Tosin tuo kysymys häipyy pian, mutta eilenkin kone vain sulkeutui itsestään, plim?
Onko koneeni enemmän kuumuuden halvaama, kuin itse olen? Tekstikin tulee hitaasti esiin, siis kirjoittaessa. Tietenkin tuo teksti "Voi rähmä", on myös yksi ongelma.
Google ei kaikkea ratkaise ja itseopiskelussa olen aina ollut todella huono.
Nyt saatte haukkua minua.
Miksi ilmoitus? Wndowsin näennäis muisti on täynnä?
17
145
Vastaukset
- muista usein tyhjent
ää koneesi välimuisti!
Koneellasi on liikaa turhaa tietoa jonka voit poistaa.
Aloita poistamalla Hakuhistoria ja Internetin väliaikaiset tiedostot.
Katso netistä ohjeet, ei Googlesta vaan WindoWsin ohjeista.- jos joku neuvoisi?.
Melkein päivittäin poistan tiedot, koska vierailen pankki sivuillani, jossa on kyllä tuo lukko merkintä.
Yksi kysymys lisää. Historian osaan poistaa, mutta mikä on tuo Internetin väliaikaiset tiedostot? Mistä ne sitten poistetaan?
Tuo historiankin poisto on minulle nyt muistikatko, joka ilmoittaa, että paina joku Sift?? ja sitten joku?
Eihän täältä saisi moisia kysellä, koska.......opiskella täytyisi itse. Ainakin Irakin ja palestiinan sodista tietää kaikki??? Wikistä?
- koneen tunteva
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4004stan keskustelujen taso.
Tuolla vain riidellään siitä onko pirtti hyvä ja kuka sitä on moittinut.
Laitan tähän kuitenkin Sinulle ohjesivun kuinka saat lisättyä näennäismuistia koneellesi.
http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/change-virtual-memory-size#1TC=windows-7
Ohje melkoisen selkeä jos vähänkin osaat käsitellä konettasi. Ellet osaa, pyydä jonkun apua, nuoriso useinkin osaa tehdä tämän suit sait. Osaan minäkin, mutta se vaatisi koneesi etäkäyttöä.- ylärivin voi pyyhkiä
Voi himskatti mistä tuollainen linkki tuonne ylä riville ilmestyi?
Kirjoitin siihen, että tässä se nähdään tämän palstan keskustelujen taso.
Ei siinä ollut mitään linkkiä. Valitettavasti näitä joskus ilmestyy vikalinkkejä joilla ei ole mitään lähdettä, eikä koodia mistä ovat lähtöisin. Olematon!
Alla on linkki joka vie ohjesivulle, - jos joku neuvoisi?
ylärivin voi pyyhkiä kirjoitti:
Voi himskatti mistä tuollainen linkki tuonne ylä riville ilmestyi?
Kirjoitin siihen, että tässä se nähdään tämän palstan keskustelujen taso.
Ei siinä ollut mitään linkkiä. Valitettavasti näitä joskus ilmestyy vikalinkkejä joilla ei ole mitään lähdettä, eikä koodia mistä ovat lähtöisin. Olematon!
Alla on linkki joka vie ohjesivulle,ylärivin voi pyyhkiä???
Missä on se ala linkki, joka vie ohje sivulle? Hyvä, että olet huomannut tämän saitin keskustelun tason? Miksi siis olet täällä? Mikä linkki olisi pitänyt olla? Mikä lähde? Ja mikä hiivatin koodi?
Täällä nyt vain sattuu olemaan ikäihmisiä, jotka ovat saaneet äsken koneensa ja yrittävät osallistua myös keskusteluun.
Todellakaan, ainakaan minua ei kiinnosta jutut, mitä joskus vuonna "aataminaikaan" on käyty, mutta jos koneeseeni tulee ongelma mielestäni, niin siihen haluaisin asianmukaisen vastauksen. - jos joku neuvoisi?
koneen tunteva
Klikkasin, mutta en jatkanut edelleen, koska siellä kysyttiin jotain järjestelmän valvojan salasanaa?
Olkoon nyt noin, koska pääsen kuitenkin tarvittaville sivuille.
Tulevaisuudessa pyydänkin tuon 8-v lapsenlapseni avuksi, koska kykynsä hän osoitti jo monta kertaa isälleen eilen.
Iskä tuli kotiin ja "raivosi", miksi netti/läppäri ei toimi, johon poika totesi, että siellä on teksti. Internet ei ole.... Olimme poistaneet johdot ukonilman takia.
Seuraava "raivari " olikin, kun tämä vekara oli ottanut hänen puhelimensa ja ladannut sinne jonkun pelin ja iskä ei tiennyt, kuinka sen saa taas toimimaan omana puhelimena? Hienosti poika opasti isäänsä!
Tuota "ylärivin voi pyyhkiä" ylimielisyyttä minä en edes halua ymmärtää. Kukahan hänenkin pyllynsä pyyhki silloin pienenä? - lopetan tähän
jos joku neuvoisi? kirjoitti:
koneen tunteva
Klikkasin, mutta en jatkanut edelleen, koska siellä kysyttiin jotain järjestelmän valvojan salasanaa?
Tulevaisuudessa pyydänkin tuon 8-v lapsenlapseni avuksi, koska kykynsä hän osoitti jo monta kertaa isälleen eilen.
Iskä tuli kotiin ja "raivosi", miksi netti/läppäri ei toimi, johon poika totesi, että siellä on teksti. Internet ei ole.... Olimme poistaneet johdot ukonilman takia.
Seuraava "raivari " olikin, kun tämä vekara oli ottanut hänen puhelimensa ja ladannut sinne jonkun pelin ja iskä ei tiennyt, kuinka sen saa taas toimimaan omana puhelimena? Hienosti poika opasti isäänsä!
Tuota "ylärivin voi pyyhkiä" ylimielisyyttä minä en edes halua ymmärtää. Kukahan hänenkin pyllynsä pyyhki silloin pienenä?Näennäismuistin koon muuttaminen
Windows 7 Lisää
Jos saat varoituksia siitä, että näennäismuisti on vähissä, sivutustiedoston vähimmäiskokoa on suurennettava. Windows asettaa sivutustiedoston aloitusvähimmäiskooksi tietokoneeseen asennetun RAM-muistin koon ja enimmäiskooksi tietokoneeseen asennetun RAM-muistin koon kolminkertaisena. Jos saat varoituksia näillä suositelluilla arvoilla, suurenna vähimmäis- ja enimmäiskokoja.
Avaa Järjestelmä napsauttamalla Käynnistä-painiketta Kuva Käynnistä-painikkeesta, napsauttamalla hiiren kakkospainikkeella Tietokone ja valitsemalla sitten Ominaisuudet.
Valitse vasemmanpuoleisessa ruudussa Järjestelmän lisäasetukset. Vaaditaan järjestelmänvalvojan oikeuksia Jos sinua pyydetään antamaan järjestelmänvalvojan salasana tai vahvistus, kirjoita salasana tai anna vahvistus.
Valitse Lisäasetukset-välilehden Suorituskyky-kohdasta Asetukset.
Valitse Lisäasetukset-välilehden Näennäismuisti-kohdasta Muuta.
Tyhjennä Hallitse kaikkien asemien sivutustiedostojen kokoa automaattisesti -valintaruutu.
Valitse Asema [Aseman nimi] -kohdassa asema, joka sisältää muutettavan sivutustiedoston.
Valitse Mukautettu koko, kirjoita uusi koko megatavuina Aloituskoko (Mt) tai Enimmäiskoko (Mt) -ruutuun, valitse Aseta ja napsauta OK.
Huomautus
Jos olet asettanut koneellesi salasanan asetuksien muuttaminen vaatii sen käyttöä, mutta muutoin voi ohjelmien asetuksia muuttaa määräyksellä....
avaa järjestelmänvalvojana.
Voi hemmetti teitin kanssa:
Kun sanoin, että ylin linkki on turha, pitääkö se rautalangasta vääntää!!!
Jos ei taidot riitä, silloin on turha apua kysellä näillä palstoilla, ei HELPOMPIKAAN OHJE NÄY OLEVAN HELPPO, KUN SELVISTÄ SANOISTA TEHDÄÄN VAIKEAA. - kundi 5
jos joku neuvoisi? kirjoitti:
koneen tunteva
Tuota "ylärivin voi pyyhkiä" ylimielisyyttä minä en edes halua ymmärtää. Kukahan hänenkin pyllynsä pyyhki silloin pienenä?Jos sinulla on 20-30 € taskussa ylimääräistä niin tässä varma keino saada tiekkariongelmiin apua > www. helpson.fi
Heillä on oikeus koneiden etäkäyttöön. - vihdoinkin, ja hymy
kundi 5 kirjoitti:
Jos sinulla on 20-30 € taskussa ylimääräistä niin tässä varma keino saada tiekkariongelmiin apua > www. helpson.fi
Heillä on oikeus koneiden etäkäyttöön.Hyvä!
- asennan omani
kundi 5 kirjoitti:
Jos sinulla on 20-30 € taskussa ylimääräistä niin tässä varma keino saada tiekkariongelmiin apua > www. helpson.fi
Heillä on oikeus koneiden etäkäyttöön.Jos annat koneellesi etäkäyttöoikeuden voin minäkin koneesi näennäismuistia lisätä, se ei vaadi insinöörin taitoja ja olen monen koneen asetuksia etäkäyttäjänä muokannut.
Internetin asetuksissa pitää sallia etäkäyttö myös helpsonille, ei heillä ole sitä muutoin heilläkkän.
Kukaan ei voi käyttää konettasi ellet itse hyväksy etäkäyttöä ja sitä ei kannata nykyisin pitää sallittuna muutoin kuin tarvittaessa.
Aikanaan chatissa eräs haukka lupasi korjailla tyttöjen koneita etäkäyttäjänä ja kuulemma sekoitti monen koneen.
Kaikkien voi sallia koneitaan roplata lähellä eikä kaukana.
Jos sukulaisissa on koneen käyttäjiä ja osaajia, ei tarvii maksaa ja on turvallista.
Vain, jos koneen omistaja sallii etäkäytön, on helpsonillakin siihen oikeus, muutoin ei. - giba6
kundi 5 kirjoitti:
Heillä on oikeus koneiden etäkäyttöön."Heillä on oikeus koneiden etäkäyttöön."
On mikäli asiakas antaa luvan eli asentaa pienen ohjelman jonka avulla spesialisti
etätyönä tutkii masiinan. - salliminen on helppo
giba6 kirjoitti:
"Heillä on oikeus koneiden etäkäyttöön."
On mikäli asiakas antaa luvan eli asentaa pienen ohjelman jonka avulla spesialisti
etätyönä tutkii masiinan.Jokaisessa tietokoneessa on jo ohjelma valmiina.
Koneen asetukdsiin vain laittaa rastin ruutuun, jossa kysytään, salliiko koneen etäkäytön.
Ohjauspaneeli\Järjestelmä ja suojaus sieltä löytyy ETÄKÄYTTÖ,
vain rasti ruutuun jos joku lupaa pyytää.
Olen estänyt etäkäytön! - ojnen
salliminen on helppo kirjoitti:
Jokaisessa tietokoneessa on jo ohjelma valmiina.
Koneen asetukdsiin vain laittaa rastin ruutuun, jossa kysytään, salliiko koneen etäkäytön.
Ohjauspaneeli\Järjestelmä ja suojaus sieltä löytyy ETÄKÄYTTÖ,
vain rasti ruutuun jos joku lupaa pyytää.
Olen estänyt etäkäytön!Ei ole, tuo estää ko.ohjelman toiminnan jos sellaisen asennat tai jokin haittaohjelma tekee sen puolestasi. Sinänsä ihan hyvä asia.
Kyllä konekin voi lämpöhalvaantua näillä keleillä.Oma pöytäkoneeni sammui alvariinsa,kunnes laitoin etupuolelle puhaltimen.Tämä läppäri pelittää parenmin.
Minä poistan ylimääräistä grääsää koneeltani,tänään tein todella mittavia poistoja,jopa ihmissuhteita kippasin sähköpostistani- on tämä kivaa
Lataa ja asenna CCleaner ohjelma, tästä: http://www.ilmaisohjelmat.fi/ccleaner
Käytä ihan niitä "tehdasasetuksia"
Kun avaat ohjelman, aukeaa "Puhdistaja" osio,klikkaat alareunasta "Tutki" nappulaa ja kun on 100% tutkittu, klikkaa "Aja CCleaner" nappulaa.
Rekisterikin on hyvä ajoittain siivota. Vasemmassa reunassa on "Rekisteri" nappula sitä klikkaamalla aukeaa uusi sivu, alareunassa "Etsi rekisterin virheitä" ja kun on etsitty 100%, klikkaat "Korjaa rekisterin virheet" Tallentaminen ei ole välttämätöntä.- sitroen.
Tuo CCleaner on hyvä.
Minulla tuli mieleen sellainen mahdollisuus, että se muistiherja taitaa tulla sitten kun olet kauan nyhrännyt sen koneesi kanssa. Se kone tekee kaikenlaista roskatiedostoa, sitä enemmän mitä kauemmin sillä nyhräät. Tämä roskatiedosto tukkii muistia ja sitten se kone herjaa, ettei muisti riitä. Silloin saattaa auttaa jo pelkästään se, että käytät koneen sammuksissa, jolloin osa roskatiedostoista poistuu. Toki CCleaner on paljon parempi, mutta voisit kokeilla auttaako tuo käynnistä uudelleen -toiminto.
Jos kokeilet niin kerro miten kävi!
- seppä
http://support.microsoft.com/kb/842988/fi
Yksityiskohtainen ohje jossa on jopa kuvat siitä mitä teet ja kuinka.
Kannattaa korottaa näennäismuistia ja poistaa väliaikaiset tiedostot. Kun taas menen ystäväni luo teen koneelle tuon saman homman. Vanha kone tukehtuu turhiin tiedostoihin joita koneelle kertyy kun paljon sivustoja avataan.
Jokaisesta sivusta jää jälki ja evästeet, niistä kertyy makoinen tiedostomäärä joka päivä ainakin minun koneelleni, mutta kun tietää mitä tekee kone toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa13032Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.32075Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1111704Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus91031Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450962Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn100894- 35714
- 64634
- 33601
- 42597