Vieläkköön Lieksassa liennöön lättähattuja. !960 luvulla oli. Sillon kuunnelttiin semmosia piisijä kuten: Särkyny sonni, Muistoja karpaaseilta, Tammerkosken partaalla, kun heilahin ym. ym. Punasenristinpuarissa ja Asemaravintelissa. Nii ja Matkakoessa. Joskus illalla oli niin paljo humalaessii kumikenkäukkoja liikkeellä jotta oekkein haesi kumille ja pihkalle, kun jätkät tuli kylille Pusurilta ja Särkkäjoelta käämmään kylillä Volga pirssillä.
Mitä lättähatut?
8
123
Vastaukset
Tunsin joskus Nekkosen Taunon.
Lienetkö sukua?- ent-lieksalainen
Epäilempä että niitä oikeita lättähattuja ei ole .Minullakin meni tuubi Soavea viikossa.
Pakkasta 40C tukka jäässä, Oli nimittäin 10 km poljettava polkupyörälla Lieksaan Kulmalle aina lauantaina tanssimaan.Syy moiseen oli. ei ollut autoa, taksiin ei piisannut rahaa ja noita yleisiä kulkuneuvoja kulki harvakseen toisin sanoin ei ollenkaan..Mutta muodissa piti pysyä, - Löytyykö keltään
Enää alkuperäistä lättähattua oliko se roston vai minkämerkkinen se oli?
- Saateltu
Pääsitkö helposti saatille? Jos pääsit niin kuinka pitkälle pääsit? Onko sinulla vielä tukkaa päässä?
- Nekkone
No Rostonihan se tietennii oli, se lätsä. Minä piäsin kyllä suatille. Ihan pikkusta vaille etteikö akkahi ois tullunna. Mulle riitti yks vuosi Pusurin kämpillä, ei siks jotta mehtätoitä oisin kaihtanna. Tuli paremppii tarjjoukssii mualimalta, tuolta länsinuapurista. " Samalla reissulla" tiällä oun viel, toesen eukkoina Lieksan heilit on siel.
- nii no
no peäsi ku peäsi mut ku lykkäsi viereisee reikää nii akka alako kirmoomaa et ei sinne nii minä jatko vuan ja sano et samaha se ku o katon alla.....
- ent- lieksalainen
Hattu merkkiä en muista, mutta hyvä laatu oli elin ehto joka viikkoinen taivuttelu
täytyi tehdä, että pysyisi kuosissa.minulla kyllä jäi taivuttelu vähäisemmäksi en ollut maalikylillä joka viikko täytyi olla välillä tuolla lomakodissa. eli metsäkämpillä elantoa hankkimassa. Nais asiat hoitui minulla yllättävän hyvin omasta mielestä, oliko hatun
syytä en osaa siihen vastata.Puolikuu paistaa päälaella kesällä ja talvella.
Näillä mennään. - Mopomiäs.
Pankakoskelta ja Pankajärveltä oli kovimmat lättähatut. Eihän Lieksan kauppalan jätkistä ollu mihinkkää. Niiltä lähti lätsät piästä välittömästi, kun iänneen jottai sano.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437