RIEMUITSE KRISTITTY !

.
Tahdon muistuttaa sinua siitä, miten ihmeelliseen arvoon ja asemaan sinut on Yeshua Messiaassa kutsuttu ja asetettu, ettet luopuisi kutsumuksestasi missään uskonkoetuksessa, jotka kohtaavat meitä jokaista kaidan elämän tien kulkijaa.

Sinä kuulut valittuun sukuun, joka on valittu suuresta ihmisjoukosta osalliseksi iankaikkiseen elämään. (1.Piet.2:9a)
- Valitun suvun esikuvana oli VT:n aikoihin Israel.

Sinä kuulut kuninkaalliseen papistoon, jonka tehtävänä on uhrata hengellisiä uhreja, jotka ovat Jumalalle otollisia. (1.Piet.2:9b)
- Kuninkaallisen papiston esikuvana oli VT:n aikoihin Leevin sukukunta Israelista.

Sinä kuulut pyhään heimoon, jonka Korkein itse on Poikansa pyhällä verellä pyhittänyt jaloa käyttöä varten pelastuksen sanoman viemiseksi maailman ääriin. (1.Piet.2:9:c)
- Pyhän heimon esikuvana oli VT:n aikoihin Israel.

Sinä kuulut omaisuuskansaan, jonka Korkein on Poikansa verellä ostanut omakseen julistaaksesi Hänen jaloja tekojaan, joka on pimeydestä kutsunut sinut ihmeelliseen valkeuteensa ! (1.Piet.2:9d)

Korkein valitsi sinut jo ennen maailman perustamista olemaan Yeshuassa pyhä ja nuhteeton rakkaudessa. (Ef.1:4)

Korkein on valinnut sinut jo edeltäpäin lapsekseen ja yhteyteensä Yeshua Messiaan kautta oman tahtonsa mielisuosion mukaan. (Ef.1:5)

Korkein on toteuttava hyvän suunnitelmansa sinua kohtaan ja Hän on yhdistävä Messiaassa yhdeksi kaiken mitä on taivaissa ja maan päällä sekä antava sinulle pyhien perintöosan oman aivoituksensa mukaisesti. (Ef.1:10b-11a)

Et siis ole enää vieras etkä muukalainen, vaan olet Pyhien kansalainen ja kuulut Jumalan perheväkeen !
(Ef.2:19)

Olet jo saanut kaikki syntisi anteeksi, koska Korkein itse sovitti sinut Pojassaan Yeshuassa, joka kantoi kaikki sinun syntisi ristille ja sovitti ne sielunsa kärsimyksellä ja kuolemalla. Korkein sai sinusta täyden lunastusmaksun, kun Yeshua vuodatti pyhän verensä Golgatalla ja siksi olet ikuisesti Hänen. (Joh.3:16)

Et joudu enää tuomittavaksi, koska turvauduit ja yhä turvaudut Yeshuaan, vaan olet saanut lahjaksi iankaikkisen elämän ! (Joh.5:24a)

Olet Yeshuaan uskoessasi saanut jo siirtyä kuolemasta elämään. (Joh.5:24b)

SIKSI RIEMUITSE JA ILOITSE KRISTITTY, SILLÄ IHANA ON VANHURSKAAN OSA !

Siunausta Yeshuassa !
.

24

763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reiska

uskonsodissa, ahdasmielisyydessä, pedofiliassa, xenofobiassa ja raamtunlauseiden siteeraamisessa.

• .
        ..., tulee sinun ymmärtää edes osittain sen valtavan lahjan arvoa, jonka taivaallinen Isämme Pojassaan Yeshuassa sinulle on valmis antamaan, jos vain uskossa otat sen vastaan.

Huomaan, ettet tunne tätä asiaa. Sinulta puuttuu Yeshua Messiaan sisäinen tunteminen ja sen mukana kaikki elämisen arvoinen.

Ei silti VIELÄ syytä huoleen, sillä VOIT TÄNÄÄN OTTAA YESHUAN VASTAAN HENKILÖKOHTAISENA VAPAHTAJANASI !

Pidä kiirettä, sillä pakanakansoille säädetyt ajat ovat umpeutumaisillaan, koska sillä hetkellä, kun viimeinen Korkeimman edeltä tuntema ja valitsema pakana on tullut Yeshuaan uskovaksi, tapahtuu YLÖSTEMPAUS eli Messiaan morsius-srk:n ylösotto.

Siunausta ja ymmärrystä Yeshuassa !
        .

• Verna
        Yakov kirjoitti:

.
        ..., tulee sinun ymmärtää edes osittain sen valtavan lahjan arvoa, jonka taivaallinen Isämme Pojassaan Yeshuassa sinulle on valmis antamaan, jos vain uskossa otat sen vastaan.

Huomaan, ettet tunne tätä asiaa. Sinulta puuttuu Yeshua Messiaan sisäinen tunteminen ja sen mukana kaikki elämisen arvoinen.

Ei silti VIELÄ syytä huoleen, sillä VOIT TÄNÄÄN OTTAA YESHUAN VASTAAN HENKILÖKOHTAISENA VAPAHTAJANASI !

Pidä kiirettä, sillä pakanakansoille säädetyt ajat ovat umpeutumaisillaan, koska sillä hetkellä, kun viimeinen Korkeimman edeltä tuntema ja valitsema pakana on tullut Yeshuaan uskovaksi, tapahtuu YLÖSTEMPAUS eli Messiaan morsius-srk:n ylösotto.

.

olenko tätä kysynyt sinulta jo aikaisemminkin, mutta kysyn nyt kuitenkin: Miksi puhut Yeshuasta? Miksi sinulle ei nimi Jeesus kelpaaa ( häntä kai tarkoitat )?

• Reiska
        Yakov kirjoitti:

.

.

"Ylöstempaus ja ylösotto". Sinun keksintöjäsi, ukko?

"Pakanakansoille säädetyt ajat", heh heh.
        Aiotko esitellä enemmänkin ajatuksiasi "pakanakansoista"?

Rasismin tulemme me pitämään aisoissa.

• Reiska
        Verna kirjoitti:

olenko tätä kysynyt sinulta jo aikaisemminkin, mutta kysyn nyt kuitenkin: Miksi puhut Yeshuasta? Miksi sinulle ei nimi Jeesus kelpaaa ( häntä kai tarkoitat )?

Vernaa rasistisessa viestissä lähinnä kiinnosti? Pelottavatko "pakanakansat"?
        Onpa tekopyhää ...

• Verna
        Reiska kirjoitti:

Vernaa rasistisessa viestissä lähinnä kiinnosti? Pelottavatko "pakanakansat"?
        Onpa tekopyhää ...

Onko siinä mielestäsi jotain pahaa, kun kysyn, miksi Yakov puhuu Yeshuasta eikä Jeesuksesta? Mikä siinä kysymyksessä on tekopyhää? Yakovin kirjoitus ei minulle oikein auennut, siksi en puutu sen sisältöön. Vai haluatko sinä määrätä, mistä saa puhua ja mistä ei? Mitä tarkoitaat kysyessäsi, pelottavatko pakanakansat? Mitkä kansat ovat nykyään mielestäsi pakanakansoja? ( Minä en käyttäisi lainkaan nimitystä `pakanakansat`. )

• Verna kirjoitti:

.
        ...Vapahtajamme alkuperäisnimen kreikannetusta nimestä, joka arameaksi on Yeshua.
        Vapahtajamme puhui äidinkielenään arameaa, joka on heprean sukulaiskieli.

Mielestäni erisnimiä ei pidä kääntää kuin korkeintaan niitten kirjainten osalta, joita ei osata lausua.

Siksi Yeshua-nimi voitaisiin korkeintaan kääntää nimeksi Jeshua.

On valitettavaa, ettei Vapahtajaamme kunnioiteta ns. kristillisissä piireissä ja kirkoissa edes sen vertaa, että käytettäisiin Hänestä puhuttaessa sitä nimeä, jonka enkeli Gabriel käski antaa hänelle.

Suomalaisen Raamatunkäännöksen mukaan nimi Jeesus on väärä käännös ollen kreikkaa, sillä taatusti enkeli Gabriel puhui Miryamille (Marian alkuperäisnimi ennen kreikannosta) ja Yosef'ille arameaa eikä kreikkaa.

Nimi Yeshua sisältää merkityksen: Pelastus. Henkilöstä puhuttaessa se merkitsee: Pelastaja.

Kreikannetulla nimellä Iesus ei ole mitään merkitystä.

Pelkästään jo tästä syystä tulisi mielestäni käyttää Hänestä nimeä Yeshua.

Ihan samoin on Vapahtajamme tittelinimen Kristus kanssa: Sen alkuperäismuoto on suomennettuna HaMashiach eikä suinkaan kreikkalaisen Khristos-nimen väännös. Nimellä Khristos ei ole samaa merkitystä kuin nimellä HaMashiach.

Mielestäni voisi käyttää nimeä Messias, koska se selvemmin viittaa nimen originaaliin.

Onhan tunnettua, ettei maallisiakaan kuninkaita sovi puhutella millä nimillä tahansa. Miksi siis Kuningasten Kuningasta sopisi ?

Tietenkin kukin kohdaltaan päättää miten Herraansa puhuttelee.

Olen varma siitä, että kyseiset nimien kreikannokset tehtiin pyrkimyksenä "kaapata" juutalaisilta sekä Vapahtaja että heidän osuutensa taivaalliseen perintöönsä sen lisäksi, että heiltä oli jo riistetty maat ja mannut ! Olisi siis vihdoinkin aika palata takaisin apostoliseen käytäntöön evankeliuminkin julistuksen suhteen:
        Juutalaisille ensin ja sitten vasta kreikkalaisille !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Reiska kirjoitti:

"Ylöstempaus ja ylösotto". Sinun keksintöjäsi, ukko?

"Pakanakansoille säädetyt ajat", heh heh.
        Aiotko esitellä enemmänkin ajatuksiasi "pakanakansoista"?

Rasismin tulemme me pitämään aisoissa.

.
        Kun Raamatussa mainitaan käsite pakanakansat, ei kyseessä ole haukkumanimi, vaan sana merkitsee yksinkertaisesti samaa kuin "muut kansat kuin Israel".

On käytännöllisempää ja nasevampaa käyttää lyhyesti näistä "muista kansoista kuin Israelista" nimitystä "pakanakansat".

Vasta myöhemmin on sana "pakana" saanut negatiivisia merkityksiä kuten "suruton syntinen" tai "pimeä kuin pakana" jne.

Sitäpaitsi sinäkin pääset välittömästi eroon nimestä "pakana" heti kun otat Yeshuan vastaan omaksi Vapahtajaksesi. Synnyt silloin välittömästi Jumalan lapseksi ja tulet Pyhien kansalaiseksi, peräti Jumalan perheväkeen kuuluvaksi. Silloin saat heittää pakanuuden rasitteet menemään kuin likaiset haalarit tunkiolle !

Kuten alustuksessani mainitsin:

Kuulut silloin Valittuun sukuun, Kuninkaalliseen papistoon, Pyhään heimoon ja Jumalan omaisuuskansaan, josta maallinen Israel on vain kalpea esikuva !

Siunausta pakanuudesta irti pääsemiseen Yeshuassa !

• Reiska
        Verna kirjoitti:

Onko siinä mielestäsi jotain pahaa, kun kysyn, miksi Yakov puhuu Yeshuasta eikä Jeesuksesta? Mikä siinä kysymyksessä on tekopyhää? Yakovin kirjoitus ei minulle oikein auennut, siksi en puutu sen sisältöön. Vai haluatko sinä määrätä, mistä saa puhua ja mistä ei? Mitä tarkoitaat kysyessäsi, pelottavatko pakanakansat? Mitkä kansat ovat nykyään mielestäsi pakanakansoja? ( Minä en käyttäisi lainkaan nimitystä `pakanakansat`. )

Ye-Je-shuan "oikein"kirjoitukseen piti sinun tarttua, samalla kun ukko (siis "Yakov") puhuu "pakanakansoille" annetun aikataulun umpeen menemisestä. Mä vaan noteeraan mikä ketäkin kiinnostaa.
        Ei näy keskustelu menevän perille. Uskovaisille on Ye-Je-oikeinkirjoitus tärkeämpiä kuin ihmisten kohtalot. Jatkanette rukoilemista oikeinkirjoituksen puolesta.

• uskossa

Mieluummin jos olet uskossa, riemuitse siitä että olet tiellä, jolla pelastat oman sielusi joutumasta kadotukseen.
        Raamatussa lukee siitäkin enemmän, jos joku haluaa tietää lisää.

• Verna
        Reiska kirjoitti:

Ye-Je-shuan "oikein"kirjoitukseen piti sinun tarttua, samalla kun ukko (siis "Yakov") puhuu "pakanakansoille" annetun aikataulun umpeen menemisestä. Mä vaan noteeraan mikä ketäkin kiinnostaa.
        Ei näy keskustelu menevän perille. Uskovaisille on Ye-Je-oikeinkirjoitus tärkeämpiä kuin ihmisten kohtalot. Jatkanette rukoilemista oikeinkirjoituksen puolesta.

Yakov puhui kristityille. ( Huom. Palstan nimi on Kristinusko. ) Jos et ole kristitty ja kuitenkin haluat, että Yakovin puhe koskee sinua, niin liity kirkkoon. Jos et ole kristitty etkä halua kristityksi, niin mitä Yakovin puhe silloin sinua liikuttaa, jos et kerran usko taivaaseen ja helvettiin eikä niitä ole sinulle olemassa.

Jos et halua keskustella uskonnoista, niin valitse jokin muu palsta. Sellaisia on pilvin pimein.

• Psykolooki
        Reiska kirjoitti:

psyykkinen puolustusmekanismi. Kiinnittämällä huomio merkityksettömiin yksityiskohtiin voidaan itse uskoa uhkaavien kysymysten käsittely torjua tietoisuudesta.

• oikeassakin
        Yakov kirjoitti:

.
        ...Vapahtajamme alkuperäisnimen kreikannetusta nimestä, joka arameaksi on Yeshua.
        Vapahtajamme puhui äidinkielenään arameaa, joka on heprean sukulaiskieli.

Mielestäni erisnimiä ei pidä kääntää kuin korkeintaan niitten kirjainten osalta, joita ei osata lausua.

Siksi Yeshua-nimi voitaisiin korkeintaan kääntää nimeksi Jeshua.

On valitettavaa, ettei Vapahtajaamme kunnioiteta ns. kristillisissä piireissä ja kirkoissa edes sen vertaa, että käytettäisiin Hänestä puhuttaessa sitä nimeä, jonka enkeli Gabriel käski antaa hänelle.

Suomalaisen Raamatunkäännöksen mukaan nimi Jeesus on väärä käännös ollen kreikkaa, sillä taatusti enkeli Gabriel puhui Miryamille (Marian alkuperäisnimi ennen kreikannosta) ja Yosef'ille arameaa eikä kreikkaa.

Nimi Yeshua sisältää merkityksen: Pelastus. Henkilöstä puhuttaessa se merkitsee: Pelastaja.

Kreikannetulla nimellä Iesus ei ole mitään merkitystä.

Pelkästään jo tästä syystä tulisi mielestäni käyttää Hänestä nimeä Yeshua.

Ihan samoin on Vapahtajamme tittelinimen Kristus kanssa: Sen alkuperäismuoto on suomennettuna HaMashiach eikä suinkaan kreikkalaisen Khristos-nimen väännös. Nimellä Khristos ei ole samaa merkitystä kuin nimellä HaMashiach.

Mielestäni voisi käyttää nimeä Messias, koska se selvemmin viittaa nimen originaaliin.

Onhan tunnettua, ettei maallisiakaan kuninkaita sovi puhutella millä nimillä tahansa. Miksi siis Kuningasten Kuningasta sopisi ?

Tietenkin kukin kohdaltaan päättää miten Herraansa puhuttelee.

Olen varma siitä, että kyseiset nimien kreikannokset tehtiin pyrkimyksenä "kaapata" juutalaisilta sekä Vapahtaja että heidän osuutensa taivaalliseen perintöönsä sen lisäksi, että heiltä oli jo riistetty maat ja mannut ! Olisi siis vihdoinkin aika palata takaisin apostoliseen käytäntöön evankeliuminkin julistuksen suhteen:
        Juutalaisille ensin ja sitten vasta kreikkalaisille !

Siunausta Yeshuassa !
        .

mutta, samasta henkilöstä kuitenkin puhumme. Sinänsä on tietenkin mielenkiintoista tietää, millä nimellä Jeesusta on kutsutta aikoinaan, hänen täällä ollessa.

Eikö voisi kuitenkin olettaa, että Jeesus varmasti ymmärtää meitä suomalaisiakin, ja sen, että me kutsumme häntä Jeesukseksi. Onhan tärkeämpää tuntea hänet ja hänen tekonsa sekä niiden merkitykset meille, kuin väitellä siitä, millä nimellä häntä kutsumme. Raamatussa on Jeesus, niin käytän itsekin sitä sanaa.

• oikeassakin kirjoitti:

mutta, samasta henkilöstä kuitenkin puhumme. Sinänsä on tietenkin mielenkiintoista tietää, millä nimellä Jeesusta on kutsutta aikoinaan, hänen täällä ollessa.

Eikö voisi kuitenkin olettaa, että Jeesus varmasti ymmärtää meitä suomalaisiakin, ja sen, että me kutsumme häntä Jeesukseksi. Onhan tärkeämpää tuntea hänet ja hänen tekonsa sekä niiden merkitykset meille, kuin väitellä siitä, millä nimellä häntä kutsumme. Raamatussa on Jeesus, niin käytän itsekin sitä sanaa.

.
        ...suomalaisten uskovien puutteelliset tiedot, mutta Raamatussa on lupaus Ruah HaKodesh'ista (suomennettuna: Pyhästä Hengestä) myös kaikille Korkeimman valituille muistakin kansoista kuin Israelista, siis Hengestä, joka johtaa meidät KAIKKEEN TOTUUTEEN. Yksi osa totuudesta on myös Vapahtajamme alkuperäisnimet.

Onpa VT:ssa maininta Ps.91:14
        (Tässä Korkein eli Ylhäisin Kirkkaus puhuu seuraavasti Pojastaan):

"...Minä suojelen hänet, KOSKA HÄN TUNTEE MINUN NIMENI."

Ihan samaan Yeshua viittasi UT:ssa sanoessaan ns. ylimmäispapillisessa rukouksessaan Isälleen (Joh.17:6a,11-12a) (Eli Ylhäisimmälle Kirkkaudelle):

"6. Minä olen ilmoittanut SINUN NIMESI ihmisille, jotka Sinä annoit minulle maailmasta..."

"11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä olet MINULLE ANTANUT, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät SINUN NIMESSÄSI, jonka sinä olet MINULLE ANTANUT, ja suojelin heitä..."

Lisäksi Henki johtaa meidät kaikkeen totuuteen myös virheellisistä Raamatunkäännöksistä, jollainen 1992 suomalainen käännös monessa mielessä todella on. Risto Santala - heprean ja kreikan kielten erityistuntija (luterilainen pappi) - on tästä ohimennen maininnut esim. kirjassaan "Paavali ihmisenä ja opettajana" ( Juuret III )

- - -

Toki ydinkohta kristinuskossa on "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi !"
        Silti mielestäni myös pienimmätkin yksityiskohdat ovat tärkeitä. Muutoinhan ei Yeshua olisi moittinut juutalaisia kirjanoppineita sanoen: (Matt.23:23)

"23. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää."

Siis myöskin kymmenykset mintuista, tilleistä ja kuminoista tulee antaa Herralle ! T23. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää."

Se tarkoittaa siis, että Yeshua edellyttää tarkkuutta myös kymmenysten maksussa. Siksi olen jo vuosikymmenten ajan pitänyt tarkkaa kirjaa kaikesta mitä saan, etten lyö laimin kymmenysten ja uhrien maksua kaikesta saamastani. Teen joka kuukausi ns. kk-raportin, jota päivitän jatkuvasti ja vielä vuoden vaihteessa laadin vuosikirjanpitoraportin. Joka vuosi olen saanut kiitollisena todeta Yeshuan pitäneen lupauksensa siunausten suhteen. Halleluyah !

Tee sinäkin samoin, niin huomaat, että Korkein avaa sulle taivaan ikkunat ja antaa taivaan sataa sulle siunauksia ylenpalttisesti ! Jopa enemmän kuin viime kesänä ! ( :-) )

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Reiska kirjoitti:

.
        ...opetella ENSIN Yeshua Messiaan opin AAKKOSET, jotta hän sitten voisi olla MENESTYKSEKÄS tuhansien sielujen johtamiseen elämän tielle. Muutoinhan on vaarana, että jos Reiska intoutuu matkaamaan esim. E-Amerikan sademetsiin "puskaheimon" luo, että nuo kannibaalit pistävät hänet lihoiksi eli keittävät padassaan päivälliseksi...

Eihän kennelläkään aakkosia oppimattomalla ole menemistä yhteenkään maalliseeen yliopistoon. Vielä vähemmän on Yeshualla käyttöä niille, jotka eivät viitsi opetella Messiaan opin aakkosia !

Siunausta ja edistymistä aakkosten opiskeluun Yeshuassa !
        .

• Psykolooki kirjoitti:

psyykkinen puolustusmekanismi. Kiinnittämällä huomio merkityksettömiin yksityiskohtiin voidaan itse uskoa uhkaavien kysymysten käsittely torjua tietoisuudesta.

.
        Oletetaan, että nimesi olisi Pekka Pesonen.

Jos kuitenkin esimerkiksi työnantajasi jatkuvasti kutsuisi sinua ihan eri nimellä esim. nimellä Jukka Laaksonen, niin olisiko se mielestäsi merkityksetön yksityiskohta ?

Kenties jollekin psykolookille olisi, mutta ainakaan minulle ei olisi, totta vie !

- - -

Luulet ilmeisesti tulleesi tälle foorumille vapaasta tahdostasi. Uskon itse toisin.

Oletan näet, että Yeshua itse tahtoo sinun tietävän oikean nimensä, jota avuksi huutamalla on Raamatussa luvattu pelastus !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• israelissa puhutaan

Suomessa sanotaan: Jeesus.

• .
        ...Ei täällä ole tapana suomentaa muitten kansojen pressojenkaan nimiä.

Eikö kuulostaisi todella typerältä, jos esim. Georg W. Bush'in nimi suomennettaisiin nimeksi: Jori Viljami Puska, vai mitä ?

Onhan Kuninkaitten Kuninkaan alkuperäisnimi toki paljon korkea-arvoisempi, jopa kaikkien enkelten nimiä korkeampi kuin kenenkään ihmisen. Miksi siis nimitellä Häntä ties millaisilla nimillä !

Vapaus ja valinta on toki sinulla, mutta olisi mielestäni aika ottaa järki käteen ja käyttää sitä...

Tässä web-osoite, josta käy ilmi Vapahtajamme alkuperäisnimi:

http://www.thenazareneway.com/yeshua_jesus_real_name.htm

Siunausta Yeshuassa !
        .

• samoilla linjoilla

Paljon on vaadittu meiltä ihmisiltä.
      Puhut jollain tavalla itseäsi vastaan.
      Toisaalta olemme ennalta valitut toisaalta uskonkoetukset voivat koitua kadotukseksemme, vaikkakin olemme saaneet kaikki syntimme anteeksi ja se toki tarkoittaa menneitä tällä hetkellä olevia ja tulevia.
      ja sitten nämä hengelliset uhrit, en oikein ymmärrä mitä ne voisivat olla?
      Tämä nimikysymys on minusta ihan toisarvoinen asia tässä maailmankaikkeudessa ja Jumalan maailmanjärjestyksessä, jos näin pieniin asioihin tartutaan miten on suurempien asioiden laita?

• "Priscilla"

pientä, että kutsuu meidän Herraamme ja Vapahtajaamme Hänen oikealla nimellään.
        Alapa Häntä kutsumaan Yeshuaksi (tai Jeshuaksi), niin tunnet eron.

Kutsuin ITSE Häntä vuosia Jeesukseksi, ja sitten aloin kutsua ainakin rukoillessani, kuin huomaamattani, Yeshua HaMashiach´ksi, ja huomasin ERON. Samoin kävi ylistäessäni Herraa, että aloin ylistää Häntä arameaksi/hepreaksi!
        Ja koin tulevani tosi siunatuksi, ja koin että Pyhä Henki yhtyi rukoukseen ja palvontaan.
        (En tehnyt tätä tietoisesti, kuten jo sanoin)

Eikö olekin ihmeellistä, että Herran oma nimi miellytti Häntä enemmän kuin kreikannos/suomennos!

Ja jo vuosia sitten luin hänen äitinsä nimen Mirjamiksi, en Mariaksi, jo sen tähden että katolinen kirkko niin paljon korostaa Marian-rukousta ja -palvontaa, ja myös pakanallis/okkulttisessa hieralkiassa on maria-, äiti-lapsi -kultti, palvonnan kohteena.

Minulle kelpaa Mirjam tai Miryam, samalta se kuulostaa lausuttaessa, en toki rukoile tähän nimeen, vaan kun luen Sanaa, haluan, niissä kohdissa joissa hänestä puhutaan, mieluummin käyttää Marian sijasta Miryamia.
        Olen myös tietoinen siitä, että Raamatun muutkin nimikäännökset ovat kaikki "penkin alle", ja haluaisinkin oppia oikeat aramealaiset/hebrealaiset nimet, jotta voisin niitä käyttää; tietty on Raamatussa muutama kreikankielinenkin nimi mm. Timoteus.
        Ja sitten Raamatussa on myös muitten kansoihin kuuluvien (pakanakansojen) henkilöitten nimiä, mm. edomilaisten, midianilaisten.

Oleellista kuitenkin on, että itse käyttää Raamatun tärkeimmistä henkilöistä, kuten Messiaasta, Messiaan äidistä, ja ainakin joistakin apostoleista...heidän oikeita, joko aramealaisia tai hebrealaisia nimiään.
        Minä EN henkilökohtaisesti LÄHDE kuitenkaan VAATIMAAN keneltäkään samaa, koska se ei olisi rakkauden mukaista, vaan lakia.
        Mutta, kokeilemista suosittelen, jospa innostutte siitä.

Äidinkieliterveisin, "Akylaan" vaimo

• .
        ...Jos esimerkiksi lentsikastasi puuttuu yksi ainoa mutteri tai ruuvi tietystä kohtaa siipeä, voi lentosi olla viimeinen matkasi maan päällä.

Jos ruuasta puuttuu suola, on se mautonta.

Jos palkanlaskijasi tekee pienen virheen tiliäsi laskiessaan (tietenkin alaspäin), niin ethän toki nosta asiasta suurta haloota, vai kuinka ?

Yeshua sanoi: "Joka VÄHÄSSÄ on väärä, se on paljossakin väärä. Joka vähässä on uskollinen, sen minä panen paljon haltijaksi."

- - -

Toki suuret asiat ovat tärkeitä, mutta ne koostuvat useimmiten pienistä osa-asioista ollen asiakokonaisuuksia.

Minun mielestäni Yeshuan, jolle on annettu KAIKKI valta taivaassa ja maan päälä, alkuperäisnimen tunteminen ja oikein käyttö ei ole mikään pikkuasia !

Sitäpaitsi se on sama nimi kuin Hänen Isälläänkin ! Poika mainitsee ainakin neljästi UT:ssa kantavansa Isänsä nimeä. Samaan seikkaan viittaa myös Jesaja (9:5).

Sinä toki saat vähätellä asiaa, mutta sitä en suosittele, ettet joutuisi perillä selittelemään sitä Vapahtajallemme. Kirjoitettu on: "Jokaisesta turhasta SANASTA on meidän tehtävä tili tuomiopäivänä...".

- - -

Mitä tulee mainintaasi, että muka puhuisin jollakin tavalla itseäni vastaan, niin et oikein käsitä mitä olen tarkoittanut. Näitten vaikeiden asioiden käsittäminen ei olekaan helppoa.

Olemmehan toisaalta uskon kautta pelastettuja, mutta vain niin kauan kuin pysymme uskossa. Jos joku meistä luopuu uskosta Yeshuaan ja palaa sikakaukaloille eli tämän maailman syntisiin iloihin, niin Raamattu ei sellaisille suuria lupaile.

Toki sellainenkin VOI vielä tehdä parannuksen, mutta useimmat heistä valitettavasti jäävät syntisille teilleen, koska palaaminen on perin vaikeaa etenkin tänä pahana maailmanaikana, jolloin laittomuus yhä enenevässä määrin pääsee valtaan myös uskovien srk:issa ja lähimmäisrakkaus kylmenee. Luopio tarvitsee nimittäin paljon uskovien lähimmäistensä rakkauden lämpöä, jotta hänen jäätynyt sydämensä sulaisi Yeshuan armolle ja anteeksiannolle.

Muistakaamme Heprealaiskirjeen vakava varoitus luopioille: (Hepr.6:4-9)

"4. Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        5. ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6. ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
        7. Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
        8. mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.
        9. Mutta teistä, rakkaat, uskomme sitä, mikä on parempaa ja mikä koituu teille pelastukseksi - vaikka puhummekin näin."

- - -

Uskon kautta me OLEMME pelastuneet, mutta ilman pyhittäytymistä ja uskonkilvoittelua ei kukaan meistä kaidan tielle lähteneistä pääse KIRJOITUSTEN MUKAAAN taivaan kirkkauteen.

Kirjoitettu on:

"Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa !"

"Niin on siis Jumala antanut pakanoillekin PARANNUKSEN (teon) elämäksi."

Mitä hengellisiin uhreihin tulee, mainitaan jo VT:ssa niistä seuraavaa: (Hoos.14:3)

"3. Ottakaa mukaanne sanoja ja palatkaa Herran tykö ja sanokaa hänelle: "Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi, niin me tuomme sinulle uhrimulleiksi huultemme uhrit."
        Siis "Me tuomme sinulle uhrimulleiksi HUULTEMME uhrit."
        - Siis uhraamme kiitosta Korkeimmalle, mikä käy ilmi Psalmista 50:15
        "Uhraa Jumalalle KIITOS ja täytä lupauksesi Korkeimmalle !"
        - Kyseesä on muuten KÄSKY eikä kehoitus !

UT:ssa puolestaan mainitaan: (Hepr.13:15-16)
        "15. Uhratkaamme siis Hänen (Yeshuan) kautta Jumalalle JOKA AIKA KIITOSUHRIA, se on: niiden huulten hedelmää, jotka Hänen nimeänsä ylistävät !"
        "16. Mutta älkää unohtako TEHDÄ hyvää ja JAKAA OMASTANNE, sillä senkaltaisiin UHREIHIN Jumala MIELISTYY !"

Tähän saakka tällä kertaa.... :-)

Siunausta Yeshuassa !
        .

• "Priscilla" kirjoitti:

pientä, että kutsuu meidän Herraamme ja Vapahtajaamme Hänen oikealla nimellään.
        Alapa Häntä kutsumaan Yeshuaksi (tai Jeshuaksi), niin tunnet eron.

Kutsuin ITSE Häntä vuosia Jeesukseksi, ja sitten aloin kutsua ainakin rukoillessani, kuin huomaamattani, Yeshua HaMashiach´ksi, ja huomasin ERON. Samoin kävi ylistäessäni Herraa, että aloin ylistää Häntä arameaksi/hepreaksi!
        Ja koin tulevani tosi siunatuksi, ja koin että Pyhä Henki yhtyi rukoukseen ja palvontaan.
        (En tehnyt tätä tietoisesti, kuten jo sanoin)

Eikö olekin ihmeellistä, että Herran oma nimi miellytti Häntä enemmän kuin kreikannos/suomennos!

Ja jo vuosia sitten luin hänen äitinsä nimen Mirjamiksi, en Mariaksi, jo sen tähden että katolinen kirkko niin paljon korostaa Marian-rukousta ja -palvontaa, ja myös pakanallis/okkulttisessa hieralkiassa on maria-, äiti-lapsi -kultti, palvonnan kohteena.

Minulle kelpaa Mirjam tai Miryam, samalta se kuulostaa lausuttaessa, en toki rukoile tähän nimeen, vaan kun luen Sanaa, haluan, niissä kohdissa joissa hänestä puhutaan, mieluummin käyttää Marian sijasta Miryamia.
        Olen myös tietoinen siitä, että Raamatun muutkin nimikäännökset ovat kaikki "penkin alle", ja haluaisinkin oppia oikeat aramealaiset/hebrealaiset nimet, jotta voisin niitä käyttää; tietty on Raamatussa muutama kreikankielinenkin nimi mm. Timoteus.
        Ja sitten Raamatussa on myös muitten kansoihin kuuluvien (pakanakansojen) henkilöitten nimiä, mm. edomilaisten, midianilaisten.

Oleellista kuitenkin on, että itse käyttää Raamatun tärkeimmistä henkilöistä, kuten Messiaasta, Messiaan äidistä, ja ainakin joistakin apostoleista...heidän oikeita, joko aramealaisia tai hebrealaisia nimiään.
        Minä EN henkilökohtaisesti LÄHDE kuitenkaan VAATIMAAN keneltäkään samaa, koska se ei olisi rakkauden mukaista, vaan lakia.
        Mutta, kokeilemista suosittelen, jospa innostutte siitä.

Äidinkieliterveisin, "Akylaan" vaimo

.
        Siihen ei ole mitään lisäämistä kuin korkeintaan:

Halleluyah !

Korkeimman ylistystä ei ole koskaan liikaa kenenkään kirjoituksissa.

Iloitsin suuresti kirjoituksestasi ! Olen tullut samaan käsitykseen kanssasi myös ymmärryksen tietä. Lisäksi muistan miten Ruah HaKodesh avasi ymmärrykseni PEK:ssä eli Pyhän hengen Eurooppa Konferenssissa Hesassa joskus 30 vuotta sitten, kun muuan unkarilainen kristittyjen kuoro lauloi ihanan hengellisen laulun Esplanaadin puistossa. Laulu alkaa suomeksi suunnilleen näin:

Yeshua HaMashiach nimi on yli kaikkien...

He lauloivat laulun hepreaksi.

Kuunnellessani heidän lauluaan alkoi sydämessäni palaa pyhän rakkauden liekki. Yhdyin Yeshuan palvontaan kuorolaisten kanssa koko sydämestäni.

Siunausta Yeshuassa !
        .

• tietoa lisää
        Yakov kirjoitti:

.
        ...Jos esimerkiksi lentsikastasi puuttuu yksi ainoa mutteri tai ruuvi tietystä kohtaa siipeä, voi lentosi olla viimeinen matkasi maan päällä.

Jos ruuasta puuttuu suola, on se mautonta.

Jos palkanlaskijasi tekee pienen virheen tiliäsi laskiessaan (tietenkin alaspäin), niin ethän toki nosta asiasta suurta haloota, vai kuinka ?

Yeshua sanoi: "Joka VÄHÄSSÄ on väärä, se on paljossakin väärä. Joka vähässä on uskollinen, sen minä panen paljon haltijaksi."

- - -

Toki suuret asiat ovat tärkeitä, mutta ne koostuvat useimmiten pienistä osa-asioista ollen asiakokonaisuuksia.

Minun mielestäni Yeshuan, jolle on annettu KAIKKI valta taivaassa ja maan päälä, alkuperäisnimen tunteminen ja oikein käyttö ei ole mikään pikkuasia !

Sitäpaitsi se on sama nimi kuin Hänen Isälläänkin ! Poika mainitsee ainakin neljästi UT:ssa kantavansa Isänsä nimeä. Samaan seikkaan viittaa myös Jesaja (9:5).

Sinä toki saat vähätellä asiaa, mutta sitä en suosittele, ettet joutuisi perillä selittelemään sitä Vapahtajallemme. Kirjoitettu on: "Jokaisesta turhasta SANASTA on meidän tehtävä tili tuomiopäivänä...".

- - -

Mitä tulee mainintaasi, että muka puhuisin jollakin tavalla itseäni vastaan, niin et oikein käsitä mitä olen tarkoittanut. Näitten vaikeiden asioiden käsittäminen ei olekaan helppoa.

Olemmehan toisaalta uskon kautta pelastettuja, mutta vain niin kauan kuin pysymme uskossa. Jos joku meistä luopuu uskosta Yeshuaan ja palaa sikakaukaloille eli tämän maailman syntisiin iloihin, niin Raamattu ei sellaisille suuria lupaile.

Toki sellainenkin VOI vielä tehdä parannuksen, mutta useimmat heistä valitettavasti jäävät syntisille teilleen, koska palaaminen on perin vaikeaa etenkin tänä pahana maailmanaikana, jolloin laittomuus yhä enenevässä määrin pääsee valtaan myös uskovien srk:issa ja lähimmäisrakkaus kylmenee. Luopio tarvitsee nimittäin paljon uskovien lähimmäistensä rakkauden lämpöä, jotta hänen jäätynyt sydämensä sulaisi Yeshuan armolle ja anteeksiannolle.

Muistakaamme Heprealaiskirjeen vakava varoitus luopioille: (Hepr.6:4-9)

"4. Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        5. ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6. ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
        7. Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
        8. mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.
        9. Mutta teistä, rakkaat, uskomme sitä, mikä on parempaa ja mikä koituu teille pelastukseksi - vaikka puhummekin näin."

- - -

Uskon kautta me OLEMME pelastuneet, mutta ilman pyhittäytymistä ja uskonkilvoittelua ei kukaan meistä kaidan tielle lähteneistä pääse KIRJOITUSTEN MUKAAAN taivaan kirkkauteen.

Kirjoitettu on:

"Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa !"

"Niin on siis Jumala antanut pakanoillekin PARANNUKSEN (teon) elämäksi."

Mitä hengellisiin uhreihin tulee, mainitaan jo VT:ssa niistä seuraavaa: (Hoos.14:3)

"3. Ottakaa mukaanne sanoja ja palatkaa Herran tykö ja sanokaa hänelle: "Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi, niin me tuomme sinulle uhrimulleiksi huultemme uhrit."
        Siis "Me tuomme sinulle uhrimulleiksi HUULTEMME uhrit."
        - Siis uhraamme kiitosta Korkeimmalle, mikä käy ilmi Psalmista 50:15
        "Uhraa Jumalalle KIITOS ja täytä lupauksesi Korkeimmalle !"
        - Kyseesä on muuten KÄSKY eikä kehoitus !

UT:ssa puolestaan mainitaan: (Hepr.13:15-16)
        "15. Uhratkaamme siis Hänen (Yeshuan) kautta Jumalalle JOKA AIKA KIITOSUHRIA, se on: niiden huulten hedelmää, jotka Hänen nimeänsä ylistävät !"
        "16. Mutta älkää unohtako TEHDÄ hyvää ja JAKAA OMASTANNE, sillä senkaltaisiin UHREIHIN Jumala MIELISTYY !"

Tähän saakka tällä kertaa.... :-)

Siunausta Yeshuassa !
        .

Totta puhut pienet asiat ovat tärkeitä.
        Mutta maailmassa on varmaan muitakin ihmisiä kuin minä, jotka eivät ole edes kuulleet tällaista nimitystä Jeesuksesta.
        Jeesus on se ainoa nimi, minkä he tuntevat.
        En tahdo millään tavalla loukata ketään, enkä puhua vastoin parempaaa tietoa.
        Minäkin haluaisin kiittää ja ylistää.

• tietoa lisää kirjoitti:

Totta puhut pienet asiat ovat tärkeitä.
        Mutta maailmassa on varmaan muitakin ihmisiä kuin minä, jotka eivät ole edes kuulleet tällaista nimitystä Jeesuksesta.
        Jeesus on se ainoa nimi, minkä he tuntevat.
        En tahdo millään tavalla loukata ketään, enkä puhua vastoin parempaaa tietoa.
        Minäkin haluaisin kiittää ja ylistää.

.
        ...nimittäin maailmassa on kansainjoukkoja, jotka eivät tiedä MITÄÄN edes Jumalan olemassaolosta. On ensiarvoisen tärkeää viedä heille hyvä sanoma rakastavasta Jumalasta, josta nimenomaan evankeliumi todistaa kaikille kansoille ja kielille. Evankeliumi on Jumalan voima pelastukseksi kaikille ihmisille, jotka sen uskossa ottavat vastaan !

Kun nyt tiedämme kenet tunnemme ja rakastamme tätä Hänen ihanaa nimeään: Adon Yeshua HaMashiach, niin julistakaamme Hänen voittoaan maan äärestä sen toiseen ääreen siihen saakka, kunnes Hän tulee !

Siunausta Yeshuassa !
        .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6316
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      25
      3847
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2923
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2840
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1724
    6. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1623
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1612
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1571
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1328
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1272
    Aihe