Kaipaamani ohje oli jossakin jouluajan kotiaiheisessa lehdessä. Olen selannut Kotiliedet, Kodin kuvalehdet, Emäntälehdet, Pellervot ja varmaan Koti ja keittiö lehtiäkin, samoin pikkuleipäkirjasia, mutta en löydä kerran käyttämääni ohjetta..
Leivoin näitä jouluna 2011 tai 2012. Lehti ei välttämättä ollut uusi, mutta varmasti 2000-luvulta. Lehden kuvassa taikina kaulittiin levyksi, josta leikattiin suunnikkaita, jotka koristeltiin ohuilla tummasuklaaraidoilla.
Sitruunalla maustettujen murotaikinapikkuleipien ohjeita löytyy kyllä useita, mutta tämä oli paras. Pienikin muutos taikinan ainesosien suhteissa voi merkitä paljon lopputuloksen kannalta.
Hukassa on samalta joululta toinenkin resepti. Näen silmissäni Kotilieden näköisen sivun, jossa oli kuva pasteijatyynyistä. Saan kyllä niitäkin aikaan ilman kyseistä reseptiä, mutta haluaisin silti löytää minulle alkuperäisen ohjeen...
Minusta tapa tehdä niitä on kätevä: taikina kaulitaan kahdeksi levyksi, täyte sijoitetaan nokareiksi toiselle levylle ja toinen levitetään päälle. Levyt painellaan täytenokareiden välistä kiinni ja leikataan "tyynyiksi".
Tunnistatko jouluajan ohjeen: sitruunapikkuleivät / suunnikkaat
7
431
Vastaukset
- Jaan, en salaa
Olen varma, että moni tunnistaa etsimäni, mutta he eivät taida käydä täällä...
- yksi ainakin
Ihan mielenkiinnosta rupesin googlailemaan. Sitruunaa ja suklaata sekä joulua löytyi mm. enkelinkiharoista... Ei kai se tämä liene, se sinun etsimäsi:
http://mimminkeittio.vuodatus.net/lue/2008/02/sitruunan-makuiset-enkelinkiharat - Jaan_en_salaa
yksi ainakin kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta rupesin googlailemaan. Sitruunaa ja suklaata sekä joulua löytyi mm. enkelinkiharoista... Ei kai se tämä liene, se sinun etsimäsi:
http://mimminkeittio.vuodatus.net/lue/2008/02/sitruunan-makuiset-enkelinkiharatKiitos yrityksestä, mutta ohje ei ole internetissä vaan jossakin tavallisessa koti-aiheisessa lehdessä. Olen ruvennut miettimään oliko ohje edes joulunajan lehdessä - jouluksi kuitenkin leivoin niitä. (Katso alkuperäinen tekstini.)
- Jaan_en_salaa
Jaan_en_salaa kirjoitti:
Kiitos yrityksestä, mutta ohje ei ole internetissä vaan jossakin tavallisessa koti-aiheisessa lehdessä. Olen ruvennut miettimään oliko ohje edes joulunajan lehdessä - jouluksi kuitenkin leivoin niitä. (Katso alkuperäinen tekstini.)
Joululeivonnaisreseptejä sisältävissä Kotiliesissä tai Kodin Kuvalehdissä vuosilta 2007-2014 ohjeet eivät ole, olen lukenut lehdet läpikotaisin.
- ystävällenitein
http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/sitruunapikkuleivat
lemon curt kun lemppari jo paahtoleivällä - Anonyymi
Aloittaja jatkaa. Löysin pasteijatyynyjen ohjeen jostain leivontakirjasesta - joka nyt vuorostaaan on hukassa... :)
- Anonyymi
Aloittaja löysi kopion ohjeesta! Ohje on jossain Vaasan jauhoja käyttävässä kirjasessa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888