Halvapaketti ollut pari kuukautta huoneenlämmössä.Nyt huomasin että säilytettävä viileässä.Mitä halvassa on ja voiko vielä syödä vai onko pilalla?
Halva
2
191
Vastaukset
- kjlflölödajflsd
Myydäänhän joitakin halvamerkkejä kaupassa ihan hyllyltä eli ei niitä kylmässä ole pidetty. Esim. Lidlissä kreikkalaiset halvat. Joten onkohan tuo ihan oikea tieto? Niin tai näin, avaa paketti ja katso, haista ja maista :)
- etsilleen
Halva on lähinnä seesamisiementahnaa eli tahinia makeutettuna erilaisilla sokereilla tai hunajalla, mukana erilaisia pähkinöitä hienonnettuina (pistaasia, manteleita jne..., joskus myös kasvisöljyä.
Parempi tietysti olisi, jos halva olisi ollut jääkaapin yläosassa viileässä, mutta jos se on ollut valolta suojattuna avaamattomana niin en kauhean huolissani olisi. Sen sisältämä sokeri kyllä riittää säilyttämään sen syöntikelpoisena. Avaa paketti ja haista - jos mitenkään haisee käyneelle (happamalle), älä käytä - muuten nauti hyvin mielin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503864
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342801Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262468- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51829- 1851766
- 281519
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238