Mistä gluteenitonta "roska"ruokaa?

ttsspp

Mistä saisi hyviä ja taatusti gluteenittomia ja asianmukaisesti valmistettuja hampurilaisia ja pizzaa? Hesen tuotteet ei ole luotettavia ainakaan glu.fi keskustelujen perusteella..

Sehän ei riitä, että raaka-aineet on gluteenittomia vaan myös valmistukseen on kiinnitettävä erityistä huomiota.

kiitos jo etukäteen vinkeistä =)

19

2192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gluteeniton

      kemin puistopaviljongista saa huippu hyvää gluteenitonta pizzaa, heillä on itse tehty pohja

    • ttsspp

      Kiitos vinkistä, olisikohan jollain vinkkiä tähän Tornio-Haaparanta akselille vielä?

    • vehnäkari

      Siedätyshoidon kautta koko höpötys pois

      • Anonyymi

        Et taida tietää mitä on keliakia, joten poista tyhmä kommenttisi


    • gluteeniton vaiko ei

      Luultavasti kaikissa pizzerioissa ne pizzat tehdään samoissa tiloissa ja uuneissa kuin muutkin eli jauhopölyä on aina. Vaikka olis kuinka oma pizzapohja kuten mm. kotipizzassa.

    • ttsspp

      Siinä ei siedätyshoito paljoa auta jos suolinukka tuhoutuu koko ajan jos gluteenia käyttää.. ei kannata kommentoida jos ei mitään tiedä, kyse ei ole allergiasta..

      kotiruokakin tehdään samoissa tiloissa oli se sit tavallinen tai gluteeniton, mutta hygienialla ja tietyillä pikku asioilla voi kyllä taata 100% gluteenittomuuden. Mietin esim. jotain grilliä, jossa olisi erikseen rasvakeitin paneroiduille tuotteille ja ranskalaisille omansa. paistopusseja kuulema joissakin paikoissa käyttävät hampurilaisten sämpylöiden paahtamiseen niin voi olla samassa grillissä.

      Kokemuksia ja tietämystä tässä nyt haen, jotta pikku tyttömme saisi joskus syödä ulkona jotain tällastakin ruokaa.

      • Toinen allergikko

        Kotipizza mainostaa gluteetitonta pizzaa.
        Muita pizzerioita en tiedä.
        Parhaat roskaruuat saa kun tekee itse.
        Kebabit ja sushit onnistuvat vaikka heti ensimmäisellä kerralla ei mennyt putkeen.
        Sushi on muuten hyvää roskaruoka, kaikkia muuta voi syödä sushiravintolassa paitsi soijakastiketta.


      • Jösses

        Hei,

        En usko, että Torniossa saa ainakaan grilleillä 100 % varmuudella gluteenitonta ruokaa. Osa myöntää sen suoraankin, että samoilla välineillä käsitellään. Ja pitserioissa pölisee aina. Ei siellä mitään erillisiä suojapusseja ole eikä pysty mitenkään varmistamaan 100% gluteenittomuutta. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että paikallisilla grilleillä työskentelee paljon kausityöntekijöitä, joilla on joko puutteellinen koulutus asiaan tai ovat välinpitämättömiä. Olen seurannut tätä nyt usean vuoden ajan ja tiedän kyllä mistä puhun.

        Minulla on itsellä keliakia ja useimmiten olen käynyt syömässä joko kotipizzassa pitsan tai sitten Haaparannalla Max:issa gluteenittoman hampurilaisaterian. Todennäköisesti ne on tyydyttävällä tasolla gluteenittomia ja harvoin syötynä ihan ok. Jos haluaa olla täysin varma, niin kannattaa tehdä itse kotona hamppareita tai pitsoja.


      • minäkin
        Jösses kirjoitti:

        Hei,

        En usko, että Torniossa saa ainakaan grilleillä 100 % varmuudella gluteenitonta ruokaa. Osa myöntää sen suoraankin, että samoilla välineillä käsitellään. Ja pitserioissa pölisee aina. Ei siellä mitään erillisiä suojapusseja ole eikä pysty mitenkään varmistamaan 100% gluteenittomuutta. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että paikallisilla grilleillä työskentelee paljon kausityöntekijöitä, joilla on joko puutteellinen koulutus asiaan tai ovat välinpitämättömiä. Olen seurannut tätä nyt usean vuoden ajan ja tiedän kyllä mistä puhun.

        Minulla on itsellä keliakia ja useimmiten olen käynyt syömässä joko kotipizzassa pitsan tai sitten Haaparannalla Max:issa gluteenittoman hampurilaisaterian. Todennäköisesti ne on tyydyttävällä tasolla gluteenittomia ja harvoin syötynä ihan ok. Jos haluaa olla täysin varma, niin kannattaa tehdä itse kotona hamppareita tai pitsoja.

        Länsirannan paikassa oli hyvä gluteeniton pitsa. vasta söin.


    • ttsspp

      Frasses kuulema hyvä, mutta ei siitäkään tietoa onko 100% gluteeniton. Kotipizzalla on huono maine ollut kun kyselin, mutta tietysti voisi varmistaa ennen tilausta..
      pizzaa teen itse, hampurilaisesta en saa grilliruokaa verrattavaa herkkua tehtyä :( Uskaltaisikohan jostain ostaa pelkkää kebablihaa, sehän varmaan on aika gluteeniton vai?

      • Ei rakettitiedettä

        Kebab-lihaa voi myös tehdä itse.
        Kunnolla itse tehty roskaruoka voittaa mennen tullen kaupalliset versiot.


    • ttsspp

      Toki voi itse tehdä, mutta aina ei ehdi eikä viitsi.

      • böö

        Vaimolla keliakia,ei kestä normaali gluteenitonta vaan pitää olla luontaisesti gluteenitonta. Maxin hampurilaisia pystyy syömään. Utopian pitsaa
        Kans kehuu loistavaksi.Minkään muun paikallisen pitsoja ei pysty syödä jos en ihan väärin muista.


    • ttsspp

      kiitos böö :) en tiennyt utopiassa gluteenitonta olevankaan..

    • Sirkkis25

      Sairastan keliakiaa, olen hakenut gluteenittoman pizzani Holmantien pizzeriasta, mitään ongelmaa ei ole ilmennyt.

    • Anonyymi

      joo,kemin puistopaviljongista saa hyvää gluteenitonta pitsaa,kävin kaverin kans noin pari viikkoa sitten syömässä,itselläni gluteeniton ruokavalio.....mutta voi hirveetä,oisko tiskikone rikki,vai tiskiaineet loppunut,kun astiat-lasit,kannut olivat todella sumuiset ja likaiset.kaveri myös huomasi astioiden likaisuuden ja aioimme palautetta antaa.aika outo,mitä näimme.......kemin dimaren galata pitsa hyvä,jos valkosipulia joukkoon suot.

    • Anonyymi

      kemissä saa joka paikasta gluteenitonta pitsaa,mut piilossahan ne tehdään ja asiakas näkee aamulla viimeistään oliko huonoa vai hyvää.nimimerkki,keliaatikko 30vuoden ajan kokeillut.

    • Anonyymi

      Utopiassa on gluteeniton pizza vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Leivo kotona

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe