Punainen Risti teki kompromissin. Haettiin spraypullo ja ruiskutettiin Daavidin tähdet yli, minkä jälkeen Kansainvälinen Punainen Risti lähti kuljettamaan haavoittuneita. Israel joutuu monessa tilanteessa jäämään yksin maailman odottaessa, milloin se saisi langettaa tuomionsa sille. Jos maailma muistaisi lupauksen, mikä liittyy Israelin siunaamiseen, niin tuomioita ei langetettaisi sille niin helposti.
      http://www.kolumbus.fi/gematria/mi09_kertausta.htm

• -lapsi-

- Lopun ajan antikristillinen petovalta ja eksytys on siis hyvin monimuotoista ja maailmanlaajuista. Kaiken kaikkiaan sen ydin mitä ilmeisimmin tulee olemaan USA:n ja yhtyvän Eu­roo­pan muodostama natolainen leiri, petovalta, jota uskonnollinen portto, Rooman johdolla yhtynyt luopiokristil­li­syys ohjailee, mahdollisesti saaden liittolaisekseen muita pakanauskontoja (buddhalaisuus, hindulaisuus, islam ym.). Kai­ken tämän kes­kel­lä esiin­tyy mo­nen­laista eksy­tys­tä. Saas­taiset henget tulevat vai­kutta­maan ihmei­den ja merk­kien voimalla eksyt­täen ihmi­siä. Tulee esiinty­mään monen­laisia valhepro­feet­toja ja valhe­messiaita ja lopulta tulee huipentu­ma, viimei­nen ns. anti­kristus.

http://www.kolumbus.fi/gematria/mtm006.html

- New Age-liike ja siihen liittyvät väärät uskonnot ovat nykyisin kiinnittämässä huomiota parantamiseen, itseparantamiseen ja yliluonnollisten ilmiöiden edistämiseen liittyvien ihmeitä tekevien psyykkisten voimien löytämiseen ja käyttöön. Sellaiset ilmiöt ovat nykyisin yleisiä jopa monissa kristillisissä kokouksissa, esim. kaatuminen hengessä. Erilaiset muut ilmiöt, kuten nauraminen hengessä, profetoiminen hengessä ja tanssiminen hengessä, jotka ovat seurausta tästä kokemuksesta, liitetään myös Pyhään Henkeen. Monet hyväksyvät sokeasti nämä ilmiöt koettelematta henkiä, vaikka sellaisissa ilmiöissä on vaara, että ne ovat petollista saatanallista jäljittelyä.

http://www.bibleguidance.co.za/Finnisharticles/18 Deception-Finn.htm

Matt. 18:7
        Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!

http://bibelfokus.se/node/77

Känni

http://bibelfokus.se/node/236

Voimme luottaa vain Kristuksen sanaan.

5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Joh. 3:3
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

Langennut maailma ei kiinnostu pelastuksesta, ellei Jumala kutsu ensin.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

• katolialinen

Mikäli haluat viitata Paavin puheisiin, antaisitko linkin alkuperäiseen Vatikaanin lähteeseen.

Suomenkielinen lehdistö usein kääntää ja tulkitsee paavin sanomisia täysin väärin.

Toiseksi, katolisen kirkon oppi on katolisen kirkon virallisissa asiakirjoissa, ei siinä mitä paavi puhuu jossain lehdistötilaisuudessa. Hän joutuu usein puhumaan muulla kuin äidinkielellään ja sekin lisää väärinkäsitysten vaaraa.

Kuinka presidentti Roosevelt liittyy paaviin, joka vastusti Hitleriä. Roosevelt ei ollut katolilainen. Vihjaatko R:n halunneen tuhota juutalaiset ja tienneen keskitysleireistä?

Katolinen kirkko ei kuulu Kirkkojen maailmanneuvostoon.

Katolisella kirkolla on hyvät välit Israelin kanssa:

http://vaticaninsider.lastampa.it/en/the-vatican/detail/articolo/francesco-terra-santa-34639/

http://www.news.va/en/news/at-the-chief-rabbinate-of-israel-our-friendship-is

• Hei kaikille,
      ei minustakaan kirkkoon kuuluta, jotta pelastuttaisiin. Jeesus pelastaa yhtä lailla luterilaiset, katolilaiset ja helluntailaiset. Olen monesti tullut siihen tulokseen, että Jumala on suvaitsevaisempi kuin minä itse. Vaikka ajattelemme kovin eri tavoin monista asioista, tunnustamme kuitenkin saman apostolisen uskontunnustuksen.

Kirkko on uskovien yhteisö. Yksi uskoa hoitava ja ylläpitävä tekijä on yhteys muihin uskoviin ja sitä tarvitsee, tavalla tai toisella, jokainen kristitty. Nykyiset järjestäytyneet uskontomme ovat aika kaukana alkuseurakunnan lämpimästä yhteisöllisyydestä, siitä, mitä Raamatussa kuvataan. Kuitenkin saman asian ympärille kokoontuneilla ihmisillä on tapana järjestäytyä jotenkin. Uskonnon kohdalla se on ehkä erityisen tärkeää, Raamatussakin peräänkuulutetaan järjestystä uskovien toiminnassa. Jos ei ole mitään yhdessä sovittuja toimintatapoja, homma leviää vääjäämättä käsiin ihan täysin. On myös hyvä, että yhteisiä varoja suunnataan yhteiseen hyvään ja järjestäytymisen kautta sekin onnistuu paremmin. Mutta hyvää voi rahalla tehdä montaa muutakin kautta.

Olen itse sitoutunut papiksi tullessani kirkkolakiin ja -järjestykseen, ja muutenkin toimimaan meille annettujen ohjeiden ja perinteiden mukaan. Voisin monessa asiassa hyvin toimia jollakin toisellakin tavalla, moni jumalanpalveluselämään ja kirkollisiin toimituksiin liittyvä asia on minusta vähemmän keskeinen kuin ydinsanoma Kristuksen pelastustyöstä. Vuosisatojen ja -tuhansien varrella meille on kertynyt melkoinen historia, joka ei ole aina lainkaan kaunista luettavaa. Osin ajattelen sen olevan myös taakka.

Toisaalta, tällainen kirkko, kristittyjen yhteisö, meillä täällä nyt on. Suomen evankelisluterilaisessa kirkossa jokaisella jäsenellä on vaikutusvaltaa; syksyllä tulevat taas kirkollisvaalit, joissa valitaan seurakuntien luottamushenkilöt.

Ja sitten vielä - suuri osa ihmisistä haluaa mennä naimisiin kirkossa ja kastaa lapsensa ja kokevat, että sitä varten tarvitaan pappi. Kyllä kirkko ja papisto olemassaolollaan myös vastaa monien ihmisten tarpeisiin.

Sinikka-pappi

• -lapsi-

Shalom Sinikka. Sanoit: "Kirkko on uskovien yhteisö."

Kysyn:
        - Miten kirkkoon liitytään/liitetään?
        - Koostuuko kirkko uudestisyntyneistä Jumalan lapsista?
        - Mitä Kalevi lehtinen tarkoitti sanoessaan: "Suomessa on 4 miljoonaa kristittyä, joiden uskonto on uuspakanuus."
        - Kuinka moni kirkon jäsen tietää, ettei kirkon jäsenyys pelasta?
        - Onko kirkko lähettänyt jäsenilleen kirjeet, joissa todistetaan, ettei kirkon jäsenyys pelasta?
        - Tietävätkö kirkon jäsenet kuka Jeesus on?
        - Tietävätkö kirkon jäsenet mistä ja mihin Jeesus pelastaa Häneen luottavat ihmiset?
        - Tietävätkö kirkon jäsenet, että Raamattu on muuttumattoman Jumalan muuttumaton sana?

Suomalaisilta kysyttiin: "Oletko uudestisyntynyt Jumalan lapsi?" Yhdeksän prossaa (9%) vastaajista vastasi myöntävästi.

• Parahin Sinikka,

Kirjoitit:
        "ei minustakaan kirkkoon kuuluta, jotta pelastuttaisiin. Jeesus pelastaa yhtä lailla luterilaiset, katolilaiset ja helluntailaiset"

- Pelastaako Jeesus myös Jehovan todistajat, mormonit, juutalaiset? Entäpä muslimit, hindut, ateistit?

• Hei,

Monelle suomalaiselle luonto on "kirkko" ja oma vakaumus halutaan pitää yksityisenä. En tarvitse kirkkoa -ajatus on hyvin yleinen. Monet gallupit kertovat, että ihmiset uskovat ei niin kuin kirkko opettaa.
      Kuten Sinikkakin tuossa kertoi kirkkoon kuuluminen ei ole pelastava tekijä.

Nimim. katolilainen kirjoitit näin:"Jos haluat kuunnella Jeesusta elät kristillisen kirkon yhteydessä. Kirkon ulkopuolella jäät ilman sakramenttien voimaa, oikeaa opetusta ja muiden kristittyjen tukea ja yhteistä rukousta. Jäät alttiiksi väärälle ja eksyttävälle opetukselle."

Evankelis-luterilaisessa kirkossa on myös näin. Uskonelämän hoitamiseen tarvitaan Sanaa ja sakramentteja. Yhteys toisiin on tärkeää. Jos jättäytyy uskossaan vain omaan varaansa on aika yksin. Meidän uskomme ei kestä yksin. Ilman sakramentin ja Sanan voimaa. Toki luonnossa voi luulla Jumalan puhuttelevan ja Raamattua lukemalla saa voimaa elämäänsä ja uskoonsa. Minusta silloin vain jää helposti irralleen Jeesuksesta. Ja meidän pelastushan on Jeesuksessa.
      Evankelis-luterilaisen kirkon opissa ei täällä ajassa voida tehdä eroa niiden välillä jotka ovat tosi uskovaisia ja ketkä vain nimellisesti uskovia. Tästä seuraa se, että kirkon jäseniä ei arvoteta, että sinä olet tosi uskovainen ja sinä et. Tuon jaon tekee sitten kerran Jumala, se tehtävä ei kuulu ihmiselle.

Merja-pappi

• Ylläolevaan korjaus. Tarkoitin kuulla Jumalan puhuttelevan ei luulla, anteeksi. Merja-pappi

• pyydän tarkennusta

Mitä tarkoitat sillä, että meidän pelastus on Jeesuksessa?

Mistä pelastutaan?

• katolilainen

"Uskonelämän hoitamiseen tarvitaan Sanaa ja sakramentteja. Yhteys toisiin on tärkeää. Jos jättäytyy uskossaan vain omaan varaansa on aika yksin. Meidän uskomme ei kestä yksin. Ilman sakramentin ja Sanan voimaa."

"kirkon opissa ei täällä ajassa voida tehdä eroa niiden välillä jotka ovat tosi uskovaisia ja ketkä vain nimellisesti uskovia."

Näin on. Näitä sivuja ei paljonkaan tarvitse silmäillä, kun jo eteen tulee erilaisia katteettomien lupausten antavia, erityisesti ulkomaalaisia saarnaajia ja oppeja, joissa Jeesuksen jumaluus ja ihmisyys on tukittu väärin - harhaoppeja, jotka kirkko tuomitsi jo alkuvuosisatoina. Yksinäiset kristityt ovat alttiita teologisesti ja alkukielen kannalta mahdottomille raamatuntulkinnoille.

Sakramenteista saamme todellista Jumalan armon uudistavaa voimaa vaelluksellemme.

Arvostan kovasti pappien tekemää työtä. Suomessa melkein kaikki nuoret käyvät edelleen rippikoulun, jossa he saavat oppia uskon keskeiset totuudet, joten on järjetöntä väittää, että luterilaiset kuvittelisivat kirkon pelastavan. Väite kuuluu lähinnä vapaiden suuntien fraseologiaan.

• -lapsi-
        pyydän tarkennusta kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, että meidän pelastus on Jeesuksessa?

Mistä pelastutaan?

Pyydän...

Kadotuksesta pelastutaan. Synti on ongelmien syy. Raamattu on kaksiteräinen miekka. Se tutkii sydämet ja munaskuut. Se paljastaa ihmisen syvimmätkin salaisuudet.

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&kirjat=kr&hakuehto=munask

Raamattu on paras lääkäri. Se antaa oikean diagnoosin ja tarjoaa tautiin sopivan lääkkeen. Langennut maailma vastustaa parantumistaan niin voimakkaasti, ettei se halua sisällyttää synti-diagnoosia kirjoihinsa. Siksi sen on mahdotonta löytää ja tarjota oikeaa lääkettä kyseiseen tautiin. Asia on äärimmäisen vakava, koska ilman syntiä kaikki olisivat terveitä.
        http://www.medilexicon.com/medicaldictionary.php?l=s&s=&p=7

Diagnoosikirjassa mainitaan "sin" ja "sin nombre virus", mutta ne näyttävät viittaavan muuhun kuin alkuperäiseen syntiin.
        http://www.medilexicon.com/medicaldictionary.php?t=68296

Hamartofobia (Psyk. "epänormaali virheen tai synnin pelko")
        http://www.medilexicon.com/medicaldictionary.php?t=39166

• Kaikelviisii

Voi hyvänen aika sentään Merja-PAPPI. Mistä Jeesuksesta sinä oikein puhut? Kirjoitat tyyliin: "Saahan sitä voimaa uskoonsa ja elämäänsä lukemalla Raamattua (ja haahuilemalla metsissä). Minusta siinä vaan jää irralleen Jeesuksesta." Jos et sinä ole yhteydessä Isään ja Poikaan Hengessä nimenomaan Jumalan sanan kautta, mikä se sinun parempi menetelmäsi on? Mitä ne oikein opettavat teille teologeille?

• vanha ja vakaa
        -lapsi- kirjoitti:

Pyydän...

Kadotuksesta pelastutaan. Synti on ongelmien syy. Raamattu on kaksiteräinen miekka. Se tutkii sydämet ja munaskuut. Se paljastaa ihmisen syvimmätkin salaisuudet.

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&kirjat=kr&hakuehto=munask

Raamattu on paras lääkäri. Se antaa oikean diagnoosin ja tarjoaa tautiin sopivan lääkkeen. Langennut maailma vastustaa parantumistaan niin voimakkaasti, ettei se halua sisällyttää synti-diagnoosia kirjoihinsa. Siksi sen on mahdotonta löytää ja tarjota oikeaa lääkettä kyseiseen tautiin. Asia on äärimmäisen vakava, koska ilman syntiä kaikki olisivat terveitä.
        http://www.medilexicon.com/medicaldictionary.php?l=s&s=&p=7

Diagnoosikirjassa mainitaan "sin" ja "sin nombre virus", mutta ne näyttävät viittaavan muuhun kuin alkuperäiseen syntiin.
        http://www.medilexicon.com/medicaldictionary.php?t=68296

Hamartofobia (Psyk. "epänormaali virheen tai synnin pelko")
        http://www.medilexicon.com/medicaldictionary.php?t=39166

tulevaisuudessa raamattua löytää enää kirpparien pölyisiltä hyllyiltä -ilmaiseksi. Seuraavassa elämässäsi raamattusi on koraani.

• -lapsi-
        vanha ja vakaa kirjoitti:

tulevaisuudessa raamattua löytää enää kirpparien pölyisiltä hyllyiltä -ilmaiseksi. Seuraavassa elämässäsi raamattusi on koraani.

Vanha ja vakaa. Sinun ei kannata enää jatkaa itsesi pettämistä. Olemme siirtyneet kolmanteen päivään/vuosituhanteen. Uskovien tempaus voi tapahtua hetkenä minä hyvänsä. Ellei Herra kutsu sinua ennen tempausta, on sinulla vielä tempauksen jälkeen mahdollisuus kääntyä ja pestä vaatteesi.

Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY
        Opetusvideo
        http://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8

• vanha ja vakaa
        -lapsi- kirjoitti:

Vanha ja vakaa. Sinun ei kannata enää jatkaa itsesi pettämistä. Olemme siirtyneet kolmanteen päivään/vuosituhanteen. Uskovien tempaus voi tapahtua hetkenä minä hyvänsä. Ellei Herra kutsu sinua ennen tempausta, on sinulla vielä tempauksen jälkeen mahdollisuus kääntyä ja pestä vaatteesi.

Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY
        Opetusvideo
        http://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8

yksi naurettavimmista opeista onkin tempaus kristinuskossa. Jotkut säälittävät aivopestyt raukat siihen jopa uskoo.
        Tarvitset ehdottomasti ammattiauttajan apua ja kehoitankin sinua ottamaan yhteyttä "Uskontojen uhrien tuki ry;hyn" ennen kuin valkotakkiset tulevat hakemaan sinua. Ja ne ei ole enkeleitä.

• -lapsi-

yksi naurettavimmista opeista onkin tempaus kristinuskossa. Jotkut säälittävät aivopestyt raukat siihen jopa uskoo.
        Tarvitset ehdottomasti ammattiauttajan apua ja kehoitankin sinua ottamaan yhteyttä "Uskontojen uhrien tuki ry;hyn" ennen kuin valkotakkiset tulevat hakemaan sinua. Ja ne ei ole enkeleitä.

Höps. Miksi vihaat hyvää Jeesusta? Hän kannattaa elintoimintojasi. Ilman Hänen apuaan sinun voimalasi, mitokondriot, eivät voisi toimia.
        http://www.youtube.com/watch?v=6_2oN1oTK-g
        Jumalan avulla sammakko selviää talvesta.
        http://www.youtube.com/watch?v=Fjr3A_kfspM

Kuka se täällä kämmertää?
        http://www.youtube.com/watch?v=wJyUtbn0O5Y&feature=youtu.be&t=1m14s

• tätä nykyä eronnut

Itse en kuulu enää luterilaiseen kirkkoon, sillä meille on tullut omituisia pappeja töihin ja heille pitää silti maksaa palkkaa. Kerrassaan outoa, että pappeja työskentelee kirkossa rahapalkkaa vastaan ja he kieltävät kaiken mitä kristinuskoon kuuluu. Heillä on myös erittäin ylimielinen asenne hieman klassisemmin uskovia kohtaan.

Valelääkäriksi paljastuva saa ilman muuta potkut työstään ja tod.näk. jonkin rangaistuksenkin, mutta avoimesti valepapiksi tunnustautuva saa sen sijaan arvonantoa ja kunnioitusta ja lisäksi palkkaa...Outo juttu kerrassaan.

Vaikka pitäisikin "miellyttää" ei-uskovia kirkon jäseniä, mielestäni tuossa mennään sentään jo liian pitkälle. Kun kirkon varatkin alkavat vähenemään. Joka tapauksessa näyttää siltä, että tav. rivijäsenellä ei ole paljonkaan sanomista siihen, kuka sinne voi tulla töihin, vaikka maksaa veroa.

• kysymyksiä jäi

Mikä on "pihvisi" kun käyt vaan kimppuun etkä kerro mikä oikeasti mättää eli mikä on seurakuntasi nyt ja mikä on sinun "oikea" oppisi jolla tuomitset toisten uskoa?

• tunnustaa
        kysymyksiä jäi kirjoitti:

Mikä on "pihvisi" kun käyt vaan kimppuun etkä kerro mikä oikeasti mättää eli mikä on seurakuntasi nyt ja mikä on sinun "oikea" oppisi jolla tuomitset toisten uskoa?

Itse ymmärsin kirjoittajan viestin niin, että "ei-uskovia" miellytetään liikaa hänen mielestään.

Toisaalta hän kokee, ettei rivijäsentä ei kuunnella päätöksen teossa.

Tuossa on mielestäni ristiriita johon "uskovat" usein kompastuvat. Käytännössä hän siis esittää, että hänen rivijäsen mielipide pitäisi ottaa huomioon, mutta "ei-uskovien" rivijäsenen mielipidettä ei tule kuunnella.

Nykyään kirkossa enemmistö on "ei-uskovia" eli ei usko kuten kirkko opettaa.

Moni voisi ajatella, että silloinhan "ei-uskovilla" on enemmistö kirkossa ja kirkon linjan tulee kääntyä heidän mielipiteiden mukaiseksi.

Mutta haluaako uskova tässäkohtaa enää kuunnella rivijäsenten mielipiteitä? Vai onko uskova valmis tässä kohtaa jyräämään enemmistön kannan vääränä?

Monesti näen tässä kohtaa syyttelyä, tuomitsemista, vähättelyä jopa ylimielistä kohtelua näitä "ei-uskovia" kohtaan, jotka siis ovat enemmistössä. Sellainen käytös on itseään uskovana pitävältä kovin kummallista.

Kieltääkö hän itseasiassa tuolla käytöksellään lähimmäisen rakkauden julmimmalla tavalla? Voiko hän pitää itseään enää edes oikein uskovana?

Kumpi sitten lopulta onkaan itseasiassa "uskovampi" tai enemmän oikeassa uskossaan?

• on valikoimaa

Luterilainen kirkko toimii lakiensa mukaan. Se on demokraattinen. Papit tekevät varmastikin työtänsä aivan parhaansa mukaan. Koska näitä aktiivisia uskovia on vähemmistö, ei heidän äänensä voi voittaa demokraattisessa päätöksenteossa. Lisäksi tietyt uudet ryhmittyvät ovat aktiivisesti tunkeutuneet kirkon sisään.

Enemmistö Suomen kansalaisista on tyytyväinen kirkkoon ja papistoon.

Vanhoissa kirkoissa ei ole demokratiaa ja oppi perinteistä. Vapaat suunnat taas keräävät sisäänsä vain tietyllä tavoin uskovia, Lähetyshiippakunta ääriluterilaisia. Ja onhan kirkossakin vielä herätysliikkeitä.

Valikoimaa on minusta riittävästi, ei kannata vaipua epätoivoon.

• tätä nykyä eronnut
        tunnustaa kirjoitti:

Itse ymmärsin kirjoittajan viestin niin, että "ei-uskovia" miellytetään liikaa hänen mielestään.

Toisaalta hän kokee, ettei rivijäsentä ei kuunnella päätöksen teossa.

Tuossa on mielestäni ristiriita johon "uskovat" usein kompastuvat. Käytännössä hän siis esittää, että hänen rivijäsen mielipide pitäisi ottaa huomioon, mutta "ei-uskovien" rivijäsenen mielipidettä ei tule kuunnella.

Nykyään kirkossa enemmistö on "ei-uskovia" eli ei usko kuten kirkko opettaa.

Moni voisi ajatella, että silloinhan "ei-uskovilla" on enemmistö kirkossa ja kirkon linjan tulee kääntyä heidän mielipiteiden mukaiseksi.

Mutta haluaako uskova tässäkohtaa enää kuunnella rivijäsenten mielipiteitä? Vai onko uskova valmis tässä kohtaa jyräämään enemmistön kannan vääränä?

Monesti näen tässä kohtaa syyttelyä, tuomitsemista, vähättelyä jopa ylimielistä kohtelua näitä "ei-uskovia" kohtaan, jotka siis ovat enemmistössä. Sellainen käytös on itseään uskovana pitävältä kovin kummallista.

Kieltääkö hän itseasiassa tuolla käytöksellään lähimmäisen rakkauden julmimmalla tavalla? Voiko hän pitää itseään enää edes oikein uskovana?

Kumpi sitten lopulta onkaan itseasiassa "uskovampi" tai enemmän oikeassa uskossaan?

Hei. Huomasinkin vasta nyt, että tähän on vastattu. En pidä itseäni mitenkään ihmeellisesti uskovana ja ettei kirkkoon saisi kuulua ei-uskovia tai epävarmmemmalla mielellä olevia jäseniä. Kyse on paremmin siitä, kuka voi olla kirkossa töissä ja nauttia palkkaa siitä. En ymmärrä, miten Jumalan perusilmoituksen täydellinen teilaaminen voisi auttaa epäuskoisia. Päinvastoin, hupenevat rahat pitäisi käyttää evankeliumin levittämiseen nyt.

Se, että joku ei usko perusilmoitukseen, siis syntien sovitukseen, Jeesuksen jumaluuteen ja ylösnousemukseen ja on töissä kirkossa, on todellakin itselleni täysin käsittämätön asia. Eri asia on kuulua kirkkooon ja epäillä, mutta että tulee töihin kirkkoon, nauttii siitä palkkaa (huomauttaisin, että työntantajana on myös Jumala) ja levittää ahkerasti hämmennystä ja epäuskoa, arvoitukseksi jää itselleni. Saati että se on yksinkertaisesti väärin ja pois totuudesta.

Mutta näinhän se oli, Jumala itse lupasi lähettää eksytyksen niille, jotka ovat mielistyneet vääryyteen. Sinänsä siis ei ihmeellistä ja täysin odotettavaa.

Joka tapauksessa en osaisi itse kuvitella olevani missään töissä, edes maallisessa ammatissa, jos hyökkäisin "liikeideaa vastaan". Mutta näemmä kirkko on kenen tahansa työnantaja. (Olen tätä nykyä sitä paitsi sorrettu työtön naisihminen.)

• tätä nykyä eronnut
        tätä nykyä eronnut kirjoitti:

Hei. Huomasinkin vasta nyt, että tähän on vastattu. En pidä itseäni mitenkään ihmeellisesti uskovana ja ettei kirkkoon saisi kuulua ei-uskovia tai epävarmmemmalla mielellä olevia jäseniä. Kyse on paremmin siitä, kuka voi olla kirkossa töissä ja nauttia palkkaa siitä. En ymmärrä, miten Jumalan perusilmoituksen täydellinen teilaaminen voisi auttaa epäuskoisia. Päinvastoin, hupenevat rahat pitäisi käyttää evankeliumin levittämiseen nyt.

Se, että joku ei usko perusilmoitukseen, siis syntien sovitukseen, Jeesuksen jumaluuteen ja ylösnousemukseen ja on töissä kirkossa, on todellakin itselleni täysin käsittämätön asia. Eri asia on kuulua kirkkooon ja epäillä, mutta että tulee töihin kirkkoon, nauttii siitä palkkaa (huomauttaisin, että työntantajana on myös Jumala) ja levittää ahkerasti hämmennystä ja epäuskoa, arvoitukseksi jää itselleni. Saati että se on yksinkertaisesti väärin ja pois totuudesta.

Mutta näinhän se oli, Jumala itse lupasi lähettää eksytyksen niille, jotka ovat mielistyneet vääryyteen. Sinänsä siis ei ihmeellistä ja täysin odotettavaa.

Joka tapauksessa en osaisi itse kuvitella olevani missään töissä, edes maallisessa ammatissa, jos hyökkäisin "liikeideaa vastaan". Mutta näemmä kirkko on kenen tahansa työnantaja. (Olen tätä nykyä sitä paitsi sorrettu työtön naisihminen.)

Jatkaisin vielä, että kun mainitsin tuolla valelääkäreistä aiemmin, lääkärikin on vastuussa vain ihmisen ruumiista. Pappi on vastuussa vielä suuremmasta asiasta, ihmisen sielusta.

• tätä nykyä eronnut

Jatkaisin vielä, että kun mainitsin tuolla valelääkäreistä aiemmin, lääkärikin on vastuussa vain ihmisen ruumiista. Pappi on vastuussa vielä suuremmasta asiasta, ihmisen sielusta.

Lisäksi jatkan, että kirkkoa ja papistoa kyllä tarvitaan. Jos meillä Suomessa olisi henkilöseurakunnat edes, kuuluisin kirkkoon.

Niin kauan kuin siellä kuitenkin saa olla töissä kuka tahansa, en voi vähäisiä pennosiani (tätä nykyä senttisiä) uhrata tällaiseen ristiriitaiseen toimintaan. Joku voisikin suositella minulle vähäisen "lesken roponi" (en ole leski, köyhä kylläkin) uhraamista asialliseen järjestöön.

• katolilainen

Lisäksi jatkan, että kirkkoa ja papistoa kyllä tarvitaan. Jos meillä Suomessa olisi henkilöseurakunnat edes, kuuluisin kirkkoon.

Niin kauan kuin siellä kuitenkin saa olla töissä kuka tahansa, en voi vähäisiä pennosiani (tätä nykyä senttisiä) uhrata tällaiseen ristiriitaiseen toimintaan. Joku voisikin suositella minulle vähäisen "lesken roponi" (en ole leski, köyhä kylläkin) uhraamista asialliseen järjestöön.

Toivottavasti et kuitenkaan jättäydy yksinäiseksi kristityksi. Onhan vaihtoehtoja. Meilläkin on syvällisesti hengelliset papit, sääntökuntalaisia, jotka eivät saa varsinaista rahapalkkaa laisinkaan.

• 8t333333333333333333
    • pappi on tärkein

Kun piispalle maksetaan yli 100.000 euron vuosipalkaa ja toinen mokoma erilaisina etuina, niin kyllä minun sieluni sitten pelastuu paremmin.

Niin se vaan on!

Samoin on monen papin laita seurakunnassa. Kun heidän työnteon määrää ei seurata eikä valvota tekevätkö kaikki heistä juuri mitään, niin sieluni pelastuu. Se on meidän kaikkien hyväksi. Uskokaa pois.

• -lapsi-

Katolilainen: "Katolisella kirkolla on hyvät välit Israelin kanssa:"
      _______

Katolilainen eksyy ja eksyttää. Häntä ei kiinnosta nähdä, kuinka Raamatun ennustama petoyhteiskunta rakentuu silmiemme edessä. Todennäköisesti hän ei noteraa näitäkään tiedottavia sivustoja.

http://nwoobserver.wordpress.com/2011/12/16/who-really-controls-the-world/
      http://www.commieblaster.com/nwo-cfr-bilderberg/index.html
      http://opsti.japo.fi/nwo.htm

http://koti.mbnet.fi/slide/temp/salakirja.txt
      http://www.netikka.net/mpeltonen/salaliitot2.htm
      http://www.netikka.net/mpeltonen/salaliitot.htm

http://1888.org/images/2013/05/23/11232/25523.jpg
      http://www.worldslastchance.com/end-time-prophecy/10-facts-you-must-know-about-the-jesuits.html
      https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=olympic zion

Chip, transhumanism, singularity

http://vimeo.com/26487586
      http://www.youtube.com/watch?v=mwh4ShZA5Tg
      http://www.youtube.com/watch?v=LTPAQIvJ_1M

Paha uusi maailmanjärjestys

https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=nwo kills
      http://thegeorgiaguidestones.com/Depopulation_Cover.htm
      http://thegeorgiaguidestones.com/Flouride.htm

Rokote

http://thegeorgiaguidestones.com/Vaccines.htm#Ingredients
      http://www.youtube.com/results?search_query=vaccine nation

DNA

1.Mooseksen kirja:
      6:1 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
      6:2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.
      6:3 Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta."
      6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

http://ennustuksia.com/2013/06/12/ihmisen-kirjan-muokkaaminen/
      https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=human animal hybrids
      http://www.youtube.com/results?search_query=morgellon

Vaivanajan uskovien vaino

Ilm. 20:4
      Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut (mestatut) Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mestaus
      https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=fema guillotines
      http://www.youtube.com/results?search_query=fema red blue list

Älkää uskoko ufoihin. Ne liittyvät petokseen. Vatikaani kuuluu pettäjiin, vaikka sillä olisikin hyvät välit Israelin kanssa.

http://www.youtube.com/results?search_query=vatican aliens
      http://www.youtube.com/results?search_query=vatican lucifer
      http://www.conspiracyarchive.com/UFOs/demons_aliens_clothes.htm

Netistä lisää. Eliitin hallitsema valtamedia eksyy ja eksyttää. Lohikäärme on vielä vapaana.

• vanha ja vakaa

ufot ovat todellisuutta päinvastoin kuin uskovaisten jumala. Jeesus tulee kavereittenasa kanssa ufolla ja panee maan tyttäriä paksuksi . Saadaan taas uusi rotu maanpäälle meuhkaamaan ja jumalia keksimään.
        Eipä syytetä ketään pettäjiksi kun itse kirjoitat petosta.

• katolilainen

Hyvä lapsi,

Ei, en seuraa lähettämiäsi sivustoja, koska rov.Peltosta lukuun ottamatta ne vaikuttavat lapsellisilta ja vainoharhaisilta.

Otan osaa vainottujen kristittyjen hätään. Rukoilen lähimmäisteni puolesta.

Luen mieluummin Raamattua ja sen tulkintaa ihmisiltä, joilla on alkukielen ja kulttuurien tuntemusta. En pidä laisinkaan mistään huhuista enkä ilkeistä vihjailuista, en perättömistä puheista, valehtelusta enkä hysterian lietsomisesta.

Lopun aika alkoi Kristuksen ylösnousemuksesta :

18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        19. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
        20. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
        21. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
        22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. 1. Joh. 2

Jeesus tulee jonain päivänä "takaisin tuomitsemaan elävät ja kuolleet ja hänen valtakunnallaan ei ole loppua".

Jumala ei ole luvannut minulle elämää ilman kärsimyksiä, koettelemuksia tai kuolemaa. Silti Jumala on luvannut auttaa minut kaiken läpi perille. Hän on meidän kanssamme joka päivä maailman loppuun asti. Minun osani on pitää huolta omasta sydämestäni esimerkiksi niin, että en elä synnissä enkä levittele perättömiä valheita toisista ihmisistä.

Toiset saavat minusta vapaasti olla eri mieltä.

• -lapsi-

ufot ovat todellisuutta päinvastoin kuin uskovaisten jumala. Jeesus tulee kavereittenasa kanssa ufolla ja panee maan tyttäriä paksuksi . Saadaan taas uusi rotu maanpäälle meuhkaamaan ja jumalia keksimään.
        Eipä syytetä ketään pettäjiksi kun itse kirjoitat petosta.

Pyydän lukijoitani rukoilemaan Vanhalle pelastusta.

Room. 8:1
        Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        http://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho

• -lapsi-
        katolilainen kirjoitti:

Hyvä lapsi,

Ei, en seuraa lähettämiäsi sivustoja, koska rov.Peltosta lukuun ottamatta ne vaikuttavat lapsellisilta ja vainoharhaisilta.

Otan osaa vainottujen kristittyjen hätään. Rukoilen lähimmäisteni puolesta.

Luen mieluummin Raamattua ja sen tulkintaa ihmisiltä, joilla on alkukielen ja kulttuurien tuntemusta. En pidä laisinkaan mistään huhuista enkä ilkeistä vihjailuista, en perättömistä puheista, valehtelusta enkä hysterian lietsomisesta.

Lopun aika alkoi Kristuksen ylösnousemuksesta :

18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        19. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
        20. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
        21. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
        22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. 1. Joh. 2

Jeesus tulee jonain päivänä "takaisin tuomitsemaan elävät ja kuolleet ja hänen valtakunnallaan ei ole loppua".

Jumala ei ole luvannut minulle elämää ilman kärsimyksiä, koettelemuksia tai kuolemaa. Silti Jumala on luvannut auttaa minut kaiken läpi perille. Hän on meidän kanssamme joka päivä maailman loppuun asti. Minun osani on pitää huolta omasta sydämestäni esimerkiksi niin, että en elä synnissä enkä levittele perättömiä valheita toisista ihmisistä.

Toiset saavat minusta vapaasti olla eri mieltä.

Kiitos Katolilainen. Asia selvä. Jumala siunatkoon sinua ja perhettäsi.

Apt:
        16:22 Ja kansakin nousi heitä vastaan, ja päälliköt revittivät heiltä vaatteet ja käskivät lyödä heitä raipoilla.
        16:23 Ja kun olivat heitä paljon pieksättäneet, heittivät he heidät vankeuteen ja käskivät vanginvartijan tarkasti vartioida heitä.
        16:24 Sellaisen käskyn saatuaan tämä heitti heidät sisimpään vankihuoneeseen ja pani heidät jalkapuuhun.
        16:25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
        16:26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        16:27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        16:28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
        16:29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        16:32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        16:34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
        16:35 Päivän tultua päälliköt lähettivät oikeudenpalvelijat sanomaan: "Päästä irti ne miehet."
        16:36 Niin vanginvartija ilmoitti tämän Paavalille sanoen: "Päälliköt ovat lähettäneet sanan, että teidät on päästettävä irti; lähtekää siis nyt ulos ja menkää rauhassa."
        16:37 Mutta Paavali sanoi heille: "He ovat julkisesti, vieläpä ilman tuomiota, ruoskineet meitä, jotka olemme Rooman kansalaisia, ja ovat heittäneet meidät vankeuteen; ja nytkö he salaa ajaisivat meidät tiehemme! Ei niin, vaan tulkoot itse ja viekööt meidät ulos."
        16:38 Ja oikeudenpalvelijat kertoivat ne sanat päälliköille; niin nämä peljästyivät kuullessaan heidän olevan Roomalaisia,
        16:39 ja he tulivat ja suostuttelivat heitä ja veivät heidät ulos ja pyysivät heitä lähtemään pois kaupungista.

• katolilainen
        -lapsi- kirjoitti:

Kiitos Katolilainen. Asia selvä. Jumala siunatkoon sinua ja perhettäsi.

Apt:
        16:22 Ja kansakin nousi heitä vastaan, ja päälliköt revittivät heiltä vaatteet ja käskivät lyödä heitä raipoilla.
        16:23 Ja kun olivat heitä paljon pieksättäneet, heittivät he heidät vankeuteen ja käskivät vanginvartijan tarkasti vartioida heitä.
        16:24 Sellaisen käskyn saatuaan tämä heitti heidät sisimpään vankihuoneeseen ja pani heidät jalkapuuhun.
        16:25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
        16:26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        16:27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        16:28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
        16:29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        16:32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        16:34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
        16:35 Päivän tultua päälliköt lähettivät oikeudenpalvelijat sanomaan: "Päästä irti ne miehet."
        16:36 Niin vanginvartija ilmoitti tämän Paavalille sanoen: "Päälliköt ovat lähettäneet sanan, että teidät on päästettävä irti; lähtekää siis nyt ulos ja menkää rauhassa."
        16:37 Mutta Paavali sanoi heille: "He ovat julkisesti, vieläpä ilman tuomiota, ruoskineet meitä, jotka olemme Rooman kansalaisia, ja ovat heittäneet meidät vankeuteen; ja nytkö he salaa ajaisivat meidät tiehemme! Ei niin, vaan tulkoot itse ja viekööt meidät ulos."
        16:38 Ja oikeudenpalvelijat kertoivat ne sanat päälliköille; niin nämä peljästyivät kuullessaan heidän olevan Roomalaisia,
        16:39 ja he tulivat ja suostuttelivat heitä ja veivät heidät ulos ja pyysivät heitä lähtemään pois kaupungista.

Siunausta vain sinullekin. Olen ollut aika tiukkasanainen, koska en halua kiistellä sellaisista asioista, joista emme pääse kuitenkaan yksimielisyyteen tällä haavaa ja koska pelkään noiden näkyjennäkijöiden vain vahingoittavan sinua, kun asioiden oikea laita selviää.

Minulle riittää tämä arjen kristillisyys, koska kirkkojen ulkopuolella liikkuu niin paljon katteettomien lupausten antajia ja järjettömien näkyjen levittäjiä, jotka puhuvat pahaa toisista kristityistä tuntematta heitä laisinkaan. Vähän liian monet näyt ovat jääneet toteutumatta vuosikymmenien mittaan.

• -lapsi-
        katolilainen kirjoitti:

Siunausta vain sinullekin. Olen ollut aika tiukkasanainen, koska en halua kiistellä sellaisista asioista, joista emme pääse kuitenkaan yksimielisyyteen tällä haavaa ja koska pelkään noiden näkyjennäkijöiden vain vahingoittavan sinua, kun asioiden oikea laita selviää.

Minulle riittää tämä arjen kristillisyys, koska kirkkojen ulkopuolella liikkuu niin paljon katteettomien lupausten antajia ja järjettömien näkyjen levittäjiä, jotka puhuvat pahaa toisista kristityistä tuntematta heitä laisinkaan. Vähän liian monet näyt ovat jääneet toteutumatta vuosikymmenien mittaan.

Ok Katolilainen. Arvostan kantaasi. Oikea ravinto pitää oikealla tiellä.

5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

Paavali kehoittaa pysymään vakaasti kaidalla tiellä.

2.Timoteuksen kirje:
        3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        3:2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3:3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        3:4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        3:6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        3:7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        3:8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
        3:9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
        3:10 Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, vaellustani, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
        3:11 vainoissa ja kärsimyksissä, samanlaisissa kuin minun osakseni tuli Antiokiassa, Ikonionissa ja Lystrassa. Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt, ja kaikista Herra on minut pelastanut!
        3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
        3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
        3:14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
        3:15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        3:17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Rakastakaamme Israel-veljeämme. Herra siunaa siunaajia.

4Moos. 24:9
        Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"

Jaakobin pojat ja tyttäret ovat kiintyneet pieneen maatilkkuunsa. Ilmeet puhuvat enemmän kuin tuhat sanaa.
        http://www.youtube.com/watch?v=l5DNw52CH6E
        http://www.hebrewsongs.com/?song=atahlieretz

Maatilkku oli surkeassa kunnossa. Ahkera kansa sai sen kukoistamaan.
        http://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8

Holokaustimuseo
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=yad vashem

Yad Vashemissa lauletaan.
        http://www.youtube.com/watch?v=WwBG45WiyVs

HUMAN TISSUE

When I shall die,
        something of mine, something of mine
        will die in you, will die in you.

When you'll die,
        something of yours, something of yours in me
        will die with you, will die with you.

Because all of us, yes all of us
        area all one living human tissue
        and if one of us
        goes from us
        something dies in us -
        and something, stays with him

If we'll know, how to comfort, how to comfort
        the hostility, if only we'd know.

If we'll know, how to quiet our rage
        (if we'd know how to quiet)
        upon the fury of our humiliation, to say sorry.
        If we'd know how to start from the beginning.

Because all of us...

Herra meitä varjelkoon.

• vanha ja vakaa
        -lapsi- kirjoitti:

Pyydän lukijoitani rukoilemaan Vanhalle pelastusta.

Room. 8:1
        Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        http://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho

ja minä toivon että parannutte aivopesusta ja hihhuloinnista. Siihen on olemassa ammattiauttajat.
        Haluan sanoa teille että teitä uskovaisia on jymäyetty pahasti. Mitään jumalaa tai jeesusta ei ole olemassa mutta henkimaailma kylläkin.

• -lapsi-

ja minä toivon että parannutte aivopesusta ja hihhuloinnista. Siihen on olemassa ammattiauttajat.
        Haluan sanoa teille että teitä uskovaisia on jymäyetty pahasti. Mitään jumalaa tai jeesusta ei ole olemassa mutta henkimaailma kylläkin.

Vanhalle ja ateisteille

Teitä on informoitu. Ette voi taivaanportilla vedota tietämättömyyteenne.

Psalmit:
        19:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
        19:2 Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
        19:3 Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
        19:4 Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
        19:5 Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
        19:6 Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
        19:7 Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.
        19:8 Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
        19:9 Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
        19:10 Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.

Room:
        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Matt:
        25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
        25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.

• vanha ja vakaa
        -lapsi- kirjoitti:

Vanhalle ja ateisteille

Teitä on informoitu. Ette voi taivaanportilla vedota tietämättömyyteenne.

Psalmit:
        19:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
        19:2 Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
        19:3 Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
        19:4 Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
        19:5 Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
        19:6 Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
        19:7 Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.
        19:8 Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
        19:9 Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
        19:10 Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.

Room:
        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Matt:
        25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.

mielummin menen sinne helvettiin kuin uskovaisten taivaaseen, siellä helekutissa voin ehkä olla avuksi jollekkin poloiselle. Uskovaisia autan kuitenkin viimeisenä ja jehovalaisia en ehkä kerkiä auttamaan ollenkaan.

• perspektiiviä

Aloittajalle.
      On aika todennäköistä, että sinäkään et tietäisi edes kristinuskon olemassaolosta, jos kirkkoa ei olisi ollut, enkä tarkoita nyt Suomen ev.lut. kirkkoa vaan sitä, mikä perustettiin jo vanhalla ajalla, ja jolle katolinen kirkko ja meidän kirkkomme ovat jatkumoa.
      Kirkon tehtävä on levittää kristinuskoa. Siihen kirkkoa tarvitaan. Pienten ihmisyhteisöjen uskona kristinusko olisi helposti haihtunut historian hämärään, saati jos se oli ollut vain joidenkin ihmisten yksityisasia.

• matemaatikko x

Jos jumala olisi olemassa, hän osaisi tiedottaa itsestään ja tahdostaan ilman kirkkoakin.

Kirkkoa "tarvitaan" uskottelemaan, että jumala on olemassa, tilanteessa, jossa jumalaa ei ole.

• -lapsi-
        matemaatikko x kirjoitti:

Jos jumala olisi olemassa, hän osaisi tiedottaa itsestään ja tahdostaan ilman kirkkoakin.

Kirkkoa "tarvitaan" uskottelemaan, että jumala on olemassa, tilanteessa, jossa jumalaa ei ole.

http://www.youtube.com/watch?v=iBjjnC8DiSo

Matemaatikko Ivan Panin päätti todistaa Raamatun huuhaaksi. Mies rakastui Jumalan sanaan loppuiäkseen :D

http://www.totta-on.fi/Raamattu/ivan-panin.html

https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=ivan panin

Raamattukoodit paljastivat Yitzhak Rabinin murhan.

http://www.realbiblecodes.com/torah_codes/rabin/rabin-1.php

Kaunisääninen Meital Trabelsi lauloi Rabinin muistotilaisuudessa.

http://www.youtube.com/watch?v=mrVrWUimK5g

Tietokoneet tehostavat tutkimusta.

http://www.youtube.com/results?search_query=bible code

7

http://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

Luoja puhuu Raamatussa ja luomakunnassaan.

http://www.youtube.com/watch?v=Fjr3A_kfspM

http://www.youtube.com/watch?v=wJyUtbn0O5Y

http://www.youtube.com/watch?v=6_2oN1oTK-g

• Lukija2
        matemaatikko x kirjoitti:

"Jos jumala olisi olemassa, hänn osaisi tiedottaa itsestään ja tahdostaan ilman kirkkoakin."

Voihan sinä tietenkin ajatella noin, jos mielesi tekee, mutta mistä jumalalsta sinä oikein puhut? Kristinuskon jumalan nimi on Jumala, ja se kirjoitetaan siis isolla alkukirjaimella.

"Kirkko "tarvitaan" uskottelemaan, että jumala on olemassa, tilanteessa, jossa jumalaa ei ole. "

Voithan sinä olla tuota mieltä, jos haluat, mutta et sinä voi tietää, että Jumalaa ei ole, sinä vain uskot niin. ( Vai puhutko yleensä jostakin jumalasta? ) Minä ajattelen näin, että kirkkoa tarvitaan ainakin niitä vaerten, jotka uskovat Jumalaan. Minun mielestäni yhteisöllisyyskin on tärkeää. Jos itse olisin uskomaton, en menisi uskonnollisaiheislle palstoille ainakaan väittämään, että Jumalaa ei ole, vaan antaiaisin rauhassa niiden uskoa, jotka uskovat ja niiden olla uskomatta, joilta usko puuttuu. Voisihan sitä yrittää tuoltakin pohjlalta keskustella silloinkin.

• matemaatikko x
        Lukija2 kirjoitti:

"Jos jumala olisi olemassa, hänn osaisi tiedottaa itsestään ja tahdostaan ilman kirkkoakin."

Voihan sinä tietenkin ajatella noin, jos mielesi tekee, mutta mistä jumalalsta sinä oikein puhut? Kristinuskon jumalan nimi on Jumala, ja se kirjoitetaan siis isolla alkukirjaimella.

"Kirkko "tarvitaan" uskottelemaan, että jumala on olemassa, tilanteessa, jossa jumalaa ei ole. "

Voithan sinä olla tuota mieltä, jos haluat, mutta et sinä voi tietää, että Jumalaa ei ole, sinä vain uskot niin. ( Vai puhutko yleensä jostakin jumalasta? ) Minä ajattelen näin, että kirkkoa tarvitaan ainakin niitä vaerten, jotka uskovat Jumalaan. Minun mielestäni yhteisöllisyyskin on tärkeää. Jos itse olisin uskomaton, en menisi uskonnollisaiheislle palstoille ainakaan väittämään, että Jumalaa ei ole, vaan antaiaisin rauhassa niiden uskoa, jotka uskovat ja niiden olla uskomatta, joilta usko puuttuu. Voisihan sitä yrittää tuoltakin pohjlalta keskustella silloinkin.

Alkukirjaimen koolla ei ole merkitystä. Jumala tai jumalat ajatellaan sen verran kyvykkäiksi, ettei itsensä ilmaisemisessa pitäisi olla mitään ongelmaa.

Kysymys palautuu siihen, miksi Jumala ei ilmaisisi itseään, jos hän on olemassa. Haluaako hän uskovaisten palvovan muita jumalia? Haluaako hän että osa ihmiskunnasta pitää Jumalaa satuhenkilönä? Haluaako hän kristittyjenkin perustavan erilaisia kirkkoja ja riitelevän opinkappaleista?

Onko sinulla parempaa selitystä Jumalan täydelliseen hiljaisuuteen kuin Jumalan olemattomuus?

Sanoit että kirkkoa tarvitaan ainakin niitä varten, jotka uskovat Jumalaan. Ettehän te uskoisi Jumalaan, jollei kirkkoa olisi, ettekä silloin kokisi tarvitsevanne kirkkoa. Päädytään kehäpäättelyn. Usko selittyy kirkolla, ja kirkko selittyy uskolla.

• -lapsi-

Jumala siunatkoon Suomi-neitoa.

http://jarmo10.org/Neito.jpg
      http://jarmo10.org/kartat.htm
      http://fkf.net/Kadonneet/Oulu11061961.jpg

- Oulun profeetta kertoi 11.6.1961 Jumalan sanovan, että "Suomi on rakkain kansani Israelin jälkeen." Koska "Efraim ja häneen liittyneet Israelin heimot" ovat kadoksissa, niin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ei liene voinut antaa tällaista rakkauden tunnustusta kuin tuhlaajapoika-"lempilapselleen Efraimille" (Jer. 31:16-20), jonka oli luvannut "tuoda takaisin pohjoisesta maasta (=Finland?) aikojen lopussa" ja pitää "esikoisenaan" (Jer. 31:2-9) ennen vanhempaa Juudaa (nyky-Israelia).

http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen

Hes:
      37:15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
      37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
      37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
      37:18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
      37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
      37:20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
      37:21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
      37:22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.
      37:23 Eivät myöskään he enää saastuta itseänsä kivijumalillaan, iljetyksillään eivätkä millään rikkomuksillansa, vaan minä vapautan heidät kaikista asuinpaikoistaan, joissa ovat syntiä tehneet, ja puhdistan heidät. Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
      37:24 Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.
      37:25 He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lastensa lapset iankaikkisesti, ja minun palvelijani Daavid on oleva heidän ruhtinaansa iankaikkisesti.

http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg
      http://www.youtube.com/watch?v=3zA7ihcXGzQ
      http://www.yadvashem.org/yv/en/exhibitions/communities/munkacs/index.asp

4Moos. 24:9
      Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"

http://www.weblessisrael.org/

• Kypsä Nainen

-Mihin pappeja ja kirkkoa tarvitaan? -

EI MIHINKÄÄN

• -lapsi-

Kypsä Nainen. Mitä ihmiset tarvitsevat ja miksi?

• vanha ja vakaa
        -lapsi- kirjoitti:

Rakkautta. Sitä ei papit ja saarnamiehet pysty antamaan, jotkut kuitenkin pikkupojille.

• vanha ja vakaa
        -lapsi- kirjoitti:

Rakkautta. Sitä ei pappien välittämä uskonto pysty antamaan.

• Lukija2

"- Mihin pappeja ja kirkkoa tarvitaan?"

"EI MIHINKÄÄN."

Voithan sinä ajatella noin , jos haluat. Minun mielestäni taas on itsestään selvää, että kirkkoa ja pappeja tarvitaan.

• Sano suoraan
        Lukija2 kirjoitti:

"- Mihin pappeja ja kirkkoa tarvitaan?"

"EI MIHINKÄÄN."

Voithan sinä ajatella noin , jos haluat. Minun mielestäni taas on itsestään selvää, että kirkkoa ja pappeja tarvitaan.

Mihin kirkkoa ja pappeja tarvitaan?

• Anonyymi
        Sano suoraan kirjoitti:

Mihin kirkkoa ja pappeja tarvitaan?

Kun kerran kaikki ovat nykyään pappeja, niin kuka vain voi suorittaa esim. hautaan siunaamiset.

• erttkkl

Katoliset ahnehtivat virkoja ylitse Jumalan sanojen, vaikka Raamattu kieltää:"Ei
      yli sen mikä kirjoitettu on!"
      Ei Apostoli Paavali kehoittanut asettamaan kirkookn kaltaisiaan piispoja ja pappeja vaan niikiin käski Timoteukselle ja Tiitukselle!
      1.Timoteuskirje 3.lukua
      3 luku

Paavali osoittaa, minkälaisia seurakunnan kaitsijain 1 – 7 ja seurakuntapalvelijain tulee olla 8 – 13; lausuu jumalisuuden suuren salaisuuden 14 – 16.

1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.

2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
      4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
      5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
      6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
      7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
      8 Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,
      9 vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.
      10 Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat.
      11 Samoin tulee vaimojen olla arvokkaita, ei panettelijoita, vaan raittiita, uskollisia kaikessa.

12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva."

Apostoli Paavali ilmoitti nyös kirotuksi sellaiset, jotka ei noudattaneet hänen opetuksiaan! Galattaiskirjeen mukaan

• Anonyymi

Kirkkoja ja pappeja tarvitaan hölmöjen rahastamiseen.

• Anonyymi

Joutavaa porukkaa eikö ne elä pyhällä hengellä kuukauden jos toisenkin

• Anonyymi

Kun kaikki ovat pappeja, niin etkö sinä itsekin ole silloin pappi ?

• Anonyymi

Millä tavoin menettelet, kun annat ilman välikäsiä avustuksesi.
      Et kai vain suosi Punaista Ristiä tai Pelastakaa Lapset-järjestöä! Toimitat varmasti rahasi suoraan köyhiä avustavalle ryhmälle. Miten?
      Osallistutko henkilökohtaisesti varattomien ja kodittomien avustamiseen käytännön työssä?
      Moni muukin haluaisi avustaa siten, että raha menee todella perille. Taidot vain puuttuvat, ja siksi turvaudutaan organisoituihin avustusjärjestöihin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      227
      4841
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      23
      3550
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      269
      2053
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      10
      1956
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1257
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1219
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      106
      1002
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      31
      813
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      61