Puolukkapiirakan puolukka sose?

Puolukka piirakkaa

Perunannosto talkoissa oli tarjolla puolukka piirakkaa, mikä oli tosi herkullista ja maukasta.
Olen tehnyt puolukkapiirakkaa, mutta siinä puolukat olivat kirpeitä, eivät yhtä makeita ja ei kirpeän makuisia, kuin talkoissa tarjotussa puolukkapiirakassa.

Käsittääkseni puolukkapiirakka tehdään puolukkahillosta, joka on tehty puolukka hyytelömarjoista eli osin puoliraaoista puolukoista keitetään hillo, johon lisätään sokeria?

Yhtä hyvää puolukkapiirakkaa ei saa raaoista puolukoista, jotka on survottu hilloksi ja lisätty sokeria, jollaisesta tein puolukkapiirakan.
Puolukkapiirakka on tosi hyvää.

4

2121

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile :)

Älä nyt puolukkapiirakan teosta tee turhan vaikeaa....

Tässä eräs ohje. Ei tämä mitään kirpeää ole.... :)

Puolukkapiirakka (uunipellillinen)

Taikina:
      200 g margariinia
      3 dl sokeria
      3 kananmunaa
      7 dl vehnäjauhoja
      6 tl leivinjauhetta

Puolukoita 10 dl

Päälle:
      100 g sulatettua margariinia
      3 dl kaurahiutaleita
      2 dl sokeria
      2 tl vaniliinisokeria

Taikina:
      1. Margariini ja sokeri vatkataan.
      2. Kananmunat lisätään vatkaten yksi kerrallaan.
      3. Jauhot ja leivinjauhe yhdistetään ja lisätään sekoittaen taikinaan.

Taikina levitetään uunipellille leivinpaperin päälle.
      Päälle puolukat.
      Muruseoksen aineet sekoitetaan keskenään ja ripotellaan puolukoitten päälle.

Uunin keskiosaan 175 astetta n. 20-25 min. (riippuen tietysti uunista)

PS: Älä paista liian tummaksi, kurkkaa piirakan ja leivinpaperin väliin milloin pohja on hyvä ja pinnassa sopivasti rusketusta.

Tee ja kerrohan miten kävi. :)

• diu diu

Aaaargh, mulla meni sokerihumalan puolelle jo lukiessa ja verisuonet täynnä mömmöä.....

• Vanhakokki

Minä olen tehnyt puolukkapiirakan tavalliseen pullataikinaan. Kaulitsen ohueksi uunipellin peittäväksi levyksi. Annan kohota vähän aikaa ennen täytteen levittämistä.
      Täyte.
      n. litra survottua puolukkahilloa
      1-1,5 dl sokeria
      2 dl kermaviiliä tai rahkaa
      n. 2 kukkura ruokalusikallista perunajauhoja

Voi koristella ohuella nauhalla pullataikinaa. Voidellaan reunat ja nauhat munalla.
      Paistetaan 250 asteessa kunnes kauniin ruskea. Aikaa en osaa sanoa, kurkista myös pohjaa!

Jos jäähtyneenä liian pehmeä, syö lusikalla kuten leivos ja lisää seuraavalla kerralla vähän enemmän perunajauhoja.

• Angelakasi

Kaupassa myydään sellaisia pullataikinaan tehtyjä pienehköjä pyöreitä puolukkapiirakoita. Niiden puolukkasose on aivan ihanaa! Mitenhän sellaista puolukkahilloa saadaan tai onko se jotain valmista, mitä saa ostaa?? Sama mustikkapiirakalle; ne ovat paljon normaalia mustikkapiirakkaa parempia. Voi kun osaisi itse tehdä sellaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      57
      3471
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2826
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2640
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2331
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2053
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      156
      1724
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1495
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1338
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1293
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1184
    Aihe