mulla on oppimisvaikeuksii oon käyny psykologilla ja neuropsykologil ni mulla on todettu kielellisiä erityisvaikeuksii..siis ne on mulla sellasii et luetunymmärtäminen on tosi vaikeeta vaikka ne viimeks sanoki neuropsykologin käynnil et mun luetunymmärtäminen ois kohtuulisen hyvä mut kyl se vissii vähä jää ikätasosta tai siis paljon..tuntuu vaa siltä etten saa aina tai hyvin harvoin saan lukemastani tekstistä täysin selvää varsinki pitkät jutut tuntuu ylivoimaselta ja sit jos kattoo jotai elokuvaa ni ei oikeen meinaa pysyy mukana mitä siin tapahtuu kyl suomkenkielisis pysyy (melkei aina), mut sit ku tekstitetty suomeks ei tuu sitte oikee yhtää mitää ja itseluottamusha siinä menee ja meinaa ain ruveta itkettämää et miks just mulla on tälläne oppimisvaikeus mikä haittaa lähes asiassa ku asiassa oon nyt ruvennu panostaa kouluu mut sit ku on kokeit ja lukee niihi ni ei meinaa saaha siit tekstistmitää selvää vaik kuin yrittäs vaan ajatella sitä tekstiä mut ei vaan pysty..oisko ti merkki siitä et ois jotain pienii keskittymisvaikeuksii tai jotai? siis kyl mä pystyn opettajan puheit kuunnella ja niistä tajuun paremmi
mut ois kiva jos joku jaksas lukee tän ja vastata kans tähä:)
miks just mulla pitää tälläne oppimisvaikeus
susku
2
405
Vastaukset
- ...._....
Hei!
Mitä jos koittaisit kirjoittaa niitä tärkeimpiä juttuja itsellesi johonkin.. Siis koulukirjoista.. Mä tein niin ja se auttoi mua.
Luet pienempiä pätkiä että sisäistät asiat paremmin. Ja jatkat taas kun olet kunnolla ymmärtänyt... vie aikaa enemmän, mut..
Äläkä murehdi liikaa sitä asiaa, sekin stressaa ja vaikuttaa jos olet jo sillä asenteella, ettei tule mitää...
Tsemppiä!- susku
kiitoksia ideasta pitää koittaa sit tota :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847