Porsaan munuaisista tehty munuaishöystö on sellaista herkkua, että silloin tällöin on pakko tehdä mokomaa. Eipä ole raaka-ainetta edes hinnan kiroilla pilattu.
Sain lauantaina 2 kpl vastakaadetun hirvenvasan munuaisia. Mieluisena tehtävänäni oli valmistaa niistä eilinen sunnuntaiateria. Tein aivan vastaavalla tavalla kuin olisin käyttänyt possunmunuaisia; yleensä käyttämieni purkkiherkkusienten asemesta vain käytin tällä kertaa tuoreita suppilovahveroita. Vallan mainiota evästä tulikin!
- 2 hirvenvasan munuaista
- 1 iso sipuli
- sieniä
- currya (reippaanlaisesti)
- vehnäjauhoja
- voita tai öljyä
- fondia
- soijakastiketta
- pari rkl creme fraichea
- ripaus punaista Tabascoa
- vettä
Siivotut ja pilkotut munuaiset ryöpätään suolavedessä ja huuhdellaan ennen kuin ne kaadetaan pannulle currylla maustetussa rasvassa kuulotetun sipulin ja sienten sekaan. Suurustetaan vehnäjauhoilla ja kypsennellään parikymmentä minuuttia. Ja eikun herkuttelemaan!
Kyseisessä hirviporukassa saa ampuja itselleen sisäelimet. Meidän onneksemme tuo tarkkakätinen ja onnekas kaveri ylenkatsoi munuaisia ja ne päätyivät minun pannulleni.
Hirvenvasan munuaiset
Suosittelen!
0
4410
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836329
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj534522- 764277
- 1314091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?563327Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263068Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72737- 352376
- 2042181
- 462026