Naiset ei tiedä liikennesääntöjä

atm.

Naisten pitää kai polkea vastaantulijoiden kaistalla kapealla pyörätiellä ja sitten naiset ovat aina kavereiden kans kolme rinnakkain siin pyötätiellä. Tänään yks nainen törmäs minuun kun ei väistänyt. Niit naisia oli kolme ja sit yks pyöräili suoraan minua päin ja kaatus sinne ojaan ja se sit loukkasi ittes. Kyselin niiltä et tietääkö ne liikennesäännöt ja jotain ne siinä mutisi et mun olisi pitänyt väistää. Ai et mun olisi pitänyt väistää oikealle vaikka poljin tien oikeaa laitaa ja pudota 2 metriä syvään ojaan missä oli kiviä. Jos olisin väistänyt vasemmalle, olisi törmännyt niihiin toisiin naisiin.

Joo ja sit joku kilsa myöhemmin yks teini tuli skootterilla mutkassa minun kaistalla, se siis ajoi vasemmalla itsestään katsottuna ja mä pyöräilin oikealla. No se tuli mua kohti jä väisti suoraan ojaan. Itse jarrutin mutta se ajoi ojaan kun kai pelästyi. Sit oli taas soitettava poliisit paikalle ja ne totes et naisen vika.
Naiset on siltin kaikki jännämiesten nus.simia. Sil mopotytöl oli kai kiire jännämiehen luokse nus.simaan.

22

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No aikamoinen päivä sinulla, mutta väittäisin kuitenkin, ettei tuo vielä todista aivan kaikkia naisia liikennesääntöjä tuntemattomiksi idiooteiksi. Kyllä on näitä kahjoja (joko auton ratissa tai pyörän selässä olevia) on tullut tavattua ihan molemmista sukupuolista ja vaikka kuinka paljon.

Räikeästi liikennesääntöjä rikkovat autoilijat ovat tietysti kaikista kusipäisimpiä, kun vaarantavat siinä lähinnä muiden tielläliikkujien hengen, mutta pakko on kyllä sanoa, että aikamoisia perseilijöitä löytyy pyöräilijöistäkin. Kyllä pyöräilijäkin kykenee liikennettä vaarantamaan, ja semmoisesta pitäisi minusta tulla kunnolliset rangaistukset heillekin.

• Jalankulkijoita myöskään unohtamatta, pyöräillessäni on usein sattunut tilanteita joissa muutaman ihmisen porukka kävellyt leveästi rinnakkain pyöräkaistalla vaikka jalkakäytävän puolellakin olisi tilaa. Ja kaiken huippu ovat ne, jotka hyppäävät yhtään taakseen vilkaisematta suoraan jalkakäytävältä pyörätien puolelle, kerran olin vähällä ajaa tälläistä päin mutta onneksi reagoin riittävän nopeasti ja pyörän jarrut toimivat hyvin.

• Ikisinkku M

Pistin plussan kun oli niin huvittava tuo kuvailemasi tilanne pyöräilyreitilläsi vastaantulevista ja ojaan muksahtelevista naisista.

• Minusta tuo ei ole mitenkään erityisen sukupuolisidonnaista. Noin 1/5 ihmisistä tuntuu kuvittelevan, että Suomessa on vasemmanpuoleinen liikenne. Olen nähnyt paljon kävelijöitä ja jalkakäytävällä pyöräileviä, jotka väistettyäänkin palaavat vasempaan reunaan.

Sitten on niitä, jotka eivät ole näkevinään eteensä. Katsovat joko kännykkäänsä tai kenkiään ja kävelevät päin. Vain pieni osa on hämmästyneitä, suurin osa vittuuntuneita. Tämä koskee erityisesti naisia, jotka luonnostaan ovat tottuneet, että heille annetaan tietä.

Tekisi mieli laulaa vain "Pois, pois, postin tieltä, posti se kulkee keskellä tiellä..."

• ätmi

Kevyen liikenteen väylällä saa kävellä kummassa reunassa tahansa. Opettelepa poika liikennesäännöt!

• ätmi kirjoitti:

Kevyen liikenteen väylällä saa kävellä kummassa reunassa tahansa. Opettelepa poika liikennesäännöt!

Joo, ei se kiellettyä ole, mutta aiheuttaa näköjään turhaa törmäilyä ja ärtyisyyttä ihmisissä.

Kysyn vielä varmuunden vuoksi, että kenen sitten kuuluu väistää? Pienemmän ja heikomman, kuten aina säännöttämässä yhteiskunnassa?

• ätmi kirjoitti:

Kävelisivätkin edes reunassa, mutta usein on koko tien leveys tukittuna kun kaverilauman on aivan pakko saada kävellä rivissä, tai hihnassa olevan piskin toisessa laidassa kuin omistaja. Joillekin kävelijöille eivät jatkuvat vaaratilanteetkaan näytä opettavan lainkaan itsesuojeluvaistoa, mutta toivokaamme että evoluutio vähentää tämän ihmistyypin osuutta aikojen saatossa.

Ylipäätään en oikein ymmärrä, että kenen etu on se, ettei jalankulkijoita nykyään ohjeisteta kulkemaan oikeassa laidassa silloin kun siihen on hyvät mahdollisuudet (poikkeustapaukset, kuten se että viereiseltä autotieltä lentää kurat päälle tmv. on sitten erikseen). Luulisi kuitenkin sen eniten haittaavan niitä vasemmalla puuolella kävelijöitä itseään, kun suurin osa muista kävelijöistäkin kuitenkin tulee heitä vastaan siten, että pitää alkaa tuota väistämisprotokollaa pohtimaan, ja kävelijän on puolestaan aina väistäessään vilkaistava taakseen, ettei äkkiarvaamatta hyppää takaa tulevan pyöräilijän eteen. No, on kai niitä semmoisiakin ihmisiä jotka pyrkivät tekemään elämästään mahdollisimman hankalaa.

• ätmi
        stellaria81 kirjoitti:

Kävelisivätkin edes reunassa, mutta usein on koko tien leveys tukittuna kun kaverilauman on aivan pakko saada kävellä rivissä, tai hihnassa olevan piskin toisessa laidassa kuin omistaja. Joillekin kävelijöille eivät jatkuvat vaaratilanteetkaan näytä opettavan lainkaan itsesuojeluvaistoa, mutta toivokaamme että evoluutio vähentää tämän ihmistyypin osuutta aikojen saatossa.

Ylipäätään en oikein ymmärrä, että kenen etu on se, ettei jalankulkijoita nykyään ohjeisteta kulkemaan oikeassa laidassa silloin kun siihen on hyvät mahdollisuudet (poikkeustapaukset, kuten se että viereiseltä autotieltä lentää kurat päälle tmv. on sitten erikseen). Luulisi kuitenkin sen eniten haittaavan niitä vasemmalla puuolella kävelijöitä itseään, kun suurin osa muista kävelijöistäkin kuitenkin tulee heitä vastaan siten, että pitää alkaa tuota väistämisprotokollaa pohtimaan, ja kävelijän on puolestaan aina väistäessään vilkaistava taakseen, ettei äkkiarvaamatta hyppää takaa tulevan pyöräilijän eteen. No, on kai niitä semmoisiakin ihmisiä jotka pyrkivät tekemään elämästään mahdollisimman hankalaa.

Esimerkiksi minä en yleensä kävele oikeassa reunassa, koska en halua, että joku takaa tuleva kilpapyörällään tuhatta ja sataa sotkeva trikoopelle yhtäkkiä suhahtaa kymmenen sentin päästä ohi.

• ätmi kirjoitti:

Esimerkiksi minä en yleensä kävele oikeassa reunassa, koska en halua, että joku takaa tuleva kilpapyörällään tuhatta ja sataa sotkeva trikoopelle yhtäkkiä suhahtaa kymmenen sentin päästä ohi.

No eikö tule mueleen, että se samainen trikoopelle saattaa tulla vastaankin? Sitten saat vasenta laitaa kulkiessasi paitsi suhahduksen ohi 10 sentin päästä, myös kiroilua osaksesi, koska hänen kannaltaan häiritset pyöräilyä täysin tarpeettomasti.

Edelleen olen sitä mieltä, että näistä onnettomista yhdistetyistä kevyen liikenteen väylistä johtuvaa kaikkiin niiden käyttäjiin kohdistuvaa kärsimystä voisi itse kukin edes hieman lieventää nöyrtymällä käyttämään oikeanpuoleista liikennettä silloin kun siitä ei mitään erityistä vaivaa ole.

• ätmi
        stellaria81 kirjoitti:

No eikö tule mueleen, että se samainen trikoopelle saattaa tulla vastaankin? Sitten saat vasenta laitaa kulkiessasi paitsi suhahduksen ohi 10 sentin päästä, myös kiroilua osaksesi, koska hänen kannaltaan häiritset pyöräilyä täysin tarpeettomasti.

Edelleen olen sitä mieltä, että näistä onnettomista yhdistetyistä kevyen liikenteen väylistä johtuvaa kaikkiin niiden käyttäjiin kohdistuvaa kärsimystä voisi itse kukin edes hieman lieventää nöyrtymällä käyttämään oikeanpuoleista liikennettä silloin kun siitä ei mitään erityistä vaivaa ole.

Se tulee vastaan ja näen sen tulevan. Mulla ei ole silmiä selässä. En saa kiroilua osakseni, koska tämä yliääninopeuteen pyrkivä himohomo on sekunnin kuluttua sadan metrin päässä ohituskohdasta. Ja mitä ne voisi mulle edes sanoa? "Yhyy, mix rikot liikennesääntöjä joita ei ole olemassakaan!?!?" En tee mitään väärää kävelemällä vasemmassa reunassa.

• Apinamies1
        stellaria81 kirjoitti:

Apinamies1 on sitä mieltä että tiet ovat niin kapeita ettei pyöräilijä tai kävelijä voi olettaa että maalla asuvan miehen tarvitsemalla isommalla maasturilla alettaisiin väistelemään.

Paljon helpompaa hypätä pyörän selästä hetkeksi ja siirtyä vaikka ojan puolelle, kuin autoilijan koukata vastaantulevalle kaistalle. Se on kohtuullista.

• Alfa-Apina
        Apinamies1 kirjoitti:

Apinamies1 on sitä mieltä että tiet ovat niin kapeita ettei pyöräilijä tai kävelijä voi olettaa että maalla asuvan miehen tarvitsemalla isommalla maasturilla alettaisiin väistelemään.

Paljon helpompaa hypätä pyörän selästä hetkeksi ja siirtyä vaikka ojan puolelle, kuin autoilijan koukata vastaantulevalle kaistalle. Se on kohtuullista.

Apinamies1 = YTM

• ATMaisteri
        Apinamies1 kirjoitti:

Olen samaa mieltä.

Autotie on autoille, pientareella voi tietysti pyöräillä jos se onnistuu siten ettei autoilijan tarvitse väistää/hidastaa. Jos ei onnistu, sitten autokaupoille tai bussikorttia hankkimaan.

• ätmi kirjoitti:

Se tulee vastaan ja näen sen tulevan. Mulla ei ole silmiä selässä. En saa kiroilua osakseni, koska tämä yliääninopeuteen pyrkivä himohomo on sekunnin kuluttua sadan metrin päässä ohituskohdasta. Ja mitä ne voisi mulle edes sanoa? "Yhyy, mix rikot liikennesääntöjä joita ei ole olemassakaan!?!?" En tee mitään väärää kävelemällä vasemmassa reunassa.

Mietihän nyt vielä tuota logiikkaasi. Stellaria on aivan oikeassa: riskisi jäädä takaa tulevan fillarin alle on suurempi, jos kävelet vasenta laitaa.

Sen sijaan, että mietit päälle ajavan fillaristin sanoja, mieti, miten sinulle saattaa alle jäätyäsi käydä. Tai sitten kipsattuna on kiva itselleen toistella, että "minulla oli oikeus..."

• ätmi
        Ratikkakuski kirjoitti:

Mietihän nyt vielä tuota logiikkaasi. Stellaria on aivan oikeassa: riskisi jäädä takaa tulevan fillarin alle on suurempi, jos kävelet vasenta laitaa.

Sen sijaan, että mietit päälle ajavan fillaristin sanoja, mieti, miten sinulle saattaa alle jäätyäsi käydä. Tai sitten kipsattuna on kiva itselleen toistella, että "minulla oli oikeus..."

Millä tavalla minä jään takaa tulevan pyörän alle, jos kävelen samaa laitaa kuin vastaan tulevat pyöräilijät?

• ätmi kirjoitti:

Millä tavalla minä jään takaa tulevan pyörän alle, jos kävelen samaa laitaa kuin vastaan tulevat pyöräilijät?

Mene seisomaan jollekin kevyenliikenteen väylälle, jossa on toisella puolella pyöräilijöiden- ja toisella puolella kävelijöiden puoli. Katso sitten, miten molemmilla kaistoilla enemmistö niin pyöräilijöistä kuin jalankulkijoistakin kulkee oikeaa reunaa menosuuntaan katsottuna.

Näkemys saattaa kirkastua.

• ätmi
        Ratikkakuski kirjoitti:

Mene seisomaan jollekin kevyenliikenteen väylälle, jossa on toisella puolella pyöräilijöiden- ja toisella puolella kävelijöiden puoli. Katso sitten, miten molemmilla kaistoilla enemmistö niin pyöräilijöistä kuin jalankulkijoistakin kulkee oikeaa reunaa menosuuntaan katsottuna.

Näkemys saattaa kirkastua.

Se johtuu siitä, että jalankulkijat ja pyöräilijät on silloin siististi perattu erilleen, eikä noista kuolemaa uhmaavista trikoosuhareista ole samalla tavalla pelkoa. Kun kevyt liikenne on sekoitettua, saa oikeassa laidassa kävelevä jalankulkija jatkuvasti pelätä, että koska sieltä takaa taas sotkee joku hirveellä kiireellä kohti dtm:ä.

• SekaSikiö

Joo noita tarinoita riittää. Miehistä, naisista, vanhuksista, nuorista ja lapsista.
      Mutta hauska tarina silti.
      Itsestäni ärsyttävimpiä liikenteessä ovat kyllä autoilijat, jotka tuijottavat kännykkää eivätkä sitten huomioi tarpeeksi jalankulkijoita (meinasin jäädä alle, ja ap:n mielestä varmasti hauskana piirteenä, kuski oli nainen ja todennäköisesti jutteli jännäjyystärin kanssa) ja sitten jalankulkijat jotka ylittävät suojatiet punaisilla, vaikka lapsi näkee tapahtuman odottaessaan virheiden valojen syttymistä. Mitä esimerkkiä. En itse kehtaisi vaikka ei autoja näkyisi koko alueella.

• 11+7

Eli melkein sait naisen päällesi ja vieläpä 2 kertaa yhden päivän aikana!

• kiltti atm

Naisten pitää väistää aina ätmejä ettette naiset loukkaannu.

Saman olen huomannut itsekin että mieluummin päin kuin väistö koska muiden ihmisen väistäminen on noloa ja tuhoo egon.

• niinkö?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      9
      1862
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      118
      1176
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1175
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      973
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      235
      942
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      884
    7. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      763
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      756
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      699
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      663
    Aihe