Mensan jäsenyys

Ahava

Pääsin Mensan jäseneksi. 162 tuli testeistä. Voi hitto kun oon ihan pölkkypää. En ole trolli. Mulla on elämä aika huonolla tolalla. Vaimo lähti kolme kuukautta sitten. Töistä irtisanottiin minut kuukausi sitten. Selästäni löydettiin pahanlaatuinen kasvain viime viikolla joten leikkaus on edessä ja mahdolliset sytostaattihoidot. Vielä ei ole varma onko tauti levinnyt muualle elimistöön mutta lääkärin mukaan magneettikuvien perusteella on syytä epäillä sitä.

Pölkkypäänä pidän itseäni koska mulla on mm lukihäiriö ja esimerkiksi yhdyssanat on mulle tajuttoman vaikeita. En ole myöskään sosiaalisesti lahjakas. Sen sijaan olen matemaattisesti hyvin lahjakas. Siitä huolimatta elämäni ei tosiaan ole menestystarina. Oon reilut 50 v ja nyt on tosiaan vaimo lähtenyt, työt loppuneet ja jonkin sortin syöpä iskenyt joten ei tämä matemaattinen älykkyys tai kuviotestien hoksaaminen välttämättä takaa menestystä elämässä.

Että semmoinen tapaus tällä kertaa.

12

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksksi

      Koska pääsit jäseneksi? Oisin kuvitellut, että lukihäiriön kanssa hankalaa päästä testistä läpi...

      • ksksi

        Tai koska testattiin siis...


      • ksksi
        ksksi kirjoitti:

        Tai koska testattiin siis...

        ja kuka testas :)


      • Tavallinen tallaaja
        ksksi kirjoitti:

        ja kuka testas :)

        Ja miten testistä on saatu 162, kun testi on rajattu 135?


      • 2+13
        Tavallinen tallaaja kirjoitti:

        Ja miten testistä on saatu 162, kun testi on rajattu 135?

        Eikös tuo rajaus ole vain nettitestissä?


      • ksksi
        2+13 kirjoitti:

        Eikös tuo rajaus ole vain nettitestissä?

        >135 paras minkä voi saada virallisessa.


    • Luulen näin.

      No et sinä kyllä kovin älykäs ole, kun et ottanut selville mikä on se yläraja minkä saa tietoonsa tuosta testistä. Särähti ensimmäisenä viestistäsi tuo tulos, ennen kuin luin kenenkään viestejä. Olisin tehnyt paremman provon n 100 äo:llani.

      • Sherlok

        Ei ihmisen älykkyyttä voi päätellä yhden virheen perusteella.


      • 474774747747474

        Käytännössä aikarajoitetuissa testeissä ei voi olla todellista ylärajaa, sillä samalla tuloksella toinen testattava saattaa olla käyttänyt testiin vain osan sallitusta ajasta ja näin hänen älykkyytensä olisi siis testikriteerien perusteella korkeampi kuin koko testiajan käyttänyt. Testeissä ei kuitenkaan huomioida tätä eroa.

        Älykkyys ei kuitenkaan ole sadan metrin juoksukilpailu, joten aikarajoitettujen testien käyttäminen älykkyyden määrittämiseen ei ole kovin älykästä.


    • 4747477

      Ohje: jos joudut sytostaattihoitoon, niin kolmen päivän paasto ennen hoitoa muuttaa terveet solusi paremmin myrkkyjä kestäviksi ja säilyt paremmassa kunnossa.

      Perustuu siihen, että paasto aiheuttaa suojausreaktion terveissä soluissa, mutta syöpäsolut eivät siihen pysty, joten hoito toimii turvallisemmin ja myös suuremmat lääkeannokset voivat olla mahdollisia. Suojausreaktio siis vähentää lääkkeen haitallisuutta niissä terveissä soluissa.

      Asiasta oli televisiossa dokumentti joskus kesällä.

      • Tavallinen tallaaja

        No tämähän sopi aiheeseen ku nyrkki silmään


      • 47474747474774
        Tavallinen tallaaja kirjoitti:

        No tämähän sopi aiheeseen ku nyrkki silmään

        Tietysti sopii, sillä aloittajalla on akuutti ongelma ja lisäksi on arvioitu systostaattien vaikuttavan älykkyyteen, kun aivojen huolto heikkenee kantasolujen vähentyessä.
        Paastolla voi selvästi vähentää sytostaattien haitallisuutta terveille soluille ja vointi on parempi tai jopa ihan tavallinen heti hoidon aikana ja oletettavasti aivojen huolto pelaa kokolailla entisen kaltaisesti, kun kantasolut säilyvät paremmassa kunnossa.

        Mutta sinähän tietysti itse tiesit tämän kaiken jo valmiiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      56
      2979
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2818
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      34
      1977
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1922
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1727
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1432
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      93
      1200
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe