Kaverini reppureissasi vuoden aasiassa, itse olin kotona

Niko __

koska en halunnut että musta ajatellaan kaikkea negatiivista jos käyn jossain, kyllä mua harmittaa kun kaverin puolesta, se matkusti intian halki ja kävi mm. Laosissa, Indonesiassa, Thaimaassa, Filippiineillä ja Nepalissa mutta matkusti silti yksin! Kaikki noiden maiden asukkaat puhumattakaan muista matkustajista ajattelivat koko ajan vain kaikkea negatiivista hänestä, ja ihan turhaan hän hankki sieltäkään uusia kavereita joiden kanssa sitten aina matkusti jonkun aikaan, olisipa hän vain tiennyt kuinka he ajattelivat hänestä negatiivista!!! Mä itse olin tän vuoden kotona ansiosidonnaisella enkä käynyt oikein missään, ei muuten päässyt kovin moni ajattelemaan mitään negatiivista.. oon koittanu sanoo mun kaverille tästä mut ei se tajua yhtään mitään vaa väittää vaa että se oli sen elämän parasta aikaa, oikeesti se oli sen elämän negatiivisinta aikaa.. oispa se tajunnu jäädä kotia niinku mä!

9

116

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FearFearFear

Parempi vaan ollakin kotona ettei kukaan saa mahdollisuutta ajatella negatiivisesti. Kyllä tosta sun kaveristakin varmaan kaikkea negatiivista on ajateltu pitkin Aasiaa.

• "Mä itse olin tän vuoden kotona ansiosidonnaisella enkä käynyt oikein missään"

Noudatit vain lakia. Työtön muistaakseni saa poistua maasta korkeintaan 9 päiväksi kerrallaan.

• 43+23

Ja vitut.

• näin se on

No mikä lie nisti hippi ollut siellä hillumassa, ei kukaan Filippiineillä suhtaudu varsinkaan valkoiseen negatiivisesti, ellei kyseessä ole joku valkoinen rastapolkkatukka, taskut täynnä "teen lehtiä"..

Olen asunut vuosia Filippiineillä ja siellä valkoinen on kunkku, varsinkin jos on mies.

• No itse en kyllä ainakaan olisi uskaltanut lähteä yksin mihinkään ulkomaille ja vielä noin kauas, kun johonkin peräti Aasiaan asti.

Mutta en tosin tiedä sitä, että miten paljon tai vähän se kulttuuri ja ihmisten asenteet oikein eroaa ulkomailla suomalaisista ja heidän asenteistaan. Ei yleensä kyllä Suomessakaan ajatella yksin olevasta ulkomaalaisesta miehestä negatiivista läheskään niin paljoa, kun mitä ajateltaisiin yksinäisestä suomalaisesta miehestä.

Kaikkein pahin yksinäisyyteen liittyvä tilanne onkin, jos suomalainen nuori mies menee yksin johonkin trendinuorison yökerhoon tai laivaristeilylle. Näissä paikoissa sitä nuoren miehen yksinoloa ihmetellään aina just kaikkein eniten.

• yksinäinen mies

Matkustin euroopassa yksin ja tapasin monta kivaa naista jotka halus jutella ja tutustua. Yhden naisen kans mentiin saksasta ranskaan yhdessä ja oltiin kimpas 4 päivää. Sit saman naisen näin vielä barcelonassa. En usko että se tai muut ajatteli minusta mitään pahaa.

• tyylillään jokainen

Sä oot vaan niin tyhm ja katkera että kaverilla on elämä ja sä kökötät saamattomanna kotona keksimällä tekosyita olla tekemättä mitään.

Ajatelin ensi kesänä lähteä ihan yksin lomalle parisen viikkoa kiertää Espanjaa. En halua ketään mukaan, koska yksin on paljon helpompaa ja mukavampaa, teet mitä ja milloin tykkäät, kukaan ei oo valittamassa, itkemässä väittelemässä inisemässä.

• No lähde mun puolesta, jos niin haluat. Mutta kyllä sitä vaan suomessa ihmiset ovat aina erittäin tuomitsevia just sen suhteen, kun heidän mielestä sitä ei saisi nuori mies koskaan yksin mihinkään lähteä, kun aina pitäisi olla ne kaverit joka paikassa mukana, ettei sitä negatiivista nuoresta miehestä ajateltaisi.

Ei kai se mun vika ole, kun ihmiset ovat niin tuomitsevia?

• 12+5
        DarkFear kirjoitti:

No lähde mun puolesta, jos niin haluat. Mutta kyllä sitä vaan suomessa ihmiset ovat aina erittäin tuomitsevia just sen suhteen, kun heidän mielestä sitä ei saisi nuori mies koskaan yksin mihinkään lähteä, kun aina pitäisi olla ne kaverit joka paikassa mukana, ettei sitä negatiivista nuoresta miehestä ajateltaisi.

Ei kai se mun vika ole, kun ihmiset ovat niin tuomitsevia?

Mistä sä sen voit tietää mitä ne ihmiset siinä omissa pääissään miettivät? Oletko joka ikiseltä sen kysynyt?

Miten voi olla noin nurkkaan ajettu jotenkin ahdasmielinen. Miksi sinä välität mitä ne muut miettivät? Miten niiden ajattelu siellä omassa päässä vaikuttaa sun elämään, paitsi että jos itse tees siitä ongelman ja annat sen vaikuttaa. Jos pelkää tehdä kaikkea vain koska "mitä muut ajattelee"... koko elämähän siinä ohi menee. Kuka ne ihmiset ovat sulle että sua kiinnostaa niiden ajattelu tai mielipide? Minua kiinostaisi mitä mun läheiset miettii tai kaverit, mutta ei ventovieraat, tuntemattomat ihmiset. Mistä ihmiset edes voivat tietää miksi olet yksin...syitä on niin monia. En itse jaksa miettiä miksi nuori mies liikkuu yksin, hänen asiansa, mitä se mua edes kiinnostais.

Välillä tuntuu että uskotte että jokaista kiinnostais teidän elämä, ette todellakaan kiinnosta ketään, hyvä jos toisia ihmisiä yleensäkän edes huomataan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      281
      11143
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      132
      6988
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5663
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5038
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4241
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3869
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3504
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3452
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2975
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      78
      2874
    Aihe