Itse kävin Tiedekeskus Heurekassa 1980-90-lukujen vaihteessa. En kuintekaan nähnyt sellaisia aiheita, jotka olisivat saaneet lumon valtaan sellaisia melko lahjakkaita nuoria, jotka olisivat tulevaisuudessa valinneet tutkijan uran. Korostan tässä ns. kovia tieteitä eli matemaattisloogisia aiheita ja luonnontiedettä. Esimerkiksi "ikiliikkuja"pyöränkin arvoituksellisuus aukeni ehkä vain asiaan alkujaankin perehtyneelle. Harvoja juttuja, jotka ehkä olisi kiinnostanut, oli ylöspäin viskotiteetin puutteesta ylöspäin juokseva nestemäinen Helium. Eipä tainnut silloin sellaista olla esillä. Olisikohan joku Teuvo Kohosen itseorganisaation visualisointiprosessi ollut kiinnostava, sehän on nimenomaan mestarillinen algoritmi visualisoinnissa? Tai matematiikassa voisivat olla kiinnostavia yksinkertaiset dissipatiiviset systeemit. Myös fraktaalit voivat olla lumoavia, ja esim. Mandelbrotin joukon kaavankin ymmärtää lukiolainen.
Tieteestä popularisoituja aiheita
En ole Päivi Räsänen
0
85
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873428
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442847Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742356- 612308
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512261Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162236Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212123Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202067- 621964
- 1141936