Nuo AGW-uskovat yrittävät kovasti saada ihmisiä hankkimaan ja käyttämään sähköautoja. Mutta kehutusta akkujen kehityksestä huolimatta en ole vieläkään nähnyt yhtään kunnollista akkua.
Läppärien akkujen kapasiteetti tippuu neljännekseen noin kahdessa vuodessa, huippuluokan akkuporakoneen neljässä, kalliin rikkaimurin alle kahdessa, jne. Esimerkiksi tähän rikkaimuriin ei saa uutta akkua, joten on tullut leivänmurut todella kalliiksi, kun 250 € laite alkaa olla täysin mitätön 1,5 vuoden käytön jälkeen!!!
AGW-uskovat eivät ymmärrä tai eivät tiedä, että akkujen valmistuksen hinnasta on lähes 70 % ENERGIAA!!!
Esimerkiksi mökillä aurinkopaneeli ja akku yhdistelmää käyttäen, akkujen valmistukseen on mennyt lähes 10 kertaa enemmän energiaa kuin mitä ne elinkaarensa aikana ehtivät paneelilta ottaa ja käytössä antaa.
Sähköautot
35
113
Vastaukset
- enerenerenerenergiaa
Se on kuule paree lyödä kaikki energia energiaa tuottaviin laitteisiin, nyt kun sitä energiaa vielä on tuhlattavaksi vai millä sitä energiaa tuotat kun ei oo energiaa tuottavaa härveliä!
- Bensa on parasta
Jos sähköautojen määrä moninkertaistuisi, niin mitenkäs tämä lataaminen kovien pakkasten aikaan? Nykyiselläkin kulutuksella Suomen sähköverkko on tiukilla, kun laitetaan laiantai iltana sähkökiukaat päälle, Saatikka sitten kun ihmiset tulevat töistä ja laittavat sen sähköautonsa lataantumaan hitaasti ja läpi yön, siihen samaan sähköverkoon minkä jo sähkökiukaat saavat polvilleen.
- näinon007
Älkää sotkeko AGW satua sähköautoon : (
Jos 2 tonnin ladattava hybridi kulkee 20 000 km n. 700€ ,niin eihän se ole tyhmää ; )
Sehän on tyhmää jos siitä maksaa 2600 € josta pelkää veroa n. 2000 € : (
Minusta viherpiiperöiden paras työ ikinä : ))
Ja sitten viellä autoveron CO 2 porrastus, saman hintaisilla autoilla jo liki 15 000 € vero ero ; ))
Eli ostatko mielummin veroa vai säästävää tekniikkaa ?
Olemme onneksi Suomessa, joten ilmaisiin latauspisteisiin ei tarvitse jonotella : )
- Sähköteurastaja
Söhköautin kehityksessä ei ole tapahtunut kuin taantumista suhteessa oikeisiin autoihin viimeisiin satoihin vuosiin.
!800-1900 lukuven vaihteessa se oli vielä kilpailukykyinen
bensamoottorin kanssa mutta sähkön varastoinnin kuljettaminen massiivisilla painoilla on yhtä hyvä kun käkikellon punnukset.
Tietysti ekofassistit haluavat muiden maksavan ilmaisen ekokinnerin ilmastonlämpenemisnatseille, ilmaisen latauksen, kehuakseen luontoystävällisyyttään, kehuessaan, sähköautoilu on ilmasta eikä kuluta energiaa saatika luonnonvaroja.- näinon007
Sori, ei tuossa 700€ / 20 000 km oltu viellä hyödynnetty noita ilmaisia latauspisteitä ; )
Siitä saa ruuvatua vielä kulut puoleen jos sattuu sopivasti latauspiste päivittäisen liikkumisen kohdalle : ))
Näin inhottavasti on käynyt itselleni : (
- metsäveli
Nyt te kyllä olette taantumuksen käkikelloja ja imperialistisen laulukuoron
jäseniä !
Nimittäin metsäveli-rievun mopoautossa on akut jotka kestää.
Vähintään 200 000 kilometriä ajomatkaa, ja tämä on jo käytännössä
todettu tuolla saksanmaalla jossa samat akut on olleet käytössä jo
6 vuotta ja mitään vikaa ei niissä vielä ole.
Turha vertailla noita kulutuslaitteisiin kuten porakoneisiin tehtyjä akkuja
jotka kestää siinä 1000 latausta ja huonoimmat alle.
Omat LiFePO kennot kestää autokäytössä päälle 2000 latausta ja
sen jälkeen muussa käytössä niin että ikä loppuu käyttäjältä ennenkuin
puhti akusta.
Ihan käyttökelpoisia nuo metallioksidi-katodin omaavat kennot ovat, ja
esimerkiksi oman stihl akkusahan akku on kestänyt tähän mennessä
145 täyslatausta ja sahalla on tehty kolmen vuoden lämmityspuut
suureen vanhaan maataloon.
Ei mitään vikaa ole vielä havaittavissa akun tehossa jolla on ikää liki 3 vuotta.
Epäilen että käyttäjät pilaavat akkunsa kun eivät tiedä mitä niiden
kanssa ei pidä tehdä mitä taas pitää.
Esimerkiksi auringonpaisteeseen jätetty porakoneen akku menee piloille
hyvin vähällä käytöllä.
Valmistajan ryökäleet eivät vielä osaa nekään valistaa kuluttajia, eli
pitäisi olla jo akun kyljessä ukaasi lämpötilarajoista.
Nyt pelataan vielä näillä mitä on saatavana ja ette te pojat usko jos
kerron mitä on tulossa lähimmän viiden vuoden sisällä.- Sähköteurastaja
Huuda vain Ho ho Hotsiminh ja syytä meitä imperialistien kätyreiksi
palataksesi Stallariaikoihin.
Kaiva vielä Mao lakkisi ullakolta, ja heiluta lippuja punaisia muiden
pikkumiesten tapaan.
https://www.youtube.com/watch?v=ucq59aYy50E - Raket 1982
Kerrothan Metsäveli, mistä saa noin loistavan akku-käyttöisen sahan???
En ole vielä sellaiseen törmännyt, mutta nyt tuollainen pitää hankkia jos tuo on totta!!!
Akku-käyttöinen saha!?!?!? Huhhuh. Käyttääkö oikeasti joku sellaisia??? - Musttuntuu
Vai että oikein akuista pitäisi pitää huolta?
Bensasta ei tarvitse muuta huolehti kuin että sitä on riittävästi mukana.
Miksi nuo kauppiaat myyvät minulle näin huonoja akkuja? Miksi ne Metsäveljelle myy tuollaisia huippuluokan akkuja, mitkä kestää??? Epäreilua...
- metsäveli
Sähkis, älä nyt leikistä suutu.
- kuggukguk
Sähkötuoli on hieno keksintö ja jopa toimii.
- Säkhöteurastaia
No mutta söhköauti on notmaalia tulevaisuudesa.
- Sähköteurastaja
Päästötön moottorisaha on kesitty jo aikaa sitten.
Hieman tulee päästöjä pöksyihin mutta Sitra ja Tekes ovat panostaneet 100 miljoonaa€ housupyykin vähentämiseksi keksimällä pesukoneen joka
ei pese kuin kylmällä vedellä, ja kattilan joka ei lämpiä unohtamatta pölynimuria joka ei ime, saatikka saunankiuasta joka ei lämmitä.
Kehitteillä on myös sähköpatteri joka ei lämpiä..
http://raunorasanen.blogspot.fi/2006/04/ympristystvllinen-moottorisaha.html - LiFePO
"Omat LiFePO kennot kestää autokäytössä päälle 2000 latausta ja
sen jälkeen muussa käytössä niin että ikä loppuu käyttäjältä ennenkuin
puhti akusta."
Kas Metsäveljellä onkin omat akut? Etkö alkaisi myymään niitä muillekin, kun ovat noin täydellisiä? Sulla on hyvät markkinat noille akuille... - metsäveli
Kyllä olette huono-oppisia kun vielä ette tajua että metsäveli-riepu
puhuu aina asiaa paitsi silloin kun ei.
Tämmöinen on käytössä ja muuta en moiti kuin että teräketjun teroitus
voi olla haasteellinen tehtävä sellaiselle jolla ei ole ennestään
metsurikokemuksen harjaannuttamaa taitoa.
Sahaus kun alkaa helposti vetämään kieroon ja laippa alkaa jumittaa
sahausraossa.
Moottori on siinä 1 kilowattia teholtaan ja tämä ampeerimittarilla
tehdyn mittauksen perusteella.
Jos nyt joku tuollaista havittelee niin akku ei saa olla pienin
tarjolla olevista vaihtoehdoista.
Kaadan tällaisella isotkin puut, ja bensasahaa en ole käynnistänyt
kahteen vuoteen.
Eipä tästä vielä ammattimetsurille ole sahaksi mutta eihän tätä
ammattia kohta olekkaan.
http://www.elfving.fi/fi/stihl/tuotteet/akkuk%C3%A4ytt%C3%B6iset-ty%C3%B6kalut453/msa-160-c-bq/453-4759
Sitten niistä sähkömopoauton akuista.
Tällaisia ostin ensin 16 kappaletta ja ajelin niillä hyvällä menestyksellä.
http://www.ev-power.eu/Winston-40Ah-200Ah/WB-LYP90AHA-LiFeYPO4-3-2V-90Ah.html?cur=1
Painoa oli akkupaketilla noin 50 kiloa , kun taas alkuperäiset lyijyakut
painoivat 320 kiloa, eli painonsäästö 270 kiloa.
Alkuperäisen lyijypaketin ampeerimäärä oli 210, ja uuden litiumakun vain 90.
Arveletkos että sittenhän pääsin vai puolet siitä matkasta mitä
lyijyisillä pääsi?
Ei sinne päinkään.
Autohan keveni noin 30 % ja litiumakusta saa ampeerit ulos, eikä käy niin
kuin lyijyakuilla joista saa autokäytössä ulos noin 50 % siitä mitä akun
arvot lupailevat.
Lyijyakuilla pääsin syksyviileällä vaivoin 25 kilometriä, kun taas keveillä
litiumakuilla pääsi 50 - 60 kilometriä - eli tuplamatkan.
Akkupaketti olisi riittänyt vallan hyvin omiin ajoihin, mutta kun pitää
päästä kerran vuodessa katsastukseenkin, niin tuplasin kapasiteetin.
Nyt pääsen 120 kilometriä kertalatauksella, mutta kun talveksi lisään
sähkömopon akut mukaan niin jotain 150 voi päästä.
Tässä ensimmäinen versio.
Kuvasta puuttuu lämpöeristeet joska pitävöät 20 watin lämpövastuksen avulla
akun lämpimänä myös talvella.
Kuvassa näkyvä hanska on tarpeen pitämään yllä taiteellista näkemystä.
http://aijaa.com/KZ5TdB- jäätävää keliä
Aika lelu on tuollainen akkusaha. Nykyisissä ammattisahoissa on lähes kolminkertainen teho. Mullakin on pari joissa tehoa 2,9 kilowattia ja yksi isojen puiden pätkimiseen. Siinä on tehoa tuplaten edellisiin. Tosin bensaa ne vie aika paljon.
Hyvällä pokasahalla pätkii lähes samaan vauhtia kuin tuolla akkusahalla. - Pintaliitäjä
Siitä Metsäveljelle pisteet kotiin, että on halua, aikaa, kiinnostusta ja rahaa kokeilla tuollaisia juttuja!!! Vaikka jokin tekninen juttu ei aina olisikaan järkevä, niin on aina kehittävää ja antoisaa yrittää jotain erilaista.
Eikös juurikin nuo Litium-akut ole niitä kaikkein heikoimpia? Vanha Cadmium-akkukin toimi pitempään samanlaisella käytöllä. Ainut etu Litiumilla on sen kapasiteetti suhteessa painoon.
Nykyinen akkuporakoneeni on noin 5 vuotta vanha ja oli tosi kallis hankkia, kun oli kaksi akkuakin. Mutta uutena sillä ruuvasi ainakin sata kipsilevyruuvia, kun nyt yhden uuden oven karmien laitto tyhjentää akun. Kaiken lisäksi toinen akuista meni sellaiseksi, ettei äly-laturi ala sitä edes lataamaan ja vilkuttaa viallisen akun merkkiä. - ranenrane
Toivottavasti metsäveli tietää mikä on pääsulake ja missä sen pitäisi sijaita jaja noi johdotkin voisi mennä muualta kuin napojen yli, samaten 6V ulosotto kaipaisi jotain suojaa, kuvan perusteella!
- wwhhoo
ranenrane kirjoitti:
Toivottavasti metsäveli tietää mikä on pääsulake ja missä sen pitäisi sijaita jaja noi johdotkin voisi mennä muualta kuin napojen yli, samaten 6V ulosotto kaipaisi jotain suojaa, kuvan perusteella!
Kuka kenties hän.
http://www.youtube.com/watch?v=_fPHJFoUyDA
- Eelis Permanen
Notmaali söhköauti on siis kesitty. Kuorossa......
- villabögä
Helsingissä on yli 200 000 autoa. Jos niitä ladataan 6 kW tunnissa, tarvitaan sähköä 1 200 000 kW, eli 1200 MW. Uusi Olkiluodon voimala tuottaa 1500 MW ja Imatran koski n. 170 MW. Oli siis akut millaisia hyvänsä, sähköä tarvitaan, ja rutkasti, jos pelkällä sähköllä ajetaan. Tuolla yhden tunnin 6 kWh:n energialla ei nimittäin pitkälle pötkitä.
- metsäveli
Juu jos ladataan kaikenaikaa taikka sitten kaikki yhtäaikaa.
Pääsen 6 kw/t määrällä melkein 100 kilometriä., eli mitattu
Kulutus on 40 vauhdissa 1,5 - 2 ah per kilometri mikä tekee 48 voltin
akkupaketissa 72 wattituntia kilometri eli 7,2 -9 kwt per 100 kilometriä.
En tarvitse latausta edes kerran viikossa, ja aurinkopaneelit joita juuri ostin
riittävät täysin neljää pimeintä kuukautta paitsi voimanlähteeksi.
Kylläpä paljon sähköä säästyykin sähköautolla vaikka sitä ei moni
tule ajatelleeksi.
Nimittäin ne valuuttatulot joilla öljy ostetaan hankitaan sähköä käyttämällä.
Sähköuunit sulattavat terästä Imatralla, ja yksi paperitehdat vaikkapa
Lohjalla tarvitsee hiomonsa käyttövoimaksi sähköä enemmän kuin
kookas kaupunki.
Ei sitä bensiiniä hauen possauksilla tai teeren kukerruksella makseta.
Kyllä siihen tarvitaan ydinvoimaa, maakaasun polttoa Lohjalla, vesivoimaa
Imatralla ja niin edelleen.
- Sähköteurastaja
HattuWatinen keksi myös tehokkaan kertalämmitteisen kiukaan
joka oli tehty koolingita ja laudasta.
Ikäväkseni minulla ei ole näyttää sitä hänen ehkä poistettuaan keskuudestamme,
mutta joudun myöntämään löytäneeni vertaiseni keksijä.
Hänen keksittyä jousitetun rautakangen lepuuttamaan iskua, minä keksin puisen rautakangen jota on kevyt käsitelle, eikä sekään lyö kopriin.
"Sähköteurastaja
4.9.2010 17:33
-1
Sulje
Kuule lapsukainen
Juuri amispohjalta rakennetaan maailmaa.
Insinöörit eivät osaa mittään ja tutkijat eivät senkään vertaa.
Kenen luulet tekevän mittalaitteet. Se joka tekee, ei opeta, se joka ei osaa tehdä se opettaa.
Omia keksintöjäni ovat:
Puinen rautakanki joka on jousitettu, ettei lyö kynsille.
Kertalämmitteinen saunankiuas kakkosnelosesta ettei tarvitse lämmittää kuin kerran.
Automaattinen kauppalista.
Akupunktiolaatari jeesus teipistä varustettuna nastalla.
Myöskin alkuhuhut ovat lähellä sydäntäni.
Nämä eivät ole minun vaan kunnioitan ammattikooulun opettajaa.
Puinen rautakanki oli minun.
"
http://www.riemurasia.net/kaatopaikka/go.php?id=7626 - villa bögä
Eikös Suomessa ole miljoona autoa. Jos jokainen lataa akkujaan 6 kW tunnissa, jotta pääsee sen 100 kilometriä, niin sähkövoimaa tarvitaan 6 000 000 kW, eli 6000 MW. Suomen sähkön suurin kulutus on noin 15 000 MW, eli paljon ne sähköautot tarttevat uutta ydinvoimaa, eli 6 tuhannen megawatin voimalaa. Jos tuo sähkö tuotetaan koivuhaloilla, halkoa palaa 18 000 halkokuutiota yhdessä tunnissa, eli jos isosta koivusta saadaan yksi kuutio halkoja, niin 18 000 linnun ja liito-oravan pesäpuuta kaadetaan joka tunti sähköautoilun mahdollistamaksi per 100 km. Rekat ovat jo sitten ihan oma lukunsa, eikä 6 kWh taida riittää kuin liikkeelle lähtöön.
Ihmeellistä tämä vihreä hurmos ja odotetun, ennustetu, kuvitellun ilmaston lämpenemisen torjunta tilanteessa, jossa kaksi tiedettä yhtä vastaan ennustaa ilmaston jäähtymistä. - metsäveli
Ei se noin mene !
Pitää jakaa latauksen vaatima verkkoteho useammalle tunnille.
Itse tarvitsen kesällä latausta viikon aikana siinä 10 kilowattitunnin
verran.
Jaetaampa kurillamme tämä viikon tunneille joita löytyy 168 kappaletta.
Saadaan keskimääräiseksi lataustehoksi 59,5 wattia per auto.
Eipähän käytännössä ihan näin mene ja jokainen voi pähkäillä itse
oman versionsa.
Itse en lataukseen tarvitse verkkosähköä kuin syyspimeillä ja siihenkin
pulmaan olisi ratkaisu tiedossa.
Kun vain viitsisi tehdä.
Sitten on niin että itse asiassa sähköauto säästää sähköä, ja vielä
enemmän säästyy muuta energiaa.
Tämä paradoksi selittyy sillä että suomen kansantalouden ansaintapuoli
on erittäin energia-intensiivistä.
Esimerkiksi Lohjalla toimva ja ulkomaisen Sapp puljun omistama
hienopaperikone ja hiomo vaatii noin 24 kwt. energiaa jokaista nettoeuroa
kohti joka touhulla ansaitaan.
Yhden bensiinilitran tuonti Suomeen vaatii tuon 1 euron verran rahavirtaa
suomesta ulos.
Eli 24 kwt vastaava energiamäärä eri muodoissaan, kuten raakapuuhun sitoutuneena, kuljetuksiin kuluneena dieselinä ja kaiken surkeuden päälle
puhdasta ja kolmesti kirkastettua sähköä liki kolmanneksen tuosta määrästä.
Ennen sähkömopoautoa ajoin ladalla joka vei bensiiniä 6-8 litraa satasella.
Ei riittänyt että bensiinin sisältämä noin 50 kilowattitunnin energiamäärä
haihtui harakoille, vaan lisäksi vaadittiin että ansaintapuolella eli
teollisuudessa kului energiaa 140 - 200 kilowattituntia vastaava energiamäärä.
Ei tämä ole mitään viherhurmosta, - kaukana siitä.
Asiat vain eivät näyttäydy järkimiehelle sellaisina kuin ituhipeille, taikka
joillekin ameriikan taivaanpankon apostoleille.- Isompi Juttu
"Sitten on niin että itse asiassa sähköauto säästää sähköä, ja vielä
enemmän säästyy muuta energiaa."
Kuten aloitusviestissä oli jo puhetta, niin noiden akkujen valmistukseen on kulutettu sähköä enemmän kuin ne elinaikana pystyvät varastoimaan ja luovuttamaan takaisin.
Tuo Metsäveljen mopo-auton akkupaketti 16 kpl maksaa noin 1600 €, joten niiden valmistukseen on mennyt noin 1000 € edestä sähköä.
Nykyiset Diesel-mopoautot ovat hyötysuhteeltaan huonoja, mutta vähänkin siihen panostamalla niiden kulutus saadaan helposti alle litran sadalle. Siten tuollaisen mopoauton eliniän aikana ei kuluisi Dieseliä edes niin paljoa kuin tuon Metsäveljen akkupaketin valmistukseen on mennyt energiaa.
Tottakai jokaisella on oikeus kokeilla sähköllä ajamista ja se on mielenkiintoista ja kehittävä harrastus, mutta jos lailla ja määräyksillä tuollaista alettaisiin vaatimaan kaikilta, niin se olisi ihan idiootti hommaa!!!
Luulenpa, että sellaisia Hörhöjä löytyy suomestakin, jotka näin haluaisivat lain määrätä?
- metsäveli
Tietenkin kaikessa mitä valmistetaan on mukana suuri energiapanos.
En ryhdy kiistämään etteikö 70 % hinnasta selity energian hinnalla, mutta
eipä se kyllä kaikki sähköä ole.
Litiumin tuotanto on enimmäkseen haihdutusta ja kiteytystä eräillä
suolajärvillä ja energian antaa aurinko.
Suomeen kaavailtu litiumkaivos on sitten enempi murskausta ja
happojen kanssa puljausta.
Litiumakun anodin grafiitti on usein öljynjalostuksen jäte taikka luonnon
grafiittia jota on vaikka Kiinassa siinä määrin että sitä on poltettu
energiaksikin.
Suomestakin tuota löytyy valtavat määrän mustaliuskeen yhteydessä.
Pikkuisen tarvitaan kuparia ja alumiinia johteiksi ja muovia kuoriksi.
Akun katodi taas syntyy vaikka siten että kaadat coca colaa raudan
ruosteen päälle.
No vitsi vitsi, - mutta fosforihaposta ja raudasta katodin rautafosfaatti
syntyy.
Kuten näkyy, - niin mitään valtavaa sähkönkäyttöä ei näy taseissa.
Kyllä on kyse öljystä kuljetuksissa, muovin raaka-aineena ja koko
roskaa rasittavista veroista.
No mihinkäs niitä veroja tarvitaan?
No nehän menee lopulta energian ostamiseen hirmuisen puljauksen
ja vouhkaamisen jälkeen.
Nyt sitten pitää muistuttaa että metsäveli osti akut kiinalaiselta valmistajalta
euroopassa toimivan välikäden kautta.
Hintaa rasittaa se sama perisynti mikä oljyäkin, eli ulkomaille
luikahtanutta euroa kohti tarvitaan ansaintapuolella noin 24 kilowattituntia
vastaava energiapanostus silloin kun vientituotteilla hankitaan se onneton
euro takaisin tänne Suomeen.
Tuo 1600 euron akkupaketti vaatii siis peräti 38 400 kwt. vastaavan
energiamäärän, joka koostuu muustakin kuin pelkästä sähköstä.
Suurimmat komponentit on raakapuun sisältämä energia ja sen
jalostuksen vaatima tuotantolaitoksen ulkopuolelta hankittu sähkö.
Vuorikemia ja terästeollisuus vaatii paljon sähköä myöskin.
Kuitenkin jotain 10 000 kwt. on puhdasta sähköä.
Eli metsäveli-riepu pisti kerralla sileäksi sähkömäärän jolla kaksi tai
kolme mamua tulee kaupunkiasunnossa toimeen koko vuoden.
Nyt sitten pitää ajaa ahkerasti vaikka rinkiä että panostuksen saa
säästöinä takaisin.
Hitaasti käy, kun tuossa joulun maissa tulee ensimmäinen 2000 kilometriä
täyteen, eli ladaan verrattuna on säästynyt noin 150 litraa bensiiniä.
Eli noin 3500 kwt vastaava energia on säästynyt bensiinin ansaintapuolella ja
itse bensiinin palaessa menetty tekee jotain 1500 kwt vastaavan määrän.
Eli noin 5000 kwt on kasassa säästöä.
Menee monta vuotta ennenkuin pääsee nettoamaan kun vuotuinen
ajomäärä jää alle 3000 kilometrin.
Ajoa olisi kyllä enemmän mutta kun käytän polkupyörää kuntoilun vuoksi
mitä säät sallii.- Äläs vänkää
"Hitaasti käy, kun tuossa joulun maissa tulee ensimmäinen 2000 kilometriä
täyteen, eli ladaan verrattuna on säästynyt noin 150 litraa bensiiniä."
Älä vertaile mihinkään Ladaan. Vertaa Diesel-mopoautoon, joka olisi tehty taloudelliseksi. Nykyisin siihen ei ole panostettu juuri ollenkaan, koska käytänössä polttoaine on niin pieni menoerä suhteessa vakuutuksiin, renkaisiin ja hankintaan nähden.
- Sähköteurastaja
Kuules nyt Metsänveli, akku ei tuota energiaa vaan varastoi sitä minimaalisen määrän suhteessa painoon ja käytettyihin luonnonvaroihin.
Sun laskusikin menevät päin mäntyä kun vertaat bensiinin sisältämää energiamäärää hiilivoimalaan joka tuottaa ilmaista ja päästötöntä energiaa sähjkökinneriisi.
Olet pöljä, osta rupellihattu.
"Ennen sähkömopoautoa ajoin ladalla joka vei bensiiniä 6-8 litraa satasella.
Ei riittänyt että bensiinin sisältämä noin 50 kilowattitunnin energiamäärä
haihtui harakoille, "
Minun urrauurtava työni korkeakoululla rupellihattujen parissa on sentään tuottamassa kaupallisia sovelluksia, pyrkikää samaan.
Sitra ja Tekes maksaa.
http://www.hilavitkutin.com/2009/03/10/solar-light-cap-lippis-aurinkokennolla-akulla-ja-valolla/ - metsäveli
No mikäs nyt tuossa oli propello accelatore juttua ?
Olisihan ladan kuluttamasta bensiinistä saatu kaasuturbiini ja höyryvoimalan yhdistelmän avulla 25 kwt. puhdasta kolmesti kirkastettua sähköä.
Olisi sähkiskin saanut lisänä lämmikettä kaukolämmön kautta ihan
samasta bensiinistä.- laturri
Eimuuta ku hulluun poroon, sepäs on ihan nurkan takana!
http://www.topgearsuomi.fi/content/suomen-pohjoisin-sahkoautojen-latauskentta - Sähköteurastaja
Saako sähkökinnerista lämpoä kaukolämpöverkkoon?
Merkelin ekoauton kynnistys, ja lämmityskin kuin heil hitler.
https://www.youtube.com/watch?v=brA1dIBbke0 - jäätävää keliä
laturri kirjoitti:
Eimuuta ku hulluun poroon, sepäs on ihan nurkan takana!
http://www.topgearsuomi.fi/content/suomen-pohjoisin-sahkoautojen-latauskentta"Latauskentän puitteissa on tarkoitus järjestää myös sähköautoilutapahtumia. Ensimmäinen sähköautoilutapahtuma järjestetään 7.–9.11.2014, kun Levillä vietetään talvikauden avajaisia."
No pääsehän junalla kolariin asti
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/autojuna_matkustamisen_abc
Kolarista ehkä saattaa selvitä sähköautolla Leville saakka.
- MyrkynVihreä
Kuorma-autonen:
Akkutyyppi ei selviä, mutta Britanniassa lootaan on heitetty monenmoisia.
http://www.nettimoto.com/aixam/aixam/1765349
Kiihtyy kuin tieteismaailmassa:
http://www.youtube.com/watch?v=_k2j7L_Ijtg- jäätävää keliä
Aixam dieselversio kiihtyy yhtä nopeasti eli 0-40 Km/h n. 6 sekunnissa. Dieselversion kulutus on n. 3 litraa satasella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?
Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot5873900Muuttaisiko viesti mitään
Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j483338- 382811
Valpuri Nykänen elokapina
Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.662779Oon vähän ihastunut suhun nainen
Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)192154- 322101
Se että tavattiin
Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni121997- 291875
Oot pala mun sielua
Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my171830Hei T........
Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu471759