Mitä jos jäänkin yksin?

Annni

Ennen ajattelin, että tuo on ehkä maailman typerin asia kuulla sinkkukaverin suusta. Nyt olenkin itse sinkku ja tuo kysymys on mielessä koko ajan...

Olen 21 vuotias nainen, erosin juuri jokin aika sitten 6,5 vuoden suhteesta. Oltiin yhdessä yläasteajoista asti ja kuvittelin aina että hän on se oikea. Ei ollut. Ystävinä erottiin ja kaikki on ok, mutta nyt tuntuu että elämä on yhtä sekamelskaa, enkä osaakkaan olla sinkku, vaikka luulin olevani ihan ok asian kanssa.

Minulla oli suhteen jälkeen juttua yhden toisen miehen kanssa, jonka kanssa meillä oli kauan ollut silmäpeliä, jo silloin kun meni exän kanssa huonosti ja oltiin eroamassa. Tehtiin tässä vähän aikaa sitten selväksi toisillemme, että oltiin toisista kiinnostuneita ja se oli kyllä selvää ihan muidenkin silmissä. Mutta kuinka ollakkaan, hän löysi toisen SAMAN ILLAN AIKANA, jonka kanssa on sittemmin pyörinyt ja ei olla puhuttu asioista enää mitään sen jälkeen. Loukkaannuin ihan suunnattomasti.

Tämän jälkeen mulle iski paniikki. Mitä jos mä en oikeasti enää löydä ketään ihanaa miestä, johon voi luottaa? Tiedän, että kuulostaa hirveän hätiköidyltä, mutta tän hetkinen mieliala on ihan hirveä ja petetty. Mä en oo tottunut tällaiseen ja en ole seurustellut kun tuon yhden kerran. Ja noin pitkän suhteen jälkeen on vähemmästäkin ihan sekaisin.

Mä tiedän, että saan miehiltä huomiota baareissa ja niin edelleen, mutta miten mä voin ikinä tietää mitä miesten päässä liikkuu tuollaisen paskamaisen tempun jälkeen? Mulla on nyt sydän särkynyt 2 kertaa putkeen pienen ajan sisällä, ensin erosta ja sitten vielä tuo yksi tuli ja teki noin... Mä en haluis satuttaa itseäni enempää, mutta alan olla siinä iässä että tulee väkisinkin mieleen asiat kuten perheenperustaminen. Kaverit saavat lapsia ja menee kihloihin, nyt mä oon yksin.

Onko muilla samankaltaisia kokemuksia tai jotain jaettavaksi? Mä todella tarvin nyt apua tähän tilanteeseen. Mulla on niin hirveä olo, että pakko johonkin purkautua...

25

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 89

Enpä usko että tulet ainakaan täältä ymmärrystä saamaan sillä täällä on pääasiassa vain miehiä jotka eivät ole kokeneet ensimmäistäkään parisuhdetta tai harrastaneet koskaan edes seksiä vaikka ovat jo pitkälti päälle parikymppisiä. Sori nyt vaan mutta siihen nähden nuo sinun ongelmasi ovat ihan mitättömiä.

• mies 29v

Niin, jospa oltaisiin hieman realisitisimpia.. olet ensinnäkin vasta 21v.Kaikki eivät ole vielä tuon ikäisenä edes seurestelleet ensinmäistä kertaa kun sinulla on jo eka suhde ohitse.Toisekseen, saat huomioita miehiltä baarissa, joten nyt elelet hetken itseksesi etkä ajattele parisuhdetta.Opettelet elämään sinkkuna. Sinulla kun ei ole oikeastikkaan mikään kiire perustaa perheettä.Itse asiassa vanhemmuus on sen verran iso asia että en suosittele sitä alle 25v.Sitten kun olet 29v eikä parisuhdetta ole vielä tullut vastaan missä haluaisit olla, alkaa vasta ikävät fiilikset nousemaan ;D
        Joten, relaa ja nauti nuoruudesta.

• et vaan ollut

tarpeeksi kiinnostava..

• ATM★

Noin vanha kurppa ei saa ketään

• Elä itsellesi ensin

"alan olla siinä iässä että tulee väkisinkin mieleen asiat kuten perheenperustaminen. Kaverit saavat lapsia ja menee kihloihin, nyt mä oon yksin."

Olet 21-vuotias.

Relaa ja anna itsellesi ja elämälle aikaa.

Sinulla ei ole mihinkään kiire.

Ole sinkku ja ennen kaikkea opi olemaan yksin.

Arvostat itseäsi sitten enemmän ja nuo pettymykset eivät tunnu sitten enää niin raskailta.

• Minua ihmetyttää juurikin tuo kaksikymppisten kihloihin meno.

Mikä kiire sellaisilla, jotka on itsekin vielä melkein lapsia, on ruveta sitoutumaan ja olemaan ikäänkuin toisen "omaisuutta".

Sillä siitähän avioliitossa kyse on: Nainen haluaa olla miehen omaisuutta.

• Kіskіsu
        M1978 kirjoitti:

Minua ihmetyttää juurikin tuo kaksikymppisten kihloihin meno.

Mikä kiire sellaisilla, jotka on itsekin vielä melkein lapsia, on ruveta sitoutumaan ja olemaan ikäänkuin toisen "omaisuutta".

Sillä siitähän avioliitossa kyse on: Nainen haluaa olla miehen omaisuutta.

Minua ei ihmetytä kaksikymppisten kihloihin meno. Nuorena mennään kihloihin ja keski-ikäisenä se on jo vähän...no, enpä sano.

• -----
        Kіskіsu kirjoitti:

Minua ei ihmetytä kaksikymppisten kihloihin meno. Nuorena mennään kihloihin ja keski-ikäisenä se on jo vähän...no, enpä sano.

Olisit voinut jättää tuonkin vähän sanomatta, jos et enempään pysty.

• JDnjeffewefwwfe

Kappas, pikku prinsessamme on herännyt pitkiltä makoisilta unilta lievään epämukavuuteen johon melkein löytyi lääke, heti sängyn vierestä löytyi vesilasi mutta OIVOI! vesilasissa ei ollutkaan vettä ja nyt joutuu ehkä jopa nousemaan sängystä ylös!

KYLLÄ ON NAISEN ELÄMÄ NIIN KAMALAN VAIKEAA JA OLO ON VARMASTI KURJA!? OIVOI.

• pari juttuu

Eli itse petit uskollista pitkäaikaista miestäsi ja sitten kitiset kun uusi mies oli playeri ja saikin jonkun muun naisen ennen sinua ja nyt olet kusessa kun ei ole hyviä miehiä näkyvissä.

1. Ihan oikein että jäit yksin, mitäs jätit hyvän uskollisen miehesi alunperinkään.

2. Toivottavasti jäät yksin ihan loppuun asti, vaikka sitä kyllä vahvasti epäilen, koska suomessa on yli 500 000 miestä mistä valita ja jotka ovat valmiita tekemään mitä tahansa saadakseen naisen.

• ,.,.,.,.

"Mä en haluis satuttaa itseäni enempää, mutta alan olla siinä iässä että tulee väkisinkin mieleen asiat kuten perheenperustaminen."

Tuota nyt voit venailla vielä 10 vuotta. Jotkut synnyttävät ensimmäisen kerran jopa vasta 35 ikävuoden jälkeen. Mies kannattaa kyllä etsiä jo paljon aiemmin, koska olet nyt juuri kaikista parhaassa iässä miesten silmissä. Kun alat lähestyä kolmeakymppiä, niin fiksuja miehiä ei ole enää samalla tavalla tarjolla. Ps. baarista niitä on muutenkin ihan turha etsiä.

• kunnollinen mies

Löydät vielä oman jännämiehen joka tekee sulle lapsen ja sitten jättää sut jonkun suttunaaman takia. Sulle ei kuitenkaan kelpaa kunnollinen sitoutuva mies.

• 14+4

Niin, kun se on tylsä!

• kymysys

Miksi sinä ansaitset ja sinulla on etuoikeus saada suhde? Ei meillä ätmeillä ole mahdollisuutta seurustella.

• Atm25v

Tervetuloa edes pieneksi hetkeksi meidän ätmien maailmaan. Vaikka sinulla ei kyllä ole eikä tule olemaan mitään käsitystä siitä miltä tuntuu elää koko elämänsä ätminä jolla ei koskaan tule olemaan mitään kokemusta naisista saati sitten parisuhteesta.

• Atm25v

Tuo onkin hyvä kysymys että miksi naisilla on etuoikeus parisuhteeseen kun ätmeillä siihen ei näytä olevan koskaan mitään oikeutta.

• Johan Peer
        Atm25v kirjoitti:

Tuo onkin hyvä kysymys että miksi naisilla on etuoikeus parisuhteeseen kun ätmeillä siihen ei näytä olevan koskaan mitään oikeutta.

Koska (tavallisilla) naisilla on aina mahdollisuus tinkiä kriteereistään ja päästä parisuhteeseen. Naisten "yksinäisyys" on omavalintaista haluttomuutta astua parisuhteeseen tylsän tavallisen miehen kanssa vaikka tuon valinnan voi tehdä milloin tahansa.

Sensijaan yksinäisten tavallistentylsien miehien yksinäisyys on todellista osattomuutta joka ei riipu heidän kohtuullisista valinnoistaan.

Vaikka tunnistaisimmekin tämän epäsuhdan jatkamme kuitenkin miesten vastuuttamista; hanki lihakset, rahaa, työpaikka, auto, sosiaalisia taitoja, sivistystä ja harrastuksia.

Se että vaatisimme naisilta esim. epäloogisista ja naisen etua ajamattomista kriteereistä luopumista ja joustavuutta on sensijaan naisten itsemääräämisoikeuteen kajoamista, perisyntiä feminisoidussa kulttuurissamme.

Totuus on kuitenkin se että jokainen kohtuullisesti toimiva ja omaa käytöstään kritisoiva nainen löytää halutessan kelpoisan kumppanini. Oma vaimoni; vannoutunut antifeministi ja naiskriitikko - tässä ainakin onnistui loppujen lopuksi hyvin helposti, kyllähän noi ämmäkriittiset puheenvuorot naisen suusta tekivät minuun lähtemättömän vaikutuksen ja varmuuden siitä että tässä on joku joka kannattaa ottaa vakavasti ... :)

• Johan Peer kirjoitti:

Koska (tavallisilla) naisilla on aina mahdollisuus tinkiä kriteereistään ja päästä parisuhteeseen. Naisten "yksinäisyys" on omavalintaista haluttomuutta astua parisuhteeseen tylsän tavallisen miehen kanssa vaikka tuon valinnan voi tehdä milloin tahansa.

Sensijaan yksinäisten tavallistentylsien miehien yksinäisyys on todellista osattomuutta joka ei riipu heidän kohtuullisista valinnoistaan.

Vaikka tunnistaisimmekin tämän epäsuhdan jatkamme kuitenkin miesten vastuuttamista; hanki lihakset, rahaa, työpaikka, auto, sosiaalisia taitoja, sivistystä ja harrastuksia.

Se että vaatisimme naisilta esim. epäloogisista ja naisen etua ajamattomista kriteereistä luopumista ja joustavuutta on sensijaan naisten itsemääräämisoikeuteen kajoamista, perisyntiä feminisoidussa kulttuurissamme.

Totuus on kuitenkin se että jokainen kohtuullisesti toimiva ja omaa käytöstään kritisoiva nainen löytää halutessan kelpoisan kumppanini. Oma vaimoni; vannoutunut antifeministi ja naiskriitikko - tässä ainakin onnistui loppujen lopuksi hyvin helposti, kyllähän noi ämmäkriittiset puheenvuorot naisen suusta tekivät minuun lähtemättömän vaikutuksen ja varmuuden siitä että tässä on joku joka kannattaa ottaa vakavasti ... :)

"Se että vaatisimme naisilta esim. epäloogisista ja naisen etua ajamattomista kriteereistä luopumista ja joustavuutta on sensijaan naisten itsemääräämisoikeuteen kajoamista, perisyntiä feminisoidussa kulttuurissamme."

Niin. Elämme liberaalissa kulttuurissa jossa jokaisella on itsemääräämisoikeus.
        Jos naiset siis haluavat noita kriteereitään ylläpitää, se on ihan heidän oma asiansa, ei ole meidän muiden asia siitä luopumista vaatia.

Mutta ehkä on hyvä muistuttaa naisia että jos ei kykene luopumaan niistä liiallisista kriteereistään, niin sitten itse riskeeraa sen että jää lopulta sinkuksi ja kokonaan ilman parisuhdetta.

Se on omaa valintaa. Naiset ottavat tietoisen riskin asettaessaan riman niin korkealle että vain harva mies kykenee sen yli hyppäämään. Joillakin se taktiikka toimii, käy tuuri, ja nainen saa sen "valioyksilön" joka siitä vaatimuksesta suoriutui. Osa taas jää kokonaan ilman ja sinkuksi. Osa taas joutuu sitten joskus myöhään kolme-/nelikymppisenä toteamaan vaatimustensa ongelmallisuuden ja sitten laskemaan ne kriteerit todella alas että saavat edes jonkun vapailla markkinoilla olevista miehistä. (Sitten voikin käydä niin että saa paljon huonomman kuin mitä olisi saanut jos olisi alunperin ymmärtänyt hieman löysätä vaatimuksiaan.)

• tuco.

No voi raukkaa. Pitääkö tulla silittämään tukkaa.
      Tässä viestissä kiteytyy hyvin kuinka lapsellisia nämä parikymppiset vielä on.

• atm.

Kunnolliset miehet jää yksin. Löydät varmana oman jännämiehes joka pettää sinua varmasti koska vain ulkonäkö merkitsee naisille.

• "alan olla siinä iässä että tulee väkisinkin mieleen asiat kuten perheenperustaminen"

Tuo on myös yksi asia joka minua ihmetyttää:
      Miksi pitää tehdä ylipäänsä lapsia? Mikä pointti siinä on?
      Naiset rupeaa aina tekemään lapsia ikään kuin se olisi jokin velvollisuus.

• Mies 89

Niin minäkin olen aina ajatellut että miksi niitä lapsia on väkisin tehtävä lisää tähän maailmaan vain sen takia kun muutkin tekee. Muutenkin kannattaa miettiä moneen kertaan tekeekö lisää ihmisiä tähän maailmaan jotka sitten mahdollisesti kärsii omasta olemassa olostaan.

• eräs ikisinkku-m

Omassakin pienessä tuttavapiirissä kaikki kauniit naiset ovat aina pariutuneet ns. jännämiesten kanssa. Sanomattakin selvää että nämä seurustelusuhteet ja avioliitot ovat kaikki päättyneet, useimmiten miehen pettämiseen, liialliseen alkoholinkäyttöön tai muuhun renttumaiseen käyttäytymiseen. Olen aina ihmetellyt millä perusteille naiset valitsevat kumppaninsa, eikö tosiaan löydy komeita mutta myös fiksuja, luotettavia miehiä. Ehkäpä tosiaan jos miehellä on paljon kysyntää niin naisiin suhtautuu melko välinpitämättömästi.

Tavisnaiset ja miehet tuntuu pariutuvan tuttavapiirissä paljon helpommin. Useimmat ovat pitkissä avioliitoissa ja pettämisiä tmv. ei ole tullut vastaan.

Itse olen tyypillinen palstalainen, eli 30 kokematon ikisinkku. Pakko todeta että en kyllä missään tapauksessa alkaisi seurustelemaan jonkun 30 naisen kanssa joka on 15-30v ollut n 1 suhteessa jännämiesten kanssa. :)

• 34934

Tunget kurkun limaläpeesi ja istut hiljaa.

• kokemus puhuu

Mitäpäs jos opettelet olemaan ensimmäiseksi ilman parisuhdetta? Mieti, mikä meni pieleen edellisessä parisuhteessasi ja ota siitä opiksi. Jos et osaa olla ilman miestä, se viittaa läheisriippuvuuteen. Miksi syöksyisit kauhealla kiireellä uuteen suhteeseen, kun juuri vasta edellinen suhde on ohi?

Keskity kouluusi tai työhösi kumpaa nyt teetkään ja keskity pitkästä aikaa naispuolisiin kavereihisi. Älä unohda sukulaisiasikaan. Kun kasaat itsesi ja opit olemaan yksin, alat olla valmis etsimään uutta parisuhdetta. Todennäköisyytesi saada toimiva parisuhde kasvaa, kun et ole takertuja, vaan ns. seisot omilla jaloillasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      181
      7423
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      80
      3722
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      122
      3638
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      80
      2919
    5. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      47
      2476
    6. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      102
      2432
    7. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      136
      1994
    8. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      54
      1374
    9. Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin

Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta
      Maailman menoa
      377
      1329
    10. Miksi suorittamisesta tulee

Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a
      Sinkut
      59
      1322
    Aihe