Musiikin positiivinen vaikutus AÖ:hön & oppimisen helpottamiseen

Tartu Soittimeen

12

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nojjoooooooooooooooo

      Älä jaksa jauhaa paskaa.Paneminen on aivoille kaikkein parasta. Tutkittu asia. Itse olen tutkinut eli tieto on faktaa.

      • paneminen

        Lapsilta tuo paneminen ei onnistu ihan niin helposti, pitää olla jonkin verran ikää.


      • ent. hanska-poitsu
        paneminen kirjoitti:

        Lapsilta tuo paneminen ei onnistu ihan niin helposti, pitää olla jonkin verran ikää.

        Mä aloitin 11-vuotiaana runkkaamaan, vastaako se samaa asiaa?

        Ainakin tunnen itseni tosi fiksuksi!


    • AÖ?

      Mikä on AÖ?

      • Tuttoke komputer

        Alykkyssösämäärä ekkö tienny??


    • Musiikin voimasta

      Takuulla on juuri näin kuin sanoit. Tuo eri asian harjoittelu antaa muiden osa-alueiden levätä ja myös sitä kautta voi saada onnistumisen tunteita ja energiaa myös toisen alueen käyttämiseen. Lisäksi uudenlaiset opitut asiat voivat olla osittain käytettävissä myös muiden asioiden luovempaan hoitamiseen. Erilaisia ongelmia voi ikäänkuin heijastella mielessään erilaisten ratkaisumallien, rytmien ja abstraktimpienkin rakennelmien lävitse. Aivoalueet ja erilaiset taidot ovat kaikki hyödyksi toisilleen. Musiikilla on sitäpaitsi ihmisessä todella syvät "juuret".

      • Jatkoa lisää

        Toinen ehkä vielä hyödyllisempi asia on liikunta. Se aktivoi myös aivoja tehokkaasti. Jos muut asiat on kunnossa niin lyhyitä "meditointihetkiä" voisi myös pitää, jolloin kaikki energiavarat ja kyvyt tasapainottuvat ja täydentyvät itsestään. Niin mentaaliset kuin fyysisetkin toiminnot paranevat.


      • Vieläkin jatkaa
        Jatkoa lisää kirjoitti:

        Toinen ehkä vielä hyödyllisempi asia on liikunta. Se aktivoi myös aivoja tehokkaasti. Jos muut asiat on kunnossa niin lyhyitä "meditointihetkiä" voisi myös pitää, jolloin kaikki energiavarat ja kyvyt tasapainottuvat ja täydentyvät itsestään. Niin mentaaliset kuin fyysisetkin toiminnot paranevat.

        Nämä asiathan on tiedetty jo vaikka kuinka kauan. Siltä pohjaltahan koulutusjärjestelmämme on kehitetty, jotta ihmiset kehittyisivät sopivasti, monipuolisesti ja oikeassa vaiheessa, milloin ovat parhaiten kykeneviä vastaanottamaan tiettyjä asioita. Tässäkin pätee tietysti keskimääräisyyden lait ja gaussin käyrä, kuten niin monissa muissakin mitattavissa asioissa.


      • Loppupläjäys
        Vieläkin jatkaa kirjoitti:

        Nämä asiathan on tiedetty jo vaikka kuinka kauan. Siltä pohjaltahan koulutusjärjestelmämme on kehitetty, jotta ihmiset kehittyisivät sopivasti, monipuolisesti ja oikeassa vaiheessa, milloin ovat parhaiten kykeneviä vastaanottamaan tiettyjä asioita. Tässäkin pätee tietysti keskimääräisyyden lait ja gaussin käyrä, kuten niin monissa muissakin mitattavissa asioissa.

        Ennen oli uskonto tuomassa rauhaa ja sisäistä vakautta. Nykyään se on jäämässä pois ja tilalle onkin tullut ahdistuneisuuden ja neuroottisuuden aika. Kouluissa pitäisi alkaa opettaa jonkinlaista syvärentoutusta ja keinoja sellaiseen, eikä niitä saisi käydä vain pikaisesti läpi, sillä se on niin arvokasta. Voi jopa unohtaa hetkeksi kaikki materiaaliset tavoitteensa ja olla niistä huolimatta tyytyväinen ja onnellinen. Pahoin pelkään että sellainen toiminta ei kiinnitä kuitenkaan massojen huomiota, vaan tilalle tarvitaan edelleen jonkinlaista uskontoa. Islam on tulossa tänne hyvää vauhtia ja parissa kymmenessä vuodessa sen kannattajien määrä moninkertaistuu. Itse tosin en mene halpaan.


      • tässä faktat
        Loppupläjäys kirjoitti:

        Ennen oli uskonto tuomassa rauhaa ja sisäistä vakautta. Nykyään se on jäämässä pois ja tilalle onkin tullut ahdistuneisuuden ja neuroottisuuden aika. Kouluissa pitäisi alkaa opettaa jonkinlaista syvärentoutusta ja keinoja sellaiseen, eikä niitä saisi käydä vain pikaisesti läpi, sillä se on niin arvokasta. Voi jopa unohtaa hetkeksi kaikki materiaaliset tavoitteensa ja olla niistä huolimatta tyytyväinen ja onnellinen. Pahoin pelkään että sellainen toiminta ei kiinnitä kuitenkaan massojen huomiota, vaan tilalle tarvitaan edelleen jonkinlaista uskontoa. Islam on tulossa tänne hyvää vauhtia ja parissa kymmenessä vuodessa sen kannattajien määrä moninkertaistuu. Itse tosin en mene halpaan.

        Alexander Stubb syrjäytti taiteen ja toi tilalle pedofiilisen runkkaamisen päiväkerhoihin ja kouluihin. Nyt opettajilen on pakko seliittää oppiliaille esimerkein kuinka homopano, siis percereikäpano ja homorunkkaaminen tehdään. Muutoin rikkovat Stubbin pakkomielteitä ja saavat heti potkut... tai joutuvat jopa oikeuteen kun eivät hyäksy sitä että suomenruotsalainen pinkkikenkähintti runkkaa spermansa sun lapsten päälle. Tässä Stubbin valta lyhykaisyydessään. Stubb ihmiskasvoinen saaaaatana. Suomi on tuhon oma.


      • Tartu Soittimeen
        Jatkoa lisää kirjoitti:

        Toinen ehkä vielä hyödyllisempi asia on liikunta. Se aktivoi myös aivoja tehokkaasti. Jos muut asiat on kunnossa niin lyhyitä "meditointihetkiä" voisi myös pitää, jolloin kaikki energiavarat ja kyvyt tasapainottuvat ja täydentyvät itsestään. Niin mentaaliset kuin fyysisetkin toiminnot paranevat.

        Tosin liikuntaa pitää olla sopiva määrä. Olen lukenut että jos sitä on liian paljon, siitä tulee jo älylle haitallista.

        Joo ja AÖ on alykkyysösämäärä.

        Se alkaa jo kai näkymään, että suomi ei ole se kieli, jota kirjoitan eniten.


      • lenkkiteoria
        Tartu Soittimeen kirjoitti:

        Tosin liikuntaa pitää olla sopiva määrä. Olen lukenut että jos sitä on liian paljon, siitä tulee jo älylle haitallista.

        Joo ja AÖ on alykkyysösämäärä.

        Se alkaa jo kai näkymään, että suomi ei ole se kieli, jota kirjoitan eniten.

        Eipä se näy enää Suomessa asuvilla syntyperäisillä nettikirjoittajillakaan, joten ole huoleti!

        Liikunnan sopiva annostelu kiinnostaa minuakin. Juuri tänään, kun kävin lenkillä, niin juoksentelun ensimmäinen puolisko kului vielä miettiessäni juuri lukemiani kirjojen tekstejä ja teorioita. Puolivälin kieppeillä alkoi työmuisti rauhoittua ja pääsin siihen "meditatiiviseen" tilaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe