Timoteus ei tainut muistaa lukea Mooseksen kirjoja tämän väitteen kirjatessaan:
Mooses 2. 33: 11
"Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista."
Mooses 4. 12: 8
Ja Herra sanoi Mooseksesta;
"-hänen kanssaan minä puhun suusta suuhun, avoimesti, enkä peitetyin sanoin, ja hän saa katsella Herran muotoa."
Moses 5. 34: 10
"Mutta Israelissa ei enää noussut yhtäkään sellaista profeettaa kuin Mooses, jonka kanssa Herra keskusteli kasvoista kasvoihin"
Mitä nämä raamatunpaikat uudessa yrittää sanoa, kun Timoteus kumosi ne kokonan seuraavalla lauseellaan:
1kirje:Timoteus1. 6: 16
"jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; ***JOTA YKSIKÄÄN IHMINEN EI OLE NÄHNYT, EIKÄ VOI NÄHDÄ ***- hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."
Kuitenkin Mooseksen kirjat kumoaa tuon Timoteuksen väitteen useampaan otteeseen !
Kuka osaa sellittää nämä raamatun paikat?
81
342
Vastaukset
Jahve ja Herra Jeesus joka oli jo ennen ihmiseksi syntymistään ovat kaksi eri asiaa !
Jahvea ei voi katsoa kasvoista kasvoihin mutta Jeesusta Herraa voi !
Vrt kirjoitukseni: Jeesus on kaiken alkuperä = Logos
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937Eli...Ja nyt kun huomaamme hengellisestä perinnöstämme, että Messias nimi saa monia vivahteita niin kuin myös Jes 9:5 kertoo:
" Ihmeellinen neuvonantaja ", " Väkevä Jumala ", Iankaikkinen Jumala", " Rauhan Ruhtinas ", niin seurataanpa nyt muutamaa
näennäisesti ristiriitaista raamatun lukua:
2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Mooses kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki... mutta mennään eteenpäin 2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy
Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi " ja tähän Herra vastaa: " Minä annan minun kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
(Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "
(Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "
(17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
(17:24) " Isä minä tahdon...että he näkisivät minun kirkkauteni...olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."
Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!- lyhyesti
Kopittelija007 kirjoitti:
Eli...Ja nyt kun huomaamme hengellisestä perinnöstämme, että Messias nimi saa monia vivahteita niin kuin myös Jes 9:5 kertoo:
" Ihmeellinen neuvonantaja ", " Väkevä Jumala ", Iankaikkinen Jumala", " Rauhan Ruhtinas ", niin seurataanpa nyt muutamaa
2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Mooses kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki... mutta mennään eteenpäin 2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy
Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi " ja tähän Herra vastaa: " Minä annan minun kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
(17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
(17:24) " Isä minä tahdon...että he näkisivät minun kirkkauteni...olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."
Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!Pyhä Jumala ja Jumala Kristuksessa= Janus- kasvot!
- kopittelija
Eli...Ja nyt kun huomaamme hengellisestä perinnöstämme, että Messias nimi saa monia vivahteita niin kuin myös Jes 9:5 kertoo:
Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!Tuosta blogistani aiheesta...
http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/ - yhtä
Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!Seuraavat sanat osoittavat mitä Jeesus tarkoittaa kun hän sanoo olevansa yhtä Isän kanssa.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista. - Anonyymi
Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!Jeesus on Isän loiste ja kirkkaus ja heijastus sen vuoksi Isää ei voi nähdä mutta Pojan voi , raamattu sanoo että Poika on väli-mies
- Anonyymi
Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!https://biblehub.com/text/exodus/33-11.htm
Hepreankielisen tekstin mukaan Mooses puhui kasvokkain Jahven kanssa. Eli kyseinen raamatunkohta on suomennettu väärin, että Mooses oli puhunut Herran kanssa.
Mooses ei puhunut Herran kanssa, vaan nimenomaan Jahven. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://biblehub.com/text/exodus/33-11.htm
Hepreankielisen tekstin mukaan Mooses puhui kasvokkain Jahven kanssa. Eli kyseinen raamatunkohta on suomennettu väärin, että Mooses oli puhunut Herran kanssa.
Mooses ei puhunut Herran kanssa, vaan nimenomaan Jahven.Jumalan "kasvot" tai "käsi" viittaa Jeesukseen.
"kasvoista kasvoihin" eli Mooses näki Jeesuksen kasvot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan "kasvot" tai "käsi" viittaa Jeesukseen.
"kasvoista kasvoihin" eli Mooses näki Jeesuksen kasvot.Eikö Jeesus ollut Jahven poika? Mooses ei nähnyt Jahven pojan kasvoja, vaan näki Jahven kasvot - Mooses puhui Jahven kanssa kasvokkain.
- Anonyymi
Mooseksen kirjoissa puhutaan Herrasta.Jeesus on Herrojen Herra ja kuningasten kuningas.Kun Mooses halusi nähdä Jumalan,niin Jumala suojasi Moosesta,kun Hän kulki ohi ja Mooses sai katsoa Jumalaa takaapäin. Samoin Jumala suojasi Israelin vanhimmat ,kun he saivat käskyn nousta Pyhälle vuorelle. Profeetat näkivät Jumalan hengessään. Sananlaskut 8:22-31 kertoo Jeesuksen syntymästä.
Hei-
Minä uskon että selitystä löytyy kun ajattelemme asiaa alkukielen ilmaisun kannalta.
Sanallinen ilmaisu ei varmasti ole ollut kovin runsas- Minusta ilmiselvästi on kyse osittain vertauskuvan tapaisesta ilmaisusta jossa merkitys että olla suoraan tekemisissä kahden osapuolen välillä.
Minulla on hebrean sanakirjat mutta en nyt tutki joka jaetta.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- selvää kuin pässi
"-hänen kanssaan minä puhun suusta suuhun, avoimesti, enkä peitetyin sanoin, ja hän saa katsella Herran muotoa."
Selvää homostelua?
Ensin suusta suihun kielipusuja ja sitten vielä muotoja katselemaan?selvää kuin pässi kirjoitti: «Selvää homostelua?
Ensin suusta suihun kielipusuja ja sitten vielä muotoja katselemaan?»
Ne, jotka eivät ole syystä tai toisesta päässeet toteuttamaan omaa seksuaalista suuntautumistaan, näkevät seksuaalisia viittauksia lähes kaikessa.v.aari kirjoitti:
selvää kuin pässi kirjoitti: «Selvää homostelua?
Ensin suusta suihun kielipusuja ja sitten vielä muotoja katselemaan?»
Ne, jotka eivät ole syystä tai toisesta päässeet toteuttamaan omaa seksuaalista suuntautumistaan, näkevät seksuaalisia viittauksia lähes kaikessa.Adventismissa esiaviolliset suhteet on kielletty, joten jollain tasolla ymmärrän sen, että puhutaan siitä mistä on jääty paitsi tai mikä on johtanut tyytymättömyyteen seksin saralla. Onhan se kuin sian ostamista säkissä, ellei ole päässyt kokemaan rakkauden huipentumaa seurustelu aikana. En kuitenkaan usko, että adventistit ovat kovinkaan kuuliaisia noudattamaan pastoreidensa heille määräämää esiaviollisia suhteita koskevaa kieltoa
Sen verran oikaisen, että kyseessä on kirje nimeltä "Paavalin ensimmäinen kirje Timoteukselle". Se ei siis anna ymmärtää, että Timoteus olisi kirjeen kirjoittaja, vaan vastaanottaja.
Hei!
Jumala on ilmestynyt ihmiselle monin tavoin. Kol 2:9, a_ostolien teot 17:29.
(Minulla on yksi kirjain rikki ja saan vasta tiistaina uuden millä kirjoitan, siksi _uuttuvan kirjaimen kohdalla_)
Moos kirjoissa on kyse tavasta että Jumala lähestyi suoralla tavalla, mutta ei tässä nyt ole kyse kirjaimellisesta näkemisestä ja samanlaisesta kontaktista kuin Tim vertaa miten ihmisten välillä keskustellaan ja nähdään ja ollaan kontaktissa/ vuorovaikutuksessa keskenään.
Jumala lähestyi Moosesta suoralla tavalla usein ja ilmoitti kaiken selkeästi. Mooses sai runsaita määriä suoraa ilmoitusta, ja Raamatun _rofeetat myöhemmin vähemmän suoraa ilmoitusta tavallisesti.
Vaikka kivet saattoivat keskustella Mooseksen kanssa, niin kyse oli Jumalan suorasta lähestymisestä Moosekseen, mutta ei kirjaimellisesta Jumalan näkemisestä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- eivoiollatottakooletjne
Oletkos tyhmä? Molemmat tekstit pitävät paikkansa ja kirjoittaja on Paavali eikä Timoteus.
Kukaan ei ole nähnyt Jumalaa sellaisena kuin hän on. Mooses näki Jumalan kasvoista kasvoihin vain siinä merkityksessä, että hän keskusteli Jumalan kanssa kasvoikkain ja Jumala oli kätkeytynyt pilveen ja tuleen. Lue koko teksti Mooseksen kirjoista. - Exadventistiparka
Kun katsomme tuota jaetta:
"16 (*1) jolla ainoalla on kuolemattomuus;(*1) joka asuu valkeudessa, (*2a) mihin ei kukaan taida tulla; (*2b) jota yksikään ihminen ei ole nähnyt (*2b) eikä voi nähdä-(*3) hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."
Tässä olen ryhmittänyt lauseen viittauksia selventääkseni asiaa.
(*1) viitataan Jumalaan
(*2a, b, c) viittaa valkeuteen, jossa Hän asuu
(*3) päättää lauseen. Loogisesti, "Hänen" ei voi viitata valkeuteen, vaan Jumalaan.
Näin ollen, ei tässä oikeasti ole mitään ristiriitaa alkukielenkään perusteella. Vain jos haluaa tulkita tämän ristiriitaiseksi, se näennäinen ristiriita on löydettävissä.
Raamattua lukiessa, on ymmärrettävä, että esim. Paavalin lauserakenteet ovat usein hankalia. Ne olivat jopa alkuseurakunnalle hankalia ymmärtää hänen kirjeistään - vaikeaa oli sekä oppi että kieli...
2 Piet 3:16 " niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
" - ekkleesiaeikirj
Se "Jumala", jonka kanssa Mooses keskusteli "kasvoista kasvoihin", oli enkeli, ei itse Jumala. Enkeli sai käyttää Jumalan nimeä, kun esiintyi hänen valtuudellaan ja arvovallallaan. (2Moos 3; Apt 7:30)
Kyllä, näin asian itsekin näen. Sana "jumala" ja jumaluuden käsite oli Raamatun kirjoittamisen aikoihin paljon rikkaampi ja sen käyttö paljon monipuolisempaa kuin kristillisen kielenkäytön sääntöjen köyhdyttämässä nykyajan uskonnollisessa kielenkäytössä. Tekstien mukaan Jumala ilmestyi palavassa pensaassa ja samaan aikaan siellä selkeästi sanotaan, että se mikä siinä pensaassa ilmestyi oli enkeli. Ei tästä voi mitään muuta johtopäätöstä vetää kuin että Raamatun kielenkäytössä lähettäjän ja sanansaattajan välillä ei samalla tavalla tehdä eroa kuin nykykielenkäytössä. Tämä toisaalta selittää myös Jeesuksen kielenkäytön suhteen joitakin asioita, joissa ei muuten tuntuisi mitään järkeä olevan.
(2) Siellä hänelle ilmestyi Herran enkeli tulenliekissä, joka nousi orjantappurapensaasta.
(4) Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, hän huusi pensaasta: "Mooses, Mooses!" Mooses vastasi: "Tässä olen."
(6) Herra sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala." Silloin Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.
Sanan enkeli käyttö on myös hieman köyhtynyt kun yleensä sen mielletään tarkoittavan nimenomaan jotain "yliluonnollista" olentoa eikä esimerkiksi Jumalan sanansaattajana toimivaa ihmistä. Monolatriseksi henoteismiksi lähinnä Raamatun todellisuuskuvaa itse kuvaisin ja siihenhän tämä nykykristittyjen ahdasmielisen dogmaattinen trinitaristinen monoteismi ei oikein sovi. Jeesus itsekin lainaa pyhiä kirjoituksia ja toteaa, että:
Joh.10
(34) Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? (35) Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.- Anonyymi
christus.victor kirjoitti:
Kyllä, näin asian itsekin näen. Sana "jumala" ja jumaluuden käsite oli Raamatun kirjoittamisen aikoihin paljon rikkaampi ja sen käyttö paljon monipuolisempaa kuin kristillisen kielenkäytön sääntöjen köyhdyttämässä nykyajan uskonnollisessa kielenkäytössä. Tekstien mukaan Jumala ilmestyi palavassa pensaassa ja samaan aikaan siellä selkeästi sanotaan, että se mikä siinä pensaassa ilmestyi oli enkeli. Ei tästä voi mitään muuta johtopäätöstä vetää kuin että Raamatun kielenkäytössä lähettäjän ja sanansaattajan välillä ei samalla tavalla tehdä eroa kuin nykykielenkäytössä. Tämä toisaalta selittää myös Jeesuksen kielenkäytön suhteen joitakin asioita, joissa ei muuten tuntuisi mitään järkeä olevan.
(2) Siellä hänelle ilmestyi Herran enkeli tulenliekissä, joka nousi orjantappurapensaasta.
(4) Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, hän huusi pensaasta: "Mooses, Mooses!" Mooses vastasi: "Tässä olen."
(6) Herra sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala." Silloin Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.
Sanan enkeli käyttö on myös hieman köyhtynyt kun yleensä sen mielletään tarkoittavan nimenomaan jotain "yliluonnollista" olentoa eikä esimerkiksi Jumalan sanansaattajana toimivaa ihmistä. Monolatriseksi henoteismiksi lähinnä Raamatun todellisuuskuvaa itse kuvaisin ja siihenhän tämä nykykristittyjen ahdasmielisen dogmaattinen trinitaristinen monoteismi ei oikein sovi. Jeesus itsekin lainaa pyhiä kirjoituksia ja toteaa, että:
Joh.10
(34) Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? (35) Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.Niinpä. Olet oikeassa.
- Advis - Anonyymi
Mooses keskusteli Jeesuksen kanssa. Paavali tarkoittaa Isää Jumalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooses keskusteli Jeesuksen kanssa. Paavali tarkoittaa Isää Jumalaa.
Miten Mooses olisi voinut keskustella Jeesuksen kanssa kun Jeesus syntyi tuhansia vuosia Mooseksen kuoleman jälkeen? Jos kysyt Vanhan testamentin parhailta asiantuntijoilta, Heprean Raamatun ja heprealaisten historian tutkijoilta taikka keneltä tahansa juutalaiselta, Jeesusta ei Vanhasta testamentista löydy. Heprealainen perimätieto ei tunne Jeesusta muutoin kuin ennustuksien kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Mooses olisi voinut keskustella Jeesuksen kanssa kun Jeesus syntyi tuhansia vuosia Mooseksen kuoleman jälkeen? Jos kysyt Vanhan testamentin parhailta asiantuntijoilta, Heprean Raamatun ja heprealaisten historian tutkijoilta taikka keneltä tahansa juutalaiselta, Jeesusta ei Vanhasta testamentista löydy. Heprealainen perimätieto ei tunne Jeesusta muutoin kuin ennustuksien kautta.
https://biblehub.com/text/numbers/12-8.htm
Hepreankielisessä tekstissä sanotaan että Mooses katseli Jahven ulkomuotoa ja keskusteli Jahven kanssa kasvokkain. Ei Jeesuksen kanssa.
Tuo Raamatunkohta on myös suomennettu väärin, kun siinä väitetään Mooseksen katselleen Herraa. Mooses katseli Jahvea, mutta ei Herraa.
Ihmisen pääelämäntarkoitus on tavoittaa Jumalan ilmoitus, joka on pelastuksentien alku.
Myös profeetan tulee tavoittaa tämä ilmoitus ja lähentyä Jumalaa.
Mooses oli lähentynyt Jumalaa ja tavoittanut Jumalan, jolloin hän voi asioida Jumalan edessä.
Mooseksen jälkeen ei ole syntynyt profeettoja, jotka ovat lähentyessään edenneet Jumalan eteen asti, eli tavoittaneet Jumalan.
Mooseksen jälkeen ihmisistä ensimmäinen, joka on profeetta ja tavoittaa Jumalan ilmoituksen, lähentyäkseen hänen eteensä on lopunajan messias.
Tälle lopunajan messiaalle annetaan Joonaan merkki, jonka jälkeen alkaa lopunajan tapahtumat, tavoitteena Hyva sanoma.
Myös huona sanoma voi totutua, jolloin lopunajan messias ei etene Jumalan eteen asti.
Lopunajan messiaan aikataulua ja suoriutumista seurataan facebookissa- Luomakunnan kaitselmus ryhmässä.
https://www.facebook.com/groups/2164875823789361/- Anonyymi
Ei ole enää mitään erityisiä lopunajan tapahtumia tapahtumatta, joiden perusteella voitaisiin varmasti tietää, miten lähellä Jeesuksen paluu on. Kaikki on jo tapahtunut. Seuraava merkki Jeesuksen tulosta on se kun Jeesus saapuu.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole enää mitään erityisiä lopunajan tapahtumia tapahtumatta, joiden perusteella voitaisiin varmasti tietää, miten lähellä Jeesuksen paluu on. Kaikki on jo tapahtunut. Seuraava merkki Jeesuksen tulosta on se kun Jeesus saapuu.
Lopunajan tapahtumat alkavat kun Joonaan merkki annetaan...
Lopunajan tapahtumien aikataulu on avattu Luomakunnan kaitselmus facebook ryhmässä ja arvio päivittyy ja tarkentuu pian uudella julkaisulla.- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Lopunajan tapahtumien aikataulu on avattu Luomakunnan kaitselmus facebook ryhmässä ja arvio päivittyy ja tarkentuu pian uudella julkaisulla.Raamatun mukaan viimeisiä aikoja elettiin jo tuolloin.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan viimeisiä aikoja elettiin jo tuolloin.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.Antikristuksella eli antikristuksen hengellä tarkoitetaan ihmisten väärämielisyyttä ja sen loppuhuipennusta.
Kyseessä on siis väärämieliset ihmiset ja lopunajassa väärämielisyys kattaa kaiken, jolloin pelastuvia tai katuvia ei enään löydy...
Tällöin alkaa aika, jolloin saatana heitetään maanpäälle eli saatana nousee syvyydestä.
Saatana on vertausta ihmisen väärämielisyydestä, jolloin pelastusaika on lakannut.
Tämä jumalattomuuden aika alkoi 21.10.2019 ja kestää elokuulle 2020
Maaliskuusta elokuulle on vielä jumalattomuudenajan huipennus eli skorpionin aika.
Jumalattomuuden aika lakkaa tuomion ylösnousemukseen elokuussa 2020.
Elokuussa 2020 annetaan myös Ihmisen pojan merkki, jos edetään hyvän sanoman mukaan tuomituille.- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Lopunajan tapahtumien aikataulu on avattu Luomakunnan kaitselmus facebook ryhmässä ja arvio päivittyy ja tarkentuu pian uudella julkaisulla.Jeesuksen ristinkuolema oli se Joonan merkki.
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Antikristuksella eli antikristuksen hengellä tarkoitetaan ihmisten väärämielisyyttä ja sen loppuhuipennusta.
Kyseessä on siis väärämieliset ihmiset ja lopunajassa väärämielisyys kattaa kaiken, jolloin pelastuvia tai katuvia ei enään löydy...
Tällöin alkaa aika, jolloin saatana heitetään maanpäälle eli saatana nousee syvyydestä.
Saatana on vertausta ihmisen väärämielisyydestä, jolloin pelastusaika on lakannut.
Maaliskuusta elokuulle on vielä jumalattomuudenajan huipennus eli skorpionin aika.
Elokuussa 2020 annetaan myös Ihmisen pojan merkki, jos edetään hyvän sanoman mukaan tuomituille.Höpöhöpö. Raamattu ei anna mitään tuollaisia aikamääreitä.
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Antikristuksella eli antikristuksen hengellä tarkoitetaan ihmisten väärämielisyyttä ja sen loppuhuipennusta.
Elokuussa 2020 annetaan myös Ihmisen pojan merkki, jos edetään hyvän sanoman mukaan tuomituille.Ja mitä sitten kun mitään ei tapahdukaan tuon aikataulun mukaisesti? Minä nimittäin en usko siihen pätkääkään.
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Elokuussa 2020 annetaan myös Ihmisen pojan merkki, jos edetään hyvän sanoman mukaan tuomituille.Mitähän tuohonkaan muuta sanoisi kuin VOI VOI teitä aivopestyjä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän tuohonkaan muuta sanoisi kuin VOI VOI teitä aivopestyjä...
No kysynpä autiomarkolta, että pitääkö ihmisen pelastuakseen uskoa Raamattuun?
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen ristinkuolema oli se Joonan merkki.
Jeesuksen ristinkuolema ei ole Joonaan merkki.
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö. Raamattu ei anna mitään tuollaisia aikamääreitä.
Raamattu antaa lopunajan aikataulun Joonaan merkistä eteenpäin.
Asiaa selvitellään Luomakunnan kaitselmus -facebook ryhmässä.Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä sitten kun mitään ei tapahdukaan tuon aikataulun mukaisesti? Minä nimittäin en usko siihen pätkääkään.
Koin valveilmestyksen 28.8.2013 ja selvittelen ilmestyksen sanomaa...
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän tuohonkaan muuta sanoisi kuin VOI VOI teitä aivopestyjä...
Aivan... uskovia on eksytetty ja eksyttävä taho on paljastumassa osana lopunajan tapahtumia...
Anonyymi kirjoitti:
No kysynpä autiomarkolta, että pitääkö ihmisen pelastuakseen uskoa Raamattuun?
Ihmisen tulee suoriutua Jumalan tahdon mukaan pelastuakseen.
Suoriumalla suurimman tahdon mukaan saavuttaa pelastuksen alun.
Tällöin tässä tahdossa voi suoriutua myös omatuntonsa ohjaamana...- Anonyymi
"Tälle lopunajan messiaalle annetaan Joonaan merkki, jonka jälkeen alkaa lopunajan tapahtumat, tavoitteena Hyva sanoma."
Jeesushan selittää itse mikä on Joonaan merkki.
Se oli Jeesus haudassa kolme päivää ja yötä.
Matt12:39. Hän vastasi heille: "Tämä paha ja avion rikkova sukupolvi vaatii merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonan merkki.
40. Niin kuin Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin myös Ihmisen Poika on oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä. Anonyymi kirjoitti:
"Tälle lopunajan messiaalle annetaan Joonaan merkki, jonka jälkeen alkaa lopunajan tapahtumat, tavoitteena Hyva sanoma."
Matt12:39. Hän vastasi heille: "Tämä paha ja avion rikkova sukupolvi vaatii merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonan merkki.
40. Niin kuin Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin myös Ihmisen Poika on oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.Opetuslapset eli Jumalan ilmoituksen saaneet pyysivät Jeesukselta merkkiä, mutta Jeesus kertoo että merkin antaa profeetta Joona.
Profeetta Joona on lopunajan messias, joka on Jeesuksen mainitsema "toinen puolustaja" eli profeetta Joona tavoittaa lopunajassa Jumalan ilmoituksen ja tämä Jumalan ilmoitus on Joonaan merkki, jolloin lopunajan tapahtumat alkavat edetä.
Jakeen tuomiopäivä on elokuussa 2020.
Elokuussa 2020 annetaan myös Ihmisen Pojan merkki, jos hyvä sanoma totutuu ja etenee.
Herran päivä on 1.5.2029, jolloin on Uuden Jerusalemin tulemus.
36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
38 Silloin muutamat kirjanoppineista ja fariseuksista vastasivat hänelle sanoen: "Opettaja, me tahdomme nähdä sinulta merkin".
39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.
40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
41 Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi; sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja katso, tässä on enempi kuin Joonas.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 12:1&rnd=1572706536580Anonyymi kirjoitti:
40. Niin kuin Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin myös Ihmisen Poika on oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.Lopunajan messias on ihmisen pojan kaltainen...
Dan. 7:13
Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.Anonyymi kirjoitti:
40. Niin kuin Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin myös Ihmisen Poika on oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.Tässä jakeessa Joona 1:2
Joona välttelee Jumalan tehtävää, jolloin joutuu vertauksellisesti valaan vatsaan tapahtumien kulkua.
Jeesus ei vältellyt tehtäväänsä, vaan eteni valaan vatsaan osana tehtäväänsä.
Lopunajassa, jolloin Joonaan tilanne on ajankohtainen, lopunajan messias etenee valaan vatsaan, ollessaan syntinen ja suorittaessaan tehtäväänsä.
Lopunajan messiaan aikainen kaupungin tuho lakkasi 21.10.2019 ja olemme nyt jumalattomuuden ajassa elokuulle 2020.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joona 1:1&rnd=1572708177821- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Tässä jakeessa Joona 1:2
Joona välttelee Jumalan tehtävää, jolloin joutuu vertauksellisesti valaan vatsaan tapahtumien kulkua.
Jeesus ei vältellyt tehtäväänsä, vaan eteni valaan vatsaan osana tehtäväänsä.
Lopunajassa, jolloin Joonaan tilanne on ajankohtainen, lopunajan messias etenee valaan vatsaan, ollessaan syntinen ja suorittaessaan tehtäväänsä.
Lopunajan messiaan aikainen kaupungin tuho lakkasi 21.10.2019 ja olemme nyt jumalattomuuden ajassa elokuulle 2020.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joona 1:1&rnd=1572708177821Höpsis, enempää en sano.
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Tällöin tässä tahdossa voi suoriutua myös omatuntonsa ohjaamana...Et vastannut kysymykseeni eli pitääkö uskoa Raamattuun?
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Aivan... uskovia on eksytetty ja eksyttävä taho on paljastumassa osana lopunajan tapahtumia...
Olet itse niitä aivopestyjä, ellet sitten ole repäissyt OMASTA hatustasi kaikkia noita ennustuksiasi, jolloin yrität aivopestä MUITA.
Joten VOI VOI VOI !!! - Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Onko lääkityksesi ajantasalla?
Anonyymi kirjoitti:
Et vastannut kysymykseeni eli pitääkö uskoa Raamattuun?
Tulee uskoa Raamatun totuudelliseen sanomaan, jolloin tavoittaa Jumalan ilmoituksen kun suoriutuu Jumalan suurimman tahdon mukaan, jolloin mahdollistuu edetetä liitossa uskollisuudella.
Tulee myös huomata että Raamatussa esim. paavali on eksytystä, koska Jeesus oli viimeisin opettaja ja Paavalin tulee osallaan Julistaa Jeesuksen muistuttamaa sanomaa.- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Eli siulla ei ole hajuakaan mitä se ilmestyksesi tarkoittaa. Miksi sitten väität noita arvauksiasi todeksi?
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Tällöin tässä tahdossa voi suoriutua myös omatuntonsa ohjaamana...Jumala ei vaadi suoriutumista vaan antautumista sille, ettei tarvitse suoriutua. Omat teot kun eivät pelasta. Samoin suoriutumisessasi epäonnistuminen ei johda uskovaista kadotukseen.
Sori mutta kukaan ei voi luottaa omaantuntonsa pelastuksen kanssa. Omatunto on syntisen ihmisen epätäydellinen oman lihan edistysprosessi. Murhamiehilläkin on omatunto. Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei vaadi suoriutumista vaan antautumista sille, ettei tarvitse suoriutua. Omat teot kun eivät pelasta. Samoin suoriutumisessasi epäonnistuminen ei johda uskovaista kadotukseen.
Sori mutta kukaan ei voi luottaa omaantuntonsa pelastuksen kanssa. Omatunto on syntisen ihmisen epätäydellinen oman lihan edistysprosessi. Murhamiehilläkin on omatunto.Jokaisen tulee suoriutua Jumalan tahdon mukaan.
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Opetuslapset eli Jumalan ilmoituksen saaneet pyysivät Jeesukselta merkkiä, mutta Jeesus kertoo että merkin antaa profeetta Joona.
Profeetta Joona on lopunajan messias, joka on Jeesuksen mainitsema "toinen puolustaja" eli profeetta Joona tavoittaa lopunajassa Jumalan ilmoituksen ja tämä Jumalan ilmoitus on Joonaan merkki, jolloin lopunajan tapahtumat alkavat edetä.
Elokuussa 2020 annetaan myös Ihmisen Pojan merkki, jos hyvä sanoma totutuu ja etenee.
36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
38 Silloin muutamat kirjanoppineista ja fariseuksista vastasivat hänelle sanoen: "Opettaja, me tahdomme nähdä sinulta merkin".
39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.
40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
41 Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi; sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja katso, tässä on enempi kuin Joonas.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 12:1&rnd=1572706536580Tulkintasi Joonasta on ihmisten omaa keksintöä eikä perustu Raamattuun. Näet sen kyllä kun tuo ennustuksesi ei toteudu. Voi teitä harhauskoisia!
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei vaadi suoriutumista vaan antautumista sille, ettei tarvitse suoriutua. Omat teot kun eivät pelasta. Samoin suoriutumisessasi epäonnistuminen ei johda uskovaista kadotukseen.
Sori mutta kukaan ei voi luottaa omaantuntonsa pelastuksen kanssa. Omatunto on syntisen ihmisen epätäydellinen oman lihan edistysprosessi. Murhamiehilläkin on omatunto.Omatunto ohjaa suoriutumaan oikein.
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Tulee uskoa Raamatun totuudelliseen sanomaan, jolloin tavoittaa Jumalan ilmoituksen kun suoriutuu Jumalan suurimman tahdon mukaan, jolloin mahdollistuu edetetä liitossa uskollisuudella.
Tulee myös huomata että Raamatussa esim. paavali on eksytystä, koska Jeesus oli viimeisin opettaja ja Paavalin tulee osallaan Julistaa Jeesuksen muistuttamaa sanomaa."Tulee uskoa Raamatun totuudelliseen sanomaan"
Ja mistähän se oikein löytyy kaikkien niiden kirkkoisien valitsemien ihmisten kirjoittamien kirjojen joukosta, joita tunnetusti on tietoisesti sekä tahattomasti käännetty väärin, lisätty, poistettu, lainattu muiden kulttuurien myyttejä, sepitetty kuulopuheiden perusteella jne jne...?
Nytköhän meille on ilmestynyt tälle palstalle oikein neropatti, joka löytää sen "totuuden" kaiken tuon ihmisten sepittämän potaskan joukosta...
Ja miten olikaan sen lääkityksesi kanssa...onko ajantasalla? Anonyymi kirjoitti:
"Tulee uskoa Raamatun totuudelliseen sanomaan"
Ja mistähän se oikein löytyy kaikkien niiden kirkkoisien valitsemien ihmisten kirjoittamien kirjojen joukosta, joita tunnetusti on tietoisesti sekä tahattomasti käännetty väärin, lisätty, poistettu, lainattu muiden kulttuurien myyttejä, sepitetty kuulopuheiden perusteella jne jne...?
Nytköhän meille on ilmestynyt tälle palstalle oikein neropatti, joka löytää sen "totuuden" kaiken tuon ihmisten sepittämän potaskan joukosta...
Ja miten olikaan sen lääkityksesi kanssa...onko ajantasalla?On edennyt totuuden tietä kun on tavoittanut Jumalan ilmoituksen, joka Raamatussa ilmoitetaan osana pelastuksen sanomaa.
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
On edennyt totuuden tietä kun on tavoittanut Jumalan ilmoituksen, joka Raamatussa ilmoitetaan osana pelastuksen sanomaa.
Sitä minäkin. Suuret linjat Raamatussa ovat totuudenmukaisia. Kuka sitä nyt pientä pränttiä lukisikaan.
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
On edennyt totuuden tietä kun on tavoittanut Jumalan ilmoituksen, joka Raamatussa ilmoitetaan osana pelastuksen sanomaa.
Voisitko käyttää kirjoituksissasi nykysuomea, niin ei tulisi väärinkäsityksiä?
Mitä tarkoittaa suoriutuminen tässä asiayhteydessä? Mikään muu kirkkokunta ei käytä tällaista sanaa tuossa yhteydessä.
Mitä tarkoittaa Jumalan ilmoituksen tavoittaminen? Tätäkään termiä en ole ikinä ennen kuullut. Mitä nyt 40 vuotta olen ollut uskovainen... Anonyymi kirjoitti:
Voisitko käyttää kirjoituksissasi nykysuomea, niin ei tulisi väärinkäsityksiä?
Mitä tarkoittaa suoriutuminen tässä asiayhteydessä? Mikään muu kirkkokunta ei käytä tällaista sanaa tuossa yhteydessä.
Mitä tarkoittaa Jumalan ilmoituksen tavoittaminen? Tätäkään termiä en ole ikinä ennen kuullut. Mitä nyt 40 vuotta olen ollut uskovainen...Suoriutuminen Jumalan tahdossa tarkoittaa ymmärrystä Jumalan tahdosta, jotta voisi tehdä Jumalan tahdon, jolloin pelastuu.
Ei siis tehdä omaa tahtoaan, vaan tehdään jumalan tahto, jolloin oma tahtokin etenee,jos tavoite on pelastua.
Kirkkokunnan ytimessä vaikuttava eksytys on paljastumassa ja siksi kirkko on opettanut vääristettyä oppiaan, joka nyt myös paljastuu, kun totuudellisesta sanomasta muistutetaan viimeisen kerran ennen tuomiota.
Jeesus muistutti asiasta osana toimintaansa ja lopunajassa lopunajan messias muistuttaa asiasta ja kertoo myös aikataulun.
Jumalan ilmoituksen eli pelastusilmoituksen eli pelastuksen alun ilmoituksen tavoittaa, kun tekee Jumalan suurimman tahdon.
Jos haluat pelastua, niin - Jumalan vaatimus eli tahto - on asiassa se, että suoriudut Jumalan suurimmassa tahdossa.
Raamattu ilmoittaa Jumalan ilmoituksen seuraavasti >>>
Joh. 14:21
Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Suoriutuminen Jumalan tahdossa tarkoittaa ymmärrystä Jumalan tahdosta, jotta voisi tehdä Jumalan tahdon, jolloin pelastuu.
Ei siis tehdä omaa tahtoaan, vaan tehdään jumalan tahto, jolloin oma tahtokin etenee,jos tavoite on pelastua.
Kirkkokunnan ytimessä vaikuttava eksytys on paljastumassa ja siksi kirkko on opettanut vääristettyä oppiaan, joka nyt myös paljastuu, kun totuudellisesta sanomasta muistutetaan viimeisen kerran ennen tuomiota.
Jeesus muistutti asiasta osana toimintaansa ja lopunajassa lopunajan messias muistuttaa asiasta ja kertoo myös aikataulun.
Jumalan ilmoituksen eli pelastusilmoituksen eli pelastuksen alun ilmoituksen tavoittaa, kun tekee Jumalan suurimman tahdon.
Jos haluat pelastua, niin - Jumalan vaatimus eli tahto - on asiassa se, että suoriudut Jumalan suurimmassa tahdossa.
Raamattu ilmoittaa Jumalan ilmoituksen seuraavasti >>>
Joh. 14:21
Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."No niin, olen ensimmäisestä kohdasta samaa mieltä kanssasi mutta käyttämäsi suoriutuminen-sana ei kyllä suomenkielessä kuvaa yhtään sitä, mitä yrität selittää sen tarkoittavan. Jospa käyttäisin jotain uudempaa sanaa sen sijaan.
"Jumalan ilmoituksen eli pelastusilmoituksen eli pelastuksen alun ilmoituksen tavoittaa, kun tekee Jumalan suurimman tahdon."
"Ilmoituksen tavoittaminen" ei edelleenkään aukea minulle. En tiedä mitä sillä tarkoitat mutta minusta tuossa lukee nyt niin, että evankeliumi ei avaudu/mene perille kuulijalleen ennen kuin hän rupeaa tekemään Jumalan tahdon mukaisesti. Miten silloin kukaan kuulisi Jumalan tahdosta jos ensin pitäisi noudattaa Jumalan tahtoa, jotta voisi sitten ymmärtää evankeliumin?
Miksi muuten sanot "suurimma tahdon"??? Onko olemassa jokin pienempi Jumalan tahto, jota noudattamalla pääsee vain puolitiehen?
Millä vuosikymmenellä olet muuten syntynyt? Arvailen suomenkielestäsi, että 30-40-luvulla. Anonyymi kirjoitti:
No niin, olen ensimmäisestä kohdasta samaa mieltä kanssasi mutta käyttämäsi suoriutuminen-sana ei kyllä suomenkielessä kuvaa yhtään sitä, mitä yrität selittää sen tarkoittavan. Jospa käyttäisin jotain uudempaa sanaa sen sijaan.
"Jumalan ilmoituksen eli pelastusilmoituksen eli pelastuksen alun ilmoituksen tavoittaa, kun tekee Jumalan suurimman tahdon."
"Ilmoituksen tavoittaminen" ei edelleenkään aukea minulle. En tiedä mitä sillä tarkoitat mutta minusta tuossa lukee nyt niin, että evankeliumi ei avaudu/mene perille kuulijalleen ennen kuin hän rupeaa tekemään Jumalan tahdon mukaisesti. Miten silloin kukaan kuulisi Jumalan tahdosta jos ensin pitäisi noudattaa Jumalan tahtoa, jotta voisi sitten ymmärtää evankeliumin?
Miksi muuten sanot "suurimma tahdon"??? Onko olemassa jokin pienempi Jumalan tahto, jota noudattamalla pääsee vain puolitiehen?
Millä vuosikymmenellä olet muuten syntynyt? Arvailen suomenkielestäsi, että 30-40-luvulla.Jumala ilmoittaa suurimman tahtonsa seuraavasti.
Joh. 15:13
Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
Kun suoriudut tämän ilmoitetun tahdon mukaan, Jumala ilmoittaa itsensä kuin on luvannut.
Tällöin olet saavuttanut pelastustiesi alun, jolloin olet edennyt Jumalan eteen ja voit alkaa lähentymään Jumalaa.
Jumalaa lähennytään kaikessa muussa Jumalan tahdossa.
Mutta samalla edelleen myös Jumalan suurimmassa tahdossa edelleen suoriutuen.- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Jumala ilmoittaa suurimman tahtonsa seuraavasti.
Joh. 15:13
Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
Kun suoriudut tämän ilmoitetun tahdon mukaan, Jumala ilmoittaa itsensä kuin on luvannut.
Tällöin olet saavuttanut pelastustiesi alun, jolloin olet edennyt Jumalan eteen ja voit alkaa lähentymään Jumalaa.
Jumalaa lähennytään kaikessa muussa Jumalan tahdossa.
Mutta samalla edelleen myös Jumalan suurimmassa tahdossa edelleen suoriutuen."Mutta samalla edelleen myös Jumalan suurimmassa tahdossa edelleen suoriutuen."
Kuinkakos monta kertaa sitä voi antaa henkensä ystäväinsä edestä?!
Jos siitä henkensä antamisesta on kerran suoriutunut ja päätynyt loisteliaan suorituksensa jälkeen maan multiin, niin kuinka sitä suurinta tahtoa sitten edelleen suoritetaan?
Voi poikaparka!
Jos kuulut johonkin lahkoon/kulttiin, jossa opetetaan moisia järjettömyyksiä, niin suosittelen ottamaan jalat allesi ja häipymään sieltä mitä pikimmin! Vai oletko itse keksinyt tämän uuden "pelastusoppisi"...? Anonyymi kirjoitti:
"Mutta samalla edelleen myös Jumalan suurimmassa tahdossa edelleen suoriutuen."
Kuinkakos monta kertaa sitä voi antaa henkensä ystäväinsä edestä?!
Jos siitä henkensä antamisesta on kerran suoriutunut ja päätynyt loisteliaan suorituksensa jälkeen maan multiin, niin kuinka sitä suurinta tahtoa sitten edelleen suoritetaan?
Voi poikaparka!
Jos kuulut johonkin lahkoon/kulttiin, jossa opetetaan moisia järjettömyyksiä, niin suosittelen ottamaan jalat allesi ja häipymään sieltä mitä pikimmin! Vai oletko itse keksinyt tämän uuden "pelastusoppisi"...?Jumalan suurin tahto muistuttaa ihmisiä siitä, mitä Jeesus teki pelastaakseen ihmiset, eli kyseessä on sama asia Jossa Jeesus suoriutui osana tehtäväänsä johon oli määrätty.
Jeesus toimi oikeamielisen ymmärtävän asemassa, jolloin hän edusti Pyhyyttä.
Jumalan odote on siis sama syntiselle ihmiselle, joka on ymmärtämätön, jotta suoriutuisi ymmärrykseen ja saavuttaisi elinaikanaan pelastuksensa, jotta voisi vanhurskautua ja kuollessaan nousta Pyhän asemaan.
Ihminen joka saavuttaa Pyhän aseman, on saavutettu asema, jossa ollaan ymmärtävän asemassa ja valimiita suoriutumaan niin että eksynyt pelastuisi.
Kyseessä ei siis ole uusi oppi, vaan totuudellinen oppi jossa Jeesus suoriutui esimerkkinä ja josta Jeesus muistutti.
Lopunajassa tästä vielä muistutetaan "toisen puolustajan" kautta.- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Jumalan suurin tahto muistuttaa ihmisiä siitä, mitä Jeesus teki pelastaakseen ihmiset, eli kyseessä on sama asia Jossa Jeesus suoriutui osana tehtäväänsä johon oli määrätty.
Jeesus toimi oikeamielisen ymmärtävän asemassa, jolloin hän edusti Pyhyyttä.
Jumalan odote on siis sama syntiselle ihmiselle, joka on ymmärtämätön, jotta suoriutuisi ymmärrykseen ja saavuttaisi elinaikanaan pelastuksensa, jotta voisi vanhurskautua ja kuollessaan nousta Pyhän asemaan.
Ihminen joka saavuttaa Pyhän aseman, on saavutettu asema, jossa ollaan ymmärtävän asemassa ja valimiita suoriutumaan niin että eksynyt pelastuisi.
Kyseessä ei siis ole uusi oppi, vaan totuudellinen oppi jossa Jeesus suoriutui esimerkkinä ja josta Jeesus muistutti.
Lopunajassa tästä vielä muistutetaan "toisen puolustajan" kautta.Valitettavasti en jaksa lukea tuollaista kielenkäyttöä, jossa asia pitää selittää noin vaikeasti ja merkillisillä sanoilla. Mistä lie olet niitä oppinutkaan? Raamattua kun on näissä asioissa melko helppoa ymmärtää.
Jos Jeesukse suoriutuminen on sama asia kuin syntisen ihmisen suoriutuminen, niin en ymmärrä olenkaan mitä yrität sanoa. Jeesus oli synnitön ja täytti lain. Ihminen syntinen eikä pysty täyttämään lakia. Mitä samaa heidän vaelluksessaan on? Mitä samaa heidän suoriutumisessaan, niin kuin sanot, on?
En seuraa mitään Jumalan suurinta tahtoa. Minulle riittää kun yritän vain elää hänen ihan tavallisen tahtonsa mukaisesti.
Pelastuksen saavuttaminen kuulostaa käsittämättömältä ja oudolta kuulostaa myös se, että sen saavuttamiseen kuluisi oma elinaika. Miksi teet sen noin vaikeaksi? Raamatun mukaan pelastus annetaan lahjaksi sillä silmänräpyksellä kun uskoo evankeliumin ja uskova on Jumalalle kelvollinen Jeeesuksen sovitustyön ansiosta heti siitä lähtien ilman omia suorituksia. On vain uskottava ja yritettävä toimia Jumalan tahdon mukaan.
"Ihminen joka saavutta pyhän aseman on saavutettu asema"
Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Ihminen on saavutettu asema?
En taida jatkaa tekstiesi lukemista kun niistä ei ota selvää hullukaan. Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti en jaksa lukea tuollaista kielenkäyttöä, jossa asia pitää selittää noin vaikeasti ja merkillisillä sanoilla. Mistä lie olet niitä oppinutkaan? Raamattua kun on näissä asioissa melko helppoa ymmärtää.
Jos Jeesukse suoriutuminen on sama asia kuin syntisen ihmisen suoriutuminen, niin en ymmärrä olenkaan mitä yrität sanoa. Jeesus oli synnitön ja täytti lain. Ihminen syntinen eikä pysty täyttämään lakia. Mitä samaa heidän vaelluksessaan on? Mitä samaa heidän suoriutumisessaan, niin kuin sanot, on?
En seuraa mitään Jumalan suurinta tahtoa. Minulle riittää kun yritän vain elää hänen ihan tavallisen tahtonsa mukaisesti.
Pelastuksen saavuttaminen kuulostaa käsittämättömältä ja oudolta kuulostaa myös se, että sen saavuttamiseen kuluisi oma elinaika. Miksi teet sen noin vaikeaksi? Raamatun mukaan pelastus annetaan lahjaksi sillä silmänräpyksellä kun uskoo evankeliumin ja uskova on Jumalalle kelvollinen Jeeesuksen sovitustyön ansiosta heti siitä lähtien ilman omia suorituksia. On vain uskottava ja yritettävä toimia Jumalan tahdon mukaan.
"Ihminen joka saavutta pyhän aseman on saavutettu asema"
Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Ihminen on saavutettu asema?
En taida jatkaa tekstiesi lukemista kun niistä ei ota selvää hullukaan.Jumalan asettama laki tulee voimaan kun synti havaitaan.
Tällöin Jumala lähettää "korjaajan".
Syntiselle annetaan mahdollisuus pelastautua, jolloin alukuun tulee tavoittaa Jumalan ilmoitus.
Kun katuva etenee Jumalan pelastavan liiton alueelle, tulee synti voittaa, eli edetä ja lähentyä Jumalaa, jolloin laki tekee tehtävänsä ja lopulta käy turhaksi, kun synti voitetaan.
Lakia tarvitaan siis synnin voittamiseen.
Kun tavoitat Jumalan pelastavan ilmoituksen, sinut vanhurskautetaan eli Jeesus ottaa syntisi taakseen.
Jos etenet eli suoriudut Jumalan tahdossa ja tavoitat Jumalan, saavutat tavoitteesi eläessäsi täysimääräisesti.
Tällöin voitat syntisi jo eläessäsi, jolloin saat syntisi anteeksi.
Jos rikot saavuttamasi pelastavan liiton, tekemällä liikaa syntiä Jumalan edessä, Jeesus antaa syntisi takaisin, jolloin liitto kavaltuu, eli kavallat itsesi.- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Jumalan asettama laki tulee voimaan kun synti havaitaan.
Syntiselle annetaan mahdollisuus pelastautua, jolloin alukuun tulee tavoittaa Jumalan ilmoitus.
Kun katuva etenee Jumalan pelastavan liiton alueelle, tulee synti voittaa, eli edetä ja lähentyä Jumalaa, jolloin laki tekee tehtävänsä ja lopulta käy turhaksi, kun synti voitetaan.
Kun tavoitat Jumalan pelastavan ilmoituksen, sinut vanhurskautetaan eli Jeesus ottaa syntisi taakseen.
Jos etenet eli suoriudut Jumalan tahdossa ja tavoitat Jumalan, saavutat tavoitteesi eläessäsi täysimääräisesti.
Jos rikot saavuttamasi pelastavan liiton, tekemällä liikaa syntiä Jumalan edessä, Jeesus antaa syntisi takaisin, jolloin liitto kavaltuu, eli kavallat itsesi.Mistä teitä sekopäitä oikein sikiää? Tämäkin palsta täynnä tällaisia "uskonsankareita", joilla ei ole kaikki muumit laaksossa.
Anonyymi kirjoitti:
Mistä teitä sekopäitä oikein sikiää? Tämäkin palsta täynnä tällaisia "uskonsankareita", joilla ei ole kaikki muumit laaksossa.
Tämä reitti tavoittaa Jumala ja lähentyä Jumalaa ja saavuttaa Jumala on selviäämässä ja siitä julkaistaan pian lisää arviota Luomakunnan kaitselmus -facebook ryhmässä Luomakunnan kaitselmus.
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Jumalan asettama laki tulee voimaan kun synti havaitaan.
Jos rikot saavuttamasi pelastavan liiton, tekemällä liikaa syntiä Jumalan edessä, Jeesus antaa syntisi takaisin, jolloin liitto kavaltuu, eli kavallat itsesi.Nyt menee jo Raamatun vastaiseksi. Missä seurakunnnassa tuollaista teologiaa opetetaan?
Lukekaa kuulkaa Raamattua älkääkä tämän autiomarkon kirjoituksia. Hänen kirjoituksensa menee jo eksytyksen puolelle.
Jos kukaan ei ole sinulle vielä sanonut, niin minä nyt sanon, että sinä voit johtaa tuolla vaikeaselkoisella kirjoittelullasi ihmisiä pois Jumalan luota. Mieti siis tarkkaan mitä kirjoitat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt menee jo Raamatun vastaiseksi. Missä seurakunnnassa tuollaista teologiaa opetetaan?
Lukekaa kuulkaa Raamattua älkääkä tämän autiomarkon kirjoituksia. Hänen kirjoituksensa menee jo eksytyksen puolelle.
Jos kukaan ei ole sinulle vielä sanonut, niin minä nyt sanon, että sinä voit johtaa tuolla vaikeaselkoisella kirjoittelullasi ihmisiä pois Jumalan luota. Mieti siis tarkkaan mitä kirjoitat.Tai eksyttää totuutta etsivän.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt menee jo Raamatun vastaiseksi. Missä seurakunnnassa tuollaista teologiaa opetetaan?
Jos kukaan ei ole sinulle vielä sanonut, niin minä nyt sanon, että sinä voit johtaa tuolla vaikeaselkoisella kirjoittelullasi ihmisiä pois Jumalan luota. Mieti siis tarkkaan mitä kirjoitat.Jokaisella on oma vastuunsa edetä totuuteen.
Olen havaiinut että useissa seurakunnissa tms. julistetaan vääristettyä opetusta ja tällaisen toiminnan taustalta on nyt paljastumassa tietty eksyttävä taho.- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Opetuslapset eli Jumalan ilmoituksen saaneet pyysivät Jeesukselta merkkiä, mutta Jeesus kertoo että merkin antaa profeetta Joona.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 12:1&rnd=1572706536580"Jakeen tuomiopäivä on elokuussa 2020.
Herran päivä on 1.5.2029, jolloin on Uuden Jerusalemin tulemus."
Vrt. Mark 13:32. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä. Anonyymi kirjoitti:
"Jakeen tuomiopäivä on elokuussa 2020.
Herran päivä on 1.5.2029, jolloin on Uuden Jerusalemin tulemus."
Vrt. Mark 13:32. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.Dan. 12:4
Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
Dan. 12:9
Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
Jes.29:
10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne-profeettanne, ja peittänyt teidän päänne-näkijänne.
11 Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",
12 ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea".
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 29:1&rnd=1572812442226- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Dan. 12:4
Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
Jes.29:
10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne-profeettanne, ja peittänyt teidän päänne-näkijänne.
11 Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",
12 ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea".
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 29:1&rnd=1572812442226Uskovien peruskauraa. Kun joku ei usko heidän sanomaansa, leimataan epäuskoinen henkilöksi, joka Raamatun mukaan ei ymmärrä mistä on kyse. Syy onkin yhtä äkkiä kuulijassa/lukijassa.
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Dan. 12:4
Jes.29:
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 29:1&rnd=1572812442226Markuksen evankeliumin sanoma on kirjoitettu paljon myöhemmin kuin Daniel ja Jesaja. Kumman luulet tietäneen viimeisimmän tiedon Jumalan antamana, Markuksen vai Jes Dan.?
- Anonyymi
autiomarko kirjoitti:
Jokaisella on oma vastuunsa edetä totuuteen.
Olen havaiinut että useissa seurakunnissa tms. julistetaan vääristettyä opetusta ja tällaisen toiminnan taustalta on nyt paljastumassa tietty eksyttävä taho."Olen havaiinut että useissa seurakunnissa tms. julistetaan vääristettyä opetusta ja tällaisen toiminnan taustalta on nyt paljastumassa tietty eksyttävä taho."
Niin minäkin! Opetetaan kaiken maailman ihmisten keksimiä oppeja kolminaisuuden olemassa olosta ja siitä, että Jeesus olisi muka ollut Jumala tai siitä että Pyhä henki olisi muka oma persoonansa vaikka Pyhä henki on todellisuudessa Isä Jumala. Jumala, joka on henki ja esiintyy henkenä. Tai että Jeesus olisi ollut Luomisessa mukana tai ylipäänsä ollut edes olemassa ennen kuin syntyi Jeesus-lapsena. Pistävät suurimman osan uskovaisista kumartamaan Jeesusta Jumalana YKSI JUMALA Isä-Jumalan rinnalla tehden Jeesuksesta epäjumalan. Jumalahan sanoo, että Älä pidä muita Jumalia minun rinnallani!
Kiitos Jumalalle, että sinäkään et usko näihin harhaoppeihin!
Kyllä Saatana osaa hommansa!
- Anonyymi
Ongelma ratkeaa, jos sinulla on puhdas sydän! Silloin sinäkin saat nähdä!
- Anonyymi
ensinnäkin tim. kirje on Paavalilta Timoteukselle......
toiseksi miten tämä käytännössä tapahtui on sitten asia erikseen. Mooses varmaan meditaatiossaan on jutellut Herran kanssa.
Lue 4 Evankeliumia, Kuuntele, Usko ja Tottele parhaasi mukaan kaikkea mitä JEESUS Sanoi ollaksesi Kristitty = Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi! mm:
"Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. Luukas 14:33.
"Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele. Luukas 12:33.
"Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Matteus 6:24. *jotkut käännökset käyttävät sanaa "rahaa" "mammonan" kohdalla.
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Markus 16:15.
Kenenkään ei tarvitse eikä pidä työskennellä rahan tai katoavaisen ruuan eteen, vaan Jumalalle. Jumala huolehtii jokaisen tarpeista, jotka Hänelle työskentelee. Tällä tavalla voimme myös selvitä pedon merkki ja suuren ahdistuksen ajat. Tätä kutsutaan "Elää Uskosta".
ÄLÄ koskaan ota Pedon Merkkiä! Lue Ilmestyskirja 13 ja varmuuden vuoksi Ilmestyskirja 22
Dokumentti aiheeseen liittyen, Englanniksi: https://www.youtube.com/watch?v=B_foDpYGVJc
Kaikki ilmaisia ja erittäin hyödyllisiä resursseja: truthseeking.co.uk / katso ainakin "freesources" ja "articles".
Youtube soittolista, Jeesuksen Opetuksiin liittyen: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3gulrFr5tELMJUP7n_2H3mS
Miten saada voitto seksuaalisesta synnistä: https://www.youtube.com/watch?v=1c-Km32ZpEQ
Teot Armo Harmonia 3 osainen soittolista: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3jM6iESK-IKSBkNwhtWudKY
Pyydän että jaat tätä jokaiselle mahdollisesti kiinnostuneelle jokapuolella, Kiitos! Rakkautta ja Rauhaa
JUMALA Todella RAKASTAA meitä ja Tahtoo Pelastaa meidät kaikki! Jos kukaan kuulee tämän, pyydän, vastaa Jumalan Kutsuun Jeesuksen Opetuksissa. <3- Anonyymi
Onko pakko olla opetuslapsi, vai riittääkö, että on pelastettu.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15723650/hippi-jeesuksen-elamanohjeita
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15813212/kokonaisuus#comment-98516172
- Anonyymi
Jumalan kokonaisuutta ihminen ei ole nähnyt. Mooseksen tapauksessa puhuttiin kasvoista.
- Anonyymi
Jolla ainoalla on kuolemattomuus!! M i n ä O l e n jahve, ehee, Jehova 2 Mos 3; 14, 15 Tällä persoonalla ei ole kuolemattomuutta, Hän syntyi lihaksi Matt 1: 20 , ja kuoli ristillä
- Anonyymi
Jeesukse Isällä Pyhällä Hegellä on kulemattomuus. Meidän Isällä, Jeesuksella ei ole kuolemattomuutta!! `` Ristiinnaulittakoon``
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623067
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802343
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j401996- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311519