Tukityöllistäminen Kemijärvellä

tukiduuni

Olisi mielenkiintoista kuulla tukityöllistettyjen kokemuksia, millaisissa työpaikoissa olet ollut, miten sinua on kohdeltu työpaikassa, millaisia työtehtäviä sinulle annettiin, oletko jatkanut ammattiin asti siitä ja miten siinä on pärjännyt rahallisesti, elikkä paljonko tukityöllistetty saa alussa ja kuinka palkka nousee myöhemmin... Onko joku aloittamassa kyseistä työtehtävää...

60

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cokki

      No tukityöllistämisessä on se, että mulla ja lähes 99% muillakin. Heti kun tuet loppuu niin loppuu työt. Olen ollut tukityöllistettynä useasti ja homma menee aina samalla lailla. Eli työpaikalla kaikki paskaduunit ja ylimääräiset työt kaadetaan juuri sinun niskaasi.

      Rahallisesti homma menee miinukselle.

      Kannattavuus
      on yleensä tukityölistämistapauksissa ja osapäivätyönä täysin kannattamatonta. Sitä palkaa ei tule kun lähtee yleinen asumistuki. Saat vähemmän rahaa käteen kuin normaalisti. Kulkeminen maksaa euroja, samoin moni muu asia jota ei aluksi ymärrä edes ajatella kuluina.
      Jos menet,älä vaan kieltäydy "soitamme tarvittaessa" töistä, vaikka sinulla olisi vapaapäivä ja olisit käymässä katsomassa synnytyslaitoksella tuttusi vastasyntynyttä lasta. Laittavat karenssia postissa tulemaan!

      Kannattaa laskea, kun asumistuki ja muut lähtee pois. Että elääkö sillä rahalla mitä saat, kun siitä joudut maksamaan kaikki elämisen kulut ja matkakulut.

      • lea34

        Tukityöpaikassa työllistetty ei ole edes ihminen. Minä olin yhdistelmätuella ja kitupalkalla, aluksi 1250 €/kk puolitoista vuotta ja sitten liksa nousi 1750 €/kk. Kun kahden vuoden työllistämistuki alkoi tulla päätökseen, alkoi ulossavustus. Keinoina olivat klassiset työpaikkakiusaamisen keinot: puhumattomuus, tiedon panttaaminen, syyllistäminen joka asiasta, muka huumorin nimissä vitsailu, ja henkilökohtaisuuksiin meno, kuten ulkonäön arvostelu, henkinen väkivalta ja osittain hengellinenkin väkivalta, ilmaiset ylityöt, painostus ja uhkailu jne, jne.

        Lopulta olin täysin uuvuksissa ja tiputuskunnossa vuodeosastolla. Siihen päättyi minun urani. Kun työpaikan kaikki muut puolustivat toisiaan "rakas veli"-systeeminsä voimalla, ei työvoimaviranomaisiltakaan herunut apua. Koko elämäni meni pilalle, enkä sen jälkeen ole ollut ansiotyössä kuin 8 päivää kestävässä pienessä urakkahommassa. Kokemuksestani on jo vuosia.
        En väitä että kaikki työpaikat olisivat samanlaisia, mutta harkitse tarkkaan minne lupaudut, äläkä alistu heti alussakaan, vaan ota luulot pois hyväksikäyttäviltä paskiaisilta.

        Naisena hoiva-alalla tukityöllistetynä


    • asiat vaihtelee

      Siinä on yhden osapuolen näkemys asiasta. Olisi kiva kuulla kuinka sen toisen osapuolen näkemys eroaa tuosta.
      Luultavasti kuultaisiin laiskan sutkeista työllistetyistä jne.

      • arska vaan

        Eihän toinen osapuoli vastaa, kun se maksaa 9€:a päivältä.


      • Gen.3
        arska vaan kirjoitti:

        Eihän toinen osapuoli vastaa, kun se maksaa 9€:a päivältä.

        Ja saa vielä työllistämistukea tästä orjasta,josta revitään kaikki irti,ja "kiitokset" ilmenee ylläolevista teksteistä.


    • ikävä asia kyllä

      Luultavasti nuo "orjat" on siellä töissä aloitekyvyttömiä zombeja. tekevät naama norsun vit....ulla käsketyt tehtävät miten kuten.
      Eli koko idea on vain pakkopullaa, jota ei pystytä edes nielemään.
      Jos tuollainen "työllistetty" näyttäisi olevansa oikeasti hyödyllinen työntekijä, ja tekisi rivakasti hommansa, ehdottaisi parannuksia tekemisiin, eli olisi innovatiivinen ja kiinnostunut tekemisistään, niin monissa tapauksissa varmasti työllistyisi oikeisiin töihin ihan kohtuu palkalla.

      Mutta vastauksissa henkii kyllä se ihmisen asenne työntekoon, se jo itsessään selittää miksi kyseiset ovat työttömiä, ja tulevat aina olemaankin.

    • herätys

      Miksi ette tee mitään TE-keskuksen taholta tulevien väärinkäytösten estämiseksi? On kai teillä järki aloittaa vastarinta?

      (meneekö tarkkailuun teksti?)

    • tepezz3

      Itse olen vuodesta 1998. Töitä olen hakenut lähes koko ajan. Katselin että 1682 hylättyä hakemusta on tai "et tullut valituksi" kirjettä minulle on tullut. muutaman kerran olen ollut työharjoittelussa ja olen sanut kehuja, kerran mut palkittiin joskus v 2010 tuhannella eurolla koska olin hyvä ja ahkera ja se työ kesti ainoastaan kuukauden. Mulla on oikea asenne olen ahkera ja tunnollinen ja teen kovasti töitä. Sitä aina työnantajat kehuvat mutta aina kun tuet loppuu loppuu työt. Siltin en saa töitä mistään. Itse en pidä työharjoittelua minään työnä. Palkkatyö on oikea työ.

      Nyt viimeisimmän työnantajan kanssa kun juttelin kun tuet loppuivat niin loppuivat työt. Kysyin suoraan miksi aina käy näin. Hän kertoi, että maailma on muuttunut ja koska nykyinen systeemin on sellainen, että ei kannata palkata työttömiä töihin. Hän kertoi rehellisesti, että niin kauan kuin on mahdollista, että työttömiä saa ilmaiseksi töihin ja TE-keskus vielä maksaa siitä, että otetaan ilmaiseksi töihin. Niin tämä systeemi ei tule muuttumaan ja työttömiä ei oteta töihin, koska se on tuottavaa kierrättää näitä ilmaisia työntekijöitä. Mutta ei ole kannattavaa palkata juuri sen takia, että saa ilmaiseksi ja vielä maksetaan siitä työnantajalle. Hän kertoi myös, että sitten jos nykyinen järjestelmä lopetetaan, eikä saa enää ilmaisia työntekijöitä. Niin vasta sitten yritykset rupeavat palkkaamaan työntekijöitä töihin. Hön kertoi myös ennen vanhaan kun ei saanut ilmaisia työntekijöitä eikä niistä maksettu otettiin ihmisiä töihin ja maksettiin normaalia palkkaa. Hän jopa myönsi, että nykyistä systeemiä käytetään väärin ja hyväksi ja ilmaiset työntekijät, joutuvat tekemään kovimmat hommat ns kaikki paskaduunit ja paljon ylimääräistä. Se on kuulemma maan tapa.

    • faca

      "Sosiaaliturva ei ole syypää työttömyyteen

      Eilen uutisoitiin laajasti Ylen kyselystä, jonka mukaan suomalaisten enemmistö pitää sosiaaliturvaa passivoivana. Tämän perusteella ministeri Paula Risikko (kok) vaatii sosiaaliturvaan lisää vastikkeellisuutta, joka ”patistaisi” ihmisiä töihin.

      Kyselyn tulos kertoo kuitenkin ainoastaan ihmisten mielipiteistä ja asenteista. Tulos ei kerro mitään siitä, eikä ole tutkimus siitä, passivoiko sosiaaliturva todellisuudessa, tai kuinka paljon. Puhumattakaan siitä, mikä merkitys sillä on työttömyyden syynä.

      1980-luvulla Suomessa oli erittäin hyvä sosiaaliturva, paljon nykyistä parempi. Samaan aikaan vallitsi käytännössä täystyöllisyys. Miksi ihmiset eivät tuolloin jääneet kotiin?

      Monissa Euroopan maissa, kuten Espanjassa tai Kreikassa, on Suomea heikompi sosiaaliturva, mutta korkeampi työttömyys. Miksi ihmiset eivät noissa ”kannustavan” sosiaaliturvan maissa mene töihin?

      Työttömyyden pääsyy on talouden suhdanteissa eikä sosiaaliturvan tasossa. Todellista ihmisten passivointia on työelämän epävarmuus, irtisanomiset tai niillä uhkailu. Sosiaaliturvaa heikentämällä ei taloutta saada nousuun. Tarvitaan lisää työpaikkoja, ei työttömien syyllistämistä. Tähän pitäisi ministerienkin nyt keskittyä.

      Sosiaaliturvan väitettyä passivoivaa vaikutusta yritetään käyttää verukkeena kaikenlaisille vaatimuksille työntekijöiden aseman heikennyksistä. Halutaan synnyttää matalapalkka-aloja, joissa palkka olisi niin heikko, ettei sillä tule toimeen. Osa palkasta siirtyisi silloin yhteiskunnan maksettavaksi toimeentulotukena."

      http://lapintie.vas.fi/2014/01/08/sosiaaliturva-ei-ole-syypaa-tyottomyyteen/

      • ikuisesti karensissa

        Minä olen itse hyvä esimerkki ,on omakohtaista kokemusta tuosta ikuisesta karenssista. Vuonna 2001 kieltäydyin jostain opiskelupaikasta ja sain siitä 3kk.n työssäolovelvoitteen.Päätinpä perustaa yrityksen ja onnistuinkin siinä aika hyvin,12 henkilöä palkkalistoilla toistakymmentä vuotta ja liikevaihtoa ihan kivasti,sitten tuli lama ja työt loppui,ja samalla yritys.Nyt kun yritin hakea työttömyyskorvausta niin kas,vuodelta 2001 oleva työssäolovelvoite on edelleen voimassa ja mitään ei makseta.Siis mitä ? Kantanut miljoonan valtion kassaan veroja ja olenkin alinta paskakastia,kyllä tämä systeemi on niin mätä ja epäoikeudenmukainen kuin vain olla taitaa. Ei tule mieleenikään enempää kumartaa,ihmisarvoa ei voi enempää loukata.Kaikista surkuhupaisinta tässä on että pitää ilmoittautua TE-keskukseen tasaisin väliajoin,vaikkei mitään edes makseta,jollei tällainen aiheuta katkeruutta niin ei sitten mikään. Lisäksi TE-toimisto ei anna mitään työtä ja estää kaiken työn saannin minulta.


      • työtön
        ikuisesti karensissa kirjoitti:

        Minä olen itse hyvä esimerkki ,on omakohtaista kokemusta tuosta ikuisesta karenssista. Vuonna 2001 kieltäydyin jostain opiskelupaikasta ja sain siitä 3kk.n työssäolovelvoitteen.Päätinpä perustaa yrityksen ja onnistuinkin siinä aika hyvin,12 henkilöä palkkalistoilla toistakymmentä vuotta ja liikevaihtoa ihan kivasti,sitten tuli lama ja työt loppui,ja samalla yritys.Nyt kun yritin hakea työttömyyskorvausta niin kas,vuodelta 2001 oleva työssäolovelvoite on edelleen voimassa ja mitään ei makseta.Siis mitä ? Kantanut miljoonan valtion kassaan veroja ja olenkin alinta paskakastia,kyllä tämä systeemi on niin mätä ja epäoikeudenmukainen kuin vain olla taitaa. Ei tule mieleenikään enempää kumartaa,ihmisarvoa ei voi enempää loukata.Kaikista surkuhupaisinta tässä on että pitää ilmoittautua TE-keskukseen tasaisin väliajoin,vaikkei mitään edes makseta,jollei tällainen aiheuta katkeruutta niin ei sitten mikään. Lisäksi TE-toimisto ei anna mitään työtä ja estää kaiken työn saannin minulta.

        Te-toimisto on kyykyttänyt minua 45 vuotta. 45 vuotta olen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa. Eli 2 vuotta kuntouttavaa työtoimintaa ja se on aina uusittu 2 vuoden välein. Te-toimisto on estänyt minua saamasta oikeaa palkkatyötä. Pitämällä minut jatkuvasti kuntouttavassa työtoiminnassa. Eli olen tehnyt ilmaiseksi töitä koko elämän. Nyt pääsin eläkkeelle ja eläkkeeni on minimi noin 700€ /kk. Kuntouttavasta työtoiminnasta ei kerry eläkettä yhtään eikä työkokemusta. Se on ilmaista työtä ja yhteiskunta maksaa työnantajille siitä rahaa. En saanut yhtään lisää rahaa kuntouttavasta työtoiminnasta. Se 9€ päivä on vain kulukorvaus työttömyyskorvauksen päälle. Pelkistään automatkoista töihin ilmaiseksi ja takaisin minulla meni polttoainekuluihin yli 20€ päivä. Eli menetin rahaa enemmän kuin olisin menettänyt työttömämä ollessa. Joku aika sitten sain tietää muilta ihmisiltä, että yli 25 vuotiaat voivat kieltäytyä kuntouttavasta työtoiminnasta ilman karenssia eli se on vapaehtoista. Sen voi keskeyttää koska tahansa ilman, että tulee karenssia. Te-toimiston virkailijat eivät koskaan kertoneet sitä minulle vaan valehtelivat, että tulee karenssia. Te nuoret älkää uskoko Te-toimiston virkailijoita. Ottakaa asioista selvää ja tehkää valituksia aina vääristä päätöksistä. Te-toimiston takia olen köyhä, yksinäinen ja sairas vanhus nykyään. Rahat menee lääkkeisiin ei riitä ruokaan. Sossu ei anna rahaa kun olen ollut kuntouttavassa työtöiminnassa. Älkää nuoret tehkö samaa virhettä kuin minä ja moni muu minun ikäiseni. Te-toimisto tuhosi elämäni, älkää antako te-toimiston tuhota teidän elämäänne. Teillä on valtavasti oikeuksia työttömänä. Oikeuksia kieltäytyä millä tahansa pätevällä syyllä mistä tahansa paskasta mitä Te-toimisto tarjoaa ilman mitään karenssia. Muistakaa nuoret ottakaa selville oikeutenne tarkasti ja älkää ikinä suostuko te-toimiston kyykyttämiseen!!!

        lainaus "Maksimissaan sinut voidaan panna yhtäsoittoa harjoitteluun yht. 18 kuukaudeksi, jos katsotaan syrjäytymisvaarassa olevaksi ja se, että oletko, riippuu täysin työkkärin mielivallan asteesta.

        "Tietysti sitten voidaan vaihtaa ilmaistyön nimikettä ja aloittaa rumba alusta. Vaan muista, että kuntouttava työtoiminta on yli 25-v:lle vapaaehtoista,vaikka työkkärissä ne ei tietysti tuota kerro. Lain mukaan ei kuntouttavasta työtoiminnasta kieltäytyvää yli 25-vuotiasta voida rangaista eikä kuntouttavan työtoiminnan keskeyttämisestä myöskään.

        Jos olet yli 25-vuotias, on osallistuminen kuntouttavaan työtoimin-
        taan vapaaehtoista."
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6716254#22000000040939215


      • joukho
        työtön kirjoitti:

        Te-toimisto on kyykyttänyt minua 45 vuotta. 45 vuotta olen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa. Eli 2 vuotta kuntouttavaa työtoimintaa ja se on aina uusittu 2 vuoden välein. Te-toimisto on estänyt minua saamasta oikeaa palkkatyötä. Pitämällä minut jatkuvasti kuntouttavassa työtoiminnassa. Eli olen tehnyt ilmaiseksi töitä koko elämän. Nyt pääsin eläkkeelle ja eläkkeeni on minimi noin 700€ /kk. Kuntouttavasta työtoiminnasta ei kerry eläkettä yhtään eikä työkokemusta. Se on ilmaista työtä ja yhteiskunta maksaa työnantajille siitä rahaa. En saanut yhtään lisää rahaa kuntouttavasta työtoiminnasta. Se 9€ päivä on vain kulukorvaus työttömyyskorvauksen päälle. Pelkistään automatkoista töihin ilmaiseksi ja takaisin minulla meni polttoainekuluihin yli 20€ päivä. Eli menetin rahaa enemmän kuin olisin menettänyt työttömämä ollessa. Joku aika sitten sain tietää muilta ihmisiltä, että yli 25 vuotiaat voivat kieltäytyä kuntouttavasta työtoiminnasta ilman karenssia eli se on vapaehtoista. Sen voi keskeyttää koska tahansa ilman, että tulee karenssia. Te-toimiston virkailijat eivät koskaan kertoneet sitä minulle vaan valehtelivat, että tulee karenssia. Te nuoret älkää uskoko Te-toimiston virkailijoita. Ottakaa asioista selvää ja tehkää valituksia aina vääristä päätöksistä. Te-toimiston takia olen köyhä, yksinäinen ja sairas vanhus nykyään. Rahat menee lääkkeisiin ei riitä ruokaan. Sossu ei anna rahaa kun olen ollut kuntouttavassa työtöiminnassa. Älkää nuoret tehkö samaa virhettä kuin minä ja moni muu minun ikäiseni. Te-toimisto tuhosi elämäni, älkää antako te-toimiston tuhota teidän elämäänne. Teillä on valtavasti oikeuksia työttömänä. Oikeuksia kieltäytyä millä tahansa pätevällä syyllä mistä tahansa paskasta mitä Te-toimisto tarjoaa ilman mitään karenssia. Muistakaa nuoret ottakaa selville oikeutenne tarkasti ja älkää ikinä suostuko te-toimiston kyykyttämiseen!!!

        lainaus "Maksimissaan sinut voidaan panna yhtäsoittoa harjoitteluun yht. 18 kuukaudeksi, jos katsotaan syrjäytymisvaarassa olevaksi ja se, että oletko, riippuu täysin työkkärin mielivallan asteesta.

        "Tietysti sitten voidaan vaihtaa ilmaistyön nimikettä ja aloittaa rumba alusta. Vaan muista, että kuntouttava työtoiminta on yli 25-v:lle vapaaehtoista,vaikka työkkärissä ne ei tietysti tuota kerro. Lain mukaan ei kuntouttavasta työtoiminnasta kieltäytyvää yli 25-vuotiasta voida rangaista eikä kuntouttavan työtoiminnan keskeyttämisestä myöskään.

        Jos olet yli 25-vuotias, on osallistuminen kuntouttavaan työtoimin-
        taan vapaaehtoista."
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6716254#22000000040939215

        Te-toimisto huijasi mut alkamaan yrittäjäksi. Pöljä kun suostuin yrittäjänä tulot 0-300€ /kk. Te-toimisto ei maksa työttömyyskorvausta kun olen yrittäjä. Sama juttu sossussa eivät anna yhtään rahaa kun olen yrittäjänä. Eli jos suostut Te-toimiston puolesta yrittäjäksi ja et elätä itseäsi et saa rahaa yhtään mistään. Te-toimisto ja sossu kohtelee kuin alintapaskaa. Lopetin yrittämisen mutta kas kummaa se ei kelpaa Te-toimistolle ja sossulle eli ei rahaa tipu. Kun on kerran yrittäjä on niin on aina yrittäjä ja rahaa ei tule enää. Jos tämä ei pistä katkeraksi niin mikä sitten prkl!


      • niin1
        joukho kirjoitti:

        Te-toimisto huijasi mut alkamaan yrittäjäksi. Pöljä kun suostuin yrittäjänä tulot 0-300€ /kk. Te-toimisto ei maksa työttömyyskorvausta kun olen yrittäjä. Sama juttu sossussa eivät anna yhtään rahaa kun olen yrittäjänä. Eli jos suostut Te-toimiston puolesta yrittäjäksi ja et elätä itseäsi et saa rahaa yhtään mistään. Te-toimisto ja sossu kohtelee kuin alintapaskaa. Lopetin yrittämisen mutta kas kummaa se ei kelpaa Te-toimistolle ja sossulle eli ei rahaa tipu. Kun on kerran yrittäjä on niin on aina yrittäjä ja rahaa ei tule enää. Jos tämä ei pistä katkeraksi niin mikä sitten prkl!

        Mua te-toimisto pyörittää koko ajan ilmaisessa työharjoittelussa tai kurseilla. Samoja kursseja joudun käymään uudelleen ja uudelleen. Te-toimiston mukaan en oo työnhakijana enkä saa työpaikkoja kun ne laittavat mut aina työharjoitteluun tai kurseille. Samoja kursseja vuodesta toiseen käsittämätöntä kusetusta koko systeemi ja koko homma. V-käyrä nousee.


      • eka kertaa kesaduuni
        niin1 kirjoitti:

        Mua te-toimisto pyörittää koko ajan ilmaisessa työharjoittelussa tai kurseilla. Samoja kursseja joudun käymään uudelleen ja uudelleen. Te-toimiston mukaan en oo työnhakijana enkä saa työpaikkoja kun ne laittavat mut aina työharjoitteluun tai kurseille. Samoja kursseja vuodesta toiseen käsittämätöntä kusetusta koko systeemi ja koko homma. V-käyrä nousee.

        ite olin eka kertaa kesäduunis tänä kesänä ikää 15v. työnantaja lupasi suullisesti 900€ /kk palkkaa. eka kuukausi meni en saanut mitään palkkaa. kyselin asiaa työnantaja sanoi, ettei aio maksaa yhtään mitään, koska päättikin, että olen ilmainen työntekijä. vielä tää kuukausi sit loppuu. Tuossa mitä kavereiden kaa juteltu niin suurinta osaa on myös huijattu suullisesti luvattu jotain tai joku nollatuntisopimus tai joku muu kusetus. Palkat jätetään maksamatta suurimmalle osalle. Ainoat jotka kelpaa töihin on sellaiset jotka tekee ilmaiseksi ja valtio maksaa työnantajille. Omat vanhemmat järkytty kun kuuli mitä mulle tapahtu ja mitä mun kavereille. Suurinta osaa nuoria työnantajat kusettaa häikäilemättömästi päin naamaa. Tos kuulin, että työnantajat, jotka hakee TE-toimiston kautta töitä niin sanovat härskisti, että vain sellaiset työntekijät otetaan joista maksetaan tukia heille ja ovat ilmaisia työntekijöitä. Eli sellaiset työttömät joista maksetaan työnantajalle otetaan ekaksi kunhan ovat ilmaisia työntekijöitä eli ei makseta palkkaa.

        Eli yhteiskunta maksaa työnantajille siitä, että ottavat ilmaisia työttömiä työntekijöitä töihin. Aika pahasti on asiat Suomessa pielessä, kun kukaan ei enää halua maksaa palkkaa mutta heille pitää maksaa siitä, että ottavat ilmaiseksi töihin. Vaikka oonkin nuori ymmärrän sen, että tälläinen kusetus tulee lisäämään työttömyyttä, rikollisuutta ja harmaata taloutta. Valtion menot tulevat myös kasvamaan ja suurin osa on katkeria raakasti hyväksikäytettyjä. Suomen hallitus on tehnyt sellaiset lait, että ilmaiseksi pitää työttömän tehdä töitä ja siitä vielä pitää maksaa työnantajille. Syy on niiden puolueiden, jotka ovat nuo lait hyväksyneet eli. Keskusta, SDP, Kokoomus, RKP, Kristilliset, Vihreät ja Vasemmistoliitto.


      • työharjoittelija
        eka kertaa kesaduuni kirjoitti:

        ite olin eka kertaa kesäduunis tänä kesänä ikää 15v. työnantaja lupasi suullisesti 900€ /kk palkkaa. eka kuukausi meni en saanut mitään palkkaa. kyselin asiaa työnantaja sanoi, ettei aio maksaa yhtään mitään, koska päättikin, että olen ilmainen työntekijä. vielä tää kuukausi sit loppuu. Tuossa mitä kavereiden kaa juteltu niin suurinta osaa on myös huijattu suullisesti luvattu jotain tai joku nollatuntisopimus tai joku muu kusetus. Palkat jätetään maksamatta suurimmalle osalle. Ainoat jotka kelpaa töihin on sellaiset jotka tekee ilmaiseksi ja valtio maksaa työnantajille. Omat vanhemmat järkytty kun kuuli mitä mulle tapahtu ja mitä mun kavereille. Suurinta osaa nuoria työnantajat kusettaa häikäilemättömästi päin naamaa. Tos kuulin, että työnantajat, jotka hakee TE-toimiston kautta töitä niin sanovat härskisti, että vain sellaiset työntekijät otetaan joista maksetaan tukia heille ja ovat ilmaisia työntekijöitä. Eli sellaiset työttömät joista maksetaan työnantajalle otetaan ekaksi kunhan ovat ilmaisia työntekijöitä eli ei makseta palkkaa.

        Eli yhteiskunta maksaa työnantajille siitä, että ottavat ilmaisia työttömiä työntekijöitä töihin. Aika pahasti on asiat Suomessa pielessä, kun kukaan ei enää halua maksaa palkkaa mutta heille pitää maksaa siitä, että ottavat ilmaiseksi töihin. Vaikka oonkin nuori ymmärrän sen, että tälläinen kusetus tulee lisäämään työttömyyttä, rikollisuutta ja harmaata taloutta. Valtion menot tulevat myös kasvamaan ja suurin osa on katkeria raakasti hyväksikäytettyjä. Suomen hallitus on tehnyt sellaiset lait, että ilmaiseksi pitää työttömän tehdä töitä ja siitä vielä pitää maksaa työnantajille. Syy on niiden puolueiden, jotka ovat nuo lait hyväksyneet eli. Keskusta, SDP, Kokoomus, RKP, Kristilliset, Vihreät ja Vasemmistoliitto.

        Te-toimisto määräsi mut ilmaiseen työharjoitteluun karenssin uhalla oli pakko mennä. Meitä on yhteensä 10 työtöntä tässä ilmaisessa harjoittelussa. Se mitä me tehdään on kaivetaan 400 m ojaa laopioilla 1,5 m syvyiseksi ja 1 metrin levyiseksi keskellä valtion metsää. Kun me ollaan saatu kaivettua tuo oja niin me joudutaan se sitten täyttämään uudelleen ja alkaa kaivamaan uudelleen. Eli kaivetaan oja ja täytetään se sama oja ja kaivetaan uudelleen ja täytetään uudelleen samaa ojaa.... 6 viikkoa tehty jo loppuu vasta syyskuun lopussa. Tämäkin työnantaja saa meistä tukia 20 euroa /hlö /päivä. Te-toimisto maksaa meidän työnantajalle 200€ / päivässä 1000€ viikko 4000€ kk. Siitä, että me kaivamme ja täytämme samaa ojaa 3 kk. Tää on hyvä bisnes toiminimellä toimivalle työnantajalle. Ei tarvi toimistotiloja, eikä muutakaan, työttömät joutuvat itse tulemaan paikalle omilla autoillaan. Tässä kun tää kusetus loppuu niin rupean itse samanlaiseksi. Kuulin ettei tää työnantaja oo ainut vaan samanlaisia on muitakin eli hyödytöntä työtä on tarjolla, kunhan Te-toimisto maksaa.


      • tilastotietelijä
        työharjoittelija kirjoitti:

        Te-toimisto määräsi mut ilmaiseen työharjoitteluun karenssin uhalla oli pakko mennä. Meitä on yhteensä 10 työtöntä tässä ilmaisessa harjoittelussa. Se mitä me tehdään on kaivetaan 400 m ojaa laopioilla 1,5 m syvyiseksi ja 1 metrin levyiseksi keskellä valtion metsää. Kun me ollaan saatu kaivettua tuo oja niin me joudutaan se sitten täyttämään uudelleen ja alkaa kaivamaan uudelleen. Eli kaivetaan oja ja täytetään se sama oja ja kaivetaan uudelleen ja täytetään uudelleen samaa ojaa.... 6 viikkoa tehty jo loppuu vasta syyskuun lopussa. Tämäkin työnantaja saa meistä tukia 20 euroa /hlö /päivä. Te-toimisto maksaa meidän työnantajalle 200€ / päivässä 1000€ viikko 4000€ kk. Siitä, että me kaivamme ja täytämme samaa ojaa 3 kk. Tää on hyvä bisnes toiminimellä toimivalle työnantajalle. Ei tarvi toimistotiloja, eikä muutakaan, työttömät joutuvat itse tulemaan paikalle omilla autoillaan. Tässä kun tää kusetus loppuu niin rupean itse samanlaiseksi. Kuulin ettei tää työnantaja oo ainut vaan samanlaisia on muitakin eli hyödytöntä työtä on tarjolla, kunhan Te-toimisto maksaa.

        Kesäkuun lopussa työ- ja elinkeinotoimistoissa oli kaikkiaan 580 200 työnhakijaa, mikä on 75 900 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.
        https://www.tem.fi/files/40578/KESA14.pdf

        Piilotyöttömien määrä jatkoi kasvuaan ei lasketa yllä olevaan ollenkaan. Piilotyöttömyys kasvaa yhä - alkuvuonna 140 000 ihmistä
        http://iltalehti.fi/talous/2014071318485513_ta.shtml

        Tuosta on helppo laskea suuntaa antavasti työttömien todellinen määrä 580 200 140 000 = 720 200 on vähintään työttömänä. Tuohon lukuun eivät sisälly karensissa olevat 90 000 ja TE-toimiston työkokeilussa, kuntouttavassa työtoiminnassa, koulutuksessa tai muussa olevat työttömät 111 000.
        Tuosta kun laskee niin tulee karu totuus työttömien todellisesta määrästä
        921 200 ihmistä. Tuohon jos laskee vielä työttömät mamut, pakolaiset ja ulkomaalaiset työttömät maahanmuttajat. Voi sanoa rehellisesti että yli miljoonan mennään. Tuosta myös näkee jokainen, että Suomi mene päin helvettiä ja vauhti kiihtyy.

        Ainoat asiat mitkä menee ylöspäin Suomessa on jatkuva työttömyyden kasvu ja jatkuvat hintojen nousu ja jatkuvat veronkorotukset.

        Ilmaistyötä tekee jo yli 400 000 suomalaista - siltikin "työpaikat karkaavat"
        http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/ilmaisty-t-tekee-jo-yli-400-000-suomalaista-siltikin-ty-paikat?id=2119722:BlogPost:735812&page=4

        Faktat kun on pöydässä voi sanoa, että hallitus on täydellisesti epäonnistunut. Ainoa asia missä hallitus on onnistunut on siinä, että se on tuhonnut Suomen.


      • neitolaaa
        tilastotietelijä kirjoitti:

        Kesäkuun lopussa työ- ja elinkeinotoimistoissa oli kaikkiaan 580 200 työnhakijaa, mikä on 75 900 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.
        https://www.tem.fi/files/40578/KESA14.pdf

        Piilotyöttömien määrä jatkoi kasvuaan ei lasketa yllä olevaan ollenkaan. Piilotyöttömyys kasvaa yhä - alkuvuonna 140 000 ihmistä
        http://iltalehti.fi/talous/2014071318485513_ta.shtml

        Tuosta on helppo laskea suuntaa antavasti työttömien todellinen määrä 580 200 140 000 = 720 200 on vähintään työttömänä. Tuohon lukuun eivät sisälly karensissa olevat 90 000 ja TE-toimiston työkokeilussa, kuntouttavassa työtoiminnassa, koulutuksessa tai muussa olevat työttömät 111 000.
        Tuosta kun laskee niin tulee karu totuus työttömien todellisesta määrästä
        921 200 ihmistä. Tuohon jos laskee vielä työttömät mamut, pakolaiset ja ulkomaalaiset työttömät maahanmuttajat. Voi sanoa rehellisesti että yli miljoonan mennään. Tuosta myös näkee jokainen, että Suomi mene päin helvettiä ja vauhti kiihtyy.

        Ainoat asiat mitkä menee ylöspäin Suomessa on jatkuva työttömyyden kasvu ja jatkuvat hintojen nousu ja jatkuvat veronkorotukset.

        Ilmaistyötä tekee jo yli 400 000 suomalaista - siltikin "työpaikat karkaavat"
        http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/ilmaisty-t-tekee-jo-yli-400-000-suomalaista-siltikin-ty-paikat?id=2119722:BlogPost:735812&page=4

        Faktat kun on pöydässä voi sanoa, että hallitus on täydellisesti epäonnistunut. Ainoa asia missä hallitus on onnistunut on siinä, että se on tuhonnut Suomen.

        Hyvää tietoa työttömille
        http://karenssia.blogspot.fi/

        http://vehkanen.blogspot.fi/

        Osallistavaa sosiaaliturvaa pilotoimaan valittiin kuusi kuntaa
        http://vehkanen.blogspot.fi/2014/06/osallistavaa-sosiaaliturvaa-pilotoimaan.htm

        Hyvää tietoa ja asiaa
        http://sakutimonen.com/


      • sitä se on
        eka kertaa kesaduuni kirjoitti:

        ite olin eka kertaa kesäduunis tänä kesänä ikää 15v. työnantaja lupasi suullisesti 900€ /kk palkkaa. eka kuukausi meni en saanut mitään palkkaa. kyselin asiaa työnantaja sanoi, ettei aio maksaa yhtään mitään, koska päättikin, että olen ilmainen työntekijä. vielä tää kuukausi sit loppuu. Tuossa mitä kavereiden kaa juteltu niin suurinta osaa on myös huijattu suullisesti luvattu jotain tai joku nollatuntisopimus tai joku muu kusetus. Palkat jätetään maksamatta suurimmalle osalle. Ainoat jotka kelpaa töihin on sellaiset jotka tekee ilmaiseksi ja valtio maksaa työnantajille. Omat vanhemmat järkytty kun kuuli mitä mulle tapahtu ja mitä mun kavereille. Suurinta osaa nuoria työnantajat kusettaa häikäilemättömästi päin naamaa. Tos kuulin, että työnantajat, jotka hakee TE-toimiston kautta töitä niin sanovat härskisti, että vain sellaiset työntekijät otetaan joista maksetaan tukia heille ja ovat ilmaisia työntekijöitä. Eli sellaiset työttömät joista maksetaan työnantajalle otetaan ekaksi kunhan ovat ilmaisia työntekijöitä eli ei makseta palkkaa.

        Eli yhteiskunta maksaa työnantajille siitä, että ottavat ilmaisia työttömiä työntekijöitä töihin. Aika pahasti on asiat Suomessa pielessä, kun kukaan ei enää halua maksaa palkkaa mutta heille pitää maksaa siitä, että ottavat ilmaiseksi töihin. Vaikka oonkin nuori ymmärrän sen, että tälläinen kusetus tulee lisäämään työttömyyttä, rikollisuutta ja harmaata taloutta. Valtion menot tulevat myös kasvamaan ja suurin osa on katkeria raakasti hyväksikäytettyjä. Suomen hallitus on tehnyt sellaiset lait, että ilmaiseksi pitää työttömän tehdä töitä ja siitä vielä pitää maksaa työnantajille. Syy on niiden puolueiden, jotka ovat nuo lait hyväksyneet eli. Keskusta, SDP, Kokoomus, RKP, Kristilliset, Vihreät ja Vasemmistoliitto.

        Olen samaa mieltä sinun kanssa. Olen itse 50 kymppinen työkyvtömyyseläkkeellä oleva. Katkera yhteiskunnalle, hallitukseen ja eduskuntaan.


      • tepezz3
        neitolaaa kirjoitti:

        Hyvää tietoa työttömille
        http://karenssia.blogspot.fi/

        http://vehkanen.blogspot.fi/

        Osallistavaa sosiaaliturvaa pilotoimaan valittiin kuusi kuntaa
        http://vehkanen.blogspot.fi/2014/06/osallistavaa-sosiaaliturvaa-pilotoimaan.htm

        Hyvää tietoa ja asiaa
        http://sakutimonen.com/

        Niin minulla on 3 ammattitutkintoakin ja työkokemusta. Putkimies, Sähköasentaja ja talonrakentan tutkinnot ja kaikista työkokemusta 1-5 vuotta. Kukaan ei vain halua maksaa minulle normaalia tesin mukaista palkkaa. Ilmaiseksi kyllä kelpaan siksi aikaa kun työnantaja saa tukia ja heti loppuu työt kun tuet loppuvat. Millä me saamme tämän kusettamisen loppumaan kemijärvellä ideoita ja vinkkejä kaivataan? Kiitos.


      • tilastoilija
        sitä se on kirjoitti:

        Olen samaa mieltä sinun kanssa. Olen itse 50 kymppinen työkyvtömyyseläkkeellä oleva. Katkera yhteiskunnalle, hallitukseen ja eduskuntaan.

        Kun hallituspuolueet ovat tuhonneet hyvinvointivaltiota. Siitä tulee seurauksia, jotka näkyvät rajuna rikollisuuden ja harmaantalouden kasvuna. Kun byrokraatinen paskalaitois TE-keskus ja yhteiskunta tuhoaa ihmisten elämää. Ihmiset kostavat sen takaisin rikollisuutena tai harmaanataloutena. Kun ihmisiltä viedään ihmisarvo ne ihmiset eivät tule noudattamaan enään lakeja eivätkä kunnioita yhteiskuntaa eikä mitään. Suomen hallituspuolueet ja yhteiskunta ovat kaivaneet verta nenäänsä pitkän aikaa ja ihmiset tulevat antamaan takaisin täydellä mitalla.


      • tasatulo kaikille
        tilastoilija kirjoitti:

        Kun hallituspuolueet ovat tuhonneet hyvinvointivaltiota. Siitä tulee seurauksia, jotka näkyvät rajuna rikollisuuden ja harmaantalouden kasvuna. Kun byrokraatinen paskalaitois TE-keskus ja yhteiskunta tuhoaa ihmisten elämää. Ihmiset kostavat sen takaisin rikollisuutena tai harmaanataloutena. Kun ihmisiltä viedään ihmisarvo ne ihmiset eivät tule noudattamaan enään lakeja eivätkä kunnioita yhteiskuntaa eikä mitään. Suomen hallituspuolueet ja yhteiskunta ovat kaivaneet verta nenäänsä pitkän aikaa ja ihmiset tulevat antamaan takaisin täydellä mitalla.

        Tasatulo on malli jossa kaikki ihmiset saisivat täysin samaa palkkaa riippumatta työstä tai siitä ovatko töissä ei ole rikkaita eikä pienituloisia. Kaikki ovat keskituloisia. Verotus on nykymallin mukainen mikä menee 50 000€ /kk tienaavilta. Jos ihmisten tulot tasattaisiin olisi se 5 000 € /kk kaikille suomalaisille 16 vuotiaasta aina eläkeikään ja kuolemaan asti.

        Jos rikkaat saataisiin luopumaan ylisuurista tuloistaan ja Suomen siirtymään tasatulo malliin niin kaikki voisivat hyvin.

        Toki tuota mallia voisi kehittää vaikka siten, että kaikki työssä olevat saisivat 5000€ /kk ja ne jotka eivät ole töissä saisivat 2000€ /kk. Mutta jos yhteiskunnan rahat ja nykyisten ihmisten tulot tasattaisiin riittäisivät yhteiskunnan rahat kevyesti tuohon. Mikä parasta valtio saisi 200 kertaa enemmän verotuloja kuin nyt.


      • heihaloo
        eka kertaa kesaduuni kirjoitti:

        ite olin eka kertaa kesäduunis tänä kesänä ikää 15v. työnantaja lupasi suullisesti 900€ /kk palkkaa. eka kuukausi meni en saanut mitään palkkaa. kyselin asiaa työnantaja sanoi, ettei aio maksaa yhtään mitään, koska päättikin, että olen ilmainen työntekijä. vielä tää kuukausi sit loppuu. Tuossa mitä kavereiden kaa juteltu niin suurinta osaa on myös huijattu suullisesti luvattu jotain tai joku nollatuntisopimus tai joku muu kusetus. Palkat jätetään maksamatta suurimmalle osalle. Ainoat jotka kelpaa töihin on sellaiset jotka tekee ilmaiseksi ja valtio maksaa työnantajille. Omat vanhemmat järkytty kun kuuli mitä mulle tapahtu ja mitä mun kavereille. Suurinta osaa nuoria työnantajat kusettaa häikäilemättömästi päin naamaa. Tos kuulin, että työnantajat, jotka hakee TE-toimiston kautta töitä niin sanovat härskisti, että vain sellaiset työntekijät otetaan joista maksetaan tukia heille ja ovat ilmaisia työntekijöitä. Eli sellaiset työttömät joista maksetaan työnantajalle otetaan ekaksi kunhan ovat ilmaisia työntekijöitä eli ei makseta palkkaa.

        Eli yhteiskunta maksaa työnantajille siitä, että ottavat ilmaisia työttömiä työntekijöitä töihin. Aika pahasti on asiat Suomessa pielessä, kun kukaan ei enää halua maksaa palkkaa mutta heille pitää maksaa siitä, että ottavat ilmaiseksi töihin. Vaikka oonkin nuori ymmärrän sen, että tälläinen kusetus tulee lisäämään työttömyyttä, rikollisuutta ja harmaata taloutta. Valtion menot tulevat myös kasvamaan ja suurin osa on katkeria raakasti hyväksikäytettyjä. Suomen hallitus on tehnyt sellaiset lait, että ilmaiseksi pitää työttömän tehdä töitä ja siitä vielä pitää maksaa työnantajille. Syy on niiden puolueiden, jotka ovat nuo lait hyväksyneet eli. Keskusta, SDP, Kokoomus, RKP, Kristilliset, Vihreät ja Vasemmistoliitto.

        Mutta tuo ainakin on laitonta! Mitähän kautta saitte kesäduunit, oliko työnantaja yksityinen, ei kait kaupunki kuitenkaan... Ottakaa ihmeessä yhteys teille työn järjestäneeseen tahoon, herra se on herrallakin, tehkää kantelu, kysykää neuvoa vaikka TE-keskukselta tai jostakin.
        Tuollaista on luvattu kaupungilta: http://avointyopaikka.fi/tyo-98100 kemijärvi. koululaisten kesätyöpaikkahakemuksen voi toi-koululaisten opiskelijoiden kesätyöpaikat-kemijärvi/953942

        Ja jos työnantaja on saanut 500 euroa työllistääkseen koululaisen/opiskelijan vähintään kuukaudeksi, ei hän voi olla maksamatta minkäänlaista palkkaa kuukauttakaan!


      • heihaloo
        heihaloo kirjoitti:

        Mutta tuo ainakin on laitonta! Mitähän kautta saitte kesäduunit, oliko työnantaja yksityinen, ei kait kaupunki kuitenkaan... Ottakaa ihmeessä yhteys teille työn järjestäneeseen tahoon, herra se on herrallakin, tehkää kantelu, kysykää neuvoa vaikka TE-keskukselta tai jostakin.
        Tuollaista on luvattu kaupungilta: http://avointyopaikka.fi/tyo-98100 kemijärvi. koululaisten kesätyöpaikkahakemuksen voi toi-koululaisten opiskelijoiden kesätyöpaikat-kemijärvi/953942

        Ja jos työnantaja on saanut 500 euroa työllistääkseen koululaisen/opiskelijan vähintään kuukaudeksi, ei hän voi olla maksamatta minkäänlaista palkkaa kuukauttakaan!

        tuo edellinen oli tarkoitettu ensi kertaa kesäduunissa olleelle


    • tukiduuni

      No, onko kenellekään tapahtunut sellaista ihmettä, että on ollut ensin tukityöllistettynä ja sitten olisi saanut pysyvän työn?

    • tilastoja

      tukiduunille vastaus tilastojen mukaan 99% EI työllisty tukityöllistämisen kautta. Vain 1% työllistyy eli vaatii lottovoiton ja sitä voi pitää suurena ihmeenä jos työllistyy. Voi sanoa rehellisesti, että lähes mahdotonta työllistyä mutta sama homma on myös työkokeilussa ja kuntouttavassa työtoiminnassa 99% EI työllisty.

      • tttpptp2

        Hommatkaa ns. perusammatti esim 1. autonkorjaaja, 2. sähkömies, 3.putkimies, talonrakentaja. Pimeitä töitä noissa ammatteissa riittää esim. ystävät, tutut, sukulaiset, läheiset tarvitsevat auton korjausta ja huoltoa säännöllisesti. Jolloin sinä voit ne tehdä pimeästi. Jos osaat itse korjata autosi säästät valtavasti. Mitä enemmän osaat itse sitä enemmän säästät rahaa. Itselläni on kaikkiin noihin 4 ammattiin tutkinto ja osaan nuo hommat. Teen noita hommia pimeästi, koska ystävät, tutut, sukulaiset ja läheiset tarvii aina jotain noista neljästä ammatista. Maksu aina käteisenä itse veloitan vain 20€ tunti autonkorjauksesta ja osien tilauksen voin opastaa mutta sen maksaa autonomistaja. Noita muita hommia teen 10-15€ /tunti ja tarvikkeet maksaa aina se joka haluaa jonkin remontin tehtyä ja tilaa myös. Itse voin neuvo tilaamisessa mutta ei muuta. Pimeät työt on maan tapa ja se yleisesti hyväksytty. Pimeillä töillä tavallaan voi maksaa yhteiskunnalle potut pottuina. Työttömänä 20 vuotta koska yritykset eivät halua maksaa palkkaa ja kelpaan vain ilmaiseksi töihin.

        Toinen etu noista pimeistä töistä on se, että ei tarvi pelätä karensseja ja voi kieltäytyä kaikista koulutuksesta ja ilmaisista töistä. Itse olen 20 vuotta kieltäytynyt kaikista TE-toimiston yrityksistä. Mukava vittuilla kunnolla TE-toimiston läskeille virkailijoille. Taloudellisesti elämä on turvattu pimeillä töillä 1000-3000€ /kk puhtaana käteen riippuu miten on hommia. Muistakaa jos pimeitä töitä teette niin älkää viekö rahoja pankkiin. Käyttäkää rahat käteisellä maksamiseen ja loput voi laittaa asuntoon varmaan paikkaan piiloon. Mahdoton jäädä kiinni kun tekee asiat oikein 1. Pimeistä töistä aina maksu käteisellä 2. Rahoja ei viedä koskaan pankkiin. 3. Käytät pimeistä töistä saatuja rahoja maksamiseen esim. ruoka, polttoaineet, kodinkoneet, tietokoneet, televisiot, auto, moottoripyörä, mönkijä, moottorivene, moottorikelkka..... 4. Ajoneuvot ostetaan aina käytettynä käteisellä yksityiseltä www.nettiauto.com tai www.nettimoto.com tai muista vastaavista paikoista. 5. Tukirahoilla maksetaan ne maksut joita ei voi käteisellä maksaa, esim sähkö, vesi, vuokra, vakuutukset., puhelin, netti...

        Ilmaiseksi en mene töihin ja kurssit ja koulutus ei kiinnosta ja olen todellakin totaalikieltäytyjä kaikista TE-toimistojen paskasta. Aktivoinnint jätin myös väliin. Täytän vain paperit, että saan työttömyyskorvausta ja kun karenssia tulee haen sosiaalitoimistosta rahat. Jotta tämä järjetön työttömien hyväksikäyttö saadaan kuriin. Vaatii se jokaiselta kansalaisaktivismia tehdä pimeitä töitä mahdollisimman paljon ja vastustaa tätä mätä systeemiä niin paljon kuin pystyy.

        Esimerkkinä täytyy mainita nuo kriisimaat siellä ihmiset mellakoivat rikkovat ja polttavat paikkoja ja menevät yleislakkoon aina kun päättäjät yrittävät kurittaa kansaa. Siellä myös aktiivisesti jätetään verot maksamatta ja siksi verot ovat alhaiset, koska päättäjät eivät uskalla niitä nostella. Koska tietävät, että lakot, rikollisuus. mellakat ja harmaatalous kasvaa aina.
        Yhteiskunta vaatii työttömiä tekemään ilmaiseksi töitä on luonnollista, että tällaista riistoa vastaan on taisteltava aktiivisesti.

        Haistakaa pitkä paska koko läpimätä yhteiskunta!


      • psykologi tanja
        tttpptp2 kirjoitti:

        Hommatkaa ns. perusammatti esim 1. autonkorjaaja, 2. sähkömies, 3.putkimies, talonrakentaja. Pimeitä töitä noissa ammatteissa riittää esim. ystävät, tutut, sukulaiset, läheiset tarvitsevat auton korjausta ja huoltoa säännöllisesti. Jolloin sinä voit ne tehdä pimeästi. Jos osaat itse korjata autosi säästät valtavasti. Mitä enemmän osaat itse sitä enemmän säästät rahaa. Itselläni on kaikkiin noihin 4 ammattiin tutkinto ja osaan nuo hommat. Teen noita hommia pimeästi, koska ystävät, tutut, sukulaiset ja läheiset tarvii aina jotain noista neljästä ammatista. Maksu aina käteisenä itse veloitan vain 20€ tunti autonkorjauksesta ja osien tilauksen voin opastaa mutta sen maksaa autonomistaja. Noita muita hommia teen 10-15€ /tunti ja tarvikkeet maksaa aina se joka haluaa jonkin remontin tehtyä ja tilaa myös. Itse voin neuvo tilaamisessa mutta ei muuta. Pimeät työt on maan tapa ja se yleisesti hyväksytty. Pimeillä töillä tavallaan voi maksaa yhteiskunnalle potut pottuina. Työttömänä 20 vuotta koska yritykset eivät halua maksaa palkkaa ja kelpaan vain ilmaiseksi töihin.

        Toinen etu noista pimeistä töistä on se, että ei tarvi pelätä karensseja ja voi kieltäytyä kaikista koulutuksesta ja ilmaisista töistä. Itse olen 20 vuotta kieltäytynyt kaikista TE-toimiston yrityksistä. Mukava vittuilla kunnolla TE-toimiston läskeille virkailijoille. Taloudellisesti elämä on turvattu pimeillä töillä 1000-3000€ /kk puhtaana käteen riippuu miten on hommia. Muistakaa jos pimeitä töitä teette niin älkää viekö rahoja pankkiin. Käyttäkää rahat käteisellä maksamiseen ja loput voi laittaa asuntoon varmaan paikkaan piiloon. Mahdoton jäädä kiinni kun tekee asiat oikein 1. Pimeistä töistä aina maksu käteisellä 2. Rahoja ei viedä koskaan pankkiin. 3. Käytät pimeistä töistä saatuja rahoja maksamiseen esim. ruoka, polttoaineet, kodinkoneet, tietokoneet, televisiot, auto, moottoripyörä, mönkijä, moottorivene, moottorikelkka..... 4. Ajoneuvot ostetaan aina käytettynä käteisellä yksityiseltä www.nettiauto.com tai www.nettimoto.com tai muista vastaavista paikoista. 5. Tukirahoilla maksetaan ne maksut joita ei voi käteisellä maksaa, esim sähkö, vesi, vuokra, vakuutukset., puhelin, netti...

        Ilmaiseksi en mene töihin ja kurssit ja koulutus ei kiinnosta ja olen todellakin totaalikieltäytyjä kaikista TE-toimistojen paskasta. Aktivoinnint jätin myös väliin. Täytän vain paperit, että saan työttömyyskorvausta ja kun karenssia tulee haen sosiaalitoimistosta rahat. Jotta tämä järjetön työttömien hyväksikäyttö saadaan kuriin. Vaatii se jokaiselta kansalaisaktivismia tehdä pimeitä töitä mahdollisimman paljon ja vastustaa tätä mätä systeemiä niin paljon kuin pystyy.

        Esimerkkinä täytyy mainita nuo kriisimaat siellä ihmiset mellakoivat rikkovat ja polttavat paikkoja ja menevät yleislakkoon aina kun päättäjät yrittävät kurittaa kansaa. Siellä myös aktiivisesti jätetään verot maksamatta ja siksi verot ovat alhaiset, koska päättäjät eivät uskalla niitä nostella. Koska tietävät, että lakot, rikollisuus. mellakat ja harmaatalous kasvaa aina.
        Yhteiskunta vaatii työttömiä tekemään ilmaiseksi töitä on luonnollista, että tällaista riistoa vastaan on taisteltava aktiivisesti.

        Haistakaa pitkä paska koko läpimätä yhteiskunta!

        Toivon todella jaksamista kaikille työttömille. Kuntoilkaa ja harrastakaa ja hommatkaa vaikka lemmikki koira tai kissa tai molemmat. Jaksakaa
        taistella laittomia karenssipäätöksia vastaan valittamalla asiallisesti ja huolellisesti. Jaksakaa taistella ilmaisiatöitä vastaan. Tärkeintä
        on se, että jos joudutte ilmaiseksi töihin TE-keskuksen pakottamina karenssin uhalla. Tiedätte oikeutenne, ette voi tehdä sellaisia töitä joihin vaaditaan ammattipätevyys. Esimerkiksi jos teillä ei ole sähköasentajan tutkintoa, ette voi tehdä niitä hommia. Jos teillä ei ole talonrakentajan tai putkimiehen tai autoasentajan ja monen muun ammatin tutkintoa, ette voi tehdä niitä hommia muistakaa mainita asiasta TE-toimistossa, että laki kieltää ammattitaidottoman tekemästä sellaista työtä johon vaaditaan ammattitutkinto.
        Sitten kun joudutte ilmaiseksi töihin muistakaa tehdä työnne niin huonosti ja hitaasti kuin mahdollista ja huolimattomasti kuin mahdollista.

        Laiskotelkaa lusmuilkaa hidastelkaa viivyttäkää kaikkia taukoja. Aloittakaa tauot aikaisemmin ja lopettakaa tauot myöhemmin kuin pitäisi.
        Tulkaa aina myöhässä töihin ja lähtekää ennen aikoja töistä. Keksikää lisää keinoja, jotta työnantajille jotka riistävät työttömiä ilmaiseksi
        tulee selväksi, että ei voi vähempää kiinnostaa. Muistakaa oikeutenne koska olette ilmaiseksi pakotettu työhön ei työnantaja voi vaatia
        teiltä yhtään mitään.

        Muutos tähän ilmaiseen työhön ja työttömyyteen tulee vasta sitten kun taistelette sitä vastaan. Maailma on kova jos ette itse pidä puolianne teitä tullaan riistämään armottomasti. Kun yhteiskunta potkii päähään potkitte 10 kertaa kovemmin takaisin ja ette ikinä luovuta. Valitettavasti työttömien huono kohtelu on osittain työttömien omaa syytä, koska he eivät ole tarpeeksi aktiivisesti taistelleet sitä vastaan. Mitään ei tässä yhteiskunnassa saa ilman taistelua ja riisto ja hyväksikäyttö loppuu vasta kun vastustus on tarpeeksi kovaa. Muutos tulee vain taistelun kautta. Siksi kaikki aktivismi ja kansalaistottelemattomuus mikä heikentää yhteiskuntaa mahdollisimman paljon. Nopeuttaa muutoksen tuloa ja paskasysteemin romahtamista.

        Taistelkaa vastaan niin te tulette voittamaan. Taistelkaa yhdessä ja opettakaa muita työttömiä.


    • psykologi tanja

      Työttömät teitä syyllistetään siitä, että työttömyys on teidän syynne. Teidän ihmisarvoanne halveksitaan valheilla, että olisitte laiskoja yms. Työttömyys ei ole teidän syynne. Teitä pakotetaan ilmaiseksi töihin ja kurseille. Kukaan työssä oleva ei suostu ilmaiseksi töihin tai ilmaiseksi kurseille.
      Työttömyyden syy on aina yhteiskunnan ja päättäjien. Jos Suomen päättäjät todella haluaisivat olisi Suomessa täysi työllisyys ja jokaiselle maksettaisiin TESsin mukaista palkkaa. Älkää antako kenenkään viedä teidän ihmisarvoanne. Älkää koskaan syyttäkö itseänne työttömyydestä. Suomessa on tällä hetkellä 19 000 vapaata työpaikkaa ja 570 000 työnhakijaa. On selvää, että suurin osa ei saa töitä. Mutta rakentakaa vahva itsetunto ja nauttikaa elämästä täysin ja ajasta. Nauttikaa ajasta jota teillä on käyttää mitä mukavimpiin asioihin harrastuksiin, kuntoiluun, ystävien kanssa olemiseen, matkusteluun ja kaikkeen kivaan.
      Olette kaikki työttömät arvokkaita ja ihania ihmisiä Muistakaa tämä!

    • työtönmies

      Minulle tuli aivan tippa silmään Tanja sinun hienosta kirjoituksesta, jossa käsitellään asiat kiihkoilematta asiallisesti faktojen kera kuten ne ovat. Parhaimipia kirjoituksia koskaan suomi24 sivustolla. Oli niin hieno ja täyttä asiaa, että kopioin talteen kaiken. Kiitos Tanja olet hieno ja upea nainen! Tanja presidentiksi! Asiat ovat juuri niin kuin Tanja kirjoitti täsmälleen. Turhaa meitä työttömiä on syyllistää koska hallitus on omilla toimillaan lisännyt työttömyyttä ja tulee lisäämään paljon vieläkin enemmän. Töitä ei suurimmalle osalle työttömistä ole se on fakta.!

      työtönmies

    • jos töitä löytyisi

      Tanjan kirjoitus nyt on kuitenkin täyttä huuhaata. Otetaan nyt joitakin kohtia siitä.
      "Teitä pakotetaan ilmaiseksi kursseille" Niillä kursseilla tavoite on kuitenkin saada työttömälle ´mahdollisuus uuteen työhön.

      "Jos Suomen päättäjät todella haluaisivat olisi Suomessa täysityöllisyys ja jokaiselle maksettaisiin TESsin mukaista palkkaa"
      Meinaatko että päättäjät ihan oikeasti pitää työttömät poissa töistä? Mistähän ne päättäjät niitä töitä keksisivät ? Pantaisiin työtön aina istumaan hotellin kerrokseen, niin kuin Neukuissa aikanaan oli. Siellä mummut istui ja tarkkaili, kuinka turistit tuli ja meni.
      Kirjoituksen loppu saisi vielä hirnumaan, jos asia ei olisi vakava. Että työttömän pitäisi harrastaa ja matkustella. kukahan sen sitten kustantaisi ?
      Tnaja se on kirjotellu mitä nyt sattunut hatusta tulemaan, ilman minkäänmoista realismia koko asiasta.
      Työttömätkään ei ole mikään harmoninen yksi ryhmä, jossa kaikki on jotain uhreja, työttömia löytyy ihan samanlainen läpileikkaus kansasta kuin muutenkin. Joukkoon mahtuu myös työtä vieroksuvia tyyppejä, vaikka suurinosa kärsii rakenteellisesta työttömyydestä.

      Kyllä minä toivottaisin työttömille mielummin aktiviteettia itsensä uudelleen kouluttautumisessa ja opiskelussa, kuin hauskan työttömän ajan vietossa.

    • työkkärin täti

      Ei kyllä löydy yhteiskunnasta semmoista päättäjää, joka ei oikeasti haluaisi työllistää jokaista työtöntä. Se kun sattuu olemaan yhteiskunnan etu, yli puoluerajojen.
      Työn tosin pitää olla tuottavaa, ja tuoda verotuloja yhteiskunnalle, muuten siinä ei ole järkeä mitään.

    • psykologi tanja

      työkkärin täti

      Silti sinusta on oikein kyykyttää työttömiä ilmaiseksi töissä, josta he eivät tule ikinä saamaan vakituistatyötä. Kun tuet loppuu niin loppuu työtkin kaikki sen tietää. Samoin hyviä nimiä ilmaiselle orjatyölle työkokeilu, kuntouttavatyötoiminta, työharjoittelu, palkkatuki. Valitettavasti mikään niistä ei toimi ja niitä käytetään vain hyväksi. TE-toimistojen kaikki kurssit ja ilmaiset työt eivät muuta sitä asiaa 99% ei saa niiden avulla töitä. Kannattaisin jopa TE-toimistojen lakkauttamista ja noiden ilmaistöiden ja kurssien kieltämistä, koska ne maksavat yhteiskunnalle paljon enemmän, kuin se, että niitä ei olisi ollenkaan. Perustulo malli olisi paras ratkaisu säästyisi rahaa useita satoja miljoonia euroja. Turha byrokratia pois ja kaikki työllistämistuet pois, kaikki ilmaiset työt pois ja turhat kurssit.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Perustulo

      • psykologi tanja

        Päättäjien etu ei ole täysityöllisyys. Ajatellaan teoreettisesti tilannetta, että olisi täysityöllisyys tai lähellä sitä. Tilanteesta johtuen palkat nousisivat korkealla ja yritysten voitot ja kilpailukyky pienenisivät. Markkinatalouden perusasioiden ymmärtämiseen kuuluu riittävä työttömyys, jotta palkat eivät kasva liian suureksi. Mitä suurempi työttömyys sitä enemmän voidaan maksaa minimipalkkoja ja käyttää ilmaisia työntekijöitä. Sitä enemmän voidaan polkea palkkoja alas ja kasvattaa yritysten voittoja ja kilpailukykyä. Kun katsotaan aloja joilla on pula työvoimasta esimerkiksi lääkärit ovat palkat jatkuvasti kasvaneet ja kasvavat jatkossakin. Jo talouden perusteiden ymmärtäminen auttaa, että täysityöllisyys tai lähellä sitä on kestämätöntä yhteiskunnalle. Elämme globaalissa markkinataloudessa eli kilpailemme koko maailmaa vastaan kaikessa.

        Suomi kuuluu euroon emme voi devalvoida rahaa ja sitä kautta parantaa kilpailukykyä. Ainoaksi keinoksi jää sisäinen devalvaatio, joka tarkoittaa työttömyyden kasvua ja työllisten palkkojen alentamista ja eläkeiän nostamista, työajan pidentämistä ja lomien vähentämistä ja ilmaisten työntekijäiden lisäämistä. Onko yllätys, että juuri noita asioita meidän oma hallitus ajaa. Osallistuva sosiaaliturva = kaikki työttömät ilmaisia työntekijöitä.

        Markkinatalous eli kapitalismi perustuu voittojen kasvattamiseen hinnalla ja keinoilla millä hyvällä. Siinä ei ole moraalille tai oikeudenmukaisuudelle yhtään mitään sijaa. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyvät entisestään.

        Jos olisin kunnon kapitalisti yrittäjä. Niin olisin erittäin tyytyväinen, että minulla on mahdollisuus käyttää ilmaisia työntekijöitä ja minulle maksetaan siitä vielä. Toimisin juuri kuten nämä lähes kaikki muutkin eli kun työttömän tuet loppuu niin loppuu työtkin ja uusi tilalle. Lisäksi osallistuva sosiaaliturva takaa minulle mahdollisuus käyttää ihan laillisesti työttömiä ilmaiseksi töissä loputtomasti. Parhaat voitothan saa jos työntekijöille ei tarvitse maksaa yhtään mitään vaan yhteiskunta maksaa sen.

        Jos hallitus oikeasti haluasi alentaa työttömyyttä laskisi se, eläkeikää vaikka 60 vuoteen tai 55 vuoteen. Siihen asti kunnes työttömyys saataisiin riittävästi laskettua alas. Sen jälkeen raja voisi olla 60-63 vuotta.Tällöin nuoret pääsisivät töihin. Lisäksi jos hallitus oikeasti haluaisi alentaa työttömyyttä ilmaisten työntekijöiden käyttäminen olisi laitonta, eikä yhteiskunta maksaisi yhtään mitään korvauksia työnantajille työttömien töihin ottamisesta. Suomessa on valtavasti valtion ja kuntien homekouluja tai muita vastaavia rakennuksia. Ne kaikki voitaisiin korjata. Tieverkko on surkeammassa kunnossa kuin 60-luvulla tieverkko voitaisiin kunnostaa ja laajentaa ja rakentaa lisää rautateita. Näitä emme näe miksi? Koska hallitus ei halua aidosti vähentää työttömyyttä. Hallitus muistaa työttömiä vain puheissa mutta kaikki teot puuttuvat.

        Työttömyydestä hyötyvät yritykset ja yhteiskunta. Rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät.


    • yrittäjä 335

      Haluaisin tuoda esille asian toisen puolen. Työttömillä tehdään yli miljardin euron bisnestä. Ilman teitä työttömiä ei olisi TE-toimistojen virkailijoilla töitä, sosiaalitoimiston virkailijoilla töitä. Ei olisi kurssien järjestäjillä töitä, jotka järjestävät työttömille kursseja ja yhteiskunta maksaa. Ei olisi yrittäjiä, yrityksiä, säätiöitä, yhdistyksiä, jotka saavat täysin tulonsa työttömien ilmaiseksi töihin ottamisesta ja siitä vielä maksetaan 11-22€ /päivä /työtön.

      Itse olen yrittäjä ja yritykseni juuri antaa kursseja työttömille. Luonnollisesti yhteiskunta maksaa minulle siitä. Lisäksi otamme työttömiä töihin ilmaiseksi ja yhteiskunta maksaa minulle siitä. Toki homma toimii siten, että kun tuet loppuvat työttömien ilmaiseksi työllistämisest niin loppuvat työttömän työt heti. Uusia otetaan tilalla ja homma pyörii samalla lailla.

      Työttömiä käytetään hyväksi, jotta edellä mainitut ihmiset saavat siitä elantonsa. Mitä suurempi työttömyys sitä suuremmat voitot saadaan. Työttömät työllistävät heitä valvovia, kursittavia, työhön ilmaiseksi ottavia ihmisiä.

      Minulla on perhe elätettävänä ja tiedän monia muita yrittäjiä ja yrityksiä yms. Jotka saavat tulonsa juuri työttömistä. Työttömien kursittaminen, työllistäminen ilmaiseksi on bisnestä ja siinä liikkuu arvoiden mukaan yli miljardin euron rahat. Tämä on täysin laillista bisnestä, jotka kaikki hallituspuolueet ovat siunanneet. Kokoomus, Keskusta, SDP suurimmat mainitakseni.
      Eikai hallituspuolueet ja Keskusta muuten olisi tehnyt lakeja joiden mukaan työttömien on pakko mennä ilmaiseksi töihin. Lisäksi yhteiskunta maksaa työllistäjille siitä, että ottavat työttömän töihin siksi aikaa kun saavat tukia. Tämäkin laki samat puolueet siunanneet. Tuleva osallistuva sosiaaliturva mahdollistaa vieläkin paremmat mahdollisuudet työttömien käyttämiseksi ilmaiseksi töissä. Vaikka tukien maksamiset lopettaisiin työllistäjille. Voidaan ilmaisilla työntekijöillä edelleen rahastaa. Esimerkkinä pystyn tarjoamaan muille maksullista urakatoita paljon halvemmalla vaikka tuet poistettaisiin. Koska työttömät ilmaiset työntekijät eivät maksa minulle yhtään mitään.

      Firmat jotka kilpailevat minun ja muiden kaltaisteni firmojen kanssa häviävät kaikki urakat, koska niille tulee kuluja heidän palkallisista työntekijöistä. Ne eivät pysty mitenkään kilpailemaan hinnalla. Laatukin on samaa koska valitsen työttömistä sellaiset joilla on pitkä kokemus siltä alalta mistä urakka tehdään. Lopulta tämä johtaa siihen, että nämä jotka vielä maksavat palkkaa menevät konkurssiin tai alkavat toimi samalla lailla eli käyttävät työttömiä ilmaisina työntekijöinä.

      Jos haluatte syyttää jotain niin hallituspuoleet ovat syyllisiä tähän tilanteeseen. Kasvu on aika hurjaa niissä tahoissa jotka hyödyntävät ilmaisia työnteköitä 130% / vuosi viimeiset 5 vuotta ja vauhti kiihtyy. Uskon, että juuri kukaan ei halua eikä pysty tulevaisuudessa maksamaan palkkaa työntekijöille. Suunta on selvä ja tätä hallituspuoleet ovat halunneet siksi tilanne on mikä on.

    • itsensä työllistävä

      Ei tarvia kuin vähän silmäillä tätä ketjua, niin pääsee ymmärrykseen minkälaiset ihmiset on niitä syrjäytyneitä.
      Aika monelle näistä näkyy tulleen harhoja yhteiskunnan salaliitosta heitä kohtaan.
      Ei muka ole vallanpitäjien etujen mukaista, maan täystyöllisyys. Vos jesses mitä roskaa. Ei tarvita mutkikasta laskuoppia, kun asia selviäsi, mutta työttömyyden hapattama ajattelukyky ei siihen näytä pystyvän. Ja vielä pitäisi peruspalkkaa maksaa, että on mukavampi makoilla sohvalla.
      Tämän ketjun kirjoitukset näyttää mitä se vastikkeeton työllisyysturva tekee ihmisille.
      Verrataan vaikka naapurimaa Viroon, sieltä tulee Suomeen 50 000 ihmistä töihin. Tuo luku on luultavasti liian pieni, mutta syy on siinä, että siellä ei makseta työttömyysturvaa, ihmiset hakeutuvat silloin töihin, sinne missä niitä on.

      Tässäkin ketjussa joku retosteli omaavansa osaamisen, niin autonasentajana , kuin putkimiehenä, mutta työt ei maistu. Maksaa mukamas yhteiskunnalle potut pottuina. Voiko enää tyhmempää ajatusmallia olla ????? Mieti nyt pottukattilasi vieressä pikkasen. Yhteiskunnan sosiaaliset edut kuitenkin taitaa kelvata, vaikka et niiden kustantamiseen halua osallistua ? Entäs kun iskee vanhuus, eikä jaksa pimeesti hommia painaa ? Se on kuitenkin eläkkeen muodostus heikompaa noissa pimeissä töissä. Sitten olet valittamassa taas köyhyysloukusta, kun kansaneläkkeellä ei tahdo selvitä.

      Olisi tosiaankin syytä lopettaa kaikenlainen työttömyysturva tästä maasta, koska se kasvattaa vain katkeruutta ja tyhmyyttä, luontaisen laiskuuden ja saamattomuuden lisäksi.
      Valitelkaa nyt pahaa maailmaa täällä vaikka seuraavakin vuosi, aikaahan teillä siihen on.

    • Sosiaalipummi

      Ylläolevan kirjoitti ansiotonta palkkaa nauttiva virkamies joka pelkää pallinsa puolesta.

      • noniino

        Ansiottomat palkansaajat yleensä kirjoittelevat noin, se on heille luontaista. Jos palkka yht'äkkiä lakkaisi, mitä tekisi? Itkisi ja alkaisi vaatimaan kaikkea. Eikä elä elämää.


    • BILDERBERG

      Tosi kokoomuslainen,ja heikko-osaisia polkeva,ja näännyttävä kyhäys.

    • heihaloo

      Sitä saa mitä tilaa. Nuorten kannattaa mennä kouluun peruskoulun jälkeen ja hankkia ammatti. Työ on tärkeä nuoresta lähtien ja sillähän hankit eläketurvan vanhuuspäiville myös. Ei sitä sohvalla maaten ja puhelimen kanssa leikkien tule. Joka työkuukausi on tärkeä tulevaisuudenkin kannalta. Eihän työtä saa, jos ei hanki ensin ammattia ja käy siihen vaadittavaa koulutusta. Aikuisenkin kannattaa kouluttautua, jos ei ole tullut aikaisemmin hankittua ammattia. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin.

    • Hei Leidi Hei

      Eiköhän lähes kaikilla nuorilla ole se ammatti,töitä ei vaan tahdo olla,on aivan sama ,onko insinööri,vai siivooja kassalinjalla,ja insinöörillä painaa vielä monesti hirmuiset opintovelat päälle.
      Työttömyyttä ei olla tilattu,ja orjatyöhön ei kannata mennä,ja erittäin moni ei voi/halua vaihtaa paikkakuntaan,monen eri asiaan/syyn vuoksi.

      Ja haloo....et ole vastannut kysymyksiin.

    • 8+2

      Jos ei halua vaihtaa paikkakuntaa työn perässä, niin on otettava sitä työtä mitä voi paikkakunnalla saada. Ei sitten kannata itkeä, jos marjakilosta ei muka tarpeeksi makseta. Esimerkiksi Nokia insinöörit ovat työllistyneet kohtuu hyvin irtisanomisien jälkeen.
      Jokainen varmasti ymmärtää sen, että tänne ei suuremmin ole työtä tulossa, työ tulee enenevästi siirtymään kasvukeskusten liepeille, se on hyvin loogista ja ymmärrettävää.
      Kaikilla nuorilla ei suinkaan ole ammattia, hyvin moni on jättänyt kouluttautumisen siihen perustasoon, tai yo-tutkintoon. Ei semmoisella ole nykyisin työtä tarjolla.
      Vaikea on ymmärtää työtöntä, joka ei mukamas voi mennä muualle töihin.

    • Hei Leidi Hei

      Kerroppa Kemijärven avoimet työpaikat,paljonko niitä on?
      Ja Nokian insinöörit saavat taas kenkää Mikrosoftilta,tosi on ,että vähäiset työt tahtovat löytyä kasvukeskuksista.
      Ja tietenkin se ammatti,mieluummin useita pitäisi jokaisen hommata,jos joskus tärppäisi.
      Jaa kukapa se kotiseudultaan haluaisi lähteä,jos siellä vaan pärjää,monesti on puoliso töissä,lapset koulussa,suku/apu lähellä usein kotona "tienaa" paremmin,kuin töissä......paljon erinäisiä syitä.

      Tuo entinen nimimerkkisi oli parempi.

    • heihaloo

      Hei Lady hei, jospa olenkin se kysyjä enkä vastaaja ! :) Ja sattumalta tunnen sitä kansan luokkaa, jotka ei niin ammatteja ja kouluja ole hankkineet, tasan ei käy onnen lahjat kaikilla.

    • Hei Leidi Hei

      Maailma on epäoikeudenmukainen,ja tasan ei käy onnenlahjat
      vanha lohdutukseksi tarkoitettu sanonta

      Onnen lahjojen epätasaista jakaantumista yritetään hyvinvointivaltiossa kompensoida monin erilaisin tavoin. Valitettavasti lapsi tahtoo välillä mennä pesuveden mukana. Tasavertainen kohtelu ei saisi tarkoittaa tasapäistämistä, pyrkimystä tunkea kaikki samaan muottiin. Erilaisuus on rikkautta, ei vain luonnossa vaan myös ihmisten keskuudessa.

      Varmaankin nuo "huono-osaiset kuuluu ammattiisi?

    • tttpptp2

      itsensä työllistävä

      Maksan kuitenkin veroja tähän yhteiskuntaan vaikka pimeästi teenkin hommia. 24% alv menee kaikista laskuista ja menoista. Polttoaineista yli 60% ja sähkönsiirrosta yli 50% veroja.

      Ei minulle tule köyhyyttä vanhana minulla on melkein noin 90 000€ rahaa pimeistä töistä saatuna säästössä. Summa kasvaa koko ajan koska koska pistän osan säästöön. Kun eläkeikä tulee lopetan pimeät hommat ja säästössä on yli 200 000 euroa Toki voin lopettaa pimeät hommat paljon aikaisemminkin kuin työssä olevat ja minulla on paljon enemmän rahaa säästössä kuin työssä olevilla. Tuo 200 000 rajan saan rikki paljon ennen eläkeikää. Ei minulla ole puutetta eikä pulaa rahasta. Kaikki hienoudet löytyvät asunnostani mitä rahalla saa. Joskus kun päätän lopettaa ja jäädä vaikka aikaiselle eläkkeelle rahaa on yllin kyllin ja se riittää turvamaan vanhuuden ja sairaudet jos tulee.

      Minua ei oteta töihin muuta kuin ilmaiseksi ja siihen en suostu. En suostu työkokeiluihin, kuntouttavaan työtoimintaan, palkkatukeen, kurseille. En mihinkään mitä TE-toimisto tarjoaa.

      Miksi suostuisin olen työllistänyt itseni pimeästi ja maksan veroja kuten muutkin tähän yhteiskuntaa. Olen tavallaan yrittäjä vaikka pimeänä teenkin. Tienaan paremmin kuin moni työssä oleva ja minulla paljon enemmän rahaa säästössä kuin monella työssä olevalla tulee ikinä olemaan.

      TE-toimisto voi kusettaa ihmisiä mutta kyllä ihmiset maksavat vittuilut takaisin moninkertaisesti. En ole mikään ainoa moni ihminen tekee pimeitä töitä Suomessa oliko se virallisen tilaston mukaan pimeitä töitä tekee melkein 300 000 ihmistä ja määrä kasvaa. Eikä mikään ihme. Teetkö ilmaiseksi töitä TE-toimistojen karenssin uhalla vai työllistät itsesi pimeillä töillä ja saat palkkaa ja rahaa hyvin.

      Suosittelen kaikille me pimeät työntekijät kuitenkin maksamme veroja kuten muutkin.

      • tilastoilija

        Virallisten arvioiden mukaan pimeitä töitä tekee vähintään 374307 ihmistä, luku on todennäköisesti suurempi, koska 912 000 on työttömänä. Yleensä yli puolet tekee pimeitä hommia joten yli 400 000 ihmistä.

        Pimeitä töitä tekevät tosiaan maksavat veroja ja yhteiskunta saa rahaa enemmän kuin menettää. Pimeitä töitä tekevät kasvattavat valtion verotuloja määrää. Kyseessä on oire siitä kun talous ja yhteiskunta ei toimi. Työttömyys on korkea ja kasvaa.

        Pimeitä töitä tekevät ovat hyödyksi yhteiskunnalle. He tekevät töitä ja maksavat veroja.


      • Monen Firman Mies

        Tietenkin on sivutyöt tehtävä pimeästi,eihän verokirjan 46% sivutyön mukaan kannata tehdä mitään.
        Minäkin olen tehnyt vuosien saatossa paljon pimeitä hommia paikallisissa eri firmoissa,näin se on molempien etu,joskus jopa uhrannut kaikki kesälomat siihen
        Palkkakin on otettu etupäässä akkuina,renkaina,polttoaineina,jne jotka yrittäjät saa vähentää vielä verotuksessa,rahaa on vähemmän käytetty

        Ja avain on aina noihin paikkoihin,siellä saa tehdä omia hommia,hitsata,huoltaa autoja,jne...vaikka keskellä yötä,ja homma pelaa.
        .


      • tosi on niin
        tilastoilija kirjoitti:

        Virallisten arvioiden mukaan pimeitä töitä tekee vähintään 374307 ihmistä, luku on todennäköisesti suurempi, koska 912 000 on työttömänä. Yleensä yli puolet tekee pimeitä hommia joten yli 400 000 ihmistä.

        Pimeitä töitä tekevät tosiaan maksavat veroja ja yhteiskunta saa rahaa enemmän kuin menettää. Pimeitä töitä tekevät kasvattavat valtion verotuloja määrää. Kyseessä on oire siitä kun talous ja yhteiskunta ei toimi. Työttömyys on korkea ja kasvaa.

        Pimeitä töitä tekevät ovat hyödyksi yhteiskunnalle. He tekevät töitä ja maksavat veroja.

        Tieteellinen tutkimus aktivoinneista osoittaa että ne ovat huijausta:

        http://dissertations.jyu.fi/studeduc/9789513932503.pdf

        https://jyx.jyu.fi/dspace/handle/123456789/18004

        Kyseessä ei ole poliitikon valheellinen lausunto vaan väitöstutkimus. Näyttää kuitenkin siltä että työvoimahallinto jatkaa huijausta entiseen malliin. Tätä ei pidä hyväksyä.


        Kuinkahan monta sellaista joka on huijattu uskottelemalla työvoimatoimenpiteen pakollisuudella tällä hetkellä työskentelee taas koko pitkän päivän noissa toimenpiteissä. Kymmeniä tuhansia heitä varmaan on. Jossain vaiheessa elämäänsä noissa työvoimaviranomaisten huijjaustoimenpiteissä olleita on varmaan satoja tuhansia. Ja tämä kaikki siksi koska työkkärin täti tai -setä on jopa kysyttäessä jättänyt kertomatta homman vapaehtoisuudesta ja vastoin lakia laittanut nuo toimenpiteet työnhakusuunnitelmaan jonka jälkeen niistä kieltäytymisestä on tullut karenssiperuste. Tosiasioiden kertomatta jättäminen on pahemaa kun valehtelu ja lakikin määrää että virkailijan on puhuttava totta.

        Kyllä se on hyvä asia, että isi ja äiti opettaa lapsensa kuuliaisiksi, mutta pitääkö olla niin totaalisen lammas, että uskoo kaiken mitä sanotaan ja tottelee aina, kun käsketään?

        Meitä on moneen junaan, mutta ketä sinun pitää syyttää siinä vaiheessa, kun olet menettänyt mielenterveytesi ja kenties myös fyysisen terveytesi orjatöissä? Aivan oikein: Itseäsi.

        Työnantajanne nauraa tyhmyydellenne. Hän saa ilmaista työvoimaa. Hän tietää tasan tarkkaan, että repii rahaa selkänahastanne, vaikka hän puhuukin teille teidän uusista mahdollisuuksista ja arvokkaasta kokemuksesta, jota saatte. Sydämessään hän kuitenkin tietää, että teidänlaiset naiivit mussukat eivät koskaan pääse elämässään eteenpäin.

        Tämä läpeensä sairas työpolitiikka jota suomessa on harjoitettu ainakin jo 90- luvusta lähtien, on ollut ennen kaikkea verbaalisen kikkailun riemuvoitto. Nimenomaan kielenkäytöllä on tietoisesti luotu mielikuvia jotka saavat ihmisissä aikaan tietynlaista käyttäytymistä joka puolestaan palvelee ainoastaan tiettyjä sektoreita. Ihmiseen on sisäänrakennettuna tunnemaailman kierouma, joka laittaa ihmisen tuntemaan perusteetonta syyllisyyttä silloin kun joutuu riiston tai muun pahanteon kohteeksi. Esimerkiksi rikoksen uhrit tuntevat lähes poikkeuksetta perusteetonta syyllisyyttä siitä, että joutuivat rikoksen kohteiksi. Ihan sama kuvio pätee työttömyydessä; erityisesti suomalaisessa yhteiskunnassa, jossa ihmisarvo on aina ollut suoraan verrannollinen työntekoon, työttömyyteen edelleenkin liitetään hyvin suurta syyllisyyttä. Tätä ihmisen syyllisyysominaisuutta on sairaassa työpolitiikassa boostattu tietoisella verbaalisella kikkailulla, jotta tavikset pysyisivät hiljaisina, nöyrinä, ja ennen kaikkea käytettävissä. Verbaalisen kikkailun avulla lyödään syyllistäviä leimoja riiston kohteiden otsaan, ja hyväntekijöiden mitaleita ripustetaan hyväksikäyttäjien rintaan.

        Ihan vain muutama esimerkki verbaalisesta kikkailusta:

        - Suomessa puhutaan vaikeasti työllistettävistä työnhakijoista. Tällä tavalla luodaan mielikuvaa työttömästä jonkinlaisena vammaisena, vajaakuntoisena henkilönä jossa on kauheasti jotain vikaa joka selittää hänen työttömyytensä. Tosiasiassa suomessa on ainoastaan vaikeasti työllistettävä työnantajasektori.

        - Suomessa puhutaan palkkatuella työllistetyistä työntekijöistä ikään kuin tuki kohdistuisi työntekijään, vaikka tuki on tukea työnantajalle.

        - Kun työtön sysätään johonkin tilastonsiistimiskurssille, orjatyöhön tai muuhun säilytyslokeroon pois tilastoista, käytetään ilmaisuja joilla annetaan ymmärtää työttömän PÄÄSSEEN jonnekin. Ikään kuin kysymys olisi työttömälle itselleen hyvästä - ellei jopa suorastaan mahtavasta - onnenpotkusta.

        Lisää esimerkkejä verbaalisesta kikkailusta olisi vaikka miten paljon. Rivit ei riitä.

        Ajatella, että hirveän työvoimapulan aikana on 400 000 työtöntä. Ajatella että järkyttävä määrä ihmisiä edelleenkin on siinä uskossa, että tämä yhtälö johtuu siitä, että noissa 400 000 työttömässä on jotain vikaa. Verbaalinen kikkailu ja syyllistämisboostaus on tehonnut. Mikä voi olla suurempaa tyhmyyttä kuin olla näkemättä, että jos työvoimapulan aikana on 400 000 työtöntä, vika on jossain muualla kuin työttömissä. Työttömyys on suomalaiselle mentaliteetille suuri häpeä. Työttömyys on myös taloudellinen katastrofi suurimmalle osalle työttömistä ihmisistä - erityisesti pitkäaikaistyöttömille. Miksi helvetissä joku uskoo, että kukaan olisi vapaaehtoisesti työtön ja kituuttaisi elämänsä köyhänä, jos vaihtoehtona olisi kunnollinen työpaikka palkalla jolla pystyy rakentamaan elämäänsä? Epätoivoiset ihmiset tekevät sitten epätoivoisia tekoja. Kuten vaikkapa suostuvat menemään orjatyöhön. Se ei ole välttämättä tyhmyyttä. Se on epätoivoa.


    • heihaloo

      Pimeitä töitä tekevälle/ itsensä työllistävälle: Miten niin maksat veroja niin kuin toisetkin, jos et maksa tuloveroja ollenkaan? Ymmärrän kyllä, jos päätöissä käyvä tekee pientä "sivuhommaa" verotta, esim, antaa remonttiapua jollekin tms, kerää marjoja metsästä ja myy, mutta jos vuodesta toiseen tekee "ansiotyöt" pimeästi, se on rikollista.
      Ja ajattele; niillä verotuloillahan yhteiskunta/asuinkuntasi järjestää sinulle kaikki palvelut; terveyspalvelut (sairaalamaksu ei kata kuin osan hoitokuluista ja lääkkeistä, vanhusten hoito) sosiaaliturvan (esim. asuntotuki, työttömyyskorvaukset, päivähoito jne), hoitaa tiet (esim talvella auraukset ja teiden korjaukset ja rakentamiset), tässä nyt vain osa noin summittaisesti muisteltuna.
      Ajattelitko, että toisten on hankittava ja kustannettava koko elämäsi aikana tarvittava turva yhteiskunnassa ja sinä vain ilmaiseksi polskuttelet?
      Eikä ne sadat tuhannet kauan riitä, kun vaikka joudut onnettomuuteen ja olet työkyvytön lopun elämäsi etkä voi enää jatkaa kuutamourakointia.

      Vastuullisuutta elämään!

    • turha joukko

      Niin kuin jo sanottua, tässä ketjussa konkretisoituu se miksi tuo porukka on pitkäaikaistyötön. Moraalia ei lainkaan, pimeetä tehdään ja luukulla ollaan käsi pitkänä.
      parasta olisi oikeesti lopettaa kaikki tuki pitkäaikaistyöttömille, tehkööt sitä pimeetä hommaansa kokonaan yhteiskunnan ulkopuolella. Nämä pimeen tekijät on loisia, jotka juo töissä käyvien verta.

    • tukiduuni

      Olipa niin tai näin, jokainen ihminen on kuitenkin arvokas.

      Joillakin on syvä tietämättömyys ja erilaisen kulttuurin tuomat asenteet yhteiskuntaa ja työntekoa kohtaan, erilainen moraali ja asennevamma jo perintönä entisiltä sukupolvilta, kun liikaa kunnioitetaan vanhoja perinnäissääntöjä. Niitä on vaikea muuttaa.

      Noh, tiedän, että tätä ei moni käsitä. Kuitenkin joku helmi voi löytyä sieltäkin, joku oivaltaa rehellisen työnteon säännöt ja oikean moraalin yhteiskunnassa. Useimmiten vaatii pitkän ajan, että määrätty kulttuuri muuttuu, se tapahtuu hiljalleen, mutta kuitenkin...

      Kyllä kait ei tarvitse Kemijärvellä ihmetellä, miksi on monta pitkäaikaistyötöntä. Tehtaat ja yritykset ovat kaatuneet, on jäänyt satoja työttömiä ja valitettavasti, jotka ei ole päässeet vaihtamaan maisemaa muihin työpaikkoihin, ovat monet masentuneita, syrjäytyneitä, luovuttaneita ja siinä tulee mukaan ikävät lieveilmiöt, kuten alkoholi mm.

      Ketään ei saa tuomita. Aina voi yrittää ja nousta kuopasta.

      Tämä keskustelu on mielestäni antoisa, pitkästä aikaa jotakin asiaakin.

      Itse en saanut Kemijärvelle muuttaneena heti töitä. Sitten työkkärin mukava täti ehdotti, että yritä vielä kerran; mene vaikka kuukaudeksi töihin, joka on työnantajalle ilmaista, jonkin päivärahan siitä sain, tarkoituksena oli "markkinoida" itse itseäni, olin siellä "ylimääräisenä", mutta siitäpä alkoi vuosia täällä kestänyt työura. Ei kannata luovuttaa!

      Aina kun tarjotaan jotain työkokeilua tai tukityöllistymistäkin tai koulutusta, kannattaa ottaa haaste vastaan.

      Tyvestä puuhun noustaan. Ei heti saa suuria tehtäviä, ensin perehdytään ja vähitellen saa luottamuksen, oppii työtehtäviin ja tuntemaan työpaikan säännöt ja tavat ja tekemään työtä sen mukaan, kun voi koulutuksen ja pätevyyden mukaan tehdä. Ensin saa mitätöntä palkkaa, mutta uran edettyä ja pätevyyden kehittyessä palkka nousee, tuskin kukaan aivan "ilmaiseksi" on ollut töissä, siitähän säätää jo lait ja määräykset ja niihin voi vedota, jos työnantaja yrittää laistaa niistä. Kannattaa itse ensin ottaa selvää.

      Kiitos antoisasta keskustelusta

      Terveisin Heihaloo/tukiduuni :)

      • ei työtön

        Siinäpä olikin asennetta, ja näkee miksi ei jäänyt kirjoittaja pitkäksi aikaa työttömäksi.
        Ketjussa joukossa haukutaan tukitöitä ja opastetaan hidastelemaan ym. Samu kun kusisi pakkasella housuun.
        "Tukiduuni" nimimerkki on oivaltanut miksi näitä tukitöitä tyrkytetään, jos yksi ketku työnantaja käyttää vain hyväkseen, niin aina sieltä löytyy toisenlaisiakin.
        Niin myös työttömistä, on niitä jotka kykenee työllistymään, ja niitä jotka ei.
        valittamalla asiat ei parane, niin kuin edellinen sanoi, joku nousee myös kuopasta.


    • Tmi Pikkupimppi

      Pakosta joudun tekemään pimeitä töitä vaikka en halua.
      Tienaan yössä keskimäärin 600€ puhtaana käteen, teen 20 päivää kuussa töitä ja tienisti on 12.000€ kuussa puhtaana. Aikoinaan tarjosin aina kuittia asiakkaalle mutta eivät koskaan sitä huolineet. Nyt en viitsi sitä enää tyrkyttää kun kuitenkin on turhaa.
      Sohvan petiin olen rahat piiloittanut kasassa alkaakin olemaan liki 500.000 en ole enää aikoihin pysynyt luvuissa mukana.

      • vai?

        Tarina jostain Manhattanin Slummeista.


    • Satusetä Olet

      Pitäsköhän tuolla työmäärällä "firman" nimi vaihtaa Tmi Isopimpiksi?

    • töitä tarjolla

      Tuossa oli juuri maikkarin sivuilla juttua TUI- risteilijöiden tilauksesta. Turkuun haalitaan sitä varten hitsareita Kroatiaa myöten, koska Suomesta ei löydy.

      Nyt jos olisin työtön täällä, niin menisin äkkiä hitsarin oppiin. Ensivuodeksi kerkii vielä luokat suorittaa, niin Turun telakalle ottavat osaavaa väkeä töihin. Maalarit kelpaa myöskin.

      • puh.no.

        Entäs 40v. Työtön puhelinasentaja?


    • hitsarit hitsaa....

      Äkkiä kurssille hitsuuta opettelemaan !

    • Kemppi Esab Welding

      Ei tarvi opetella.Kaarihitsaus,Kaasu,Mig/mag onnistuu,mutta en lähe.Töitä on tekevälle täälläkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      336
      3173
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2325
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      89
      1705
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      201
      1662
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1456
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1323
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1083
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      164
      998
    Aihe