Liian vanha fitnessiin

muijanräähkä

Taitaa tällainen 45 vuotias ämmän räähkä olla jo liian vanha kehittymään fitnessissä. Olen treenannut nyt 10 kk. Laihtunut olen toki, mutta voima tai lihasmassa ei vaan tunnu kehittyvän enää mihinkään.
Hieman käsivarsissa erottaa lihaksentynkää, mutta esim. mahan alue on oma, arpinen, taikinainen itsensä.

Olen yrittänyt lisätä painoja ja vaihdella ohjelmia. Olen syönyt proteiinia ja välttänyt liikoja hiilareita. Peruslenkin teen joka päivä, lepopäivinäkin.
45 vuotias ruumiini taitaa vaan olla tiensä päässä. Pitäisköhän alkaa harastamaan kuitenkin vaikka tuolijumppaa?

10

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Max Wallenberg

      Ei kait se ruoto nyt ainakaan huonommaksi treenaamalla muutu ..vai mitä?
      "En se oo mie tää miun raihnanen ruumis.."

      • tabu asiahan se on

        Kylläpä muuten muuttuu, nimittäin liialla treenaamisella ja liiallisella protskulla ainakin. Elinikäkin sopivasti lyhenee, aineenvaihdunta menee sekaisin ja sydänkohtausriski sen kun kasvaa.


      • Max Wallenberg
        tabu asiahan se on kirjoitti:

        Kylläpä muuten muuttuu, nimittäin liialla treenaamisella ja liiallisella protskulla ainakin. Elinikäkin sopivasti lyhenee, aineenvaihdunta menee sekaisin ja sydänkohtausriski sen kun kasvaa.

        sydänkohtaushan on hyvä ja nopea tapa jättää maallinen vaellus vielä suhteellisen toimintakykyisenä yksilönä jos vaihtoehtona on surkastuneilla lihaksilla muiden avustettavana kitkuttelu ...


    • muijanräähkälle

      Et todellakaan ole liian vanha.sinulle pitää vain tehdä kunnon ohjelma ja ruokavalio.missä päin suomea treenaat? t.jumppari

    • 10+14

      Minä aloitin kuntoilun tosimielessä vuosi sitten, viisikymppisenä. On kasvanut lihas ja voima. Painokin on pudonnut. Vatsassa on samanlainen "taikinamöykky" vielä, toivottavasti selätän sen tänä talvena:) Teetköhän jotain väärin?

    • muijanräähkä

      "Teenkö väärin? " No, olen noudattanut ammatilais personaltrainerin minulle suunnittelemaa kunstosaliohjelmaa ja ravinto-ohjelmaa.
      17.11 minulle saapuu BodyCampin superdiet special- ohjelma. Ja joo, olen toki perehtynyt aiheisiin aikaisemminkin, en ole mikään teini tosiaan.

      Lihaskasvua ei vaan ole eikä tule. Netti on täynnänsä kauniita kuvia kauniista naisten lihaksista. Pyöreistä pyllyistä, muhkeista reisistä. Minun pyllyni on ryppyinen ja tyhjä pussi edelleenkin. Maha on taikinaa. Olenhan toki 3 lasta siinä kantanut ja sitä leikeltykkin section ja muiden leikkausten tiimoilta, mutta luulisi siinä nyt jotain kiinteytymistä tapahtuvan- silti.

      Kai se on niin, että vanhuus on alkanut, sekä lihasten ja kok kehon surkastuminen. Se on vaan niin kipeää myöntää.

    • 10+14

      PT:n suunnitteleman ohjelman voidaan olettaa olevan oikein, joten syy ei liene siinä. En nyt kyllä osaa sitten muuta sanoa. Tsemppiä kuitenkin jatkoon;)

      • salimimmi1

        Niin no, on PTitä ja sitten on "PTitä". Eli kyllä se ohjelmakin voi olla huono. Samoin ruokavalio-ohjeet.

        Ap, jos olet laihtunut, olet oletettavasti miinuskaloreilla. Voima ja lihas tarttuu huonosti miinuksilla, joten jos lisää lihasta haluat, ala syödä enemmän.


    • kovatyöpalkitaan

      Olen 44v, enkä todellakaan koe olevani liian vanha.Itse ei välttämättä näe tuloksia. On hyvä, jos on fitnesslajeja itsekin harrastava pt. Pelkkä kuntosalin pt, ei välttämättä osaa antaa oikeita apuja. Ota semmoinen pt, joka on ollut tai on fitnesslajeissa mukana. Itse tähtään -17kisoihin. yli 45 luokkaan.

    • Lähes 50v

      Koita ensi kerralla salilla lisätä painoja helpoimpaan liikkeeseen, ja sitten lisäilet painoja vähän kerrallaan muihinkin. Ja pidä viikossa se yksi lepopäivä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3822
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1490
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1309
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1194
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      997
    Aihe