Art Brown kirjassa Metusalemin salaisuus teoretisoi sillä, että muinaisina aikoina ihmiset elivät pidempään(900 vuotta) koska maata ympäröi jonkinnäköinen vedestä koostunut kehä joka suodatti suurimman osan haitallisista UV säteistä pois.
Tämän vedestä muodostuneen kehän katoamisen ja satamisen maan päälle on epäilty olevan pääsyynä siihen, että miksi ihmisen elinikä lyhennettiin siitä n. 900 vuodesta 120 vuoteen.
Vuonna 1960 3 lasta joita oli pidetty piiloitettuna ullakossa 11 vuotta, näyttivät paljon nuoremmilta, kuin mitä heidän ikäisiltään olisi voinut odottaa.
http://news.google.com/newspapers?nid=861&dat=19600730&id=MWtIAAAAIBAJ&sjid=N1YDAAAAIBAJ&pg=4763,3124625
Dickersonin lapset olivat muuten aivan terveitä ja lääkärin mukaan hyvin ruokittuja, paitsi että ne vaikuttivat huomattavasti ikäisiään nuoremmilta. On kuin heidän ikääntymisensa olisi huomattavaist hidastunut, siis!
Auringonsäteiltä välttyminen avain pitkään elämään?
16
109
Vastaukset
- Fiksu kreationisti
Artikkelissa myös hieman lisää jos englanninkielentaitoa osaa:
http://www.genesispark.com/exhibits/early-earth/long-lived-humans/ - Puolimutca
"Art Brown kirjassa Metusalemin salaisuus teoretisoi sillä, että muinaisina aikoina ihmiset elivät pidempään(900 vuotta) koska maata ympäröi jonkinnäköinen vedestä koostunut kehä joka suodatti suurimman osan haitallisista UV säteistä pois."
Ja sinä urpo uskot tuollaisiin hörhöilyihin? Menehän Sepis pelaamaan vaikka tietsikkaa. Täällä on aivan tarpeeksi kreationistien hörhöilyjä ilman sun satuilujakin Sepis. - Hörhöt=/C:stä
Ei olisi paksua vesikehää tarvinnut, niin maan päällä olisi ollut säkkipimeää. Naurettavaa hörhöilyä.
- jep jee ...
Muutat johonkin luolaan? Tulet sitten 900 vuoden päästä katsomaan miten kreationistien jankkaus on edistynyt. Saattaa olla ettet porukasta erotu mitenkään.
Olen kuullut kerrottavan että hirvinaudanmaito pidentää ikää.
- Fiksu kreationisti
Viestissäni oli kuitenkin linkki uutiseen jossa on linkki kuvaan jossa 18-vuotias todistetusti näyttää vasta pojannulikalta.
- >=3
Fiksu kreationisti kirjoitti:
Viestissäni oli kuitenkin linkki uutiseen jossa on linkki kuvaan jossa 18-vuotias todistetusti näyttää vasta pojannulikalta.
On olemassa myös sairaus joka saa 40-vuotiaan näyttämään pikkutytöltä. Eikä muuten johdu auringon välttelystä.
- Fiksu kreationisti
>=3 kirjoitti:
On olemassa myös sairaus joka saa 40-vuotiaan näyttämään pikkutytöltä. Eikä muuten johdu auringon välttelystä.
Lääkärin mukaan lapset olivat kuitenkin täysin terveitä, ja olivat lopulta kasvaneet myös täysin aikuisiksi.
- >=3
Fiksu kreationisti kirjoitti:
Lääkärin mukaan lapset olivat kuitenkin täysin terveitä, ja olivat lopulta kasvaneet myös täysin aikuisiksi.
En väittänyt, että noilla lapsilla olisi se sairaus... Kerroin vain että sellainen sairaus on olemassa, eikä se liity aurinkoon mitenkään.
- KATin haamu
Raamatussa käytettiin joskus kuukalentereita, epileptikoitakin mitattiin sillä ("kuunvaihetautinen"), Metusalem oli 900 kuunkiertoa eli n. 70 vuotta vanha.
Muuta selitystä ei tarvita.
(Välimuotoja tosin jouduttiin kehittelemään eli satuilemaan että saadaan aasinsillat nykyseen.)
Itse olen saanut aurinko lapsena paljon mutta minua usein luullaan puolta nuoremmaksi. Sukulaisetkin erehtyy iästä eikä tahdo uskoa.- Fiksu kreationisti
"Raamatussa käytettiin joskus kuukalentereita, epileptikoitakin mitattiin sillä ("kuunvaihetautinen"), Metusalem oli 900 kuunkiertoa eli n. 70 vuotta vanha. "
Ei varmasti muuten käytetty. Tuo on silkkaa konjektuuria jota olet keksinyt saadaksesi Raamatun tiedemaailman uskomuksiin sopiviksi.
Jos objektiivisesti tarkastelisit asioita, huomaisit ettei tuollaisellekaan valheellesi löydy mitään todisteita.
- KATin haamu
Eskimoiden ja 1800-l englannin ja 1900-l alun USAn kaivosalueiden* lasten olisi pitänyt elää 450-900 vuotiaiksi, jos UV-satuilusi pitäisi paikkaansa.
*nykyään tuntuu uskomattomalta mutta aikalaisten kertomusten mukaan eivät nähneet koskaan sinistä taivasta ja kirkasta aurinkoa, oli niin saasteiset savusumut yllä jatkuvasti.- Fiksu kreationisti
"Eskimoiden ja 1800-l englannin ja 1900-l alun USAn kaivosalueiden* lasten olisi pitänyt elää 450-900 vuotiaiksi, jos UV-satuilusi pitäisi paikkaansa."
Miksi olisi?
- Totuudentorvettaja
Uskoakseni tämä aloittaja on trolli, joten ei kannattaisi edes vastata hänelle. Eiköhän tämänkin kirjoituksen hölmöys taas viittaa siihen suuntaan, ettei kyseessä ole vakavissaan kirjoittava henkilö.
- spällymälöö
Tietenkin, mutta olihan se tällä kertaa kekseliäästi löytänyt ihan sanomalehdestä uutisen fantasian tueksi.
- Fiksumpi kuin krea
Täällä oli varmasti melkoisen valoisaa vesipatjan alla, patjan aiheuttama paine ei myöskään ollut ongelma metusalemille ja kumppaneille. Kasvien yhteyttämis prosessi onnistui ilmeisesti myös ennen vedenpaisumusta ilman auringon valoa. Kenties olen jotain ymmärtänyt väärin ja nykyiset fysiikan lait ja kasvien perustoiminnallisuus ovat muuttuneet voimakkaasti heti vedenpaisumuksen jälkeen. Jumala loi tietysti kokonaan uusia kasveja, koska edelliset hyviksi havaitut luomukset kuolivat sivuttuotteena Jumalan nauttiskellessa ihmisten hukuttamisella. Kreationistit ajatunvat selityksineen aina edellistä hankalampaan asemaan. Tietämättömyys on kreationismin elinehto!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905157
- 534046
- 252169
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271837Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271227Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201036T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980