Pitäisi neutraloida akkuneste. Syntyykö rikkihapon ja kidesoodan seoksesra jotain vaaratonta?
Vastaukset 4
- ...
Vaarantonta kyllä. Rikkihapon neutralointi soodalla on kylläkin hieman onnetonta, koska soodaa tarvitaan hyvin suuria määriä. Mutta jos se ei haittaa niin ei siitä mitään haitallistakaan synny. Luontoon sitä ei voi kuitenkaan laittaa, rikkihapon sisältämä sulfaatti ei poistu neutraloinnilla ja jatkoreagoi edelleen happamaksi maaperässä (vrt. Talvivaara), sulfaatti istuu siellä kuin nenä päässä.
On siis syynsä miksi akkuhappo/rikkihappo viedään ongelmajätteisiin käsiteltäväksi. - VieKierrätykseenVaan
Enimmäkseen, http://fi.wikipedia.org/wiki/Natriumsulfaatti
mahdollisesti jotain lyijy-yhdisteitä, joita kannattaa välttää.
joo, ja vähän hiilidioksidiakin. - Määkemiaaosaa
Kiitos vastauksesta, taitaa sitten olla paras pullottaa happo liiterin perälle odottelemaan josko joskus saisi kyydin spivalle jäteasemalle.
- Kalju Pitkätukka
Taitaa vanha akkuhappo sisältää sen verran paljon lyijyä, ettei sitä pidä luontoon päästää edes neutraloituna.
Akuthan voi kierrättää kokonaisena.
Vai oletko purkanut vanhoja akkuja ja myyt valamiasi lyijyharkkoja :-) ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.113940Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo114840En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209684- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 38568