Sanonpa minäkin

Metsien mies antoi neuvoja palstalaisille ja teki sen Susmorsiamen viestin pohjalta.

Aivan hyvä on, että pyydetään toisiamme kunnioittamaan. .Minäkin olen aiheesta jotain sanonut vaikka olen palstan haukutuin.

Ei savua ilman tulta! Kyllä jokainen viesti jostain pohjaa eli ei ole tyhjästä syntynyt.

Kun kirjoittajana on värikäs Susmorsian, niin tekstin sisällön arvaa jo nimimerkostä

Ei Sus osaa mitään olematonta liirumlaarumia kirjoittaakaan, muista se Metsien mies.

Sus'in käsityksissä on varmaan suutelot, hyväilyt ja muut turpiinlyönnit samanarvoisia rakkaudenosoituksia, minä niitä tässä yksinkertaisuudessani erittelen.

Nyt vaan Ruuneperia moittimaan.

P.S. mistä noita ideaali-ihmisiä aina löytyykin? Usein puuttuu nimimerkki ja kotiseutukin. Tuo kellonaika pahus jää aina näkyviin ja paljastaa pimeässä
liikkuvat hiipparit ja nekin jotka uskalstavat päivänvalossakin esiin tulla.

37

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjoutava

Minnäe sanon kun tällä tabletilla käskettiin leikkimään että oppii. Muttakun nytkän en näe koko khysymystä niin arvaan mitä en muista. Sus oli mainiittuna ja hänen mutkattomus erilaisten ilmiöiden ymmärtämisessä. Mainiota että on tälaisia aloiytuksia mihhin minäkin leikkiä kirjoittelua. Täyty sanoa että kirjoitu s sujuu jo hyvin kunhan vielä asian löytäisin. Tai oljhan taämä asiaa olihan.

• Eihän tämä mikään Leelian lepotuoli ole, jossa kysytään ja vastataan.

Tämä on keskustelupalsta, jossa minäkin silloin tällöin jotain sanon.

Tuosta tabletista. Minäkin olen sillä palstallekin kirjoittanut ja kohtalaisella tuloksella, mielestäni.

Omista viesteistäsi olen joskus ajatellut jopa antaa moitteita. Moitteita siitä, että panet vain sanoja peräkkäin ja siinä kaikki.

Samaa mieltäkin voi olla, mutta ainakin minä sorrun kriittisyyteen.

• En nyt ole osallistunut näihin turpakäräjiin. Parempi olisi, etten nytkään, mutta....
      Aika herkkähipiäistä porukkaa näyttää joukossa olevan ja myös todellisia sitkeitä "sissejä" kun alun on kaivanut jostain mitättömästä.

En ole oikea henkilö edes ottamaan kantaa. Minun "sivistystasoni" on jätkien joukossa kasvanut.
      Niissä seuroissa oli tapana, että puhuttiin selkokieltä Myös rumat sanat sanottiin sellaisena kuin ovat. Ja kun oli sanottu, niitä ei enää kaiveltu joka käänteessä esille. Kyllä olen ollut siinä "koulussa" ja tulessakin. Mielestäni selvisin "koulutuksesta" melko hyvin. Tulin toimeen kaikkien kanssa, ehkä pienellä maltilla, joka oli myös opeteltava.

En henkilöi ketään täällä, en arvuuttele. Ehkä silti tiedän enemmän kuin sanon. Kyllähän täällä on viisaitakin, ehkä liiankin "viisaita". On hyvästä käytöksestä muistuttavia, mutta ne eivät sitten koske esittäjää, joka saattaa olla kaiken kaivelijakin.
      Minusta pitäisi hyväksyä kunkin erilainen tyyli ja tapa ilman "kasvatustakin." Tämän monet ovat jo sanoneetkin.

Tästä kuuluisimmasta, hajupojasta. Jättäisi nyt sen vanhan kertauksen ja kaivelun. Muutoin ihan hyvinhän tämäkin erikoinen persoonallisuus sekaan mahtuu. Jos nyt ei suureksi hyödyksikään, niin ainakin opiksi. Voimmeko olla varmoja itsestämme, miksi muutumme, kun riittävästi kasvamme?

Kirjutellaan ja otetaan pahimmat paikat huumorilla.

• Kuules ynnämuu!

Sinulla ei ole mitään syytä itseäsi väheksyä. Olet kasvanut elämänkoulussa ja hyvin arvosanoin "jätkäksi" valmistunut.

Ehkä loukkaannut tuosta jätkä-nimityksestä. Syytä ei ainakaan minusta ole vaan voit olla suorituksestasi ylpeä.

• Samaa voisin sanoa itsestäni.Olen tavallaan kasvatettu pojaksi,vaikka hametta käytinkin.
        Kasvattiisäni iskosti päähäni,että pojat pärjäävät maailmassa parhaiten ja tytöt ja akat olivat vain riesa yhteiskunaasa.
        Liekö asiaan vaikuttanut,hän oli niinsanotusti "tossunalla".

Työrupeamani "rautakourana"oli jatkumoa ja niin kouluttauduin hydrauliikka,pneumatiikkalinjalle.
        Miesvoittoinen työporukka teki minusta "hyvänjätkän"ja kielenkäyttö on ollut senmukaista.

Mielestäni kyllä nyt susmorsiamesta on tehty palstalla liiansuuri "häirikkö".
        Kolme ketjua käsittelee asiaa,kuin jury ikään.Olmmeko niin isekeskeisiä,että näemme roskan toisen silmässä,mutta emme malkaa omassamme.

Kyllä minäkin olen kiukkuani aiheettomasti purkanut palstalla ja olen todella pahoillani tuottamastani mielipahasta.
        Eihän se saisi niinolla,että oman tuskansa purkaa syyttömiin ihmisiin.
        Me suomalaiset emme osaa smooltookia,jollemme sanansäilällä haavoita,haavoitamme teräaseilla.

• Ruuneperi kirjoitti:

Kuules ynnämuu!

Sinulla ei ole mitään syytä itseäsi väheksyä. Olet kasvanut elämänkoulussa ja hyvin arvosanoin "jätkäksi" valmistunut.

Ehkä loukkaannut tuosta jätkä-nimityksestä. Syytä ei ainakaan minusta ole vaan voit olla suorituksestasi ylpeä.

Kuuntelen Ruunperi!

Vielä mitä! Jätkä-nimityshän on ihan kunniallinen. Siitä voi olla jopa ylpeäkin. Ainakin minun pääasiallisesti pyörimissäni "sivistyspiireissäni."

Tottahan olen vähän vilahdellut erilaisissakin ympyröissä, joissa jätkä-sana saattaa jo olla kirosanakin. Minua sekään ei hetkauta.

• uuuuuuuuuuuu

Kyllähän Ynnämuukin sai sitä kiusaamista kokea ennen kuin Pirtin suojiin hakeutui. Sinnekin tuli joku haukku suuttuneena perässä.
        Täällä kaikki muistavat senkin.

• faktat esiin! !
        ynnämuu kirjoitti:

Kuuntelen Ruunperi!

Vielä mitä! Jätkä-nimityshän on ihan kunniallinen. Siitä voi olla jopa ylpeäkin. Ainakin minun pääasiallisesti pyörimissäni "sivistyspiireissäni."

Tottahan olen vähän vilahdellut erilaisissakin ympyröissä, joissa jätkä-sana saattaa jo olla kirosanakin. Minua sekään ei hetkauta.

YNNÄMUU
        kirjoittele mitä haluat, mutta SUMPPIKUPPILASSA" on kuulemma siivoa väkeä SKILLAN kertoi, mutta haju kaipaa dokumentoitua tietoa.

• keliaakikko.

Olen kanssasi samaa mieltä, ympyrä sulkeutuu, ellemme suvaite toisiamme.

• Ihmetyttää minuakin, miten vähän ihmiset voivat ymmärtää toistensa tempperanmenttiä. Miksi tehdä numeroa värikkäistä sanoista, hyvänen aika kun itse asia selviää lukiessa. Ei Susmorsian ole todellakaan mikään pikkusievyyden tai rajoittuneisuuden ihailija, päinvastoin.Railakkaasti, mutta suoraan hän laukoo mielipiteensä, joka yleensä on ilmaa puhdistavaa, kaikissa ihmissuhteissa.
      Eri ihmisten reagointitapa saatuun purkaukseen, on vaan niin tylsän pikkumaista joskus, periksiantamattomuudessaan.

Kyky mitätöidä pikkujutut sellaisina kuin ne on, unohtaa, ja mennä eteenpäin, on hyvä luonteenpiirre, loukatuillakin, ja kyky nähdä huumorilla jälkeenpäin,...jopa tappelevan itsensäkin:D heippa

• Tampere 10

iLKEYDELLÄ ja tempperamentilla on suuri ero. Chatissakin oli vihattu

• Helsinki 5
        Tampere 10 kirjoitti:

iLKEYDELLÄ ja tempperamentilla on suuri ero. Chatissakin oli vihattu

Chatissäkin oli joittenkin kadehtima, mutta monen rakastama. Siinähän tikahdut kateuteesi !!

• Näin vaan on
        Helsinki 5 kirjoitti:

Chatissäkin oli joittenkin kadehtima, mutta monen rakastama. Siinähän tikahdut kateuteesi !!

Susmorsiamen koti on ollut kulttuuripitoinen, ja isä sarmikas ja musikaalinen metsänhoitaja ammatiltaan. Viehättävästi sus on kuvannut isänsä laulamia operetteja automatkoilla.Teatterimaailmaan tutustuminen kuului myös kodin antamaan kasvatukseen.Näin olen taustastaan ymmärtänyt, kyllä kodin vaikutus näkyy hänen kirjallisessa ulosannissaankin.

• Onnekseni en ole
        Helsinki 5 kirjoitti:

chattiin ikinä edes vilkaisemassa käynyt.

• Jopas!
        Näin vaan on kirjoitti:

Susmorsiamen koti on ollut kulttuuripitoinen, ja isä sarmikas ja musikaalinen metsänhoitaja ammatiltaan. Viehättävästi sus on kuvannut isänsä laulamia operetteja automatkoilla.Teatterimaailmaan tutustuminen kuului myös kodin antamaan kasvatukseen.Näin olen taustastaan ymmärtänyt, kyllä kodin vaikutus näkyy hänen kirjallisessa ulosannissaankin.

SEKÖ miesletäsi Susmorsian oikeuttaa kiusaamisesi??

Kodin "kulttuuripitoisuus" (heh) ei ole yhtään mikään merkki kodin hyvyydestä! Niinkuin hänestäkin näkyy.

"Mutta hänellä on kai ollut 'sellainen' äiti!" pitää kyllä usein totuuden sisällään, äidin vaikutus on suuri. Samoin isän.
        Äidin ja isän keskinäinen suhde, se, miten he puhuvat toisilleen, on lasten varsinainen koti."

• törkeä loukkaus
        Näin vaan on kirjoitti:

Susm on jo toisen polven akateeminen, yliopistokoluyuksem saanut, eipä taida olla palstalla monen vanhemmilla akateemista tutkintoa.törkeää kun sukukin vedetään lokaan, selkeäsi kunnian loukkauksesta kyse tässä ajojahdissa.

• Niiiin.

Niin sinähän se ensimmäisenä tappelitkin tuo Susmorsiamen kanssa, joten asiantuntijan mielipide varmaan.
      Tämä on kyllä "Leppoisa kahvipöytä" sivun otsikon mukaan, jossa voidaan k e s k u s t e l l a asioista eikä tapella ja sättiä toisiaan. Meillä on erilaiset vanhemmat ja erilainen koti ollut, emme ole samasta muotista.

• Olen pelastanut laps

"Jatkuvan kiusaamisen kohteeksi joutuminen on aina merkittävä riski lapsen mielenterveydelle. Se on pitkään jatkuva traumakokemus, jota voi verrata jatkuvan väkivallan uhrina elämiseen", kertoo Mannerheimin Lastensuojeluliiton asiantuntija.

Eikä se tee hyvää aikuisellekaan ainakaan näillä kymmenillä. Mutta Susmorsian tarvitsee myrskyä.

• ...

Niin tarvitsee jo moni muukin, raikastamaan tuolta loputtomalta hyveellisyyden vakuuttelulta!
      .

• susmorsian ek.

Ei ehkä uskos, mutta vaivaantunut olen tällaisesta ketjun aloituksesta. En todellakaan mikään ´ täydellisen arvokkaasti käyttäytyvä ´ ihminen jonkin asteen mittapuun mukaan ole. Tietysti liiottelen monesti käyttäytymissäni, jotlut ottavat juttuni ihan tosissaan, kun en ole koskaan minkään etiketin mukaan elänyt. Tarvittaessa istuin kyllä ´hienona leidinä´ kenraalinkin juhlaillallisilla kultivoidusti keskustellen iltapuku ylläni. Mutta kyllähän monesti noitten upseerisjuhlien lähetessä loppuaan alkoi olla reihakas meininki päällä, kenraalikin innostu vaikka rokkiin morsiimen kanssa.

Mutta kun se suku on paras, tukkijätkäpohjaista monelta suunnalta, arvostan kovasti. Isänihän oli ensimmäinen ´ herra tutkijätkä´ suvussaan, kiiltävät nahkaiset saappaat jaloissaan, jalat vähän rempseesti longallaan niinko mustilaisilla . Sellanen kultivoitunut jo syntyjään.

• susmorsian ek.

No yhen esimerkin vaan vielä siitä, ettei mun puheitani pidä ottaa niin vakavasti. Ei kai nyt kukaan oikeesti uskonut, että tarkkisoppilaitani heti alkuunsa heittelin pihalle, minä mitä lempein ihminen. Ja sitäpaitsi, miten sellanen edes olisi mahdollista, melkeen aikuisia miehiä, 17-vuotias jo siellä moni, en minä nyt sentään mikään amatsoni, hengeltäni ehkä kuitenkin. Ja höpö-höpö!

• Jopas!

Kiusaamisesi Susmorsian täälläkin puhuu kyllä vahvasti omakehuasi vastaan, haju tuntuu.

"Mutta hänellä on kai ollut 'sellainen' äiti!" pitää kyllä usein totuuden sisällään, äidin vaikutus on suuri. Samoin isän.
        Äidin ja isän keskinäinen suhde, se, miten he puhuvat toisilleen, on lasten varsinainen koti."

• Kodittomuutta ilmeis
        Jopas! kirjoitti:

Kiusaamisesi Susmorsian täälläkin puhuu kyllä vahvasti omakehuasi vastaan, haju tuntuu.

Voivat olla myös kodittomia lapset, jos suhde on huono.

• voi voi
        Kodittomuutta ilmeis kirjoitti:

Voivat olla myös kodittomia lapset, jos suhde on huono.

Narsismi alkaa juuri lapsuuden huonosta kodista.
        Ihminen tekee itsestään kaikkivoipaa.

• voi voi kirjoitti:

Narsismi alkaa juuri lapsuuden huonosta kodista.
        Ihminen tekee itsestään kaikkivoipaa.

Voi, voi! Paljon te käytätte aikaanne epämääräistä juorulähteistä hankkimienne vinkkien perusteella yhden henkilön " syvälliseksi analyysiksi" tekemiinne päätelmiin. Mistähän oppilaitoksesta tällainen pätevyys onkaan hankittu?

• oijjoijoi
        Jopas! kirjoitti:

Jo tuon "Mutta hänellä on kai ollut 'sellainen' äiti!" jatkuva toistaminen osoittaa henkilön olevan sekoamispisteessä.

• kauhistuen lukenut
        oijjoijoi kirjoitti:

Jo tuon "Mutta hänellä on kai ollut 'sellainen' äiti!" jatkuva toistaminen osoittaa henkilön olevan sekoamispisteessä.

Seonnut on jo kauan sitten. Yksi mitä hän toistaa, on "hyvä viesti". Hän on jakanut palstankin ihmiset hyviin ja pahoihin. Pahan ruumiillistumaksi joutuu, jos kertoo vaikka polttaneensa tupakkaa tai olevansa ylipainoinen. Fanaattista tuo liikunnankin korostaminen ja koko suvun esimerkillisyys vainajia myöten. Kaikilla omaisilla oli niin hyvät hampaatkin, huonohampaiset lapset olivat pula-aikaankin itse syypäitä tilaansa. Hirveää elää tuollaisen lähellä, kun jo palstalla kylmät väreet käy tekstejään lukiessa.

• Jotain Rotia

Kyllä on halpamaista vetää tämän ikäisten ihmisten äidit ja isät näille saastaisille keskustelupalstoille.

Jättäkää jo ainakin vainajat rauhaan!

• Elekeehän hötkyilkö, palstaystävällämme on pikkusen vaikea aika meneillään, pittää se ymmärtää. Voihan nuo narsismit sun muut laskee toisesta korvasta ulos....ai niin, tässä tapauksessa toisesta silimästä. Niin, tuo narsismi sinänsä onkin tosi vaikea sairaus, ei siihen ole parannuskeinoa. Ja jos minäki oisin narsisti, en tänne palstalle kirjoittelisi, hyvinki näkyvä blogi pitäs olla, vähintään. Joten voiaan se ominaisuus jättää kuiteski miusta pois.

Saattaapihan olla niinki - tai sitten ei, että ystävämme eri ketjuissa harrastaa yksinpuhelua ja yksinriitelemistäki, jotkut saavat kuulemma sellasestaki hupia. Osanotto on ainaki sillon varmaa.
      Joten ehottasin, että maltettas itteemme ärsyyntymästä tai pahottamasta mieltämme. No enhän paras esimerkki oo rauhallisuuteen, mut se on kuulkaas niin, että kun kerran- pari räjähtää, ei sitten jatkuvasti motkota eikä ennää ees pahota mieltäänkään. Saapi ikävän asian mielestään pois. Nii että, oikeestaan räjähtely onkin hyve, peräti.

• Palstan tilan arvio:

Nyt viimoseen laittoi susmoriin oikein nikkisäki.

Yhtäläinen kuin Pilmari, ei täällä muita enää ole.

• jjoutava

Sitähän minä tätäkin aloitusta pekäsin nolla-aloitkseksi ja siksi rustasin mökillä siihen vastauksen ja niinhän on kuitenkin vastauksia tullut. Ruunelle pitää vastailla vaikka hää kyllä moittii minun kirjoituksia tyhjiksi.
      "Pimiältä näyttää sano suutari kun kenkään katsoi."

• Katleija.

Ruuneperillä on omanlaisensa huumori ja sinulla taas sellainen jota vain harvat ja valitut ymmärtävät.
        Ruuneperin mielestä sinä panet vain sanoja peräkkäin, jotka minun mielestäni ovat aika omaperäisen hauskasti aseteltu. Kummankin tyylistä tykkään, on teitä miehiäkin monta hauskaa sorttia täällä. Väriä palstalle annatte, silloin on mukava jos joskus toisianne vaikka rivien välissä kehuisitte.

• Omaperäinen olet ainakin ja onhan sekin tyhjää parempi.

"Kenkään ei saa täältä ikuista paikkaa", sanoi toinen suutari.

• Katleija. kirjoitti:

Ruuneperillä on omanlaisensa huumori ja sinulla taas sellainen jota vain harvat ja valitut ymmärtävät.
        Ruuneperin mielestä sinä panet vain sanoja peräkkäin, jotka minun mielestäni ovat aika omaperäisen hauskasti aseteltu. Kummankin tyylistä tykkään, on teitä miehiäkin monta hauskaa sorttia täällä. Väriä palstalle annatte, silloin on mukava jos joskus toisianne vaikka rivien välissä kehuisitte.

Kyllähän täällä on pakko jotain oppia vuosien myötä.

• jjoutava
        Ruuneperi kirjoitti:

Kyllähän täällä on pakko jotain oppia vuosien myötä.

Ei minulla ole aikomustakaan oppia antamaan jotakin ylenpalttista viisautta tänne. Ei minulla ole aikaa syventyä johonkin asiaan niin että pystyisin siitä keskustelemaan. En uskonnosta, en ampiaisesta joka pisti minua pikkusormeen mökin pihalla kun ajoin ruohonleikkurilla liian läheltä kiveä jonka alla niiden pesä oli.

En tarvitse kiitosta oppimattomuudestani huolimatta saavuttamastani sivistyksestä. Itseopiskelu ja keskimmäisenä lapsena sisaruskatraassa omaksumani sovitteleva luonne on jo varhain opittu selviytymiskeino. Pärjään kyllä ilman kehuja joita isällisesti olet valmis jakamaan.

Ampiaisenpesän peitin vahvalla muovilla jolloin ampiaiset vähitellen kuolivat ulko tai sisäpuolelle pesää jonka yhteiskuntajärjestys on niiden elämälle välttämätön.
        Palstalle kirjoitan jos minua huvittaa tai on aikaa, muita velvoitteita en ota kontolleni.

• jjoutava kirjoitti:

Ei minulla ole aikomustakaan oppia antamaan jotakin ylenpalttista viisautta tänne. Ei minulla ole aikaa syventyä johonkin asiaan niin että pystyisin siitä keskustelemaan. En uskonnosta, en ampiaisesta joka pisti minua pikkusormeen mökin pihalla kun ajoin ruohonleikkurilla liian läheltä kiveä jonka alla niiden pesä oli.

En tarvitse kiitosta oppimattomuudestani huolimatta saavuttamastani sivistyksestä. Itseopiskelu ja keskimmäisenä lapsena sisaruskatraassa omaksumani sovitteleva luonne on jo varhain opittu selviytymiskeino. Pärjään kyllä ilman kehuja joita isällisesti olet valmis jakamaan.

Ampiaisenpesän peitin vahvalla muovilla jolloin ampiaiset vähitellen kuolivat ulko tai sisäpuolelle pesää jonka yhteiskuntajärjestys on niiden elämälle välttämätön.
        Palstalle kirjoitan jos minua huvittaa tai on aikaa, muita velvoitteita en ota kontolleni.

Hyvin päästelit, jjoutava! Voisin olla monesta esittämästäsi lähes samaa mieltä. Mutta en sentään aivan kaikesta - tulisinhan "perässä hiihtäjäksi."

Oppien jakelu täällä on todella kyseenalaista. Jos nyt onkaan mitään jaettavaa. On realismia sanoa, että eihän täällä minunkaan näkökulmastani suuria oppeja ole tarjollakaan. Jos niiden merkityksen laskee, vähäiseksi "lisäsivistyminen" jää. Joutavan jahnaamista kyllä riittää.(en viittaa nimimerkkiisi)

En viittaa edellä yltiöpäisyyteeni. Eihän ole mitään "virallista meriittiä" jonka varjolla voisin harjoittaa opettamista täällä, ei edes arvosteluakaan.
        Olen kuitenkin jossain määrin tällaiseenkin sekaantunut. Se vain on niin, että ihminen on niin typerä - minäkin - että luulen vähäisessä määrässä jotakin ymmärtäväni ja tietäväni, vaikka se ei totta olisikaan.
        Kyllä täällä sentään jotain ihan oikeitakin tiedon murusiakin tulee, joskus ihan mielenkiintoisiakin keskusteluja. Tämä omasta näkökulmastani, olkoon se vaikka pahasti rajoittunut. Kiinnostustani herättävän otan ihan kiitollisuudella vastaan.

Kirjoittelua jatkan sopivassa määrin. Kyllä sekin dementian hidastuttamiskeinona toimii. Koska olen joskus jo nuoruusvuosista alkaen - huomioiden vähäisen sivistykseni - kynää käyttänyt ja mekaanista kirjoituskonetta paukuttanut, ehkäpä melko paljonkin, enhän malta toskaamatta tällä mainiolla läppärillänikään.
        Viime aikoina olen Kahvipirttiin sen viestin päivässä kirjoittanut. Se on sopinut mainiosti rauhallisuutta kaipaavalle luonteelleni.
        Hyvää jatkoa mielenne mukaan!

• ei ummarra

Kuulut harvoihin ja valittuihin ymmärtäjiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      125
      6388
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6195
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6143
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3982
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2405
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      130
      1447
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1289
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1118
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      950
    Aihe