sinihomejuustosta

herkkusuu

mitenköhän kauan avattu sinihomejuusto säilyy jääkaapissa?

10

11013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herkutteleva

      "mitenköhän kauan avattu sinihomejuusto säilyy jääkaapissa?"

      Sen jälkeen, kun nuorempi tyttäremme oppi nauttimaan sinihomeesta, ei ole säilynyt vuorokautta pitempään. ;-)

      Jos käärit sen folioon (ei muovikelmuun), niin kyllä se pari viikkoa säilyy, mutta ei enää lopussa ole niin hyvää kuin tuoreempana.

      • Uri Geller

        Toisaalta ranskalaiset eivät ole moksiskaan, jos juustot pääsevät homehtumaan. Leikkaavat vaan tämän uuden homeen pois ja jatkavat juuston syömistä. Joissain homejuustoissa myös lukee, että se on parhaimmillaan juuri ennen parasta ennen päiväystä. Esim. Roquefortin maku vahvenee melkoisestikin kun se on seissyt pitkään jääkaapissa. Ranskalaisystävät hullaantuivat, suomalaisena minä en.

        Ja muista syödä juustosi huoneenlämpöisenä.


      • Sade
        Uri Geller kirjoitti:

        Toisaalta ranskalaiset eivät ole moksiskaan, jos juustot pääsevät homehtumaan. Leikkaavat vaan tämän uuden homeen pois ja jatkavat juuston syömistä. Joissain homejuustoissa myös lukee, että se on parhaimmillaan juuri ennen parasta ennen päiväystä. Esim. Roquefortin maku vahvenee melkoisestikin kun se on seissyt pitkään jääkaapissa. Ranskalaisystävät hullaantuivat, suomalaisena minä en.

        Ja muista syödä juustosi huoneenlämpöisenä.

        Kyllä se avattuna viikon hyvin säilyy jääkaapissa!


      • kels
        Uri Geller kirjoitti:

        Toisaalta ranskalaiset eivät ole moksiskaan, jos juustot pääsevät homehtumaan. Leikkaavat vaan tämän uuden homeen pois ja jatkavat juuston syömistä. Joissain homejuustoissa myös lukee, että se on parhaimmillaan juuri ennen parasta ennen päiväystä. Esim. Roquefortin maku vahvenee melkoisestikin kun se on seissyt pitkään jääkaapissa. Ranskalaisystävät hullaantuivat, suomalaisena minä en.

        Ja muista syödä juustosi huoneenlämpöisenä.

        Mieheni oikein etsii kaupan viimeinen myyntipäivä korista juustoja, koska vasta sitten niiden maku on hyvä, MUTTA ne on syötävä avattuina nopeasti. Jääkaapissa saattaa lähteä avatussa paketissa homejuustoihinkin jokin uusi home kehittymään ja se ei kuulu asiaan.
        Soitin joskus Valiolle, kun punaleima emmental homehtui alle kahden viikon paketissaan. Ennen ne säilyivät kuukaudenkin jääkaapissa elleivät kuivuneet. Kuluttajaneuvoja sanoi, että he eivät käytä enää mitään homeenestoaineita, joten emmentalia ei pidä säilyttää jääkaapissa avattuna muutamaa päivää kauempaa! Kuorimalla se home ei siitä lähde, koska se tekee toksiineja sinne syvälle.
        Harmittaa tämä säilöntäaineettomuus, ennen pystyi pieni perhe pitämään jääkaapissa useampia juustoja eri makuihin. Nyt pitää ostaa 1-2 juustoa, että ehtii käyttää ennen pilaantumista.


    • vähän ylikin

      mutta jos rupee epäilyttämään säilyttäminen,niin saahan siitä mitä parhainta perunalooran höystettä.Ja eiku uuniin.Ps.Sienet,kuten kuivatut suppilovahverot sopii erittäin hyvin sekaan.

    • kels

      Jos joudut vastaanottamaan suuren palan sinihomejuustoa, sen voi jopa pakastaa. Maku ei sanottavasti huonone.

      Jääkaapissa ei juusto ihan heti vanhene: kuori vain uutta hometta pois. Mieheni sanoo, että parasta olisi ostaa homejuustot "parasta ennen" päiväyksen jälkeen. Näitä minä etsin. Sitten saadaankin kypsiä, jotka nautitaan saman tien tai huomenna.

      • HUOMIOOO!!!!!

        mikähän putiikki niitä "parasta ennen" päiväyksen jälkeen enää myy???? DAIJU...


      • Anonyymi
        HUOMIOOO!!!!! kirjoitti:

        mikähän putiikki niitä "parasta ennen" päiväyksen jälkeen enää myy???? DAIJU...

        Ei pitäis mut silti niitä löytyy..


      • Anonyymi
        HUOMIOOO!!!!! kirjoitti:

        mikähän putiikki niitä "parasta ennen" päiväyksen jälkeen enää myy???? DAIJU...

        Parasta ennen ei ole sama kuin viimeinen käyttöpäivä, joku mainitsikin jo. Se uusi home on varmaankin tavallista hometta, olen silti käyttänyt pizzan päällä kun kuorinut pois, mutta parempi pakastaa ajoissa.


    • kaikkea löytyy kun e

      parasta ennen on eri asia kuin viimeinen käyttöpäivä. huomiselle päivättyjä löytää ainakin kaupasta ja yllättäen täyteen hintaan kun hyvin käy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe