Viestini herätti niin monenlaisia mielipiteitä, että ihan innostuin. Omat mielipiteeni halutaan jostain syystä käsittää märäyksiksi tai vaatimuksiksi. Miksi? Mitä ovat omat mielipiteenne? Esittäkää selviä ja ymmärrettäviä kysymyksiä ja vastauksia, ne kuuluvat keskusteluun.
Kahvipirtistä, SkillaNistä ym:sta.
Olen aina pitänyt Kahvipirttiä rauhan ja ystävällisyyden tyyssijana, johon itsekin joskus poikkean. Kirjoitteluanne luen lähes päivittäin ja siksi tuon avauksenikin tein.
Palstaemäntä SkillaNin olen tuntenut yli kymmenen vuotta ja aina kunnioittanut niin ihmisenä kuin kirjoittajana.
Kun lukee kirjallisia kuvauksianne arjestanne, ei voi olla ihastelematta sitä kerronnan taitoa, joka teillä monelle on.
Skillan lienee paikallinen kirjoittaja siellä "Varkauksissa", joka harrastaa ilmeisesti lehtikirjoittelua ja on kehittynyt vuosien kuluessa huikeasti. Kunnioitustani lisää se, että emäntämme on tyypillinen peruskansalainen, jolla ei ole suurta opillista sivistystä vaan entinen kansakoulu, oletan, minulla taas supistettu kansakoulu. Saamani tekninen koulutus ei kirjallisia taitoja lisää, mutta kiinnostunut olen näistä asioista.
Kahvipitttiläiset ovat yleisesti ottaen hyviä kirjoittajia, nuo "kaksi karvapäätä", Late ja Ynnämuukin. Late Vaan on kyllä paras nimimerkki, jonka olen kuullut ja Ynnämuu lähes samaa tasoa.
Miksi olenkaan valinnut tällaisen kelvottoman Ruuneperin nimimerkikseni??? Palstan haukutuimpana ei ole kiva olla. Ruuna nimitystä en ole ainakaan ansainnut, sillä en ole kuohittu.
Suuri onni on itselleni ollut kohdata nuo suloiset hyväksyjäni, sini-sirkku ja anlis3.
rituliinikin on ruvennut pitämään itseäni siedettävänä tms. - lohduttaa!
Kirjoitan taas joskus, enkä lupaa kysy. Niin ne kirjoittaa muutkin ja se on tarkoituskin ja sallittu.
Riitelemisiin!
Ruuneperi
Heikunkeikun ja hellät tunteet!
4
144
Vastaukset
Nauraa täytyy tuota lopputervehdystä, vaikka heräsin kesken uniani. Tunnin ehdin nukkua, kun liika lämpö herätti ensimmäisen kerran. Viuhkaani kaipasin leyhyttämään kasvojani ja sehän oli olohuoneen sohvapöydällä.
En halunnut heti mennä takaisin kuumaan vuoteeseen, vaan työhuoneen avoimen ikkunan ääreen.
Nätisti kirjoitat, sekä kahvipirtistä, että meistä "hyväksyjistäsi" , ilostuuhan sitä ihan lukiessa miten koet.
Ei minulle ole ollut vaikeaa ymmärtää ajatuskantojasi, monesti olen kokenut järkiperäiset asiat kanssasi samoin. Toki myös saanut tuta ylikuumenneen tempperamenttisi arviointeja, syystäkin ehkä:D
Niin uskon monen muunkin, mutta nyt pitänee lukea vaikka hetken, jos tuo Nukku- Matti löytäisi minut uudelleen.
Tappeluksiin sitten vaan!Mummo kanasensa niitylle ajoi..
Kaiketi olemme laumasieluja ja Ruune kuin Pyhäpietari antaa käskyn,niin liihoittelemme palstalle,kuin myös ama
Olihan minulla asiaakin,nyt vain en sitä muista.
Vanhusten etenevä muistisairaus on jopa uhka kansantaloudelle,kuinka sinä estät herra Azheimeriä?Minä vaan kärsin, kun muutakaan ei voine tehdä.
Kyllä meitä jokaista tuo alzheimer kiusaa, ketä lievemmin, ketä vakavammin. kyllä tämä kirjoittelu on hyvää vastalääkettä vanhenemiselle.
Näkö tässä tihrutessa huononee ja liikuntakykyn kärsii. Ahterin treenaantumisesta en ole mitään myönteistä huomannut.
Olisipa tämän vanhuudensairauden keksinyt joku Höppänäinen miin saisi vaivansa edes oikein kuvattua.
Kyllä nämä keskustelut piristävät!. Kun täällä tuoksinassa heiluu silmät mustana, nenä poskessa ja molemmat hiukset ristissä, niin tuntee ainakin elävänsä.
Kuinkahan kauan voimani riittävät kun palstalaist kampeavat itseäni pois koko palstalta. Tuo vääntövempele on monella ikäänkuin kädessä ja useimmiten päässsäkin.
Tää on viimeinen taisto, tappeluuksiin ryhtykäää ja huomispäivänä palstalla ei Ruuneperiä nää.
Mites sitten riitelette, minä kysyn vaan?Ruuneperi kirjoitti:
Minä vaan kärsin, kun muutakaan ei voine tehdä.
Kyllä meitä jokaista tuo alzheimer kiusaa, ketä lievemmin, ketä vakavammin. kyllä tämä kirjoittelu on hyvää vastalääkettä vanhenemiselle.
Näkö tässä tihrutessa huononee ja liikuntakykyn kärsii. Ahterin treenaantumisesta en ole mitään myönteistä huomannut.
Olisipa tämän vanhuudensairauden keksinyt joku Höppänäinen miin saisi vaivansa edes oikein kuvattua.
Kyllä nämä keskustelut piristävät!. Kun täällä tuoksinassa heiluu silmät mustana, nenä poskessa ja molemmat hiukset ristissä, niin tuntee ainakin elävänsä.
Kuinkahan kauan voimani riittävät kun palstalaist kampeavat itseäni pois koko palstalta. Tuo vääntövempele on monella ikäänkuin kädessä ja useimmiten päässsäkin.
Tää on viimeinen taisto, tappeluuksiin ryhtykäää ja huomispäivänä palstalla ei Ruuneperiä nää.
Mites sitten riitelette, minä kysyn vaan?Tulin todella hyvälle mielelle,olet sinä niin aito ihminen,et jätä mitään arvailujen varaan.
Näillänäkymin,kun olen taas yksinhuoltaja,huolehdin neljästä kissastani ja kahdesta koirastani,tunteista vapaa,en tunteeton,niin ajattelen elämää ehkä erilaisesta näkökulmasta kuin aikaisemmin.
Minulla jopa teinityttömäisiä ajatelmia syntyy päässä.
Kyselin jo taksikyydin hintaa Syvänlahdentanssilavalle keskiviikkona jossa Kyösti Mäkimattila esiintyy.
Olisihan se ihanaa nojata hyvältätuoksuvaa miestä vasten,joka osaisi vielä tanssia.
Tiedän,nyt ajatelmani alasajetaan ja käsketään pysymään siinä mummolookissa ja vaikka kädet raamatun päällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa13032Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.32075Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1111704Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus91031Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450962Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn100894- 35714
- 64634
- 33601
- 42597