Kun masennuslääkkeet tulivat markkinoille, osa tutkijoista oli sitä mieltä, että ne altistavat masennuksen uusiutumiselle ja masennus muuttuu krooniseksi. Niin kävi.
https://www.facebook.com/Iltalehti.fi/posts/10152647561427430
Haitalliset masennuslääkkeet!
6
134
Vastaukset
Joillakin lääkkeillä on vain lumevaikutus ja masennuslääkkeet lukeutuvat juuri niihin
- kemialline lobotomia
Masennuslääkkeet itseasiassa aiheuutavat pysyviä haittoja.
- elintavat?
Syy masennukseen voi löytyä suolistosta
http://www.hs.fi/terveys/a1407925354969?jako=c47c809b3c6547492b653c3420f4c555&ref=fb-share
PRO- JA PREBIOOTIT
Probiootti on elävä mikrobi, bakteeri tai hiiva, joka vaikuttaa myönteisesti terveyteen tasapainottamalla ruoansulatuskanavan mikrobistoa. Ne pystyvät tuottamiensa yhdisteiden kautta esim. maitohappo pitämään haitallisten mikrobien kasvun kurissa. Valtaosa probioottien vaikutuksista välittyy paksusuolen kautta, mutta eräät bakteerikannat saattavat asettua myös muualle ruoansulatuskanavaan kuten suuhun tai mahalaukkuun.
Tutkimuksissa tehokkaat määrät maitohappobakteereja ovat olleet välillä 1-10 miljardia bakteeria.
Prebiootit ovat taas ruoan ainesosia yleensä kuituja kuten inuliini, jotka eivät pilkkoudu ja joita hyödylliset mikrobit eli juuri probiootit käyttävät ravinnoksi. Monet ”vatsajogurtit” sisältävät prebiootteja. Liian suuret määrät niitä voivat aiheuttaa kuitenkin vatsavaivoja. Synbiootit ovat tuotteita, joissa on sekä pre- että probiootteja.
Parhaimmat maitohappobakteerit, joten muut kannattaa jättää kaupan hyllylle:
Jokainen antibioottikuuri muuttaa suoliston bakteeristoa jopa vuosien ajaksi.
http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/nosto9_1.pdf
Normaali apteekin tai marketin probiootti kasvatetaan suojatusti laboratoriossa, pakastekuivataan ja laitetaan makeutusainetta evääksi imeskelypilleriin. Seurauksena on melkoinen "die off rate", eli lukema paljonko bakteereista on kuollut siinä vaiheessa kun laitat sen suuhun, verrattuna valmistushetkeen. Usein tämä on jopa 90%. Saat siis vain 10% "elossa" olevia bakteereita jotka ottavat kovasti turpaan vatsahapoiltasi eivätkä pääse ohutsuoleen asti elävinä. Apua näistä ei ole.
Hyviä valmisteita:
Luomuhapankaali
ProbiMage
Acidophilus Plus
Acidophilus Forte
Replete Intensive
DDS
Bioteekin Probioottiplus
Turun Yliopiston tutkimus: Äidin saamat probiotiit alentavat atooppisen ihottuman riskiä lapsella!
http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/uutiset/53/
Lisäksi paljon mainostetaan ja myydään ns. terveysvaikutteisia jogurtteja (Activia, Actimel, Gefilus, Valio olo jne...), joissa on 5 palaa sokeria per 1 dl (sokeri on hyvien bakteerien vastavaikuttaja) tai vastaavasti makeutus- sekä lisäaineita. Eli se niiden "terveysvaikutuksista". Näitä tuotteita EI saa mainostaa terveysvaikutteisiksi, koska sitä ne eivät ole. Pitää tosin tietää, mitä bakteereja käyttää ja onko niistä tutkimusnäyttöä. Herkästi mainostetaan terveellisinä sellaisiakin probiootteja, jotka eivät mene edes elävänä ohutsuoleen asti.
Ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsii jopa 15 prosenttia suomalaisista, osa tietämättään. Juuri vatsan toimintaa edistävinä mainostetut tuotteet, kuten vatsajogurtit ja terveysjuomat pahentavat oireita.
Euroopan elintarviketurvallisuusvirasto EFSA on karsinut kovalla kädellä terveysväittämiä, joita käytetään elintarvikkeiden mainonnassa.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/05/21/eu-raakkasi-kovalla-kadella-elintarvikkeiden-terveysvaitteita - anybody?
Kukaan kokeillut jotain muta kuin valittamista ja lääkärin pillereitä?
- Kaava X
Tuskinpa.
Kaava on usein se, että suututaan, kun vihjataan tai sanotaan miten haitallista valtaosalle on vetää "psyykenlääkkeitä" eli psykoaktiivisia aineita elämän vastoinkäymisiin ja ongelmiin.
Kysyvät vihaisena, että "no mitä pitäisi sitten tehdä avioerosta tai raiskauksesta seuranneelle henkiselle tuskalle, jos lääkkeet on mukamas haitallisia!?".
Siihen vastaat, että "eihän henkilökohtaisiin elämän ongelmiin mitään pakettiratkaisuja ole, kuten keuhkoputken tulehdukseen, joten mistä minä voin tietää tai sanoa mikä sinun kohdallasi auttaisi, enhän tunne sinua ihmisenä lainkaan."
Siihen kuulee sitten taas tiuskastun vastauksen, että "no siinäs näit. ei ole sulla mitään ehdottaa, kunhan vaan valitetaan kun ei tiedätä miltä masennus tuntuu."
Johon itse usein tyydyn toteamaan ääneen tai itsekseni, että "vedä sitten alkoholia siihen "sairauteesi" nimeltä paha mieli ja kyytipojaksi vaikka kokaiinia. Takaan, että on hetken aikaa todella hauskaa ja aivojen 'kemiallinen epätasapaino' korjattu."
Voi, kun ihmiset oppisivat miettimään itse.
- skitsobo
itse tuntuu että masennus johtuu huonosta unesta tai sen määrästä. syön itse mirtsapiinia ja nukun värikästä unta ja masennus on poissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2444881- 1252273
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2311942Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641814- 1801670
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1881527- 541404
- 611308
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751301- 1191171