Jäi kahvia kuppiin viikon ajaksi kun olin poissa kotoa.
Kahvi oli viikon kuluttua täysin homeessa kupin sisäintoja myöden.
Nyt kun siirryin pannukahviin, ja laitan/kerään käytetyt kahvinpurut muoviastiaan ennen roskiin viemistä, niin sielläkin home muhii.
Onko kahvin laatu heikkoa, vaiko kahville hyvin ominaista, siis homehtuminen.
Kahvi homehtuu !
5
4321
Vastaukset
- Tryben
Ongelmana on todennäköisimmin sisäilman laatu jossa on valmiiksi homeitiöitä.
- sumppi-itiö
Eviran mukaan home-itiöt kuolevat noin 70- 80 asteessa (keitetty kahvi yli 80 asteista) eli kahvikupin home on peräisin asunnon sisäilmassa oelvista home-itiöistä.
Mutta älä silti huolestu, sillä itiöitä on kaikkialla eikä kahvin homehtuminen merkitse asunnon kosteusvauriota. Mukiin jäänyt kahvi vain oli suosiollinen kasvualusta homeelle - kahvissahan on eteerisiä öljyä ja todennäköisesti olit myös lisännyt siihen sokeria. Kaikki homehtuu sopivissa oloissa. Home tulee ilmasta.
- Tiskin_Tällä_Puolen
Kahvissa on rasvaa joka tietenkin homehtuu, ihan ilman sokeriakin. Tosin itse ainakin vien biojätteet roskiin kerran päivässä joten purut eivät ehdi homehtua.
- Anonyymi
Pannukahvista kolesterolia. Ennemmin yritän muistaa kupit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774442Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112363- 1691544
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431466- 1211321
- 1151237
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721159Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81136- 641072
- 35956