Osaisiko joku asiantunteva valottaa hieman millainen on Dr14 veturi?. Tiedän minkä näköinen ja että raskas vaihtoveturi mutta omakohtaisia kokemuksia jos joku kertoisi. Vähän samaan tapaan, kuin että "ranskalaisilla autoilla on hyvä ajaa."
Tietoa Dr14 veturista
14
1083
Vastaukset
- Ole hyvä ,
- jyytytyt
Seepra jymisee.
- jymjymj
Seepra ääni on kivempi kuin deevereillä.
- tädksdsd
Lisää kommenttia kehiin.
- martta00
miten nämä alituiset veturijutut kuuluvat tälle palstalle?
- Ei-mitään
Harrastepalstalle ne luonnollisesti kuuluvat ja ilmoitus ylläpidolle saanee ne siirretyksi oikeaan osoitteensa ellei nämä kysyjät itse ymmärrä.
- eisekokovaannäkö
Ei-mitään kirjoitti:
Harrastepalstalle ne luonnollisesti kuuluvat ja ilmoitus ylläpidolle saanee ne siirretyksi oikeaan osoitteensa ellei nämä kysyjät itse ymmärrä.
Aika harva taitaa harrastaa oikean kokoisia vetureita. Märklinit ovat hieman pienempiä. Joukkoliikennepalstalta saattaisi löytyä junantuomia veturin kippareita.
- dftftufu
"2.1.29. Miksi vaihtotyöveturi painaa enemmän kuin linjaveturi?
Vaihtotyöveturit pyritään tekemään raskaiksi, koska suuremmalla massalla saavutetaan parempi vetovoima, mikä helpottaa junan liikkeellelähtöä. Joihinkin vetureihin, esimerkiksi Dr14, eli "Seepra" on asennettu lisäpainot. Puhtaasti vaihtotyökäyttöön rakennetuissa vetureissa on myös suurempi polttoainetankki, koska
vaihtotyöveturi kuluttaa enemmän dieseliä kuin linjaveturi. (vrt: tavallinen henkilöauto kuluttaa enemmän bensiiniä kaupunkiajossa kuin matka-ajossa).
Vaihtotyövetureissa tärkeämpää on suuri vetovoima kuin suuri matkanopeus. Suurella vetovoimalla esimerkiksi Dr14 -veturi jaksaa kiskoa laskumäkeen huomattavasti raskaamman vaunuletkan, kuin esimerkiksi Dv12. Dr16 on ns. kompromissiveturi, joka soveltuu sekä vaihtotyökäyttöön että linja-ajoon. Myös jarrutusvoima on parempi raskaalla veturilla."
https://www.youtube.com/watch?v=EIKV4OCOnWM- höyryveturi
Kerrankin järkeä. Veturit suunnitellaan ja rakennetaan jotakin käyttötarkoitusta varten. Vaihtotyö on luonteeltaan erilaista kuin linjareitin ajo.
Oma luokkansa on sitten ne harvalukuisat museoveturit joita halutaan säilyttää. - ajatusvirheitä
Ei vaihtokäytössä oleva veturi kuluta enemmän polttoainetta kuin linjalla, päin vastoin.
Ei näissä lasketa kulutusta /km kuten autoille vaan / tunti / työvuoro.
Veturin omilla jarruilla ei ole mitään merkitystä vaihtotöissä, kaikki letkan hidastukset, myös saattamalla vaihdetut , jarrutetaan vaunujen omilla jarruilla, vaihtoveturin lisäpaino vain haittaa itse veturin omaa liikehdintää, ja kaikkien vetureiden jarrut riittää teholtaan kyllä lukitsemaan pyörät. - eryurtj
"Veturin painoa voidaan nostaa käyntisilloille asennettavilla lisäpainoilla."
"Ne korokkeet käyntisillalla ovat nimenomaan lisäpainoja, saadaan vähän lisää vetovoimaa esim. laskumäkityöhön."
http://vaunut.org/kuva/17111
- Ihastellaan_yhdessä
Komea on veturi:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/98/Hr1_1021_Rm.jpg - Anonyymi
Ajokokemus on hyvin samettinen. Diesel, jonka akseliteho siirretään momentinmuuntimen kautta,
- Anonyymi
Kyllä suomalainen insinööri osaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?1852045Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en531932Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.1351588Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!
Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten1461533Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?411324Nukkumisiin sitten
Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny41204Muistatko komeroinnin?
Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu481185Naisten tyypilliset...
Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa101173Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla
"Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"31138Syö kohtuudella niin et liho.
Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on111137