Jos ihminen jättäytyy tahallaan työelämästä, ei halua koskaan mennä töihin ja elää verorahoilla niin onko hän auttomaattisesti luuseri? Onko loisistä mitään hyötyä kenellekään?
Ovatko elämäntapatyöttömät luusereita?
18
210
Vastaukset
- oikeistopopulisti
On. Yleensä tuon "valinnan" taustalla yksinkertaisesti se, että ei ole saanut töitä ja lisänä huonoja luonteenpiirteitä kuten laiskuus, tyhmyys, epäsosiaalisuus. Sitten vain huudellaan, että "en olis halunnutkaan".
- ---------------
Sitten kun saat sen 10000e/kk duunin ja päätät silti jäädä elämäntapatyöttömäksi, niin voin kunnioittaa valintaasi. Muussa tapauksessa olet pelkkä luuseri, joka keksii tekosyitä ja "periaatteita" luuseriudelleen.
- asvbre
No ei tuohon ole henkistä pääomaa kovinkaan monilla. Jos rahkeet riittää johonkin 3000e/kk palkkaan niin sama olla työtön.
- 11+14
Jos saan vaikka 1000e/kk tekemättä mitään ja ei tarvitsisi edes käydä työkkärissä, niin voisin ottaa mielummin 1000e/kk kuin käydä töissä sen 10k eteen.
- lottamari<3
Tässä yhteiskunnassa tuollainen loisiminen on mahdototonta. Kela ja sosiaalihuolto eivät myönnä korvauksia muuta kuin hyvin pätevillä syillä, eli elämäntapatyöttömiä tuskin on olemassa. Elämäntapatyöttömänä ilman yhteiskunnan tukitoimia ei voi tulla toimeen.
Jos on pätevä syy sille, että ei kelpaa työelämään, niin siitä pitää olla lääkärin b-lausunto joko fyysinen tai psyykkinen krooninen sairaus, joka estää työelämässä pärjäämisen.
Mies, joka ei viitsi tehdä töitä ja jättäytyy naisen elätettäväksi on luuseri. Mies, jolla on sairaus, eikä voi tehdä töitä, mutta saa työkyvyttömyyseläkkettä ja on muuten kunnollinen ei ole luuseri, hänestä voi naiselle olla paljon iloa ja apua :)- pottis!
pottajari on kyllä niin kuutamolla maailman menosta, mikä näkyy tästäkin kirjoituksesta kuten muistakin.
- huomhuomhuom
Tällä palstalla burb on elämäntapaloisijA.
On. Ei.
- aabbccddeeff
Niin kauan kun omasta kouluttautumisestaan mitään omasta pussista maksamaton ammattimies tekee osan töistään "pimeesti" ts.jättää maksamatta veroja, jotta tämä yhteiskunta toimisi tasa-arvoisemmin, niin hänenlaisenaan en tänne kirjoittelisi.
Hyökkäys on paras puolustus, projisoidaan näkemään toisessa se itse tekemä pihistys.
Ynnä muut yhteistiä varoja eli veroja kiertävät porsaanreiän löytäjät, vakuutuskikkailijat, leikisti mt-sairaat ym.sairaat ennenaikaiset eläkkeelle päässeet. Kyllä tätä materiaalia löytyy. Asiat ovat harvoin mustavalkoisia. Harva on täysin vapaaehtoisesti tai toisaalta täysin vastentahtoisesti työttömänä. Itse voisin aivan hyvin kokeilla työntekoa, olisihan se ainakin vaihtelua jos ei muuta. Mutta asia ei kiinnosta niin paljon, että sen vuoksi viitsisi värkätä sadoittain personoituja hakemuksia, laatia video-CV:eitä jne. mitä nykyisin töihinpääsyyn vaaditaan.
- 10+1
"viitsisi värkätä sadoittain personoituja hakemuksia, laatia video-CV:eitä jne. mitä nykyisin töihinpääsyyn vaaditaan."
Ja tässä sen näkee: elämäntapatyöttömiltä puuttuu sinnikkyys ja tahto tehdä asioita. Olen itsekin kirjoittanut elämäni aikana satoja CV:tä (video-CV:tä en nyt kuitenkaan) erilaisia firmoille, sekä suomeksi että englanniksi. Pisin aika jonka olin työttömänä oli kaksi viikkoa.Palkkatuettujen pakkaajan ja porrassiivoojan duunien, joista jää käteen 100€ enemmän kuin työttömänä, vuoksi ei tuollaista kuitenkaan viitsi tehdä. Suuntaan sinnikkyyteni henkilökohtaisesti palkitsevampiin asioihin.
- -------------------
outsider1 kirjoitti:
Palkkatuettujen pakkaajan ja porrassiivoojan duunien, joista jää käteen 100€ enemmän kuin työttömänä, vuoksi ei tuollaista kuitenkaan viitsi tehdä. Suuntaan sinnikkyyteni henkilökohtaisesti palkitsevampiin asioihin.
Kannattais ehkä hankkia koulutus alalle, joka kiinnostaa ja jolta työllistyy. Itse olen onneksi teen työtä, joka on henk.koht. palkitsevaa. En ymmärrä ihmisiä, jotka tekee työtä pelkän rahan vuoksi, ellei palkka ole huomattavan suuri. Kiinnostavaa työtä voi tehdä pienemmälläkin palkalla.
------------------- kirjoitti:
Kannattais ehkä hankkia koulutus alalle, joka kiinnostaa ja jolta työllistyy. Itse olen onneksi teen työtä, joka on henk.koht. palkitsevaa. En ymmärrä ihmisiä, jotka tekee työtä pelkän rahan vuoksi, ellei palkka ole huomattavan suuri. Kiinnostavaa työtä voi tehdä pienemmälläkin palkalla.
Minun taustoillani lääkis/hammaslääkis lienevät melkein ainoat koulut, joista olisi vielä realistiset mahdollisuudet työllistyä. Hoitajakoulutus olisi myös, mutta en läpäise niiden psykologisia testejä. Monelle olisi tosin kivi kengässä sekin, että totaalisyrjäytynyt keski-ikäinen alkoholisti veisi jonkun reippaan nuoren paikan lääkisestä. ;D
- työteliäslaiska
Hän on yksinkertaisesti vajaa. Vajaamielinen.
- aabbccddeeff
Oletkos sinä käynyt 6 vuoden oikeustieteellisen opinnot ja valmistunut omia varojasi käyttäen tuomariksi?
Vai oletkos helpolla ilman omaa rahapanostustasi, tuhlaamatta montaa vuotta koulutukseesi, oppipoikaharjoittelijan virassa, palkkaa sinäkin aikana saanut ammattimies eli duunari? Kelpo kuukausipalkka juoksee, ei opintolainarästejä, kun aina välillä pihistää valtion verorahoja.
Niin kauan kun kukaan ihminen ei pihistä valtion verorahoja, ei kandeis tulla tänne vouhkaamaan muiden ihmisten tekemisistä ja ratkaisuista. - ht ...
"-- niin onko hän auttomaattisesti luuseri?"
Monien silmissä luultavasti on, mutta oikeasti ei välttämättä ole.
"Onko loisistä mitään hyötyä kenellekään?"
Ei tietenkään ole.
Kun tarpeeksi kauan näkee tätä maailman menoa, ja tajuaa että kaikki vetävät vain mahdollisuuksien mukaan kaikkia tukia, yms. kotiinpäin aina kun laki sen sallii (ja ne muutamat rikolliset ja huijarit muulloinkin) - niin ymmärtää myös sen että siinä voi joko jäädä jalkoihin ja tyytymättömäksi työmyyräksi, joka kustantaa muiden elämää, tai sitten voi olla oman elämänsä herra ja tehdä lain ja säädösten puitteissa ihan niin kuin itse parhaaksi katsoo.
Jos on tyytyväinen johonkin mitättömään työttömyyspäivärahaan, niin siitä vaan työttömäksi.
Jos on ollut astetta viisaampi ja kuulunut johonkin työttömyyskassaan ja ansainnut sitä ennen hyvin, niin sitten sittenhän sitä pääsee keskivertosuomalaista paremmille ansiolle jopa tekemättä mitään. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Valitettavasti yhteiskunta on sen verran tyhmä että maksaa. Ja koska se on täysin laillista, niin eipä siihen ole muilla mitään sanomista - paitsi lakia muuttamalla. Toki lakikin rajoittaa tuota loisimista pariin vuoteen kerrallaan. Tai ainakin sen jälkeen menee rahojen pummaaminen sossusta vaikeammaksi.
Itse en ketään valinnoistaan tuomitse kunhan ei lakia riko. Mutta mitään moraalisia kehuja en myöskään niille jakele joiden mielestä on ok elää loisena yhteiskunnan (eli muiden ihmisten) siivellä.
Tällä hetkellä ainakin itse taidan kuulua yhteiskunnan nettomaksajiin. Veroja kyllä menee, mutta hyvin vähän tulee verovaroin kustannettuja asioita käytettyä. Kaapista löytyy kyllä paketti buranaa, josta on verovaroin maksettu suurin osa. Mutta nekin ovat menneet jo lähes käyttämättöminä vanhoiksi joskus vuosi sitten. Kyllä kannatti veroja maksaa niin ei ainakaan päätä jomota. :)
Ehkä onkin syytä alkaa ottamaan vähän jotain muitakin hyötyjä yhteiskunnalta takaisin. Että ei muuta kun loisimaan. - tippa linssissä
Taas tätä samaa kitinää työttömistä. Olisi kiva tietää millaiset "voittajat" meitä täällä ohjeistavat, löytyykö teiltä hienot autot ja kämpät ja kauniit naiset vai oletteko vain surkimuksia jotka raatavat alle kolmen tonnin palkalla ja kuuntelevat ruman ämmänsä mäkätyksiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317796
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455330- 594832
- 763517
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162035Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322001- 311859
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441707- 381662
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1411591