Torstai on sateen toivoa tulvillaan

Hei tähystäjät!
Oliskohan länsisuunnalta jo sadepilviä muodostumassa, eilen muistelen niitä atlannilla jo näkyneen. Meillä vaan utuisia pilviä seilaa melko lujaa, tuulta sillä korkeudella näyttää olevan. Puhtaaksihan sade ainakin paikat siemenpölystä huuhtoo, jaa, pitääkin nyt aamupäivällä viedä pihalta pois villiviinikasa, jonka jätin painumaan aurinkoon.
Taitaa se olla tulossa säänmuutos, kun ei aurinko porota, lupaavalta alkaa jo tuntumaan:D Maltan kyllä odottaa, vaikka ei tänään sataisikaan, jossakin päin kuitenkin :)

Onneksi ei rullaverhoja tarvi laulattaa vinkunaansa, nyt saan hörppiä kahvini rauhassa ja toivoa, miten toivonkaan,... sateen ja sovun aikaa !

10

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Tarkastin uteliaisuuttani Ilmatieteenlaituksen tekemän sääennusteen tälle päivälle, eipä sitä vettä taida ainakaan liikaa tulla jos ollenkaan, klo 15 paikkeille on merkitty pisaran verran.
      Pilvikartoista sen verran että jossain v o i sataa!
      Nyt kuitenkin itäinen taivas on pilviverhojen peitossa, ja luonto täysin hiljainen ei tuulen häivää.
      Tuntuu kuin puut ja pensaat odottaisi sadetta hiljentyneenä.

Tein pienen kokeen varpailla ja tallustelin nurmella, jonkun verran on yökastetta eikä ihme onhan nuo lämmönvaihtelut melkoisia.

Onkohan joku pitänyt päiväkirjaa montako viikkoa tästä lämmöstä on nautittu ja osin kärvistelty?
      Sen olen pistänyt merkille ettei tässä näköetäisyydellä ole yhtään keltaisia tai kuivuneita lehtiä, vihreys on runsaana katsoo minne hyvänsä.

Illa tiedämme näistäkin sateista paremmin.

• Ramoona*

Aamukasteinen tervehdys teille toisille taivaan merkkien tähyilijöille.

Viime yönä jyrähti muutaman kerran, mutta Forecan sääkartan sadepisaroita ei tänne tänään enää edes lupailla, vasta ensi viikon tiistaina niitä on ennusteissa. Eilenkin oltiin merellä kahden lapsenlapsen kanssa, uitiin avomeren tuntumassa olevan saaren hiekkarannalla, merituuli oli melko navakkaa, aivan paratiisimainen olo. Sinilevälautat ovat tuulten vuoksi hajaantuneet , uimavesi sopivasti virkistää 23-24 -asteisena. Nuorin lapsenlapsi aloittaa ensi tiistaina koulutaipaleensa, ehkäpä sen kunniaksi sataa. Varmasti opettajatkin toivovat viilenemistä, pysyvät lapset rauhallisempina pulpeteissaan.

Eilisessä Hesarissa oli iso juttu Itämeren tilasta,kuva esimerkiksi Jurmosta , jonka ranta on vihreän paksun puuron vallassa, samoin Hangon vierasvenesatama. Itäinen Suomenlahti onkin paremmassa kunnossa, emmekä ole moneen vuoteen veneilleet Tammisaaren saaristoa lännempänä.

Keräämme pihapiiin rakennusten katoilta sadevedet, joilla kastelemme, mutta paljon vesijohtovettäkin joudumme käyttämään. Aamuisella metsälenkillä huomasimme kuivuudesta kärsineitä koivuja, tutussa vadelmikossani ei ole mitään poimittavaa, ainuttakaan kanttarellia en ole nähnyt, mustikat kuin pippureita.

Syyssade...eikö ole kaunis sana... ja niiden aika lähenee vääjäämättä. Olen nauttinut tästä helleajasta, olen terve ja pääsen vilvoittelemaan. Luin jostain , että tätä menoa rikotaan kesän 1973 ennätys, jolloin oli 38 hellepäivän putki.
      Tanssitaan sadetanssejamme kukin laillamme, olen vesisotaa vesipistooleilla tuon pikkupojan kanssa käynyt ja vaarinsa kanssa myös.

• Katleija.

Harvemmin näin viilenemistä odottaa kuin nyt. Ennusteet kuitenkin sinne suuntaan viittaavat, mutta niin vähäistä kuitenkin. Eilen illalla tuulet tulivat Ruotsista päin ja jälleen savunhaju nenään tuntui niinkuin viime viikollakin. Nyt ilmavirrat ovat kaakosta mutta siirtyvät etelän kautta lounaaseen, josta niitten sateitten pitäisi saapua. Toivotaan toivotaan toteutuvaksi. Purkautuisi ilmaan kertynyt sähköisyys ja olo helpottuisi.
      Tässä Forecan ennustus minun päivääni.
      http://www.foreca.fi/Finland/Turku/details/20140807

• Kiitos Katleija siittä linkistä -- on se minullakin jossain tallessa --mutta oli kiva katsoa josko täälä Ruotsiisa saatais palot sammumaan kun odottavat sateita -Jotenkin avutonta on se sammutustouhu ollut sielä paloalueella .
        Sanoo entisen Palomiehen muija --

• Katleija.
        ullamirjami kirjoitti:

Kiitos Katleija siittä linkistä -- on se minullakin jossain tallessa --mutta oli kiva katsoa josko täälä Ruotsiisa saatais palot sammumaan kun odottavat sateita -Jotenkin avutonta on se sammutustouhu ollut sielä paloalueella .
        Sanoo entisen Palomiehen muija --

Nyt minä lähetänkin sinne Ruattiin oikein lämpöiset terveiset ullamirjamille. Olet monta kertaa minua muistanut näillä tantereilla ystävällisesti, sehän on ihan herkkua :))))
        Olin jo jättänyt Latvian sääksien seuraaamisen, mutta eilen menin pesää katsomaan. Siellä olikin aikamoinen kamppailu menossa sääksen ja korpin kanssa sääksen kalasta. Lopulta korppi sai kun saikin napattua sen kalan. Kun ei pysty itse kalaa merestä nappaamaan niin tuollaisen ryöstötempun on keksinyt.

Ajattele että tänne Turkuun asti ne teidän metsäpalon hajut on yltäneet. Tulispa kunnon sateet palon päälle, jotta kaikki kytevät paikatkin sammuisi.
        laitan sinulle illan päätteeksi vähän musiikkia.
        http://www.youtube.com/watch?v=etZsgoeXk2c

• Hauskalta kuulostaa vesipyssyleikit pojan tähdätessä naamaan vaikka, juostavahan sillon mummin ja vaarin on karkuun!
      Tuo joidenkin puiden kuivuminen on jokavuotista, riippuen kasvupaikasta tietty, maastot kun on niin erilaisia. Yleisesti ottaen olen havainnut saman runsaan vehreyden olevan vallalla.
      Paikotellen punertavat pihlajamarjat hennosti, aina olen ihastellut sen punaisia marjaterttuja metsäisessä maisemassa, juuri kuusten tummuuden korostamina.
      Onhan tänään pirteämpi tunne, vaikka nukuin tosin hieman lyhyen yöunen, vettä kun tulee juotua enemmän.

PS. Tosi hyvän päänalusen sain napakammasta sohvatyynystä, kun entinen ei mallannut ollenkaan kuumuudessa,...

• Ihmettelin että onko tauno Palolla jo v 1934 tehty levy Tuohinen Sormus .
        Oli muuten minun syntymävuosikin .
        Kun kuuntelin sitä Rantakoivun alla ---huomasin ne muutkin hyvät vanhanajan kappaleet on kuunneltava toisellakertaa , kun avasin taas tämän näin myöhään , ja nukkuakkin pitäis . --otin kyllä "taas" liianpitkät päikkärit .
        Kyllä se on hyvä kun uni maittaa -- aamulla olisimme Jerrycottoninkanssa nukuttu pitempäänkin , muttakun se ukkonen pahus herätti taa jo klo 7 :=)

• ullamirjami kirjoitti:

Ihmettelin että onko tauno Palolla jo v 1934 tehty levy Tuohinen Sormus .
        Oli muuten minun syntymävuosikin .
        Kun kuuntelin sitä Rantakoivun alla ---huomasin ne muutkin hyvät vanhanajan kappaleet on kuunneltava toisellakertaa , kun avasin taas tämän näin myöhään , ja nukkuakkin pitäis . --otin kyllä "taas" liianpitkät päikkärit .
        Kyllä se on hyvä kun uni maittaa -- aamulla olisimme Jerrycottoninkanssa nukuttu pitempäänkin , muttakun se ukkonen pahus herätti taa jo klo 7 :=)

On pikkusen ilmoitusluontoinen asia , jos viitsit sini- sirkku tarkistaa profiilisi päiväkirjaa tai sitä mihinkä voi kiittää mieluummin -- sillain yksityisluontoisesti . Minulla on nyt sinns --- sini -sirkulle .

• Viilentynyttä huomenta!
      Pari tuntia ukkopaha möyrysi,mutta ei sadetta tullut kuin muutama pisara.
      Vesi järvessä pakenee,eilen laituria hilasin syvemmälle,kun jäi kuivalle maalle.
      Veneeni karautin isoon kiveen tuolla laskujoella jossa ahvenia ahtaalle yritin laittaa.
      Tais alkaa vuotamaan,on minulla onneksi paikkaussetti,mutten saa sitä kellelleen,kun niin painava.
      Tossa sen miehenpuutteen huomaa,kun voimaa tarvitaan,eihän sitä muuten..heh heh

• Näinköhän joudut kutsumaan vävypojat kyläilemään, suotta rehkit siellä yksin liian raskaita vääntöjä, ei sitten taida tunkkia olla jossakin takakontissa ?

Sadetta saatiin eilen lujaa, mutta vain hetken aikaa, joten sen hyöty jäi kovin pinnalliseksi. Nurmi on jo tammen ympärillä osittain kulottunut, mutta kastelu ei suuren puun vuoksi kannata, mutta kaste kimaltaa vielä näin aamulla.
      Onneksi ei kovin terävästi jyrähdellyt ja paukkunut, salamoita kyllä vilahteli,ohi mennessään.
      Netti HS on lukematta vielä, uutisista jo pääasiat onkin kailotettu aamuuni vilkkasti:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      1
      3032
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      3
      2075
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      111
      1704
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1031
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      962
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      100
      894
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      714
    8. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      64
      634
    9. Persut hei

Oletteko ajatelleet siirtyä sinimustien kannattajiksi?
      Maailman menoa
      33
      601
    10. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      42
      597
    Aihe