Miten hovioikeus käännetään kirjaimellisesti englanniksi? Court court?
Vastaukset 5
Jos haluat englanniksi selittää, mitä ”hovioikeus” on alkujaan tarkoittanut, niin voisi sanoa esimerkiksi ”court of law at king’s court”.
Tosin silloin kannattaa mainita, että nimensä mukainen hovioikeus oli vain Tukholmaan vuonna 1614 perustettu hovioikeus, ja sekin menetti asemansa jo seuraavana vuonna: silloin tuli mahdolliseksi hakea hovioikeuden tuomioon muutosta kuninkaalta. Sana ”hovioikeus”, tai siis tietysti alkujaan ”hovrätt”, kuitenkin säilytettiin, vaikka hovioikeuksista muodostuikin kolmiportaisen tuomioistuinlaitoksen keskimmäinen porras eikä ylintä, kuninkaan luona (hovissa) toimivaa tuomioistuinta.
Oikean käännöksen ”Court of Appeal” varmaan tiedätkin. (Tarkoitan oikeaa siinä mielessä, että se esiintyy useissa virallisluonteisissa sanastoissa ym.)- Roberts
Her Majesty's High Court of Justice in England (usually known as the High Court of Justice of England and Wales, the High Court of Justice or, simply, the High Court) is, together with the Court of Appeal and the Crown Court, one of the Senior Courts of England and Wales. Its name is abbreviated as EWHC for legal citation purposes.
USAssa Supreme Court ja Chief Justice of the United States on maan korkein lakimies.- lagmanne
Ei ole. Chief Justice on korkea-arvoisin tuomari. Korkein lakimies on Attorney General.
- 4+7
Nyt kun vielä tietäisi mitä a) tuolla lähteettömällä otteella jostain on tekemistä kysymyksen kanssa ja b) mitä tekemistä sen kanssa olisi "vastauksen" toisella kappaleella vaikka se pitäisi paikkansakin.
- picking nits
lagmanne kirjoitti:
Ei ole. Chief Justice on korkea-arvoisin tuomari. Korkein lakimies on Attorney General.
Maan korkein lakimies on Attorney General of the United States. Joka osavaltiolla yms. jurisdictions on oma AG.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta682980- 951196
Kysymys miehille ...
Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil3141179Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii3551106Itsensäpaljastelija
Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O631037Ttp:llä kuontalot ojennukseen
Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste77883- 77842
- 91760
Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty64752Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty32719