Tutkimus:Homous osin perittyä

Radio 1:n tiedeuutiset:
----------------------------------------------------------------------
"Homoseksuaalisuus ja perinnöllisyys
(13.10.2004, klo 08:06)

----------------------------------------------------------

Pohjois-Italiassa tehty tutkimus osoittaa, että homoseksuaalisilla miehillä on enemmän
homoseksuaalisia miespuolisia sukulaisia äidin
puoleisessa suvussa. Lisäksi äidin puoleisen
suvun naisilla on keskimäärin enemmän lapsia kuin
isän puoleisilla naissukulaisilla.

-------------------------------------------------------

Havainnot vahvistavat jo aiemmin esitettyjä
teorioita, että homoseksuaalisuus olisi ainakin
osittain geneettisesti määräytynyttä ja että
sille altistavat geenit sijaitsisivat nimenomaan
äidin puolelta tulevassa X-kromosomissa.

Arvostetussa brittiläisessä tiedelehdessä
julkaistu tutkimus osoittaa myös, että
homoseksuaaliset miehet ovat useammin perheen
nuorempia poikia ja että heillä on keskimääräistä
enemmän vanhempia veljiä kuin sisaria. Se
vahvistaa puolestaan teoriaa äidin
immuunijärjestelmän osuudesta nuorempien poikien
heikon miehisen seksuaalisuuden kehittymisessä.
Kehittyvän sikiön aivot "miehistyvät" ja "naisistuvat" äidin kohdussa vietetyn ajan
kuluessa ja siihen vaikuttavat sekä sikiön itsensä erittämät sukuhormonit että äidin
elimistössä olevat hormonit ja muut yhdisteet.
Kuitenkaan tehdyillä havainnoilla ei voi selittää
kuin noin 20% homoseksuaalisuudesta; loput 80%
jäävät selittymättä. "

17

2175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cece

      Käsittääkseni homot eivät pysty lisääntymään keskenään.

      Onko siis tämä periytyvyys vastaavanlainen kuin jonkin muunkin periytyvän sairauden kohdalla, jossa kantajan ei tarvitse itse välttämättä sairastua koko elämänsä aikana tautiin, mutta sairaus kulkee piilevänä geeneissä?

      Mikä sitten laukaisee tämän sairauden. Pitääkö molempien vanhempien olla piileviä taudinkantajia vai mistä se homous tulee? Tuossa lainauksessasi mainittiin että altistavat geenit olisivat äidin puolelta, mutta eikö olisi mahdollista että vastaavia geenejä voisi löytyä myös miehiltä?

      • hohhoijakkaa

        "Käsittääkseni homot eivät pysty lisääntymään keskenään."

        Et tainnut ymmärää lukeemaasi. Siinähän selvästi sanottiin, että se periytyy äidin puolelta X-kromosomin kautta. Silloin yhdenkään homon (miespuolinen) ei tarvitse olla sitä siirtämässä seuraaville sukupolville.

        Suosittelen, että luet sen uutisen uudelleen - ajatuksen kanssa!


      • juho

        näin se toki on. homoseksuaalinen mies voi mainiosti lisääntyä naisen kanssa, homous on muuten poistetu sairausluokituksista jo yli 20 vuotta sitten ja se ei ole sen kummpi ihme kuin vasenkätisyyskään..kutsutko vasenkätisiä sairaiksi..Olisikohan ajatusmaailmassasi jotain vialla?


      • Cece
        hohhoijakkaa kirjoitti:

        "Käsittääkseni homot eivät pysty lisääntymään keskenään."

        Et tainnut ymmärää lukeemaasi. Siinähän selvästi sanottiin, että se periytyy äidin puolelta X-kromosomin kautta. Silloin yhdenkään homon (miespuolinen) ei tarvitse olla sitä siirtämässä seuraaville sukupolville.

        Suosittelen, että luet sen uutisen uudelleen - ajatuksen kanssa!

        Oisit nyt ees lukenu loppuun


      • Cece
        juho kirjoitti:

        näin se toki on. homoseksuaalinen mies voi mainiosti lisääntyä naisen kanssa, homous on muuten poistetu sairausluokituksista jo yli 20 vuotta sitten ja se ei ole sen kummpi ihme kuin vasenkätisyyskään..kutsutko vasenkätisiä sairaiksi..Olisikohan ajatusmaailmassasi jotain vialla?

        Homous on seksuaalinen poikkeama joka kulkee ilmeisesti geeneissä. Mikä muu se on kuin "sairaus"? Eikai se tee ihmisestä sen huonompaa kuin että sillä on periytyvä alkoholismi tai periytyvä kynsisieni. Mitä nyt pieni geneettinen vika.

        Vasenkätisyydestä sen verran että onko se jotenkin sidoksissa homousgeeniin? Muistelen että homous ja vasenkätisyys olisi ennen liitetty toisiinsa. Voihan siinäkin olla perää.

        Ajatusmaailmani on se mitä minulla on. Sen viallisuudesta en tiedä, jotkit asiat näen toisin kuin monet muut mutta niinkai kaikki tekevät.


      • raksu
        hohhoijakkaa kirjoitti:

        "Käsittääkseni homot eivät pysty lisääntymään keskenään."

        Et tainnut ymmärää lukeemaasi. Siinähän selvästi sanottiin, että se periytyy äidin puolelta X-kromosomin kautta. Silloin yhdenkään homon (miespuolinen) ei tarvitse olla sitä siirtämässä seuraaville sukupolville.

        Suosittelen, että luet sen uutisen uudelleen - ajatuksen kanssa!

        "Silloin yhdenkään homon (miespuolinen) ei tarvitse olla sitä siirtämässä seuraaville sukupolville. "

        Jos kaikki miehet ois homoja, ni sillon olis pakko.


      • juho
        Cece kirjoitti:

        Homous on seksuaalinen poikkeama joka kulkee ilmeisesti geeneissä. Mikä muu se on kuin "sairaus"? Eikai se tee ihmisestä sen huonompaa kuin että sillä on periytyvä alkoholismi tai periytyvä kynsisieni. Mitä nyt pieni geneettinen vika.

        Vasenkätisyydestä sen verran että onko se jotenkin sidoksissa homousgeeniin? Muistelen että homous ja vasenkätisyys olisi ennen liitetty toisiinsa. Voihan siinäkin olla perää.

        Ajatusmaailmani on se mitä minulla on. Sen viallisuudesta en tiedä, jotkit asiat näen toisin kuin monet muut mutta niinkai kaikki tekevät.

        sillä perusteella että sinä väität niin olevan..Ei geneettinen poikkemakaan tarkoita sairautta, ei esim. albinismi ole sairaus..Vasenkätisyydellä ja homoudella ei ole mitään tekemistä keskenään, tunnen monta oikeakätistä homoa..ja itse asiassa isäni oli vasenkätinen..Ajatusmaalimasi viallisuutta voisi perustellusti kutsua sairaudeksi..


      • Cece
        juho kirjoitti:

        sillä perusteella että sinä väität niin olevan..Ei geneettinen poikkemakaan tarkoita sairautta, ei esim. albinismi ole sairaus..Vasenkätisyydellä ja homoudella ei ole mitään tekemistä keskenään, tunnen monta oikeakätistä homoa..ja itse asiassa isäni oli vasenkätinen..Ajatusmaalimasi viallisuutta voisi perustellusti kutsua sairaudeksi..

        Ilmeisesti sinulta on turha pyytääkään objektiivista näkemystä homoudesta ja sen normaaliudesta jos liikut niiden porukoissa.


      • juho
        Cece kirjoitti:

        Ilmeisesti sinulta on turha pyytääkään objektiivista näkemystä homoudesta ja sen normaaliudesta jos liikut niiden porukoissa.

        homokaverini ovat ihan kivoja..mun on mahdoton löytää niistä mitään "sairautta", ilmeisesti sinulta objektiivisuus on tosi kaukana..ennakkoluulojen saastuttamaa


      • Rilli
        Cece kirjoitti:

        Homous on seksuaalinen poikkeama joka kulkee ilmeisesti geeneissä. Mikä muu se on kuin "sairaus"? Eikai se tee ihmisestä sen huonompaa kuin että sillä on periytyvä alkoholismi tai periytyvä kynsisieni. Mitä nyt pieni geneettinen vika.

        Vasenkätisyydestä sen verran että onko se jotenkin sidoksissa homousgeeniin? Muistelen että homous ja vasenkätisyys olisi ennen liitetty toisiinsa. Voihan siinäkin olla perää.

        Ajatusmaailmani on se mitä minulla on. Sen viallisuudesta en tiedä, jotkit asiat näen toisin kuin monet muut mutta niinkai kaikki tekevät.

        Älykkyys on tyhmyyden geenivirhe, siis ilman muuta sairaus.


      • Hetreo

        Kummaltakohan vanhemmaltasi sinä tuon sairautesi olet perinyt, jota kutsutaan tyhmyydeksi.
        Se on paljon vaarallisempaa ja suurempaa vahinkoa aiheuttavaa, kuin homous....


      • puer86
        Cece kirjoitti:

        Ilmeisesti sinulta on turha pyytääkään objektiivista näkemystä homoudesta ja sen normaaliudesta jos liikut niiden porukoissa.

        Pakko puuttua keskusteluun sen verran, että kysyn että eikö ihmisistä saa sen objektiivisimman ja realistisimman kuvan juuri sillä että on heidän seurassaan ja huomaa millaisia he ovat?
        Minä vaan kysyn...


      • Muski
        Cece kirjoitti:

        Homous on seksuaalinen poikkeama joka kulkee ilmeisesti geeneissä. Mikä muu se on kuin "sairaus"? Eikai se tee ihmisestä sen huonompaa kuin että sillä on periytyvä alkoholismi tai periytyvä kynsisieni. Mitä nyt pieni geneettinen vika.

        Vasenkätisyydestä sen verran että onko se jotenkin sidoksissa homousgeeniin? Muistelen että homous ja vasenkätisyys olisi ennen liitetty toisiinsa. Voihan siinäkin olla perää.

        Ajatusmaailmani on se mitä minulla on. Sen viallisuudesta en tiedä, jotkit asiat näen toisin kuin monet muut mutta niinkai kaikki tekevät.

        Homous ei ole seksuaalinen poikkeama, sitä esiintyy luonnossa lähes yhtä paljon kuin heteroseksuaalisuuttakin. Eikä alkoholismi ole automaattisesti periytyvää, ympäristöllä on huomattavasti suurempi vaikutus sen syntyyn.


    • raksu

      Meissä kaikissa asuu pieni homo!

    • zxc.

      Homous on sairaus ja siihe on vaan yks lääke.

      • itse olen jotain 3

        Että ihmisen seksuaalisuus on 1-7 asteikolla siten että 1=täysi hetero ja 7=täysi homo.
        1:siä ja 7;ja on vain murto-osa ihmisistä, itse luulen olevani jotain 3 luokkaa. Usein homo kielteiset asenteet tulevat sellaiselta 5-6 asteikon henkilöltä kun taas hetero kielteiset asenteet ovat yllätys yllätys..5-6 asteikon henkilöltä.Eli mitä me oikeastaan olemme..ihmisiä.
        Edellisiin teksteihin olisin vielä lisännyt että homoseksuaalisuus ei estä lisääntymästä...ja se on oikeastaan ainut tekijä mikä tässä asiassa painaa..jos jatkuvuus on taattu niin muulla seksuaali käyttäytymisellä AIKUISTEN kesken ei tulisi olla merkitystä.


      • pasiboy
        itse olen jotain 3 kirjoitti:

        Että ihmisen seksuaalisuus on 1-7 asteikolla siten että 1=täysi hetero ja 7=täysi homo.
        1:siä ja 7;ja on vain murto-osa ihmisistä, itse luulen olevani jotain 3 luokkaa. Usein homo kielteiset asenteet tulevat sellaiselta 5-6 asteikon henkilöltä kun taas hetero kielteiset asenteet ovat yllätys yllätys..5-6 asteikon henkilöltä.Eli mitä me oikeastaan olemme..ihmisiä.
        Edellisiin teksteihin olisin vielä lisännyt että homoseksuaalisuus ei estä lisääntymästä...ja se on oikeastaan ainut tekijä mikä tässä asiassa painaa..jos jatkuvuus on taattu niin muulla seksuaali käyttäytymisellä AIKUISTEN kesken ei tulisi olla merkitystä.

        ite oon käyttänyt kyl asteikkoa 0-100, tuntuu jopa helpommalta arvioida näin. Onhan ihan päivänselvä asia, että mistä huomattava porukka on jonkun verran bissejä..itekkin ehkä luokkaa 25 %..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      98
      2280
    2. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1945
    3. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      44
      1921
    4. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      36
      1822
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      178
      1377
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1359
    7. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      50
      1178
    8. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      94
      1089
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      7
      964
    10. Hyvää rakkaushuomenta

      Tässä tulee rakkautta päivääsi. ❤️🤍💙💚💛💜💝💞💕💓💖💗💘💟🩷🩵🫶🏼❤️‍🔥😘😍😻💌🏩
      Ikävä
      179
      938
    Aihe