Nainen elättinä ?

syrjinnälle Stop

Miksi naisen koetaan olevan miehelle elättinä? Naisen nähdään olevan perheeseen sidoksissa, mutta miksi yhdistetään hänen olevan miehelle elätettävänä?

Työpaikkaan hakiessa kysytään lähes aina perhesuhteesta-lapsentekoaikeista, miehilta harvoin kysytään vastaavia.

34

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulta on aina kysyttty lapsentekoaikeista jos haastattelijana on ollut nainen, ja ollaanpa sitä ryhdytty siinnä oikein selvittelemään saunan kera.

ps. ei ole koskaan jäänyt epäselväksi.

• uteliasblondi

Miten sauna liittyy lapsentekoon?

• uteliasblondi kirjoitti:

Miten sauna liittyy lapsentekoon?

Jos ei lääkkeet ja viina auta, niin sitten poltetaan sauna. Veikkaan että joka kolmas suomessa syntynyt on siitetty puolin tai toisin alkoholin vaikutuksen alaisena. Tämä on helppoa todeta tälläkin palstalla, kun katselee hieman millaisia tyyppejä tällä pyörii.

• Kai se vain johtuu siitä, että vuosituhansia on ollut niin, että mies tienaa ja nainen hoitaa kotia.

Tällaisten tottumusten muuttuminen vaatii useita sukupolvia.

Vaikka nykymaailmassa tunnen useamman avioparin jolla vaimon tulot ovat suuremmat.

Minussakin nämä vanhat asenteet vaikuttavat näin äkkiä ajatellen tuntisin lievästi kiusallisena tilanteen jossa puolisoni hankkisi enemmän kuin minä.

Eikä miehiltä tietenkään kysytä lapsentekoaikeista koska miehellä lapsen teko ei yleensä aiheuta vuoden mittaista poissaoloa työpaikalla, tämä asia tuskin koskaan tulee muuttumaan.

• Laitoin sen mäkeen

Minulta jäi kerran hyvä työpaikka saamatta kun erehdyin paljastamaan haastatteluss, että silloinen miesystävä on puhelinmyyjä :(

• Laitoin sen mäkeen kirjoitti:

Minulta jäi kerran hyvä työpaikka saamatta kun erehdyin paljastamaan haastatteluss, että silloinen miesystävä on puhelinmyyjä :(

Puhelinmyynnissä ollaan nytkin. Aikaa vaan jää palstailuun koska ulossoittojärjestelmä ei minun käyttäjätunnuksilla tänään toimi.

Tekniseen tukeen ei voi soittaa viikonloppuna joten nyt odotellaan jotta alkaisiko se itsestään toimia.

Vituttaa tässä palstailla ja kuunnella kun vieressä työkaverit repivät puhelimesta rahaa.

Jos tuo vitun systeemi ei ala neljään mennessä toimimaan lähden viinakaupan kautta kotiin.

• fattatantan
        hullu_ukko kirjoitti:

Puhelinmyynnissä ollaan nytkin. Aikaa vaan jää palstailuun koska ulossoittojärjestelmä ei minun käyttäjätunnuksilla tänään toimi.

Tekniseen tukeen ei voi soittaa viikonloppuna joten nyt odotellaan jotta alkaisiko se itsestään toimia.

Vituttaa tässä palstailla ja kuunnella kun vieressä työkaverit repivät puhelimesta rahaa.

Jos tuo vitun systeemi ei ala neljään mennessä toimimaan lähden viinakaupan kautta kotiin.

Puhelinmyynnissä ? hahhahhahhahhaaa, keksi parempaa. Olet kunnan elätti.

• ...
        fattatantan kirjoitti:

Puhelinmyynnissä ? hahhahhahhahhaaa, keksi parempaa. Olet kunnan elätti.

Työnnä löylykauha perseeseen.

• Ei satu palstalla yhtään rikasta bitciä, joka kaipaa elättiä?

• Jee............

Ai kuin hellyyttävää!!!
        Nyt vaan kaikki rahakkaaksi itsensä tuntevat NARTUT jonoon. =(
        Tällainen herkkä HERRASMIES etsii lompakkoanne!

Onpa söpöä.

• runontaja off
        Jee............ kirjoitti:

Ai kuin hellyyttävää!!!
        Nyt vaan kaikki rahakkaaksi itsensä tuntevat NARTUT jonoon. =(
        Tällainen herkkä HERRASMIES etsii lompakkoanne!

Onpa söpöä.

Täältä pohjalta ei pääse kuin ylöspäin, sieltä korkeammalta pääsee alaspäin, vaikka nousisi ylöspäin

• Jee Jee
        runontaja off kirjoitti:

Täältä pohjalta ei pääse kuin ylöspäin, sieltä korkeammalta pääsee alaspäin, vaikka nousisi ylöspäin

Vastaukses on kiero kuin rinkeli, ota sunsta kans selvää.

Eikä mulla ollut tarkoitus sanoa et olisin jollain sua korkeammalla tasolla.
        Maasta se ponnistan minäkin ja omilla voimillani niin pitkälle kun pystyn.(ja pakko turvautua välillä apuun)

Vihaan vaan tuota bitch sanaa; sen alemmaksi ei mies pysty arvosteleen naista.
        Jos se on feminismiä etten anna "potkia" itseäni syyttä suotta...niin sit olen feministi.
        "Feministi !", näet on se äijien seuraava "puraisu", mut hampaaton munhun!

• runontaja off
        Jee Jee kirjoitti:

Vastaukses on kiero kuin rinkeli, ota sunsta kans selvää.

Eikä mulla ollut tarkoitus sanoa et olisin jollain sua korkeammalla tasolla.
        Maasta se ponnistan minäkin ja omilla voimillani niin pitkälle kun pystyn.(ja pakko turvautua välillä apuun)

Vihaan vaan tuota bitch sanaa; sen alemmaksi ei mies pysty arvosteleen naista.
        Jos se on feminismiä etten anna "potkia" itseäni syyttä suotta...niin sit olen feministi.
        "Feministi !", näet on se äijien seuraava "puraisu", mut hampaaton munhun!

Se oli ihan tarkoituksella kirjoitettu sana ja tietysti tuo ristiriitoja lukijan mielessä.

Niin myös tuotti eräälle tavarataloketjulle Meredith Brooksin single Bitch. Ensin ilmoitti tuo konserni, ettei tule myymään ky singleä. Kun sitten M.B. otti yhteyttä johtoon ja kertoi mistä on kyse, konserni perui päätöksensä.

http://www.youtube.com/watch?v=6ge53QaDpKQ

• ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
        runontaja off kirjoitti:

Se oli ihan tarkoituksella kirjoitettu sana ja tietysti tuo ristiriitoja lukijan mielessä.

Niin myös tuotti eräälle tavarataloketjulle Meredith Brooksin single Bitch. Ensin ilmoitti tuo konserni, ettei tule myymään ky singleä. Kun sitten M.B. otti yhteyttä johtoon ja kertoi mistä on kyse, konserni perui päätöksensä.

http://www.youtube.com/watch?v=6ge53QaDpKQ

Haluttaisiin kahta yhtäaikaa elin SANDBITCH

• Jee Jee
        ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ kirjoitti:

Haluttaisiin kahta yhtäaikaa elin SANDBITCH

Jaaha...hymmm toi laulu jos mä nyt otan kantaa siihen.
        Jos tajusin oikein...muija on alistettu ja on vielä tyytyväinenkin siihen. Siis kaikki variaatiot yhdessä paketissa...jos mies vaan on tarpeeksi vahva...pitääkseen muijan.

Et silleen.....
        ei mulla ole mielestäni mitään ristiriitoja ymmärtää tarkoitusta/tarkoitustanne.

Asia OK jos se sopii molemmille.......ei mulla ole kommentoitavaa siihen.
        ...
        Mun vaan olis mahdoton taipua täysin toisen tahtoon...
        koska mä olen jääräpää.

• ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
        Jee Jee kirjoitti:

Jaaha...hymmm toi laulu jos mä nyt otan kantaa siihen.
        Jos tajusin oikein...muija on alistettu ja on vielä tyytyväinenkin siihen. Siis kaikki variaatiot yhdessä paketissa...jos mies vaan on tarpeeksi vahva...pitääkseen muijan.

Et silleen.....
        ei mulla ole mielestäni mitään ristiriitoja ymmärtää tarkoitusta/tarkoitustanne.

Asia OK jos se sopii molemmille.......ei mulla ole kommentoitavaa siihen.
        ...
        Mun vaan olis mahdoton taipua täysin toisen tahtoon...
        koska mä olen jääräpää.

NO voi Herranrkakas sub logiikkaas taas

Jos yöhdellä miehellä on kax femuaa samaaan aikaan niin miesparan ne jyräävät

alIsteetuxi, eikö totta?

• Jee Jee
        ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ kirjoitti:

NO voi Herranrkakas sub logiikkaas taas

Jos yöhdellä miehellä on kax femuaa samaaan aikaan niin miesparan ne jyräävät

alIsteetuxi, eikö totta?

Mitähän sinäkin ymmärsit taas!
        Ymmärsit kyllä kääntää sen päälaelleen. No olkoot.
        Kyllä minäkin säälisin niin tyhmää (ei lujaluontoista/vahvaa) miestä joka ottais kaks femua ristikseen.
        Yhdessäkin varmasti tarpeeksi haastetta, äijä paralle, mut pärjää jos on itse vahva.

• ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Susittelen elättiämmäxi murrria. Hän on pienirukainen nälkätaitelija
      ja nättikin sähökaton aikana

• hö.

.

Pikku-murrihan on ihan nätti nälkätaitelija :)

har!11

.

• Moni nainen opiskelee matalapalkka-alalle tai sellaista, jolla ei työtä yksinkertaisesti ole tarjolla. Suhteessa naiset ovat valikoivasti konservatiivisia. Miehen kuuluu maksaa treffeillä ja sama jatkuu monessa muussakin asiassa. Viimeisenä tulee sitten se lasten teko. Naisethan siinä puuhassa yleensä aloitteellisia ovat.

Edellisestä kun vedetään mutkat suoriksi, voidaan todeta naisten toteuttavan haaveitaan niin ammatin kuin perheenkin osalta miesten kustannuksella.

• Jee.........

Voit olla oikeassakin, mulla ei ole ikää eikä kokemusta niin paljon et pystyisin kiistämään väitteesi.
        Mut totean et aika suoraviivaista yleistystä teet.

Parilta-kolmelta matalapalkka-alalta kun hankkii koulutuksen ja yhdistää ne omaksi osaamisalueeksi,
        ja kas kummaa...palkkaus ei olekkaan enää heikommasta päästä. Tosin siinä palaa...aikaa päästä tavoitteeseensa.

Ja tiedoksesi niitä on vielä miehiä; joilta palaa "hihat"
        jos daami ilmoittaa maksavansa oman osuutensa illallislaskusta.
        Senkin virheen olen tehnyt, joten kokemuksesta puhun.

Tiedoksesi et niitä "maksajia" löytyy muuten molemmista sukupuolista ...
        ja hitonko väliä sillä on; jos suhde muuten on kunnossa?

42 vuotta faija käytti emon varoja kuin omiaan ja emon luvalla.
        Emo otti nyt avioeron. Mieluummin olis pitänyt onnellisen liiton, jos se olis ollut mahdollista.
        Ei raha tunnu ainakaan häntä tekevän onnelliseksi.

• Jee......... kirjoitti:

Voit olla oikeassakin, mulla ei ole ikää eikä kokemusta niin paljon et pystyisin kiistämään väitteesi.
        Mut totean et aika suoraviivaista yleistystä teet.

Parilta-kolmelta matalapalkka-alalta kun hankkii koulutuksen ja yhdistää ne omaksi osaamisalueeksi,
        ja kas kummaa...palkkaus ei olekkaan enää heikommasta päästä. Tosin siinä palaa...aikaa päästä tavoitteeseensa.

Ja tiedoksesi niitä on vielä miehiä; joilta palaa "hihat"
        jos daami ilmoittaa maksavansa oman osuutensa illallislaskusta.
        Senkin virheen olen tehnyt, joten kokemuksesta puhun.

Tiedoksesi et niitä "maksajia" löytyy muuten molemmista sukupuolista ...
        ja hitonko väliä sillä on; jos suhde muuten on kunnossa?

42 vuotta faija käytti emon varoja kuin omiaan ja emon luvalla.
        Emo otti nyt avioeron. Mieluummin olis pitänyt onnellisen liiton, jos se olis ollut mahdollista.
        Ei raha tunnu ainakaan häntä tekevän onnelliseksi.

En minä puhunut omista vaan yleisistä, liioitelluista mielikuvista. Enkä minä kiellä auervaarojen olemassaoloa. Eikä raha tietenkään tee ketään onnelliseksi, mutta sen puute saattaa aiheuttaa onnettomuuden tunnetta.

Minä aina ihmettelen treffikäytöksen ääripäitä. Oletusta, että toinen maksaa molempien laskut. Tai sitä, että nainen "vaatii" tai "ilmoittaa" maksavansa osansa. Eikö sitä voi hienotunteisesti vain tarjoutua maksamaan osansa?

• Jee Jee
        Ratikkakuski kirjoitti:

En minä puhunut omista vaan yleisistä, liioitelluista mielikuvista. Enkä minä kiellä auervaarojen olemassaoloa. Eikä raha tietenkään tee ketään onnelliseksi, mutta sen puute saattaa aiheuttaa onnettomuuden tunnetta.

Minä aina ihmettelen treffikäytöksen ääripäitä. Oletusta, että toinen maksaa molempien laskut. Tai sitä, että nainen "vaatii" tai "ilmoittaa" maksavansa osansa. Eikö sitä voi hienotunteisesti vain tarjoutua maksamaan osansa?

Kun aina osaisin ja tietäisin,kuinka käyttäytyä...

Jos.. Ratikka "setä" sit kertoisi mitenkä tässä olis ollut toimittava?

Törmäsin pitkästä aikaa perhetuttuun mieheen kadulla.
        Hetki juteltiin siinä ja hän kysyi et siirryttäisiinkö jonnekkin sisätiloihin keskusteleen,eikä seistais kadulla.

Katselin ympärilleni etsien sopivaa keskustelupaikkaa.
        Hän kysyi et olinko jo syönyt, jos vaikka mentäisiin päivälliselle yhdessä ******ravintolaan?
        Sanoin et tässä asussa en sinne tule syömään, mut jos sulle sopii niin tunnin päästä voisin tulla ruokaileen.
        Sovittiin niin.

Et usko millä vauhdilla suoriuduin matkasta edes takaisin; asunnolleni ja takas keskustaan.... sekä laittauduin "paraati kuntoon".
        Myöhästyin vain 5min. sovitusta ajasta.

OK, siinä istuttiin syötiin ja juteltiin.
        Hauskaa oli tavata ja kertoa omista jutuistaan ja kuunnella mitä hän oli tehnyt ja missä ollut.
        Toista tuntia siinä vierähti leppoisasti.
        Sit hän vilkaisi kelloa ja totes et hänelle tulee kohta kiire yhteen kokoukseen.

Hän
        vinkkas tarjoilijalle, joka toi laskun hänelle pöytään.
        Tarjoilija ei kysynyt miten lasku maksetaan...
        mut mä menin sanoon siinä et mä kyllä maksaisin oman osuuteni laskusta. VIRHE!

Se ilme mikä hänen kasvoilleen putos, oli jäätävä.
        Ääneen hän totesi kuivasti et eiköhän hän yhdestä "kuppila laskusta" selviä ilman apujakin!
        Eikä hän olis pyytänyt mua syömään, jos olis tiennyt etten mä osaa vielä aikuisenakaan käyttäytyä.

Laski rahat laskun päälle ja ilmoitti tarjoilijalle,
        et se on tasaraha.Kiitos.

Minä häpesin! En tahallani sitä tilannetta aiheuttanut.
        Niin et mitenkä mun olis pitänyt toimia?
        Siinä sulla on perustiedot tapahtuneesta virheestäni.

Mies on mua puolet vanhempi ja vanhempieni ystäviä.

• Jee Jee kirjoitti:

Hetki juteltiin siinä ja hän kysyi et siirryttäisiinkö jonnekkin sisätiloihin keskusteleen,eikä seistais kadulla.

Hän kysyi et olinko jo syönyt, jos vaikka mentäisiin päivälliselle yhdessä ******ravintolaan?
        Sanoin et tässä asussa en sinne tule syömään, mut jos sulle sopii niin tunnin päästä voisin tulla ruokaileen.
        Sovittiin niin.

Et usko millä vauhdilla suoriuduin matkasta edes takaisin; asunnolleni ja takas keskustaan.... sekä laittauduin "paraati kuntoon".

Hauskaa oli tavata ja kertoa omista jutuistaan ja kuunnella mitä hän oli tehnyt ja missä ollut.
        Sit hän vilkaisi kelloa ja totes et hänelle tulee kohta kiire yhteen kokoukseen.

Hän

Ääneen hän totesi kuivasti et eiköhän hän yhdestä "kuppila laskusta" selviä ilman apujakin!
        Eikä hän olis pyytänyt mua syömään, jos olis tiennyt etten mä osaa vielä aikuisenakaan käyttäytyä.

Mielestäni sinä toimit aivan oikein ja mies oli typerys. Sinähän tarjouduit, ei vaatinut tai pakottanut. Ehkä mies tulkitsi sen jonkinmoiseksi joko köyhyyden tai herrasmiesmäisyyden puutteeksi. Hassu ukkeli.

• ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
        Jee Jee kirjoitti:

Sovittiin niin.

Hän

Kyll yc poikkeuäämäkin ol hollilla

Soittoi ja perui treffit, kuäm ei
        Saanuätb lapsen.piikaa ja shiäto tuänni
        n päästä, ett mennäx Ifriansman.Ni

i
        n syomään ..ex anoppi lupasi
        Piikoa klo
        00:00 asti ja teKi
        s mi
        eLi
        Vähän ulosskin.....tilasi kaLLii
        to mämmito Kauhu eni.....kun pi
        ika to
        i
        Laskun nappasi sn.e ja maxoikin "Ko
        ska oli
        Kutssuånutkin seuraxi
        VaiN i
        ltalomanajaxi........kiva ilta ilman pi
        psrin to
        i
        veitakaaaN

• Jee Jee
        ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ kirjoitti:

Kyll yc poikkeuäämäkin ol hollilla

Soittoi ja perui treffit, kuäm ei
        Saanuätb lapsen.piikaa ja shiäto tuänni
        n päästä, ett mennäx Ifriansman.Ni

i
        n syomään ..ex anoppi lupasi
        Piikoa klo
        00:00 asti ja teKi
        s mi
        eLi
        Vähän ulosskin.....tilasi kaLLii
        to mämmito Kauhu eni.....kun pi
        ika to
        i
        Laskun nappasi sn.e ja maxoikin "Ko
        ska oli
        Kutssuånutkin seuraxi
        VaiN i
        ltalomanajaxi........kiva ilta ilman pi
        psrin to
        i
        veitakaaaN

Suomennus edellä olevaan ilmeisesti kännyllä kirjoitettuun textiin = seuraavanlainen:

Kyll yks poikkeus ämmäkin oli hollilla. Satoi ja perui treffit. Kun ämmä ei saanut lapsenpiikaa ja soitti tunnin päästä, et mennääks Fransmanniin syömään....
        EX-anoppi lupasi piikoa klo 00.00 asti ja
        teki mieli vähän uloskin... tilasi kalliit mämmit kauhukseni...kun piika toi laskun, nappas sen ja maksoikin.
        "koska oli kutsunutkin seuraksi vain iltalomani ajaksi...
        kiva ilta ilman pimperon toiveitakaan.

...Jee jeen tekemä vapaamuotoinen suomennos luettavaks.

• määmy

Mull o siit kliffa duuni, sitä voi tehä etänä ku o puheli ja netti.

• Emersonni

Ja täydelline CV.

• määmy
        Emersonni kirjoitti:

Ja täydelline CV.

Juu o, ku o ollu vaan kahes duunis, plus yks kesäduuni

• Miksi naisen koetaan olevan miehelle elättinä? - Tämä varmaan riippuu ihmisestä, jotkut kokee näin ja toiset taas eivät koe. Varmaankin ihan katsontakannasta kiinni tuokin. Mille laskee painoarvoa ja mille ei.

Naisen nähdään olevan perheeseen sidoksissa, mutta miksi yhdistetään hänen olevan miehelle elätettävänä? - Juuri edellämainituista syistä. Joidenkin on vaikea hyväksyä esimerkiksi naisen äitiyden olevan syy olla kotona. Edes alkumetreillä. Toisille taas on erityisen arvokasta, että äiti on kotona lapsen kanssa eikä mies pidä suurina kuluina kotona olemista työmatka- ja hoitopaikkakuluihin verrattuna. Saati muihin mahdollisiin ongelmiin joita ajankäytön suhteen ja terveyden suhteen voi työhön ja hoitoon menon myötä tulla. Kuin että ennemmin oisi kotona rauhassa jonnin aikaa.

Työpaikkaan hakiessa kysytään lähes aina perhesuhteesta-lapsentekoaikeista, miehilta harvoin kysytään vastaavia. - Nojoo, ikiaikaisen vanhat utelut saisi jo jäädä historiaan.

• Minua on ainakin jo vuosia sitten opetettu, ettei työpaikkahaastattelussa saa kysyä perhesuhteista, uskonnosta, armeijasta ja monesta muusta asiasta. Niinpä monet ovat oppineet itse mainitsemaan työnantajaa kiinnostavia ja mahdollisuuksia parantavia asioita.

Kun hakijoita on paljon, on lähtökohta, että esimerkiksi armaijaa mainitsematon ei sitä ole käynyt. Absolutisti on todennäköisesti joko uskovainen tai raitistunut alkoholisti. Jos ei ole lapsia, on joko homo tai tuleva vanhempi. Eikä sillä, ettäkö minä tällaista hyväksyttävänä pitäisin.

• Jee Jee
        Ratikkakuski kirjoitti:

Minua on ainakin jo vuosia sitten opetettu, ettei työpaikkahaastattelussa saa kysyä perhesuhteista, uskonnosta, armeijasta ja monesta muusta asiasta. Niinpä monet ovat oppineet itse mainitsemaan työnantajaa kiinnostavia ja mahdollisuuksia parantavia asioita.

Kun hakijoita on paljon, on lähtökohta, että esimerkiksi armaijaa mainitsematon ei sitä ole käynyt. Absolutisti on todennäköisesti joko uskovainen tai raitistunut alkoholisti. Jos ei ole lapsia, on joko homo tai tuleva vanhempi. Eikä sillä, ettäkö minä tällaista hyväksyttävänä pitäisin.

Vastasit jo tavallaan mun oletukseen, sinä et taida olla naisvaltaisella alalla tekemässä työpaikkahaastatteluja.

"Jos ei ole lapsia, on joko homo tai tuleva vanhempi!"
        Siinä sinä kerrot juuri itsestäsi asioita ja sen et haastattelet pääasias miehiä!

Naisilta kun kysytään lähes aina haastatelu tilanteessa
        perhesuhteet ja lapset sekä mahdollisesti suunniteltu perheenlisäys hankke/hankkeet.
        Haastattelija arvio myös puheesi, pukeutumisesi, käytöksesi ja mahdollisesti ennakkoon täyttämäsi kaavakkeet sekä antamasi CV:een, jonka pohjalta tekee päätöksensä.

Lupaa palata asiaa kun päätös on tehty.."kun on vielä muutama haastattelu tehtävä."

Tuskin palaa asiaan, jos et saanut kyseistä työtehtävää.

10 haastattelua joista kahdesta tuli pahoittelut
        et: Tehtävä täytetty toisella hakijalla, mutta kiitos mielenkiinnostasi yritystämme kohtaan.
        Ehkä ensikerralla parempi onni matkassa.

Niistä kahdeksasta muusta ei kuulunut pihaustakaan,
        minä soitin ja tiedustelin onko paikka jo täytetty?
        Ja olihan se! " ...palaamme asiaan- joo-o! "

Mutta sit viikon kuluttua yksi näistä kahdeksasta otti yhteyttä, valittu henkilö oli estynyt ottamasta kyseistä paikkaa.
        Multa kysyttiin suoraan et otatko paikan ja aloittaisitko torstaina?

Kaikki enemmän kuin hyvin.
        Saan tehdä työtä ja koulun teoriat käyn siinä sivussa, pitää vaan järjestää työni kentällä siten.

• Jee Jee kirjoitti:

Vastasit jo tavallaan mun oletukseen, sinä et taida olla naisvaltaisella alalla tekemässä työpaikkahaastatteluja.

"Jos ei ole lapsia, on joko homo tai tuleva vanhempi!"
        Siinä sinä kerrot juuri itsestäsi asioita ja sen et haastattelet pääasias miehiä!

Naisilta kun kysytään lähes aina haastatelu tilanteessa
        perhesuhteet ja lapset sekä mahdollisesti suunniteltu perheenlisäys hankke/hankkeet.
        Haastattelija arvio myös puheesi, pukeutumisesi, käytöksesi ja mahdollisesti ennakkoon täyttämäsi kaavakkeet sekä antamasi CV:een, jonka pohjalta tekee päätöksensä.

Lupaa palata asiaa kun päätös on tehty.."kun on vielä muutama haastattelu tehtävä."

Tuskin palaa asiaan, jos et saanut kyseistä työtehtävää.

10 haastattelua joista kahdesta tuli pahoittelut
        et: Tehtävä täytetty toisella hakijalla, mutta kiitos mielenkiinnostasi yritystämme kohtaan.
        Ehkä ensikerralla parempi onni matkassa.

Niistä kahdeksasta muusta ei kuulunut pihaustakaan,
        minä soitin ja tiedustelin onko paikka jo täytetty?
        Ja olihan se! " ...palaamme asiaan- joo-o! "

Mutta sit viikon kuluttua yksi näistä kahdeksasta otti yhteyttä, valittu henkilö oli estynyt ottamasta kyseistä paikkaa.
        Multa kysyttiin suoraan et otatko paikan ja aloittaisitko torstaina?

Kaikki enemmän kuin hyvin.
        Saan tehdä työtä ja koulun teoriat käyn siinä sivussa, pitää vaan järjestää työni kentällä siten.

Onneksi olkoon mieluisasta työstä. Ja mikä salaisuus se nyt on, että olen miespuolisella alalla.

Jos väitteesi naispuolisten rekrytoijien kysymyksistä pitää paikkansa, he ovat syyllistyneet lain vastaiseen toimintaan. Minä olen aina halunnut palkata naisia, koska yksikin nainen miesten joukossa pistää miehet yrittämään enemmän ja käyttäytymään paremmin.

• Jee Jee

Kiitos onnitteluista.
      Mä en todellakaan tiedä sun työpaikkaas tai asemaasi työpaikallasi.
      Mut päättelemään kyllä pystyn jonkin verran, esim. et teet töitä miesten parissa.

Kyllä se tiedetään et kysymykset ovat lainvastaisia, mut arvaappa meneekö kukaan reklamoimaan virheellisestä menettelystä.
      Se olis "memento mori" silloin, eli muistutus kuolevaisuudestasi, jos sen virheen tekis.

Terveydenhoito ja hyvinvointialan tunnettu mut ei tunnustettu, nokkimisjärjestys...
      ja sanelupolitiikka se jyrää tällä alueella.

Sullakin varmaan käsitys hierarkiasta,
      mut tervetuloa tähän maailmaan niin opit jotain uutta.

Me puolestamme haluttais oikein juntturoita äijiä meidän riveihin mukaan.
      Ollaan aliarvostettuja ja kuitenkin me hoidetaan ihmisiä...ei koneita.
      Lääkärit tekee diagnoosit, mut eivät useinkaan tee hoitotyötä, jotkut peräti avuttomiakin perushoidossa.

Non niin, nyt kissi nostaa häntäänsä itse! =))

Kiitos vastauksistasi ja mukavaa illan jatkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      83
      2032
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      394
      1811
    3. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1808
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1475
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1354
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1350
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      75
      1317
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1253
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1123
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      101
      1107
    Aihe