Usko on sitä että hyväksyy ajatuksen omista asennevirheistään ja pyrkii selkiyttämään itselleen niiden syitä.
Kristilliseksi sen tekee pyrkimys löytämään ratkaisut virheiden syntyyn Raamatun sanaa hyväkseen käyttäen.
Otin aiheeksi tämän jotta lukijat saisivat hieman käsitystä uskosta ja sen periaatteista.
Kun sanotaan että usko on henkilökohtainen, tarkoitetaan sillä uskon yksityisyysluonnetta. En siis tunnusta olevani kreationisti sillä ismi viittaa kollektiivisuuteen ja oppiin jossa asiat omitaan jopa ennenkuin niitä on koskaan kuullutkaan. Tässä suhteessa evolutionismi on yhtäläinen kuin kreationismikin.
Usko on sitä....
4
52
Vastaukset
- tieteenharrastaja
Mielestäni aika osuvaa pohdintaa. Evolutionismilla tarkoitat tuossa ilmeisesti ateismiin perustuvaa naturalistista maailmankatsomusta. Yhdessä asiassa olen eri mieltä:
"Tässä suhteessa evolutionismi on yhtäläinen kuin kreationismikin."
Luonnontiede ei ole sama kuin evolutionismi, ja kristillisyys voidaan aivan hyvin liittää sen tulosten hyväksymiseen. Kreationismi hylkää luonnontieteen tulokset, jotka evolutionismi hyväksyy. "Usko on sitä että hyväksyy ajatuksen omista asennevirheistään ja pyrkii selkiyttämään itselleen niiden syitä."
Usko itsessään ei voi olla "asennevirhe"?- u...a
Virheet ovat löydettävissä yksi kerrallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1022818Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2111762- 1201690
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois471564Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641282Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻841078- 871039
- 571034
- 48946
- 62879