Mikä ihmisissä ärsyttää?

minavain4

Pistin kysymyksen tähän palstalle, koska haluan vastauksia ihmisiltä, jotka ainakin kuvittelevat olevansa fiksumpia.

Itseäni ärsyttää eniten ihmiset, jotka eivät tajua omia vikojaan ja eivät siten edes koeta hallita niitä.

Edellinen työpaikkani oli sellainen, jossa esimieheni ansiosta kaikki ihmiset koettivat hallita omia huonoja taipumuksiaan, minkä takia työpaikassa viihtyi ja kahvitauolla riitti juteltavaa sekä oli hauskaa. Toki tiedän, että vapaa-ajalla emme tulisi toimeen jo erilaisen taustan takia, mutta näin.

Itse olen kantapään kautta oppinut sen, että pohdin vähemmän ja olen edes näennäisesti kiinnostunut muiden asioista. Lisäksi koetan olla vähemmän kriittinen eli kommentoin negatiivisia asioita. Vapaa-ajalla tämä puoli paljastuu minusta ja arvaa onko samankaltainen ihminen todella rasittava. Puolisoni on samanlainen, mutta kohdistaa taipumuksensa eri asioihin kuin minä, joten varmaan sen takia tulemme toimeen. Hän ei siis juuri ole kiinnostunut muista ihmisistä.

9

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavallinen tallaaja

Jaa a... Onneksi on vapaus valita kenen kanssa keskustelee tai kaveeraa, ei ne kaikkien kemiat kohtaa.

Tosin jos aina ja kaikkialla tuntuu että kukaan ei ymmärrä yms. emoskeidaa, niin silloin ehkä kannattaa tutkailla syyn alkuperää.

• 5+11

Omaa mielipidettä pidetään ainoana oikeana, siitä ei suostuta edes keskustelemaan.

Omaa mielipidettä pidetään ainoana oikeana, ei edes haluta itse perustella mitään.

Sellainen henkilö, joka tulkitsee muiden esittämiä epäileviä näkökulmia siten, että tuo henkilö alkaa keksimään perusteluja muiden epäileville näkökulmille.

Tuo henkilö joka pitää omaa käsitystään ainoana oikeana, alkaa keksimään perusteluja miksi muut epäilevät hänen käsitystään.

Tuo henkilö joka pitää omaa käsitystään ainoana oikeana, hän ei halua kuulla perusteltuja epäilyjä, vaan tuo henkilö alkaa keksimään epäilijöille epäilijöiden "oikeita" perusteluja.

Toistan edellä samaa asiaa useampaan kertaan, koska kyseessä monimutkainen asia

• LadyYes

Minä inhoan besserwissereitä, joilla on perusvastaus kaikkeen.
      Tai sitten se viimeinen sana........ olen jo lopettanut yrittämisen ja hymyilen sisäänpäin näiden ihmisten kanssa....

• ei laatua.

..minua ärsyttää joidenkin ihmisten tekopyhyys. Ovat puheissaan hyvinkin opettavaisia toisille ja paheksuvat huonoja tapoja. Itse tekevät juuri ne virheet joista itse varoittavat. Ovat juoruilijoita, pahansuopia, juonikkaita, täynnä sitä ihteään.
      Yleensäkin. Ovat epärehellisiä.

• mikä ärsyttää

- Laumasieluisuus, eli täytyy olla samanlainen kuin muut ja juosta lyhytaikaisten trendien perässä. Ei tajuta käyttää omia aivoja, vaan hankitaan niitä lyhytkestoisia asioita, mitä kaverillakin on. Maailma hukkuu krääsään ja saasteisiin tämän ansiosta.

- Vaatimattomuus ("Enhän minä tuota osaa, turha edes opetella..."). Ei voida kuvitellakaan, että voitaisiin luoda jotain omaa ja kenties merkittävääkin.

- Liiallinen usko painettuun sanaan, vailla mitään krittisyyttä.

• Älä katso ulkokuoreen

Ennakkoluulot ärsyttävät. Olen ns nätti tyttö mutta priimus koulussa ja ammattiopinnoissa olin. Muistan kun aloitin yliopiston en saanut edes vastauksia mihinkään vaan alta ripsien kattomista! Mutta muutaman tentin jälkeen ensin kaikki pelmahtivat seuraan kun olivat nähneet tulokseni taululta ja ensin oltiin muka kavereita sitten valtavan kateellisia kaikesta eli alettiin ruotia joka kohtaa joka minussa oli pielessä! En välittänyt vaan sinnittelin niitten kanssa loppuun:)!
        no töissä sitten sama rumba alusta saakka mutta respektiä tuli kuitenkin joiltain aidosti! Se riittää ja näillä mennään !
        Mutta opin ennakkoluuloista jotain tärkeää!

• Anonyymi

Itseäni ärsyttää, kun ihmiset kritisoivat ja haukkuvat muiden mielipiteitä päin seinää, mutta itse eivät perustele mielipidettään ja sanovat vain ”no mä vaan haluun”, ”no mä vaan tiiän” tai ”no mut mun mielestä”… ei mitään perusteluja tai suostumusta keskustella, että tehtäisiinkö nyt noin vai näin.
      Varsinkin jos kyse on silkasta faktasta, ja he silti väittävät että asia on väärin, vaikka se on vaan todistetusti oikein.

• Anonyymi

Jos ärsyttää, niin voi ainakin unohtaa kuvitelmat älykkyydestä.
      Viisas ei anna mielen kiduttaa itseään eikä tartu ärhäkästi jokaiseen nousevaan ajatukseen. Kovin vähän on kuitenkin asioita joihin voit oikeasti vaikuttaa. Elämä etenee ihan samalla tavalla vaikka sinua ei edes olisi ja niin siinä myös joku kaunis päivä käy, joten tämän voi myös helposti todistaa.

• Anonyymi

Katsopa Marilyn Vos Savantin viimeisin haastattelu ja pohdi, että ärsyttääkö/loukkaako häntä haastattelijan tapa käyttää sanaa "genious". Muistaakseni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      643
      8683
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      360
      3346
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      461
      2377
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      128
      1383
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      34
      1375
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      15
      1305
    7. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1241
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1157
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      65
      1095
    10. Hyvät valeet myllyistä

Tuuliviirit valehtelee myllyjen vaikutusta. Äänet kuuluu jopa kilometrien päähän. Se ei pidä paikkaansa. Eläimet häviää
      Puolanka
      66
      969
    Aihe