Millaisia ajatuksia miehissä herättää sinkku nainen joka ei halua saada lapsia?
Pidetäänkö naista itsekkäänä jos ei halua omia lapsia?
nainen joka ei halua lapsia
25
216
Vastaukset
- mies 30.
En minäkään halua lapsia. Eipä se minussa mitään kummempia ajatuksia herätä. Oma elämääsi elät ja jos ollet päättänyt että lapsia et hanki niin sitä päätöstä pitää kunnioittaa.
- Neeno
Kukin taplaa tyylillään. Nainen joka ei halua lapsia ei ole oikea kumppani minulle, mutta varmasti on paljon miehiä ketkä eivät halua lapsia.
- fm14
Asiasta olisi varmaan ihan hyvä kyllä kertoa, koska lasten saaminen ei ole toiselle välttämättä pieni asia. Voi sitten miettiä onko järkeä jatkaa yhdessäoloa.
- ihan sama mulle
Ei herätä sen kummempia ajatuksia kuin sellainen joka lapsia haluaa.
Joku haluaa, joku ei. Noinhan se on aina ollut ja tulee aina olemaankin. - 13+7
Miten niin itsekästä, jos ei halua lapsia? Tuohan on yksi suurimpia epäitsekkäitä tekoja, joita ihminen voi tehdä. Pitäisi ajatella vähän laajemmin esim maapallon tilaa, eikä tehdä lapsia vaan omien halujensa mukaan.
Liikakansoitus alkaa olemaan jo iso ongelma ja tulevaisuudessa on pulaa ruoasta ja puhtaasta vedestä. Myös öljy loppuu ja ilmasto lämpenee. Luvassa siis sotia ja sivilisaation romahdus. Kuka oikeasti haluaa lapsiaan näkemään tuollaista maailmaa?
Ihan hyvä, että jotkut vapaaehtoisesti jättäytyvät sikiämättä. Ihminen on virus, joka tuhoaa kaiken edestään ja lopulta myös itsensä.- svsvssv
Niin sehän sitä itsekkyyttä on kun pitää väen väkisin saada ne omat hienot geeninsä monistettua ja sitten odottaa että pääsee kehumaan miten se oma pieni geenikasa oppi tänään kävelemään ja on muutenkin aivan ihana ja parempi kuin muiden. Vähän kuin itseään kehuisi.
- Gammaromeo
Ei suomalaiset yleisesti ottaen liikakansoitu. Jos globaalisti koetaan liikakansoittuminen ongelmaksi, niin vapaaehtoista lapsettomuutta pitäisi preferoida huomattavasti väkirikkaammissa maissa.
- komea atm
Gammaromeo kirjoitti:
Ei suomalaiset yleisesti ottaen liikakansoitu. Jos globaalisti koetaan liikakansoittuminen ongelmaksi, niin vapaaehtoista lapsettomuutta pitäisi preferoida huomattavasti väkirikkaammissa maissa.
Liikakansoittuminen ei ole ongelma, vaan liikakuluttaminen. Maapallolla on muutamia eliölajeja, joiden biomassa on suurempi kuin ihmisten. Ainakin termiitit ja krillit. Vielä kun kaikki muutkin eläimet lasketaan mukaan, niin eläinten ravinnontarve ihmisiin verrattuna on äärettömästi suurempi. Eläimet vaan eivät kaipaa uusia autoja ja kännyköitä ja yksityishelikoptereita, joten homma pysyy hanskassa.
Suomessa kulutus varsinkin on korkealla tasolla, koska ihmisen ylläpito talvella on erittäin kallista ja täällä on länsimaiset kulutustavat. Yhden amerikkalaisen kulutus taas vastaa noin 250 afrikkalaisen kulutusta.
Liikakansoitus on kyllä sinänsä se perimmäinen ongelma, koska ihmisten kulutushimoa ei varmasti saada aisoihin ihan lähitulevaisuudessa, jos koskaan. Amerikkalaisilla kulutustavoilla sopiva ihmisten määrä lienee jotain 500 miljoonaa... Tietysti myös aurinko- ja tuulivoimalla olisi helppo sähköistää koko maailman kaikki toiminnot, mutta se on aika iso ja kallis projekti ja energiabisneksessä valtaa pitävät tyypit eivät sitä salline.
Lapsia haluamattomalle miehelle nainen joka ei halua lapsia on ainoa kysymykseen tuleva vaihtoehto.
Ainakaan minä en halua lapsia, en omia eikä myöskään muiden valmiiksi tekemiä.- atm.
On sitten ainakin yks nainen joka ei tee jännämiehen kans lapsia. Niitä jännämiehen hykäämiä lapsia on muutenkin niin paljon että viisas päätös sinulta.
- nounouboy
Ehdoton ei naiselle joka ei halua lapsia. Pahimmassa tapauksessa nämä naiset haluaa lasten sijaan koiria tai kissoja. Yak.
- nainennnnn
Muista kuitenkin että mies saa helposti vaihdettua mieltää, sulla se mahdollisuus lapsiin joskus päättyy.
- ehta emä
Varsinkin nuorella naisella tuo ei ole mikään ongelma. Luulisin, että aika harva 20 ikäinen mieskään niitä haluaa. Sen sijaan jos ikää on 30-40 niin luulen, että moni mieskin alkaa haluta biologista lasta.
On varmasti paljonkin sellaisia miehiä, jotka ei välitä lapsista. Luulen, että esim. netin kautta on helpompaa löytää sellaisia miehiä kuin jostain baarista, koska tuossa lapsiasiassa ei voi tehdä kompromisseja.- Gammaromeo
Tietynlainen "optimitilanne" saattaa olla sellainen, että nainen joka ei halua omia lapsia olllenkaan olisikin niitä samalla myös kyvytön saamaan. Tällaisessa tilanteessa naiselle ei vaan välttämättä koskaan selviä, että hän ei saisikaan lapsia vaikka yrittäisi.
On totta että lapsia/ei lapsia on asia missä ei voi tehdä kompromissia. Ainoastaan sellaisia kompromisseja voisi tehdä, että jos toinen haluaa yhden lapsen ja toinen kolme lasta, niin hankittaisiin kaksi lasta.
- Totuus,.
Minä inhoan melko syvästi naisia jotka ei halua lapsia.
En voisi olla sellaisen kanssa. - 20+13
Onko nainen ollenkaan, jos ei halua lapsia. Jotain on mennyt pieleen.
Onko mies ollenkaan, jos ei löydä naista, joka haluaisi häntä lastensa isäksi? Tai suhteeseen tai seksiin ylensäkään?
- 2+3
Ratikkakuski kirjoitti:
Onko mies ollenkaan, jos ei löydä naista, joka haluaisi häntä lastensa isäksi? Tai suhteeseen tai seksiin ylensäkään?
On tietenkin.
- 7+3
On itsekästä synnyttää lapsia vain koska on nainen ja kuuluu naisen hommaan tuo ladten synnyttäminen. Kuulostaa samalta kun puolustais panosuhteita vetoamalla siihen että fysioligiset tarpeet on tyydyttävä terveyssyistä.
Olen kuullut väitteen itsekkyydestä usein. Minulle on edelleen epäselvää, miten hoivaviettinsä tyydyttäminen on epäitsekkäämpää kuin vapaudenkaipuunsa tyydyttäinen?
- 2-3
Siis mielestäni ne ovat yhtä itsekkäitä tekoja. Ja kuks edes haluais syntyä tähän ruman maailmaan.
2-3 kirjoitti:
Siis mielestäni ne ovat yhtä itsekkäitä tekoja. Ja kuks edes haluais syntyä tähän ruman maailmaan.
Niin minustakin. Tai sitten yhtä epäitsekkäitä katsontakannasta riippuen. Se on kuitenkin varmaa, että omasta valinnastaan huolimatta jokainen tuntee olevansa epäitsekäs ja muut ovat itsekkäitä. Aika surkuhupaista logiikkaa.
- jokaiselleomansa
Lasten hankkiminen on aina itsekäs teko, se on vain omien tarpeiden, vientien tyydyttämistä. Toiset selittelevät itselleen sen suvun jatkamisella ja elämän tarkoituksena. Moni tähän maailmaan syntynyt ihminen ei välttämättä olisi edes halunut syntyä, mutta mitäs nyt voi kun kerran se isi ja äiti niin halusivat, joutuu nyt sen elämän kärsiä.
- Vihtori L
Nainen, joka ei halua lapsia on minulle ainakin paras mahdollinen vaihtoehto. Ei ole riivaamassa, jollakin lapsentekovimmalla. Biologisen kellon voi syytää vaikka kiveen. Miksipä sitä tehdä elämästään tarkoituksella vaikeaa. Toisille se sopii, mulle ei. Jokainen tyylillään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1636214Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa773653"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1103548Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma752845Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.442410Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni522194- 1191792
Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3751284- 531252
- 541014