helppoja ja terveellisiä ruokareseptejä opiskelijalle

muuttovalmis38

Hei!

Olen siis juuri muuttamassa Ouluun aivan yksin asumaan, ja olen keittiössä suorastaan katastrofi eikä minulla ole mitään hajua mitä ruoka-ainetta käyttää missäkin. Ainoa mikä onnistuu on italianpata yms. helpot. Haluaisin kuitenkin että ruoka olisi myös terveellistä että helppoa, mutta en oikein tiedä mistä hakea! Vinkkejä kiitos :)

7

710

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vaikeeta

Googlettamalla löydät joka ikisen ohjeen ja eri variaatioita niistä.
      Eli siis googleta vaikka munakas resepti, hernekeitto resepti, nakkikastike resepti...

• arki alkaa
    • jaaminäkatkera?

no kuule mun ex tyttöystävä teki silleen että se hommas vähän vanhemman ja varakkaan ruuanlaittoon intohimoisesti suhtautuvan poikaystävän joka kustansi sen opiskelut ja väänsi aina sapuskat sille. viikonloppuisin 3:n ruokalajin menut ja ainakin kerran kuussa vähän parempaan paikkaan syömään.

kas, sitten kun opiskelut oli saatu päätökseen se päättikin jättää sen ukon, helppoa ja hygieenistä eikä tartte ite osata mitään.

• jaaminäkatkera?

ainiin, minä muuten olen sinkku tällähetkellä jos kiinnostaa, eikä senniin väliä enää tässä konkurssissa että mitä sukupuolta se aloittaja on.

• Panhandle (alkup.)

Hienoa, että olet kiinnostunut laittamaan ruokasi itse! Tekemällä oppii, ja mokia tulee kokeneemmillekin kokeille, joten sitä ei tarvitse pelätä.

Katsopa vaikka Marttojen ohjeita, ne ovat helppoja, edullisia ja järkeviä. Ei herkullinen ja terveellinen ruoka edellytä monimutkaisia valmistustapoja ja kalliita muotiraaka-aineita, kaalista, juureksista ja vaikka jauhelihasta syntyy monenlaisia patoja, keittoja ja kastikkeita.

Voit myös hankkia jonkin peruskeittokirjan, esimerkiksi Aura Liimataisen "Parasta kotiruokaa ja makuja maailmalta" (tai jotain sinne päin, en muista tarkasti enkä viitsi tarkistaa) on hyvä ja monipuolinen. Onnea opetteluihin!

• BLOOD IS LIFE

Lue ruokaohjeita myös naistenlehdistä

• Anonyymi

Hyviä ruokareseptejä arkeen, helppoja ja nopeita ja ei maksa paljon, eli sopii opiskelijankin budjettiin. Löytyy täältä https://arkiruokaa.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe