Kylläpäs osui hyvä juttu silmiin. Viisaita sanoja isältä tyttärelle.
Kunpa me kaikki osaisimme arvostaa enemmän itseämme ja myös muita...
http://m.voice.fi/ilmiot/isan-liikuttava-kirje-tyttarelleen-leviaa-netissa-jokainen-vanhempi-pystyy-samaistumaan/8/63241
Lisää arvostusta, vähemmän dissausta
39
161
Vastaukset
- Maailma makaa näin
Viisaista?
Kyllä, tytölle ja naiselle sanottuna.
Isältä pojalle vastaava kirje olisi ollut vitsi.
Miksikö?
Koska nainen voi arvostaa itseään sellaisena kuin on ja löytää kumppanin joka rakastaa häntä, mutta mies joutuu tekemään itsestään haluttavan, kamppailemaan ja olemaan aktiivinen.
Ja tämä "isän itseään kunnioittamana oppinut tytär" sanoo että "ei kiinnosta tuhkamuna" ja menee nussimaan jonkun paskakiertokullin kanssa.- Epämies
pimppaloora kirjoitti:
No eikö tätä muka voi pojille sitten opettaa elämänohjeena?
Ei voi. Tyttäriä varjellaan, mutta miehen täytyy aina lunastaa itse paikkansa maailmassa. Konservatiivista, mutta totta.
- Maailma makaa näin
pimppaloora kirjoitti:
Ei todellakaan.
Vain tyttöjä ja naisia rakastetaan heinä itsenään.
Pojille ja miehille suurimmalle osalle tuo on kaunis unelma jossain rinnakkaistodellisuudessa.
Poika ja mies on kuonaa jonka maailma jalostaa joksikin jos niin sattuu tapahtumaan, tyttö ja nainen on taas "ainutlaatuinen itsensä" yms. diipadaapaa. - ***
pimppaloora kirjoitti:
Jos pojille kertoo että näillä ohjeilla joudutte viettämään elämän sitten yksin...
- Ikisinkku M
Kylläpä vaikutti ihan siltä että feministi-äiti on sanellut isälle mitä kirjeeseen tulee laittaa, tyttärestä tulennee samanlainen tossuttaja kuin äitinsä.
- Maailma makaa näin
Aivan, hirveät liirumlaarumit unohtaen miten raadollinen paikka maailma varsinkin nykyään on.
Toisaalta naisilla on juuri noin helpot oltavat että on varaa pudottautua tuollaiseen höttöön.
Miten ihmeessä te olette noin negatiivisia? Kaikki on niin musta-valkoista, kylmää ja katkeruudella kuorrutettua.
Jos mulla olisi poika ja tyttö, haluaisin, että heistä kumpikin oppisi arvostamaan itseään ja toista. Toisin esiin, että myös poika saa itkeä ja näyttää tunteensa. Valaisin heihin molempiin tervettä itsetuntoa ja opettaisin, että saa olla mitä haluaa.
En missään nimessä nostaisi heistä kumpaakaan millekään jalustalle, että kuvittelisivat olevansa muita parempia.- Maailma makaa näin
Tytöllä varmaan menisi lujaa.
Pojan tuomitsisit tänne palstalle ATämmäksi. - Epämies
Kaikki nyt vaan ei ole yhtä ymmärtäväisiä kuin sinä. Olen satavarma siitä että SUURIN OSA tälle palstalle jäävistä on KESKIMÄÄRÄSTÄ EMPAATTISIMPIA NAISIA. En tiedä miksi näin, mutta siltä se vaikuttaa, sillä tuolla ulkona maailmassa naiset ovat julmia, jopa lapsilleen.
Tosiasia on, että poika ei saa vielä tässäkään maailmassa itkeä taikka näyttää tunteitansa. Jos hän niin tekee, hän tekee itsestään naurunalaisen. Tämä ei todellakaan ole miten me haluaisimme asian olevan, mutta näin se vaan on. Mitään tasa-arvoa ei ole. Mieheltä odotetaan edelleen saavutuksia, ennen kuin häntä pidetään minkään arvoisena. - Maailma makaa näin
Epämies kirjoitti:
Kaikki nyt vaan ei ole yhtä ymmärtäväisiä kuin sinä. Olen satavarma siitä että SUURIN OSA tälle palstalle jäävistä on KESKIMÄÄRÄSTÄ EMPAATTISIMPIA NAISIA. En tiedä miksi näin, mutta siltä se vaikuttaa, sillä tuolla ulkona maailmassa naiset ovat julmia, jopa lapsilleen.
Tosiasia on, että poika ei saa vielä tässäkään maailmassa itkeä taikka näyttää tunteitansa. Jos hän niin tekee, hän tekee itsestään naurunalaisen. Tämä ei todellakaan ole miten me haluaisimme asian olevan, mutta näin se vaan on. Mitään tasa-arvoa ei ole. Mieheltä odotetaan edelleen saavutuksia, ennen kuin häntä pidetään minkään arvoisena."Mieheltä odotetaan edelleen saavutuksia, ennen kuin häntä pidetään minkään arvoisena. "
Kyllä tai pojan tai miehen tulee syntyä hyvien tähtien alla varakkaaseen perheeseen ja omata jo "voittajageenit".
Ei nämä Disney-naismaailmassa elävät suominaiset ymmärrä.
Ainut ongelma heille on se että heidän itse valitsemansa poikaystävä pieksee heitä tai mies jonka kanssa he itse lähtivät baarista kotiin raiskaa heidät. - Ikisinkku M
Siten ihmeessä kun me tiedetään mitä pojan ja miehen elämä on, se on kylmää kuin pohjoisnavalla ja kovaa kuin jälkiuunileipä:
Mies:
https://www.youtube.com/watch?v=smusX8AirYY
Nainen:
https://www.youtube.com/watch?v=_BCoV0LVb_k
Ette te naiset ikinä voi ymmärtää.
Never mind... yritin taas ajatella jotain positiivista ja ehkä jollain tasolla luoda muillekin ajattelun aihetta ja ehkä sitä kautta jonkunlaista uskoa omaan itseensä, ehkä ei kannata...
Pidetään aiheet sitten jatkossa niiden jännämiesten tatuoinneissa ja wt-naisissa.- Maailma makaa näin
Elät siinä naisten tunnehöttö maailmassa etkä tajua poikien tai miesten maailmaa, jonka vuoksi et koskaan tule ymmärtämään myöskään näitä palstan atämmiä.
Poikana ja miehenä olo tekee kyyniseksi katsos. - Epämies
Ihan hyvä aihe tämä on ja parempi kun jännämiehet ja wt, mutta kun sulla on jotkut ruusunpunaiset silmälasit. Maailma on julma. Jos ei olisi, moni tällä hengaileva ätmikin olisi ehkä löytänyt sen tyttöystävän. Tai ehkä ei, ehkä nämä ovat tosiaan vaan nimellisesti kilttejä miehiä.
Se ei silti muuta sitä tosiasiaa että tuolla ulkona maailma kehittyy ihan meistä riippumatta. - Gammaromeo
Maailma makaa näin kirjoitti:
Elät siinä naisten tunnehöttö maailmassa etkä tajua poikien tai miesten maailmaa, jonka vuoksi et koskaan tule ymmärtämään myöskään näitä palstan atämmiä.
Poikana ja miehenä olo tekee kyyniseksi katsos.Kyllä havaintojeni mukaan tyttönä ja naisenakin olo tekee kyyniseksi, mutta hieman eri syistä.
- Maailma makaa näin
Epämies kirjoitti:
Ihan hyvä aihe tämä on ja parempi kun jännämiehet ja wt, mutta kun sulla on jotkut ruusunpunaiset silmälasit. Maailma on julma. Jos ei olisi, moni tällä hengaileva ätmikin olisi ehkä löytänyt sen tyttöystävän. Tai ehkä ei, ehkä nämä ovat tosiaan vaan nimellisesti kilttejä miehiä.
Se ei silti muuta sitä tosiasiaa että tuolla ulkona maailma kehittyy ihan meistä riippumatta.Minä taas en ole edes ätmänninkäinen ja tiedän silti millainen maailma on meille miehille.
Tytöille ja naisille se on yksi saippuakupla joka tuskin moneltakaan koskaan puhkeaa.
Osa ei tajua edes omaa kriittisyyttään poikia ja miehiä kohtaan. - Maailma makaa näin
Gammaromeo kirjoitti:
Kyllä havaintojeni mukaan tyttönä ja naisenakin olo tekee kyyniseksi, mutta hieman eri syistä.
Ainoastaan jos elää täydellisesti siinä kuplassa tai vajoaa täysin toimettomaksi tai luottaa aina omiin havaintoihinsa ja tunteisiinsa mm. miehistä.
Naisille se on kuitenkin lähes aina poikkeuksetta valintakysymys. Miehille ei ole. Epämies kirjoitti:
Se ei silti muuta sitä tosiasiaa että tuolla ulkona maailma kehittyy ihan meistä riippumatta.Ei mulla mitkään ruusunpunaiset lasit ole, oliskin. Maailma on julma, julmempi kun moni arvaakaan.
Olen elämässäni kyllä joutunut kokemaan paljon sellaista, mitä ei kenellekään toivoisi, ei edes vihamiehilleen. Kyllä on siperia opettanut ihan pienestä pitäen.
En ole vaan hukannut positiivista elämäasennettani ja kyynistynyt. En syyttele muita ongelmistani (vaikka ehkä syytä olisi), otan vastuun omasta elämästäni, pyrin nauttimaan joka hetkestä, haluan että läheisenikin nauttivat.- Ikisinkku M
Mietipäs ihan oikeasti miten suuri ero on:
Siinä "Oletko käynyt treffeillä kesän aikana? " -ketjussa palstan naiset kilvan kehuvat treffailevansa ihania miehiä, montakohan aloitetta on noihinkin deittailuihin itse joutuneet tekemään, luultavasti nolla. Sinäkin kehuit baarireissullasi kuinka paljon oli kuitenkin miehet katsoneet, olit saanut silämnnikkailuja ja lähestymisyrityksiäkin.
Aika-ajoinhan palstalla joku mieskin onnesta soikeana kehuu viimein tuhannen yrityksen jälkeen päässeensä treffeille jonkun ylipainoisen naisen kanssa ja suunnittelee sen ensimmäisen kanssa jo yhteistä tulevaisuutta toiveikkaana kunnes ilmenee ettei nainen halunnutkaan jatkaa.
Lomaromanssikyselyssä puolet vastaajista on kokenut romanssin:
http://www.rantapallo.fi/matkailu/tosirakkautta-vai-hetken-huumaa-tata-suomalainen-hakee-lomaromanssilta/
Arvaan että kyselyyn vastanneista naisita 100% on kokenut romanssin ja ehkä muutama priosentti miehistä, ne jotka kävi pattayalla.
Kuilu sukupuolten välillä on liian suuri, siksi aina joskus tuntuu niin käsittämättömältä kun naiset täällä kannustaa positiivisuuteen ja vaikka tekee mieli vastata "haista v..u" mutta ei viitsi jos/kun kuitenkin mukava ihminen kyseessä, pitää vain yrittää jaksaa ymmärtää, elämä on niin erilaista naiselle. - Epämies
pimppaloora kirjoitti:
Ei mulla mitkään ruusunpunaiset lasit ole, oliskin. Maailma on julma, julmempi kun moni arvaakaan.
Olen elämässäni kyllä joutunut kokemaan paljon sellaista, mitä ei kenellekään toivoisi, ei edes vihamiehilleen. Kyllä on siperia opettanut ihan pienestä pitäen.
En ole vaan hukannut positiivista elämäasennettani ja kyynistynyt. En syyttele muita ongelmistani (vaikka ehkä syytä olisi), otan vastuun omasta elämästäni, pyrin nauttimaan joka hetkestä, haluan että läheisenikin nauttivat.No siksihän sinä oletkin se keskimääräistä parempi nainen.
Ikisinkku M kirjoitti:
Mietipäs ihan oikeasti miten suuri ero on:
Siinä "Oletko käynyt treffeillä kesän aikana? " -ketjussa palstan naiset kilvan kehuvat treffailevansa ihania miehiä, montakohan aloitetta on noihinkin deittailuihin itse joutuneet tekemään, luultavasti nolla. Sinäkin kehuit baarireissullasi kuinka paljon oli kuitenkin miehet katsoneet, olit saanut silämnnikkailuja ja lähestymisyrityksiäkin.
Aika-ajoinhan palstalla joku mieskin onnesta soikeana kehuu viimein tuhannen yrityksen jälkeen päässeensä treffeille jonkun ylipainoisen naisen kanssa ja suunnittelee sen ensimmäisen kanssa jo yhteistä tulevaisuutta toiveikkaana kunnes ilmenee ettei nainen halunnutkaan jatkaa.
Lomaromanssikyselyssä puolet vastaajista on kokenut romanssin:
http://www.rantapallo.fi/matkailu/tosirakkautta-vai-hetken-huumaa-tata-suomalainen-hakee-lomaromanssilta/
Arvaan että kyselyyn vastanneista naisita 100% on kokenut romanssin ja ehkä muutama priosentti miehistä, ne jotka kävi pattayalla.
Kuilu sukupuolten välillä on liian suuri, siksi aina joskus tuntuu niin käsittämättömältä kun naiset täällä kannustaa positiivisuuteen ja vaikka tekee mieli vastata "haista v..u" mutta ei viitsi jos/kun kuitenkin mukava ihminen kyseessä, pitää vain yrittää jaksaa ymmärtää, elämä on niin erilaista naiselle.Mä olen varmaankin palstan ainoa nainen, joka oikeasti tekee aloitteita ja usein ja monenlaisille miehille.
Haluaisin kasvattaa tyttärestäni yhtä itsevarman ja opettaa sille sen, että on ok jos nainenkin tekee jotain.
Pojastani en missään nimessä kasvattaisi ujoa ja arkaa ätmiä, vaan terveellä itsetunnolla varustetun, itseään arvostavan miehen.
Kuinka väärin se voi olla...?- Maailma makaa näin
pimppaloora kirjoitti:
Mä olen varmaankin palstan ainoa nainen, joka oikeasti tekee aloitteita ja usein ja monenlaisille miehille.
Haluaisin kasvattaa tyttärestäni yhtä itsevarman ja opettaa sille sen, että on ok jos nainenkin tekee jotain.
Pojastani en missään nimessä kasvattaisi ujoa ja arkaa ätmiä, vaan terveellä itsetunnolla varustetun, itseään arvostavan miehen.
Kuinka väärin se voi olla...?"Pojastani en missään nimessä kasvattaisi ujoa ja arkaa ätmiä, vaan terveellä itsetunnolla varustetun, itseään arvostavan miehen."
Sieltähän se tuli.
Mielestäsi ujossa ja arassa ätmissä on jotain vikaa ja haluat miehen olevan jotain muuta.
Lisäksi kuvittelet nähtävästi että se tapahtuu diipadaapa kirjeen avulla mikä on aloituksessa? - Ikisinkku M
pimppaloora kirjoitti:
Mä olen varmaankin palstan ainoa nainen, joka oikeasti tekee aloitteita ja usein ja monenlaisille miehille.
Kuinka väärin se voi olla...?Sitähän tässä sinulle yritetään monen miehen suulla selittää ettei meistäkään suurin osa ole ujoja ja arkoja ätmejä vaan ihan terveellä itsetunnolla varustettuja miehiä, se vaan ei riitä toisin kuin naisella jolla riittää että vain on.
Maailma makaa näin kirjoitti:
"Pojastani en missään nimessä kasvattaisi ujoa ja arkaa ätmiä, vaan terveellä itsetunnolla varustetun, itseään arvostavan miehen."
Sieltähän se tuli.
Mielestäsi ujossa ja arassa ätmissä on jotain vikaa ja haluat miehen olevan jotain muuta.
Lisäksi kuvittelet nähtävästi että se tapahtuu diipadaapa kirjeen avulla mikä on aloituksessa?Tottakai mä haluan pojalleni muuta kuin palstaelämää!
En haluaisi että se täällä päivät haukkuu naisia ja surkuttelee elämäänsä.- Maailma makaa näin
pimppaloora kirjoitti:
Tottakai mä haluan pojalleni muuta kuin palstaelämää!
En haluaisi että se täällä päivät haukkuu naisia ja surkuttelee elämäänsä.Gotcha ya!
Entäs jos se on luonteeltaan arka ja ujo?
Eikös silloin aloituksen kirjeen mukaan hänen pitäisi vain jatkaa selllaisena olemita vaikka arvoistaisikin itseään?
Kuvittletko että kukaan häntä huomaisi poikana ja miehenä?
Ei, hän olisi paskan arvoinen jos sitäkään. - Gammaromeo
pimppaloora kirjoitti:
Kuinka väärin se voi olla...?Yrittäisin varmaankin kasvattajana olla sellainen kultaisen keskitien kulkija. Vanhempanakin sitä on rajallinen, vaikka parhaansa yrittäisi. Monesti samankin sukupuolen sisarukset ovat hyvin erilaisia. Tunnen hyvin eräät veljekset, joista toinen on toista 15 cm pidempi ja hiljainen ja toinen se lyhyempi huomattavan suulas. Mutta kumpikin on kyllä mielestäni tasapainoisia ja suhteellisen tyytyväisiä elämäänsä -toinen (se lyhyt ja suulas) naimisissa ja kahden lapsen isänä ja toinen vähän ehkä rumasti sanoen sinkkunörttinä. Heidän isänsä on vähän sellainen "konstaapeli Reinikaisen" tapainen huulenheittäjä.
- Epämies
Ok, yritetään hylätä NEGATIIVISUUS, ja ennemmin keskustella niistä eroavaisuuksista.
Pimppaloora, mitäpä sanot esim. tästä isän kirjeestä pojalleen:
http://www.boston.com/lifestyle/moms/blogs/tubalub/2013/09/open_letter_to_my_son.html
Pohdipa hetki sitä, millä tavalla tuo on erilainen kun tuo kirje tyttärelle.Niin, tuo on paljon mielenkiintoisempi "maailma on osterisi" -tyyppinen viesti. Tytön viestissä puhutaan käytännössä vain tulevasta aviomiehestä. Mahtaa tyttöä viesti harmittaa jos hän ei haluakaan lainkaan ukkoa.
- Gammaromeo
Ei toki kaikki ole kyynistyneitä ja vastoinkäymiset monella johtuu muistakin asioista kuin vastatuulesta parisuhdemarkkinoilla. En koe itse olevani kovin peruspositivinen, mutta aika kova yrittämään. Hyvä vanhempihan sitä itsekin haluaisi yrittää olla, jos niitä lapsia olisi
- neiti ruiskukka
Rauha maassa ihmiset. Kyllähän se näin on, että sekä miehet, että naiset yrittää tehdä itsestään haluttavampia/ mielenkiintoisempia/kauniimpia/rohkeampia mitä kaikkea vastakkaisen sukupuolen silmissä, mutta loppujen lopuksi jokaisen pitäisi kuitenkin kelvata omana itsenään. Jos ei kelpaa niin kumppani on väärä. piste.
Toisaalta ymmärrän kyllä tämän ketjun aiheuttaman paskamyrskyn. Tiedän itse esimerkiksi miten rajoittavaa tuo ujous voi olla myös naisella, sekä kumppanin hakuun että moneen muuhunkin asiaan liittyen. Uskoisin, että miehillä ujouden hankaluus vielä korostuu näissä seurustelu ym. asioissa kun vallalla on kuitenkin jossain määrin vieläkin tämä ajattelu, että miehen pitää olla itsevarmempi ja tehdä ne aloitteet. Varsinkin vielä nuorena ja epävarmana saadut vanhempien/ opettajien/kavereiden ajattelemattomat sutkautukset saattavat saada ajattelemaan, ettei nimenomaan kelpaa sellaisena kuin on. Jos suuntaus jatkuu samana esimerkiksi jatko-opiskeluissa tai työpaikalla, niin määränsä siinäkin mitä kukin kestää. Itsetunto tulee poljettua aika pohjamutiin. Ujoudesta piikittely osuu kuitenkin aika syvälle, koska se on niin olennainen osa sitä ihmisen perusolemusta ja sisimpää. Sitä ei hetkessä lähdetä muuttamaan eikä sitä ole helppo muuttaa. Ja toisaalta jos sen lähtee liian radikaalisti toiseen suuntaan muuttamaan niin kadottaa aika paljon samalla itsestään.
Itse olen iän myötä huomannut, että kun liiallinen ujous helpottaa niin alkaa löytää omasta luonteestaan ihan uudenlaisia ja arvostettavia piirteitä. Välillä kun on ajatellut, että tästä ei ole muuta kuin riesaa. Mutta kyllä se on vaatinut sen, että on saanut myös paljon arvostusta ja hyväksyntää osakseen, ja tunnetta siitä, että kelpaa omana itsenään kaikesta huolimatta.
Tässä oli vain yksi esimerkki, miten joku asia voi hankaloittaa elämää. Mutta tietysti niitä on paljon muitakin ja jokaisella on ne omat vaikeutensa läpi käytävänä. Kuitenkin pimppaloora on tässä ihan oikealla ja hyvää tarkoittavalla asialla, ja tuon kirjeen sanoma on tärkeä. Jokaisen pitäisi kelvata omana itsenään ja jokainen tarvitsisi nimenomaan sitä hyväksyntää ja arvostusta aivan lapsesta ja nuoresta lähtien, mitä tämänkin kirjeen kirjoittanut isä tyttärelleen osoittaa.
http://www.youtube.com/watch?v=k20h4hZ4RocYmmärsit pointin.
Palstan pojat tekivät tästä sukupuolten välisen taiston vaikka tarkoituksen oli juuri tuoda esiin tuo mitä sanot viimeisessä lauseessa.
Esimerkissä nyt sattui olemaan isä ja tytär. Yhtä hyvin siinä omisi voinut olla äiti ja poika.- Epämies
Joo, kyllä mua itseänikin hävettää että kimpaannuin. Ei kai se nyt pimppalooran vika ole, että maailmassa on virhe, eikä sitä että yrittää olla yleisen negatiivisuuden keskellä keskustella jostain positiivisesta.
Mutta kun juuri se oma voimattomuus vaikuttaa asioihin kiukuttaakin. Me täällä hengailevat ei olla niitä jotka voivat vaikuttaa siihen, mihin päin maailma kulkee. Epämies kirjoitti:
Joo, kyllä mua itseänikin hävettää että kimpaannuin. Ei kai se nyt pimppalooran vika ole, että maailmassa on virhe, eikä sitä että yrittää olla yleisen negatiivisuuden keskellä keskustella jostain positiivisesta.
Mutta kun juuri se oma voimattomuus vaikuttaa asioihin kiukuttaakin. Me täällä hengailevat ei olla niitä jotka voivat vaikuttaa siihen, mihin päin maailma kulkee.En mä näitä palstakimpaantumisia ota henkilökohtaisesti :).
Ja arvostan kyllä sun asiallisia kommentteja ja kykyä perustella mielipiteitä, vaikka ne ei aina oliskaan samoilla linjoilla omien mielipiteiden kanssa.
Tää on just palstalla hyvää, kun keskustellaan oikeista asioista ja asiallisesti.
- Gammaromeo
Oikein herttainen kuvahan tuossa jutussa on isästä ja tyttärestä. Olisihan se mukavampaa itsensäkin kannalta, jos vilpittömästi osaisi usein iloita muiden onnesta. Sitä vaan tahtoo tulla onnellisista perheistä paha mieli, kun ei sitä omaa perhettä ole, jonka kanssa mennä vaikka huvipuistoon kuten muut "perussuomalaiset". Ja hyviä nimiä tuleville lapsilleni minulla on ollut mielessäni jo kaksikymppisestä lähtien. Vauvana kuolleen äitini siskon nimen haluaisin tyttärelleni antaa. En ole kertonut asiasta vanhalle äidilleni, mutta hän arvostaisi sitä varmasti todella paljon.
Onpa kyllä suloinen toi sun nimiajatus... en jotenkin ole koskaan ajatellutkaan, että miehetkin miettii noita noin :).
- Ahaaaaaa
pimppaloora kirjoitti:
Onpa kyllä suloinen toi sun nimiajatus... en jotenkin ole koskaan ajatellutkaan, että miehetkin miettii noita noin :).
pimppaloora tekee muistiinpanoja että tolle nysvölle ei ainakaan heru pimpsaa.
- Gammaromeo
Tuo vauva siis kuoli 40-luvun alussa ja haudattiin kotitalonsa multiin. Jos olisi saanut elää, niin hänestä olisi tullut tätini. Monella tapaa hieno ja kaunis sekä enteellisen traaginen etunimi, ei liian yleinen eikä liian harvinainen. Sama etunimi on erään myös kansainvälistä suurta arvostusta saaneen suomalaistaiteilijan vuosikymmenten takaisessa kulttuuriteoksessa ja sattumalta osuu soinnullisesti oikein hyvin omaan sukunimeeni, itse asiassa paljon paremmin kuin mikä vauva oli ja myös äitini sukunimeltään. TV-sarjassa ja huippu-urheilussakin on ollut lähimenneisyydessä samannimisiä esillä.
- ätmi
Tuskin on "isän" kirjoittama lainkaan. Joku iskulauseisiin ja höttöpuheisiin hurahtanut reikäotus todennäköisesti ladellut liirumlaarumiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 656295
- 635679
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1314748- 613967
- 143845
- 353269
- 693041
- 602874
- 772669
- 481995