Kaipaamani ohje oli jossakin jouluajan kotiaiheisessa lehdessä. Olen selannut Kotiliedet, Kodin kuvalehdet, Emäntälehdet, Pellervot ja varmaan Koti ja keittiö lehtiäkin, samoin pikkuleipäkirjasia, mutta en löydä kerran käyttämääni ohjetta..
Leivoin näitä jouluna 2011 tai 2012. Lehti ei välttämättä ollut uusi, mutta varmasti 2000-luvulta. Lehden kuvassa taikina kaulittiin levyksi, josta leikattiin suunnikkaita, jotka koristeltiin ohuilla tummasuklaaraidoilla.
Sitruunalla maustettujen murotaikinapikkuleipien ohjeita löytyy kyllä useita, mutta tämä oli paras. Pienikin muutos taikinan ainesosien suhteissa voi merkitä paljon lopputuloksen kannalta.
Hukassa on samalta joululta toinenkin resepti. Näen silmissäni Kotilieden näköisen sivun, jossa oli kuva pasteijatyynyistä. Saan kyllä niitäkin aikaan ilman kyseistä reseptiä, mutta haluaisin silti löytää minulle alkuperäisen ohjeen...
Minusta tapa tehdä niitä on kätevä: taikina kaulitaan kahdeksi levyksi, täyte sijoitetaan nokareiksi toiselle levylle ja toinen levitetään päälle. Levyt painellaan täytenokareiden välistä kiinni ja leikataan "tyynyiksi".
Tunnistatko jouluajan ohjeen: sitruunapikkuleivät / suunnikkaat
7
642
Vastaukset
- Jaan, en salaa
Olen varma, että moni tunnistaa etsimäni, mutta he eivät taida käydä täällä...
- yksi ainakin
Ihan mielenkiinnosta rupesin googlailemaan. Sitruunaa ja suklaata sekä joulua löytyi mm. enkelinkiharoista... Ei kai se tämä liene, se sinun etsimäsi:
http://mimminkeittio.vuodatus.net/lue/2008/02/sitruunan-makuiset-enkelinkiharat - Jaan_en_salaa
yksi ainakin kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta rupesin googlailemaan. Sitruunaa ja suklaata sekä joulua löytyi mm. enkelinkiharoista... Ei kai se tämä liene, se sinun etsimäsi:
http://mimminkeittio.vuodatus.net/lue/2008/02/sitruunan-makuiset-enkelinkiharatKiitos yrityksestä, mutta ohje ei ole internetissä vaan jossakin tavallisessa koti-aiheisessa lehdessä. Olen ruvennut miettimään oliko ohje edes joulunajan lehdessä - jouluksi kuitenkin leivoin niitä. (Katso alkuperäinen tekstini.)
- Jaan_en_salaa
Jaan_en_salaa kirjoitti:
Kiitos yrityksestä, mutta ohje ei ole internetissä vaan jossakin tavallisessa koti-aiheisessa lehdessä. Olen ruvennut miettimään oliko ohje edes joulunajan lehdessä - jouluksi kuitenkin leivoin niitä. (Katso alkuperäinen tekstini.)
Joululeivonnaisreseptejä sisältävissä Kotiliesissä tai Kodin Kuvalehdissä vuosilta 2007-2014 ohjeet eivät ole, olen lukenut lehdet läpikotaisin.
- ystävällenitein
http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/sitruunapikkuleivat
lemon curt kun lemppari jo paahtoleivällä - Anonyymi
Aloittaja jatkaa. Löysin pasteijatyynyjen ohjeen jostain leivontakirjasesta - joka nyt vuorostaaan on hukassa... :)
- Anonyymi
Aloittaja löysi kopion ohjeesta! Ohje on jossain Vaasan jauhoja käyttävässä kirjasessa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3036612Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai495786Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1855264Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi614033Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan383318Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava53303HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok523237Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan293008Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739112242Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?
Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?381008