Mistä tietää mitä mistäkin reaktiosta tulee reaktiotuotteeksi? Jos aineita on vaikkapa 4 ja kaikki eivät reagoi keskenään? Osaan katsoa kyllä ulkoelektronien määrää ja siitä päätellä hieman, että minkälaisia sidoksia voisi muodostua minkäkin aineiden välille, mutta mistä tietää mikä reagoi minkä kanssa, jos reaktiossa on mukana useampi suotuisa aine?
Reaktioyhtälö
7
1217
Vastaukset
- Kemikaalikertaaja
Esim KMnO4 Na2SO3 H2O. Niin miten tätä täytyisi lähteä selvittämään, että mitä tulee reaktiotuotteiksi?
- 60+234
Tuo pitää arvata, jos ei tiedä. Tai sitten katsoa kirjasta.
Pystyykö permanganaatti hapettamaan sulfiitin sulfaatiksi? Tai jotain muuta? - Kemikaalikertaaja
Ok. Eli nämä täytyy sitten vaan opetella "päättelemään". Mietinkin vaan, että olisiko näihin mitään ns. Matemaattista keinoa...
- Kemiaajovuodesta92
Pieniäpä on ongelmat. Itse en ymmärrä edes NaCl H2O reaktiotuotteita vaikkakin ymmärrän, että ruokasuola liukenee veteen. Tulee ruokasuolavettä elikkä NaClH2O??? Wtf? Kemia rules.
- Nakkeli ei
Reagoi veden kanssa, vaan liukenee siihen, joten reaktioyhtälöäkään ei synny.
- Opintiellä
Eipä tuossa taida reaktiota tapahtua. Tapahtuu liukeneminen eli sinulla on ruokasuolaa ja vettä nestemäisessä muodossa. NaCl(s) H2O (l) -----> NaCl(l) H2O(l). Tässä taitaa poolisuus merkata vaan. Joku voi varmaan korjata, jos aihetta, itse opiskelen vasta KE1 kurssia ja näillä tiedoilla ei vielä juhlita:)
- No tarkemmin
NaCl on ioneina vedessä Na ja Cl- Ei NaCl
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2193987
- 903647
- 493474
- 612712
- 2002641
- 492378
- 192338
- 202296
- 362139
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412125