"Seurustelen"

luovuttaja?

Kuinka monesti sinkkunaiset antavat pakit tällä tavalla? Olen tehnyt kaksi aloitetta elämäni aikana ja molemmat kerrat sain tuollaisen vastauksen. Ensimmäisen kanssa kävi ilmi, että hän todellakin seurusteli.

Toinen tapaus oli vähän erilainen. Hän jutteli mielellään minun kanssani ja hymyili. Kun sanoin hänelle, että haluaisin nähdä hänet, kun hän ei ole töissä (erikoisliikkeen myyjä), niin hän meni hetkeksi mykäksi ja punastui, mutta sai sitten vastattua, että seurustelee. Menin vielä uudestaan liikkeeseen myöhemmin ja hän punastui ja meni vaikeaksi heti nähdessään minut. Olisiko tässä pitänyt itsepintaisesti kysyä useamman kerran?

11

147

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet tehnyt kaksi aloutetta elämäsi aikana ja nyt jo luovuttamassa?!
      Tee kaksi aloitetta viikossa niin voi tulla tuloksiakin.

• luovuttaja?

Nimimerkkini koskee tuota toista antamaani esimerkkiä, jossa kenties luovutin liian nopeasti.

• No en kyllä pystyisi noin suoraan valehtelemaan asiasta joka kuitenkin on selkeästi määriteltävissä. Jos miehen seura ei miellyttäisi ja haluaisin päästä hänestä eroon loukkaamatta, niin mieluummin keksisin jotain epämääräisempää, kuten että olen kiireinen tjsp (sillä eiköhän sitä jotain kiireitä saa helposti kehitettyä jos niitä ei ennestään ole, mutta seurustelukumppania on vähän vaikeampi itselleen taikoa jos joutuukin tilille sanomisistaan).

En ymmärrä miksi edes tuossa ap:n mainitsemassa jälkimmäisessä tilanteessa kannattaisi edes pohtia uudemman kerran kysymistä. Vaihtoehdothan ovat, että nainen oikeasti seurustelee (todennäköisempi minusta) tai se, että ei seurustele, mutta haluaa muuten vain päästä epäkiinnostavasta miehestä eroon eikä siihen hätään keksi parempaakaan valetta. Eli mitä järkeä olisi jatkaa naisen grillaamista kummassakaan näistä tapauksista, en tajua.

• Tai no, siis voihan olla teoreettisesti mahdollista että seurusteleva nainen olisi tyytymätön kumppaniinsa ja haluaisi vaihtaa parempaan, jollaisena mahdollisesti voisi tämän iskemään tulleen miehen nähdä. Eli tuo tapaus on mielestäni potentiaalisempi tilanne, jos nyt haluaa sille suhteiden rikkojan tielle lähteä. Mutta siinä tapauksessa että nainen on käyttänyt tuota vain tekosyynä torjuntaan olisi äärimmäisen typerää alkaa kyselemään uudestaan. Siinä mies tekee itsestään naisen kannalta vain entistä luotaantyöntävämmän.

Eli jonkinlaista sosiaalista pelisilmää voisi yrittää käyttää näissä asioissa.

• stellaria81 kirjoitti:

Tai no, siis voihan olla teoreettisesti mahdollista että seurusteleva nainen olisi tyytymätön kumppaniinsa ja haluaisi vaihtaa parempaan, jollaisena mahdollisesti voisi tämän iskemään tulleen miehen nähdä. Eli tuo tapaus on mielestäni potentiaalisempi tilanne, jos nyt haluaa sille suhteiden rikkojan tielle lähteä. Mutta siinä tapauksessa että nainen on käyttänyt tuota vain tekosyynä torjuntaan olisi äärimmäisen typerää alkaa kyselemään uudestaan. Siinä mies tekee itsestään naisen kannalta vain entistä luotaantyöntävämmän.

Eli jonkinlaista sosiaalista pelisilmää voisi yrittää käyttää näissä asioissa.

Juu, sitä ei uskokaan miten päästäni pyörällä aloin itsekin olla entisen luokkalaiseni tapauksessa kun kuitenkin silmäpeliä ja muuta kevyttä flirttiä oli herran puolelta jo kahden vuoden ajan tullut, joten ei voi sanoa etteikö todellakin olisi tehnyt mieli antaa "lähtöhalauksesta" kirvonneen pitkittyneen halailun jatkua hänen ollessaan lähdössä kotiinsa eräistä bileistä. Mutta koska oli kuitenkin varattu ja mikä vielä pahempaa, ollut kyseisessä suhteessa jo muutaman vuoden (naisen puolelta suhde kuulemma oli tosin onneton, sain jälkeenpäin kuulla että mies haukkui tätä kännissä ja haukkui naista myös selvinpäin kavereilleen, joten aika moni ihmetteli miksei nainen kuitenkaan eronnut, mutta ei se silti vaikuttanut siihen että varatun kanssa ei oman moraalini mukaan olla jos tämän varatuksi tietää), niin työnsin pienestä hiprakastani huolimatta hänet sitten pois, tosin en voinut kuitenkaan olla naurahtamatta sanoessani että sen piti nyt vaan mennä ja tyyppi huomasi varmasti äänensävystäni että olin kyllä nauttinut sen läheisyydestä...

Olen kuitenkin ihan varma, ettei se varatun kanssa vehtaaminen olisi tuonut mitään muuta kuin syyllisyyden ja häpeän tunteet, vaikka mulla niiden parin vuoden aikana virinneitä tunteita olikin. Oman kokemukseni perusteella olen siis ihan samaa mieltä kuin stellaria, suhteiden rikkoja on ihan oikea termi kuvaamaan tuollaista, koska niitä vahvoja tunteitaankin voi vastustaa jos niin on päättänyt tehdä.

Tunteilleenhan sinänsä ei voi mitään eivätkä ne tietenkään ole väärin, ne vain tulevat jos ovat tullakseen. Mielestäni tuo punastelu voisi viitata mahdollisen kiinnostuksen tapauksessa siihen, että nainen ehkä pitää salaisesti ap:ta kiinnostavana, mutta ei kehtaa tätä ap:lle paljastaa koska ei kuitenkaan halua pettää poikaystäväänsä. Ihan luonnollista ja ok, koska ei tosiaan tekojen puolelle mennä.

• ATMaisteri
        marianne89 kirjoitti:

Juu, sitä ei uskokaan miten päästäni pyörällä aloin itsekin olla entisen luokkalaiseni tapauksessa kun kuitenkin silmäpeliä ja muuta kevyttä flirttiä oli herran puolelta jo kahden vuoden ajan tullut, joten ei voi sanoa etteikö todellakin olisi tehnyt mieli antaa "lähtöhalauksesta" kirvonneen pitkittyneen halailun jatkua hänen ollessaan lähdössä kotiinsa eräistä bileistä. Mutta koska oli kuitenkin varattu ja mikä vielä pahempaa, ollut kyseisessä suhteessa jo muutaman vuoden (naisen puolelta suhde kuulemma oli tosin onneton, sain jälkeenpäin kuulla että mies haukkui tätä kännissä ja haukkui naista myös selvinpäin kavereilleen, joten aika moni ihmetteli miksei nainen kuitenkaan eronnut, mutta ei se silti vaikuttanut siihen että varatun kanssa ei oman moraalini mukaan olla jos tämän varatuksi tietää), niin työnsin pienestä hiprakastani huolimatta hänet sitten pois, tosin en voinut kuitenkaan olla naurahtamatta sanoessani että sen piti nyt vaan mennä ja tyyppi huomasi varmasti äänensävystäni että olin kyllä nauttinut sen läheisyydestä...

Olen kuitenkin ihan varma, ettei se varatun kanssa vehtaaminen olisi tuonut mitään muuta kuin syyllisyyden ja häpeän tunteet, vaikka mulla niiden parin vuoden aikana virinneitä tunteita olikin. Oman kokemukseni perusteella olen siis ihan samaa mieltä kuin stellaria, suhteiden rikkoja on ihan oikea termi kuvaamaan tuollaista, koska niitä vahvoja tunteitaankin voi vastustaa jos niin on päättänyt tehdä.

Tunteilleenhan sinänsä ei voi mitään eivätkä ne tietenkään ole väärin, ne vain tulevat jos ovat tullakseen. Mielestäni tuo punastelu voisi viitata mahdollisen kiinnostuksen tapauksessa siihen, että nainen ehkä pitää salaisesti ap:ta kiinnostavana, mutta ei kehtaa tätä ap:lle paljastaa koska ei kuitenkaan halua pettää poikaystäväänsä. Ihan luonnollista ja ok, koska ei tosiaan tekojen puolelle mennä.

"(naisen puolelta suhde kuulemma oli tosin onneton, sain jälkeenpäin kuulla että mies haukkui tätä kännissä ja haukkui naista myös selvinpäin kavereilleen, joten aika moni ihmetteli miksei nainen kuitenkaan eronnut, mutta ei se silti vaikuttanut siihen että varatun kanssa ei oman moraalini mukaan olla jos tämän varatuksi tietää)"

Juuri näin käyttäytyvä itsevarma jännämies sytyttää naisen kun vaan vähän heittää pelimiestaktiikkaa kehiin.

Teit kyllä oikein sanoessasi ei pettämiselle, plussa siitä.

• ATMaisteri
        marianne89 kirjoitti:

"Tunteilleenhan sinänsä ei voi mitään eivätkä ne tietenkään ole väärin, ne vain tulevat jos ovat tullakseen."

Tämä ei kylläkään ollut totta. Tunteideen syntymiseen vaikutti flirtti, jonka olisit varmasti voinut halutessasi estää ja pitkä halaus, josta olisit voinut irtautua nopeammin, jne.

Vanhan säännön mukaan, kun nainen käyttää sanaa "vain" - ei hän kerro koko totuutta.

Esimerkkejä:

- meillä vain oli sitä kemiaa
        - kaikki vain tapahtui
        - jotkut vain ovat mitä ovat

• marianne89...
        ATMaisteri kirjoitti:

"Tunteilleenhan sinänsä ei voi mitään eivätkä ne tietenkään ole väärin, ne vain tulevat jos ovat tullakseen."

Tämä ei kylläkään ollut totta. Tunteideen syntymiseen vaikutti flirtti, jonka olisit varmasti voinut halutessasi estää ja pitkä halaus, josta olisit voinut irtautua nopeammin, jne.

Vanhan säännön mukaan, kun nainen käyttää sanaa "vain" - ei hän kerro koko totuutta.

Esimerkkejä:

- meillä vain oli sitä kemiaa
        - kaikki vain tapahtui
        - jotkut vain ovat mitä ovat

No, flirttailussa ei ole sinänsä mitään pahaa jos se katseiden ja hymyjen tasolla pysyy, ja käytännössä en sitä kauheasti lietsonut kun vastasin siihen korkeintaan hymyllä ja juttelemalla, mutta aika yleisellä tasolla niitä näitä mitä tuttavienkin kanssa juteltaisiin (eli siihen ei likaisia puheita sisältynyt, kerran alkuaikoina annoin vain numeroni hänen sanottuaan että voitas joskus mennä kaveriporukoidemme kanssa samoihin baareihin, mutta silloin en edes vielä tiennyt tyypin olleen varattu kun se ei kauheasti koulussa sitä näyttänyt vaikka tyttöystävänsä samassa koulussa kanssamme olikin ja se ei sattunut koskaan kuitenkaan soittamaan). Ja joo, ajatuksissani kyllä kaiken aikaa toivoin että olisipa hän ollut sinkku, ja se varmaan on vielä korostanut noissa tilantiessa hymyäni, mutta hymyilyllä nyt muutenkin ilmaistaan positiivisia tunteita ja joskus sitä käytetään ihan vain kohteliaisuutena. Flirtti oli jokatapauksessa kuitenkin sen verran viatonta, että vaikka katseista ja siitä tavasta jolla tyyppi hymyili olin osannut aavistaa sen olleen mahdollisesti kiinnostunut jo aika alkuvaiheessa, niin olin jo ehtinyt ajatella erehtyneeni ennen kuin nuo bileet sitten niiden kahden vuoden päästä koittivat.

Todettakoon vielä että ulkonäöltään tyyppi ei ollut mielestäni kovin kummoinen eikä erottunut muusta joukosta perusulkonäöllään (ja lisäksi myös mua selvästi lyhyempi ja hieman tukevakin, eli ei kuitenkaan se stereotyyppinen "alfauros"), eikä ollut siksi myöskään herättänyt mussa mitään sen suurempia vielä ensikeskustelumme aikana vaan vasta huomattuani kuinka poikkeuksellisen upeat silmät sillä oli, oli se alkanut vaikuttaa yhtäkkiä suloiselta ja hurmaavalta muutenkin, varsinkin kun juuri katseillahan olimme pelanneet eli silmillä oli sellaisessa pelissä suuri merkitys. Eihän se toki välttämättä poista sitä etteikö voisi olla pelimiestaidot verissä (ilmeisesti oli kun myöhemmin sain tietää muualta myös pettäneen sitä tyttöystäväänsä muutenkin) ja niiden ilmitulleiden faktojen valossa uskon näin jälkeenpäin hänen olleen aika kusipäinen perimmäiseltä luonteeltaan olleenkin.

• Ex PUA

Jos nainen on sinusta kiinnostunut, eikä niin kovin kunniallista mallia, se tekee päinvastoin.

Esim. Minulle on käynyt niin, että kämppiksensä kanssa asunut nainen paljastui avoliitossa asuneeksi.

Totuus saatetaan paljastaa ehkä vasta kun on jo liian myöhäistä, tai kun miehelle perääntyminen tuntuu mahdollisimman suurelta uhraukselta. Naismaista juonittelua - ja jos poikkis saa tietää, niin sinä tiedät kuka oli se "viettelijä joka ajoi siveän ja viattoman naisen imemään vierasta kullia baarin vessassa".

Jotkut totta kai voivat valehdella että seurustelevat, jotkut voivat keksiä jonkun toisen valheen.

Pelimiesyhteisön tyypillinen haavoittuvaisuus on tässä, että jos nainen osoittaa ettei häntä kiinnosta, niin silti yrität näpytellä hänen kuvitteellista suostuttelunappiansa (se ei-kuvitteellinen sijaitsee siellä pikkupöksyissä ja sitä ne näpyttelee joskus itsekseensä, heh heh!), mikä sinällään on taas yksi PUA-ristitiita - ole mies joka elää naisten kanssa yltäkylläisyydessä ja joka toimii valitsijana. :D

Tahtoo sanoa, että ei kannata vaivata päätänsä.

Ja jopa sen että nyt on aika siirtyä eteenpäin.

Ymmärrän kyllä että aloitteiden teko, etenkin kokemattomalle miehelle on yhtä tuskaa.

Onnistuminen = hyvä itseluottamus.

Pakit = huonompi itseluottamus.

Pelimiesopit tuossa taas neuvoisivat kuinka kasvatetaan jälkimmäistä, ja toivotaan että se desensitoisi sinut jatkossa pakeille.

Itse ehdotan että etsit merkkejä naisista jotka voisivat olla sinusta kiinnostuneita, ja sinä heistä, ja ala sitten lähestyä uudestaan.

• "Naismaista juonittelua - ja jos poikkis saa tietää, niin sinä tiedät kuka oli se "viettelijä joka ajoi siveän ja viattoman naisen imemään vierasta kullia baarin vessassa". "

No kyllä saa sellainen poikaystäväkin totaalisen hölmö olla, joka uskoo ettei selvästi pettänyt nainen voinut muka teolleen mitään...

• Ex PUA
        marianne89 kirjoitti:

"Naismaista juonittelua - ja jos poikkis saa tietää, niin sinä tiedät kuka oli se "viettelijä joka ajoi siveän ja viattoman naisen imemään vierasta kullia baarin vessassa". "

No kyllä saa sellainen poikaystäväkin totaalisen hölmö olla, joka uskoo ettei selvästi pettänyt nainen voinut muka teolleen mitään...

Olen samaa mieltä.

Mutta sitä ne tuppaavat yrittämään, ja kyllä osa miehistä tuntuisi olevan sen verran ulalla ja syvällä tuossa "nainen aina uhri, mies aina hirviö"-aivopesussa että tuollainenkin tekosyy menisi hyvin läpi.

Kummallista sinänsä, että pua-jutuissa tuossa mennään kyllä ihan uusiin vajakkiuuden maailmoihin, jos se ei vielä riitä, että ne opettavat suoraan olemaan aisureita, niin niillä on kanssa tämä että toisaalta nainen on eläimellinen robotti jonka on "pakkokin" pettää jos toinen vaan pelaa sitä. Tämä liittyy siihen että epämääräisellä ja mystisellä "pelillä"sitten saa kuka tahansa ätmi "täydellisen kympin naisia" ilman että asiaan liittyy raha, status, ulkonäkö tai edes naisen sivilisääty.

Vastaavasti, jos nainen sitten tekee näille pupeille vittumaisuuksia, ei naisella ole siitä mitään vastuuta vaan jollain toisella on ollut vaan parempi peli. Tai mieheltä puuttuu itsekehitystä. Mutta koskaan naiselta ei puutu kypsyyttä, itsetutkiskelua tai vastuuta, sillä toisaalta nainen on jokin jumalatar, toisaalta aivoton kävelevä pillu joka ei kerta kaikkiaan voi mitään itselleen.

Todella sairas ja idioottimainen ajatusmaailma, tiedän, mutta ne ovat näitä aikamme lieveilmiöitä.

Oli kyse pupeista tai muista valkoritareista, on se että niille naisen KUULUUKIN olla hemmoteltu kakara, johon pitää "reagoida kuin mies" eli niellä tämän paskaa ilman mitään (itse)kritiikkiä.

Joten totta kai lutkat ovat enemmän kuin mielissään kun voivat käyttää tuota haavoittuvaisuutta hyväkseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      161
      3538
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      63
      2763
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2140
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      133
      1721
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      82
      1617
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1554
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1492
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      99
      1244
    9. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1138
    10. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    Aihe