http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201409070095831_v0.shtml
Pakettiauton "törkeä leikki" - esti ohitusyritykset
Sunnuntai 7.9.2014 klo 09.58
Autoilija yritti ohittaa valkoista pakettiautoa siinä kuitenkaan onnistumatta.
Pomarkusta Noormarkkuun matkalla ollut autoilija kuvasi erikoisen välikohtauksen Parkanontiellä Satakunnassa. Pakettiauto esti Mersu-kuskin ohittamisyrityksen toisensa jälkeen. Vasta viidennellä kerralla ohitus onnistui. Kuvaaja epäili, että pakettiautokuski olisi ärsyyntynyt ohittajan ajotavasta ajaa puskurissa kiinni jättämättä turvaväliä.
Kenen tämä paku on?
27
554
Vastaukset
- näin on
Otsikkoon ja uutiseksi mieluummin "Mersukuskin hengenvaarallinen leikki - sankaripakettiautoilija esti useasti varman ohituskolarin"..
- höluhöouhöjb
Niinpä. Jokaisen ohitusyrityksen ja sen estämisen jälkeen aika pian tuli auto vastaan. Josko sillä viidennellä kerralla tie oli vapaa ohitukselle ja pakettiautoilija salli ohituksen.
Sairas hoitoon ojauksen tarpeessa tuo paku kuski
Onkohan sama paku kuski kun on minun tapauksessa????
SININEN PAKU VAIN JATKOI VASEMMALLLA KAISTALLA AJOA
Tänään olin menossa kohti Tamperetta ja Riihimäen ja Hämeenlinnan välillä saavutin n. klo 12 sinisen pakun missä oli logo paku ovellesi. Ja tämä sininen paku ajoi vain vasenta kaistaa. Mutta nyt ajoi minun poika autoa en minä. Ja hän ei uskaltanut heti ohittaa oikealta vain jäi taakse odottelemaan ja mitään ei tapahtunut paku vain jatkoi kulkuaan melko epätasaisella nopeudella vaihtelu oli suurta. Viimein minun poika siirtyi sitten pakun taakse vasemmalle kaistalle ja vilkutti valoja, kun sekään ei tehonnut oli pakko sitten ohittaa oikealta puolen. Ja minä tietenkin pelkääjän paikalta näytin keskisormea mutta ei ollut huomaavinaan ja joku h.u.o.r.a istui vieressä. Tälläiset kuljettajat ovat todella vaarallisia. Heiltä pitäisi ottaa kortti pois. Jos joku sanoo että esti ajamasta ylinopeutta!!! Mitä sitten itse teki? Ei pakulla saa ajaa kuin 80km/h tai 100km/h. Emme ole poliiseja vaan autoilijoita joilla on säännöt miten pitää ajaa.- olet satusetä
autoilija kirjoitti:
Sairas hoitoon ojauksen tarpeessa tuo paku kuski
Onkohan sama paku kuski kun on minun tapauksessa????
SININEN PAKU VAIN JATKOI VASEMMALLLA KAISTALLA AJOA
Tänään olin menossa kohti Tamperetta ja Riihimäen ja Hämeenlinnan välillä saavutin n. klo 12 sinisen pakun missä oli logo paku ovellesi. Ja tämä sininen paku ajoi vain vasenta kaistaa. Mutta nyt ajoi minun poika autoa en minä. Ja hän ei uskaltanut heti ohittaa oikealta vain jäi taakse odottelemaan ja mitään ei tapahtunut paku vain jatkoi kulkuaan melko epätasaisella nopeudella vaihtelu oli suurta. Viimein minun poika siirtyi sitten pakun taakse vasemmalle kaistalle ja vilkutti valoja, kun sekään ei tehonnut oli pakko sitten ohittaa oikealta puolen. Ja minä tietenkin pelkääjän paikalta näytin keskisormea mutta ei ollut huomaavinaan ja joku h.u.o.r.a istui vieressä. Tälläiset kuljettajat ovat todella vaarallisia. Heiltä pitäisi ottaa kortti pois. Jos joku sanoo että esti ajamasta ylinopeutta!!! Mitä sitten itse teki? Ei pakulla saa ajaa kuin 80km/h tai 100km/h. Emme ole poliiseja vaan autoilijoita joilla on säännöt miten pitää ajaa.Sinä idioottipelle jaksat tuota kuvitteellista satua toistaa.
- hyvän työn tehnyt
Jos puskurissa roikkuu, niin ei sellaista pidä ohitse päästää vaarallisissa paikoissa.
Itse aikoinaan "talutin" myös erästä autokuskia, yllättäen sekin ajoi mersua ja halusi roikkua kahden metrin päässä puskurista. No joo, sitten kun tämä hullu yritti ohi, lisää vauhtia tehokkaammalla autolla, välillä pudotin vauhdin 20 km/h, näin mentiin lähes puolituntia, pitkiä matkoja kävelyvauhdilla, päästin takaa muita taitavasti ohi, joten yleistä haittaa ei aiheutunut.
Varmasti muistaa mersukuski lopun ikäänsä tuon koulutuksen ja välttää puskurissa roikkumista.- 14 + 7
Parempi päästää hätähousu pois puskurista roikkumasta. Vastaantulevien kaistalla ajelu tuolla tavalla on paljon enemmän laitonta kuin hitaasti ajelu pienellä turvavälillä.
- Jejejejeeddd
Olet ilmeisesti heikon itsetunnon omaava tms. Sairas ainakin ja itse en olisi ainakaan jättänyt asiaa siihen.
Tuollaisesta kiusanteosta rangaistaan kyllä ihan lainpuitteissa - Sitä saa mitä tilaa
Harmi, ettei seurannut sinua perille ja kouluttanut sinua.
- juuri näin kuria
Onhan se edellä ajavan vastuulla toimia kouluttajana ja kotipoliisina, ettei vaan joku aja ohi ja aiheuta pahaa mieltä ohitetulle.
Onneksi tällainen toiminta on lisääntynyt huomattavasti ja se pelastaa monta pakukuskia nöyryytykseltä ja pahalta mieleltä.
Onneksi vanhemmat ovat kasvatuksellaan saaneet aikaiseksi tämän sukupolven joka ottaa vastuun kanssa autoilijoiden koulutuksen ja opastuksen. - kortti pois
Voihan v.ttu mikä kusipää tuo pakettiautokuski! Kortti pois loppuiäksi tuollaisesta leikistä.
- Höpö höpö
Miksi ehdotat tuollaista mitä laki ei mahdollista?
Laki mahdollistaa poliisin määräämää ajokieltoa 6kk, ja oikeuden määräämää 5 vuotta.
Tällä palstalla liikkuva Tu0m@s Kuj@npää taisi saada sen 5 vuotta
- Normaali99
Toisen peräreiässä roikkumista ei tee kuin Superhomoseksuaalit.
- korti pois
Säästä nuo ylistykset sille omalle superhomollesi.
Mutta kyllähän tuota peräreikätouhua harrastaa useat heteroseksuaalit. Ehkä sinä et vaan omasta suuntautumisestasi johtuen , osaa mieltää sitä terveidenkin ihmisten käyttämäksi seksiksi.
- 7+15
Paku ajaa noin 50 km/h satasen alueella. Ei kai se mikään ihme ole että mersu yrittää ohi?
- Redneck Baboons
"Varmasti muistaa mersukuski lopun ikäänsä tuon koulutuksen ja välttää puskurissa roikkumista."
Niinhän sä luulet, vaikka se hanurissaroikkuja tuskin edes tajusi mistä on kyse.- Lrlrkd
Ei olis varmaan roikkunu hanurissa noin kauaa, jos olis päästäny ohi, mut itsehän pakettiautonkuljettaja halus pitää mesen puskurissa. Itse olisin töötäny perään.
- Tässäpä se
RMZ-349... Näyttäisi olevan AB Kuljetus nimisen firman nimissä kyseinen auto
- auto ku autojuttu?
En tiedä kenen paku, mutta sen tiedän että tämäkin ketju on väärässä paikassa.
Tuossa vasemmassa laidassa on valikko josta löytyy "yleistä liikenteestä", jonne tämäkin merkittävä avaus kuuluisi.- Ettet vaan ole itte
se pakukuski? Ensin opetit sääntöjä ohitse pyrkivälle ja nyt jatkat opettamista täällä, ja tämäkin meni pieleen nimittäin ihan sopiva palsta "Yleistä autoilusta" ko. jutulle.
- Urpåt
"Niinpä. Jokaisen ohitusyrityksen ja sen estämisen jälkeen aika pian tuli auto vastaan. Josko sillä viidennellä kerralla tie oli vapaa ohitukselle ja pakettiautoilija salli ohituksen. "
Kenen tehtävä on arvioida onko ohitus turvallinen vai ei? Eiköhän se ole sen joka on ohittamaan lähdössä??
Ja jos toinen roikkuu puskurissa kiinnii ja se niin ärsyttää, nii miks ei vaan anna sit mennä ohi? En ymmärrä näitä teiden ritareita ja kotipoliiseja joiden pitää alkaa pelleilemään liikenteessä..
Itse olen myöskin näiden teidenritareiden toilailuja joutunu kattomaan, se on kiva kun toinen ajaa 80km/h 100km/h alueella ja kun ohi lähtee nii sit kiihdytetään ja kun ohi pääsee niin yllättäen se kaasujalka osuukin siihen polkimelle..- kädestä pitäen
Eikö mesekuski itse pystynyt arvioimaan ohituksen turvallisuutta, kun piti avustaa.
- ürpo
Jos ei ohitusta aikova itse kykene arvioimaan, onko ohitus turvallinen vai ei, niin parempi kuitenkin, että joku muu tekee sen hänen puolestaan.
Itse mielessäni kiroan jo 80 alueella 80:ä (mittarissa) ajavia, enkä kauaa takana pysy mutta ohituksen on silti oltava ehdottoman turvallinen. Ja niitä mainitsemiasi "teidenritareita" ei ole eteen ilmestynyt. Sen sijaan noita aivottomia sokko-ohittelijoita aina silloin tällöin näkee.
- Pahat pojat
Pakettiauton kuljettaja oli tuossa tilanteessa täysin vajakki. Sopiva henkilö kun olisi mersua kuljettanut, niin olisi voinut sattua nenuun.
- Urpåt
Tottakai ohituksen on oltava turvallinen, mutta ensisijassa sen joka lähtee ohittamaan on se päätös tehtävä, koska ei ko. videossakaan ajava pakettiautoilija voi tietää millainen ts. millaisella ohituskiityvyydellä/"tehoilla" oleva auto on takana.. Itse olen oman autoni kanssa törmännyt tilanteisiin joissai olisi ennättänyt helpostikkin ohi, tuntien oman auton ja sen ominaisuudet.. Toki, edellä ajava ei ole samanlaista temppua tehnyt vaan yrittänyt kiihdyttää mukana estäen ohituksen.
Ehkä olen näistä asioista hieman jäävi puhumaan koska ajan kuitenkin pyörällä suurimman osan ajasta ja pyörän kiihtyvyys on hieman toista luokkaa kuin autoissa.. Ja myönnettäköön se että on itsekkin tullut ohitettua tilanteessa jossai se ei ole ollut kaikken turvallisinta, kuitenkin olen aina itse päätoksen asiasta tehnyt ja sen mukaan on annettu kaasua että ollaan päästy turvallisesti ohi (ainakin muille turvallisesti)...- ũrpö
Kun se kaasun anto ei auta, jos ei järki riitä.
P.S. Keskustelu olisi helpompaa, jos kohdentaisit kommenttisi sen kommentin alle, johon olet sen vastaukseksi tarkoittanut.
- vammapakussa
Olis ohittaessa puskenu pakun perseeseen ja suistanu sen tieltä, pakulla ei mitään selitystä miksi kiilaili vastaantulevien kaistalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä474534Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1163618Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391855- 1061793
Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.131717Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1241559HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki81384- 811276
- 1091136
- 521061