mitäs öljyä laskitte moottoriin?

öljyä pannuun

Nyt rupee olemaan syyshuollon aika ja kannattaa vaihtaa uudet öljyt! Itse laitoin Kingin xl öljyt saa 5l hintaan 20,20e vaikka tuo Renault suosittaakin jotain elffin öljyjä mutten minä semmossii löytäny.

15

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä mene halpaan. Osta kunnon öljyä vaikka maksaakin vähän enemmän muuten säästät väärässä päässä

• Oikea öljy

Suosittelen katsomaan auton käsikirjaa mikä on oljyn laatuluokitus ja sen mukaan. Olen samaa mieltä autoilijan kanssa että halpoihin ei kannata mennä. Tunnetuilta valmistajilta kuten Shell Mobil ja Castrol löytyy kyllä hyvät öljyt. Kannattaa mennä esim. tavarataloista katsomaan.

• Motox Super 15W-40

Motox Super 15W-40 14,9 e / 5 l.

• Rypsiöjyä...

Ranskalaisiin on ihan sama mitä voitelu-litkua sinne koneeseen laittaa. Koneet varmaan toimii ruoköljylläkin.. Ainaki omaan renuun en oo vaihtanu öljyä moneen vuoteen. Mittarissa lukee aina "oil ok".
      Aion kokeilla kuinka kauan se kulkee samoilla öljyillä.. :-)

• Minä laitoin

Omaan autooni viime öljynvaihdossa 2kk sitten (kesäkuun lopulla) Ravenol HLS 5w30:t öljyt.

• Sulo Vilen

GM 5W30, kun halvalla sain.

• avaaja,,

Älä yritä pakkasella käynnistää..

• Tarkista speksit

Öljyt määräytyvät nykyään melkoisesti valmistajan speksien mukaan. Kaikkia öljyjä ei koneessa pidä käyttää.

• jhgfdfghjklölkjhgfds

Mobil 0 - 40 synteettiset firman piikkiin. Ei kai kukaan muuta käytä?

• Teboil Gold S 5W-40
      • paras & edukas

Erinomainen valinta tuo TB Gold S. Sillä on mennyt jo todella halvalla 400.000 km tauluun. Viimeiksi pikaöljynvaihto öljyt suodatin 28,50 € . Miksi ostaa muita ?

• oil change

Mobil 1 New Life 0w-40. Tätä samaa öljylaatua on käytetty uudesta asti pari ensimmäistä kertaa merkkihuollossa ja nyt pienemmässä korjaamossa tuli vaihdatettua öljyt suodatin joka on alkuperäisosa merkkiliikkeen varaosapalvelusta. Öljynsuodatin on niin edullinen ja niin tärkeä osa että en näe syytä käyttää muita kuin alkuperäisosia.

Kilometrejä tulee vuodessa vain n. 10.000 joten kilometriperusteinen huoltoväli ei tule täyteen mutta aikaperusteella kerran vuodessa on ainakin öljyt ja -suodatin vaihdettava.

• The Köle

Mobil 1 5W50 on paras!

• Olet ihan oikeassa!

-mutta ei 2000-luvun koneisiin enäää......

• Laatuluokat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      44
      3888
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1879
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1326
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1202
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      980
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      190
      975
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      228
      954
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      927
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      800
    10. Jälkiviisauttako

Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?
      Ikävä
      79
      799
    Aihe