Että osaa ärsyttää nää puskurissa roikkujat. Jotka ei jätä minkäänlaista turvaväliä.
Tuossa jokunen aika sitten 100km/h rajotuksella ajelin niin eräs pelle ajoi puskurissa kiinni painoin jarrua, että jättäs hieman väliä. Ja mitä viellä tää pässi paino keltasilla viivoilla ohitse. Siis kyllä nää roikkujat on niintä vaarallisimpia pellejä liikenteessä. Ei muuta voi sanoa.
Puskurissa roikkujat
120
1897
Vastaukset
- Rauhaa...
Toisten kouluttaminen liikenteessä on tehotonta, turhaa ja tyhmää. Jätä jarruttelut ja keskity ajamiseen.
Jos minun perääni ilmaantuu häiritsevän lähellä roikkuja, alan hiljalleen laskea nopeutta. Liikenteessähän ei saa olla kiire... Kukaan ei ole vielä roikkunut päätiellä alle viiteenkymppiin asti.Hiljennä nopeutta. Nosta kaasu ylös tai ota vakionopeudensäädin pois päältä. Kun on riittävän hidas vauhti ohittaa varmasti tai välimatkaa alkaa syntymään. Joku sanoo nyt tietenkin, että tämä on tyhmää. Ei ole koska 100km/h vauhdissa on vaarallista jos joku on puskurissa kiinni, että pakko pudottaa nopeutta jo turvallisuuden vuoksi
- saako olla tyhmä?
autoilija kirjoitti:
Hiljennä nopeutta. Nosta kaasu ylös tai ota vakionopeudensäädin pois päältä. Kun on riittävän hidas vauhti ohittaa varmasti tai välimatkaa alkaa syntymään. Joku sanoo nyt tietenkin, että tämä on tyhmää. Ei ole koska 100km/h vauhdissa on vaarallista jos joku on puskurissa kiinni, että pakko pudottaa nopeutta jo turvallisuuden vuoksi
Juu se on todella tyhmää ja ajattelematonta, mutta muutkin juttusi on yleensä päättämiä ja tyhmiä, uskoisit jo!
- Samaa mieltä kuin Au
saako olla tyhmä? kirjoitti:
Juu se on todella tyhmää ja ajattelematonta, mutta muutkin juttusi on yleensä päättämiä ja tyhmiä, uskoisit jo!
Itse sinä h.u.o.r.a.n äpärä olet pelle. ja tyhmä
- teestaaaja
Testi
- niin uskoisin
Olisikohan ollut ohitusta kyttäävä "autoilijapelle", sehän on kuulemma aina jonkun persiissä kiinni. Jos ei auton niin jonkun toisen pellen.
- hohohohoho
Jotkut eivät yksinkertaisesti osaa ajaa ennakoiden ja joustavasti. Tyhmältähän se näyttää ajaa liian lähellä kun saa hermoilla ja joutuu reagoimaan nopeasti edellä ajavan esim. kääntyessä sivutielle tms. Mitä nuo roikkujat tekee sitten, jos vaikka edellä auto yhtäkkiä väistää hirveä tai sammuu yllättäen???
Ohittaminenkin on tehtävä siten, ettei aja toisen takapuskurissa kiinni sitä ennen.
Kyllä toi vauhdin hidastaminen hiljalleen on ihan kelpo tapa päästä eroon perässähiihtäjistä. Vastamäessä ei paina lisää kaasua, niin alkaa takana hermoilu ja ku pääsee mäennyppylän päälle niin moni alkaa jo ohittamaan. Onneksi! No sitte voi kanssa pitää sen uuden köröttelynopeuden, jos siellä takana ei tajuta vinkkiä ja taas ku tulee uusi vastamäki niin miten on hyvä olla kaasuttamatta lisää, niin takana ehkä tajutaan mistä on kyse. - Autoileva nainen
Väärin. Aivan väärin. Se menee niin, että mitä lähempänä edellämenevää ajaa sitä turvallisempaa. Silloin kun edellämenevä vetää jarrut lukkoon välimatkaa pitävä tömähtää perään ja romua tulee. Mutta jos välimatka olisi vain metrin pari niin törmäys on pieni pusu.
Eli sinä tietämätön nysvätti, perässäroikkuja onkin liikenneturvallisuutta ajatteleva autoilija.- ÄLÄ RUOKI TROLLIA!!
Mikä vitun sairaus pakottaa tätä samaa paskaa tällä palstalla kirjoittaa? No nettihäiriköille on kyllä tyypillistä hokea ja toistaa samoja asioita ja mitä typerämpiä provoja häiriköt mielestään keksivät sitä suuremmalla intohimolla paskaansa palstoille suoltavat. Vaihda ezes2 nimimerkkiä niin tunnistaminen edes vähän vaikeutuu!!
- rgee
siinä kanssa tietämätön asioista. Jos jarrua painaa vaan niin nopeasti, että jarruvalo vilkahtaa niin pakkohan siinä takana tulevan pellen on hiljentää.
- ^^^^^^^^^^
No eikö se ollutkaan hyvä asia, ettei nopeampi jäänyt perääsi, vaan ohitti sinut?
Mutta miksi mainitsit "paino keltasilla viivoilla ohitse", eikö niin saisi mielestäsi tehdä? - gergerg
siinä toinen tietämätön KELTASTEN VIIVOJEN ALUEELLA EI SAA UUDESTAAN SIIS EI SAA EI SAA OHITTAA SIIS EI SAA OHITTAA JOS YMMÄRSIT?
- ^^^^^^^^^^^^
Oletko ihan itse keksinyt tuollaisen lain, vai mihin perustat väitteesi.
Suomen Tieliikiennelaki tai tieliikenneasetus ei kiellä ohitusta "keltaosten viivojen alueella".
Pitäisiköhän sinunkin käyttää samoja liikennesääntöjä kuin muutkin.
Jos olet eri mieltä, niin laita ihmeessä jotain tietoa väitteesi tueksi. - .......
^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Oletko ihan itse keksinyt tuollaisen lain, vai mihin perustat väitteesi.
Suomen Tieliikiennelaki tai tieliikenneasetus ei kiellä ohitusta "keltaosten viivojen alueella".
Pitäisiköhän sinunkin käyttää samoja liikennesääntöjä kuin muutkin.
Jos olet eri mieltä, niin laita ihmeessä jotain tietoa väitteesi tueksi.Hmmmm.oikeassa ole ei kiellä ohittamasta mutta keskiviivaa et saa ylittää siis ohittaa saat jos pysyt omalla kaistalla
- oletpa pelle
....... kirjoitti:
Hmmmm.oikeassa ole ei kiellä ohittamasta mutta keskiviivaa et saa ylittää siis ohittaa saat jos pysyt omalla kaistalla
Pelle olet, huomaahan tuo sokea kanakin.
- ^^^^^^^^^^
oletpa pelle kirjoitti:
Pelle olet, huomaahan tuo sokea kanakin.
Mikä "........" kommentissa on mielestäsi väärin?^
Vai miksi kutsut häntä pelleksi? - pellepä olet
^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Mikä "........" kommentissa on mielestäsi väärin?^
Vai miksi kutsut häntä pelleksi?Olet sama pelle edelleen. Siksi.
- FEEF33
^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Oletko ihan itse keksinyt tuollaisen lain, vai mihin perustat väitteesi.
Suomen Tieliikiennelaki tai tieliikenneasetus ei kiellä ohitusta "keltaosten viivojen alueella".
Pitäisiköhän sinunkin käyttää samoja liikennesääntöjä kuin muutkin.
Jos olet eri mieltä, niin laita ihmeessä jotain tietoa väitteesi tueksi.JA OLETKO SINÄ TÄYS TAMPIO????
OPETTELE SINÄ ENSIN LUKEMISEN TAIDOT JA AVAUDU SEN JÄLEEN. - sokea kanakin sen nä
FEEF33 kirjoitti:
JA OLETKO SINÄ TÄYS TAMPIO????
OPETTELE SINÄ ENSIN LUKEMISEN TAIDOT JA AVAUDU SEN JÄLEEN.Edelleen sama pelle.
- ^^^^^^^^^^
pellepä olet kirjoitti:
Olet sama pelle edelleen. Siksi.
Ai nyt minäkin olen pelle? Onko kaiki täällä kirjoittavat pellejä, vai miten sinä meidät jaottelet?
Mutta jos kuitenkin pitäydytään aiheessa ja sinä vastaisit, että mikä laki kieltää ohittamisen "keltaisten viivojen alueella"? - Provoja riittää!
^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Ai nyt minäkin olen pelle? Onko kaiki täällä kirjoittavat pellejä, vai miten sinä meidät jaottelet?
Mutta jos kuitenkin pitäydytään aiheessa ja sinä vastaisit, että mikä laki kieltää ohittamisen "keltaisten viivojen alueella"?Tämä toisia pelleksi haukkuva tyyppi sairastaa jakomielitautia eli elää monipersoonaelämää. Se kirjoittaa paskaa ja sitten kommentoi niitä eri nimimerkeillä. Hakee siis huomiota ja saa itsensä kanssa väittelyssä tyydytystä koska kokee jatkuvasti olevansa "voitolla" itsensä kanssa väittelyssä. Tämä on internet-aikakautta ja meidän on vain hyväksyttävä ettei häiriköitä ja outoja tyypp3jä koskaan saada kokonaan pois palstoilta.
- Erittäin perusteltua
Provoja riittää! kirjoitti:
Tämä toisia pelleksi haukkuva tyyppi sairastaa jakomielitautia eli elää monipersoonaelämää. Se kirjoittaa paskaa ja sitten kommentoi niitä eri nimimerkeillä. Hakee siis huomiota ja saa itsensä kanssa väittelyssä tyydytystä koska kokee jatkuvasti olevansa "voitolla" itsensä kanssa väittelyssä. Tämä on internet-aikakautta ja meidän on vain hyväksyttävä ettei häiriköitä ja outoja tyypp3jä koskaan saada kokonaan pois palstoilta.
Minäkin voisin hyvin kuvitella olevani tuon "tyypin housuissa" kokematta kuitenkaan mitään monipersoonallisuutta eikä jakomielitautia, on hyvin tyypillinen tapa suhtautua johonkin ärsyttävään keskustelijaan (autoilija) joka ei pääse irti vättelynhalusta, "haluaa" olla aina oikeassa vaikka ei kyseistä asiaa sisäistäisikään, joten pelle-nimitys on silloin paikallaan, minunkin mielestäni.
Kohtahan minut tietenkin leimataan tuoksi "tyypiksi". - ......
oletpa pelle kirjoitti:
Pelle olet, huomaahan tuo sokea kanakin.
No niin klovni et todellakaan saa ylittää keskiviivaa mikäli on keltainen sulkuviiva
- ^^^^^^^^
...... kirjoitti:
No niin klovni et todellakaan saa ylittää keskiviivaa mikäli on keltainen sulkuviiva
Aivan tarkasti, ei saa ylittää keltaista viivaa, eikä ajaa viivan väärällä puolella. Ja se viivahan on ennen keskiviivaa.
Mutta ohituskieltoa tuo keltainen viiva ei aiheuta. Jos mahtuu turvallisesti ohittamaan, sulkuviivaa ylittämättä, on ohitus sen puolesta sallittua. - 55324
^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Oletko ihan itse keksinyt tuollaisen lain, vai mihin perustat väitteesi.
Suomen Tieliikiennelaki tai tieliikenneasetus ei kiellä ohitusta "keltaosten viivojen alueella".
Pitäisiköhän sinunkin käyttää samoja liikennesääntöjä kuin muutkin.
Jos olet eri mieltä, niin laita ihmeessä jotain tietoa väitteesi tueksi.NO MINKÄS TAKIA KELTASET VIIVAT OVAT???????????????
Ootko ihan tampio? Ihan juuri sentakia, kun keltasten viivojen alueella EI SAA MENNÄ OHITSE. Lueppa itse tarkemmin. - ^^^^^^^^
55324 kirjoitti:
NO MINKÄS TAKIA KELTASET VIIVAT OVAT???????????????
Ootko ihan tampio? Ihan juuri sentakia, kun keltasten viivojen alueella EI SAA MENNÄ OHITSE. Lueppa itse tarkemmin.Kuulepas nyt Tampio.
Pyydä vaikka jotakuta itseäsi viisaampaa (sellaista ei liene vaikea löytää) auttamaan Tieliikennelain ja Tieliikenneasetuksen lukemisessa, ellet ymmärrä mitä siinä lukee ja mitä se tarkoittaa.
Lainauksesta voit osoittaa kohdan, joka kieltää ohituksen :)
Lainaus Tieliikenneasetuksesta, joka koskee "keltaista viivaa":
"34 § (21.2.1992/163)
Sulkuviiva on yhtenäinen ajokaistojen välissä oleva keltainen tai valkoinen viiva. Sulkuviiva on keltainen, kun se erottaa vastakkaiset ajosuunnat toisistaan ja muulloin valkoinen.
Ajoneuvo ei saa ylittää ajosuunnalleen tarkoitettua sulkuviivaa eikä ajaa sen päällä. Sulkuviiva on tarkoitettu ajoneuvon ajosuunnalle silloin, kun sulkuviivan vieressä sen oikealla puolella ei ole katkoviivaa. Milloin tällainen sulkuviiva on keltainen, ei ajoneuvo myöskään saa ajaa sen vasemmalla puolella." - 33432
^^^^^^^^ kirjoitti:
Kuulepas nyt Tampio.
Pyydä vaikka jotakuta itseäsi viisaampaa (sellaista ei liene vaikea löytää) auttamaan Tieliikennelain ja Tieliikenneasetuksen lukemisessa, ellet ymmärrä mitä siinä lukee ja mitä se tarkoittaa.
Lainauksesta voit osoittaa kohdan, joka kieltää ohituksen :)
Lainaus Tieliikenneasetuksesta, joka koskee "keltaista viivaa":
"34 § (21.2.1992/163)
Sulkuviiva on yhtenäinen ajokaistojen välissä oleva keltainen tai valkoinen viiva. Sulkuviiva on keltainen, kun se erottaa vastakkaiset ajosuunnat toisistaan ja muulloin valkoinen.
Ajoneuvo ei saa ylittää ajosuunnalleen tarkoitettua sulkuviivaa eikä ajaa sen päällä. Sulkuviiva on tarkoitettu ajoneuvon ajosuunnalle silloin, kun sulkuviivan vieressä sen oikealla puolella ei ole katkoviivaa. Milloin tällainen sulkuviiva on keltainen, ei ajoneuvo myöskään saa ajaa sen vasemmalla puolella."Kuule nyt vaan itte
Ajoneuvo ei saa ylittää ajosuunnalleen tarkoitettua sulkuviivaa eikä ajaa sen päällä. Sulkuviiva on tarkoitettu ajoneuvon ajosuunnalle silloin, kun sulkuviivan vieressä sen oikealla puolella ei ole katkoviivaa. Milloin tällainen sulkuviiva on keltainen, ei ajoneuvo myöskään saa ajaa sen vasemmalla puolella."
Keltaiset viivat = Ohittaminen kiellettyä ootko noi hölmö? - ^^^^^^^^^^
33432 kirjoitti:
Kuule nyt vaan itte
Ajoneuvo ei saa ylittää ajosuunnalleen tarkoitettua sulkuviivaa eikä ajaa sen päällä. Sulkuviiva on tarkoitettu ajoneuvon ajosuunnalle silloin, kun sulkuviivan vieressä sen oikealla puolella ei ole katkoviivaa. Milloin tällainen sulkuviiva on keltainen, ei ajoneuvo myöskään saa ajaa sen vasemmalla puolella."
Keltaiset viivat = Ohittaminen kiellettyä ootko noi hölmö?Sama tampio jatkaa edelleen ymmärtämättä kirjoitettua tekstiä. Olisit vaan pyytänyt apua joltakin muulta, niin hän olisi varmaankin selittänyt asian sinulle.
Jos tiellä mahtuu ohittamaan turvallisesti sulkiviivaa ylittämättä, ohittaminen on tuon puolesta sallittua.
Esimerkiksi leveäkaistateillä on paikoin keltaiset sulkuviivat, mutta sielläkin ohittaminen on sallittu, ellei sulkiviivaa tarvitse ylittää ja ohitetavaan jää riittävästi tilaa.
Kaltaiset viivat= niitä ei saa ylittää, ootko aivan tyhmä? - 2233445
sokea kanakin sen nä kirjoitti:
Edelleen sama pelle.
itse olet
- 45332
33432 kirjoitti:
Kuule nyt vaan itte
Ajoneuvo ei saa ylittää ajosuunnalleen tarkoitettua sulkuviivaa eikä ajaa sen päällä. Sulkuviiva on tarkoitettu ajoneuvon ajosuunnalle silloin, kun sulkuviivan vieressä sen oikealla puolella ei ole katkoviivaa. Milloin tällainen sulkuviiva on keltainen, ei ajoneuvo myöskään saa ajaa sen vasemmalla puolella."
Keltaiset viivat = Ohittaminen kiellettyä ootko noi hölmö?itse olet hölmö kun et tajua
- 553535
...... kirjoitti:
No niin klovni et todellakaan saa ylittää keskiviivaa mikäli on keltainen sulkuviiva
niin
- 334
^^^^^^^^ kirjoitti:
Kuulepas nyt Tampio.
Pyydä vaikka jotakuta itseäsi viisaampaa (sellaista ei liene vaikea löytää) auttamaan Tieliikennelain ja Tieliikenneasetuksen lukemisessa, ellet ymmärrä mitä siinä lukee ja mitä se tarkoittaa.
Lainauksesta voit osoittaa kohdan, joka kieltää ohituksen :)
Lainaus Tieliikenneasetuksesta, joka koskee "keltaista viivaa":
"34 § (21.2.1992/163)
Sulkuviiva on yhtenäinen ajokaistojen välissä oleva keltainen tai valkoinen viiva. Sulkuviiva on keltainen, kun se erottaa vastakkaiset ajosuunnat toisistaan ja muulloin valkoinen.
Ajoneuvo ei saa ylittää ajosuunnalleen tarkoitettua sulkuviivaa eikä ajaa sen päällä. Sulkuviiva on tarkoitettu ajoneuvon ajosuunnalle silloin, kun sulkuviivan vieressä sen oikealla puolella ei ole katkoviivaa. Milloin tällainen sulkuviiva on keltainen, ei ajoneuvo myöskään saa ajaa sen vasemmalla puolella."niin?
- katso peliin
Ei turvaväliä ja painat sen takia jarrua, hienoa dorka. Haluatko osallistua aiheuttajana suureenkin ketjukolariin ja mahdollisiin kuolemiin?
Kannattasi joskus miettiä mitä touhuaa.
Mieti myös miksi joku on jatkuvasti lähellä perääsi, onko ajossasi jotain mikä sen aiheuttaa? Ajelet liian hiljaisesti, jarruttelet turhaan vai vaihteleeko nopeutesi yhtenään.- 223456
Ja minä ajoin nopeusrajoitusten mukaan, mutta joillekkin pelleille se ei tunnu riittävän nopeusrajoitus oli 100km/h ja sen mukaan mennään mikä hitto teitä vaivaa kun ei osata lukea????
- kotipoliisit haloo
223456 kirjoitti:
Ja minä ajoin nopeusrajoitusten mukaan, mutta joillekkin pelleille se ei tunnu riittävän nopeusrajoitus oli 100km/h ja sen mukaan mennään mikä hitto teitä vaivaa kun ei osata lukea????
Niin että sitten, jos joku haluaa ajaa nopeammin, niin ei se sinulle kuulu mitenkään. Päästä se ohi ja ongelmasi poistuu horisonttiin ja kaikilla on mukavaa jatkaa matkaa.
Ei ainakaan kannata provosoitua tai provosoida, siitä ei hyödy kukaan ja keskittyminen karkaa pois tärkeimmästä. - 1+6
kotipoliisit haloo kirjoitti:
Niin että sitten, jos joku haluaa ajaa nopeammin, niin ei se sinulle kuulu mitenkään. Päästä se ohi ja ongelmasi poistuu horisonttiin ja kaikilla on mukavaa jatkaa matkaa.
Ei ainakaan kannata provosoitua tai provosoida, siitä ei hyödy kukaan ja keskittyminen karkaa pois tärkeimmästä.Kun nuo menisikin ohi. Mutta kun jäävät sinne puskuriin roikkumaan. Mikä idea siinä on? Kukaan ei vielä ole osannut kertoa. Osaatko sinä?
1+6 kirjoitti:
Kun nuo menisikin ohi. Mutta kun jäävät sinne puskuriin roikkumaan. Mikä idea siinä on? Kukaan ei vielä ole osannut kertoa. Osaatko sinä?
Eikös tässä tapauksessa tuo mennyt ohi? Ja jopa heti kun aloittaja näytti ohitusmerkin.
- 17+16
The_Rat kirjoitti:
Eikös tässä tapauksessa tuo mennyt ohi? Ja jopa heti kun aloittaja näytti ohitusmerkin.
Puhuin puskurissa roikkumisesta yleensä. Et ilmeisesti sinäkään osaa selittää?
17+16 kirjoitti:
Puhuin puskurissa roikkumisesta yleensä. Et ilmeisesti sinäkään osaa selittää?
Puskurissa roikkuminen on niin harvinainen tapahtuma, etten kyllä oikein ymmärrä, miten voit puhua puskurissa roikkumisesta "yleensä". Olisikohan viimeksi minulle käynyt noin joskus vuonna 2008 tai 2009. Silloinkin auttoi nopeuden laskeminen, olkoonkin että piti tiputtaa kahdesti nopeutta ennen kuin tuo tajusi jättää väliä (ohi ei halunnut mennä).
Mitä siis pitäisi selittää?- 20+15
The_Rat kirjoitti:
Puskurissa roikkuminen on niin harvinainen tapahtuma, etten kyllä oikein ymmärrä, miten voit puhua puskurissa roikkumisesta "yleensä". Olisikohan viimeksi minulle käynyt noin joskus vuonna 2008 tai 2009. Silloinkin auttoi nopeuden laskeminen, olkoonkin että piti tiputtaa kahdesti nopeutta ennen kuin tuo tajusi jättää väliä (ohi ei halunnut mennä).
Mitä siis pitäisi selittää?Eli et osaa. No ei ole kukaan muukaan osannut.
20+15 kirjoitti:
Eli et osaa. No ei ole kukaan muukaan osannut.
Se ei liene ihme. Helpottaisi kyllä, jos kertoisit mikä kaipaa selitystä...
- 11+5
The_Rat kirjoitti:
Se ei liene ihme. Helpottaisi kyllä, jos kertoisit mikä kaipaa selitystä...
Keskustelua lukemalla tuo arvoitus ratkeaa...
11+5 kirjoitti:
Keskustelua lukemalla tuo arvoitus ratkeaa...
Viittasi varmaan tuohon jarrutteluun, kun joku on (liian lähellä?) takana? Jeps. En keksi järkevää selitystä. Jotain lapsellista uhoamista varmaan...
- foordisti
Voi vitsi, Terveen järjenkin jo pitäisi sanoa, että vaikka ajamme 100km/h alueella
80 km/h niin turvaväli täytyy silti olla.
jos joku ajaa "alinopeutta" se ei poista riskiä yllättävään tilanteeseen.
Minä toimin itse näin kun selkeästi saavutan edellä menevää alan itsekkin hidastamaan hyvissä ajoin JOS en heti pääse ohi.
Menkää nyt hyvät ihmiset ennakoivanajon kurssille. - 11+4
The_Rat kirjoitti:
Viittasi varmaan tuohon jarrutteluun, kun joku on (liian lähellä?) takana? Jeps. En keksi järkevää selitystä. Jotain lapsellista uhoamista varmaan...
En. Voisit lukea sitä keskustelua mihin osallistut :)
- Paras kotipoliisi
kotipoliisit haloo kirjoitti:
Niin että sitten, jos joku haluaa ajaa nopeammin, niin ei se sinulle kuulu mitenkään. Päästä se ohi ja ongelmasi poistuu horisonttiin ja kaikilla on mukavaa jatkaa matkaa.
Ei ainakaan kannata provosoitua tai provosoida, siitä ei hyödy kukaan ja keskittyminen karkaa pois tärkeimmästä."joku haluaa ajaa nopeammin, niin ei se sinulle kuulu mitenkään."
Entäs jos kuuluukin. Menen myös väliin jos huligaani potkii torilla mummoja. Olen nimittäin "kotipoliisi".
- 223456
Takana ei ollut muita muutakun se yksi pelle joka roikku puskurissa kiinni. Ja todella nopeaan painon jarrua en tietenkään niin, että auto olis pysähtyny opettele sinä lukemaan.
- tyhmä aloitus
Ei siellä puskurissa kukaan roiku, joku voi olla lähellä, muuta ei taatusti roiku.
- kapula
Kyllä noita perässäroikkujia näkee lähes päivittäin, vaikka ei omalle kohdalle niin usein sattuisikaan. Jos edessä on vapaata, nostan hetkeksi nopeutta niin, että tulee vähän lisää väliä. Jos takana tuleva ottaa välin kiinni ja tulee taas liian lähelle, niin jalka pois kaasulta kunnes tajuaa ohittaa.
Yleensä ne sitten ohittavat vilkkua näyttämättä ja palaavat eteen ihan liian pian, typerälle ja ajatelemattomalle ajotavalleen ominaisesti. Sitten alkavat seuraavan edessä ajavan perässä roikkua. - Redneck Baboons
Kaiken tietävälle asioita sekottavalle rotallekin tiedoksi, että aloittaja kirjoitti näin:
"Ja mitä viellä tää pässi paino keltasilla viivoilla ohitse."
Eli takana tuleva ajaa iholle asti kiinni kyyläämään jotain, ja kun mielestään on saavuttanut pisteen jossa ohitus voidaan tehdä, tapahtuu se sulkuviivojen kohdalla. Yleensä ohitus tarkoittaa niiden viivojen ylitystä myös.
"Puskurissa roikkuminen on niin harvinainen tapahtuma, etten kyllä oikein ymmärrä, miten voit puhua puskurissa roikkumisesta "yleensä". "
Kyseessä on todella tavallinen etenemistapa suomalaisessa maantieliikenteessä. Tästä ilmiöstä seuraa monta muutakin juttua kuten aloittajan esimerkki kertoo. Lisäksi tulevat: älyttömät rynnimiset risteysalueilla, tarpeettomat peräänajot tai ainakin läheltä piti tilanteet, tarpeettomat edellä ajavan fittuuntumiset ja siitä seuraavat "opetustilanteet", moottoriteillä eteen leikkaamiset, takana ajavan eteneminen vaillinaisella näkökentällä, joka on täysin itse aiheutettu jne, jne. Ihminen ei todellakaan osoita olevansa älykäs ainakaan liikenteessä.
Eli summa summarum, kyseessä on ilmiö johon on pääsääntöisesti vain totuttu. Asiasta on nimittäin puhuttu jo vuosikymmeniä sitten, mutta nykyään edes poliisi ei tunnista kyseistä ilmiötä. Vastaava tilanne on myös nopeusrajoitusten rikkomisessa, joka sekin on jo niin yleistä ettei kaikki sitä tekevät voi saadakaan rangaistusta. Se on vähän niin kuin lottovoitto, tuski kovin helpolla kohdalle osuu. Puskurissa roikkumisesta sanoit:
> Kyseessä on todella tavallinen etenemistapa
> suomalaisessa maantieliikenteessä.
Jännää. Miksiköhän minä en koskaan tällaista koe? Ehkä tätä ei juurikaan tapahdu täällä ruuhkasuomessa, tai sitten se merkittävä ero on ajotavassa... Tai sitten tämä on kuvittelua. Tuota puskurissa roikkumista kun ei ole mitenkään järkevästi määritelty, niin joku voi sillä tarkoittaa vaikka puolen sekunnin turvavälin pitämistä, mikä todellakin on suhteellisen tavallinen etenemistapa, mutta ei nyt sentään mitään puskurissa roikkumista maantieliikenteessä...- Redneck Baboons
Niin se todellakin on. On aivan normaalia, että takaa pusketaan päälle sillä kuuluisalla puolen sekunnin viiveellä jonka joku on nimennyt "turvaväliksi". Ja se aika ei ole todellakaan mikään turvaväli ainakaan maantienopeuksissa.
Ruuhka Suomella tarkoittaneet pk-seutua? Kokemuksia on myös sieltä, mutta eivät ne tavat juurikaan muutu täällä hiukan sivummallakaan. Siinä olen samaa mieltä ettei ko. tilannetta ole kovinkaan tarkoin määritelty. Mutta esimerkiksi silloin jos joudut risteys alueella jatkuvasti ohittamaan sujuvasti oikealle kääntyviä, ajat aivan liian lähellä. Ja tämä jos mikä on aivan perkeleen yleistä niillä puolen sekunnin tyypeillä. Redneck Baboons kirjoitti:
Niin se todellakin on. On aivan normaalia, että takaa pusketaan päälle sillä kuuluisalla puolen sekunnin viiveellä jonka joku on nimennyt "turvaväliksi". Ja se aika ei ole todellakaan mikään turvaväli ainakaan maantienopeuksissa.
Ruuhka Suomella tarkoittaneet pk-seutua? Kokemuksia on myös sieltä, mutta eivät ne tavat juurikaan muutu täällä hiukan sivummallakaan. Siinä olen samaa mieltä ettei ko. tilannetta ole kovinkaan tarkoin määritelty. Mutta esimerkiksi silloin jos joudut risteys alueella jatkuvasti ohittamaan sujuvasti oikealle kääntyviä, ajat aivan liian lähellä. Ja tämä jos mikä on aivan perkeleen yleistä niillä puolen sekunnin tyypeillä.Olen pitkälti samaa mieltä, että puoli sekuntia on normaaliliikenteessä kovin vähän turvaväliksi. Mutta ei se nyt sentään puskurissa roikkumista ole.
> Ruuhka Suomella tarkoittaneet pk-seutua?
Lähinnä tulee ajeltau sadan kilsan säteellä Helsingistä, mutta muukin Uusimaa on aika tuttua...
> Mutta esimerkiksi silloin jos joudut risteys alueella jatkuvasti
> ohittamaan sujuvasti oikealle kääntyviä, ajat aivan liian lähellä.
Tuo on täyttä roskaa. Ei mahtuisi sinun turvaväleilläsi (luokkaa 5-10 sekuntia) kovin montaa autoa tielle...- Useampi sekuntti
The_Rat kirjoitti:
Olen pitkälti samaa mieltä, että puoli sekuntia on normaaliliikenteessä kovin vähän turvaväliksi. Mutta ei se nyt sentään puskurissa roikkumista ole.
> Ruuhka Suomella tarkoittaneet pk-seutua?
Lähinnä tulee ajeltau sadan kilsan säteellä Helsingistä, mutta muukin Uusimaa on aika tuttua...
> Mutta esimerkiksi silloin jos joudut risteys alueella jatkuvasti
> ohittamaan sujuvasti oikealle kääntyviä, ajat aivan liian lähellä.
Tuo on täyttä roskaa. Ei mahtuisi sinun turvaväleilläsi (luokkaa 5-10 sekuntia) kovin montaa autoa tielle...Puoli sekunttia ei ole mikään turvaväli maantienopeuksilla vaan se on juuri sitä perässä roikkumista.
Tässä kamera-autollssa on sopiva turvaväli.
http://www.youtube.com/watch?v=BKzhCDjvabY Useampi sekuntti kirjoitti:
Puoli sekunttia ei ole mikään turvaväli maantienopeuksilla vaan se on juuri sitä perässä roikkumista.
Tässä kamera-autollssa on sopiva turvaväli.
http://www.youtube.com/watch?v=BKzhCDjvabYJuu, minäkin suosittelen tuollaista 1-2 sekunnin turvaväliä, itse asiassa jopa pidempää silloin kun liikennettä on noin vähän.
Mutta puoli sekuntia ei silti ole mitään perässä roikkumista. Perässä roikkumista on se, kun takanatulija on niin lähellä, ettei hänellä olisi millään aikaa reagoida jos jarruttaisin yllättäen. Siis jotain 0,1 sekunnin luokkaa. Tätä tapahtuu minusta erittäin harvoin.- .....
The_Rat kirjoitti:
Juu, minäkin suosittelen tuollaista 1-2 sekunnin turvaväliä, itse asiassa jopa pidempää silloin kun liikennettä on noin vähän.
Mutta puoli sekuntia ei silti ole mitään perässä roikkumista. Perässä roikkumista on se, kun takanatulija on niin lähellä, ettei hänellä olisi millään aikaa reagoida jos jarruttaisin yllättäen. Siis jotain 0,1 sekunnin luokkaa. Tätä tapahtuu minusta erittäin harvoin.Voit pitää mielipiteesi itselläsi eikä viljellä sitä "totuutena". Joku voi pian ottaa nevojasi todesta ja pahimmassa tapauksessa tulee ruumiita.
Alle 1s väliä on "peräpuskurissa" roikkumista. ..... kirjoitti:
Voit pitää mielipiteesi itselläsi eikä viljellä sitä "totuutena". Joku voi pian ottaa nevojasi todesta ja pahimmassa tapauksessa tulee ruumiita.
Alle 1s väliä on "peräpuskurissa" roikkumista.Pidä sitten sinäkin mielipiteesi itselläsi.
Alle 1s väliä on enemmän tai vähemmän vaarallista - tilanteesta riipuen. Mutta puskurissa roikkumista se ei ole. Puskurissa roikutaan silloin, kun väliin ei toista autoa mahdu. Käytännössä alle 5 metrin etäisyydellä mennään.- Anonyymi
The_Rat kirjoitti:
Pidä sitten sinäkin mielipiteesi itselläsi.
Alle 1s väliä on enemmän tai vähemmän vaarallista - tilanteesta riipuen. Mutta puskurissa roikkumista se ei ole. Puskurissa roikutaan silloin, kun väliin ei toista autoa mahdu. Käytännössä alle 5 metrin etäisyydellä mennään.Persetti.
- näin käy joskus
Ajelin kanssa tuollaisen jarruttelija perässä. Kuinka ollakaan sattumalta meillä olikin sama taukopaikka.
Kävelin pellen luokse kun pelle perheineen oli kassajonossa, en sanonut mitään vaan löin heti pelleä naamaan. No pelle lakosi maahan ja sen vaimo alkoi huutamaan hysteerisesti lastensa kanssa kilpaa. Löin vain kerran ja pelle otti välittömästi lukua. Totesin hysteeriselle vaimolle että kannattaisi katsoa missä ja kenen kanssa alkaa leikkimään, ja poistuin paikalta. No poliisijuttuhan siitä tietysti tuli ja sain aika hyvät sakot pahoinpitelystä mutta, kyllä oli joka euron arvoista nähdä kun juppi pelle lakosi kassajonoon.- QWQWQWEW
Toivottavasti päädyit putkaan häpeemään
- Öyestä
Et ollut selvästikään kartalla.
Sinun olisi pitänyt jättää lyömättä, kun huomasit, että lapset ja akkakin sillä mukana. Ne saattavat aiheuttaa paineen ajaa turvavälittä. Jos ois ollut hemmo yksin liikkeellä, niin sitten oisit muksauttanut...
- Redneck Baboons
"> Mutta esimerkiksi silloin jos joudut risteys alueella jatkuvasti
> ohittamaan sujuvasti oikealle kääntyviä, ajat aivan liian lähellä.
Tuo on täyttä roskaa. Ei mahtuisi sinun turvaväleilläsi (luokkaa 5-10 sekuntia) kovin montaa autoa tielle... "
Tulihan se taas sieltä kuin alkon hyllyltä. Huomaa tosi hyvin kun on pillerit otettu.
Mitä roskaa? Perustele. Miksi niitä kääntyviä liikkujia täytyy koko ajan olla ohittelemassa jopa lisäämällä vauhti heti kun suuntamerkin näkee? Se on juuri sitä älytöntä rynnimistä risteysalueilla kuten jo aiemmin kirjoitin. Ja päällikkörotta edustaa juuri sitä lajia puolen sekunnin viiveineen.
Toi "ei maihtuisi autoja tielle" alkaa olla jo tosi kulunut fraasi, joka ei edes oikeasti liity koko aiheeseen, vaan kertoo siitä ettei laukoja tajua koko liikenteen perimmäisestä problematiikasta hevon helvttiä. Mutta tässä kohtaa se ei olekaan mikään ylläri.
On totaalinen ihme muuten että sait tämän myönnettyä:
"Olen pitkälti samaa mieltä, että puoli sekuntia on normaaliliikenteessä kovin vähän turvaväliksi."
Yeisö taputtaa! Mutta kuinka kauan?- ei rotan sukua
Tunnetko olevasi rottaakin ylempänä liikenteen ongelmatilanteita ratkottaessa, ei voi uskoa todeksi. Kyllähän rotta on edelleen kunkku näissä asioissa, olet sen itsekin huomioinut veistäessäsi tarinoita palstalle, eli ei pidä jättää porsaanreikiä tukittaviksi.
Ajapa huviksesi joskus ruuhkassa. Kyllä torvet soisivat takana, kun aina risteysten kohdalla pysähtyisit, vaikka vapaata kaistaa olisi edessä satoja metrejä...
Kyllä lapissa varmaan pärjää ohittelemattakin.
> On totaalinen ihme muuten että sait tämän myönnettyä:
>> Olen pitkälti samaa mieltä, että puoli sekuntia on
>> normaaliliikenteessä kovin vähän turvaväliksi.
Mikäs ihme tuo on? Minä olen jo vuosia suositellut turvavälien pidentämistä. Mainitsemani puoli sekuntia on minusta ehdoton minimi jota tulisi käyttää vain ruuhkassa ja kuskin ollessa kunnossa. Siis aika harvoin.- Redneck Baboons
ei rotan sukua kirjoitti:
Tunnetko olevasi rottaakin ylempänä liikenteen ongelmatilanteita ratkottaessa, ei voi uskoa todeksi. Kyllähän rotta on edelleen kunkku näissä asioissa, olet sen itsekin huomioinut veistäessäsi tarinoita palstalle, eli ei pidä jättää porsaanreikiä tukittaviksi.
No en tietenkään tunne olevani mitenkään ylempänä. En rottaa enkä ketään muutakaan. Sehän nyt on aivan mahdotonta, kuten itsekin tiedät. On vaan joskus mukava järmätä sen kanssa, vaikka asia on aivan selvä. Itse hän niitä reikiä jättää jälkeensä aivan koko ajan, vaikka luulee olevansa nokkelakin.
Olikohan tuossa "turvaväli" kohdallaan? Tosin joku tietäjä on tälläkin palstalla todistanut, että reaktioaika riittää turvaväliksi.
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194930581219/artikkeli/hirvi tiella 6 auton ketjukolari luvialla.html- Redneck Baboons
Toi juttu on todella hyvä esimerkki liian lyhyistä väleistä. Kun alkaa tapahtua niin samaan kasaan ne kaikki dillet ajavat. Ja hirvi hölkkäsi vielä pois vahingoittumattomana.
- Redneck Baboons
"Ajapa huviksesi joskus ruuhkassa. Kyllä torvet soisivat takana, kun aina risteysten kohdalla pysähtyisit, vaikka vapaata kaistaa olisi edessä satoja metrejä...
Kyllä lapissa varmaan pärjää ohittelemattakin."
Kuka on puhunut sanaakaan pysähtymisestä sinun lisäksesi? Edestäni kääntyy päivittäin kymmeniä autoja ja takana roikkuu monesti joku kaltaisesi tollo. Kertaakaan ei ole torvi soinut sen vuoksi että oikealle kääntyvä on saanut mennä ilman että olen rynnänyt ohi hänestä. Sitä kutsutaan sujuvuudeksi katsos. Katso sanakirjasta jollei muuten valkene, mitä se tarkoittaa.
Ja ne fitun ruuhkat ovat tuttuja kyllä. Niin maalla ei olla sentään.Sinä? Sanoit, ettet ohita kääntyvää. Ruuhkassa kääntyvät hyvin usein pysähtyvät. Ja sinä rinnalle sitten...
Et taida tajuta sujuvuudesta mitään.- Redneck Baboons
The_Rat kirjoitti:
Sinä? Sanoit, ettet ohita kääntyvää. Ruuhkassa kääntyvät hyvin usein pysähtyvät. Ja sinä rinnalle sitten...
Et taida tajuta sujuvuudesta mitään.Mitä? Mieti nyt vähän mistä tässä aiheessa olikaan kyse. Edelleenkään en ole väittänyt missään tilanteessa pysähtyväni, enkä oikeastaan edes jarruttanut. Eri asia on jossakin kaupunkien liikennevaloristeyksissä, joissa risteyksessä kääntyvät autot joutuvat väistämään suojatiellä kävelijöitä. Mutta se onkin eräänlainen liikennesuunnittelun kukkanen koko tilanne. Ja ikävän yleinenkin tosin. Pari peräkkäistä kääntyvää suojatie niin koko pääväylä on tukossa ja takaa tulevat alkavat ryntäilynsä. Mutta tuo tilanne ei ollut se mitä tarkoitan. Turhaa kääntyvien ohittelua risteysalueilla näkee todella paljon.
"Et taida tajuta sujuvuudesta mitään. "
Sitten ollaan ihan samalla viivalla. Redneck Baboons kirjoitti:
Mitä? Mieti nyt vähän mistä tässä aiheessa olikaan kyse. Edelleenkään en ole väittänyt missään tilanteessa pysähtyväni, enkä oikeastaan edes jarruttanut. Eri asia on jossakin kaupunkien liikennevaloristeyksissä, joissa risteyksessä kääntyvät autot joutuvat väistämään suojatiellä kävelijöitä. Mutta se onkin eräänlainen liikennesuunnittelun kukkanen koko tilanne. Ja ikävän yleinenkin tosin. Pari peräkkäistä kääntyvää suojatie niin koko pääväylä on tukossa ja takaa tulevat alkavat ryntäilynsä. Mutta tuo tilanne ei ollut se mitä tarkoitan. Turhaa kääntyvien ohittelua risteysalueilla näkee todella paljon.
"Et taida tajuta sujuvuudesta mitään. "
Sitten ollaan ihan samalla viivalla.Minä ohitan usein sujuvasti risteysalueella oikealle kääntyviä. Itse asiassa aina, kun jonossa ajetaan ja joku kääntyy oikealle. Tämä johtuu siitä, että kääntyvä joutuu hidastamaan, ruuhkassa useimmiten jopa pysähdyksiin asti.
Ja juuri tämän takia risteysalueilla on usein useampia kaistoja, että ohi pääsee. Ja se on jopa se tarkoitus, ettei jäädä siihen perään hidastelemaan.- Redneck Baboons
The_Rat kirjoitti:
Minä ohitan usein sujuvasti risteysalueella oikealle kääntyviä. Itse asiassa aina, kun jonossa ajetaan ja joku kääntyy oikealle. Tämä johtuu siitä, että kääntyvä joutuu hidastamaan, ruuhkassa useimmiten jopa pysähdyksiin asti.
Ja juuri tämän takia risteysalueilla on usein useampia kaistoja, että ohi pääsee. Ja se on jopa se tarkoitus, ettei jäädä siihen perään hidastelemaan.En ole kovinkaan montaa kertaa joutunut edes hidastelemaan, koska se pitämäni väli edellä ajaavaan on juuri sen verran pidempi, että se kääntyminen edestäni on helppo suorittaa ilman että lähden turhaan ryntäilyyn ja risteyksen sumputtamiseen.
Hyvin monesti voi jo etukäteen arvata, kun itse laittaa vilkun oikealle, alkaa takaa päin tuleva dille painaa kaasua samalla hetkellä kun vilkun näkee. Ohitus on väistämätön, turha ja joskus jopa vaaralinenkin. Ja tämä on nimenomaan seuraus siitä liian lähellä ajamisesta. Sekunti lisää, niin avot, johan sujuu se takana tuleminenkin helpommin. Monesti jopa vasempaan kääntyminen edestäni onnistuu helposti ilman ohituksia. Se on vain vasempaan kääntymisen muun problematiikan vuoksi hiukan harvinaisempaa.
Tekisi mieli sanoa, että koitapa joskus nostaa sitä 0.5s. "turvaväliäsi" sinne "sujuvuusvälille" 2-3s. Mutta ethän sä sitä tee, sen tiedän. Redneck Baboons kirjoitti:
En ole kovinkaan montaa kertaa joutunut edes hidastelemaan, koska se pitämäni väli edellä ajaavaan on juuri sen verran pidempi, että se kääntyminen edestäni on helppo suorittaa ilman että lähden turhaan ryntäilyyn ja risteyksen sumputtamiseen.
Hyvin monesti voi jo etukäteen arvata, kun itse laittaa vilkun oikealle, alkaa takaa päin tuleva dille painaa kaasua samalla hetkellä kun vilkun näkee. Ohitus on väistämätön, turha ja joskus jopa vaaralinenkin. Ja tämä on nimenomaan seuraus siitä liian lähellä ajamisesta. Sekunti lisää, niin avot, johan sujuu se takana tuleminenkin helpommin. Monesti jopa vasempaan kääntyminen edestäni onnistuu helposti ilman ohituksia. Se on vain vasempaan kääntymisen muun problematiikan vuoksi hiukan harvinaisempaa.
Tekisi mieli sanoa, että koitapa joskus nostaa sitä 0.5s. "turvaväliäsi" sinne "sujuvuusvälille" 2-3s. Mutta ethän sä sitä tee, sen tiedän.> Tekisi mieli sanoa, että koitapa joskus nostaa sitä 0.5s.
> "turvaväliäsi" sinne "sujuvuusvälille" 2-3s. Mutta ethän sä
> sitä tee, sen tiedän.
Et taida olla lukenut viestejäni ollenkaan. Taas on vedetty hernettä nenään omista kuvitelmista.
Sinun taktiikallasi turvaväli on sitä pidempi, mitä enemmän on liikennettä. Minä en sellaista ymmärrä. Mutta etpä sinäkään tunnu ymmärtävän minun viestejäni. Kerrataanko vielä: 0,5 sekuntia on useimmissa tilanteissa liian lyhyt turvaväli mielestäni. Sitä tulisi käyttää vain ruuhkissa ja kuskin ollessa hereillä.
Esimerkiksi tänään ajelin pitkät pätkät noin viiden sekunnin "turvavälillä". Ei ollut tarvetta ajaa lähemmäs kun liikennettä ei juuri ollut ja edellämenijäkin jaksoi pitkään pitää nopeuden vakiona...- Redneck Baboons
The_Rat kirjoitti:
> Tekisi mieli sanoa, että koitapa joskus nostaa sitä 0.5s.
> "turvaväliäsi" sinne "sujuvuusvälille" 2-3s. Mutta ethän sä
> sitä tee, sen tiedän.
Et taida olla lukenut viestejäni ollenkaan. Taas on vedetty hernettä nenään omista kuvitelmista.
Sinun taktiikallasi turvaväli on sitä pidempi, mitä enemmän on liikennettä. Minä en sellaista ymmärrä. Mutta etpä sinäkään tunnu ymmärtävän minun viestejäni. Kerrataanko vielä: 0,5 sekuntia on useimmissa tilanteissa liian lyhyt turvaväli mielestäni. Sitä tulisi käyttää vain ruuhkissa ja kuskin ollessa hereillä.
Esimerkiksi tänään ajelin pitkät pätkät noin viiden sekunnin "turvavälillä". Ei ollut tarvetta ajaa lähemmäs kun liikennettä ei juuri ollut ja edellämenijäkin jaksoi pitkään pitää nopeuden vakiona..."Sinun taktiikallasi turvaväli on sitä pidempi, mitä enemmän on liikennettä. "
Miten niin? Ei sillä ole väliä kuinka paljon liikenettä on vaan tietenkin sillä kuinka hyvin väylät vetävät. Kun veto loppuu, silloin se mainitsemasi ruuhka syntyy. Ja sitähän sinä et tiedä, sehän on jo entuudestaan täysin selvää. Oikeastaan on aika naurettavaa puhua mistään turvaväleistä tuollaisessa tilanteessa. Eikä mainitsemasi ruuhkatilanne ole edes se mitä aloittaja tarkoittaa. Kyllä ne ajoneuvot ovat silloin ns. iholla jo väkisinkin, mutta vauhdit ovat myös yleensä pienet. Siis OIKEASSA ruuhkassa, jossa vtuttaa edetäkin.
"Ei ollut tarvetta ajaa lähemmäs kun liikennettä ei juuri ollut ja edellämenijäkin jaksoi pitkään pitää nopeuden vakiona... "
Jos pidät väliä pidempänä, ei sen edellä ajavan vauhdin muutokset tietenkään näy niin paljoa, vaan se tavallaan "hukkuu" etäisyyteen. Se on yksi syy miksi väliä kandee pitää. Mutta tämäkin oli varmasti uutinen besserwisser kaatopaikkaeläimelle.
"Taas on vedetty hernettä nenään omista kuvitelmista."
Hahhah! Joopa joo. No comment. Suuret ovat luulot kiinteisövälittäjällä joka tapauksessa. Tämä aihe on loppuun "keskusteltu".
- 22´34
ei kyllä suomessa ole ruuhkia.
- takana hintti
Saksan kielen perusteita: "Da hinten" on "tuolla takana".
- ;-)
Achtung, achtung ei machtung vaikka kuinka tung.
- Kjell Pippelström
;-) kirjoitti:
Achtung, achtung ei machtung vaikka kuinka tung.
Aina löytyy keino...
- Taas kolisi
8 -tiellä Raumalla kolisi ,kun etummainen auto joutui äkkijarrutuksen tekemään HIRVEN hypätessä ajoväylälle kolme autoa ajoi ketjukolarin.
- Pollo1976
Ihme vouhotusta täällä. Jos joku roikkuu puskurissasi, se tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että SINÄ ajat liian HILJAA! Tuo takanasi tuleva yrittää sinulle viestiä että mene nyt herran tähden vähän reippaammin.
Juu, kyllä... Jotkut meistä tielläliikkujista on sen verran empaattisia muita tielläliikkujia kohtaan, etteivät itsekkäästi mieti pelkästään omaa ehtimistään tien päällä, vaan yrittävät ojentaa näitä teiden tukkoja jotteivat jäisi nysväämään muidenkaan riesaksi (tästä syystä en itsekään ohita heti kun mahdollista, vaan mikäli aikataulu sen sallii, "hiillostan" niin pitkään kuin mahdollista)- mondeokuski
Minulla on tapana ajaa liikennevirran mukana, ja hiljaisen liikenteen aikana karvan verran yli sallitun. Silti välillä joku tolvana on puskuria hiomassa. Millä perusteella ajan noissa tilanteissa liian hiljaa?
- dsdds
KYLLÄ NIITÄ PUSKURISSA ROIKKUJIA RIITTÄÄ VAIKKA ITSE AJAISI VÄHÄN YLINOPEUTTAKIN.
- EivätRoiku
Itselläni on auto jossa on tehoa yli 400 hv.
Ei tarvitse roikkua perässä. Ohitukset tapahtuvat 100 km/t nopeudessa erittäin ripeästi ja joustavasti. Auto lähtee kiihtymään tästä nopeudesta tarvittaessa melko rajusti ja pitää olla jopa varovainen kaasun kanssa.
Myöskään perässä roikkuminen ei onnistu jos en halua. Valtaosa ei nimittäin seuraisi jos painan kaasun pieneksi hetkeksi pohjaan. Vaikka ajan tyypillisesti rauhallisesti rajoitusten mukaan harva ajaa puskurissa kiinni. Ehkä urheilullinen auton ulkonäkö toimii kuitenkin rauhoittavasti vaikka toisin luulisi.
Tälläisellä autolla urheilullinen ajo tapahtuu suljetuilla radoilla.- Redneck Baboons
Joo-o. Kiva tieto, että sulla on joku ratavehje. Miten liittyikään tähän aiheesseen?
- Normi kansalainen
Redneck Baboons kirjoitti:
Joo-o. Kiva tieto, että sulla on joku ratavehje. Miten liittyikään tähän aiheesseen?
Tuosta voi tulkita sen että osaamattomalla pitää olla turhan paljon tehoja että pystyy edes ajelemaan. Me taitavat osamme ajaa ihan "normiautilla".
- 88+1
liikenteessä on pidettävä vaadittava turvaväli. Sanotaan jo autokoulussa.
- Redneck Baboons
"liikenteessä on pidettävä vaadittava turvaväli. "
Kerrotko vielä missä tuo väli on määritelty? Autokoulun kirjan sivulla se ei paljoa lohduta. - olet ilman järkeä
Redneck Baboons kirjoitti:
"liikenteessä on pidettävä vaadittava turvaväli. "
Kerrotko vielä missä tuo väli on määritelty? Autokoulun kirjan sivulla se ei paljoa lohduta.Voit titenkin käyttä omaa järkeä jos sitä sinuulle on luotu, näyttä kyllä siltä ettei sinulla juurikaan sitä ole.
Siis kaikki kannanottosi ovat ilman järkeä raapustettu. - Redneck Baboons
olet ilman järkeä kirjoitti:
Voit titenkin käyttä omaa järkeä jos sitä sinuulle on luotu, näyttä kyllä siltä ettei sinulla juurikaan sitä ole.
Siis kaikki kannanottosi ovat ilman järkeä raapustettu.Aivan totta. En siis eroa näistä muista fitun dilleistä siinä mielessä. Onko tullut mieleen että ilman kunnon määritystä poliisi ei esimerkiksi voi ihan helpolla sakkoja jaella. Ajattelin vain kun olet noin helvtin viisas, että tiedät varmasti tämänkin.
- täytekirjoitus
Redneck Baboons kirjoitti:
Aivan totta. En siis eroa näistä muista fitun dilleistä siinä mielessä. Onko tullut mieleen että ilman kunnon määritystä poliisi ei esimerkiksi voi ihan helpolla sakkoja jaella. Ajattelin vain kun olet noin helvtin viisas, että tiedät varmasti tämänkin.
Poliisin sakkolaskurissa etäisyys alle 20 metriä nopeudella 100 km/h antaa 10 päiväsakkoa, ihan perässä kiinni ajo vie käräjäsaliin. On kai ne tarkat määritelmät olemassa, mutta viitsitäänkö niitä valvoa?
http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/DBFAADA6D2B601D8C2257C05001CE1B9?opendocument
Sikäli määräyksissä on ristiriitaa jos liian lähellä ajamisesta voi joutua käräjille, mutta peräänajosta jossa pelätty vahinko on jo toteutunut voi selvitä ilman sakkoa. - Redneck Baboons
täytekirjoitus kirjoitti:
Poliisin sakkolaskurissa etäisyys alle 20 metriä nopeudella 100 km/h antaa 10 päiväsakkoa, ihan perässä kiinni ajo vie käräjäsaliin. On kai ne tarkat määritelmät olemassa, mutta viitsitäänkö niitä valvoa?
http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/DBFAADA6D2B601D8C2257C05001CE1B9?opendocument
Sikäli määräyksissä on ristiriitaa jos liian lähellä ajamisesta voi joutua käräjille, mutta peräänajosta jossa pelätty vahinko on jo toteutunut voi selvitä ilman sakkoa.Tuo 20 metriä on siis alle 1s päässä edellä ajavasta 100km/h vauhdissa. Rottamaisille reaktioille tehty väli oikeasti. Kyllä väli täytyisi 100km/h vauhdissa olla edes se 1s, jolloin päästään lähemmäs 30 metrin rakoa. Eikä sekään taida olla kuin n. yhden valaisintolpan väli. Kyllä moni ajaa paljon lähempänä jopa kuin tuo 20m.
Sakko tuosta rikkeestä on sen verran kova, etten haluaisi ainakaan sellaista maksella. Luulisi purevan ongelmaan aika tehokkaasti. Eihän sellaiseen tietenkään pure jolle sakkoja tulee koko ajan milloin mistäkin koheltamisesta.
- 22123443
sinulla taas ei ole paljoa ollenkaan kun et tuollaista asiaa ymmärrä. No ohitteleppa kuule kun keltaset viivat on puolellasi ja poliisi takanasi eiköhän se sullekkin selviä.
- ???
Kenellehän tää on osoitettu?
- sulle!!
??? kirjoitti:
Kenellehän tää on osoitettu?
homo perse!
- ????????
sulle!! kirjoitti:
homo perse!
Unohdit viestistäsi ison T:n (lyhenne sanasta, terveisin) sekä kaksoispisteen.
Kas näin:
T: hetero - pakumies67
???????? kirjoitti:
Unohdit viestistäsi ison T:n (lyhenne sanasta, terveisin) sekä kaksoispisteen.
Kas näin:
T: heteroPuolituttu rekkakuski sanoi, että jos joku ajaa hänen edellään alinopeutta, vaikka edessä ei ole estettä ajaa suurinta sallittua, jos tie on sellainen, ettei riittävää ohituspaikkaa ole tai jos vastaantulevien virta sen estää, hänelle riittää parin metrin turvaväli. Jos edellämenijälle ei riitä, kasvattakoon sitä sitten itse.
Näillä tulee itsekin mentyä, mutta siis vain sillon, jos olen saavuttanut edellä ajavan lainsallimalla suurimmalla sallitulla nopedella. Mittarivirheeni tiedän tarkasti ja vakionopeussäädin pitää vauhdin hyvinkin tarkasti oikeana. - sdss
pakumies67 kirjoitti:
Puolituttu rekkakuski sanoi, että jos joku ajaa hänen edellään alinopeutta, vaikka edessä ei ole estettä ajaa suurinta sallittua, jos tie on sellainen, ettei riittävää ohituspaikkaa ole tai jos vastaantulevien virta sen estää, hänelle riittää parin metrin turvaväli. Jos edellämenijälle ei riitä, kasvattakoon sitä sitten itse.
Näillä tulee itsekin mentyä, mutta siis vain sillon, jos olen saavuttanut edellä ajavan lainsallimalla suurimmalla sallitulla nopedella. Mittarivirheeni tiedän tarkasti ja vakionopeussäädin pitää vauhdin hyvinkin tarkasti oikeana.2 metriä väliä on liian vähän.
- Redneck Baboons
??? kirjoitti:
Kenellehän tää on osoitettu?
Se on varmaankin noille aiemmille keskustelijoille, jotka olivat päässeet lempiaiheeseensa, eli siihen mitä viivan päällä tai vasta vieressä saa tehdä ja mitä ei.
- ^^^^^^^^^^
Uskon että olen ohittanutkin keltaien viivan kohdalla, kun poliisit on olleet takanani. Ja edelleenkään se keltainen viiva ei tarkoita ohituskieltoa.
Mutta ilmeisesti olet joku provoilija, koska jokainen täyspäinen olisi jo aiempien kommettien perusteella ymärtänyt asian. - Redneck Baboons
^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Uskon että olen ohittanutkin keltaien viivan kohdalla, kun poliisit on olleet takanani. Ja edelleenkään se keltainen viiva ei tarkoita ohituskieltoa.
Mutta ilmeisesti olet joku provoilija, koska jokainen täyspäinen olisi jo aiempien kommettien perusteella ymärtänyt asian.No eiköhän se ole jo selvillä että pelkän sulkuviivan kohdalla saa ohittaa ylittämättä sitä. Ohituskieltoalueilla on yleensä keltainen viiva lisäksi. Voi olla siis, että jopa poliisi on nähnyt tempauksesi, mutta ainakin kaksi pyörää on ollut viivan oikealla puolen silloin. Tai sitten kova kiire kahvitauolle.
- 44+40+0=0
sulle!! kirjoitti:
homo perse!
oletko?
- 14+19
pakumies67 kirjoitti:
Puolituttu rekkakuski sanoi, että jos joku ajaa hänen edellään alinopeutta, vaikka edessä ei ole estettä ajaa suurinta sallittua, jos tie on sellainen, ettei riittävää ohituspaikkaa ole tai jos vastaantulevien virta sen estää, hänelle riittää parin metrin turvaväli. Jos edellämenijälle ei riitä, kasvattakoon sitä sitten itse.
Näillä tulee itsekin mentyä, mutta siis vain sillon, jos olen saavuttanut edellä ajavan lainsallimalla suurimmalla sallitulla nopedella. Mittarivirheeni tiedän tarkasti ja vakionopeussäädin pitää vauhdin hyvinkin tarkasti oikeana.Jos takana ajava ei sovita väliä nopeuteen sopivaksi, voi edellä ajava sovittaa nopeuden väliin sopivaksi. Puolituttu rekkamies on varmasti mielissään kun nopeus putoaa ylämäessä hölkkävauhtiin.
- 33393939
??? kirjoitti:
Kenellehän tää on osoitettu?
sulle
- pakumies67
14+19 kirjoitti:
Jos takana ajava ei sovita väliä nopeuteen sopivaksi, voi edellä ajava sovittaa nopeuden väliin sopivaksi. Puolituttu rekkamies on varmasti mielissään kun nopeus putoaa ylämäessä hölkkävauhtiin.
Varmaan, mutta sillon kannattaa jo toivoa, ettei satu samalle huoltsikalle, jos ei sitten ole haluja selvittää tilannetta 'viittomakielellä'
- 7+14
pakumies67 kirjoitti:
Varmaan, mutta sillon kannattaa jo toivoa, ettei satu samalle huoltsikalle, jos ei sitten ole haluja selvittää tilannetta 'viittomakielellä'
Voihan se perähoonari tosiaan olla niin tyhmä, ettei tajua jättää tumpelointiaan vain muiden hengen vaarantamiseen vaan haluaa lisäksi vielä turpaansa.
Vähemmällä tietty pääsisi ajamalla fiksusti. Mutta jos ei osaa niin ei osaa.
- 002939393
Olisko noin?
- Röyhtäys
Tn. ongelma lienee siinä, että sinä jätät siihen edellä ajavaan liian suuren turvavälin? Tarkkaileppa itseäsi =)
Jos turvaväli on kilometrejä tai sanotaan vielä vaikkapa satoja metrejä, niin se on liikaa. Sopiva turvaväli on 50-70m. - Oyesta
Turvavälittä ajaminen kertoo jotain autokantamme iästä (tai sitten ylipäätään osaamattomuudesta =) )
Jos ajaa vakkarilla, on pakko pitää turvaväliä. =)
Jos ei ole vakkaria tai se on adaptiivinen, on pakko ajaa aivan puskurissa kiinni. Adaptiivinen ei toimi mulla muuten Skodassa... - Jätä hajurakoa
2-3 s edelläajavaan, ja homma rokkaa.
- pakumies67
Itse en aja alinopeutta, mutta en kovin montaa kilsaa ylikään. Vakkarilla ajan tasaista vauhtia. Todella hatvinaista on, että joku roikkuu turhan lähellä. Taitaa johtua omasta ajotavasta, jos on tollanen ongelma.
- Redneck Baboons
pakumies67 kirjoitti:
Itse en aja alinopeutta, mutta en kovin montaa kilsaa ylikään. Vakkarilla ajan tasaista vauhtia. Todella hatvinaista on, että joku roikkuu turhan lähellä. Taitaa johtua omasta ajotavasta, jos on tollanen ongelma.
Miten se voi johtua "omasta ajotavasta" mikäli itselläkin on jo ylinopeutta ja silti joku vtun dille kuskaa lootaansa muutaman metrin päässä takalaudasta? Jotkut ns. ammattimiehet ovat tehneet tätä myös, eivätkä ole tajunneet edes kunnon vinkistä pysyä kauempana. Nimimerkki "Jätä hajurakoa" on enemmän kuin oikeassa.
- Älyhoi777
Kyllä on hulluks menny tuolla tien päällä tää touhu. Alkaa olla jo vaarallista näiden ohitettavien touhu, kun saavutat hitaamman ja lähdet ohittamaan niin eikö aleta painamaan jarrua vaikket olis edes mitenkään lähellä ja sit ohituksen jälkeen hirvee valojen räpyttely. Hei haloo, nyt järki käteen, ei kaikki ohitukset ole vaarallisia jos niistä ei tehdä tahallaan sellaisia turhilla jarrutteluilla ja muulla.
- .....
Alle 2 sekunnin väli satasen vauhdissa on puskurissa roikkumista.
- Redneck Baboons
Ja sakkoraja on 20m, eli n. 0,7 s 100 km/h vauhdissa. Eli poliisi sallii roikkumisen ainakin sinun ja minun mielestä. Jos olisi edes se yksi sekunti niin sekin on n. 8m lisää tuohon. Ei siis ihme ettei sakkoja hommasta helpolla kukaan saa.
http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/DBFAADA6D2B601D8C2257C05001CE1B9?opendocument - .....
Redneck Baboons kirjoitti:
Ja sakkoraja on 20m, eli n. 0,7 s 100 km/h vauhdissa. Eli poliisi sallii roikkumisen ainakin sinun ja minun mielestä. Jos olisi edes se yksi sekunti niin sekin on n. 8m lisää tuohon. Ei siis ihme ettei sakkoja hommasta helpolla kukaan saa.
http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/DBFAADA6D2B601D8C2257C05001CE1B9?opendocumentJep, älä muuta sano. Tiukempi linja pitäisi olla. 20 m ei riitä mitenkään.
- zxcvbnm,yhbtgv
Kerran taksikuski saavutti minut moottoritiellä kesällä. Ajoin 120km/h. Siinä sitten ajeltiin muutama kilometri perätysten, välimatkaa noin 10m. No aattelin että jospa hieman höllään kaasulta jalkaa, jos vaikka taksikuski menisi pois perästä roikkumasta. Tiputtelin kympin nopeutta portaittain. 60km/h niin taksikuski lähti ohitse.
- Reneck Baboons
Kyllä se hanurissa hinuttamisen into menee kaikesta yli. Kiireetkin loppuvat siihen autuuteen. Ns, ammattilaiset ovat kaikkein parhaita siinä hommassa. Loistoesimerkin kerroit.
- Anonyymi
Puskurissa roikkujat ei välitä mitään nopeusrajoituksista, kun päässä liikkuu vain silmät eikä järjen hiventä ollennkaan
- Anonyymi
Ja korvien välissä on pelkkä tuulitunneli.
- Anonyymi
Eilen oli, tilanne jossa itse ajelin hyvän turvavälin päässä edelläni ajavasta. Tämä edellä ajava sen sijaan oli hänen edellä ajavan perseessä kiinni. Hänen edessä oleva poistui rampista ja silloin tämä nosti omaa nopeuttaan ja ajoi siellä edempänä seuraavaksi olevan kiinni ja liimautui jälleen tämän perään ajelemaan. Ei voi kuin ihmetellä mitä tuollaisten päässä liikkuu, vai liikkuuko yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 543370
- 382675
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212510- 232438
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1502412- 402381
- 412195
- 281981
- 1081832
- 361805