Perunannosto talkoissa oli tarjolla puolukka piirakkaa, mikä oli tosi herkullista ja maukasta.
Olen tehnyt puolukkapiirakkaa, mutta siinä puolukat olivat kirpeitä, eivät yhtä makeita ja ei kirpeän makuisia, kuin talkoissa tarjotussa puolukkapiirakassa.
Käsittääkseni puolukkapiirakka tehdään puolukkahillosta, joka on tehty puolukka hyytelömarjoista eli osin puoliraaoista puolukoista keitetään hillo, johon lisätään sokeria?
Yhtä hyvää puolukkapiirakkaa ei saa raaoista puolukoista, jotka on survottu hilloksi ja lisätty sokeria, jollaisesta tein puolukkapiirakan.
Puolukkapiirakka on tosi hyvää.
Puolukkapiirakan puolukka sose?
4
1973
Vastaukset
- kokeile :)
Älä nyt puolukkapiirakan teosta tee turhan vaikeaa....
Tässä eräs ohje. Ei tämä mitään kirpeää ole.... :)
Puolukkapiirakka (uunipellillinen)
Taikina:
200 g margariinia
3 dl sokeria
3 kananmunaa
7 dl vehnäjauhoja
6 tl leivinjauhetta
Puolukoita 10 dl
Päälle:
100 g sulatettua margariinia
3 dl kaurahiutaleita
2 dl sokeria
2 tl vaniliinisokeria
Taikina:
1. Margariini ja sokeri vatkataan.
2. Kananmunat lisätään vatkaten yksi kerrallaan.
3. Jauhot ja leivinjauhe yhdistetään ja lisätään sekoittaen taikinaan.
Taikina levitetään uunipellille leivinpaperin päälle.
Päälle puolukat.
Muruseoksen aineet sekoitetaan keskenään ja ripotellaan puolukoitten päälle.
Uunin keskiosaan 175 astetta n. 20-25 min. (riippuen tietysti uunista)
PS: Älä paista liian tummaksi, kurkkaa piirakan ja leivinpaperin väliin milloin pohja on hyvä ja pinnassa sopivasti rusketusta.
Tee ja kerrohan miten kävi. :) - diu diu
Aaaargh, mulla meni sokerihumalan puolelle jo lukiessa ja verisuonet täynnä mömmöä.....
- Vanhakokki
Minä olen tehnyt puolukkapiirakan tavalliseen pullataikinaan. Kaulitsen ohueksi uunipellin peittäväksi levyksi. Annan kohota vähän aikaa ennen täytteen levittämistä.
Täyte.
n. litra survottua puolukkahilloa
1-1,5 dl sokeria
2 dl kermaviiliä tai rahkaa
n. 2 kukkura ruokalusikallista perunajauhoja
Voi koristella ohuella nauhalla pullataikinaa. Voidellaan reunat ja nauhat munalla.
Paistetaan 250 asteessa kunnes kauniin ruskea. Aikaa en osaa sanoa, kurkista myös pohjaa!
Jos jäähtyneenä liian pehmeä, syö lusikalla kuten leivos ja lisää seuraavalla kerralla vähän enemmän perunajauhoja. - Angelakasi
Kaupassa myydään sellaisia pullataikinaan tehtyjä pienehköjä pyöreitä puolukkapiirakoita. Niiden puolukkasose on aivan ihanaa! Mitenhän sellaista puolukkahilloa saadaan tai onko se jotain valmista, mitä saa ostaa?? Sama mustikkapiirakalle; ne ovat paljon normaalia mustikkapiirakkaa parempia. Voi kun osaisi itse tehdä sellaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832