Jäi kahvia kuppiin viikon ajaksi kun olin poissa kotoa.
Kahvi oli viikon kuluttua täysin homeessa kupin sisäintoja myöden.
Nyt kun siirryin pannukahviin, ja laitan/kerään käytetyt kahvinpurut muoviastiaan ennen roskiin viemistä, niin sielläkin home muhii.
Onko kahvin laatu heikkoa, vaiko kahville hyvin ominaista, siis homehtuminen.
Kahvi homehtuu !
5
4222
Vastaukset
- Tryben
Ongelmana on todennäköisimmin sisäilman laatu jossa on valmiiksi homeitiöitä.
- sumppi-itiö
Eviran mukaan home-itiöt kuolevat noin 70- 80 asteessa (keitetty kahvi yli 80 asteista) eli kahvikupin home on peräisin asunnon sisäilmassa oelvista home-itiöistä.
Mutta älä silti huolestu, sillä itiöitä on kaikkialla eikä kahvin homehtuminen merkitse asunnon kosteusvauriota. Mukiin jäänyt kahvi vain oli suosiollinen kasvualusta homeelle - kahvissahan on eteerisiä öljyä ja todennäköisesti olit myös lisännyt siihen sokeria. Kaikki homehtuu sopivissa oloissa. Home tulee ilmasta.
- Tiskin_Tällä_Puolen
Kahvissa on rasvaa joka tietenkin homehtuu, ihan ilman sokeriakin. Tosin itse ainakin vien biojätteet roskiin kerran päivässä joten purut eivät ehdi homehtua.
- Anonyymi
Pannukahvista kolesterolia. Ennemmin yritän muistaa kupit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818367
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264538- 504108
- 543542
- 513116
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262566- 352218
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382033- 292026