casey ryback

ja feminismi

56

314

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies31v.

      Olen nyt kuunnellut sen neljä kertaa. Hmmm

      Parempi joka kerralla.

      Aina olen oikeassa ja tiesin että hämis on hyvä.

      Ja mikä parasta tässä maailmassa. Mitä vähemmän tykkäämisiä tai plussia. Sitä parempi.
      Beatles on aina ollut aika joo. Mielestäni.

      Jatkakaa.

    • Luuseriätmi

      Minäkin tässä viime päivinä olen CR:n tuotantoon tutustunut. Kaikista biiseistä en vaan tykkää kun ovat niin katkeria, mutta muutama on loistobiisi.

      Tämä on aivan hulvaton ja samaistuttava tarina:
      http://www.mikseri.net/artists/casey-ryback-katkotut-kadet/artsin-ihmeellinen-elama/494206/

      Ja jo aiemmin linkkasin tähän raa'an todentuntuiseen tutkielmaa:
      http://www.mikseri.net/artists/casey-ryback-katkotut-kadet/jain-manletiksi/553848/

      Ja tähän en kyllä samaistunut, mutta silti hieno tiivistelmä:
      http://www.mikseri.net/artists/casey-ryback-katkotut-kadet/elaman-koulu/531449/

    • Casey Ryback

      Vieraileva solisti on eräs blogia pitävä feministi, jonka vuosien takaisesta Idols-koe-esiintymisestä muokattu, Ylilaudalla pyörinyt ääniklippi päätyi tuohon sampleksi. Laudalla pyydettiin biisiä kyseisestä henkilöstä, joten väsäsin sellaisen hyvin pikaisesti: sen enempää sanoihin kuin säveleen ei ole liiemmin aikaa tuhlattu. 1. säkeistö muuten viittaa ilmiselvän Ylviksen lisäksi myös tähän suurimpaan suomenruotsalaiseen taideteokseen sitten Tove Janssonin tuotannon:

      https://www.youtube.com/watch?v=kNi0RegYpzQ

      Sisällön ohuutta paikkailin tuotantoon panostamalla eli mm. wah-kitaroilla ja Daft Punk -henkisellä vokooderilla. Myös bassoraitaan olen tyytyväinen: bassokitara on jotenkin sellainen "elämän mittainen haaste" siinä mielessä, että perusasiat oppii hetkessä, mutta tyylitajua ja yksityiskohtien estetiikkaa voi ja täytyy kehittää loputtomasti ihan normaalissa komppailussakin. Basson soitossa myös koen olevani enemmän musiikin ytimessä jopa yksinäisessä äänittelytilanteessa. Keyboardien, kitaroiden ym. kanssa huomaan usein toimivani kuin pro(f/s)essori, viileästi ja tietoisesti, mutta basson varressa reflektointi katoaa ja musiikki vie mukanaan. Se on nautinnollista.

      Luuseriätmille: Artsi-biisi on ollut jotenkin unohdettu helmi myös itselleni. Nettikeikkojen biisilistoja kootessa tuo ei jostakin syystä koskaan käynyt mielessä vaihtoehtona, enkä edes muistanut sen olemassaoloa. Viestisi luettua kuuntelin sen itse pitkästä aikaa, minkä seurauksena alkoi pelottaa, olenko jo dementoitunut niin pahasti, ettei minulta enää irtoa noin hyviä tekstejä. (Vetoan siihen, ettei viime aikoina ole ollut aikaa panostaa näihin samalla lailla.)

      • ruma olmi

        https://www.youtube.com/watch?v=UFGPZZQb8u4
        Kuka yllätty että palstan iki-ätmi on tympeän näkönen nörtti olmi?
        Ei tuolla naamalla ja olemuksella olis paljon vara tehä pilkkaus biisejä!
        Eikä ihme että tämä 'mies' ei saa naista.


      • maxmillian II
        ruma olmi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=UFGPZZQb8u4
        Kuka yllätty että palstan iki-ätmi on tympeän näkönen nörtti olmi?
        Ei tuolla naamalla ja olemuksella olis paljon vara tehä pilkkaus biisejä!
        Eikä ihme että tämä 'mies' ei saa naista.

        Kuka veetun Casey Ryback?

        http://www.youtube.com/watch?v=KDI83HvbtCE


      • Luuseriätmi
        ruma olmi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=UFGPZZQb8u4
        Kuka yllätty että palstan iki-ätmi on tympeän näkönen nörtti olmi?
        Ei tuolla naamalla ja olemuksella olis paljon vara tehä pilkkaus biisejä!
        Eikä ihme että tämä 'mies' ei saa naista.

        Ja köyhät ei saisi tehdä biisejä köyhyydestä, mustat rasismista, ja niin edelleen?

        Jäikö muuten huomaamatta, että CR on oikeasti joka pätevä muusikko, multi-instrumentalisti jopa, joka onnistuu mandoliiniakin tiluttelemaan niin, että se on oikeasti hyvän kuntoista. Haluaisin nähdä sinun "ruma oli", yrittävän samaa.

        Sen lisäksi CR on hersyvän hauska sanoittaja, itseironinen ja kaverilla on pokkaa esiintyä omalla naamallaan. Naisvihaakin noissa biiseissä on ja se ei ole niin kivaa, mutta hei, räppi on paljon seksistisempää ja sitä myydään ihan levykaupoissakin-

        Minä tutustuin CR:n tuotoksiin vasta ihan vähän aikaa sitten, ajattelin ettei tällä palstalla voi hengailla ketään pätevää muusikkoa. Olin väärässä.


      • Luuseriätmi

        Tuo Artsi-biisi jos mikä ansaitsisi videon.

        Noin yleisesti ottaen näin maallikkona näen yhtymäkohtia sinun musiikkisi ja edesmenneen Gösta Sundqvistin tuotosten välillä, sekä humorististen sanoitusten että jossain määrin naiivistisessa musiikillisessa ilmaisutyylin suhteen, tosin tyyli- ja ties mitä vaihtojahan sinun biiseissäsi on paljon vertailukohtaa enemmän.

        Jos olisin levymoguli, niin tarjoaisin diiliä, mutta valitettavasti en ole enkä edes tunne piirejä. Oletko koskaan edes yrittänyt lähestyä levy-yhtiöitä?


      • Casey Ryback
        Luuseriätmi kirjoitti:

        Tuo Artsi-biisi jos mikä ansaitsisi videon.

        Noin yleisesti ottaen näin maallikkona näen yhtymäkohtia sinun musiikkisi ja edesmenneen Gösta Sundqvistin tuotosten välillä, sekä humorististen sanoitusten että jossain määrin naiivistisessa musiikillisessa ilmaisutyylin suhteen, tosin tyyli- ja ties mitä vaihtojahan sinun biiseissäsi on paljon vertailukohtaa enemmän.

        Jos olisin levymoguli, niin tarjoaisin diiliä, mutta valitettavasti en ole enkä edes tunne piirejä. Oletko koskaan edes yrittänyt lähestyä levy-yhtiöitä?

        Tämän musiikkiprojektin vahvuus on samalla sen heikkous: kaikki langat ovat käsissäni, mutta samalla osaamiseni rajat määrittävät myös tekemisen rajat. Tämä tarkoittaa sitä, etten pysty tarjoamaan videotaidetta, vaan tarvitsisin siihen yhteistyökumppania.

        Olen joskus ennenkin kuullut Gösta-vertauksen ja pidän sitä todella suurena kunnianosoituksena ja tunnustuksena. Hän ei kuitenkaan ole ollut ensisijainen inspiraation lähde: en tunne Leevi & The Leavingsin tuotantoa mitenkään läpikotaisin. Tärkeämpiä esikuvia ovat olleet mm. Juha Vainio ja Juice, mutta tietenkään mihinkään tietoiseen jäljittelyyn en ole ryhtynyt: haluan kuulostaa ensisijaisesti itseltäni.

        Mitä taas tulee musiikilliseen eklektisyyteen ja multi-instrumentalismiin, niin se on itselleni paljon tärkeämpi osa projektia kuin tuntuu kuulijoilleni olevan. Olen laulajana hyvin rajallinen (ja siksi pitäydyn hupilauluissa), mutta ilman tekstiä ja laulua ei ole biisiäkään. (Tätä ennen tein vuosia instrumentaalimusiikkia, joka ei kiinnostanut ketään.) Liioittelisin, jos sanoisin, että tekstit ovat vain tekosyy päästä äänittelemään eri instrumentteja, mutta vähän siihen suuntaan se joka tapauksessa menee.

        En ole yrittänyt lähestyä levy-yhtiöitä. En usko homman toimivan niin päin, vaan oikea tapa olisi saavuttaa ensin kulttisuosiota netissä ja osoittaa materiaalin potentiaalisuus. Vasta kysynnän jälkeen olisi tarjonnan aika, ja vasta siinä vaiheessa levy-yhti(ö)ön yhteydenotto olisi ajankohtaista. Kulttisuosiota toki olen saanutkin, mutta se on HYVIN pienten piirien sellaista. Tavallaan pidän tästä näin: anonymiteettini säilyy siinä missä taiteellinen johtajuutenikin.

        Mies 86:lle vastaus samalla: tuo on minustakin ihan mainio, mutta en omalla listallani nostaisi sitä ihan kärkeen siksi, että se kuitenkin on coversävelmä. The Blues Brothers -elokuva on aina ollut suosikkejani, mikä oli osasyy tuon tekemiseen joskus muinoin: toinen syy oli se onomatopoeettinen alkuajatus (ei tule sekoittaa omakustannehöpökirjojaan palstoilla markkinoiviin hörhöihin), että "Trolliin, trolliin, trolliin..." on melko lähellä originaalin "Rollin', rollin', rollin'" -alkua. Biisiväännökset ovat hauskoja vain, jos teksti on mahdollisimman lähellä alkuperäistä.

        Edelliseen liittyen: joskus tässä lähikuukausina äänittelen taas yhden coverin. Se kertoo miehestä, joka ajaa pakolaiskeskuksen perustamista kotikuntaansa, koska se tietäisi hänelle sen johtajan virkaa. Ohessa katkelma:

        "Näin lausun ehdotuksen, peliliikkeeni teen
        Saa kohahdus mut hykerteleen itsekseen
        Tää meille on oivaa suvaitsevuustreeniä:
        Maalaiskunta kaipaa saraseeniä!

        Mä tunnen etnon tenhon, kuiskaa naikkoset jeen,
        Saa puntin täyte Jamalin ne vapiseen
        Ja lapsemme tarvitsevat uutta geeniä:
        Maalaiskunta kaipaa saraseeniä!"


      • Luuseriätmi
        Casey Ryback kirjoitti:

        Tämän musiikkiprojektin vahvuus on samalla sen heikkous: kaikki langat ovat käsissäni, mutta samalla osaamiseni rajat määrittävät myös tekemisen rajat. Tämä tarkoittaa sitä, etten pysty tarjoamaan videotaidetta, vaan tarvitsisin siihen yhteistyökumppania.

        Olen joskus ennenkin kuullut Gösta-vertauksen ja pidän sitä todella suurena kunnianosoituksena ja tunnustuksena. Hän ei kuitenkaan ole ollut ensisijainen inspiraation lähde: en tunne Leevi & The Leavingsin tuotantoa mitenkään läpikotaisin. Tärkeämpiä esikuvia ovat olleet mm. Juha Vainio ja Juice, mutta tietenkään mihinkään tietoiseen jäljittelyyn en ole ryhtynyt: haluan kuulostaa ensisijaisesti itseltäni.

        Mitä taas tulee musiikilliseen eklektisyyteen ja multi-instrumentalismiin, niin se on itselleni paljon tärkeämpi osa projektia kuin tuntuu kuulijoilleni olevan. Olen laulajana hyvin rajallinen (ja siksi pitäydyn hupilauluissa), mutta ilman tekstiä ja laulua ei ole biisiäkään. (Tätä ennen tein vuosia instrumentaalimusiikkia, joka ei kiinnostanut ketään.) Liioittelisin, jos sanoisin, että tekstit ovat vain tekosyy päästä äänittelemään eri instrumentteja, mutta vähän siihen suuntaan se joka tapauksessa menee.

        En ole yrittänyt lähestyä levy-yhtiöitä. En usko homman toimivan niin päin, vaan oikea tapa olisi saavuttaa ensin kulttisuosiota netissä ja osoittaa materiaalin potentiaalisuus. Vasta kysynnän jälkeen olisi tarjonnan aika, ja vasta siinä vaiheessa levy-yhti(ö)ön yhteydenotto olisi ajankohtaista. Kulttisuosiota toki olen saanutkin, mutta se on HYVIN pienten piirien sellaista. Tavallaan pidän tästä näin: anonymiteettini säilyy siinä missä taiteellinen johtajuutenikin.

        Mies 86:lle vastaus samalla: tuo on minustakin ihan mainio, mutta en omalla listallani nostaisi sitä ihan kärkeen siksi, että se kuitenkin on coversävelmä. The Blues Brothers -elokuva on aina ollut suosikkejani, mikä oli osasyy tuon tekemiseen joskus muinoin: toinen syy oli se onomatopoeettinen alkuajatus (ei tule sekoittaa omakustannehöpökirjojaan palstoilla markkinoiviin hörhöihin), että "Trolliin, trolliin, trolliin..." on melko lähellä originaalin "Rollin', rollin', rollin'" -alkua. Biisiväännökset ovat hauskoja vain, jos teksti on mahdollisimman lähellä alkuperäistä.

        Edelliseen liittyen: joskus tässä lähikuukausina äänittelen taas yhden coverin. Se kertoo miehestä, joka ajaa pakolaiskeskuksen perustamista kotikuntaansa, koska se tietäisi hänelle sen johtajan virkaa. Ohessa katkelma:

        "Näin lausun ehdotuksen, peliliikkeeni teen
        Saa kohahdus mut hykerteleen itsekseen
        Tää meille on oivaa suvaitsevuustreeniä:
        Maalaiskunta kaipaa saraseeniä!

        Mä tunnen etnon tenhon, kuiskaa naikkoset jeen,
        Saa puntin täyte Jamalin ne vapiseen
        Ja lapsemme tarvitsevat uutta geeniä:
        Maalaiskunta kaipaa saraseeniä!"

        Musiikkia on niin paljon, että kaikkea ei löydä, vaikka kiinnostaisikin. Luulen, että pitäisin instrumentaalimusiikistasi, jos sitä vain kuulisin.

        Enivei, en tässä nyt yritä antaa luovalle taiteilijalle ohjeita, vaan sanoa mielipiteeni, että aidosti pidän niistä biiseistäsi, joissa on jonkin sortin empatiaa ja ymmärrystä kohdetta kohtaan. Siksi Jäin Manletiksi, Fedora, Sana-assosiaatio, Elämän koulu, Kamumies, Sarvikuonojen voimainkoitos, Balladi Arndt Pekurisesta, Krusifiksi, Seppo Hovi, Bronylaulu ja tietysti Artsin elämä ovat mielestäni hauskoja biisejä. Sen sijaan esim. naiskriittisestä trilogiasta en tykkää, koska se on vain patoutunutta aggressiota. Samasta syystä tuskin tuo tuleva coverikaan tuskin tulee olemaan minulle mieleinen biisi.

        Ja PS: Blues Brotherin Rawhide-teemahan on itsessään cover, joten itse asiassa coveroit coveria, jos inspiraatiosi lähde on nimen omaan BB.


      • Casey Ryback
        Luuseriätmi kirjoitti:

        Musiikkia on niin paljon, että kaikkea ei löydä, vaikka kiinnostaisikin. Luulen, että pitäisin instrumentaalimusiikistasi, jos sitä vain kuulisin.

        Enivei, en tässä nyt yritä antaa luovalle taiteilijalle ohjeita, vaan sanoa mielipiteeni, että aidosti pidän niistä biiseistäsi, joissa on jonkin sortin empatiaa ja ymmärrystä kohdetta kohtaan. Siksi Jäin Manletiksi, Fedora, Sana-assosiaatio, Elämän koulu, Kamumies, Sarvikuonojen voimainkoitos, Balladi Arndt Pekurisesta, Krusifiksi, Seppo Hovi, Bronylaulu ja tietysti Artsin elämä ovat mielestäni hauskoja biisejä. Sen sijaan esim. naiskriittisestä trilogiasta en tykkää, koska se on vain patoutunutta aggressiota. Samasta syystä tuskin tuo tuleva coverikaan tuskin tulee olemaan minulle mieleinen biisi.

        Ja PS: Blues Brotherin Rawhide-teemahan on itsessään cover, joten itse asiassa coveroit coveria, jos inspiraatiosi lähde on nimen omaan BB.

        Ei aina jaksa olla empaattinen, joskus pitää päästellä höyryjä ja viljellä tietoisesti huonoa makua... Olla paha, vähän niin kuin South Parkin Butters ja hänen alter egonsa Professori Kaaos, jotta jaksaa taas reaalimaailmassa olla kiltti ja alistettu itsensä.

        Lainasin tulevasta tekstistä vain katkelman. En ole persu enkä maahanmuuttokriittinen muuten kuin siinä mielessä, että vasemmistolaisena vastustan halpatyövoiman tuomista ulkomailta, koska palkkojen polkeminen ym. suhmurointi heikentää kotimaisten työntekijöiden asemaa. Toisaalta se on totta, että joillekin virkamiehille ja -naisille maahanmuutto on ura ja siksi kannatettava asia ihan oman leipänsäkin vuoksi: tarkoituksenani on tehdä kieli poskessa ensimmäisen persoonan narratiivi tällaisen ihmisen perspektiivistä. Kyllä siinä rasistipersujakin kritisoidaan myöhemmissä säkeistöissä...

        Blues Brothers -biisit ovat toki kaikki covereita, mutta hyviä biisejä ja melko uskollisia alkuperäisesityksille. Coverin coverius on kuitenkin yhtä kaikki totta, vaikka kappale muutenkin jollakin lailla tuttu oli.

        Toinen tuleva biisi, tällä kertaa säveltä myöten omaa tekoa, menee ehkä enemmän tuolle empaattiselle osastolle. Siinä mieskertojahahmo lähtee Intiaan lomalle etsimään itämaista viisautta ja syvällisyyttä, mutta saa sikäläisestä ruoasta niin pahan ruokamyrkytyksen, että hänen näkemyksensä maan luonteesta muuttuu kerralla negatiiviseksi, ja miesparka saa jopa uuden paikallisen nimen. Tuo nimi, ja samalla kappaleen nimi, on "Paskaravi Mahanpuru".


      • Luuseirätmi
        Casey Ryback kirjoitti:

        Ei aina jaksa olla empaattinen, joskus pitää päästellä höyryjä ja viljellä tietoisesti huonoa makua... Olla paha, vähän niin kuin South Parkin Butters ja hänen alter egonsa Professori Kaaos, jotta jaksaa taas reaalimaailmassa olla kiltti ja alistettu itsensä.

        Lainasin tulevasta tekstistä vain katkelman. En ole persu enkä maahanmuuttokriittinen muuten kuin siinä mielessä, että vasemmistolaisena vastustan halpatyövoiman tuomista ulkomailta, koska palkkojen polkeminen ym. suhmurointi heikentää kotimaisten työntekijöiden asemaa. Toisaalta se on totta, että joillekin virkamiehille ja -naisille maahanmuutto on ura ja siksi kannatettava asia ihan oman leipänsäkin vuoksi: tarkoituksenani on tehdä kieli poskessa ensimmäisen persoonan narratiivi tällaisen ihmisen perspektiivistä. Kyllä siinä rasistipersujakin kritisoidaan myöhemmissä säkeistöissä...

        Blues Brothers -biisit ovat toki kaikki covereita, mutta hyviä biisejä ja melko uskollisia alkuperäisesityksille. Coverin coverius on kuitenkin yhtä kaikki totta, vaikka kappale muutenkin jollakin lailla tuttu oli.

        Toinen tuleva biisi, tällä kertaa säveltä myöten omaa tekoa, menee ehkä enemmän tuolle empaattiselle osastolle. Siinä mieskertojahahmo lähtee Intiaan lomalle etsimään itämaista viisautta ja syvällisyyttä, mutta saa sikäläisestä ruoasta niin pahan ruokamyrkytyksen, että hänen näkemyksensä maan luonteesta muuttuu kerralla negatiiviseksi, ja miesparka saa jopa uuden paikallisen nimen. Tuo nimi, ja samalla kappaleen nimi, on "Paskaravi Mahanpuru".

        No siis sanoin vain oman henkilökohtaisen mielipiteeni siitä, että itse koen empaattishenkiset biisit miellyttävämmiksi ja hauskemmiksi. Kyse ei siis ole poliittisesta korrektiudesta, vaan yksinkertaisesti siitä että ymmärryksen kautta kritiikkikin osuu paremmin.


      • Luuseriätmi kirjoitti:

        Ja köyhät ei saisi tehdä biisejä köyhyydestä, mustat rasismista, ja niin edelleen?

        Jäikö muuten huomaamatta, että CR on oikeasti joka pätevä muusikko, multi-instrumentalisti jopa, joka onnistuu mandoliiniakin tiluttelemaan niin, että se on oikeasti hyvän kuntoista. Haluaisin nähdä sinun "ruma oli", yrittävän samaa.

        Sen lisäksi CR on hersyvän hauska sanoittaja, itseironinen ja kaverilla on pokkaa esiintyä omalla naamallaan. Naisvihaakin noissa biiseissä on ja se ei ole niin kivaa, mutta hei, räppi on paljon seksistisempää ja sitä myydään ihan levykaupoissakin-

        Minä tutustuin CR:n tuotoksiin vasta ihan vähän aikaa sitten, ajattelin ettei tällä palstalla voi hengailla ketään pätevää muusikkoa. Olin väärässä.

        En tiedä onko minulla jotenkin kummallinen ajatusmaailma, mutta en minä kyllä ole havainnut noissa biiseissä yhtään mitään naisvihaa. Esim. tuon ylläoleva biisi ja sitten sen ”miksi poistuit keittiöstä” (tjsp) tulkitsen kevyeksi huumoripitoiseksi naljailuksi, mutta en millään tavoin naisia halventaviksi.


      • Luuseriätmi
        stellaria81 kirjoitti:

        En tiedä onko minulla jotenkin kummallinen ajatusmaailma, mutta en minä kyllä ole havainnut noissa biiseissä yhtään mitään naisvihaa. Esim. tuon ylläoleva biisi ja sitten sen ”miksi poistuit keittiöstä” (tjsp) tulkitsen kevyeksi huumoripitoiseksi naljailuksi, mutta en millään tavoin naisia halventaviksi.

        Mä olenkin huumorintajuton tosikko. Mutta en luultavasti yksin. Olisi noista biiseistä jo sanomista tullut, jos olisivat kansalliseen tietouteen pompsahtaneet.


      • Kympin Nainen
        stellaria81 kirjoitti:

        En tiedä onko minulla jotenkin kummallinen ajatusmaailma, mutta en minä kyllä ole havainnut noissa biiseissä yhtään mitään naisvihaa. Esim. tuon ylläoleva biisi ja sitten sen ”miksi poistuit keittiöstä” (tjsp) tulkitsen kevyeksi huumoripitoiseksi naljailuksi, mutta en millään tavoin naisia halventaviksi.

        Ihan mielenkiinnosta kysyn: mikä on Stellaria mielipiteesi Yllätysseksiä - biisistä?


      • Kympin Nainen kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyn: mikä on Stellaria mielipiteesi Yllätysseksiä - biisistä?

        No jaa, muistankohan nyt enää kunnolla, kun ei se minusta niihin mieleenpainuvimpiin biiseihin kuulunut. En nyt tullut sitä niin kauheasti naisten halventamisen kannalta pohtineeksi, tai ainakaan en siitäkään kyennyt mieltäni pahoittamaan.


      • joo tiedetään stelli
        stellaria81 kirjoitti:

        En tiedä onko minulla jotenkin kummallinen ajatusmaailma, mutta en minä kyllä ole havainnut noissa biiseissä yhtään mitään naisvihaa. Esim. tuon ylläoleva biisi ja sitten sen ”miksi poistuit keittiöstä” (tjsp) tulkitsen kevyeksi huumoripitoiseksi naljailuksi, mutta en millään tavoin naisia halventaviksi.

        Et tietenkään. Mies on jo jossain määrin kuuluisa, niinpä hän voi sanoa naisista ihan mitä vain ja se on pahimmillaan vain huumoria.

        Hah. CS muka ATM. Vaikka olis mikä olmi kun jätkä osaa soittaa noin ja vääntää ihan kiistattomasti hauskoja biisejä, niin takuulla sillä on nainen. Kysymys on vain siitä, eikö niitä tosiaan ole useampia?


      • korjaan******
        joo tiedetään stelli kirjoitti:

        Et tietenkään. Mies on jo jossain määrin kuuluisa, niinpä hän voi sanoa naisista ihan mitä vain ja se on pahimmillaan vain huumoria.

        Hah. CS muka ATM. Vaikka olis mikä olmi kun jätkä osaa soittaa noin ja vääntää ihan kiistattomasti hauskoja biisejä, niin takuulla sillä on nainen. Kysymys on vain siitä, eikö niitä tosiaan ole useampia?

        Siis CR ei CS.


      • Kympin Nainen
        stellaria81 kirjoitti:

        No jaa, muistankohan nyt enää kunnolla, kun ei se minusta niihin mieleenpainuvimpiin biiseihin kuulunut. En nyt tullut sitä niin kauheasti naisten halventamisen kannalta pohtineeksi, tai ainakaan en siitäkään kyennyt mieltäni pahoittamaan.

        Löytyy tuolta jos haluat virkistää muistiasi:
        http://www.mikseri.net/artists/casey-ryback-katkotut-kadet/yllatysseksia/546751/


      • Luuseriätmi
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyn: mikä on Stellaria mielipiteesi Yllätysseksiä - biisistä?

        Minä haluan tietää SINUN mielipiteesi Yllätysseksiä -biisistä, kymppi!

        Oman mielipiteeni kerron vaikkei sitä kysyttykään: minä kyllä pidin tuota biisiä vähemmän naisvihamielisenä kun sitä naiskriittistä trilogiaa, koska tässä biisissä näkökulma on no, krhm, raiskaajan näkökulma. Siitä seuraa se, etteivät ne ole oikein normaalin miehen näkemyksiä.


      • Luuseriätmi
        joo tiedetään stelli kirjoitti:

        Et tietenkään. Mies on jo jossain määrin kuuluisa, niinpä hän voi sanoa naisista ihan mitä vain ja se on pahimmillaan vain huumoria.

        Hah. CS muka ATM. Vaikka olis mikä olmi kun jätkä osaa soittaa noin ja vääntää ihan kiistattomasti hauskoja biisejä, niin takuulla sillä on nainen. Kysymys on vain siitä, eikö niitä tosiaan ole useampia?

        Kyllä Casey on ätmi, vaikka en oikein itsekään ymmärrä miksi. Jos nyt oikein muistan niin neitsyt ja vaikkei olisikaan, niin ei kuitenkaan millään tapaa naisten keskuudessa suosittu mies. Mikä on todella harvinaista, koska kyseessä on muusikko ja peräti kitaristi (tai no multi-instrumentalisti) ja kyllähän se nyt on yleistä tietoa että muusikot ja etenkin kitaristit ovat ihan yhtä hottia kun jännämiehet naisten keskuudessa.

        Miksi Caseyllä ei ole bändäreitä, en ymmärrä. Tai no, ehkä Casey ei esiinny sellaisilla stageilla missä olisi naisia. Mutta ainakin tuon ruman olmin linkkaaman videon perusteella kyseessä on ihan kivan näköinen miekkonen. Mutta mies kun olen, niin enhän minä tiedä mitä naiset ajattelevat.


      • Kympin Nainen kirjoitti:

        Löytyy tuolta jos haluat virkistää muistiasi:
        http://www.mikseri.net/artists/casey-ryback-katkotut-kadet/yllatysseksia/546751/

        No vähänhän se kuullostaa samalta kuin tämän palstan ätmien perusjankkaukset, elikkästä ei niin kauhean vakavasti otettavalta. En oikein osaa väkisten asiasta suuttua, kun ei kerta erityisemmin suututa.

        Tokihan tästä jotkut vetäisisivät vesimeloonit sieraimiinsa, jos enempi julkisuutta tulisi, mutta minä en kuulu niihin yksilöihin jotka olisivat päitä vadille vaatimassa.


      • Luuseriätmi kirjoitti:

        Minä haluan tietää SINUN mielipiteesi Yllätysseksiä -biisistä, kymppi!

        Oman mielipiteeni kerron vaikkei sitä kysyttykään: minä kyllä pidin tuota biisiä vähemmän naisvihamielisenä kun sitä naiskriittistä trilogiaa, koska tässä biisissä näkökulma on no, krhm, raiskaajan näkökulma. Siitä seuraa se, etteivät ne ole oikein normaalin miehen näkemyksiä.

        Aika jännä, että sinusta tuossa on esitettynä raiskaajan näkökulma, kun minulle taas tulee siitä mieleen ätmien omassa päässään kehittelemät teoriat. :)

        Tosin väsyttää jo siihen malliin, ettei jaksa kovin syvälliseen analyysiin keskittyä.


      • Kympin Nainen
        Luuseriätmi kirjoitti:

        Minä haluan tietää SINUN mielipiteesi Yllätysseksiä -biisistä, kymppi!

        Oman mielipiteeni kerron vaikkei sitä kysyttykään: minä kyllä pidin tuota biisiä vähemmän naisvihamielisenä kun sitä naiskriittistä trilogiaa, koska tässä biisissä näkökulma on no, krhm, raiskaajan näkökulma. Siitä seuraa se, etteivät ne ole oikein normaalin miehen näkemyksiä.

        Miksi ihmeessä? Stellan mielipidettähän tässä nyt kysyttiin, mutta tuli tuosta mielikuva ettei hän ehkä halua mielipidettään antaa.

        Mutta joo, minulla on aika roisi huumorintaju, mutta tuota biisiä ja sen perimmäistä tarkoitusta en kyllä henk. koht. ymmärrä ollenkaan. Se on suoraan sanottuna mielestäni vastenmielinen biisi. Ja sanottakoon nyt vielä, että osa CR:n biiseistä on mielestäni ihan hyviä. Mutta tämä ei.

        Mikä on tuo trilogia johon viittaat, siis minkä nimiset biisit? En ole varmaankaan kaikkia biisejä kuunnellut. Ehkä voin vielä "järkyttyä" hieman lisää ennen nukkumaanmenoa :)


      • Kympin Nainen
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Miksi ihmeessä? Stellan mielipidettähän tässä nyt kysyttiin, mutta tuli tuosta mielikuva ettei hän ehkä halua mielipidettään antaa.

        Mutta joo, minulla on aika roisi huumorintaju, mutta tuota biisiä ja sen perimmäistä tarkoitusta en kyllä henk. koht. ymmärrä ollenkaan. Se on suoraan sanottuna mielestäni vastenmielinen biisi. Ja sanottakoon nyt vielä, että osa CR:n biiseistä on mielestäni ihan hyviä. Mutta tämä ei.

        Mikä on tuo trilogia johon viittaat, siis minkä nimiset biisit? En ole varmaankaan kaikkia biisejä kuunnellut. Ehkä voin vielä "järkyttyä" hieman lisää ennen nukkumaanmenoa :)

        Ah, näköjään näpyteltiin samaan aikaan Stellan kanssa eli hän vastasikin vielä - tämä puhelimesta näpyttely on välillä tuskastuttavan hidasta kun puhelin "korjaa" sanat mitä kummallisimmiksi :)


      • Kympin Nainen
        stellaria81 kirjoitti:

        No vähänhän se kuullostaa samalta kuin tämän palstan ätmien perusjankkaukset, elikkästä ei niin kauhean vakavasti otettavalta. En oikein osaa väkisten asiasta suuttua, kun ei kerta erityisemmin suututa.

        Tokihan tästä jotkut vetäisisivät vesimeloonit sieraimiinsa, jos enempi julkisuutta tulisi, mutta minä en kuulu niihin yksilöihin jotka olisivat päitä vadille vaatimassa.

        Ok, dänks.


      • Kympin Nainen
        Luuseriätmi kirjoitti:

        Kyllä Casey on ätmi, vaikka en oikein itsekään ymmärrä miksi. Jos nyt oikein muistan niin neitsyt ja vaikkei olisikaan, niin ei kuitenkaan millään tapaa naisten keskuudessa suosittu mies. Mikä on todella harvinaista, koska kyseessä on muusikko ja peräti kitaristi (tai no multi-instrumentalisti) ja kyllähän se nyt on yleistä tietoa että muusikot ja etenkin kitaristit ovat ihan yhtä hottia kun jännämiehet naisten keskuudessa.

        Miksi Caseyllä ei ole bändäreitä, en ymmärrä. Tai no, ehkä Casey ei esiinny sellaisilla stageilla missä olisi naisia. Mutta ainakin tuon ruman olmin linkkaaman videon perusteella kyseessä on ihan kivan näköinen miekkonen. Mutta mies kun olen, niin enhän minä tiedä mitä naiset ajattelevat.

        Joo, ei tuossa klipillä ollut minunkaan havaintojen mukaan mitään tympeää.


      • Casey Ryback
        Luuseriätmi kirjoitti:

        Kyllä Casey on ätmi, vaikka en oikein itsekään ymmärrä miksi. Jos nyt oikein muistan niin neitsyt ja vaikkei olisikaan, niin ei kuitenkaan millään tapaa naisten keskuudessa suosittu mies. Mikä on todella harvinaista, koska kyseessä on muusikko ja peräti kitaristi (tai no multi-instrumentalisti) ja kyllähän se nyt on yleistä tietoa että muusikot ja etenkin kitaristit ovat ihan yhtä hottia kun jännämiehet naisten keskuudessa.

        Miksi Caseyllä ei ole bändäreitä, en ymmärrä. Tai no, ehkä Casey ei esiinny sellaisilla stageilla missä olisi naisia. Mutta ainakin tuon ruman olmin linkkaaman videon perusteella kyseessä on ihan kivan näköinen miekkonen. Mutta mies kun olen, niin enhän minä tiedä mitä naiset ajattelevat.

        Vaikka olen kitaraa yli puolet elämästäni soitellut, en edelleenkään osaa mieltää itseäni kitaristiksi. Taiteilijanimeni esikuva lausahtaa elokuvassa Kaappaus merellä "Yeah, well... I also cook", kun häneltä kysytään, onko hän kokki; minä puolestani sanon soittavani myös kitaraa.

        Poikuustilanne ei ole päivittynyt edellisestä maininnasta.

        Jos selitystä haluaa etsiä muusikkouden näkökulmasta, se voisi olla siinä, etten esiinny minkäänlaisilla stageilla. (Yhtä poikkeusta ei lasketa.) Toinen vaihtoehto on siinä, että soittaessani en säteile ulospäin seksuaalista karismaa vaan vaikutan lähinnä autistilta näpräilemässä autistisen kiinnostuksen kohteensa parissa.


      • kai sitten uskottava
        Luuseriätmi kirjoitti:

        Kyllä Casey on ätmi, vaikka en oikein itsekään ymmärrä miksi. Jos nyt oikein muistan niin neitsyt ja vaikkei olisikaan, niin ei kuitenkaan millään tapaa naisten keskuudessa suosittu mies. Mikä on todella harvinaista, koska kyseessä on muusikko ja peräti kitaristi (tai no multi-instrumentalisti) ja kyllähän se nyt on yleistä tietoa että muusikot ja etenkin kitaristit ovat ihan yhtä hottia kun jännämiehet naisten keskuudessa.

        Miksi Caseyllä ei ole bändäreitä, en ymmärrä. Tai no, ehkä Casey ei esiinny sellaisilla stageilla missä olisi naisia. Mutta ainakin tuon ruman olmin linkkaaman videon perusteella kyseessä on ihan kivan näköinen miekkonen. Mutta mies kun olen, niin enhän minä tiedä mitä naiset ajattelevat.

        Älä nyt yritä markkinoida säälillä meille ätmeille :D ei toi CR sitä tartte, minä ainakin voisin ostaa jonkun tuollasen biisin kuunneltavakseni ihan vaan siksi että ne on hyviä. Kiinnostaisi minuakin se aiempi instrumentaalimusiikkinsa, mistä voisi kuunnella?


      • Luuseriätmi
        stellaria81 kirjoitti:

        Aika jännä, että sinusta tuossa on esitettynä raiskaajan näkökulma, kun minulle taas tulee siitä mieleen ätmien omassa päässään kehittelemät teoriat. :)

        Tosin väsyttää jo siihen malliin, ettei jaksa kovin syvälliseen analyysiin keskittyä.

        No onko tuo nyt mikään ihme, sillä onhan Casey/Hämis palstaätmi siinä missä muutkin.

        Joka tapauksessa onhan se nyt selvää, että palstaätmit erityisesti halveksuvat jännäpoikia, joten palstaätmeiltä ja siis Caseyltä ei paljoa ymmärrystä jännämiehille heru. Joten jos kertojahahmo edustaisi palstaätmiä, se ei olisi niin ymmärtäväinen kyseistä toimintaa kohtaan.

        Siksi siis sanoitus on mielestäni näkökulma on raiskaajan, tai vaan "jännämiehen" - tai tarkemmin sanottuna ätmin näkemys jännämiehen/raiskaajan näkökulmasta. Joka tapauksessa teemaltaan tietyllä tavalla samanlainen kuin "Elämän kouluun".


      • Luuseriätmi
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Miksi ihmeessä? Stellan mielipidettähän tässä nyt kysyttiin, mutta tuli tuosta mielikuva ettei hän ehkä halua mielipidettään antaa.

        Mutta joo, minulla on aika roisi huumorintaju, mutta tuota biisiä ja sen perimmäistä tarkoitusta en kyllä henk. koht. ymmärrä ollenkaan. Se on suoraan sanottuna mielestäni vastenmielinen biisi. Ja sanottakoon nyt vielä, että osa CR:n biiseistä on mielestäni ihan hyviä. Mutta tämä ei.

        Mikä on tuo trilogia johon viittaat, siis minkä nimiset biisit? En ole varmaankaan kaikkia biisejä kuunnellut. Ehkä voin vielä "järkyttyä" hieman lisää ennen nukkumaanmenoa :)

        No siis jos olen arviossani oikeilla jäljillä, niin miksi raiskaajan näkökulmasta esitetyn biisin pitäisi kuulostaa joltain muulta kuin vastenmieliseltä?

        Ajatus siitä, että raiskattu nainen oikeasti tykkäisi siitä, ei ole lähtöisin Hämiksen päästä, eikä edes palstaätmien päästä, vaan on vanhempaa ja yleisempää perua.

        Aikaisin esimerkki minkä ulkomuistista jaksan siteerata on elokuvasta Olkikoirat (vuodelta 1971) mitä kritisoitiin juuri siitä että nainen tuntui vähän tykkäävän raiskaamisestaan. En ole itse nähnyt kyseistä elokuvaa, mutta sen sijaan muutaman raiskauskohtauksen muissa leffoissa, ja ainakin yhdessä-kahdessa muistelen nähneeni sellaista, että nainen lakkasi vastustelemasta, ja kiersi peräti kädet raiskaajansa selän ympäri. Outoa, jos kokemus olisi vastenmielinen, eikö?

        Lisätään tähän (ilmeisesti tutkittu?) asia että monella naisella on raiskausFANTASIOITA, niin ei ole vaikea ymmärtää että aika monella (miehellä) on (harha)käsitys siitä ettei se raiskaus niin paha juttu naiselle olekaan. Ja todellakin, nyt ei enää puhuta mistään palstaätmien päähänpinttymistä.

        Miltäs tämä ajatus tuntui näin järkyttymismielessä? Säväyttikö enemmän kuin hämiksen tekstit?


      • Luuseriätmi
        Casey Ryback kirjoitti:

        Vaikka olen kitaraa yli puolet elämästäni soitellut, en edelleenkään osaa mieltää itseäni kitaristiksi. Taiteilijanimeni esikuva lausahtaa elokuvassa Kaappaus merellä "Yeah, well... I also cook", kun häneltä kysytään, onko hän kokki; minä puolestani sanon soittavani myös kitaraa.

        Poikuustilanne ei ole päivittynyt edellisestä maininnasta.

        Jos selitystä haluaa etsiä muusikkouden näkökulmasta, se voisi olla siinä, etten esiinny minkäänlaisilla stageilla. (Yhtä poikkeusta ei lasketa.) Toinen vaihtoehto on siinä, että soittaessani en säteile ulospäin seksuaalista karismaa vaan vaikutan lähinnä autistilta näpräilemässä autistisen kiinnostuksen kohteensa parissa.

        Ei kyse ole siitä miksi itsesi miellät vaan miksi ne naiset sinut mieltävät. Tietysti jos keikkailet vaan sellaisissa paikoissa missä ei ole naisia tai ne ovat kaikki jonkun tyttöystäviä.

        Kitara lisää automattisesti sex appealia niin paljon, ettei sitä autismia sen takaa edes näe. Kaikki kitaristithan tuntuvat rakastelevan kitaraansa ainakin soolon aikana. Seksuaalistahan se on, nainenhan kuvittelee itsensä kitaran paikalle taiteilijasielun näprättäväksi.

        Mitäs muuten olet mieltä sinun/teidän (onko CRKK:ssa ketään muuta kuin sinä itse?) luonnehdinnasta meemi.infossa:
        http://meemi.info/index.php/Casey_Ryback_&_Katkotut_Kädet

        Itse ainakin voisin kuvitella sinun hieman huvittuneen lauseesta "Bändin keulahahmo on joku ponnettomalla, hikkyn kuuloisella äänellä varustettu mieshenkilö.".

        Minusta ainakin sinun äänesi on mielenkiintoinen.

        Muuten, mainittakoon tässä vielä muutama asia, jotka olen aiemminkin aikonut mainita mutta enpä kuitenkaan ole:
        1) minä en yleensä pidä lauletusta musiikista
        2) enkä etenkään suomeksi laulettuna
        3) enkä huumorimusiikista
        4) enkä rockista, rokkänrollista tai muustakaan rokkimeiningistä

        mutta silti biisisi ovat minusta hauskoja ja hyvän kuuloisia. Ne ovat aivan uskomattoman omaperäisiä.


      • Casey Ryback
        kai sitten uskottava kirjoitti:

        Älä nyt yritä markkinoida säälillä meille ätmeille :D ei toi CR sitä tartte, minä ainakin voisin ostaa jonkun tuollasen biisin kuunneltavakseni ihan vaan siksi että ne on hyviä. Kiinnostaisi minuakin se aiempi instrumentaalimusiikkinsa, mistä voisi kuunnella?

        Ei mistään; menin poistamaan tuon varhaisemman projektin netistä. Joitakin on koneella kuitenkin tallessa, ja viestisi inspiroimana päätin oitis ladata yhden mielestäni aika hyvän tuonne.

        https://www.youtube.com/watch?v=37-Jk0a2SlU


      • Kympin Nainen
        Luuseriätmi kirjoitti:

        No siis jos olen arviossani oikeilla jäljillä, niin miksi raiskaajan näkökulmasta esitetyn biisin pitäisi kuulostaa joltain muulta kuin vastenmieliseltä?

        Ajatus siitä, että raiskattu nainen oikeasti tykkäisi siitä, ei ole lähtöisin Hämiksen päästä, eikä edes palstaätmien päästä, vaan on vanhempaa ja yleisempää perua.

        Aikaisin esimerkki minkä ulkomuistista jaksan siteerata on elokuvasta Olkikoirat (vuodelta 1971) mitä kritisoitiin juuri siitä että nainen tuntui vähän tykkäävän raiskaamisestaan. En ole itse nähnyt kyseistä elokuvaa, mutta sen sijaan muutaman raiskauskohtauksen muissa leffoissa, ja ainakin yhdessä-kahdessa muistelen nähneeni sellaista, että nainen lakkasi vastustelemasta, ja kiersi peräti kädet raiskaajansa selän ympäri. Outoa, jos kokemus olisi vastenmielinen, eikö?

        Lisätään tähän (ilmeisesti tutkittu?) asia että monella naisella on raiskausFANTASIOITA, niin ei ole vaikea ymmärtää että aika monella (miehellä) on (harha)käsitys siitä ettei se raiskaus niin paha juttu naiselle olekaan. Ja todellakin, nyt ei enää puhuta mistään palstaätmien päähänpinttymistä.

        Miltäs tämä ajatus tuntui näin järkyttymismielessä? Säväyttikö enemmän kuin hämiksen tekstit?

        No jotta tiedettäisiin asioiden varsinainen laita, niin pitäisi varmaan kuulla artistin itsensä näkemys, että onko näkökulma raiskaajan jne. Ja se että jokin asia esiintyy populaarikulttuurissa tai fantasioissa ei luonnollisestikaan tee niistä tosia, vai kuinka?

        Mutta tässähän kysyttiin minun henkilökohtaista mielipidettäni - puhtaasti sen perusteella mikä fiilis / tulkinta minulla biisistä on. Ja biisi ei järkytä minua, se on vaan mielestäni vastenmielinen. Jos se on raiskaajan näkökulmasta, niin en silti ymmärrä mitä taiteellista - tai muuta - funktiota näkökulman esittäminen palvelee, koska se ei onnistu edes järkyttämään. No, voihan sekin tietysti olla jonkinlainen onnistuminen, että biisistä täällä keskustellaan - jos se artistille riittää.
        (sorry CR tämä asiantuntematon palautteeni - joskin luulen ettei se sinua pahemmin liikuta - päinvastoin voi jopa ilahduttaa :)


      • Casey Ryback
        Kympin Nainen kirjoitti:

        No jotta tiedettäisiin asioiden varsinainen laita, niin pitäisi varmaan kuulla artistin itsensä näkemys, että onko näkökulma raiskaajan jne. Ja se että jokin asia esiintyy populaarikulttuurissa tai fantasioissa ei luonnollisestikaan tee niistä tosia, vai kuinka?

        Mutta tässähän kysyttiin minun henkilökohtaista mielipidettäni - puhtaasti sen perusteella mikä fiilis / tulkinta minulla biisistä on. Ja biisi ei järkytä minua, se on vaan mielestäni vastenmielinen. Jos se on raiskaajan näkökulmasta, niin en silti ymmärrä mitä taiteellista - tai muuta - funktiota näkökulman esittäminen palvelee, koska se ei onnistu edes järkyttämään. No, voihan sekin tietysti olla jonkinlainen onnistuminen, että biisistä täällä keskustellaan - jos se artistille riittää.
        (sorry CR tämä asiantuntematon palautteeni - joskin luulen ettei se sinua pahemmin liikuta - päinvastoin voi jopa ilahduttaa :)

        Joskus biiseillä ei ole muuta motiivia tai funktiota kuin pelkkä yleinen huonon maun viljely ja pahennuksen aiheuttaminen. Ja samalla tietysti myös hämmentäminen: se, jos kappaleesta syntyy keskustelua, kuten "voiko se olla tosissaan, ajatteleeko se noin" tai "mitä se yrittää tuolla ilmaista", tavoite on saavutettu.

        Ei ole sattumaa, että tuo kappale, joka on näkökulmaltaan vinksahtaneimpia, on musiikillisesti ja toteutukseltaan sellainen, johon näin vaivaa erityisen paljon. Tämä liittyy tuohon hämmennysfunktioon. Anal Cunt -tyyppiset huonoa makua olevat "Livautin keharin spermapankkiin" -biisit tulkitaan oitis pelkiksi vitseiksi, koska niistä kuulee, että niihin on nähty vaivaa noin viisi minuuttia. Asetelma kuitenkin muuttuu heti kummallisemmaksi, jos kappale kuulostaa enemmän tosissaan tehdyltä kaikilta muin osin paitsi maailmankuvaltaan.

        Ja pitäähän minulla olla valmiina ne luurangot, joiden vuoksi en koskaan voi edes harkita poliitikon uraa!


      • Luuseriätmi
        Kympin Nainen kirjoitti:

        No jotta tiedettäisiin asioiden varsinainen laita, niin pitäisi varmaan kuulla artistin itsensä näkemys, että onko näkökulma raiskaajan jne. Ja se että jokin asia esiintyy populaarikulttuurissa tai fantasioissa ei luonnollisestikaan tee niistä tosia, vai kuinka?

        Mutta tässähän kysyttiin minun henkilökohtaista mielipidettäni - puhtaasti sen perusteella mikä fiilis / tulkinta minulla biisistä on. Ja biisi ei järkytä minua, se on vaan mielestäni vastenmielinen. Jos se on raiskaajan näkökulmasta, niin en silti ymmärrä mitä taiteellista - tai muuta - funktiota näkökulman esittäminen palvelee, koska se ei onnistu edes järkyttämään. No, voihan sekin tietysti olla jonkinlainen onnistuminen, että biisistä täällä keskustellaan - jos se artistille riittää.
        (sorry CR tämä asiantuntematon palautteeni - joskin luulen ettei se sinua pahemmin liikuta - päinvastoin voi jopa ilahduttaa :)

        Voi voi kymppi, nyt tuntuu siltä, että sinulla taide on vielä tuntemattomampi asia kun minulle, ja minä en väitä edes olevani taiteentuntija.

        Käsittääkseni yksi taiteen ulottuvuus on, että sen vastaanottaja tuo elämykseen omaa näkökulmaansa. Mitä nonfiguratiivisempi teos, sitä enemmän siihen tuo omaa tulkintaansa, joten selkeästi sanoitettu teksti ei ole kyllä kovin hyvä esimerkki tästä, mutta se tosiaan vaihtelee, minkälaisesta näkökulmasta tekstiä katselee.

        Minä katselen sitä ikkunana kertojahahmon minuuteen. Motivaation ymmärtäminen ei tarkoita sen hyväksymistä. Esim. Rammstein on tehnyt biisejä insestistä (Tier) ja raiskauksesta (Du Riechst so Gut) ja vastaavista aiheista, ja nimenomaan tekijän näkökulmasta. En silti usko, että yhtye siltikään näkee näitä kannatettavina asioina.

        "Yllätysseksiä" ei mielestäni ole naisvihamielinen koska se kertoo asian raiskaajan näkökulmasta ilman tarkoitustakaan, että meidän pitäisi olla samaa mieltä kertojahahmon kanssa. Lievempi esimerkki samasta asiasta on "Elämän kouluun". Siinäkin kerrotaan väkivaltaisen, kouluttamattoman katsannosta elämään ilman, että meidän on tarkoitus hyväksyä asioiden olevan samalla tavoin.

        Samaa en näe naisvihamielisessä trilogiassa, koska niissä yleisesti ottaen moititaan naisia. Niistä puuttuu hahmo joka ne esittää, joten itse ainakin tulkitsen niiden silloin olevan lähempänä sanoittajan omaa mielipidettä.

        Mutta enhän musiikista, sanoituksist atai taiteesta mitään ymmärrä joten tulkintani voi olla ihan vääräkin.


      • Kympin Nainen
        Casey Ryback kirjoitti:

        Joskus biiseillä ei ole muuta motiivia tai funktiota kuin pelkkä yleinen huonon maun viljely ja pahennuksen aiheuttaminen. Ja samalla tietysti myös hämmentäminen: se, jos kappaleesta syntyy keskustelua, kuten "voiko se olla tosissaan, ajatteleeko se noin" tai "mitä se yrittää tuolla ilmaista", tavoite on saavutettu.

        Ei ole sattumaa, että tuo kappale, joka on näkökulmaltaan vinksahtaneimpia, on musiikillisesti ja toteutukseltaan sellainen, johon näin vaivaa erityisen paljon. Tämä liittyy tuohon hämmennysfunktioon. Anal Cunt -tyyppiset huonoa makua olevat "Livautin keharin spermapankkiin" -biisit tulkitaan oitis pelkiksi vitseiksi, koska niistä kuulee, että niihin on nähty vaivaa noin viisi minuuttia. Asetelma kuitenkin muuttuu heti kummallisemmaksi, jos kappale kuulostaa enemmän tosissaan tehdyltä kaikilta muin osin paitsi maailmankuvaltaan.

        Ja pitäähän minulla olla valmiina ne luurangot, joiden vuoksi en koskaan voi edes harkita poliitikon uraa!

        Eli näin ollen biisi oli oikein onnistunut! Ja kuten varmaan tajusitkin - vaikken sitä ylempänä maininnutkaan - niin minun kommenttini koskivat aika lailla pelkästään sanoituksia.

        Niin, ja onhan sitä nykyään poliitikoilla kaikenlaisia luurankoja, liekö nuo sinun pahimmasta päästä ollenkaan.


      • Kympin Nainen
        Luuseriätmi kirjoitti:

        Voi voi kymppi, nyt tuntuu siltä, että sinulla taide on vielä tuntemattomampi asia kun minulle, ja minä en väitä edes olevani taiteentuntija.

        Käsittääkseni yksi taiteen ulottuvuus on, että sen vastaanottaja tuo elämykseen omaa näkökulmaansa. Mitä nonfiguratiivisempi teos, sitä enemmän siihen tuo omaa tulkintaansa, joten selkeästi sanoitettu teksti ei ole kyllä kovin hyvä esimerkki tästä, mutta se tosiaan vaihtelee, minkälaisesta näkökulmasta tekstiä katselee.

        Minä katselen sitä ikkunana kertojahahmon minuuteen. Motivaation ymmärtäminen ei tarkoita sen hyväksymistä. Esim. Rammstein on tehnyt biisejä insestistä (Tier) ja raiskauksesta (Du Riechst so Gut) ja vastaavista aiheista, ja nimenomaan tekijän näkökulmasta. En silti usko, että yhtye siltikään näkee näitä kannatettavina asioina.

        "Yllätysseksiä" ei mielestäni ole naisvihamielinen koska se kertoo asian raiskaajan näkökulmasta ilman tarkoitustakaan, että meidän pitäisi olla samaa mieltä kertojahahmon kanssa. Lievempi esimerkki samasta asiasta on "Elämän kouluun". Siinäkin kerrotaan väkivaltaisen, kouluttamattoman katsannosta elämään ilman, että meidän on tarkoitus hyväksyä asioiden olevan samalla tavoin.

        Samaa en näe naisvihamielisessä trilogiassa, koska niissä yleisesti ottaen moititaan naisia. Niistä puuttuu hahmo joka ne esittää, joten itse ainakin tulkitsen niiden silloin olevan lähempänä sanoittajan omaa mielipidettä.

        Mutta enhän musiikista, sanoituksist atai taiteesta mitään ymmärrä joten tulkintani voi olla ihan vääräkin.

        Juu, en välttämättä ole mikään suuri taiteentuntija - tai ainakaan analysoija. Mutta ilmeisesti mokasin myös jotenkin kommunikaatiossani, koska en suinkaan ajatellut, että taiteilija jotakin asiaa kuvatessaan sen hyväksyisi, vaan aika lailla samalla lailla - tuona ikkunana - asian näen kuin sinäkin.

        Ehkä minun ajatukseni onkin se, että pitääkö kaikki ikkunat avata? Ehkä, taiteen ja syvemmän ymmärtämisen nimissä? Tuleeko ikkunoita avata myös silloin jos ne eivät lisää ymmärrystä - tai saa meitä ajattelemaan? Tulee mieleen taannoinen kissantappovideo (Teemu Mäkikö sen taiteilijan nimi on, en muista varmaksi) - oliko sen ikkunan.avaaminen oikein? Miksi?


      • Casey Ryback
        Luuseriätmi kirjoitti:

        Ei kyse ole siitä miksi itsesi miellät vaan miksi ne naiset sinut mieltävät. Tietysti jos keikkailet vaan sellaisissa paikoissa missä ei ole naisia tai ne ovat kaikki jonkun tyttöystäviä.

        Kitara lisää automattisesti sex appealia niin paljon, ettei sitä autismia sen takaa edes näe. Kaikki kitaristithan tuntuvat rakastelevan kitaraansa ainakin soolon aikana. Seksuaalistahan se on, nainenhan kuvittelee itsensä kitaran paikalle taiteilijasielun näprättäväksi.

        Mitäs muuten olet mieltä sinun/teidän (onko CRKK:ssa ketään muuta kuin sinä itse?) luonnehdinnasta meemi.infossa:
        http://meemi.info/index.php/Casey_Ryback_&_Katkotut_Kädet

        Itse ainakin voisin kuvitella sinun hieman huvittuneen lauseesta "Bändin keulahahmo on joku ponnettomalla, hikkyn kuuloisella äänellä varustettu mieshenkilö.".

        Minusta ainakin sinun äänesi on mielenkiintoinen.

        Muuten, mainittakoon tässä vielä muutama asia, jotka olen aiemminkin aikonut mainita mutta enpä kuitenkaan ole:
        1) minä en yleensä pidä lauletusta musiikista
        2) enkä etenkään suomeksi laulettuna
        3) enkä huumorimusiikista
        4) enkä rockista, rokkänrollista tai muustakaan rokkimeiningistä

        mutta silti biisisi ovat minusta hauskoja ja hyvän kuuloisia. Ne ovat aivan uskomattoman omaperäisiä.

        Minusta Meemi.infon kuvaus on ihan hyvä, tai ainakin demokraattisesti pätevä siinä mielessä, että vastaa kuulijoiden enemmistön mielipidettä. Saatat olla melko yksin mielipiteinesi äänestäni, sillä myös faneikseni julistautuvat henkilöt ovat yleensä sitä mieltä, että laulu on Akilleen kantapää; ensimmäisen kerran kuulen siitä sanottavan jotakin positiivista. (Ellei kuvauksesi "mielenkiintoinen" sitten ole samalla tavalla mielenkiintoinen kuin vaikkapa lääkärin mielestä potilaan viisi kiloa painava kysta voi sitä olla.)

        Saatat olla oikeassa siinä, että kitara on seksikäs tai ainakin seksikkäämpi kuin kosketinsoittimet. Tähän asti en ole sitä hyödyntänyt live-esiintymisissä netin kautta tai muutenkaan; edellisen nettikeikan aikaan tämä vaihtoehto ei ollut teknisesti mahdollinen, koska minulla ei ollut mikseriä. Tulevaisuudessa aion kyllä senkin vaihtoehdon ottaa mukaan, sillä osa kappaleistani toimii kitarasäestyksellä paljon paremmin kuin pimputtelemalla.

        Ai niin, tosiaan, jos olet vasta viime aikoina tutustunut tekemisiini, niin minun on varmaan syytä mainita, että ainoa keikkapaikkani on viime kuun ihmisten edessä -debyyttini poislukien ollut oma peräkammari, josta olen muutaman live-esityksen netin kautta maailmalle lähettänyt. Sinne ei bändäreitä eksy.


      • Kympin Nainen
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Juu, en välttämättä ole mikään suuri taiteentuntija - tai ainakaan analysoija. Mutta ilmeisesti mokasin myös jotenkin kommunikaatiossani, koska en suinkaan ajatellut, että taiteilija jotakin asiaa kuvatessaan sen hyväksyisi, vaan aika lailla samalla lailla - tuona ikkunana - asian näen kuin sinäkin.

        Ehkä minun ajatukseni onkin se, että pitääkö kaikki ikkunat avata? Ehkä, taiteen ja syvemmän ymmärtämisen nimissä? Tuleeko ikkunoita avata myös silloin jos ne eivät lisää ymmärrystä - tai saa meitä ajattelemaan? Tulee mieleen taannoinen kissantappovideo (Teemu Mäkikö sen taiteilijan nimi on, en muista varmaksi) - oliko sen ikkunan.avaaminen oikein? Miksi?

        Olin näköjään viime yönä jo väsynyt, tai laiska-aivoinen - sen verran keskeneräiseksi ja aika epäloogiseksikin jäi näemmä tuo ajatukseni - jatkan / selvennän siis vielä hieman:

        Taiteilijalla on tietysti aina omat syynsä (tai epäsyynsä) teoksen luomiselle. Taiteen kokijalle voi - tuon jo aiemmin mainitun ikkunan avatessaan - käydä esim. seuraavasti:

        Teos A aikaansaa kokijassa jonkin negatiivisen tunteen - no, esim. vastenmielisyyden. Teos saa lisäksi kokijan ajattelemaan jotain asiaa uudesta näkökulmasta tai ymmärtämään jotain uutta, näin tehden teoksesta kokijalle merkityksellisen jollain tapaa.

        Teos B puolestaan aiheuttaa kokijassa samaan tunteen (vastenmielisyyden), muttei "laukaise" muita ajatuspolkuja tai aukea kokijalle, jääden näin vain pinnalliseksi ja merkityksettömäksi vastenmielisyyden kokemukseksi.

        Sitten on tietysti ed. mainittujen lisäksi monenlaisia teoksia (erilaisia tunteita herättäviä ja erilaisia merkityksiä sisältäviä) - osaan näistä ehkä palaa yhä uudelleen ja uudelleen niiden kokemuksellisuuden ja merkityksellisyyden vuoksi.

        Mutta siis se minun varsinainen pointti tuossa edelläkin oli, että teos B - pelkkänä vastenmielisenä kokemuksena ilman "suurempaa ymmärrystä" - on minulle ikään kuin turha ikkunan avaus. Esim. menee leffaan joka on saanut huippuarviot mutta itselle jää vain tympeä maku suuhun eikä saa leffasta oikein mitään irti. On hyvin paljon mahdollista että vika on minussa katsojana - tai sitten siinä että minä ja teos emme "kohtaa".

        Sellainen "turha" ikkuna on tietysti avattu jo, eikä siinä mitään, voihan sen kuitata kokemuksena kaikesta kokemuksellisuuden puutteesta huolimatta - tai vaan ajan tappona. Ja ehkä kaikilla avatuilla ikkunoilla on jokin merkitys vaikkei yksittäinen kokija sitä näkisikäään. Ja tietysti toiselle kokijalle, tuo teos voi olla juuri se kaikkein mieluisin ikkuna.

        Eli jostakin B:n kaltaisesta oli tässä kyse omalla kohdallani. Ja pääsääntöisesti toivoisin siis taiteelta jonkinasteista kokemuksellisuutta, jotain "pointtia", muutakin kuin esim. shokeeraaminen (vaikka se taiteilijalle itselleen riittäisikin). Tämä jälkisepustus ei välttämättä kiinnosta enää, mutta menköön nyt selvennyksenä / lisäyksenä ed. sekavaan vastaukseeni :)


      • kätisyydestä
        Casey Ryback kirjoitti:

        Ei aina jaksa olla empaattinen, joskus pitää päästellä höyryjä ja viljellä tietoisesti huonoa makua... Olla paha, vähän niin kuin South Parkin Butters ja hänen alter egonsa Professori Kaaos, jotta jaksaa taas reaalimaailmassa olla kiltti ja alistettu itsensä.

        Lainasin tulevasta tekstistä vain katkelman. En ole persu enkä maahanmuuttokriittinen muuten kuin siinä mielessä, että vasemmistolaisena vastustan halpatyövoiman tuomista ulkomailta, koska palkkojen polkeminen ym. suhmurointi heikentää kotimaisten työntekijöiden asemaa. Toisaalta se on totta, että joillekin virkamiehille ja -naisille maahanmuutto on ura ja siksi kannatettava asia ihan oman leipänsäkin vuoksi: tarkoituksenani on tehdä kieli poskessa ensimmäisen persoonan narratiivi tällaisen ihmisen perspektiivistä. Kyllä siinä rasistipersujakin kritisoidaan myöhemmissä säkeistöissä...

        Blues Brothers -biisit ovat toki kaikki covereita, mutta hyviä biisejä ja melko uskollisia alkuperäisesityksille. Coverin coverius on kuitenkin yhtä kaikki totta, vaikka kappale muutenkin jollakin lailla tuttu oli.

        Toinen tuleva biisi, tällä kertaa säveltä myöten omaa tekoa, menee ehkä enemmän tuolle empaattiselle osastolle. Siinä mieskertojahahmo lähtee Intiaan lomalle etsimään itämaista viisautta ja syvällisyyttä, mutta saa sikäläisestä ruoasta niin pahan ruokamyrkytyksen, että hänen näkemyksensä maan luonteesta muuttuu kerralla negatiiviseksi, ja miesparka saa jopa uuden paikallisen nimen. Tuo nimi, ja samalla kappaleen nimi, on "Paskaravi Mahanpuru".

        "vasemmistolaisena vastustan halpatyövoiman tuomista ulkomailta, koska palkkojen polkeminen ym. suhmurointi heikentää kotimaisten työntekijöiden asemaa. Toisaalta se on totta, että joillekin virkamiehille ja -naisille maahanmuutto on ura ja siksi kannatettava asia ihan oman leipänsäkin vuoksi"

        Sama kuvio toistuu kaikessa ihmisten auttamiseen pyrkivässä toiminnassa: kommusnismin tai terrorismin vastainen taistelu, kehitysapu, asumistuen maksaminen, mielenterveystyö, lastensuojelu...

        Se, että valitsit kaikista noista mahdollisista aihealueen aiheista juuri tuon, kertoo kyllä siitä, että leipä se sinullekin maistuu ja haluat säilyttää pään, jolla sitä voi syödä. Siinä on tekijä joka erottaa sinut aivan selkeästi Juicesta, ja poliittisestikin olet ehkä enemmän vasemmistomainen kuin vasemmistolainen. Tällä aikakaudella jolloin pallittomat pellet pullistelevat käsivarsilla, joilla ei edes työtä tehdä ja median suurinta rohkeutta on rienata jo valmiiksi muusiksi potkittuja täysin merkityksettömiä kylähulluja, on pakko nostaa hattua Liille ja Danille, jotka aivan oikeasti saivat marjanpoimijoiden asiaa korjattua. Ehkä sentään vasemmisto vielä on edes hiukan vasemmisto vaikka miehet noin yleisesti ovatkin paskaksi lahonnutta puuta.


      • ööö mit..vit?
        Luuseriätmi kirjoitti:

        No siis jos olen arviossani oikeilla jäljillä, niin miksi raiskaajan näkökulmasta esitetyn biisin pitäisi kuulostaa joltain muulta kuin vastenmieliseltä?

        Ajatus siitä, että raiskattu nainen oikeasti tykkäisi siitä, ei ole lähtöisin Hämiksen päästä, eikä edes palstaätmien päästä, vaan on vanhempaa ja yleisempää perua.

        Aikaisin esimerkki minkä ulkomuistista jaksan siteerata on elokuvasta Olkikoirat (vuodelta 1971) mitä kritisoitiin juuri siitä että nainen tuntui vähän tykkäävän raiskaamisestaan. En ole itse nähnyt kyseistä elokuvaa, mutta sen sijaan muutaman raiskauskohtauksen muissa leffoissa, ja ainakin yhdessä-kahdessa muistelen nähneeni sellaista, että nainen lakkasi vastustelemasta, ja kiersi peräti kädet raiskaajansa selän ympäri. Outoa, jos kokemus olisi vastenmielinen, eikö?

        Lisätään tähän (ilmeisesti tutkittu?) asia että monella naisella on raiskausFANTASIOITA, niin ei ole vaikea ymmärtää että aika monella (miehellä) on (harha)käsitys siitä ettei se raiskaus niin paha juttu naiselle olekaan. Ja todellakin, nyt ei enää puhuta mistään palstaätmien päähänpinttymistä.

        Miltäs tämä ajatus tuntui näin järkyttymismielessä? Säväyttikö enemmän kuin hämiksen tekstit?

        OT: Newsflash: leffat eivät ole dokumentteja, vaan fiktiota.


      • Casey Ryback
        kätisyydestä kirjoitti:

        "vasemmistolaisena vastustan halpatyövoiman tuomista ulkomailta, koska palkkojen polkeminen ym. suhmurointi heikentää kotimaisten työntekijöiden asemaa. Toisaalta se on totta, että joillekin virkamiehille ja -naisille maahanmuutto on ura ja siksi kannatettava asia ihan oman leipänsäkin vuoksi"

        Sama kuvio toistuu kaikessa ihmisten auttamiseen pyrkivässä toiminnassa: kommusnismin tai terrorismin vastainen taistelu, kehitysapu, asumistuen maksaminen, mielenterveystyö, lastensuojelu...

        Se, että valitsit kaikista noista mahdollisista aihealueen aiheista juuri tuon, kertoo kyllä siitä, että leipä se sinullekin maistuu ja haluat säilyttää pään, jolla sitä voi syödä. Siinä on tekijä joka erottaa sinut aivan selkeästi Juicesta, ja poliittisestikin olet ehkä enemmän vasemmistomainen kuin vasemmistolainen. Tällä aikakaudella jolloin pallittomat pellet pullistelevat käsivarsilla, joilla ei edes työtä tehdä ja median suurinta rohkeutta on rienata jo valmiiksi muusiksi potkittuja täysin merkityksettömiä kylähulluja, on pakko nostaa hattua Liille ja Danille, jotka aivan oikeasti saivat marjanpoimijoiden asiaa korjattua. Ehkä sentään vasemmisto vielä on edes hiukan vasemmisto vaikka miehet noin yleisesti ovatkin paskaksi lahonnutta puuta.

        "Se, että valitsit kaikista noista mahdollisista aihealueen aiheista juuri tuon, kertoo kyllä siitä, että leipä se sinullekin maistuu ja haluat säilyttää pään, jolla sitä voi syödä. Siinä on tekijä joka erottaa sinut aivan selkeästi Juicesta, ja poliittisestikin olet ehkä enemmän vasemmistomainen kuin vasemmistolainen."

        Jaa. Mitä leipään tulee, en ole koskaan ansainnut musiikillani (tai millään muullakaan ainakaan rehellisesti) senttiäkään, joten minun ei ole tarvinnut eikä jatkossakaan tarvitse miettiä sanomisteni ja laulamisteni korrektiutta. Räksytän joka suuntaan jalona periaatteenani, että aikaansaannosteni täytyy ilmentää samaan aikaan sekä kyvykkyyttäni muusikkona että vastenmielisyyttäni ihmisenä. Ihanteellisimmassa tilanteessa sekä vasemmisto että oikeisto vihaisi minua, vaikkakin eri syistä.


    • mies 86
    • Ihan kaikkia en ole vielä kuunnellut, mutta tähän mennessä suosikkini taitaa olla Perversiolaulu (eli Liimataisen Tommi). Jotenkin siinä on sanat niin kohdallaan, ja sille jaksaa nauraa edelleenkin, vaikka on sen jo monta kertaa kuunnellut. :D

      Toinen hauska on se Mokkula aanukseen, lähinnä suuren samastumispotentiaalinsa ansiosta.

      • Luuseriätmi

        No joka tapauksessa alkaa vaikuttamaan että CR on palstalaisten keskuudessa aika suosittu - myös naisten, näemmä.

        Palstamiitti seuraavalle CR:n livekeikalle?


      • Casey Ryback
        Luuseriätmi kirjoitti:

        No joka tapauksessa alkaa vaikuttamaan että CR on palstalaisten keskuudessa aika suosittu - myös naisten, näemmä.

        Palstamiitti seuraavalle CR:n livekeikalle?

        Miksikäs ei. Voisin joskus loppukesästä tulla pk-seudulle banjoleleni kanssa ja esittää laulujani puistossa minimalistisen epämuodollisesti; sellaisesta miitistä – ja keikasta – pitäisin. (Sitä ennen kuitenkin pitäisi opetella kappaleiden sanoja ulkoa; kun keikkoja on kerran-pari vuodessa ja biisejä kuitenkin kymmeniä, rutiinin puuttuessa muistiinsa ei vain voi luottaa.)


      • Luuseriätmi
        Casey Ryback kirjoitti:

        Miksikäs ei. Voisin joskus loppukesästä tulla pk-seudulle banjoleleni kanssa ja esittää laulujani puistossa minimalistisen epämuodollisesti; sellaisesta miitistä – ja keikasta – pitäisin. (Sitä ennen kuitenkin pitäisi opetella kappaleiden sanoja ulkoa; kun keikkoja on kerran-pari vuodessa ja biisejä kuitenkin kymmeniä, rutiinin puuttuessa muistiinsa ei vain voi luottaa.)

        Hei, Kymppi tai stellaria tai joku nainen, tustututtakaapa joku sinkkuystävänne CR:n teksteihin ja tuokaa keikalle, annetaan ansioituneen muusikon kerrankin nauttia bändäreistä!


      • meat hide
        Luuseriätmi kirjoitti:

        Hei, Kymppi tai stellaria tai joku nainen, tustututtakaapa joku sinkkuystävänne CR:n teksteihin ja tuokaa keikalle, annetaan ansioituneen muusikon kerrankin nauttia bändäreistä!

        vonkaa, vonkaa, vonkaa,
        mikä tarkoituksensa onkaan
        sitä naiset tietää vain ei saa
        joko menee poikuus
        ennen kuin loppuu nuoruus
        kas sitä arvata ei voi

        panettaa, panettaa, panettaa, panettaa
        ylös nousee taas
        kovettuu, kovettuu, kovettuu, kovettuu
        housunsa pullistuu

        nettiseksin pariin, katseensa monitoriin
        taas mies tuo nyt kiinnittää
        hän vain tahtois karamellin
        antaa suuhun ellin
        laskeakseen vellin
        kuumana niin kiehuvan

        ratkeaa, ratkeaa, ratkeaa, ratkeaa
        vetoketjukin riemuunsa
        helpottaa, helpottaa, helpottaa, helpottaa
        paine helpottaa


        helpottaa


        helpottaa

        helpottaa


        AAaah!


      • Luuseriätmi kirjoitti:

        Hei, Kymppi tai stellaria tai joku nainen, tustututtakaapa joku sinkkuystävänne CR:n teksteihin ja tuokaa keikalle, annetaan ansioituneen muusikon kerrankin nauttia bändäreistä!

        Ei kyllä pysty. Sittenhän kaverit saisivat tietää, että roikun tällä palstalla, mikä olisi ihan hemmetin noloa. :D


    • aika koneistaja
      • sosiolingvisti

        Erityisesti kiinnitti huomioni tuo lineri: rupinen kurppa. Siitä ätmin tunnistaa.


    • StevenStiigal

      Casey, mitä softia käytät biisien teossa? Millä softalla Kokoomuskalkkunan mahtavat totomaiset rummut on soitettu? Ps olette hieno mies.

      • Casey_Ryback

        Kiitos! Ja sitten varsinaiseen vastaukseen:

        En käytä mitään softia. Pyrin soittamaan kaiken oikeilla instrumenteilla, jos minulta vain löytyy 1) kyseisiä soittimia, 2) välineet niiden äänittämiseen ja 3) edes alkeellista soittotaitoa.

        No, rumpujen kohdalla kakkonen (tai kolmonen) ei toteudu, vaikka vanha ja kehnohko Yamahan perusrumpusetti pihamökissämme majaileekin. (Vuoden 2015 versioissa kappaleista "Paikkakunnan X mainoslaulu" ja "Sarvikuonojen voimainkoitos" käytän settiä, mutta rumpuosat on rakennettu siitä yksittäisiä ääniä sämpläämällä, ei varsinaisesti soittamalla.)

        "Kokoomuskalkkunan" uudempi äänitys on siis monien muiden kappaleideni tapaan rummutettu koskettimilla Roland Fantom X -syntetisaattorilla, johon on asennettu Rolandin SRX-sarjan Dynamic Drums -soundilaajennuskortti. Myös syntikan omia conga-soundeja käytin Toto-henkisyyden lisäämiseksi.

        Vuosi 2016 tuo CR&KK-soundiin uutuutena... ainakin aidot bongot, jotka jouluna ostin itselleni. Saa nähdä, saanko jotakin uutta valmista jo helmikuussa ulos (työstettävää materiaalia olisi jo 2 omaa 1 cover); nykyisin rauhallista äänitysaikaa ja -paikkaa on tarjolla entistäkin harvemmin.


      • uteliasfani
        Casey_Ryback kirjoitti:

        Kiitos! Ja sitten varsinaiseen vastaukseen:

        En käytä mitään softia. Pyrin soittamaan kaiken oikeilla instrumenteilla, jos minulta vain löytyy 1) kyseisiä soittimia, 2) välineet niiden äänittämiseen ja 3) edes alkeellista soittotaitoa.

        No, rumpujen kohdalla kakkonen (tai kolmonen) ei toteudu, vaikka vanha ja kehnohko Yamahan perusrumpusetti pihamökissämme majaileekin. (Vuoden 2015 versioissa kappaleista "Paikkakunnan X mainoslaulu" ja "Sarvikuonojen voimainkoitos" käytän settiä, mutta rumpuosat on rakennettu siitä yksittäisiä ääniä sämpläämällä, ei varsinaisesti soittamalla.)

        "Kokoomuskalkkunan" uudempi äänitys on siis monien muiden kappaleideni tapaan rummutettu koskettimilla Roland Fantom X -syntetisaattorilla, johon on asennettu Rolandin SRX-sarjan Dynamic Drums -soundilaajennuskortti. Myös syntikan omia conga-soundeja käytin Toto-henkisyyden lisäämiseksi.

        Vuosi 2016 tuo CR&KK-soundiin uutuutena... ainakin aidot bongot, jotka jouluna ostin itselleni. Saa nähdä, saanko jotakin uutta valmista jo helmikuussa ulos (työstettävää materiaalia olisi jo 2 omaa 1 cover); nykyisin rauhallista äänitysaikaa ja -paikkaa on tarjolla entistäkin harvemmin.

        Millaista uutta materiaalia on tulossa?


      • Casey_Ryback
        uteliasfani kirjoitti:

        Millaista uutta materiaalia on tulossa?

        Olen ajatellut, että keskityn jatkossa lyriikkapuolella enemmän omakohtaisiin aiheisiin eli pessimismi-, häviäjyys- ja olemisen absurdi turhuus -teemoihin kuin irtovitseihin. Tiedättehän: sellaista ruikutusta, joka ei kuulijastakaan ole muuta kuin vaivaannuttavaa.

        Musiikillisesti liikutaan pääpiirteittäin tutuissa sfääreissä popin, iskelmän ja novelty-musiikin lähteistä ammentaen.


      • pöytälaatikossa
        Casey_Ryback kirjoitti:

        Olen ajatellut, että keskityn jatkossa lyriikkapuolella enemmän omakohtaisiin aiheisiin eli pessimismi-, häviäjyys- ja olemisen absurdi turhuus -teemoihin kuin irtovitseihin. Tiedättehän: sellaista ruikutusta, joka ei kuulijastakaan ole muuta kuin vaivaannuttavaa.

        Musiikillisesti liikutaan pääpiirteittäin tutuissa sfääreissä popin, iskelmän ja novelty-musiikin lähteistä ammentaen.

        Etkö sä nyt voi edes optimismin pilkahduksia laittaa johonkin väliin, ettei kuuntelukokemus mene ihan ahdistuksen puolelle? 8/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe