nauru ja nauramattomuus

Shamaranzas

Muistan, kun 1980-luvun alussa kavereiden kanssa kuunneltiin Sliippareiden "Metsäradiota". Siinä kaverit nauroivat mitä typerimmille "vitseille". Kun minua ei naurattanut, minua kritisoitiin, että en tajunnut juttuja tai että olin tiukkapipoinen raamattutosikko. Mutta mitä h*lvettiä: minä kun nauran korkeintaan, kun koen oivalluksen ilon. Ja mitä iloa se on, kun tajuaa jutun puolesta lauseesta? Voi v*ttu, miten luonnollisella valinnalla saisi kunnon kaveripiirin, eikä tarvitsisi yksin sietää näitä ryhmänaurajia?

12

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosikko?

      Tuo on niin tuttua. Minun käy tosin pikemminkin kateeksi sellaisia, jotka eivät analysoi kaikkea niin tarkkaan, vaan hekottelevat vaan ihan yksinkertaisillekin vitseille. Nyt kun 40 ikävuotta lähestyy, harvassa on ne hetket, kun todella saa nauraa oivalluksen ilosta.

      Minä ainakin tunnen syyllisyyttä ja mielipahaa, kun joku selittää minulle jotakin omasta mielestään ratkiriemukasta komediasarjan kohtaa, enkä koe kerta kaikkiaan minkäänlaista huvittuneisuutta. Koetan hymyillä ystävällisesti, mutta tunnen itseni todella tökeröksi.

      Usein en kyllä muutenkaan suoranaisesti naura hyville oivalluksille, vaan nautin niistä lähinnä sisäisesti hykerrellen. Kuten juuri hetki sitten törmätessäni tähän Juicen lausahdukseen:

      "Hän on siitä omituinen mies, että hänen kengissään lukee Jalas. Ilmeisesti sitten myös hänen hansikkaissaan lukee Kädes. Ja jos hän ostaa pullon viinaa, niin siinä lukee Maksas. Ja Louerantahan maksaa." (Juice kommentoi Ila Louerannan Jalas-merkkisiä jalkineita.)

      • Tosikko 2?

        Minulla on vähän samanlaisia kokemuksia...

        Eilen, kun kävin sairaanhoitajan luona, hän pyysi minua lopettamaan runkkaaminen. Kysyin minkä takia? Hän sanoi sen häiritsevän työskentelyään...

        ...ja minua ei naurattanut yhtään, vaan itkin hiljaa sisäisesti nyyhkien.


      • Vakiopaine portti!
        Tosikko 2? kirjoitti:

        Minulla on vähän samanlaisia kokemuksia...

        Eilen, kun kävin sairaanhoitajan luona, hän pyysi minua lopettamaan runkkaaminen. Kysyin minkä takia? Hän sanoi sen häiritsevän työskentelyään...

        ...ja minua ei naurattanut yhtään, vaan itkin hiljaa sisäisesti nyyhkien.

        Ajatttelitko Henna Virkkusen, Susanne Päivärinnan, Ella Kannisen, Pia Pasasen, useiden naismeteorologien vai Eva Wahlströmin kasvoja, limaista kieltä, ihanaa vartaloa, kainaloita tai pimppinellaa? Tai yleensä aurinkoista olemusta? Vai miten on Tarja Smura ja Riitta Väisänen?

        Minä tiedän, mikä on fyysikko Yrjö Kotivuoren tarkoittama "Sipsueläin". Se kun niiskuttaa vartaloani, saan päivärunkit aikaiseksi.


    • Tosikko?

      Tähän tuli heti perään hyviä esimerkkejä siitä, että kaikki huumori ei vain uppoa.

      • U 2?

        Niinpä, esim. toi Juicen juttu oli todella kuiva.


      • Tosikko?
        U 2? kirjoitti:

        Niinpä, esim. toi Juicen juttu oli todella kuiva.

        No minusta se oli tosi hauska, mutta pidän yleensäkin ehiten hyvistä sanaleikeistä. Ehkä et tajunnut tuota monimerkityksisyyttä siinä. Jospa sinä voisit laittaa tähän jonkun jutun, joka sinua on naurattanut, mutta veikkaanpa, ettet uskalla. :)


      • Et tu?
        Tosikko? kirjoitti:

        No minusta se oli tosi hauska, mutta pidän yleensäkin ehiten hyvistä sanaleikeistä. Ehkä et tajunnut tuota monimerkityksisyyttä siinä. Jospa sinä voisit laittaa tähän jonkun jutun, joka sinua on naurattanut, mutta veikkaanpa, ettet uskalla. :)

        Tulepas Kalle Kustaan ikkunan alle ulos teelle! (Et ehkä tajua tämän monimerkityksisyyttä.)


        Sadisti, masokisti, murhaaja, nekrofiili, eläimiinsekaantuja ja pyromaani istuivat iltaa hiljaisuuden vallitessa, jokseenkin ikävystyneinä kaikki.

        Eläimiinsekaantuja ehdotti yllättävästi että hehän voisivat raiskata kissan.

        Joo raiskataan kissa ja sitten kidutetaan sitä, sanoi sadisti.

        Raiskataan kissa, kidutetaan sitä ja sitten tapetaan se, murhaaja huusi innoissaan.

        Raiskataan kissa, kidutetaan sitä, tapetaan se ja raiskataan se uudestaan, ehdotti nekrofiili.

        Raiskataan kissa, kidutetaan sitä, tapetaan se, raiskataan se uudestaan ja lopuksi poltetaan se, hekumoi pyromaani.

        Hetkeksi tuli taas hiljaista, kunnes masokisti avasi suunsa ääni odotuksesta väristen: Miau?


      • Et tu?
        Tosikko? kirjoitti:

        No minusta se oli tosi hauska, mutta pidän yleensäkin ehiten hyvistä sanaleikeistä. Ehkä et tajunnut tuota monimerkityksisyyttä siinä. Jospa sinä voisit laittaa tähän jonkun jutun, joka sinua on naurattanut, mutta veikkaanpa, ettet uskalla. :)

        Tämä on vähän lässympi:

        Sherlock Holmes ja tohtori Watson lähtevät telttailemaan. Illan tullen he pystyttävät telttansa tähtitaivaan alle.

        Keskellä yötä Holmes herättää kaverinsa ja sanoo: "Watson katso ylös tähtiin ja kerro, mitä voit päätellä."

        Watson vastaa: "Näen miljoonia tähtiä, ja jos vaikka vain muutamalla niistä on planeettoja, on varsin todennäköistä, että jotkut niistä ovat aivan Maan kaltaisia planeettoja. Ja jos tuolla on muutama Maan kaltainen planeetta, saattaa siellä olla elämääkin."

        Holmes tuhahtaa: "Watson, senkin idiootti! Joku on varastanut telttamme."


      • Tosikko?
        Et tu? kirjoitti:

        Tämä on vähän lässympi:

        Sherlock Holmes ja tohtori Watson lähtevät telttailemaan. Illan tullen he pystyttävät telttansa tähtitaivaan alle.

        Keskellä yötä Holmes herättää kaverinsa ja sanoo: "Watson katso ylös tähtiin ja kerro, mitä voit päätellä."

        Watson vastaa: "Näen miljoonia tähtiä, ja jos vaikka vain muutamalla niistä on planeettoja, on varsin todennäköistä, että jotkut niistä ovat aivan Maan kaltaisia planeettoja. Ja jos tuolla on muutama Maan kaltainen planeetta, saattaa siellä olla elämääkin."

        Holmes tuhahtaa: "Watson, senkin idiootti! Joku on varastanut telttamme."

        Ajattelitko, että jos käännät nimerkkisi latinaksi, niin vitsit tekevät suuremman vaikutuksen? ;) Suotta sinä sillä ainakaan minulle briljeeraat, olen kyllä latinani lukenut.

        No joo, ihan perusvitsit harvemmin minua naurattavat, mieluiten jutuissa saisi olla jotain tosielämäpohjaa. Varmasti monen mielestä hauskoja kyllä. Nuo eritejutut lakkasivat naurattamasta 3-vuotiaana, jos naurattivat silloinkaan. Ovat jotkut vitsitkin kyllä hauskoja, mutta noissa nyt ei ollut kauheasti yllätyksellisyyttä. Olisi ollut kiva vaihtaa ajatuksia aloittajan kanssa, mutta tämä meni perusnaurajien kanssa vääntämiseksi kumminkin.


      • Du också?
        Tosikko? kirjoitti:

        Ajattelitko, että jos käännät nimerkkisi latinaksi, niin vitsit tekevät suuremman vaikutuksen? ;) Suotta sinä sillä ainakaan minulle briljeeraat, olen kyllä latinani lukenut.

        No joo, ihan perusvitsit harvemmin minua naurattavat, mieluiten jutuissa saisi olla jotain tosielämäpohjaa. Varmasti monen mielestä hauskoja kyllä. Nuo eritejutut lakkasivat naurattamasta 3-vuotiaana, jos naurattivat silloinkaan. Ovat jotkut vitsitkin kyllä hauskoja, mutta noissa nyt ei ollut kauheasti yllätyksellisyyttä. Olisi ollut kiva vaihtaa ajatuksia aloittajan kanssa, mutta tämä meni perusnaurajien kanssa vääntämiseksi kumminkin.

        Kuinka tyhminä Sinä pidät muita ihmisiä? Kuvittelet, etten olisi ymmärtänyt typerää sanaleikkiä Juice-jutussasi tai että briljeeraan latinalla.

        Mihin eritejuttuihin mahdatkaan viitata...

        Ajatteletko, että vain tyhmät nauravat ja älykkäät ovat tosikkoja?


      • Tosikko?
        Du också? kirjoitti:

        Kuinka tyhminä Sinä pidät muita ihmisiä? Kuvittelet, etten olisi ymmärtänyt typerää sanaleikkiä Juice-jutussasi tai että briljeeraan latinalla.

        Mihin eritejuttuihin mahdatkaan viitata...

        Ajatteletko, että vain tyhmät nauravat ja älykkäät ovat tosikkoja?

        En jaa ihmisiä ylipäätäänkään älykkäisiin ja tyhmiin. Itse olen yksittäisissä asioissa älykäs, suurimmassa osassa asioita tyhmä, joten en osaa sanoa itsestänikään mitkä olen. 3/4-tyhmä? Silti harvat asiat naurattavat.

        Eritejutulla viittasin tuohon Kalle Kustaa -vitsiisi, josta toisin kuin luulit, löysin kyllä sanaleikit, jotka olivat melko eritepitoisia.

        Aloittaja tuon kannanoton taisi tehdä kirjoittamalla aloituksena älykkyys-pastalle, itse hyökkäsin vain innoissani vastaamaan, kun uskoin löytäneeni hengenheimolaisen huumorin (tai sen avautumisen puutteen) suhteen.

        Kuten kerroin, kadehdin ihmisiä, jotka saavat useammista asioista iloa irti. Pahoitteluni, purin asiattomasti turhautumiseni sinuun, kun tuppaa hirttämään kiinni näiden ikuisten runkkukirjoittelijoiden kanssa, jotka pilaavat joka siunatun keskustelun. Olisi oikeasti ollut kivaa löytää joku, jolla on sama ongelma, mutta mihinpä se muuhun menikään kuin johonkin runkku- ja pimppajuttuihin.

        Pitää vain hyväksyä se, että väärät (muiden mielestä kuivat) asiat naurattaa.


    • böziloe

      Huvittaako teitä tämä juttu?

      Nimittäin mitä apina sanoo Aku Ankan Taskukirjoissa?

      No sehän sanoo:

      "Juk juk!"

      Pitäisikö eläintarhan apinoille sanoa samaa?

      Entäs lehmät? Ne eivät sano "ammuu", vaan "mmmmm...!"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe