Kerroppas sähkömies

odottavan aika pitkä

koska se jääkausi oikein alkaa?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulen kaiken

      Jääkausi on alkanut jo! Jos katselet hihhuleiden Antarktiksen jäätilanne kirjoittelun määrää, ollaan melkoisessa ureassa. Sillä ei tietysti ole merkitystä, että jää on rapeanohutta ja sulaa saman tien alkukesästä.

      • konitohtori.

      • luulen kaiken

      • konitohtori.
        luulen kaiken kirjoitti:

        sitä, että jäät liikkuvat merialueilla vikkelästi. So?

        Tarkoitatko, että nykyisin jäät liikkuvat jostain syystä vikkelämmin kuin ennen, koska entiset ennätykset paukkuvat nyt pitkin vuotta? Mikähän tuo syy sitten voisi olla? Tai ei tarvitse vastata. Arvaan, että aiot ehdottaa ilmastonmuutosta.


      • luulen kaiken
        konitohtori. kirjoitti:

        Tarkoitatko, että nykyisin jäät liikkuvat jostain syystä vikkelämmin kuin ennen, koska entiset ennätykset paukkuvat nyt pitkin vuotta? Mikähän tuo syy sitten voisi olla? Tai ei tarvitse vastata. Arvaan, että aiot ehdottaa ilmastonmuutosta.

        et vastannut kysymykseen. Todista, ettei merivirrat voi vaikuttaa jäiden liikkeisiin tai siihen kuinka liikkuminen ei vaikuta pinta-alaan.


      • konitohtori.
        luulen kaiken kirjoitti:

        et vastannut kysymykseen. Todista, ettei merivirrat voi vaikuttaa jäiden liikkeisiin tai siihen kuinka liikkuminen ei vaikuta pinta-alaan.

        Miksi päivänselvään asiaan pitäisi ottaa kantaa. Todista itse, että merivirrat ovat nyt jotenkin erilaisia kuin vaikkapa vuosi tai kymmenen vuotta sitten.

        Tuossa linkissä vielä selitykset pohjoisten jäiden yllättävälle hupenemiselle vuonna 2012. Eikös tuon saman mekanismin pitäisi toimia etelässäkin?
        http://nsidc.org/arcticseaicenews/2012/08/a-summer-storm-in-the-arctic/


      • luulen kaiken
        konitohtori. kirjoitti:

        Miksi päivänselvään asiaan pitäisi ottaa kantaa. Todista itse, että merivirrat ovat nyt jotenkin erilaisia kuin vaikkapa vuosi tai kymmenen vuotta sitten.

        Tuossa linkissä vielä selitykset pohjoisten jäiden yllättävälle hupenemiselle vuonna 2012. Eikös tuon saman mekanismin pitäisi toimia etelässäkin?
        http://nsidc.org/arcticseaicenews/2012/08/a-summer-storm-in-the-arctic/

        Hienoa! Denialisti myöntää merivirtojen vaikuttavan jäiden liikkeisiin (joka on enemmän kuin itsestäänselvää)

        jos asia on päivänselvä ja merivirrat vaikuttavat jäiden liikkeisiin, niin miksi alarmisoit turhaa alarmia?

        muuten isoimpaan eroon pohjoisella ja eteläisellä pallonpuoliskolla saat itse ottaa selvää. Se liittyy jotenkin onko alla maata vai ei.


      • konitohtori.
        luulen kaiken kirjoitti:

        Hienoa! Denialisti myöntää merivirtojen vaikuttavan jäiden liikkeisiin (joka on enemmän kuin itsestäänselvää)

        jos asia on päivänselvä ja merivirrat vaikuttavat jäiden liikkeisiin, niin miksi alarmisoit turhaa alarmia?

        muuten isoimpaan eroon pohjoisella ja eteläisellä pallonpuoliskolla saat itse ottaa selvää. Se liittyy jotenkin onko alla maata vai ei.

        Nyt luulet kaiken luuli kyllä olemattomia. Konitohtori ei koskaan alarmisoi. Jos konitohtori kertoikin, että etelän jäät olivat myös miniminsä aikana ennätyslaajat, niin tuo oli vain tosiasia eikä mikään alarmi. Mitään pahaa ei ole tapahtumassa ja luulet kaiken voi nukkua yönsä rauhassa.


    • Sähköteurastaja

      Uusimman otsonitieteen mukaan jääkausi alkaa kun ilmakehän
      otsonisäätönuppi on väännetty kaakkoon.

    • nauretaanalarmisteil
      • nauretaanalarmisteil

        ja vielä jatkoa. Hakusanalla: "antarctica sea ice extent" saadaan vain 11100 hakutulosta, vuodesta 2013 lähtien. Vaikuttaa selvästi,ettei Gaian tutkijat halua tutkia Antarktista, kuten pohjoista merialueita.

        Olisiko hahattelublogeilla selitys tähän? Sähköteurastaja asiantuntijana varmaan voi vastata tähän salaliittoepäilyyni?

        http://scholar.google.fi/scholar?hl=fi&as_sdt=0,5&as_ylo=2013&as_vis=1&q=antarctica sea ice extent


    • Sähköteurastaja

      Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, toista on vain haettu enemmin kuin toista.

      Ei se Google ehkä itte manipuloi, mutta se on ohjattavissa kun palkkaa
      10 000 ilmastolähettilästä ploggaamaan vaikkapa SkS,ään.

      Nostaahan monikin ilmastoaktivisti Mikon pisteitä, kun minä en
      pahemmin siteeraa häntä, onhan tämäkin manipulaatiota, mutta
      saahan sitä katsoa täältä, jos haluaa tietää mitä tarkoitin suttauksillani.

      Toi WOT on kinkkisempi juttu, ja sitä käytetään väärin massapeukutuksilla.

      Se on menettänyt itse luotettavuutensa luotettavuusmittarina väärinkäytön tuloksena.

      Ei ongelma ole tämännäköinen, mutta neuvoja en anna, koska en koske moiseen, kun ei tarvi.

      https://chrome.google.com/webstore/detail/wot/bhmmomiinigofkjcapegjjndpbikblnp

      Ilkka

      • viherpeipponen

        tarkoitatko, että et lue tieteellisiä julkaisuja vaan keräät vain blogeja?


    • libra1

      Google Scholar on julkaisuhaku, se ei ole samanlainen hakukone kuin perus-Google.

      Muitakin on mutta ne ovat maksumuurin takana, laajin ja luotettavin lienee Thomson-Reutersin Web of Science.

      Suunnilleen samat osumamäärät ne kuitenkin antavat yllämainituilla merkkijonoilla - Web of Science vähemmän koska sen kriteerit jullkaisuille ovat tiukemmat.

    • Sähköteurastaja

      No eihän ne haut todista sivun oikeellisuudesta, vaan montako
      kertaa siellä on käyty.

      Vain johtavimman ilmastokallonporaajan Lewandorskyn hutkimuksissa on muka todistettu hakujen lukumäärän olevan "tieteellinen" todiste jostain.

      Se voi todistaa kyllä mielenkiinnosta sivustoa kohtaan, tai maksetusta mielenkiinnosta.

      Muistan kun ex. akkavainaan tytär oli Keskisen miss miljoona kisoissa yleisön
      suosikki, niin emäntä soitti ainakin 50 kertaa ja pakotti minutkin useampaan suoritukseen, mutta lopullinen miljoona jäi saamati, jonka seurauksena emäntä epäili jotain kähmintää suoritetun äänestyksessä tai sermien takana.

      Ilkka

      • itt---

        Aika totaalisesti pihalla olet kyllä asiasta.

        Hakukone ei mittaa sitä montako kertaa jossain linkissä on käyty. Ei todellakaan. Se antaa osumalukumäärän sen mukaan kuinka monen linkin sisällöstä löytyy sama merkkijono kuin se mikä oli haussa annettu.

        Jos netissä on yksi ja vain yksi sivu jolla esiintyy merkkijono "9rrqeorqrewoir" niin hakukoneen osumalukumäärä on yksi. Ei kaksi tai viisi.

        Tämän rautalangemmasti en osaa asiaa selittää, kai pitäisi yli viisivuotiaan tasolla olevan mokoma ymmärtää?


    • mutteritlöysällä

      tarkoitatko, että kaikenlaisia hullujen blogikirjoituksia netissä selaavat tietämättömät kouluakäymättömät mutuilijat luulevat tieteellisiksi tutkimuksiksi?

    • Sähköteurastaja

      No luulethan sinäkin reenpissi pamfletteja ja SkS,ää tieteellisiksi
      tutkimuksiksi, muttei se tee niistä tieteellisiä, enintään uskontotieteellisen tutkimuksen kohteen.

    • sähkömies

      Jääkauden piti alkaa tänä vuonna, mutta ilmaston lämpeneminen esti sen.

    • Sähköteurastaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe