Palstalaisten liikuntatottumukset

neiti ruiskukka

Miten paljon ja millaista liikuntaa harrastatte?

Itsellä ois nyt hakusessa joku helposti kotonakin toteutettava liikunta, joka ei ole sidoksissa mihinkään tiettyyn aikaan tai paikkaan.On monia ryhmäliikunta juttujakin, joista olen kiinnostunut, mutta nyt töiden ja yhden toisen sitouttavan harrastuksen vuoksi on vaikea saada ängettyä mitään tiettyyn aikaan tapahtuvia ryhmäliikuntasessioita mihinkään.

Millaista liikuntaa olisi helppo toteuttaa kotona silloin kun on aikaa? Laihtumisen tarvetta ei ole. Lähinnä kiinnostaa lihaskuntoa ylläpitävä, kiinteyttävä, monipuolinen liikunta.. En mielellään ostaisi mitään kalliita ja tilaa vieviä laitteita pölyttymään huoneen nurkkaan (hajonnut stepperi löytyy jo). Olen ajatellut esim. kahvakuulaa tai gymstickiä..onko kellään kokemuksia näistä? Ajattelin myös hyppynarun ostamista. Kertokaa kaikki omat vinkkinne kotona toteutettavaan liikuntaan, hyvät jumppaliikkeet, arki/hyötyliikunta vinkit, hyvät laitteet (ei tuhottomia maksavat eikä tolkuttoman isot).

57

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • best of both worlds

Mikset vaan käy lenkillä ja hommaa kotiin parit käsipainot

• Järki käteen

Tämä. Parin, kolmen kilometrin kävelylenkki ja käsipainot niin pysyy hyvässä peruskunnossa. Tuohon päälle terveellinen ruokavalio niin avot.

• neiti ruiskukka

Eikö tuo oo aika yksipuolista ja yksitoikkoista. Lenkillä käyn jo, mutta käsipainoja mulla ei oo.

• 10+15
        neiti ruiskukka kirjoitti:

Eikö tuo oo aika yksipuolista ja yksitoikkoista. Lenkillä käyn jo, mutta käsipainoja mulla ei oo.

Aloittaja kysyikin että mikä on helppoa.
        Parastahan on tietenkin jos kävisi lenkillä kuntosalilla ja vaikka missä.

• Jii007

Ei nainen tarvitse mitään salikortteja sun muita kun vaan syö terveellisesti ja käy välillä kävelemässä.
      Leuanvetotanko on aika näppärä ja sitä voi käyttää aika monella tavalla. Eikä maksa ihan hirveästi.

• 12+2

Kyllä naiset hyötyy valtavasti kuntosaliharjoittelusta mutta aika harva vaan innostuu treenaamaan muuta kuin ryhmäliikuntaa siellä.
        hyvä että nykyään on tuota fitness-innostusta enemmän naisilla.

• neiti ruiskukka

Mulla on tullut yleensä vaan riiputtua ja keikuttua leuanvetotangoissa ties miten päin. Ne leuan vedot on jääny vähän vähemmälle.

• Jos leuanvetotanko asennetaan oviaukkoon, siinä on se ongelma, että pitää olla sellainen asunto jossa seinät ja ovenkarmit kestävät jotain.

• No mä käyn lenkillä 2-3 kertaa viikossa. Sit mulla on kotona kahvakuula, käsipainot ja jumppakuminauha. Ne ei vie paljoa tilaa. Lisäks lenkillä käytän joskus nilkkapainoja ja käyn vaihtelun vuoksi metsässä juoksemassa polkuja. Tekee tasapainolle hyvää kun siellä kivien, kantojen ja juurien keskellä könyää.
      Myös pyöräiltyä tulee jonkun verran viikossa.

• neiti ruiskukka

Mullakin on muuten joku jumppakuminauha olemassa, mutta ei mitään hajua missä se on nyt. Oon joskus kokeillut kahvakuulaa, mutta miten sen kanssa onko helppo käyttää ja voiko sillä helposti teloa itsensä jos tekee väärällä tekniikalla.

• neiti ruiskukka kirjoitti:

Mullakin on muuten joku jumppakuminauha olemassa, mutta ei mitään hajua missä se on nyt. Oon joskus kokeillut kahvakuulaa, mutta miten sen kanssa onko helppo käyttää ja voiko sillä helposti teloa itsensä jos tekee väärällä tekniikalla.

No netistä voi katsoa tekniikkavideoita ja tehdä liikkeet aluksi vähän hitaammin. Keskivartaloon kannattaa kiinnittää huomioo. Väärällä tekniikalla ja riuhtomisella saa selkänsä romuks. Mä aloitin 6 kg:n painolla ja nyt on 8 kg.

• Kіs-kіsu

Big night on parasta treeniä. Edellyttää punkkua, hyvää musiikkia ja korkeita kenkiä. Sen lisäksi ei tarvi kuin vähän lenkkiä, pyöräilyä ja jos jotain kuulaa joskus heiluttaa niin siinähän sitä jo on.

• naisten kannattaa harrastaa kyykkyä niin lantiosta tulee miellyttävän näköinen, ja kyllä varmasti tekee hyvän olonkin. Pikku painoilla tai vaikka ilmankin painoja aloittaminen on ok, youtubessa on paljon treenivideoita, siitä vaan soveltamaan (gym motivation, calisthenic, home workout). Kannattaa pitää joka toinen päivä väliä ja oikeasti rentoutua välipäivinä. Alkulämpönä pikku lenkki 1-2km tms omaan tahtiin, silleen että hiki tulee tai meinaa tulla.

Itse liikkeinä kyykky, perus punnerrukset, vatsat, selkä, voi tehdä kotona. Kannattaa ottaa aina joku tietty vartalon osa rankempaan treeniin ja muille normaali ylläpito tai pikku rääkki, esim reidet, pakarat, vatsa, alaselkä, yläselkä, kädet (ojentaja hauis).

Jos tuntuu ettei aika riitä juuri mihinkään niin kannattaa harjoittaa käsien puristusvoimaa, käy sportiasta kysäseen semmosta väännintä jos ei ole, tosi pieni, kulkee vaikka käsilaukussa.

Jos itse liikkeitä haluat oppia ei kannata lukea MITÄÄN vaan mennä youtubeen ja sitten salille ja jos on joku kaveri niin kysellä siltä, tai tutustua salilla ihmisiin. Tai palkkaa personal trainer. Livenä on paljon helpompi tajuta liike ja kun joku selittää.

• Kahvakuula on kyykyissäkin tosi hyvä tehoste. Täytyy vaan osata senkin käytössä tekniikka, ettei tee hallaa selälle.
        Kävin keväällä kahvakuula tunneilla ja on useamman vuoden pilatestunnit takana, joten niistä on ollut apua.

• .,.,.,.

Eipä se vartalonpainokyykky paljon mitään tee. Naisen perse alkaa näyttää about siinä vaiheessa hyvältä, kun rautaa nousee kyykyssä jotain 100 kg.

• neiti ruiskukka

Joo ei täällä tarvikaan alkaa alusta alkaen liikkeitä selittämään, kunhan vaan tulee ideoita liikkeistä/laitteista ym. niin voin itse sitten perehtyä paremmin vaikka noiden videoiden avulla. Pääasiana mulla tässä olis se, että sen sais mahdollisimman vaivattomasti yhdistettyä sen liikkumisen osaksi tämän hetkistä elämäntapaa. Ja saisin yhdistettyä niistä sellaisen kombinaation, jota jaksaisin toteuttaa eikä liikkuminen olisi tylsää pakkopullaa.

En oo luonnostaan mitenkään kovin lihaksikas ja ns. mukavampaa liikkumista on mulle on aina ollut enemmän ketteryyttä, tasapainoa, notkeutta tai kestävyyttä vaativa liikunta kuin lihaskuntoharjoittelu.Jotkut punnerrukset on tuntunu aina ihan karsealta, mutta haluaisin nyt kiinnittää enemmän huomiota tuohon lihaskunto puoleen kun se nimenomaan vaatii sitä harjoitusta mulla.

Kiitos vinkeistä! :)

• Salimake

Joo ei täällä tarvikaan alkaa alusta alkaen liikkeitä selittämään, kunhan vaan tulee ideoita liikkeistä/laitteista ym. niin voin itse sitten perehtyä paremmin vaikka noiden videoiden avulla. Pääasiana mulla tässä olis se, että sen sais mahdollisimman vaivattomasti yhdistettyä sen liikkumisen osaksi tämän hetkistä elämäntapaa. Ja saisin yhdistettyä niistä sellaisen kombinaation, jota jaksaisin toteuttaa eikä liikkuminen olisi tylsää pakkopullaa.

En oo luonnostaan mitenkään kovin lihaksikas ja ns. mukavampaa liikkumista on mulle on aina ollut enemmän ketteryyttä, tasapainoa, notkeutta tai kestävyyttä vaativa liikunta kuin lihaskuntoharjoittelu.Jotkut punnerrukset on tuntunu aina ihan karsealta, mutta haluaisin nyt kiinnittää enemmän huomiota tuohon lihaskunto puoleen kun se nimenomaan vaatii sitä harjoitusta mulla.

Kiitos vinkeistä! :)

Sorri vaan nti ruisleipä mutta jos mies haluaa kehittää lihaskuntoa niin kyllä pitää treenata kovaa. Naisella ihan sama, koska naisen lihakset ei kasva yhtä helposti kuin miehen.

Sitä kuulee naisilta usein että no kun en halua olla mikään bodari. Ellet reenaa kuin hullu ja mahdollisesti vedä nappeja päälle, ei takuulla ole pelkoa.

Eli kunnon tekniikka, raskaat painot ja vähän toistoja niin että vikan toiston jälkeen tuntuu oikein kunnolla.

• Salimake
        Salimake kirjoitti:

Sorri vaan nti ruisleipä mutta jos mies haluaa kehittää lihaskuntoa niin kyllä pitää treenata kovaa. Naisella ihan sama, koska naisen lihakset ei kasva yhtä helposti kuin miehen.

Sitä kuulee naisilta usein että no kun en halua olla mikään bodari. Ellet reenaa kuin hullu ja mahdollisesti vedä nappeja päälle, ei takuulla ole pelkoa.

Eli kunnon tekniikka, raskaat painot ja vähän toistoja niin että vikan toiston jälkeen tuntuu oikein kunnolla.

Hyviä ohjeita naisille:

https://www.youtube.com/watch?v=snadKW7b3sI

• neiti ruiskukka
        Salimake kirjoitti:

No sorri vaan itsellesi, mutta mikä tahansa parannus nykytilanteeseen on kehitystä. en lähdekään tavoittelemaan omilla treenaamisilla mitään massiivisia lihaksia :)

• Kіs-kіsu
        Salimake kirjoitti:

Salemake yleistää. Virsi on moneen kertaan kuultu eikä pidä paikkaansa.

On naisia, joille kasvaa lihakset yhtä helposti kuin miehille ja jopa helpommin kuin joillekin miehille. Kyse on ihmistyypistä. Tiedän minäkin naisia jotka treenaa hulluna salilla mutta eipä ne siltä silti näytä. Salimake on ilmeisesti miesversio tuosta?

• Salimake

No sorri vaan itsellesi, mutta mikä tahansa parannus nykytilanteeseen on kehitystä. en lähdekään tavoittelemaan omilla treenaamisilla mitään massiivisia lihaksia :)

"No sorri vaan itsellesi, mutta mikä tahansa parannus nykytilanteeseen on kehitystä. en lähdekään tavoittelemaan omilla treenaamisilla mitään massiivisia lihaksia :)"

Kannattais lähteä. Jos nainen lähtee tavoittelemaan massiivisia lihaksia, 99% todennäköisyydellä massiiviset lihakset jää hankkimatta mutta vartalosta tulee kiinteä ja muodokas.

Massiiviset lihakset saa jos treenaa paljon kovempaa kuin suurin osa miehistä ja A) syö nappeja B) on geneettinen friikki.

Oikeesti, tää ei oo mitään v-ttuilua. Kevyillä painoilla sun lihakset ei muutu käytännössä yhtään. Kato ihminen on suunniteltu kehittämään vain niin paljon lihaksia kuin on pakko, koska lihakset kuluttaa kaloreja joista evoluution mielestä on vieläkin pulaa. Siksi se rasvakin kerääntyy meitin vyötärölle, koska energia täytyy safkan puutteen takia säilöä jonnekin. Kun sun lihakset sanoo että nyt ei oikein pysty näin raskasta nostaan, se on signaali että lihasten pitää voimistua.

Kokeile huvikses. Jos alat näyttään Schwarzeneggeriltä, aina voi himmata vähäsen :)

• Salimake
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Salemake yleistää. Virsi on moneen kertaan kuultu eikä pidä paikkaansa.

On naisia, joille kasvaa lihakset yhtä helposti kuin miehille ja jopa helpommin kuin joillekin miehille. Kyse on ihmistyypistä. Tiedän minäkin naisia jotka treenaa hulluna salilla mutta eipä ne siltä silti näytä. Salimake on ilmeisesti miesversio tuosta?

""On naisia, joille kasvaa lihakset yhtä helposti kuin miehille ja jopa helpommin kuin joillekin miehille."

Totta kai, mutta niin kuin tuossa videossakin sanotaan niin se on äärimmäisen harvinaista. Jos löytyy muutama geneettinen poikkeustapaus niin ei se mitenkään olennaista sun kannalta - jos satut olemaan yksi näistä toistan äärimmäisen harvinaisista poikkeuksista, niin kyllä sä sen sitten huomaat. Reeniä vähemmälle niin lihakset katoaakin äkkiä.

"Tiedän minäkin naisia jotka treenaa hulluna salilla mutta eipä ne siltä silti näytä. Salimake on ilmeisesti miesversio tuosta?"

Suurin osa miehistä ja erityisesti naisista kuuluu tähän porukkaan. Lihaksien kasvattaminen on vaikeaa. Miks luulet että niin harva näyttää huksilta tai kehonrakentajalta?

• Salimake
        Salimake kirjoitti:

""On naisia, joille kasvaa lihakset yhtä helposti kuin miehille ja jopa helpommin kuin joillekin miehille."

Totta kai, mutta niin kuin tuossa videossakin sanotaan niin se on äärimmäisen harvinaista. Jos löytyy muutama geneettinen poikkeustapaus niin ei se mitenkään olennaista sun kannalta - jos satut olemaan yksi näistä toistan äärimmäisen harvinaisista poikkeuksista, niin kyllä sä sen sitten huomaat. Reeniä vähemmälle niin lihakset katoaakin äkkiä.

"Tiedän minäkin naisia jotka treenaa hulluna salilla mutta eipä ne siltä silti näytä. Salimake on ilmeisesti miesversio tuosta?"

Suurin osa miehistä ja erityisesti naisista kuuluu tähän porukkaan. Lihaksien kasvattaminen on vaikeaa. Miks luulet että niin harva näyttää huksilta tai kehonrakentajalta?

Ps. samaan sarjaa kuuluu ylipainon selittely aineenvaihdunnalla. Yhdellä kaverilla on aineenvaihduntaan liittyvä häiriö, ja pian kaikki onselittelemässä että no ku geenit.

99% tapauksista menee niin että ihminen A vetää kaks Mars-patukkaa viikossa, henkilö B ei. Tai henkilö A käy kaks kertaa viikossa lenkillä, henkilä B neljä kertaa. Ei tarvita montaa vuotta kun henkilä A on rajusti ylipainoinen ja henkilö B normaalipainoinen. Mehän ei tarkkailla ketään 24/7 ja mitata tarkalleen kuinka monta kaloria kukin syö tai kuluttaa. Se laiha tyyppi joka syö ku hevonen töissä saattaa olla syömättä kotona tai liikkua koko ajan. Se lihava lenkkeilijä voi kuluttaa 400 kaloria lenkillä ja vetää päälle 500 kalorin "palautusjuoman" jonka jou TV-shopin mainos käski tilaamaan.

Näin se menee.

• neiti ruiskukka
        Salimake kirjoitti:

"No sorri vaan itsellesi, mutta mikä tahansa parannus nykytilanteeseen on kehitystä. en lähdekään tavoittelemaan omilla treenaamisilla mitään massiivisia lihaksia :)"

Kannattais lähteä. Jos nainen lähtee tavoittelemaan massiivisia lihaksia, 99% todennäköisyydellä massiiviset lihakset jää hankkimatta mutta vartalosta tulee kiinteä ja muodokas.

Massiiviset lihakset saa jos treenaa paljon kovempaa kuin suurin osa miehistä ja A) syö nappeja B) on geneettinen friikki.

Oikeesti, tää ei oo mitään v-ttuilua. Kevyillä painoilla sun lihakset ei muutu käytännössä yhtään. Kato ihminen on suunniteltu kehittämään vain niin paljon lihaksia kuin on pakko, koska lihakset kuluttaa kaloreja joista evoluution mielestä on vieläkin pulaa. Siksi se rasvakin kerääntyy meitin vyötärölle, koska energia täytyy safkan puutteen takia säilöä jonnekin. Kun sun lihakset sanoo että nyt ei oikein pysty näin raskasta nostaan, se on signaali että lihasten pitää voimistua.

Kokeile huvikses. Jos alat näyttään Schwarzeneggeriltä, aina voi himmata vähäsen :)

No mulla on parempaakin tekemistä kuin notkua salilla tuntikausia, joten teen sen minkä jaksan ja haluan lihaskuntoni eteen. Katsotaan sitten jos innostun enemmän ja kunnon kohotessa lisään painoja..Yritä nyt ymmärtää ettei kaikki ole kiinnostuneita mistään fitness bodailusta, ja miksi aloittelijoillekin pitää olla heti tyrkkäämässä raskaita painoja.

• Salimake

No mulla on parempaakin tekemistä kuin notkua salilla tuntikausia, joten teen sen minkä jaksan ja haluan lihaskuntoni eteen. Katsotaan sitten jos innostun enemmän ja kunnon kohotessa lisään painoja..Yritä nyt ymmärtää ettei kaikki ole kiinnostuneita mistään fitness bodailusta, ja miksi aloittelijoillekin pitää olla heti tyrkkäämässä raskaita painoja.

Raskaammat painot vähemmän toistoja = lyhyempi treeni ;)

Eikä se mitään fitness bodailua olis, fitness bodailu on sitä että treenataan lähes kuin miesbodarit...ei niin kuin rantakuntoa tavoittelevat perusäijät Sä et oikein taida ymmärtää eroa kevyiden painojen, raskaampien painojen ja (fitness) bodaamisen välillä.

Totta kai sä voit tehdä niinkuin haluat, mä vaan annan ohjeita joilla siitä voimaharjoittelusta on hyötyäkin ihan peruskuntoilijalle. Jos sä et erityisesti nauti punttiharjoittelusta, niin mun logiikalla siitä kannattais ottaa maksimaalinen hyöty irti minimaalisessa ajassa?

Mutta mähän olen vain tämmönen yksinkertainen punttisalin omistaja :)))

• Kіs-kіsu
        Salimake kirjoitti:

Ps. samaan sarjaa kuuluu ylipainon selittely aineenvaihdunnalla. Yhdellä kaverilla on aineenvaihduntaan liittyvä häiriö, ja pian kaikki onselittelemässä että no ku geenit.

99% tapauksista menee niin että ihminen A vetää kaks Mars-patukkaa viikossa, henkilö B ei. Tai henkilö A käy kaks kertaa viikossa lenkillä, henkilä B neljä kertaa. Ei tarvita montaa vuotta kun henkilä A on rajusti ylipainoinen ja henkilö B normaalipainoinen. Mehän ei tarkkailla ketään 24/7 ja mitata tarkalleen kuinka monta kaloria kukin syö tai kuluttaa. Se laiha tyyppi joka syö ku hevonen töissä saattaa olla syömättä kotona tai liikkua koko ajan. Se lihava lenkkeilijä voi kuluttaa 400 kaloria lenkillä ja vetää päälle 500 kalorin "palautusjuoman" jonka jou TV-shopin mainos käski tilaamaan.

Näin se menee.

Sori mä en jaksa lukea. Se yksi bodari jota ei saa sanoa bodariksi on kulkenut kaikki ketjut jo noi selittämässä. Taisi löytää naisen kun ei ole enää näkynyt.

Kaikilla ihmisillä on eroja myostatiinin määrässä, kuten hormonienkin. Ei ole mitään "suurin osa" joukkoa ihmisiä, joille lihakset ei kasva helposti vaan vain sinnikkäällä, pitkäaikaisella ja kovalla treenillä raskailla painoilla, ja sitten joku promillen murto-osapoikkeus, joilla kasvaa helposti. On jatkumo ihmisiä, janan joka kohdalta löytyy ihmisiä, lihaksia tulee enemmän tai vähemmän helposti tai vaikeasti, joten on typerää sanoa, että suurimmalla osalla ei sitä taikka tätä. Sehän me jo tiedetään, että moni kokee treenaamisen kovin vaivalloiseksi, mutta omaa kokemusta ei pidä sotkea tähän.

• Gentle Man
        Salimake kirjoitti:

Eikä se mitään fitness bodailua olis, fitness bodailu on sitä että treenataan lähes kuin miesbodarit...ei niin kuin rantakuntoa tavoittelevat perusäijät Sä et oikein taida ymmärtää eroa kevyiden painojen, raskaampien painojen ja (fitness) bodaamisen välillä.

Totta kai sä voit tehdä niinkuin haluat, mä vaan annan ohjeita joilla siitä voimaharjoittelusta on hyötyäkin ihan peruskuntoilijalle. Jos sä et erityisesti nauti punttiharjoittelusta, niin mun logiikalla siitä kannattais ottaa maksimaalinen hyöty irti minimaalisessa ajassa?

Pitää heittää väliin sellainen kommentti että tunnen parikin naispuolista personal traineria, ja vaikken olekaan tietyistä syistä kiinnostunut naisten kuntoilusta niin muistan sellaista kuulleeni että naisten tyypillisimmät virheet ovat harjoittelu liian kevyillä painoilla ja keskittyminen sellaisin tosi erikoistuneisiin liikkeisiin. Eli kuulemma pitäisi olla hieman raskaammat painoa ja ihan pari yksinkertaista perusliikettä joilla useampi lihas pääsee mukaan kerralla.

Bodailusta tai joistain fitness-skaboista en tiedä tuon taivaallista, mutta kyllä se taitaa olla ihan eri touhua.

• neiti ruiskukka
        Salimake kirjoitti:

"Raskaammat painot vähemmän toistoja = lyhyempi treeni ;)"
        plus niksahtanut selkä ja puolen vuoden sairasloma.

No joo, sori jos vähän kiihdyin.. Mutta siis kysyin vinkkejä kotona harjoitteluun, ja otan niitä yhä ihan mielelläni vastaan jos sellaisia löytyy. Nuo sun neuvot taas kuulostaa siltä, että se vaatii sen kuntosalilla käynnin, laitteiden opastuksen, personal trainerin ja kaiken mahdollisen. Kun juuri tuolla aloituksessa sanoin, että töiden ja yhden toisen tärkeämmän harrastuksen vuoksi sellaiseen on vaikea sitoutua.

• Näin on marjat

Eiköhän helpointa ole lähteä kotiovelta kaduilla tai metsään juoksemaan. Ei tarvitse kaveria, voi toteuttaa silloin kun itselle sopii, välineet eivät ratkaise.

Sitä paitsi trikoot jalassa ja värikäs paita päällä hölkkäävät naiset ovat hyvin seksikkäitä, sanoisin.

• 7 minuutin treeni.

Kokeile 7 minuutin treeniä.

• anonyymi kurppa

Mä hurahdin viime syksynä kahvakuulaan ja suosittelen sitä kyllä. Netistä olen liikkeitä vain katsonut mutta haluaisin joskus mennä ihan ohjatulle tunnillekin koska saatan tehdä väärin jotain liikkeitä. Ne tunnit vaan tuppaavat aina olemaan täynnä :(

• jointti

Rautakanki pois perseestä ja korkki auki on parempi vaihtoehto. Kuntoilijat ovat tylsiä.

• Gentle Man

Varmaankin tehokkain liikuntamuoto on se halvin & tylsin eli juoksulenkki käsipainot - unohtamatta venyttelyä.

Itse tykkään käydä lenkillä ihan metsässä. Jos maastossa riittää kunnolla mäkiä niin se käy ihan hyvin kestävyysliikunnasta. Lihaskunnon ylläpito on pakkopullaa, mutta yritän pari kertaa viikossa käydä salilla...ja kotoa löytyy käsipainot siltä varalta että mieli kehittää tekosyitä miksei ehdi salille ;)

• ding ja dong

Minusta kannattaa harrastaa erilaisia liikuntalajeja käytettävissä olevan ajan ja sään ja vuodenajan mukaan. Omat ehdotukseni:

- kävely
        - sauvakävely
        - juokseminen
        - portaiden juokseminen
        - kuntojumppa esim. Youtubesta löytää jumppavideoita
        - kahvakuulatreeni
        - käsipainot tai esim. täytettyjen limupullojen nostelu
        - kodin huonekalujen hyödyntäminen jumpassa esim. punnertaminen niin, että nostaa jalat sohvalle
        - kuminauhatreeni
        - käy uimassa kesäisin järvessä. Myös vesijuoksu järvessä on hauskaa
        - käy silloin tällöin uimahallissa kun on aikaa
        - kun on aikaa ja rahaa, käy kuntosalilla esim. omalla kuntosalillani irtokäynti maksaa 8 euroa kerralta
        - fillaroi ja hyödynnä esim. kauppareissut
        - hanki sukset ja/tai luistimet talvea varten
        - telkkaria katsoessa venyttely

Itse käytän kaikkia noita juttuja ja harrastan pelkkää hyötyliikuntaa silloin, kun ei ole aikaa muuhun liikuntaan. Sitten kun on esim. rahaa ja aikaa enemmän, käyn kuntosalilla tai uimahallissa.

• Kari Runk

Vedän käteen säännöllisesti. Välillä vaihdan kättä, ettei lihakset kehity isommiksi oikeaan käteen.

• SekaSikiö

"Millaista liikuntaa olisi helppo toteuttaa kotona silloin kun on aikaa?"

Kääri hihat ja pese pesuhuone/sauna perusteellisesti, pese jääkaappi, imuroi ja luuttua, pyyhi pölyt ovien karmien päältä, puhdista rännit, pese ikkunat... jne...
      Kyllä noi pistää ihrat itkemään, jos hyvässä tahdissa teet.
      Eikä tarvitse edes kuntoiluvälineitä ostaa.

• neiti ruiskukka

Tässäpä olikin hyötyliikuntaa parhaimmillaan. Jos ois joku siivousfriikki niin vois tehdä vaikka päivittäin tuollaisen suursiivouksen :D

• Ikisinkku M

Tässäpä olikin hyötyliikuntaa parhaimmillaan. Jos ois joku siivousfriikki niin vois tehdä vaikka päivittäin tuollaisen suursiivouksen :D

Tuolla tavalla kuntoileva nainen olisi ihan huippu, kannustaisin mielelläni treenaamaan ja saattaisin jopa tuoda suklaatakin toisinaan kun sehän sitten poiskin sulaisi :)

• SekaSikiö

Ei sitä jokaista noista tarttee joka päivä tehdä tietenkään :D menisi jo kauemmin kuin tunti tai pari.
        Ihan näin hyvänä vinkkinä vaan. Itse kun en ole "oikean liikunnan" harrastaja vaan onnistun pitämään kroppani hyvässä kunnossa ihan arkiliikunnalla ja töiden avulla (töihini kun liittyy myös jonkin verran fyysistä ponnistelua).
        Sitten kouluaikojen olenkin laihtunut 6-8 kiloa ihan pelkästään noin vaikka juoksulenkit ja kuntosalit ovat jääneet :)

• SekaSikiö
        Ikisinkku M kirjoitti:

Tuolla tavalla kuntoileva nainen olisi ihan huippu, kannustaisin mielelläni treenaamaan ja saattaisin jopa tuoda suklaatakin toisinaan kun sehän sitten poiskin sulaisi :)

Jos sellaisen naisen löydät niin vie uusia luuttuja ja pesuaineita, kun ne tuppaavat kulumaan aika nopeasti :D

• neiti ruiskukka
        Ikisinkku M kirjoitti:

Mies vois sitten vaikka kuntoilla naisen kokovartalohieronnan, päänahan hieronnan sekä käsi ja jalkahoitojen parissa. Kuka tuollaista siivousrääkkiä muuten kestää.

• Gentle Man

Mies vois sitten vaikka kuntoilla naisen kokovartalohieronnan, päänahan hieronnan sekä käsi ja jalkahoitojen parissa. Kuka tuollaista siivousrääkkiä muuten kestää.

Siis nainen hoitaa siivouksen - vastapalveluksena mies tarjoaa kokovartalohieronnan jne?

Herrasmiehenä voisin ehkä suostua kyseiseen järjestelyyn, ihan vain hyvien käytöstapojen hengessä :)

• Ikisinkku M
        SekaSikiö kirjoitti:

Jos sellaisen naisen löydät niin vie uusia luuttuja ja pesuaineita, kun ne tuppaavat kulumaan aika nopeasti :D

Heh, aika moni nainen ei varmaan ymmätrtäisi romanttista elettä ja loukkaantuisi mutta jos semmoinen löytyisi joka nuo huolisi sitähän olisi melkein pakko kosia, olisi se niin huippu :)

• Ikisinkku M

Eikö hartiahieronta riittäisi?

• SekaSikiö

Riippuu millä asenteella ostaa. Kunnon musaa soimaan, muut pois jaloista ja talo kiiltämään!!
        Lopuksi rentouttava suihku ja hyvä leffa kera sen suklaan jonka toivon mukaan mies tuo kotia tullessa :D

• neiti ruiskukka
        SekaSikiö kirjoitti:

Ei sitä jokaista noista tarttee joka päivä tehdä tietenkään :D menisi jo kauemmin kuin tunti tai pari.
        Ihan näin hyvänä vinkkinä vaan. Itse kun en ole "oikean liikunnan" harrastaja vaan onnistun pitämään kroppani hyvässä kunnossa ihan arkiliikunnalla ja töiden avulla (töihini kun liittyy myös jonkin verran fyysistä ponnistelua).
        Sitten kouluaikojen olenkin laihtunut 6-8 kiloa ihan pelkästään noin vaikka juoksulenkit ja kuntosalit ovat jääneet :)

Mutta jos haluaa kunnon treenin niin täytyy :) Ai sun hyvän kunnon salaisuus onkin jääkaapin jynssääminen. Tuosta tulikin muuten mieleen, että pitäis ihan oikeasti sulattaa jääkaappi.

Mutta kyllä tuolla arkiliikunnallakin on oikeasti aika paljon merkitystä. Itse esim. töissä kun pitää välillä kulkea eri kerrosten väliä menen aina portaita, mutta sitten on niitä, jotka kertovat käyvänsä salilla, mutta kulkevat aina sillä hissillä.

• neiti ruiskukka

Mutta jos haluaa kunnon treenin niin täytyy :) Ai sun hyvän kunnon salaisuus onkin jääkaapin jynssääminen. Tuosta tulikin muuten mieleen, että pitäis ihan oikeasti sulattaa jääkaappi.

Mutta kyllä tuolla arkiliikunnallakin on oikeasti aika paljon merkitystä. Itse esim. töissä kun pitää välillä kulkea eri kerrosten väliä menen aina portaita, mutta sitten on niitä, jotka kertovat käyvänsä salilla, mutta kulkevat aina sillä hissillä.

siis pakastin.

• Ikisinkku M
        SekaSikiö kirjoitti:

Riippuu millä asenteella ostaa. Kunnon musaa soimaan, muut pois jaloista ja talo kiiltämään!!
        Lopuksi rentouttava suihku ja hyvä leffa kera sen suklaan jonka toivon mukaan mies tuo kotia tullessa :D

Jos ei ihan tomppeli ole mies niin tajunnee tuoda suklaat & kukkiakin kylkiäiseksi kiitokseksi tuommoisesta urakasta :)

• neiti ruiskukka
        Ikisinkku M kirjoitti:

Eikö hartiahieronta riittäisi?

No ei. Tuolla jynssäämisen määrällä menee koko kroppa niin jumiin, että kyllä se kokovartalohieronnan vaatii.

• neiti ruiskukka
        Ikisinkku M kirjoitti:

Heh, aika moni nainen ei varmaan ymmätrtäisi romanttista elettä ja loukkaantuisi mutta jos semmoinen löytyisi joka nuo huolisi sitähän olisi melkein pakko kosia, olisi se niin huippu :)

Tuo on vähän sama sarjaa ku imurin ostaminen joululahjaksi.

• neiti ruiskukka
        Gentle Man kirjoitti:

Siis nainen hoitaa siivouksen - vastapalveluksena mies tarjoaa kokovartalohieronnan jne?

Herrasmiehenä voisin ehkä suostua kyseiseen järjestelyyn, ihan vain hyvien käytöstapojen hengessä :)

niin, eikö oo ihan hyvä diili. Eikä kummankaan tarvi tuhlata aikaa ja rahaa kuntosaleihin. Hieman vaan mietityttää millaista moukarointia tuo hieronta tulisi olemaan, että mies sais siitä kunnon treenin aikaseksi :)

• Ikisinkku M

No ei. Tuolla jynssäämisen määrällä menee koko kroppa niin jumiin, että kyllä se kokovartalohieronnan vaatii.

Niin että nainen jynssää kodin kuntoon ja mies sitten jynssää naisen kuntoon, kuulostaa ihan reilulta :)

• Ikisinkku M

Tuo on vähän sama sarjaa ku imurin ostaminen joululahjaksi.

Juuu, tottakai jouluksi jotain vähän extraa, imuri onkin hyvä idea, kiitos, pitää muistaa jo vielä joskus parisuhteeseen päädyn :D

• neiti ruiskukka
        Ikisinkku M kirjoitti:

Niin että nainen jynssää kodin kuntoon ja mies sitten jynssää naisen kuntoon, kuulostaa ihan reilulta :)

Joo ja voit käyttää vaikka niitä samoja luutuja, pölyhuiskuja ja pesuaineita, jotka odottaa siinä tiskipöydällä siivouksen jäljiltä :D

• Vaihtoehtoja on

Minä olen tehnyt kotona insanity-ohjelmaa, se on ollut tosi koukuttava. Helppoa kun ei tarvitse mitään välineitä ja voi tehdä juuri silloin kun itselle sopii. Tämäntyyppisiä jumppaohjelmiahan on monia, voi valita itselleen sopivimman. Keväästä syksyyn lenkkeilen ja teen jotain lankkuja tms., mutta siis talvisaikaan tai muuten huonoilla keleillä sisäjumppaa. Mihinkään säännölliseen ryhmäliikuntaan en jaksa sitoutua, se että voi itse päättää milloin tekee ja mitä, sopii parhaiten.

• Mies31v.

Aika sama mitä teet.

Ei nappaa. Olet niitä palstanaisia joiden lässytys on ruminta heti "Kympin" naisen jälkeen.

Ole läski, ryyppää hillittömästi sidukkaa.

Syö paskaa, anna itseäsi palstalaisille sääliöille käytettäväksi reikänä.

Kerro palstalla kenelle olet itseäsi jaellut.

Vittu mitä kaksinaismoralistipaskoja olet sisääsi ahminut. HYi helvetti!

Vedät vuoden vitutuskännit kuivalla vinkulla ja syöt salaattia.

Siinä samalla treenaat niitä kaikkein tärkeintäsi; rusinaasi

Ehkä menneisyys ruisleivällä ei tuonut tulosta, mutta lihallinen kaupankäynti itselläsi tunteesi mausteena saa kertomaan ja kysymään missä on rakkaus?

Tavallaan petraat ja treenaat rusinaasi. Ei sillä (edes) mensaa läpäistä, mutta sillä ei ole merkitystä. Se miten timantit muuttui ug-räppiin ja lyyrisiin tunnevoittoihin. Se stedi numero mikä sanoo että olet normaaliälyinen ihminen, riittää. Nyt vaan viisastuit ja näet itsesi aivan uudelleen. Sen jälkeen toivuttua masiksesta sisäinen naisellisuutesi vain laittaa sut punnertamaan vasten divaania jne. löydät ne itse. Se on TÄRKEINTÄ. Ei personal trainerin laatimat ohjeet. Jos et löydä, tai ole edes uskalias halukas, niin olet pelkkä teininen ruispillu rusinoilla maustettuna. Fitnessinä olet vain fitnes. Panisin? Kinnostaako enemmän, ei!(en siis ole SALIMAKE)

Tai sitten salimaken treenit jotta voit siinä tyhjyydessä(ÄLYttömyydessä) näyttää hyvältä pinnallisesti. Pimppi käy vain pisulla ja koskettelet sitä iltaisin. Ooh sieltä tulee elämäni mies, se SALIMAKE joka rakastaa kroppaasi(ja pimppiäsi=koska kroppasi). Sulla pari kumppania takana ja ruisleipää. Ei rumuutta tai hallaa kylmempää. Pelkkä toinen puolisko kolikosta. Ja sen kiiloitusta jatketaan?

Mitä vitun kretiineitä.

Olen palstan älykkäin joten kandee uskoa. (tai kandee kiukutella hiekkiksellä taas muiden samisten kanssa. Niin ja kertoa ettei ole käytetty ja seksiä vain parisuhteissa ja muuta pimpelipompom...)

Ei se siitä...(retorinen)

• multitool

Etunojapunnerruksen yläasento kyynärpäiden varassa, ilman liikehdintää. Älä päästä vatsaa tipahtamaan, jolloin rasitus/jännitys tavoittaa juuri vatsan seudun.
      Jalat voi olla haara-asennossa, ettei kroppa ala huojumaan. Omatavoitteelliset sekuntikestot ja toistomäärät. Välineeksi riittää lattia. Tai maanpinta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      137
      5268
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      73
      3609
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      108
      3484
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      64
      2758
    5. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      36
      2359
    6. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      118
      1705
    7. Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin

Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta
      Maailman menoa
      359
      1202
    8. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      49
      1176
    9. 49
      912
    10. PrimeTimen kaikkitietävä yli-ihminen taas superasiallisena

Joku mistään mitään tietämätön antaa täysin vääriä ohjeita ihmisille. Onneksi maailmanhistorian ylivoimaisin yleisnero k
      Ähtäri
      59
      755
    Aihe