Auringonsäteiltä välttyminen avain pitkään elämään?

Fiksu kreationisti

Art Brown kirjassa Metusalemin salaisuus teoretisoi sillä, että muinaisina aikoina ihmiset elivät pidempään(900 vuotta) koska maata ympäröi jonkinnäköinen vedestä koostunut kehä joka suodatti suurimman osan haitallisista UV säteistä pois.

Tämän vedestä muodostuneen kehän katoamisen ja satamisen maan päälle on epäilty olevan pääsyynä siihen, että miksi ihmisen elinikä lyhennettiin siitä n. 900 vuodesta 120 vuoteen.

Vuonna 1960 3 lasta joita oli pidetty piiloitettuna ullakossa 11 vuotta, näyttivät paljon nuoremmilta, kuin mitä heidän ikäisiltään olisi voinut odottaa.

http://news.google.com/newspapers?nid=861&dat=19600730&id=MWtIAAAAIBAJ&sjid=N1YDAAAAIBAJ&pg=4763,3124625

Dickersonin lapset olivat muuten aivan terveitä ja lääkärin mukaan hyvin ruokittuja, paitsi että ne vaikuttivat huomattavasti ikäisiään nuoremmilta. On kuin heidän ikääntymisensa olisi huomattavaist hidastunut, siis!

16

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fiksu kreationisti
    • Puolimutca

"Art Brown kirjassa Metusalemin salaisuus teoretisoi sillä, että muinaisina aikoina ihmiset elivät pidempään(900 vuotta) koska maata ympäröi jonkinnäköinen vedestä koostunut kehä joka suodatti suurimman osan haitallisista UV säteistä pois."

Ja sinä urpo uskot tuollaisiin hörhöilyihin? Menehän Sepis pelaamaan vaikka tietsikkaa. Täällä on aivan tarpeeksi kreationistien hörhöilyjä ilman sun satuilujakin Sepis.

• Hörhöt=/C:stä

Ei olisi paksua vesikehää tarvinnut, niin maan päällä olisi ollut säkkipimeää. Naurettavaa hörhöilyä.

• jep jee ...

Muutat johonkin luolaan? Tulet sitten 900 vuoden päästä katsomaan miten kreationistien jankkaus on edistynyt. Saattaa olla ettet porukasta erotu mitenkään.

• Olen kuullut kerrottavan että hirvinaudanmaito pidentää ikää.

• Fiksu kreationisti

Viestissäni oli kuitenkin linkki uutiseen jossa on linkki kuvaan jossa 18-vuotias todistetusti näyttää vasta pojannulikalta.

• >=3
        Fiksu kreationisti kirjoitti:

Viestissäni oli kuitenkin linkki uutiseen jossa on linkki kuvaan jossa 18-vuotias todistetusti näyttää vasta pojannulikalta.

On olemassa myös sairaus joka saa 40-vuotiaan näyttämään pikkutytöltä. Eikä muuten johdu auringon välttelystä.

• Fiksu kreationisti
        >=3 kirjoitti:

On olemassa myös sairaus joka saa 40-vuotiaan näyttämään pikkutytöltä. Eikä muuten johdu auringon välttelystä.

Lääkärin mukaan lapset olivat kuitenkin täysin terveitä, ja olivat lopulta kasvaneet myös täysin aikuisiksi.

• >=3
        Fiksu kreationisti kirjoitti:

Lääkärin mukaan lapset olivat kuitenkin täysin terveitä, ja olivat lopulta kasvaneet myös täysin aikuisiksi.

En väittänyt, että noilla lapsilla olisi se sairaus... Kerroin vain että sellainen sairaus on olemassa, eikä se liity aurinkoon mitenkään.

• KATin haamu

Raamatussa käytettiin joskus kuukalentereita, epileptikoitakin mitattiin sillä ("kuunvaihetautinen"), Metusalem oli 900 kuunkiertoa eli n. 70 vuotta vanha.

Muuta selitystä ei tarvita.

(Välimuotoja tosin jouduttiin kehittelemään eli satuilemaan että saadaan aasinsillat nykyseen.)

Itse olen saanut aurinko lapsena paljon mutta minua usein luullaan puolta nuoremmaksi. Sukulaisetkin erehtyy iästä eikä tahdo uskoa.

• Fiksu kreationisti

"Raamatussa käytettiin joskus kuukalentereita, epileptikoitakin mitattiin sillä ("kuunvaihetautinen"), Metusalem oli 900 kuunkiertoa eli n. 70 vuotta vanha. "

Ei varmasti muuten käytetty. Tuo on silkkaa konjektuuria jota olet keksinyt saadaksesi Raamatun tiedemaailman uskomuksiin sopiviksi.

Jos objektiivisesti tarkastelisit asioita, huomaisit ettei tuollaisellekaan valheellesi löydy mitään todisteita.

• KATin haamu

Eskimoiden ja 1800-l englannin ja 1900-l alun USAn kaivosalueiden* lasten olisi pitänyt elää 450-900 vuotiaiksi, jos UV-satuilusi pitäisi paikkaansa.

*nykyään tuntuu uskomattomalta mutta aikalaisten kertomusten mukaan eivät nähneet koskaan sinistä taivasta ja kirkasta aurinkoa, oli niin saasteiset savusumut yllä jatkuvasti.

• Fiksu kreationisti

"Eskimoiden ja 1800-l englannin ja 1900-l alun USAn kaivosalueiden* lasten olisi pitänyt elää 450-900 vuotiaiksi, jos UV-satuilusi pitäisi paikkaansa."

Miksi olisi?

• Totuudentorvettaja

Uskoakseni tämä aloittaja on trolli, joten ei kannattaisi edes vastata hänelle. Eiköhän tämänkin kirjoituksen hölmöys taas viittaa siihen suuntaan, ettei kyseessä ole vakavissaan kirjoittava henkilö.

• spällymälöö

Tietenkin, mutta olihan se tällä kertaa kekseliäästi löytänyt ihan sanomalehdestä uutisen fantasian tueksi.

• Fiksumpi kuin krea

Täällä oli varmasti melkoisen valoisaa vesipatjan alla, patjan aiheuttama paine ei myöskään ollut ongelma metusalemille ja kumppaneille. Kasvien yhteyttämis prosessi onnistui ilmeisesti myös ennen vedenpaisumusta ilman auringon valoa. Kenties olen jotain ymmärtänyt väärin ja nykyiset fysiikan lait ja kasvien perustoiminnallisuus ovat muuttuneet voimakkaasti heti vedenpaisumuksen jälkeen. Jumala loi tietysti kokonaan uusia kasveja, koska edelliset hyviksi havaitut luomukset kuolivat sivuttuotteena Jumalan nauttiskellessa ihmisten hukuttamisella. Kreationistit ajatunvat selityksineen aina edellistä hankalampaan asemaan. Tietämättömyys on kreationismin elinehto!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5157
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2169
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1837
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1227
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe