Entisen naispapin tarina!!!

Tässä erään ENTISEN ruotsalaisen naispapin tarina joka on hyvin opettavainen myöskin kuvaillessaan ruotsin uskonnollista kenttää yleensäkin.
Meilläkin on nyt edessä tuo ruotsin kulkema KADOTUKSEN tie kohti luonnottomien parisuhteitten kirkollisia siunaamisia.

Mitään hyvää meille ei ole naispappeudesta koitunut vaan se on tuottanut meille kirouksen.

Ulla Hindbeck kertoo :
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=15&t=210

On mahdotonta, että naispappi voisi olla "oikea opettaja". Hän ei voi tuntea oikeaa oppia, koska silloin hän ei olisi pappi. Hän ei ole julistuksessaan USKOTTAVA.

Kun minä "pappina", uuden raamattunäkemykseni pohjalta, halusin opettaa, että Jumala on Totuus, että Jumalan Sana on Totuus, että meidän on otettava Jumalan Sana vakavasti, että meidän tulee uskoa Herraan Kristukseen ja seurata Häntä kuuliaisuudessa, havaitsin kaiken kestämättömäksi. Koko tilanteeni oli kestämätön. Ymmärsin, miten vähän uskottava minun täytyi olla totisessa julistuksessa, jos halusin olla "oikea opettaja". Minähän olin ristiriidassa itseni kanssa. Minä olin pappina
itse todiste siitä, etten ottanut Jumalaa vakavasti. Minähän osoitin, etten itse uskonut siihen, mitä sanoin. Silloin en voinut odottaa, että kukaan muukaan ottaisi julistustani vakavasti. Ja siloinhan kaikki oli aivan turhaa. Kun otin Jumalan Sanan vakavasti, minun oli pakko jättää pappisvirkani.
Sen tein joulukuussa 1985.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,jne.
__________________________________
Tuossa kirkon oma tutkija Kati Niemelä :

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/1173/tutkija_kati_niemela_naiset_ovat_kirkon_muutosagentteja
Tutkija Kati Niemelä: Naiset ovat kirkon muutosagentteja

Tuosta alta löytyy koko tutkimus englanninkielisenä :
http://www.mdpi.com/2077-1444/2/3/358/pdf

Naispappeudesta :
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=57

163

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,lkmnjhgf

      kyllä eroamiset olisi ihmisillisempää kaikille uskontunnustuksensa kaltaisille pappislupauksen antaneille papeille!

    • mites on

      Sulla taitaa olla liian kireä lippalakki?

      • oliko muuta?

        Sinä se jaksat nähdä pertsan lätsästä vaivaa. Jos sitä ei olisi kommentoisit varmaan sitä kun hänellä on nenä...
        Kasva aikuiseksi.


      • oliko muuta? kirjoitti:

        Sinä se jaksat nähdä pertsan lätsästä vaivaa. Jos sitä ei olisi kommentoisit varmaan sitä kun hänellä on nenä...
        Kasva aikuiseksi.

        oliko muuta? sanoi :
        Sinä se jaksat nähdä pertsan lätsästä vaivaa. Jos sitä ei olisi kommentoisit varmaan sitä kun hänellä on nenä...
        Kasva aikuiseksi.
        _____________
        Tuolla kaverilla ei ole älyllisiä edellytyksiä vähääkään monimutkaisempaan
        symbolifunktioitten käyttöön ja niitäkin pitää olla käytettävissä kaiken aikaa.


      • oliko itselläsi?
        oliko muuta? kirjoitti:

        Sinä se jaksat nähdä pertsan lätsästä vaivaa. Jos sitä ei olisi kommentoisit varmaan sitä kun hänellä on nenä...
        Kasva aikuiseksi.

        Jos joku kirjoittaa tuollaista sontaa mitä tuo lippalakkiville, niin mitä siihen muuta voi kommentoida? Tietysti voisi pyytää hakeutumaan hoitoon, mutta tuskin tuo lippalakkiville ottaa neuvosta vaaria. Taidat olla varsin tyypillinen uskispelle jolla ei ole henkistä kapasiteettia kasvaa aikuiseksi joten pidä pelle mölyt mahassasi.


      • "Sulla taitaa olla liian kireä lippalakki?"

        Ja sinulla ärtyneet peräpukamat :-) :-) :-)


      • Kulkuri

        "Mites on"

        Ja sulla niin löysä lippalakki, että se putoaa silmille aiheuttaen hengellisen sokeuden...


      • Kulkuri kirjoitti:

        "Mites on"

        Ja sulla niin löysä lippalakki, että se putoaa silmille aiheuttaen hengellisen sokeuden...

        Kulkuri SANOI :
        Mites on"

        Ja sulla niin löysä lippalakki, että se putoaa silmille aiheuttaen hengellisen sokeuden...
        _____________
        Juu - olen koittanutkin sen kireyden kanssa varoa ettei lippis putoaisi silmille
        ja se on herättänyt negatiivista huomiota :-)


      • luterilainen
        oliko itselläsi? kirjoitti:

        Jos joku kirjoittaa tuollaista sontaa mitä tuo lippalakkiville, niin mitä siihen muuta voi kommentoida? Tietysti voisi pyytää hakeutumaan hoitoon, mutta tuskin tuo lippalakkiville ottaa neuvosta vaaria. Taidat olla varsin tyypillinen uskispelle jolla ei ole henkistä kapasiteettia kasvaa aikuiseksi joten pidä pelle mölyt mahassasi.

        Hyvä yritys päästä eroon itse asiasta. Nainen ei tosiaan voi olla pappi. Niin se on, oli sitten jollakin lippalakki tai ei.
        Pertsa on hieno mies ajatuksineen. Ota oppia !


      • Huomautus
        pertsa2012 kirjoitti:

        oliko muuta? sanoi :
        Sinä se jaksat nähdä pertsan lätsästä vaivaa. Jos sitä ei olisi kommentoisit varmaan sitä kun hänellä on nenä...
        Kasva aikuiseksi.
        _____________
        Tuolla kaverilla ei ole älyllisiä edellytyksiä vähääkään monimutkaisempaan
        symbolifunktioitten käyttöön ja niitäkin pitää olla käytettävissä kaiken aikaa.

        Pertsa, miksi yleensä puutut näiden pilkkaajien kirjoituksiin, samalla menet itse pilkkaajien pöytiin, ruokkimalla tuota eipäs juupas jorinaa, myös itse siihen sortumalla ?

        Kehoita pysymään aiheessa, mutta älä itse sorru samaan.

        Muutenkin nämä maratoonit ovat turhia sikäli, että ne täyttävät palstaa turhaan, ovat siis liian pitkiä, eikä lopulta puhuta itse asiasta mitään, onko siinä mitään järkeä ?


    • Tätä taustaa vasten kaikkien täällä lilluvien papittarien olisi syytä vetää johtopäätökset
      pappeudestaan ja päätyä tervehenkiseen ratkaisuun kuten Ulla Hindbeck.

      • Juu, 29 vuotta sitten Ruotsissa eräs naispappi luopui papin tehtävistä.

        Onhan se aika tuore tapaus. On kai sinä aikana tapahtunut monia muitakin luopumisia monista eri tehtävistä monista eri syistä; myös omantunnon syistä.


      • luterilainen
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Juu, 29 vuotta sitten Ruotsissa eräs naispappi luopui papin tehtävistä.

        Onhan se aika tuore tapaus. On kai sinä aikana tapahtunut monia muitakin luopumisia monista eri tehtävistä monista eri syistä; myös omantunnon syistä.

        Miten se muuttaa mitään mitenkään. Asia on yhä sama ja papittarien touhut samat. Asia on siis sittenkin aika tuore.
        Se että meillä olisi jotain näitä naisia vastaan. Ei ole. He ovat varmasti ihan hyviä naisia kuten meistä jotkut hyviä miehiä.
        Kyse onkin Raamatun sisällöstä. Sekin kumpuaa tuolta 2000 vuoden takaa. Haittaako se sinua?
        Se yhä kertoo, että homous on synti ja on käskyt joita pääsääntöisesti kunnioitetaan maailman maissa. Miksi ? Ne ovat elämän totuuksia ja realiteetteja myös. Ei pelkästään uskonnollinen asia.


    • Elävä todiste

      On Suomessakin paljon oppineita naispuolisia teologeja, jotka eivät mistään hinnasta halua ottaa vastaan pappeutta, vaikka on pyydettykin. He haluavat aidosti palvella Jeesusta ja kristinuskoa. Itsekin olen saanut ratkaisevaa sielunhoitoa elämäni kamalisssa vaiheissa tällaiseltä teologian tohtoriilta. Nyt siunaan ja rukoilen hänen ja hänen perheensä puolesta jokaikinen päivä. Hän heitti minulle pelastusrenkaan kun muuten olisin hukkunut. Kiitollisuuteni on ikuinen.

      • Elävä todiste sanoi :
        Hän heitti minulle pelastusrenkaan kun muuten olisin hukkunut.
        ____________
        Jumalaa tottelevat ihmiset ovat ympäristönsä siunaus.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Elävä todiste sanoi :
        Hän heitti minulle pelastusrenkaan kun muuten olisin hukkunut.
        ____________
        Jumalaa tottelevat ihmiset ovat ympäristönsä siunaus.

        "On Suomessakin paljon oppineita naispuolisia teologeja, jotka eivät mistään hinnasta halua ottaa vastaan pappeutta, vaikka on pyydettykin. He haluavat aidosti palvella Jeesusta ja kristinuskoa. Itsekin olen saanut ratkaisevaa sielunhoitoa elämäni kamalisssa vaiheissa tällaiseltä teologian tohtoriilta. Nyt siunaan ja rukoilen hänen ja hänen perheensä puolesta jokaikinen päivä. Hän heitti minulle pelastusrenkaan kun muuten olisin hukkunut. Kiitollisuuteni on ikuinen."

        Eli saitin papittaret tuossa on teille mallia toisesta jumalaapelkäävästä teologista.
        Noudattakaa esimerkkkiä.


      • tässäkö selitys?
        pertsa2012 kirjoitti:

        "On Suomessakin paljon oppineita naispuolisia teologeja, jotka eivät mistään hinnasta halua ottaa vastaan pappeutta, vaikka on pyydettykin. He haluavat aidosti palvella Jeesusta ja kristinuskoa. Itsekin olen saanut ratkaisevaa sielunhoitoa elämäni kamalisssa vaiheissa tällaiseltä teologian tohtoriilta. Nyt siunaan ja rukoilen hänen ja hänen perheensä puolesta jokaikinen päivä. Hän heitti minulle pelastusrenkaan kun muuten olisin hukkunut. Kiitollisuuteni on ikuinen."

        Eli saitin papittaret tuossa on teille mallia toisesta jumalaapelkäävästä teologista.
        Noudattakaa esimerkkkiä.

        Ilmeisesti lippalakki ei ole ollut mikään menestys naismarkkinoilla ja tuo silmitön naisviha kumpuaa turhautumisesta?


      • en ole liberaali
        pertsa2012 kirjoitti:

        "On Suomessakin paljon oppineita naispuolisia teologeja, jotka eivät mistään hinnasta halua ottaa vastaan pappeutta, vaikka on pyydettykin. He haluavat aidosti palvella Jeesusta ja kristinuskoa. Itsekin olen saanut ratkaisevaa sielunhoitoa elämäni kamalisssa vaiheissa tällaiseltä teologian tohtoriilta. Nyt siunaan ja rukoilen hänen ja hänen perheensä puolesta jokaikinen päivä. Hän heitti minulle pelastusrenkaan kun muuten olisin hukkunut. Kiitollisuuteni on ikuinen."

        Eli saitin papittaret tuossa on teille mallia toisesta jumalaapelkäävästä teologista.
        Noudattakaa esimerkkkiä.

        Mutta miten sinä sitten itse olet totellut, kun Jumala on lähettänyt palvelijoitaan hoitamaan asioita ja sinä vain morkkaat Hänen palvelijoidensa kautta aikaansaamiaan kirkkoja ja haluat olla itsenäinen yhden miehen seurakunta, joka lainailee sieltä täältä, enimmäkseen adventisteilta.

        Oletko sinä ihan varmasti jumalaapelkääväinen? Minusta sinä juuri vaikutat jonkinlaiselta sooloilijalta, ajattelet olevasi paavi.

        Ei tässä kristityllä ole tarkoitus koko ajan vain suomia muita kristityitä.


      • en ole liberaali
        en ole liberaali kirjoitti:

        Mutta miten sinä sitten itse olet totellut, kun Jumala on lähettänyt palvelijoitaan hoitamaan asioita ja sinä vain morkkaat Hänen palvelijoidensa kautta aikaansaamiaan kirkkoja ja haluat olla itsenäinen yhden miehen seurakunta, joka lainailee sieltä täältä, enimmäkseen adventisteilta.

        Oletko sinä ihan varmasti jumalaapelkääväinen? Minusta sinä juuri vaikutat jonkinlaiselta sooloilijalta, ajattelet olevasi paavi.

        Ei tässä kristityllä ole tarkoitus koko ajan vain suomia muita kristityitä.

        Ja onko esimerkiksi ehtoollisen sakramentti, jonka Jeesus itse asetti, sinä yönä kun hänet kavallettiin,

        ja jonka päälle sinä syljet,

        ja sinä olet siis jumalaapelkääväinen?

        Oletko varma? Vai onko usko sinulle vain sitä, että lähinnä etsit muista kristityistä vikoja ja olet varma kaikessa oikeassa olosta, eivätkä edes apostolit ja kaikki palvelijoiden ketju, aikojen saatossa, he ovat kaikki sinun alapuolellasi?
        ¨
        Onko ylösnousemuselämä Herrassa sinulle vain muiden vikojen suomisista, töykeätä, ylimielistä puhetta. Oletko varma, että Herra ohjaa sinua? Koska yleensähän siihen tulee myös nöyryyttä, mitä sinusta ei löydy.


      • Pudis54
        tässäkö selitys? kirjoitti:

        Ilmeisesti lippalakki ei ole ollut mikään menestys naismarkkinoilla ja tuo silmitön naisviha kumpuaa turhautumisesta?

        Minusta tuo Pertsa on huvittava, jäänne jostain keskiajalta jossa pappi on vitsalla takonut katekismusta Pertsan kalloon jääkylmässä luokassa. Oppi meni perille vaikka varmaan on aikaa vienytkin. Jatka vain Pertsa, nauramme palstalla selkäkeikkanauruja.


      • selkäkeikkanaurua
        Pudis54 kirjoitti:

        Minusta tuo Pertsa on huvittava, jäänne jostain keskiajalta jossa pappi on vitsalla takonut katekismusta Pertsan kalloon jääkylmässä luokassa. Oppi meni perille vaikka varmaan on aikaa vienytkin. Jatka vain Pertsa, nauramme palstalla selkäkeikkanauruja.

        Joo kyllä noista jutuista hyvät naurut saa. Luterilaisuuspalsta on yksi parhaimpia huumoripalstoja tällä hetkellä vaikka se ei välttämättä ihan ole palstan tarkoitus. :)


      • ja joulukin tulossa
        tässäkö selitys? kirjoitti:

        Ilmeisesti lippalakki ei ole ollut mikään menestys naismarkkinoilla ja tuo silmitön naisviha kumpuaa turhautumisesta?

        "Ilmeisesti lippalakki ei ole ollut mikään menestys naismarkkinoilla ja tuo silmitön naisviha kumpuaa turhautumisesta?"

        Liberaalit omimmillaan taas tuossa yllä.

        Surullista kun ihminen jää ilman Jumalan huolenpitoa niin pitää alkaa haukkumaan lähimmäistään.


      • ja joulukin tulossa kirjoitti:

        "Ilmeisesti lippalakki ei ole ollut mikään menestys naismarkkinoilla ja tuo silmitön naisviha kumpuaa turhautumisesta?"

        Liberaalit omimmillaan taas tuossa yllä.

        Surullista kun ihminen jää ilman Jumalan huolenpitoa niin pitää alkaa haukkumaan lähimmäistään.

        ja joulukin tulossa sanoi :
        Liberaalit omimmillaan taas tuossa yllä.
        _____________
        Homoja niistä on nähtävästi suuri osa (liberaalihomoilijat)

        Älyllisesti aneeminen ääliöaatelisto ei pysty itse saamaan mitään järkeviä
        tekstejä aikaiseksi ja sitten tulevat tänne ihmisten joukkoon metelöimään :-)


      • pertsa2012 kirjoitti:

        ja joulukin tulossa sanoi :
        Liberaalit omimmillaan taas tuossa yllä.
        _____________
        Homoja niistä on nähtävästi suuri osa (liberaalihomoilijat)

        Älyllisesti aneeminen ääliöaatelisto ei pysty itse saamaan mitään järkeviä
        tekstejä aikaiseksi ja sitten tulevat tänne ihmisten joukkoon metelöimään :-)

        Onko PERTSA jäänyt pahastikin "ilman Jumalan huolenpitoa". Kts. yllä (onko toisten haukkumista vai eikö ole)?


      • luterilainen
        selkäkeikkanaurua kirjoitti:

        Joo kyllä noista jutuista hyvät naurut saa. Luterilaisuuspalsta on yksi parhaimpia huumoripalstoja tällä hetkellä vaikka se ei välttämättä ihan ole palstan tarkoitus. :)

        Naurakaa mitä nauratte. Me nauramme teille. Jos toope yrittää jekuttaa, hän silloinkin paljastuu toopeksi.
        "tässäkö selitys?" kyselee naisvihasta. Siitäkö on kyse ?
        Olisiko kuitenkin kyse siitä, mitä Raamattu kertoo asioista. Raamattua monesti papitarkin pitää kädessään. Silti hän esittää pappia.

        Tuon ilkkumisen ja toopena olemisen luokittelen vain yhden suuntauksen ihmisille.
        Kyllä te tiedätte mikä teidät on tuhoon vienyt. Normi ihminen ei vaan oikein syty teidän asioillenne.


      • luterilainen
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Onko PERTSA jäänyt pahastikin "ilman Jumalan huolenpitoa". Kts. yllä (onko toisten haukkumista vai eikö ole)?

        Eipä tuo älykkyys sinuakaan näytä kiusaavan.


      • Pudis54 kirjoitti:

        Minusta tuo Pertsa on huvittava, jäänne jostain keskiajalta jossa pappi on vitsalla takonut katekismusta Pertsan kalloon jääkylmässä luokassa. Oppi meni perille vaikka varmaan on aikaa vienytkin. Jatka vain Pertsa, nauramme palstalla selkäkeikkanauruja.

        "Jatka vain Pertsa, nauramme palstalla selkäkeikkanauruja."

        Niin aion jatkaakkin koska ongelmajätteetkin ovat saaneet puhekyvyn ja itse
        asiassa aplodeeraavat :-) :-)


      • luterilainen kirjoitti:

        Eipä tuo älykkyys sinuakaan näytä kiusaavan.

        En olekaan sanonut olevani älykäs, mutta olen rehellinen.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        En olekaan sanonut olevani älykäs, mutta olen rehellinen.

        :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)!!!!!!!!!!! :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)


      • Antava Käsi
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        En olekaan sanonut olevani älykäs, mutta olen rehellinen.

        Jumala yksin on luotettava.

        - Raamattu


    • naiset osaa kyllä

      Tuo ruotsalainen naishenkilö ja monet muutkin naispuoliset teologit Suomessa antavat hyvää esimerkkiä mitä on Jumalan palveleminen sillä paikalla mihin Jumala on heidät osoittanut. Nykynaiset kaikessa feministisyydessään haluaa olla esillä ja äänekkäinä päsmäröidä ja julistaa itseään.

      • naiset osaa kyllä sanoi :
        Tuo ruotsalainen naishenkilö ja monet muutkin naispuoliset teologit Suomessa antavat hyvää esimerkkiä mitä on Jumalan palveleminen sillä paikalla mihin Jumala on heidät osoittanut.
        _________
        Ne heistä osaavat joilla on arka tunto Herran Sanan edessä.

        Tämän saitin papittaret ovat "hyvä" esimerkki "papeista" jotka tekevät itsensä
        epäuskottaviksi toimimalla saarnaamaansa Sanaa vastaan.
        ______________________________
        "Nykynaiset kaikessa feministisyydessään haluaa olla esillä ja äänekkäinä päsmäröidä ja julistaa itseään."

        Tuosta on hyvinkin kysymys.


    • kalervo.

      Mitä eroa on oliko sitten mies tahi nainen pappina? = ei mitään eroa.

      Onko nainen yhtäpaljon uskova kuin mieskin? = on varmasti.

      Nainen on yhtä hyvä kuin mieskin ihmisenä!!!!!

      Mistä sitten kiikastaa? Ei me voida elää enää siinä parituhattavuotta sitten eletyssä kulttuurissa, missä naisen asema ei ollut sama kuin tämänpäivän Suomessa.

      Mitä Jeesus sanoo uskovien sydämmelle asiasta tänään? Sano se?

      • älä paisuttele

        Naisella ja miehellä on eri roolit ja tehtävät elämässä.Ei se sen kummempaa ole. Mies ja nainen ovat erilaiset ja heillä on erilaiset vahvuudet. Lue Raamatusta Iisebelistä.


      • kalervo.
        älä paisuttele kirjoitti:

        Naisella ja miehellä on eri roolit ja tehtävät elämässä.Ei se sen kummempaa ole. Mies ja nainen ovat erilaiset ja heillä on erilaiset vahvuudet. Lue Raamatusta Iisebelistä.

        älä paisuttele

        Kyllä papin virka kuuluu kutsumus hommiin, on ruumiillisesti kevyttäkin ja nainen taas on henkisesti aina miestä vahvempi, joten ammattina on papinvirka ainakin naiselle sopiva.
        Kun naisella on kutsumus papiksi, miksi sitten hän vastustaisi Jumalaa ja ei ryhtyisi papiksi?


      • kalervo. kirjoitti:

        älä paisuttele

        Kyllä papin virka kuuluu kutsumus hommiin, on ruumiillisesti kevyttäkin ja nainen taas on henkisesti aina miestä vahvempi, joten ammattina on papinvirka ainakin naiselle sopiva.
        Kun naisella on kutsumus papiksi, miksi sitten hän vastustaisi Jumalaa ja ei ryhtyisi papiksi?

        kalervo. sanoi :
        Kun naisella on kutsumus papiksi, miksi sitten hän vastustaisi Jumalaa ja ei ryhtyisi papiksi?
        _________
        Irja Askolallakin on tuo kutsumus mutta ,,,,,!!

        Katso tuosta raamatullista tietoa :
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/13065648/#comment-74754573


      • kalervo.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        kalervo. sanoi :
        Kuules pertsa2012
        >>Katso tuosta raamatullista tietoa :
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/13065648/#comment-74754573

        ONKO PERTSA yhtä "hyvää" tietoa sekin, että koko Raamatussa ei lasketa naisia lukumäärään? Et kuitenkaan aja sitä asiaa millään lailla, eli olet siinä asiassa Raamatun vastainen: et vastusta nykyajan meininkiä siinä.


      • Luterilainen
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        ONKO PERTSA yhtä "hyvää" tietoa sekin, että koko Raamatussa ei lasketa naisia lukumäärään? Et kuitenkaan aja sitä asiaa millään lailla, eli olet siinä asiassa Raamatun vastainen: et vastusta nykyajan meininkiä siinä.

        Mitä tyhjiä taas höpisette. Pertsa on hyvin oikeassa asiassaan.
        Lukekaa nyt hyvänen aika Raamatusta asiat.
        Joku "kalervo"kin on ihna pihalla asioista ja uponnut omaan tyhjyyteensä. Lukekaa vaan Raamatusta niin asia selviää, miksi asiat ovat niin kun ovat.
        Nainen ei ole pappi kristinuskossa eikä luterilaisuudessa.
        Luther etsi ja puhdisti vääristymiä, juuri niitä joita teidän nupeissanne on.
        Kristinusko taas löytyy Raamatusta, jossa myös asia selvästi ilmoitetaan.
        Vain valheelliset väitteet höpisevät valheitaan.
        Ehkä heitä harmittaa se, että Raamatusta voi aina tarkistaa totuuden.


      • Luterilainen kirjoitti:

        Mitä tyhjiä taas höpisette. Pertsa on hyvin oikeassa asiassaan.
        Lukekaa nyt hyvänen aika Raamatusta asiat.
        Joku "kalervo"kin on ihna pihalla asioista ja uponnut omaan tyhjyyteensä. Lukekaa vaan Raamatusta niin asia selviää, miksi asiat ovat niin kun ovat.
        Nainen ei ole pappi kristinuskossa eikä luterilaisuudessa.
        Luther etsi ja puhdisti vääristymiä, juuri niitä joita teidän nupeissanne on.
        Kristinusko taas löytyy Raamatusta, jossa myös asia selvästi ilmoitetaan.
        Vain valheelliset väitteet höpisevät valheitaan.
        Ehkä heitä harmittaa se, että Raamatusta voi aina tarkistaa totuuden.

        Luterilainen sanoi :
        Mitä tyhjiä taas höpisette. Pertsa on hyvin oikeassa asiassaan.
        Lukekaa nyt hyvänen aika Raamatusta asiat.
        Joku "kalervo"kin on ihna pihalla asioista ja uponnut omaan tyhjyyteensä.
        __________
        He kyllä tietävät minne ovat matkalla , mutta eivät lopeta valehtelemistaan.


      • Lukija2
        Luterilainen kirjoitti:

        Mitä tyhjiä taas höpisette. Pertsa on hyvin oikeassa asiassaan.
        Lukekaa nyt hyvänen aika Raamatusta asiat.
        Joku "kalervo"kin on ihna pihalla asioista ja uponnut omaan tyhjyyteensä. Lukekaa vaan Raamatusta niin asia selviää, miksi asiat ovat niin kun ovat.
        Nainen ei ole pappi kristinuskossa eikä luterilaisuudessa.
        Luther etsi ja puhdisti vääristymiä, juuri niitä joita teidän nupeissanne on.
        Kristinusko taas löytyy Raamatusta, jossa myös asia selvästi ilmoitetaan.
        Vain valheelliset väitteet höpisevät valheitaan.
        Ehkä heitä harmittaa se, että Raamatusta voi aina tarkistaa totuuden.

        Nimimerkki Luterilainen sanoi näin:" Nainen ei ole pappi kristinuskossa eikä luterilaisuudessa."

        Luterilainen kirkko on kristillinen kirkko, ja se hyväksyy myös naispapit. Niitä luterilaisia varten, jotka eivät hyväksy naispapeutta, on Luther-säätiö.

        Raamatusta on muitakin hyväksyttyjä tulkintatapoja kuin vain sen kirjaimellinen tulkinta.


      • Lukija2 kirjoitti:

        Nimimerkki Luterilainen sanoi näin:" Nainen ei ole pappi kristinuskossa eikä luterilaisuudessa."

        Luterilainen kirkko on kristillinen kirkko, ja se hyväksyy myös naispapit. Niitä luterilaisia varten, jotka eivät hyväksy naispapeutta, on Luther-säätiö.

        Raamatusta on muitakin hyväksyttyjä tulkintatapoja kuin vain sen kirjaimellinen tulkinta.

        "Luterilainen kirkko on kristillinen kirkko, ja se hyväksyy myös naispapit."

        Kirkkosi hyväksyy myös kauhistusten tekemisen arkkipiispan suulla.


      • Lukija2
        pertsa2012 kirjoitti:

        "Luterilainen kirkko on kristillinen kirkko, ja se hyväksyy myös naispapit."

        Kirkkosi hyväksyy myös kauhistusten tekemisen arkkipiispan suulla.

        "Kirkkosi hyväksyy myös kauhistusten tekemisen arkkipiispan suulla."

        Mistä "kauhistusten tekemiasestä" oikein puhut?


      • Lukija2 kirjoitti:

        "Kirkkosi hyväksyy myös kauhistusten tekemisen arkkipiispan suulla."

        Mistä "kauhistusten tekemiasestä" oikein puhut?

        Lukija2 sanoi:
        Mistä "kauhistusten tekemiasestä" oikein puhut?
        _____________
        Mm. noista.

        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.


    • Paikkako

      Näin sanoi eräs miespappi, naispappeuden vastustaja, aikoinaan kun tämä naispappi-asia oli uusi ja pinnalla, että alkuseurakunnassa oli naisille eri tehtäviä. En ole varma olisiko hän käyttänyt jopa sanaa virka. Ja että nykykirkossa nuo naisten tehtävät ja virat on jotenki unohtunu (hävinneet?) ja siksi naiset tahtovat papiksi. Ymmärrän tätä hyvin: halutaan olla puuhakkaita ja tekeviä ja aktiivisia kirkossa mutta jos ei ole kykyjä vastaavaa hommaa tarjolla.... Kysymys kuuluu siis: mitkä on naisille sopivia tehtäviä/virkoja/töitä seurakunnassa? Sellaisia hommia joita riittää kaikille näille naisille joilla on lukupäätä ja pitkäjänteisyyttä opiskella.. Ei kai kaikki nyt diakonissojakaan voi olla? Tai kanttoreita?
      Mitä virkoja /tehtäviä/töitä alkuseurakunnassa oli naisille? Sellaisia joita on nyt? Sellaisia joita ei ole enää?

      • kaikille on hommia

        Diakoni ja musiikinjohtaja ovat Raamatullisia ammatteja ja niihin ei ole määritelty sukupuolta. Seurakunnan paimen on miehen virka.


      • kaikille on hommia kirjoitti:

        Diakoni ja musiikinjohtaja ovat Raamatullisia ammatteja ja niihin ei ole määritelty sukupuolta. Seurakunnan paimen on miehen virka.

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=57

        Apostoli Paavali lähestyy ongelmaa seuraavasti :

        1.Timot.
        2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        2:12 mutta minä en salli, että vaimo OPETTAA, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa

        Paavali perustaa tuon yo. opetuskieltonsa luomiskertomuksen pohjalle :

        1.Timot.
        2:13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

        Tuossa Paavali viittaa lakiin eli tooraan :

        1.Korinttolaiskirje:
        14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin LAKIKIN sanoo

        ja Laki sanoo näin :

        1.Mooseksen kirja :
        3:16 Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua VALLITSEVA."

        Noihin asioihin Paavali siis perusti naisten puhe ja opetuskiellon.

        Naisilla on kuitenkin lupa profetoida :

        1.Korinttolaiskirje :
        11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
        11:4 Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=57

        Apostoli Paavali lähestyy ongelmaa seuraavasti :

        1.Timot.
        2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        2:12 mutta minä en salli, että vaimo OPETTAA, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa

        Paavali perustaa tuon yo. opetuskieltonsa luomiskertomuksen pohjalle :

        1.Timot.
        2:13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

        Tuossa Paavali viittaa lakiin eli tooraan :

        1.Korinttolaiskirje:
        14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin LAKIKIN sanoo

        ja Laki sanoo näin :

        1.Mooseksen kirja :
        3:16 Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua VALLITSEVA."

        Noihin asioihin Paavali siis perusti naisten puhe ja opetuskiellon.

        Naisilla on kuitenkin lupa profetoida :

        1.Korinttolaiskirje :
        11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
        11:4 Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.

        "NIINKUIN LAKIKIN SANOO". Silloin oli laki sellainen, mutta Suomen laki ei käske naisia olemaan "alamaisia".

        Raamatun aika ja sen ajan lait eivät kuulu siis meidän yhteiskunnan toimikuvaan. Ja vaikka mies olisi luotu ennen naista, niin ei ka se merkitse, että nainen on alamainen.

        Mutta noin sitä Raamattua voi käyttää miten vain kuvamaan eri ihmisten huonommuutta suhteessa muihin. VT;ssahan vain Aaron ja hänen poikansa saivat toimia pappeina; muut eivät kelvanneet.


      • nellyheleena
        pertsa2012 kirjoitti:

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=57

        Apostoli Paavali lähestyy ongelmaa seuraavasti :

        1.Timot.
        2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        2:12 mutta minä en salli, että vaimo OPETTAA, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa

        Paavali perustaa tuon yo. opetuskieltonsa luomiskertomuksen pohjalle :

        1.Timot.
        2:13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

        Tuossa Paavali viittaa lakiin eli tooraan :

        1.Korinttolaiskirje:
        14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin LAKIKIN sanoo

        ja Laki sanoo näin :

        1.Mooseksen kirja :
        3:16 Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua VALLITSEVA."

        Noihin asioihin Paavali siis perusti naisten puhe ja opetuskiellon.

        Naisilla on kuitenkin lupa profetoida :

        1.Korinttolaiskirje :
        11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
        11:4 Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.

        Pertsa näyttää olevan ainoa joka tietää että Raamatun Sana EI ANNA MITÄÄN OIKEUTTA naisille johtaa seurakuntaa pappisvirassa EIKÄ MYÖSKÄÄN opettaa seurakuntaa kuin mies, niinkuin vapaissakin suunnissa on tapana.

        Ja tuo naisten puhekielto seurakunnassa ON ehdoton. Paavali lisää 1Kor 14: 34-37 ehdottoman puhekiellon jossa hän vastaa myös mahdolliseen vastaväitteeseen, että joku ämmä vetoaa siihen että 'hän on profeetta' , ja vaatii sillä verukkeella oikeutta opettaa seurakuntaa:

        "Jos joku LUULEE olevansa PROFEETTA tai hengellinen, niin TIETÄKÖÖN, että mitä minä kirjoitan teille, se ON HERRAN KÄSKY."

        Joka puhuu naispappeuden puolesta ja kannattaa naisten saarnaamista vapaissa suunnissa seurakunnan johtajan asemassa, asettuu siis HERRAA vastaan.

        Ja Aadam hallitsi Eevaa jo ennen syntiinlankeemusta, mutta vasta syntiinlankeemuksen jälkeen alkoi katkera valtataistelu sukupuolten välillä; nykynaiset haluavat edelleen täydellisen riippumattomuuden miehistä ja miesvallasta niin kotona kuin kirkossa.


      • järkeä tarvitaan
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        "NIINKUIN LAKIKIN SANOO". Silloin oli laki sellainen, mutta Suomen laki ei käske naisia olemaan "alamaisia".

        Raamatun aika ja sen ajan lait eivät kuulu siis meidän yhteiskunnan toimikuvaan. Ja vaikka mies olisi luotu ennen naista, niin ei ka se merkitse, että nainen on alamainen.

        Mutta noin sitä Raamattua voi käyttää miten vain kuvamaan eri ihmisten huonommuutta suhteessa muihin. VT;ssahan vain Aaron ja hänen poikansa saivat toimia pappeina; muut eivät kelvanneet.

        #"NIINKUIN LAKIKIN SANOO". Silloin oli laki sellainen, mutta Suomen laki ei käske naisia olemaan "alamaisia".#

        Sinä puhut Suomen laista kun pertsa puhui Toorasta eli laista. Miten mitään ymmärrystä voi sinussa tapahtua kun et ymmärrä, mistä puhutaan.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Toora


      • järkeä tarvitaan kirjoitti:

        #"NIINKUIN LAKIKIN SANOO". Silloin oli laki sellainen, mutta Suomen laki ei käske naisia olemaan "alamaisia".#

        Sinä puhut Suomen laista kun pertsa puhui Toorasta eli laista. Miten mitään ymmärrystä voi sinussa tapahtua kun et ymmärrä, mistä puhutaan.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Toora

        järkeä tarvitaan sanoi :
        Sinä puhut Suomen laista kun pertsa puhui Toorasta eli laista. Miten mitään ymmärrystä voi sinussa tapahtua kun et ymmärrä, mistä puhutaan.
        ___________
        Ei jokkeri koskaan ole "ymmärtänyt" mitään.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        järkeä tarvitaan sanoi :
        Sinä puhut Suomen laista kun pertsa puhui Toorasta eli laista. Miten mitään ymmärrystä voi sinussa tapahtua kun et ymmärrä, mistä puhutaan.
        ___________
        Ei jokkeri koskaan ole "ymmärtänyt" mitään.

        Ai jaa. "Kuten lakikin sanoo", ja se tarkoitti Tooraa, joka taisi olla ainakin juutalaisille se suorastaan ylin laki. Paavali puhui vain "laista", jolloin on ollut myös maallisia lakeja.

        Suomessa se ylin laki on Suomen laki. Nuo lait eivät ole lähellekään saman kaltaisia monessakaan asiassa. "Raamattu ja sen ajan lait eivät kuulu meidän yhteiskunnan toimenkuvaan". Onko vielä eriäviä mielipiteitä, vai jatkuuko herjaaminen kunnon kristilliseen tapaan?


      • nellyheleena kirjoitti:

        Pertsa näyttää olevan ainoa joka tietää että Raamatun Sana EI ANNA MITÄÄN OIKEUTTA naisille johtaa seurakuntaa pappisvirassa EIKÄ MYÖSKÄÄN opettaa seurakuntaa kuin mies, niinkuin vapaissakin suunnissa on tapana.

        Ja tuo naisten puhekielto seurakunnassa ON ehdoton. Paavali lisää 1Kor 14: 34-37 ehdottoman puhekiellon jossa hän vastaa myös mahdolliseen vastaväitteeseen, että joku ämmä vetoaa siihen että 'hän on profeetta' , ja vaatii sillä verukkeella oikeutta opettaa seurakuntaa:

        "Jos joku LUULEE olevansa PROFEETTA tai hengellinen, niin TIETÄKÖÖN, että mitä minä kirjoitan teille, se ON HERRAN KÄSKY."

        Joka puhuu naispappeuden puolesta ja kannattaa naisten saarnaamista vapaissa suunnissa seurakunnan johtajan asemassa, asettuu siis HERRAA vastaan.

        Ja Aadam hallitsi Eevaa jo ennen syntiinlankeemusta, mutta vasta syntiinlankeemuksen jälkeen alkoi katkera valtataistelu sukupuolten välillä; nykynaiset haluavat edelleen täydellisen riippumattomuuden miehistä ja miesvallasta niin kotona kuin kirkossa.

        Juu, saahan sitä tietää, ettei Raamatun sana anna naisille mitään oikeutta johtaa seurakuntaa. Toisaalta se ei taida antaa kellekään mahdollisuutta myöskään jättää auttamatta puutteenalaisia.

        On siis kuitenkin niin, että naispappeutta ei ole sanalla kielletty, mutta auttamatta jättäminen on monessa kohdassa sanottu kuolemaan ja ikuiseen kärsimykseen johtavaksi laiminlyönniksi.

        Eli tässä kohtaa on naispappeus on paljon pienempi paha kuin köyhien laiminlyöminen. Eli jotain mielekkyyttä voisi taas toivoa.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Juu, saahan sitä tietää, ettei Raamatun sana anna naisille mitään oikeutta johtaa seurakuntaa. Toisaalta se ei taida antaa kellekään mahdollisuutta myöskään jättää auttamatta puutteenalaisia.

        On siis kuitenkin niin, että naispappeutta ei ole sanalla kielletty, mutta auttamatta jättäminen on monessa kohdassa sanottu kuolemaan ja ikuiseen kärsimykseen johtavaksi laiminlyönniksi.

        Eli tässä kohtaa on naispappeus on paljon pienempi paha kuin köyhien laiminlyöminen. Eli jotain mielekkyyttä voisi taas toivoa.

        jokkeri
        _____
        Sait turpiisi 10 - 0 tällä kertaa nellyheleenalta :-)


        http://keskustelu.suomi24.fi/node/13065648/#comment-74799600
        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=57


      • pertsa2012 kirjoitti:

        jokkeri
        _____
        Sait turpiisi 10 - 0 tällä kertaa nellyheleenalta :-)


        http://keskustelu.suomi24.fi/node/13065648/#comment-74799600
        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=57

        En kyllä havainnut nellyheleenan lausunnossa mainintaa, että naispappeus on kielletty. "Nainen olkoon vaiti seurakunnassa" on kai se mitä siinä piti lukea. Se siis on kielto olla naispappi. Ja olla alamainen, pitää huivia, pelastuu vain synnyttämisen kautta, miehen pitää elää kuin hänellä ei vaimoa olisikaan.

        No asia on kai siten niin, että Paavali määritteli naisen aseman ja pappeuden, ja niiden mukaan pitäisi mennä hamaan ikuisuuteen. Mutta olen ollut havaitsevani, että jo nykyisin ollaan erkaannuttu Paavalin opeista ja sen ajan laista. Ja niinpä naisilla on jo asema siinä kuin miehilläkin. Saavat olla avopäinkin seurakunnissa rukoilemassa.


      • tunnusta tosiasiat
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Ai jaa. "Kuten lakikin sanoo", ja se tarkoitti Tooraa, joka taisi olla ainakin juutalaisille se suorastaan ylin laki. Paavali puhui vain "laista", jolloin on ollut myös maallisia lakeja.

        Suomessa se ylin laki on Suomen laki. Nuo lait eivät ole lähellekään saman kaltaisia monessakaan asiassa. "Raamattu ja sen ajan lait eivät kuulu meidän yhteiskunnan toimenkuvaan". Onko vielä eriäviä mielipiteitä, vai jatkuuko herjaaminen kunnon kristilliseen tapaan?

        Suomen laki perustuu pääosin Raamattuun. Jos niin ei olisi, olisi ehkä sinullakin tukalammat olot , jos sinua olisi ensinkään enää elävien kirjoissa.
        Hyväksy vaan tosiasiat. Laki on ja pysyy.
        Jos niin ei olisi, niin asiat olisivat kehnosti hyvin monella.


      • luterilainen
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        En kyllä havainnut nellyheleenan lausunnossa mainintaa, että naispappeus on kielletty. "Nainen olkoon vaiti seurakunnassa" on kai se mitä siinä piti lukea. Se siis on kielto olla naispappi. Ja olla alamainen, pitää huivia, pelastuu vain synnyttämisen kautta, miehen pitää elää kuin hänellä ei vaimoa olisikaan.

        No asia on kai siten niin, että Paavali määritteli naisen aseman ja pappeuden, ja niiden mukaan pitäisi mennä hamaan ikuisuuteen. Mutta olen ollut havaitsevani, että jo nykyisin ollaan erkaannuttu Paavalin opeista ja sen ajan laista. Ja niinpä naisilla on jo asema siinä kuin miehilläkin. Saavat olla avopäinkin seurakunnissa rukoilemassa.

        " Saavat olla avopäinkin seurakunnissa rukoilemassa." ..ja vastaavat tietenkin HERRALLE tekosistaan, kuten sinäkin. Siinä se sinun lupasi on, pelkkää valetta.
        Toisessa puheessasi sanot toisen olevan pienempi paha ?
        Miten niin? Oletko sinä tuomariksikin jo alkanut vaikka et edes ymmärrä asioita?
        Sinä määrittelet siis mitä saisi tai ei saisi ?
        Voin kertoa sinulle selvyydeksi, että meistä kukaan, ei yksikään määrittele sitä.
        Se on jo määritelty Jumalansanassa. Meidän mielipiteemme on tyhjää eikä anna lupaa mihinkään.
        Näin voit laskeutua mielikuvituksesi valta-istuimelta takasin kärsivään osaasi.
        Sinulla ei ollutkaan valtuuksia luvata mitään tai leikkiä tuomaria mitenkään.
        Olet vain pelkkä kurja valehtelija lähes aina kun mietit jotakin kirjoituksissasi.
        Ehkä sinussa on arkkipiispa ainesta ? Oletko miettinyt sitä ? Hahhahhaaa..


      • luterilainen kirjoitti:

        " Saavat olla avopäinkin seurakunnissa rukoilemassa." ..ja vastaavat tietenkin HERRALLE tekosistaan, kuten sinäkin. Siinä se sinun lupasi on, pelkkää valetta.
        Toisessa puheessasi sanot toisen olevan pienempi paha ?
        Miten niin? Oletko sinä tuomariksikin jo alkanut vaikka et edes ymmärrä asioita?
        Sinä määrittelet siis mitä saisi tai ei saisi ?
        Voin kertoa sinulle selvyydeksi, että meistä kukaan, ei yksikään määrittele sitä.
        Se on jo määritelty Jumalansanassa. Meidän mielipiteemme on tyhjää eikä anna lupaa mihinkään.
        Näin voit laskeutua mielikuvituksesi valta-istuimelta takasin kärsivään osaasi.
        Sinulla ei ollutkaan valtuuksia luvata mitään tai leikkiä tuomaria mitenkään.
        Olet vain pelkkä kurja valehtelija lähes aina kun mietit jotakin kirjoituksissasi.
        Ehkä sinussa on arkkipiispa ainesta ? Oletko miettinyt sitä ? Hahhahhaaa..

        "Olet vain pelkkä kurja valehtelija lähes aina kun mietit jotakin kirjoituksissasi.
        Ehkä sinussa on arkkipiispa ainesta ? Oletko miettinyt sitä ? Hahhahhaaa.."

        Mäkinen ja jokkeri ovat valheissaan suurin piirtein samalla tasolla.


      • jiijäätee
        tunnusta tosiasiat kirjoitti:

        Suomen laki perustuu pääosin Raamattuun. Jos niin ei olisi, olisi ehkä sinullakin tukalammat olot , jos sinua olisi ensinkään enää elävien kirjoissa.
        Hyväksy vaan tosiasiat. Laki on ja pysyy.
        Jos niin ei olisi, niin asiat olisivat kehnosti hyvin monella.

        Ei todellakaan perustu raamattuun vaan on paljon vanhempaa perua.

        Parantaisi hieman teidän uskovaisten kuvaa itsestänne, jos ette valehtelisi niin paljoa. Nyt annatte itsestänne todella ikävän kuvan netissä; valehtelijoita, rasisteja, kaikkea erilaisuutta inhoavia.

        Missä on se teidän lähimmäisenrakkaus? Missä on se ilo tätä ainutta elämää kohtaa? Miksi haluatte että kaikki eläisivät niin kuin te elätte? Tai miksi kaikkien pitäisi luulla että teidän jumalanne on juuri se oikea ja vielä olemassa jossakin?


      • ufo tarjosi kaakaon
        luterilainen kirjoitti:

        " Saavat olla avopäinkin seurakunnissa rukoilemassa." ..ja vastaavat tietenkin HERRALLE tekosistaan, kuten sinäkin. Siinä se sinun lupasi on, pelkkää valetta.
        Toisessa puheessasi sanot toisen olevan pienempi paha ?
        Miten niin? Oletko sinä tuomariksikin jo alkanut vaikka et edes ymmärrä asioita?
        Sinä määrittelet siis mitä saisi tai ei saisi ?
        Voin kertoa sinulle selvyydeksi, että meistä kukaan, ei yksikään määrittele sitä.
        Se on jo määritelty Jumalansanassa. Meidän mielipiteemme on tyhjää eikä anna lupaa mihinkään.
        Näin voit laskeutua mielikuvituksesi valta-istuimelta takasin kärsivään osaasi.
        Sinulla ei ollutkaan valtuuksia luvata mitään tai leikkiä tuomaria mitenkään.
        Olet vain pelkkä kurja valehtelija lähes aina kun mietit jotakin kirjoituksissasi.
        Ehkä sinussa on arkkipiispa ainesta ? Oletko miettinyt sitä ? Hahhahhaaa..

        " Meidän mielipiteemme on tyhjää eikä anna lupaa mihinkään. "

        Raamattu opetta meitä erottamaan totuudn valhesta ja opettaa meille Jumalan totuuksia, jott meilläolisi asiasta tietoa ja voisimme sen kannanottonaimme eli mielipiteinämme esittää sydämenuskostamme.

        Mielipiteemme ei ole tyhjää, se on jo tieteellisestikestämätlnkin väite.

        Muutkin kommentisi ovat ilkeitä ja omituisia, itse varmaan ymmärrät puhutko tota vai valhetta. Vääristelet minkä ehdit asioita. Hyokkäyksesi tarkoitus on vaientaa Jumalaa kunnioittavat, jotta voisit levittää syntiasisi läpimenoa Jumalan sanansta vieraantuneille, eikö totta? Taisit iloita kun vääryys voitti 28.11.2014 eduskunnassa?


      • jiijäätee kirjoitti:

        Ei todellakaan perustu raamattuun vaan on paljon vanhempaa perua.

        Parantaisi hieman teidän uskovaisten kuvaa itsestänne, jos ette valehtelisi niin paljoa. Nyt annatte itsestänne todella ikävän kuvan netissä; valehtelijoita, rasisteja, kaikkea erilaisuutta inhoavia.

        Missä on se teidän lähimmäisenrakkaus? Missä on se ilo tätä ainutta elämää kohtaa? Miksi haluatte että kaikki eläisivät niin kuin te elätte? Tai miksi kaikkien pitäisi luulla että teidän jumalanne on juuri se oikea ja vielä olemassa jossakin?

        "Jos sinua ei olisi ensinkään elävien kirjoissa".

        Kyllä joo; Raamatun lakien perusteella olisin joutunut useinkin surmatuksi; jo lapsena kun olin välillä uhmakas, ja kun makasin miehen kanssa, makasin naisen kanssa jolla oli kuukautiset, tein hommia lepopäivänä.

        Mutta ei Suomen laki ole onneksi noin armoton. Se perustuu johonkin aivan muuhun kuin Raamattuun.


    • säkkiä ja tuhkaa

      Kyllä siellä on miepappejakin,, jotka toimittavat omiaan. Eiköhän tässä nyt vain ole niin, että olemme kaikki pertsaa myöten lässähtäneitä nykykristityitä.

      Meidän sietäisi kaikkien tehdä parannus.

      Jo esim. vrt. alkuseurakuntaan, ei heillä näyttänyt olla tapana olla ja jos olivat, huomautettiin hillittömästä seksielämästä, eikä mitään avioeroja ollut tarkoituksena jne. Siinä käy aina välttämättä niin, että porukka maallistuu.

      Näitä avioerojahan on kaikilla kristityillä. Olen aina ihmetellyt, jos pappi menee toisen kerran kirkossa naimisiin, eikö siinä olisi hienompi, jos käväisisi vain maistraatissa ja sitten itsekseen rukoilisi Jumalalta uuden rakastetun kanssa, eikä sitten tänne Herran kasvojen eteen tulee siunausta vaatimaan, tai paremminkin sekoittamaan muita siihen ja pakottamaan. Mutta tietysti kun kaikki ovat samoilla linjoilla, niin ei tämä sitten mitään syntiä enää ole, vaikka sekin pitäisi sanoa synniksi. Mutta emmehän me kukaan enää siedä synti-sanaa.

      Mitäs Jumala meidän silmillemme hyppii ja sanoo, että meillä on muka synti. Tuo on nyt vain yksi tietenkin, on sitä paljon muutakin, kuten kaikki tavaran ja hyvinvoinnin ahneus, eikä mikään riitä ja toiset jäävät ilman. Ei meistä enää mihinkään ole. Papit laskevat eläkkeitää ja kassakoneet - siis nykyään tietysti tietkoneohjelmissaan laskelmat, miten saadaan eläkettä ja palkkaa ja joka siirto huolellisesti , sillä turvamme on omaisuudessa ja sellaisessa. Ja yhteiskunnallisen aseman menetys vasta kamala on, sillä sitten ei pääse linnan juhliin ja sellaiseen, ja muutenkin nuoleskelemaan julkkuja, tai telkkariin. Pelkään pahoin, että olemme kaikki mennyttä, jos totta puhutaan. Länsimaa-parat, olemme hukkumassa.

      Nyt pukeutukaamme säkkiin ja tuhkaan ja tehkäämme parannus. Palatkaamme Jumalamme tykö, sillä Hän on auttaja.

    • Kirjoittaja2

      Tässä Ulla Hindbeckin kertomus papiksi valmistlmisestaan:" Tammikuussa 1977 minut vihittiin papiksi Tukholman hiippakuntaan. Oikeastaan en ollut aikonut tulla "papiksi", vaan ehkä seurakuntasihteeriksi tai mahdollisesti diakonissaksi. En ollut päämäärätietoinen. "Pappi" oli jotakin saavuttamatonta; en uskonut selviäväni siitä. Minulla oli sellainen käsitys, että papiksi ryhtyminen asettaisi minulle sellaisia kysymyksiä ja vaatimuksia, joihin en ollut kypsä. Mutta kun valmistuin, näyttivät vaihtoehdot kutistuneen. Niin seurakuntasihteereille kuin diakonissoillekin oli vähän töitä tarjolla. Papin virkoja sitä vastoin oli runsaasti."

      Ulla Hindbeckille siis pappina toimiminen oli jo alun perin jotakin savuttamtonta eikä hän uskonut selviävänsä siitä. Hän olisi halunnut seurakuntasihteeriksi tai diakonissaksi, mutta niitä töitä oli vähän. Papin virkoja sen sijaann runsaasti. Hän aloitti pappina toimimisen, mutta huomasi, että hänestä ei ollut siihen.

      • Raamatun vakavasti ottaminen johti eroon

        Kun minä "pappina", uuden raamattunäkemykseni pohjalta, halusin opettaa, että Jumala on Totuus, että Jumalan Sana on
        Totuus, että meidän on otettava Jumalan Sana vakavasti, että meidän tulee uskoa Herraan Kristukseen ja seurata Häntä
        kuuliaisuudessa, havaitsin kaiken kestämättömäksi. Koko tilanteeni oli kestämätön. Ymmärsin, miten vähän uskottava minun
        täytyi olla totisessa julistuksessa, jos halusin olla "oikea opettaja". Minähän olin ristiriidassa itseni kanssa. Minä olin pappina
        itse todiste siitä, etten ottanut Jumalaa vakavasti. Minähän osoitin, etten ITSE uskonut siihen, MITÄ SANOIN. Silloin en voinut
        odottaa, että kukaan muukaan ottaisi julistustani vakavasti. Ja siloinhan kaikki oli aivan turhaa. Kun otin Jumalan Sanan
        vakavasti, minun oli pakko jättää pappisvirkani. Sen tein joulukuussa 1985.


    • totta 1

      Oliko alkuseurakunnissa naisille varattu hallinnollisia tehtävien hoitoa joka tarkoitti myös sitä että kyvyt riitti ja ominaisuudet tehtävien hoitoon. Siihen aikaan se oli hyvä järjestely kun naisten tietämys ja koulutus oli heikompaa kuin miesten jotka toimivat perheyhteisöjen ulkopuolella ja saivat opetusta ja koulutusta uskonnosta.
      Työjako voisi ajatella silloin olevan miehet vastasi opetuksesta,sotimisesta eli turvallisuudesta sekä ulkotöistä ja naiset kodin ja perheen pakollisista töistä.
      Huomautan että minulla ei ole lopullista kantaa naispappeuteen kun en ole ehtinyt riittävästi tutustumaan aiheeseen.

      • Kirjoittaja2

        Missään kristillisessä kirkossa ei ole pelkästään Raamatun kirjaimellisen tulkinnan mukaisia pappeja, yhden vaimon miehiä eli naimisissa olevia miehiä, sillä katolisen kirkon pappien tulee olla naimattomia, samoin kuin ortodoksipiispojen ja luterilaisessa kirkossa on myös naispappeja. ( En tosin muista, voiko ortodokispiispana olla leski. )


      • Kirjoittaja2 kirjoitti:

        Missään kristillisessä kirkossa ei ole pelkästään Raamatun kirjaimellisen tulkinnan mukaisia pappeja, yhden vaimon miehiä eli naimisissa olevia miehiä, sillä katolisen kirkon pappien tulee olla naimattomia, samoin kuin ortodoksipiispojen ja luterilaisessa kirkossa on myös naispappeja. ( En tosin muista, voiko ortodokispiispana olla leski. )

        "Missään kristillisessä kirkossa ei ole pelkästään Raamatun kirjaimellisen tulkinnan mukaisia pappeja, yhden vaimon miehiä eli naimisissa olevia miehiä, "

        Siis vaimoja maksimissaan yksi :-) :-)


    • Kirjoittaja2

      Ihmettelen vähän sitä, misi, Pertsa, et nykyaikanakaan hyväksy naisia papeiksi luterilaisessa kirkossa. Muistelen lukeneni, että yliopistoon teologiaa opiskelemaan ryhtyneissä olisi enemmän naisia kuin miehiä. Ehkäpä miehiä kiinnostavat enemmän tekniset ja kaupalliset alat. Olisiko sitten parempi, että jos vain miespapit hyväksytään, niin tulisi pula papeista?

    • Kirjoittaja2 sanoi :
      Ihmettelen vähän sitä, misi, Pertsa, et nykyaikanakaan hyväksy naisia papeiksi luterilaisessa kirkossa.
      ________________
      He ovat päässeet mädättämään kirkon dogmeja sisältä käsin / todistetusti.
      Miespastorit ovat myös luopioita , mutta naispastorit ovat kyllä ehdoton ykkönen.

      • Kirjoittaja2

        "He ovat päässeet mädättämään kirkon dogmeja sisältä käsin / todistetusti. Miespapstorit ovat myös luopioita, mutta naispapstorit ovat kyllä ehdoton ykkönen."

        Millaisen kirkon ja millaiset papit sinä hyväksyt? Kelpaako sinulle Luther-säätiö?


      • yksi evl.
        Kirjoittaja2 kirjoitti:

        "He ovat päässeet mädättämään kirkon dogmeja sisältä käsin / todistetusti. Miespapstorit ovat myös luopioita, mutta naispapstorit ovat kyllä ehdoton ykkönen."

        Millaisen kirkon ja millaiset papit sinä hyväksyt? Kelpaako sinulle Luther-säätiö?

        Ei se kelpaa Pertsalle. Hänellä on oma yhden miehen seurakuntansa. Me luterilaiset kuulemma jätimme uskonpuhdistuksen kesken. Toivoisin, että hän ei veisi täällä heidänkään mainettaan ja kovin sotkeutuisi kirkkomme asioihin, koskapa hänellä on vähän vääränlainen tyyli ilmoittaa asioita.

        Pertsa on siis tavallaan yksityisyrittäjä ja toki hänelläkin ilmaisun vapaus, mutta hän antaa väärää kuvaa konservatiivista luterilaisuudesta.

        Toki hän persoonana on aikamoisen hauska, mutta tämä tyyli ei ole mitenkään mairitteleva kristitylle. Jos hän olisi ateisti, en sanoisi mitään, mutta kun kristitty ei voi riehua kuten ateisti.

        Ehkä Pertsan kannattaisi lukea se Pietarin 1. vai 2. kirjeessäkin se on, neuvo, siitä, kun kristittyjä pilkattiin jne. ja jotkut vastasivat aggressiivisesti ja siellä sitten annettiin neuvoja, miten pitää käyttäytyä, ei itse vastata aggressioon liialla aggressiolla.


      • Kirjoittaja2 kirjoitti:

        "He ovat päässeet mädättämään kirkon dogmeja sisältä käsin / todistetusti. Miespapstorit ovat myös luopioita, mutta naispapstorit ovat kyllä ehdoton ykkönen."

        Millaisen kirkon ja millaiset papit sinä hyväksyt? Kelpaako sinulle Luther-säätiö?

        Kirjoittaja2 sanoi :
        Millaisen kirkon ja millaiset papit sinä hyväksyt? Kelpaako sinulle Luther-säätiö?
        __________
        Heti kun he lakkaavat apinoimasta ev.lut. lahkoa esim. 10 käskynkin suhteen ja
        romuttavat lapsikasteen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


      • yksi evl. kirjoitti:

        Ei se kelpaa Pertsalle. Hänellä on oma yhden miehen seurakuntansa. Me luterilaiset kuulemma jätimme uskonpuhdistuksen kesken. Toivoisin, että hän ei veisi täällä heidänkään mainettaan ja kovin sotkeutuisi kirkkomme asioihin, koskapa hänellä on vähän vääränlainen tyyli ilmoittaa asioita.

        Pertsa on siis tavallaan yksityisyrittäjä ja toki hänelläkin ilmaisun vapaus, mutta hän antaa väärää kuvaa konservatiivista luterilaisuudesta.

        Toki hän persoonana on aikamoisen hauska, mutta tämä tyyli ei ole mitenkään mairitteleva kristitylle. Jos hän olisi ateisti, en sanoisi mitään, mutta kun kristitty ei voi riehua kuten ateisti.

        Ehkä Pertsan kannattaisi lukea se Pietarin 1. vai 2. kirjeessäkin se on, neuvo, siitä, kun kristittyjä pilkattiin jne. ja jotkut vastasivat aggressiivisesti ja siellä sitten annettiin neuvoja, miten pitää käyttäytyä, ei itse vastata aggressioon liialla aggressiolla.

        yksi evl. sanoi :
        Pertsa on siis tavallaan yksityisyrittäjä ja toki hänelläkin ilmaisun vapaus, mutta hän antaa väärää kuvaa konservatiivista luterilaisuudesta.
        ____________
        Siis missä kohden olen puhunut vastoin Sanaa??
        Ja mitä on konservatiivinen luterilaisuus.??:-)
        ________________________________
        "ei itse vastata aggressioon liialla aggressiolla."

        Minä olen kuule vain vähän koulusivistystä saanut katupoika enkä kruusaile
        puheitani herrakerhon malliin , vaan sanon sanottavani niin ettei viestistä
        jää mitään epäselvää.


      • yksi evl
        pertsa2012 kirjoitti:

        Kirjoittaja2 sanoi :
        Millaisen kirkon ja millaiset papit sinä hyväksyt? Kelpaako sinulle Luther-säätiö?
        __________
        Heti kun he lakkaavat apinoimasta ev.lut. lahkoa esim. 10 käskynkin suhteen ja
        romuttavat lapsikasteen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Pertsa. Ei sinulla todellakaan ole kunnioitusta mitään tai ketään kohtaan.

        "apinoimasta"

        Mitä sinä olet tehnyt? Kenen luulet rakentuneen jutuistasi täällä, tai minkään asian muuttuneen.

        Oletko sinä toimittanut seurakunnat ja jumalanpalvelukset niille, joille meidän oma kirkko ei niitä järjestä? Maksatko sinä kahta jäsenmaksua? Oletko sinä vapaaehtoinen seurakunnassa?

        Mutta kun et ole liittynyt adventisteihinkaan, joiden oppeja olet lainannut, onko sinusta mihinkään seurakuntaan, vai haluaisitko vain olla pomo? Eikö siinä vain ole aika tutkia mieltään? ja itseään eikä vain kirjoitella palstoille? ja halveksua kaikkea?


      • yksi evl kirjoitti:

        Pertsa. Ei sinulla todellakaan ole kunnioitusta mitään tai ketään kohtaan.

        "apinoimasta"

        Mitä sinä olet tehnyt? Kenen luulet rakentuneen jutuistasi täällä, tai minkään asian muuttuneen.

        Oletko sinä toimittanut seurakunnat ja jumalanpalvelukset niille, joille meidän oma kirkko ei niitä järjestä? Maksatko sinä kahta jäsenmaksua? Oletko sinä vapaaehtoinen seurakunnassa?

        Mutta kun et ole liittynyt adventisteihinkaan, joiden oppeja olet lainannut, onko sinusta mihinkään seurakuntaan, vai haluaisitko vain olla pomo? Eikö siinä vain ole aika tutkia mieltään? ja itseään eikä vain kirjoitella palstoille? ja halveksua kaikkea?

        yksi evl sanoi :
        Mitä sinä olet tehnyt? Kenen luulet rakentuneen jutuistasi täällä, tai minkään asian muuttuneen.
        ____________
        " Kenen luulet rakentuneen jutuistasi täällä,"

        Siinä on yksi monista kymmenistä tuen osoituksista.
        Herramme valitut ymmärtävät mitä puhun , mutta te muut ette näköjään
        käsitä mitään.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11369711/#comment-60770456
        7 up heaven 2017
        Pertsa on yksi tämän palstan Herran Sanan esillä pitäjistä ja sinnikkäistä väärien lausuntojen korjaajia. Niin se pitää ollakin, että vaikka asia tuntuu uskovalle yksinkertaiselta niin uskovia on kaikissa kehitysvaiheissa ja mikä on itselle selvyys voi veljelle tai siskolle olla sellainen asia, ettei ole oikein varma kuinka asia on. Jokainen meistä oli kerran nuori uskossaan.

        Pyydän Herralta voimia Pertsalle, jotta jaksaa toimia tehtävässään. Tuosta voi kertyä aika isokin palkka, jonka arvoa emme aavistakaan kun pitää parhaan kykynsä mukaan oikeaa evankeliumia esillä.


      • yks evl.
        pertsa2012 kirjoitti:

        yksi evl sanoi :
        Mitä sinä olet tehnyt? Kenen luulet rakentuneen jutuistasi täällä, tai minkään asian muuttuneen.
        ____________
        " Kenen luulet rakentuneen jutuistasi täällä,"

        Siinä on yksi monista kymmenistä tuen osoituksista.
        Herramme valitut ymmärtävät mitä puhun , mutta te muut ette näköjään
        käsitä mitään.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11369711/#comment-60770456
        7 up heaven 2017
        Pertsa on yksi tämän palstan Herran Sanan esillä pitäjistä ja sinnikkäistä väärien lausuntojen korjaajia. Niin se pitää ollakin, että vaikka asia tuntuu uskovalle yksinkertaiselta niin uskovia on kaikissa kehitysvaiheissa ja mikä on itselle selvyys voi veljelle tai siskolle olla sellainen asia, ettei ole oikein varma kuinka asia on. Jokainen meistä oli kerran nuori uskossaan.

        Pyydän Herralta voimia Pertsalle, jotta jaksaa toimia tehtävässään. Tuosta voi kertyä aika isokin palkka, jonka arvoa emme aavistakaan kun pitää parhaan kykynsä mukaan oikeaa evankeliumia esillä.

        NIin tottakai Jumala tällaisille tötteröö-seuraajilleen myös armon antaa, jotka saavat enemmän sooloilussaan vahinkoa kuin hyötyä aikaan.

        Nyt on kyse kuitenkin siitä, löytyykö mitään kunnioitusta niitä kohtaan, jotka jotain myös tekevät, eivätkä vain soita suutansa.

        Onko sinulla Pertsa mitään muuta seurakuntayhteyttä kuin tämä palsta? Siinä täytyy ottaa myös muiden neuvoja vastaan, eikä vain aina luulla tietävänsä kaikki.

        Olet lyönyt suorastaan liberaalit laudalta, olet kumonnut kaikki menneet tulkinnat ja kirkot porttoina, erehtyneinä ja mitä milloinkin. Mikään kristikunnan seurakunnista ei kelpaa, vaan tahdot oman seurakuntasi. Josta voit julistaa totuutta. Tykkäät väittelyistä ja luulet sitä Jumalan palvelemiseksi, sillä väittelyt ovat mielenkiintoisia ja sinä tiedät totuuden. Päiväsi kuluu väitellessä palstalla ja totta, sinulla on hauskojakin sanankäänteitä, mutta missä se muu kristillinen ylösnousemuselämä? Sinä olet ottanut jonkinlaisen tuomiopäivän profeetan roolin, jota Herra ei ole ojentanut sinulle, suoranainen klisee, vaikka myönnän, että balttis ehdoton ykkönen oli väärälle tielle lähteneestä kristitystä.


      • yksi evl.
        pertsa2012 kirjoitti:

        yksi evl sanoi :
        Mitä sinä olet tehnyt? Kenen luulet rakentuneen jutuistasi täällä, tai minkään asian muuttuneen.
        ____________
        " Kenen luulet rakentuneen jutuistasi täällä,"

        Siinä on yksi monista kymmenistä tuen osoituksista.
        Herramme valitut ymmärtävät mitä puhun , mutta te muut ette näköjään
        käsitä mitään.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11369711/#comment-60770456
        7 up heaven 2017
        Pertsa on yksi tämän palstan Herran Sanan esillä pitäjistä ja sinnikkäistä väärien lausuntojen korjaajia. Niin se pitää ollakin, että vaikka asia tuntuu uskovalle yksinkertaiselta niin uskovia on kaikissa kehitysvaiheissa ja mikä on itselle selvyys voi veljelle tai siskolle olla sellainen asia, ettei ole oikein varma kuinka asia on. Jokainen meistä oli kerran nuori uskossaan.

        Pyydän Herralta voimia Pertsalle, jotta jaksaa toimia tehtävässään. Tuosta voi kertyä aika isokin palkka, jonka arvoa emme aavistakaan kun pitää parhaan kykynsä mukaan oikeaa evankeliumia esillä.

        Sinulle ei riitä pelkästään uskonnollinen väittely, vaan sinun pitää saada toisen jankuttajan ja sanailijan kanssa aina viimeinen sana. Väittelet jonkun Helsinkijokkerin kanssa täällä täysin samoja juttuja naljaillen, ja kumpikin on yhtä lapsellinen, pitää saada viimeinen sana. Molemmat vanhoja ihmisiä, jotka käyttäytyvät täysin naurettavasti.

        Nyt tästä kylähullun toiminnasta, mitä harjoitat, ihmisten pitäisi muka alkaa uskomaan evankeliumi. Miksi Jumala lähettäisi pelkkiä kylähulluja näin suuria totuuksia kertomaan.

        No, seuraavaksi sanot, luulivat he Jeesustakin hulluksi. Voi ei.


      • yksi evl. kirjoitti:

        Sinulle ei riitä pelkästään uskonnollinen väittely, vaan sinun pitää saada toisen jankuttajan ja sanailijan kanssa aina viimeinen sana. Väittelet jonkun Helsinkijokkerin kanssa täällä täysin samoja juttuja naljaillen, ja kumpikin on yhtä lapsellinen, pitää saada viimeinen sana. Molemmat vanhoja ihmisiä, jotka käyttäytyvät täysin naurettavasti.

        Nyt tästä kylähullun toiminnasta, mitä harjoitat, ihmisten pitäisi muka alkaa uskomaan evankeliumi. Miksi Jumala lähettäisi pelkkiä kylähulluja näin suuria totuuksia kertomaan.

        No, seuraavaksi sanot, luulivat he Jeesustakin hulluksi. Voi ei.

        PERTSA ei tajua, ettei merkitse mitään, jos samanmielinen kehuu, ja ettei muut edes ymmärrä pertsan sanomaa.

        Se mikä Jeesukselle merkitsee, on saada "kalastaa ihmisiä" Jeesuksen seuraajiksi. Ja juuri siinä PERTSA on epäonnistunut perusteellisesti.


      • yksi evl. kirjoitti:

        Sinulle ei riitä pelkästään uskonnollinen väittely, vaan sinun pitää saada toisen jankuttajan ja sanailijan kanssa aina viimeinen sana. Väittelet jonkun Helsinkijokkerin kanssa täällä täysin samoja juttuja naljaillen, ja kumpikin on yhtä lapsellinen, pitää saada viimeinen sana. Molemmat vanhoja ihmisiä, jotka käyttäytyvät täysin naurettavasti.

        Nyt tästä kylähullun toiminnasta, mitä harjoitat, ihmisten pitäisi muka alkaa uskomaan evankeliumi. Miksi Jumala lähettäisi pelkkiä kylähulluja näin suuria totuuksia kertomaan.

        No, seuraavaksi sanot, luulivat he Jeesustakin hulluksi. Voi ei.

        yksi evl. sanoi :
        Nyt tästä kylähullun toiminnasta, mitä harjoitat, ihmisten pitäisi muka alkaa uskomaan evankeliumi. Miksi Jumala lähettäisi pelkkiä kylähulluja näin suuria totuuksia kertomaan.
        __________
        "Nyt tästä kylähullun toiminnasta, mitä harjoitat, ihmisten pitäisi muka alkaa uskomaan evankeliumi."

        Niin pitäisikin!!!!!!!!!!
        ___________________________________


      • pertsa2012 kirjoitti:

        yksi evl. sanoi :
        Nyt tästä kylähullun toiminnasta, mitä harjoitat, ihmisten pitäisi muka alkaa uskomaan evankeliumi. Miksi Jumala lähettäisi pelkkiä kylähulluja näin suuria totuuksia kertomaan.
        __________
        "Nyt tästä kylähullun toiminnasta, mitä harjoitat, ihmisten pitäisi muka alkaa uskomaan evankeliumi."

        Niin pitäisikin!!!!!!!!!!
        ___________________________________

        Eli tässä on kaiken loppu: PERTSALLA oli asia ja tyyli, mutta kaikki siis päättyi katastrofiin. Kaikki vaivannäkö meni hukkaan ja mitään ei jäänyt jälkipolville. Taisi olla historian surkein "evankelista".

        Loppu oli jo jossittelua. Ehkä rauhallisempi esiintyminen ja toisten kunnioitus, ja rakkaudella lähestyminen olisi voinut antaa paremman ja toivotun lopputuloksen. Solvaaminen ei yleensä hyvin tehoa suomalaisiin.


      • luterilainen
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Eli tässä on kaiken loppu: PERTSALLA oli asia ja tyyli, mutta kaikki siis päättyi katastrofiin. Kaikki vaivannäkö meni hukkaan ja mitään ei jäänyt jälkipolville. Taisi olla historian surkein "evankelista".

        Loppu oli jo jossittelua. Ehkä rauhallisempi esiintyminen ja toisten kunnioitus, ja rakkaudella lähestyminen olisi voinut antaa paremman ja toivotun lopputuloksen. Solvaaminen ei yleensä hyvin tehoa suomalaisiin.

        Pertsa vaan on mies paikallaan. Jos Pertsa perustaa uskonsa Raamattuun, niin teitä muita se harmittaa. Evl on pihalla Raamatusta, koska niin kovasti on kiusaantunut Pertsan suorasta puhetyylistä.
        Luulen että Pertsalla on samaa sisukkuutta kun Jobilla Jumalan suhteen. Hän uskoo Jumalaan ja Jumalansanaan. ( niin minäkin).
        Tästä syystä ei osaa kumarrella muille, sillä kukaan muu ei ole kuten Jumala.
        (kolmiyhteinen Jumala).

        Kaikkia jotka yrittävät vaikuttaa itsensä kautta, ovat heti jo hukassa. On vain yksi totuus ja se on Jumalansanassa.
        En tunne Pertsaa, mutta joskus luen näitä kirjoituksia. Pidän hänestä !
        Hänessä on suora, älykäs ja oikeamielinen tapa hoidella ajattelua.
        Miksi hän on sellainen ?
        Kysykää Jumalalta !

        Lapsikaste asiaa en ymmärrä. Jos kristityssä perheessä kastetaan lapsi kristillisyyteen osalliseksi, ei se voi olla väärin, sillä vanhemmat varmasti ajattelevat lapsen parasta. Hehän ovat vastuussa lapsensa kasvatuksesta Jumalalle. Siksi perhejärjestyskin on Jumalansanassa määritelty.


      • Kirjoittaja2
        pertsa2012 kirjoitti:

        Kirjoittaja2 sanoi :
        Millaisen kirkon ja millaiset papit sinä hyväksyt? Kelpaako sinulle Luther-säätiö?
        __________
        Heti kun he lakkaavat apinoimasta ev.lut. lahkoa esim. 10 käskynkin suhteen ja
        romuttavat lapsikasteen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Mitä sinulla, Pertsa, on lapsikastetta vastaan? Onko sinulla itselläsi lapsia? Minulle on ollut itsestään selvää, että kun itse kuulun kirkkoon, niin myös lapseni liitetäään kirkkoon.

        Ainakin asiatyylissä ja asiallisissa yhteyksissä puhutaan luterilaisesta kirkosta eikä lahkosta.


      • Kirjoittaja2 kirjoitti:

        Mitä sinulla, Pertsa, on lapsikastetta vastaan? Onko sinulla itselläsi lapsia? Minulle on ollut itsestään selvää, että kun itse kuulun kirkkoon, niin myös lapseni liitetäään kirkkoon.

        Ainakin asiatyylissä ja asiallisissa yhteyksissä puhutaan luterilaisesta kirkosta eikä lahkosta.

        Kirjoittaja2 sanoi :
        Ainakin asiatyylissä ja asiallisissa yhteyksissä puhutaan luterilaisesta kirkosta eikä lahkosta.
        ___________
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Lahko_(uskonto)
        Lahko on nykyisessä päämerkityksessään vallitsevasta kirkosta eronnut uskonnollinen ryhmä.[1] Laajemmassa merkityksessään lahko on mistä hyvänsä kirkko- tai uskontokunnasta irrottautunut ryhmä tai liike.
        ____________________________________________
        "Mitä sinulla, Pertsa, on lapsikastetta vastaan?"

        Jeesus itsekin kastettiin vasta aikuisena.


      • luterilainen kirjoitti:

        Pertsa vaan on mies paikallaan. Jos Pertsa perustaa uskonsa Raamattuun, niin teitä muita se harmittaa. Evl on pihalla Raamatusta, koska niin kovasti on kiusaantunut Pertsan suorasta puhetyylistä.
        Luulen että Pertsalla on samaa sisukkuutta kun Jobilla Jumalan suhteen. Hän uskoo Jumalaan ja Jumalansanaan. ( niin minäkin).
        Tästä syystä ei osaa kumarrella muille, sillä kukaan muu ei ole kuten Jumala.
        (kolmiyhteinen Jumala).

        Kaikkia jotka yrittävät vaikuttaa itsensä kautta, ovat heti jo hukassa. On vain yksi totuus ja se on Jumalansanassa.
        En tunne Pertsaa, mutta joskus luen näitä kirjoituksia. Pidän hänestä !
        Hänessä on suora, älykäs ja oikeamielinen tapa hoidella ajattelua.
        Miksi hän on sellainen ?
        Kysykää Jumalalta !

        Lapsikaste asiaa en ymmärrä. Jos kristityssä perheessä kastetaan lapsi kristillisyyteen osalliseksi, ei se voi olla väärin, sillä vanhemmat varmasti ajattelevat lapsen parasta. Hehän ovat vastuussa lapsensa kasvatuksesta Jumalalle. Siksi perhejärjestyskin on Jumalansanassa määritelty.

        luterilainen sanoi :
        Kaikkia jotka yrittävät vaikuttaa itsensä kautta, ovat heti jo hukassa. On vain yksi totuus ja se on Jumalansanassa.
        __________
        Koen seisovani muurinaukossa antaen ihmisille rehellisiä ja mutkattomia
        Raamatun mukaisia vastauksia torjuessani pappienkin antikristillisiä
        lausumia.
        Tehtäväni saitilla ei ole kovin laaja-alainen , mutta yritän pitää pienestä
        vastuualueestani huolta parhaan kykyni mukaan.

        Papit ovat hylänneet lauman ja se juoksentelee edestakaisin yrittäen löytää
        vastauksia joita heille ei suostuta antamaan , sillä kirkko on Mäkisen
        johdolla paljolti pimeyden vallassa.

        Koen saitin työmaakseni jossa voin vähäisine kykyineni palvella Herraani.


        Hesekiel:
        22:28 Sen profeetat valkaisevat heille kaiken kalkilla, kun näkevät petollisia näkyjä ja ennustelevat heille valheita sanoen: 'Näin sanoo Herra, Herra', vaikka Herra ei ole puhunut.
        22:29 Maan kansa harjoittaa väkivaltaa, riistää ja raastaa: kurjaa ja köyhää he sortavat, muukalaiselle tekevät väkivaltaa oikeudesta välittämättä.
        22:30 Minä etsin heidän joukostansa miestä, joka korjaisi muurin ja seisoisi muurinaukossa minun edessäni maan puolesta, etten minä sitä hävittäisi, mutta en löytänyt.


      • Kirjoittaja2
        pertsa2012 kirjoitti:

        Kirjoittaja2 sanoi :
        Ainakin asiatyylissä ja asiallisissa yhteyksissä puhutaan luterilaisesta kirkosta eikä lahkosta.
        ___________
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Lahko_(uskonto)
        Lahko on nykyisessä päämerkityksessään vallitsevasta kirkosta eronnut uskonnollinen ryhmä.[1] Laajemmassa merkityksessään lahko on mistä hyvänsä kirkko- tai uskontokunnasta irrottautunut ryhmä tai liike.
        ____________________________________________
        "Mitä sinulla, Pertsa, on lapsikastetta vastaan?"

        Jeesus itsekin kastettiin vasta aikuisena.

        "Laajemmassa merkityksessään lahko on mistä hyvänsä kirkko- tai uskontokunnasta irrottautunut ryhmä tai liike. "

        Joka tapauksessa asiallisissa yhteyksissä puhutaan aina luterilaisesta kirkosta eikä mistään lahkosta.

        "Jeesus itsekin kastettiin vasta aikuisena."

        Jos sinulla olisi itselläsi lapsia, niin ehkä ymmärtäisit sen, miksi katolisen, ortodoksisen ja luterilaiseen perheen lapset kastetaan jo pieninä.


    • yks evl. sanoi :
      Onko sinulla Pertsa mitään muuta seurakuntayhteyttä kuin tämä palsta? Siinä täytyy ottaa myös muiden neuvoja vastaan, eikä vain aina luulla tietävänsä kaikki.
      ________________
      Hoida sinä siis nuo puuhastelut - minun tehtäväni on aivan selkeästi torjua
      kaltaistesi hyökkäykset itse Sanaa vastaan.
      Tälläkin hetkellä olette Mäkisen johdolla romuttamassa koko luterilaista
      uskonnäkymäänne homoteologioillanne - hyh hyh ja hyi hyi!!!

      • yksi evl.

        Kuules nyt. Aion mennä joko katoliseen kirkkoon tai Lähetyshiippakuntaan l. sinne Luther-Säätiön seurakuntiin, sitten kun täällä käy vauhti vähän liian kovaksi. Ja kun te muut aasit ymmärrätte, että sinne pitäisi mennä, ettekä vain soita suutanne täällä. Te minusta niin suuresti "uskovaisemmat".

        Ei kun teidän mielestä pitäisi lähteä vapaisiin suuntiin hihhuloimaan johonkin epämääräiseen seurakuntaan, eikä luterilaisuus-palstalla näy kuin muutama tämän kirkon jäsen, muut ovat aina hihhulivapaasuunnista, ne kaikkein kylähulluimmat niistä porukoista, tai sitten tällaisista yhden miehen tonttu-seurakunnista kuten sinä. Sen päälle on sitten ateistien rääkymistä.


      • yksi evl. kirjoitti:

        Kuules nyt. Aion mennä joko katoliseen kirkkoon tai Lähetyshiippakuntaan l. sinne Luther-Säätiön seurakuntiin, sitten kun täällä käy vauhti vähän liian kovaksi. Ja kun te muut aasit ymmärrätte, että sinne pitäisi mennä, ettekä vain soita suutanne täällä. Te minusta niin suuresti "uskovaisemmat".

        Ei kun teidän mielestä pitäisi lähteä vapaisiin suuntiin hihhuloimaan johonkin epämääräiseen seurakuntaan, eikä luterilaisuus-palstalla näy kuin muutama tämän kirkon jäsen, muut ovat aina hihhulivapaasuunnista, ne kaikkein kylähulluimmat niistä porukoista, tai sitten tällaisista yhden miehen tonttu-seurakunnista kuten sinä. Sen päälle on sitten ateistien rääkymistä.

        yksi evl. sanoi :
        Ei kun teidän mielestä pitäisi lähteä vapaisiin suuntiin hihhuloimaan johonkin epämääräiseen seurakuntaan,
        __________
        Vapaissa suunnissa ei ole homoille mitään jakoa.
        __________________________________________
        "Ja kun te muut aasit ymmärrätte, että sinne pitäisi mennä, ettekä vain soita suutanne täällä. Te minusta niin suuresti "uskovaisemmat"."

        Kannattaa miettiä tarkoin seuraava osoitteesi sillä se ei ole mikään helppo
        asia käsittää.


      • luterilainen mieli
        pertsa2012 kirjoitti:

        yksi evl. sanoi :
        Ei kun teidän mielestä pitäisi lähteä vapaisiin suuntiin hihhuloimaan johonkin epämääräiseen seurakuntaan,
        __________
        Vapaissa suunnissa ei ole homoille mitään jakoa.
        __________________________________________
        "Ja kun te muut aasit ymmärrätte, että sinne pitäisi mennä, ettekä vain soita suutanne täällä. Te minusta niin suuresti "uskovaisemmat"."

        Kannattaa miettiä tarkoin seuraava osoitteesi sillä se ei ole mikään helppo
        asia käsittää.

        Luokittelu on tärkeää. Tärkeämpää kun asioissa pysyminen.

        " yhden miehen tonttu-seurakinnista kuten sinä."

        Huono häviäjä oli kuka ?

        Onhan se tukalaa, että yksinäinen evl. ei saa tahtomaansa määrittelyä kohdilleen ja menettää malttinsa alkaen nimittelemään.

        Kyse oli kuitenkin siitä, että nainen ei voi olla pappi.
        Moni mieskin on varmaan huono papiksi.
        Sitten joku huolestui, että kunnollisia miehiä olisi niin vähän? Ihmekös se, kun evl potki pois ne miehet, jotka tunsivat asian. Se ei kerro oikeasta uskosta ja enemmän evl vääryydestä joka talossa luuhaa tuhoten kirkkoa parhaansa mukaan.
        Se kertoo siitä, kuinka laitos tekee itsemurhaa. Se alkoi jo aikoja sitten ja vauhti kiihtyy.

        Evl kirkko sahailee oksiaan poikki, joilla itse istuu. Se on tosi tyhmää touhua.
        Oksia on jo paljon katki ja arkkipiispa rytisyttelee ihan vauhdilla lisää. Miljoonia euroja menetti pelkän hölmön mieltymyksensä kerrottuaan. Hän on niin onnellinen homoliittojensa kanssa. Hän irrottautui Raamatusta ja Jumalasta täysin. Ehkä se on tapahtunut jo aikoja sitten. Onneksi ei ole ollut tarvetta tuntea lausuntoja enempää. Hänet on mitattu ja kevyeksi havaittu. Samaa on muutkin samansuuntaiset piispat ja yksi piispatar.


      • luterilainen mieli kirjoitti:

        Luokittelu on tärkeää. Tärkeämpää kun asioissa pysyminen.

        " yhden miehen tonttu-seurakinnista kuten sinä."

        Huono häviäjä oli kuka ?

        Onhan se tukalaa, että yksinäinen evl. ei saa tahtomaansa määrittelyä kohdilleen ja menettää malttinsa alkaen nimittelemään.

        Kyse oli kuitenkin siitä, että nainen ei voi olla pappi.
        Moni mieskin on varmaan huono papiksi.
        Sitten joku huolestui, että kunnollisia miehiä olisi niin vähän? Ihmekös se, kun evl potki pois ne miehet, jotka tunsivat asian. Se ei kerro oikeasta uskosta ja enemmän evl vääryydestä joka talossa luuhaa tuhoten kirkkoa parhaansa mukaan.
        Se kertoo siitä, kuinka laitos tekee itsemurhaa. Se alkoi jo aikoja sitten ja vauhti kiihtyy.

        Evl kirkko sahailee oksiaan poikki, joilla itse istuu. Se on tosi tyhmää touhua.
        Oksia on jo paljon katki ja arkkipiispa rytisyttelee ihan vauhdilla lisää. Miljoonia euroja menetti pelkän hölmön mieltymyksensä kerrottuaan. Hän on niin onnellinen homoliittojensa kanssa. Hän irrottautui Raamatusta ja Jumalasta täysin. Ehkä se on tapahtunut jo aikoja sitten. Onneksi ei ole ollut tarvetta tuntea lausuntoja enempää. Hänet on mitattu ja kevyeksi havaittu. Samaa on muutkin samansuuntaiset piispat ja yksi piispatar.

        "Evl kirkko sahailee oksiaan poikki, joilla itse istuu. Se on tosi tyhmää touhua.
        Oksia on jo paljon katki ja arkkipiispa rytisyttelee ihan vauhdilla lisää. Miljoonia euroja menetti pelkän hölmön mieltymyksensä kerrottuaan. Hän on niin onnellinen homoliittojensa kanssa. Hän irrottautui Raamatusta ja Jumalasta täysin."
        _________
        Aivan niin.


      • Kirjoittaja2

        "Tälläkin hetkellä olette Mäkisen johdolla romuttamaassa koko luterilaista uskonnäkymäänne homoteologioillanne - hyh hyh ja hyi hyi!!!"

        Ihmisissä nyt vain on sekä heteroseksuaaleja että homoseksuaaleja. Sille emme voi hyi`ittelemällä yhtään mitään. Ehkäpä maailma kansoittuisi kovin nopeasti, jos olisi pelkästtään heteroita.


      • Kirjoittaja2 kirjoitti:

        "Tälläkin hetkellä olette Mäkisen johdolla romuttamaassa koko luterilaista uskonnäkymäänne homoteologioillanne - hyh hyh ja hyi hyi!!!"

        Ihmisissä nyt vain on sekä heteroseksuaaleja että homoseksuaaleja. Sille emme voi hyi`ittelemällä yhtään mitään. Ehkäpä maailma kansoittuisi kovin nopeasti, jos olisi pelkästtään heteroita.

        Kirjoittaja2 sanoi :
        Ihmisissä nyt vain on sekä heteroseksuaaleja että homoseksuaaleja. Sille emme voi hyi`ittelemällä yhtään mitään. Ehkäpä maailma kansoittuisi kovin nopeasti, jos olisi pelkästtään heteroita.
        __________
        Eikö sinua pelota asettua Korkeimman säätämyksiä vastustamaan?????


      • Kirjoittaja2
        pertsa2012 kirjoitti:

        Kirjoittaja2 sanoi :
        Ihmisissä nyt vain on sekä heteroseksuaaleja että homoseksuaaleja. Sille emme voi hyi`ittelemällä yhtään mitään. Ehkäpä maailma kansoittuisi kovin nopeasti, jos olisi pelkästtään heteroita.
        __________
        Eikö sinua pelota asettua Korkeimman säätämyksiä vastustamaan?????

        "Eikö sinua pelota asettua Korkeimman säätämyksiä vastustamaan?????"

        En vastusta Korkeimman säätämyksiä. Raamatusta on muitakin hyväksyttyjä tulkintoja kuin vain sen fundamentalistinen tai konservatiivinen tulkinta.

        Tässä Raamatun tulkintatapoja: 1 ) allegorinen tulkinta, 2 ) historiallis-kriittinen tulkinta, 3 ) fundamentalistinen tulkinta, 4 ) konservatiivinen tulkinta, 5 ) kontekstuaalinen tulkinta, 6 ) pelastushistoriallinen tulkinta, 7 ) eksistentualistinen tulkinta, 8 ) feministinen tulkinta, 9 ) vapautuksen teologian tulkinta.


      • Kirjoittaja2 kirjoitti:

        "Eikö sinua pelota asettua Korkeimman säätämyksiä vastustamaan?????"

        En vastusta Korkeimman säätämyksiä. Raamatusta on muitakin hyväksyttyjä tulkintoja kuin vain sen fundamentalistinen tai konservatiivinen tulkinta.

        Tässä Raamatun tulkintatapoja: 1 ) allegorinen tulkinta, 2 ) historiallis-kriittinen tulkinta, 3 ) fundamentalistinen tulkinta, 4 ) konservatiivinen tulkinta, 5 ) kontekstuaalinen tulkinta, 6 ) pelastushistoriallinen tulkinta, 7 ) eksistentualistinen tulkinta, 8 ) feministinen tulkinta, 9 ) vapautuksen teologian tulkinta.

        Kirjoittaja2 sanoi :
        En vastusta Korkeimman säätämyksiä. Raamatusta on muitakin hyväksyttyjä tulkintoja kuin vain sen fundamentalistinen tai konservatiivinen tulkinta.
        ___________
        Konservatiivi ei tulkitse = valehtele vaan tuo väärentämätöntä tietoa
        näkyville.
        Valehtelijat vain käyttävät noita nimittelyjä valehdellessaan jotta heillä olisi
        helpompi olla.


      • Kirjoittaja2
        pertsa2012 kirjoitti:

        Kirjoittaja2 sanoi :
        En vastusta Korkeimman säätämyksiä. Raamatusta on muitakin hyväksyttyjä tulkintoja kuin vain sen fundamentalistinen tai konservatiivinen tulkinta.
        ___________
        Konservatiivi ei tulkitse = valehtele vaan tuo väärentämätöntä tietoa
        näkyville.
        Valehtelijat vain käyttävät noita nimittelyjä valehdellessaan jotta heillä olisi
        helpompi olla.

        "Konservatiivi ei tulkitse=valehtele vaan tuo väärentämätöntä tietoa näkyville."

        No, tuon mukaan konservatiivi tulkitsee sitten kirjaimellisesti. Ei tulkitseminen tarkoita mitään valehtelua. Voisi olla hyvä asia, jos kenellä hyvänsä olisi työpöydällään sanakirja, josta voisi helposti tarkistaa sanojen merkitykset.

        "Valehtelijat vain käyttävät noita nimityksiä valehdellessaan jotta heillä olisi helpompi olo."

        Onpa sinulla omituinen käsitys. Minulla ei ole tapana valehdella. Erehtyä voin, unohtaa voin, mutta koskan en vasta vasten valehtele. Se kuului jo kristilliseen kotikasvatukseeni, että ei valhdella enkä.valehtele. En olisi, Pertsa, millään uskonut, että voisit kirjoittaa tänne joskus tuommoista.


      • Kirjoittaja2 kirjoitti:

        "Konservatiivi ei tulkitse=valehtele vaan tuo väärentämätöntä tietoa näkyville."

        No, tuon mukaan konservatiivi tulkitsee sitten kirjaimellisesti. Ei tulkitseminen tarkoita mitään valehtelua. Voisi olla hyvä asia, jos kenellä hyvänsä olisi työpöydällään sanakirja, josta voisi helposti tarkistaa sanojen merkitykset.

        "Valehtelijat vain käyttävät noita nimityksiä valehdellessaan jotta heillä olisi helpompi olo."

        Onpa sinulla omituinen käsitys. Minulla ei ole tapana valehdella. Erehtyä voin, unohtaa voin, mutta koskan en vasta vasten valehtele. Se kuului jo kristilliseen kotikasvatukseeni, että ei valhdella enkä.valehtele. En olisi, Pertsa, millään uskonut, että voisit kirjoittaa tänne joskus tuommoista.

        Kirjoittaja2 sanoi :
        Onpa sinulla omituinen käsitys. Minulla ei ole tapana valehdella.
        ______________
        Miksi te liberaalit sitten valehtelette esimerkiksi roomalaiskirjeen homopykälät mitättömiksi ja myös ko. kohdat toorasta vai tulkitsetteko "jotenkin" :-)??


    • korkeimman tahto?

      Jotakin peräähän tuossa täytyy olla, kun se (siis naispappina oleminen) joillekin on omantunnon kysymys. Jos siis on herkällä tunnolla, niin voi myöntää, niin kuin tuo naispappi, että eihän tämä ole oikein Jumalan edessä.
      Sitten on erikseen ne, joille uskonto ja Jumalan tahto eivät ole minkään arvoisia, niin heille se on ihan sama, onko pappina nainen vai mies.

      • korkeimman tahto? sanoi :
        Jos siis on herkällä tunnolla, niin voi myöntää, niin kuin tuo naispappi, että eihän tämä ole oikein Jumalan edessä.
        __________
        Niin - tuo entinen naispappi oli herkällä tunnolla Herransa edessä eikä hänen
        tarvitse sitä ikinä katua.


    • uudenliiton pappi

      >>>>>Jotakin peräähän tuossa täytyy olla, kun se (siis naispappina oleminen) joillekin on omantunnon kysymys. Jos siis on herkällä tunnolla, niin voi myöntää, niin kuin tuo naispappi, että eihän tämä ole oikein Jumalan edessä.
      Sitten on erikseen ne, joille uskonto ja Jumalan tahto eivät ole minkään arvoisia, niin heille se on ihan sama, onko pappina nainen vai mies.

    • Yks vaan

      Raamatun kirjaimellisen tulkinnan mukan seurakunnan kaitsijana tulisi olla yhden vaimon mies eli naimisissa oleva mies. Pelkästään noin ei ole missään kristilisesssä kirkossa, sillä katolisen kirkon pappien tulee olla naimattomia samoin kuin ortodoksipiispojen ja lutrilaisessa kirkosa on myös naispappeja.

      • rakkaus on totuus

        Mutta se ei poista totuutta.
        Sitähän tässä etsimme ja siitä haluamme pitää kiinni.
        Vaikka olisi kuinka kurjia pappeja tai papittaria, ei se poista sitä papin määrittelyä Raamatusta.
        Siksi on ihmeellistä että asiasta pitää edes keskustella.
        Raamatun ohjeet ovat ja pysyvät.
        Aivan yhdentekevää, että mitä mieltä me olemme asiasta.
        Me emme ole Raamattu.
        Kaikki Raamatun ohjeet ovat hyväksi ihmisille.
        Eksyneet ihmettelevät miksi emme tapa.


    • naispappiko

      Pertsa, onko sinun mielestäsi Suomen pahin epäkohta siinä, että meillä on naispappeja? Tuntuu vähän siltä, ettei sinulla muuta sanottavaa ole kuin että "nämä papittaret", mitä iloa sinä siitä saat ja kuulutko edes kirkkoon?

      • luterilainen

        Pertsa varmaan vastaa itsekin.
        Minusta naispappeja ei ole olemassakaan. On naisia jotka esittävät pappia ja ovat papittaria sitten olemukseltaan. Yleensä se voi tapahtua teatterissa, jossa kai ei Raamattu ole ohjekirja.
        Jos luemme Raamatusta, että pappi on yhden naisen mies, niin sitten se on niin.
        Jos kirkko on papittarien kannalla, se ei kestä enää totuutta. Se on valetta silloin.
        Kumpaa siis uskot, totuutta vai valetta?


      • naispappiko sanoi :
        Pertsa, onko sinun mielestäsi Suomen pahin epäkohta siinä, että meillä on naispappeja? Tuntuu vähän siltä, ettei sinulla muuta sanottavaa ole kuin että "nämä papittaret", mitä iloa sinä siitä saat ja kuulutko edes kirkkoon?
        _______________
        "Pertsa, onko sinun mielestäsi Suomen pahin epäkohta siinä, että meillä on naispappeja?"
        Naispappeus on Raamatun vastaista ja onko se pahin epäkohta ei ole oleellista.

        Kirkkoon en ole kuulunut enää vuosikausiin , kun näin mihin suuntaan
        saata'nanpalvelijat ovat saapastelemassa eli kohti ruskean reiän
        teologiaansa suurimmalla osalla pappeja ovatkin liperit paskan tärkkäämiä.

        Koskaan eivät uskon asiat ole olleet minkään yhteenliittymän monopoli ja
        siksi koitan ohjata tuota rupupappisakkia oikeaan suuntaan.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        naispappiko sanoi :
        Pertsa, onko sinun mielestäsi Suomen pahin epäkohta siinä, että meillä on naispappeja? Tuntuu vähän siltä, ettei sinulla muuta sanottavaa ole kuin että "nämä papittaret", mitä iloa sinä siitä saat ja kuulutko edes kirkkoon?
        _______________
        "Pertsa, onko sinun mielestäsi Suomen pahin epäkohta siinä, että meillä on naispappeja?"
        Naispappeus on Raamatun vastaista ja onko se pahin epäkohta ei ole oleellista.

        Kirkkoon en ole kuulunut enää vuosikausiin , kun näin mihin suuntaan
        saata'nanpalvelijat ovat saapastelemassa eli kohti ruskean reiän
        teologiaansa suurimmalla osalla pappeja ovatkin liperit paskan tärkkäämiä.

        Koskaan eivät uskon asiat ole olleet minkään yhteenliittymän monopoli ja
        siksi koitan ohjata tuota rupupappisakkia oikeaan suuntaan.

        PERTSA. Myös naisten laskeminen on yhtä paljon "Raamatun vastaista" joten olisi rehellistä samalla kuin puhuu naispappeutta vastaan, että puhuu myös naisten lukumäärään laskemista vastaan Raamatun vastaisena.

        Pitää olla kokonaisvalainen eikä vain yhtä asiaa pönkittäen. Yhtä pahoin Raamatun vastaisia ovat myös lepopäivinä touhuavat. Ja puolet homoseksuaalista ei ole "RUSKEAN REIÄN TEOLOGIAN" kohteena alunperinkään, ja lopuistakin vain osa. PASKA ei kuulu homoseksuaalisuuteen, mutta on PERTSAN lempiaihe.


      • ou nou
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        PERTSA. Myös naisten laskeminen on yhtä paljon "Raamatun vastaista" joten olisi rehellistä samalla kuin puhuu naispappeutta vastaan, että puhuu myös naisten lukumäärään laskemista vastaan Raamatun vastaisena.

        Pitää olla kokonaisvalainen eikä vain yhtä asiaa pönkittäen. Yhtä pahoin Raamatun vastaisia ovat myös lepopäivinä touhuavat. Ja puolet homoseksuaalista ei ole "RUSKEAN REIÄN TEOLOGIAN" kohteena alunperinkään, ja lopuistakin vain osa. PASKA ei kuulu homoseksuaalisuuteen, mutta on PERTSAN lempiaihe.

        Höpö höpö jokkeri! Näytä missä naisten laskemisen jättämisestä on tehty laki, jota kaikkien sukupolvien tulee noudattaa. Harvinaisen ymmärtämättömyyttä ja etten sanoisi typeryyttä moinen argumentointi, mitä harrastat jankkaavalla tyylilläsi. Turhaan tästäkin taas huomautan, koska ethän sinä suostu ymmärtämään. Siinä se ongelmasi on. Et suostu ymmärtämään. Olet kuin rastas, joka räkättää pertsan perässä samat kiekaisut päivästä ja viikosta toiseen. Ei noita juttujasi ota todesta kukaan uskova.

        Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten:

        "23. Ja tapahtui, että hän sapattina kulki viljavainioiden halki, ja hänen opetuslapsensa rupesivat kulkiessaan katkomaan tähkäpäitä.
        24. Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Katso, miksi he tekevät sapattina sitä, mikä ei ole luvallista?"
        25. Hän sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet, mitä Daavid teki, kun hän ja hänen seuralaisensa olivat puutteessa ja heidän oli nälkä,
        26. kuinka hän meni Jumalan huoneeseen ylimmäisen papin Abjatarin aikana ja söi näkyleivät, joita ei ollut lupa syödä muiden kuin pappien, ja antoi myös niille, jotka hänen kanssansa olivat?"
        27. Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
        28. Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra." Mark.2

        "paska ei kuulu homoseksuaalisuuteen"

        Oleellisesti. Sehän täytyy ottaa huomioon 'siinä' tilanteessa. Kyllä, niillä puolella homoista, jos tuo väitteesi nyt edes yhtään pitää paikkaansa! Et saa sitä tyhjäksi sillä, että puolustelet itselläsi (tämänhetkinen tilanteesi, aiemmin on ollut toisin) tai keksit muista heidän tapojaan.


      • ou nou kirjoitti:

        Höpö höpö jokkeri! Näytä missä naisten laskemisen jättämisestä on tehty laki, jota kaikkien sukupolvien tulee noudattaa. Harvinaisen ymmärtämättömyyttä ja etten sanoisi typeryyttä moinen argumentointi, mitä harrastat jankkaavalla tyylilläsi. Turhaan tästäkin taas huomautan, koska ethän sinä suostu ymmärtämään. Siinä se ongelmasi on. Et suostu ymmärtämään. Olet kuin rastas, joka räkättää pertsan perässä samat kiekaisut päivästä ja viikosta toiseen. Ei noita juttujasi ota todesta kukaan uskova.

        Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten:

        "23. Ja tapahtui, että hän sapattina kulki viljavainioiden halki, ja hänen opetuslapsensa rupesivat kulkiessaan katkomaan tähkäpäitä.
        24. Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Katso, miksi he tekevät sapattina sitä, mikä ei ole luvallista?"
        25. Hän sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet, mitä Daavid teki, kun hän ja hänen seuralaisensa olivat puutteessa ja heidän oli nälkä,
        26. kuinka hän meni Jumalan huoneeseen ylimmäisen papin Abjatarin aikana ja söi näkyleivät, joita ei ollut lupa syödä muiden kuin pappien, ja antoi myös niille, jotka hänen kanssansa olivat?"
        27. Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
        28. Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra." Mark.2

        "paska ei kuulu homoseksuaalisuuteen"

        Oleellisesti. Sehän täytyy ottaa huomioon 'siinä' tilanteessa. Kyllä, niillä puolella homoista, jos tuo väitteesi nyt edes yhtään pitää paikkaansa! Et saa sitä tyhjäksi sillä, että puolustelet itselläsi (tämänhetkinen tilanteesi, aiemmin on ollut toisin) tai keksit muista heidän tapojaan.

        Ei ole olemassakaan mitään LAKIA siitä, ettei naisia saa laskea. Mutta Jumala antaa jatkuvasti käskyjä laskea vain MIEHET, ei kertaakaan naisia. Sama käytäntö on myös UT:ssa.

        Voi siis hyvällä omallatunnolla sanoa, että naisten laskeminen on Jumalan vastaista ja myös Raamatun. Vai antaisiko Jumala nykyään käskynä laskea väkilukuun sekä miehet että naiset? Siitä en ole ainakaan itse kuullut. Emme kuitenkaan toimi laisinkaan kuten Raamatussa tässä asiassa toimitaan.

        Ja kaka ei kuulu homoseksuaalisuuteen. Mutta on se niinkin, että sekä heteropareilla että homoilla välillä voi anaaliyhdynnässä tulla sitä kakaa jossakin kohtaa heppiin, mutta siitä selviää kai pesulla. Yleensä homma on kuitenkin hyvinkin puhdasta.

        Homot eivät kovin yleisesti harrasta yhdyntöjä, joka heteroilla on jopa jatkuvaa toimintaa. Noin 65% homoista sitä tekee; on tutkittu, olen itse kokenut, ja nettipalstoilla on kerrottu, ettei anaalijutut ole läheskään kaikkien homojen mieleen. Mutta juuri se on lakina kielletty.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Ei ole olemassakaan mitään LAKIA siitä, ettei naisia saa laskea. Mutta Jumala antaa jatkuvasti käskyjä laskea vain MIEHET, ei kertaakaan naisia. Sama käytäntö on myös UT:ssa.

        Voi siis hyvällä omallatunnolla sanoa, että naisten laskeminen on Jumalan vastaista ja myös Raamatun. Vai antaisiko Jumala nykyään käskynä laskea väkilukuun sekä miehet että naiset? Siitä en ole ainakaan itse kuullut. Emme kuitenkaan toimi laisinkaan kuten Raamatussa tässä asiassa toimitaan.

        Ja kaka ei kuulu homoseksuaalisuuteen. Mutta on se niinkin, että sekä heteropareilla että homoilla välillä voi anaaliyhdynnässä tulla sitä kakaa jossakin kohtaa heppiin, mutta siitä selviää kai pesulla. Yleensä homma on kuitenkin hyvinkin puhdasta.

        Homot eivät kovin yleisesti harrasta yhdyntöjä, joka heteroilla on jopa jatkuvaa toimintaa. Noin 65% homoista sitä tekee; on tutkittu, olen itse kokenut, ja nettipalstoilla on kerrottu, ettei anaalijutut ole läheskään kaikkien homojen mieleen. Mutta juuri se on lakina kielletty.

        "Jumala antaa jatkuvasti käskyjä laskea vain MIEHET, ei kertaakaan naisia. Sama käytäntö on myös UT:ssa. "

        Missä se tarkalleen ottaen näkyy??


      • Yks vaan
        luterilainen kirjoitti:

        Pertsa varmaan vastaa itsekin.
        Minusta naispappeja ei ole olemassakaan. On naisia jotka esittävät pappia ja ovat papittaria sitten olemukseltaan. Yleensä se voi tapahtua teatterissa, jossa kai ei Raamattu ole ohjekirja.
        Jos luemme Raamatusta, että pappi on yhden naisen mies, niin sitten se on niin.
        Jos kirkko on papittarien kannalla, se ei kestä enää totuutta. Se on valetta silloin.
        Kumpaa siis uskot, totuutta vai valetta?

        "Jos luemme Raamatusta, että pappi on yhden naisen mies, niin sitten se on."

        Jos noin on, niin sitten ei missään kristilllisessä kirkossa ole pappeja. Mitäs nyt tehdään?


    • ABC-kirja

      Näytäpä meille alkuperäinen linkki. Nyt näyttää siltä, että olet itse kirjoittanut koko tarinan.
      Juttu näyttää olevan 26 vuoden takaa.
      Mielestäni tarinaan liittyy sisäinen ristiriita. Miksi kirjoittaja naisena ei voisi olla pappi, kun hänen tekstinsä on pätevämmin argumentoivaa kuin yhdenkään tämän palstan "miesuskovaisen"?

      • toivoisin että

        Pertsalla on tapana kopioida vain niitä osia, jotka tyydyttävät häntä, esim. jos lukee tuon koko tekstin ja myöhemmät, siinä alkaa olla mieltä ja hyviä argumentteja ja perusteita.

        Samalla tavallahan meilläkin on Suomessa vain eräänlaista liberaaliteologia-koulutusta, eikä sitten mitään muuta tukea papeille työssään.

        He eivät enää nykyään ole sellaisista taustoista, joista ennen, eivätkä he saa mitään tukea moni-ilmeisessä, eri asioita ajavassa yhteisössä, ja ovat tavallaan näin yhtä eksyneitä lampaita kuin muutkin nykymaailmassa. Asian edistämistä ei tietenkään auta pertsan kaltaiset yksittäiset palstalla raivoajat, sillä hänen ikään kuin muu käytöksensä on sellaista, ettei kukaan hänen linkkejään vaivaudu lukemaan. Hänellä on yhden miehen seurakunta, ja hän lainailee sieltä ja täältä, eikä ole luterilainen, ja jos ei homokysymystä olisi, hän kävisi luterilaisille saarnaamassa (konservatiiveillekin) kuinka olemme väärässä kaikessa ja hän ainoa oikea, halventaen kaikkea mahdollista kristillisyyttä tässä maailmassa.

        Miksi hän nyt lainaa Ulla Hindbeckiä, kun toisaalla sanoo, ettei menisi Lähetyshiippakuntaan, koska siellä "apinoidaan" Lutherin oppeja ja koska siellä on lapsikaste. Hän vie kaikilta konservatiiviluterilaisilta maineen, eikä häntä saa tokenemaan. Säänn. väliajoin hän lainaa yhtä ainoata lausumaa lhpk:lta, eivät edes kaikki sieltä, profiloiden tuota liikettä tuollaiseksi, vaikka siellä on juuri argumentteja ja myös pätevyyttä ja tehdään muutakin kuin hoetaan yhtä lausumaa, ja papit itse sanovat, ettei sinne kannata liittyä vain sen takia että vastustaa homoutta. Heidän pääintresseissään on ihan muut asiat. JOs kuuntelee esim. saarnoja ja muuta, ei tarvitse pelätä, että aletaan jankkaamaan homoista ja naispappeudesta. Muu maailma ei ole menossa helvettiin pelkästään ja muut kristityt, ilman muuta, he eivät ole siis yksi yhden miehen orkesteri, joka määrää, kuka täällä joutuu helvettiin. Se on siis tolkullisempaa, eikä keskittynyt kielteisyyteen, ei vain ole kokonaan kadotustakaan unohtanut, mutta ei lähde siitä, että olisi ainoa oikea ja erehtymätön seurakunta maailmassa.


    • ABC-kirja sanoi :
      Näytäpä meille alkuperäinen linkki. Nyt näyttää siltä, että olet itse kirjoittanut koko tarinan.
      Juttu näyttää olevan 26 vuoden takaa.
      ______________
      Siinä olisi :

      Ulla Hindbeckin todistus
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11262015/#comment-59988318
      ___
      Olen kopioinut jutun myös kotifoorumilleni :
      http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=15&t=210
      ___________________________________________
      "Mielestäni tarinaan liittyy sisäinen ristiriita. Miksi kirjoittaja naisena ei voisi olla pappi, kun hänen tekstinsä on pätevämmin argumentoivaa kuin yhdenkään tämän palstan "miesuskovaisen"?"

      Hän oli tehnyt uskonratkaisun - siksi.

      • ABC-kirja

        Kuulepas, ei tuo suomi24 kopipeistaus ole alkuperäinen linkki;)


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kuulepas, ei tuo suomi24 kopipeistaus ole alkuperäinen linkki;)

        ABC-kirja sanoi :
        Kuulepas, ei tuo suomi24 kopipeistaus ole alkuperäinen linkki;)
        ________________
        Minä löysin ruotsin puolelta heti tuommoisen videopätkän ja jos lähde
        Evangelisk Luthersk Mission ei tyydytä niin hae lisää.

        http://www.elmbv.se/index.php?option=com_content&view=article&id=291:lyssna-pa-ulla-hindbeck&catid=55:administration&Itemid=55

        I den "troende kyrkan" är Guds Ord högsta auktoritet och Kristus är Herren i sin kyrka. Här finns krav på Tro, Trohet mot Guds Ord och lydnad. Den fasta grunden är här Bibel och Bekännelse. Den troende kyrkan är i minoritet, den är hårt pressad av majoritetens "folkkyrka". I den troende kyrkan finns inga kvinnliga präster eftersom det strider mot Bibel och Bekännelse.

        Tuon tekstin alapuolella on namikka josta pääset kuulolle.
        ______________________________________________________________
        ______________________________________________________________
        Tuossa toinen todistus :

        http://www.priscilla.fi/nainen-ja-pastorinvirka/varfoer-jag-laemnade-praestaembetet

        Varför jag lämnade prästämbetet
        Kirjoittanut Ulla Hindbeck
        Ett vittnesbörd och en bekännelse av en f d "kvinnlig präst"
        Av Ulla Hindbeck
        Jag läste teol. kand. i Uppsala och var färdig med min examen på våren 1976. Under utbildningen lärde jag mig att man måste pröva allt som står i Bibeln. Det var inte säkert att allt som stod där var sant och viktigt. För människor hade skrivit och då lagt ned sina egna värderingar och sin tids samhällssyn. Det fanns legender, myter och tom sagor i Bibeln. Sådant behöver ju en modern, upplyst människa inte ta så allvarligt. Bibeln skulle tolkas med (örståndet, förnuftet.
        Hos mig fanns ingen tidigare fast grundtro p
        _____________________________________________________
        Ruotsin seurakuntalehdistöstä löytyy taatusti lisää jos haluat kaivaa
        niitä esiin.


      • ABC-kirja
        pertsa2012 kirjoitti:

        ABC-kirja sanoi :
        Kuulepas, ei tuo suomi24 kopipeistaus ole alkuperäinen linkki;)
        ________________
        Minä löysin ruotsin puolelta heti tuommoisen videopätkän ja jos lähde
        Evangelisk Luthersk Mission ei tyydytä niin hae lisää.

        http://www.elmbv.se/index.php?option=com_content&view=article&id=291:lyssna-pa-ulla-hindbeck&catid=55:administration&Itemid=55

        I den "troende kyrkan" är Guds Ord högsta auktoritet och Kristus är Herren i sin kyrka. Här finns krav på Tro, Trohet mot Guds Ord och lydnad. Den fasta grunden är här Bibel och Bekännelse. Den troende kyrkan är i minoritet, den är hårt pressad av majoritetens "folkkyrka". I den troende kyrkan finns inga kvinnliga präster eftersom det strider mot Bibel och Bekännelse.

        Tuon tekstin alapuolella on namikka josta pääset kuulolle.
        ______________________________________________________________
        ______________________________________________________________
        Tuossa toinen todistus :

        http://www.priscilla.fi/nainen-ja-pastorinvirka/varfoer-jag-laemnade-praestaembetet

        Varför jag lämnade prästämbetet
        Kirjoittanut Ulla Hindbeck
        Ett vittnesbörd och en bekännelse av en f d "kvinnlig präst"
        Av Ulla Hindbeck
        Jag läste teol. kand. i Uppsala och var färdig med min examen på våren 1976. Under utbildningen lärde jag mig att man måste pröva allt som står i Bibeln. Det var inte säkert att allt som stod där var sant och viktigt. För människor hade skrivit och då lagt ned sina egna värderingar och sin tids samhällssyn. Det fanns legender, myter och tom sagor i Bibeln. Sådant behöver ju en modern, upplyst människa inte ta så allvarligt. Bibeln skulle tolkas med (örståndet, förnuftet.
        Hos mig fanns ingen tidigare fast grundtro p
        _____________________________________________________
        Ruotsin seurakuntalehdistöstä löytyy taatusti lisää jos haluat kaivaa
        niitä esiin.

        Tällä palstalla on käyty tämä keskustelu jo 2006;) Hindbeck-sitaattia on ilmeisesti pyöritelty siellä sun täällä jo kauan. Siitä voi päätellä, että yksi nainen on luopunut papin virastaan. Ruotsissa.


    • 7+17

      Tulisipa naispiispastakin samanlainen tarina.

    • minun mielestäsi Suomen pahin epäkohta siinä että miehet eivät ole seisonut Raamatun takana ja antaneet perixi ja pästäneet naiset papixi.

      • "minun mielestäni Suomen pahin epäkohta siinä että miehet eivät ole seisonut Raamatun takana ja antaneet perixi ja päästäneet naiset papixi."

        Tietysti asiat ovat noinkin.
        Kirkko alkaa olla hengellisessä konkurssissa.


      • Löytävä Etsivä
        pertsa2012 kirjoitti:

        "minun mielestäni Suomen pahin epäkohta siinä että miehet eivät ole seisonut Raamatun takana ja antaneet perixi ja päästäneet naiset papixi."

        Tietysti asiat ovat noinkin.
        Kirkko alkaa olla hengellisessä konkurssissa.

        Uskonnot alkavat olemaan konkurssissa. Ihmiset ovat huomanneetm että ei tarvita uskontoa mihinkään. Eikä siitä ole mitään hyötyä. Elämän onnellisuus ei mitenkään riipu siitä että uskoo johonkin yliluonnolisiin jumaliin. Elämän onnellisuus lähtee elämästä itsestään :)


      • Löytävä Etsivä kirjoitti:

        Uskonnot alkavat olemaan konkurssissa. Ihmiset ovat huomanneetm että ei tarvita uskontoa mihinkään. Eikä siitä ole mitään hyötyä. Elämän onnellisuus ei mitenkään riipu siitä että uskoo johonkin yliluonnolisiin jumaliin. Elämän onnellisuus lähtee elämästä itsestään :)

        JOH 3:1-7; Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa." Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.


      • Yks vaan

        "minun mielestäsi Suomen pahin epäkohta on siinä että miehet eivät ole seisoneet Raamatun takana ja antaneet perixi ja pästäneet naiset papixi."

        No, ei tämä mikään miesten määräämä valtio ole, vaan demokratia.


    • Yks vaan

      Jos joku ei hyväksy naispapeutta, niin ei sitten hyväksy. Ulla Hindbeck ei alun perinään aikonut papiksi, mutta kun ei hänen haluamiaan töitä ollut, niin hän päätti sitten kuitenkin kokoilla ja huomasi, ettei papin työ sovi hänelle. Vaikka joku vänkäisi kuinka naispapeutta vastaan, niin tuskin enää palataan luterilaisessa kirkossa pelkkään miespappeuteen. Muuta ei voi asialle tehdä, kuin vain vängätä kesksustelupalstoilla naispapeutta vastaan. Toinen vaihtoehto on, että hyväksyy tilanteen ja/tai alkaa käydä Luther-säätiön jumalanpalveluksissa.

      • Yks vaan sanoi :
        Toinen vaihtoehto on, että hyväksyy tilanteen ja/tai alkaa käydä Luther-säätiön jumalanpalveluksissa.
        _______
        Vaihtoehtoja alkaa olla tuolla pienseurakuntien puolella.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Yks vaan sanoi :
        Toinen vaihtoehto on, että hyväksyy tilanteen ja/tai alkaa käydä Luther-säätiön jumalanpalveluksissa.
        _______
        Vaihtoehtoja alkaa olla tuolla pienseurakuntien puolella.

        "Vaihtoehtoja alkaa olla...". Eiköhän niitä vaihtoehtoja ole ollut jo pitemmän aikaa, mutta pienillä paikkakunnilla on yleensä vain se luterilainen.

        Ja hyvä huomio, Yks vaan, ettei joku työ sovi: eräs varaosamyyjä jätti työnsä, kun hän ei enää kestänyt asiakkaille valehtelua.


      • näinhän se on
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        "Vaihtoehtoja alkaa olla...". Eiköhän niitä vaihtoehtoja ole ollut jo pitemmän aikaa, mutta pienillä paikkakunnilla on yleensä vain se luterilainen.

        Ja hyvä huomio, Yks vaan, ettei joku työ sovi: eräs varaosamyyjä jätti työnsä, kun hän ei enää kestänyt asiakkaille valehtelua.

        Siis varaosamyyjälläkin on omatunto mutta liberaalipapeilla ei!


      • näinhän se on kirjoitti:

        Siis varaosamyyjälläkin on omatunto mutta liberaalipapeilla ei!

        Vai papeilla ei ole omatuntoa? Mistä niin voi päätellä? Aika omituinen juttu: ei ammatti kai anna sellaista tietoaa ulkopuolisille? Oli sitten varaosamyyjä tai pappi, niin se on kullekin henkilökohtainen asia.


      • näinhän se on kirjoitti:

        Siis varaosamyyjälläkin on omatunto mutta liberaalipapeilla ei!

        Tilanne synnyttää väkisin uusia seurakuntia .. Missä uskovaiset eivät tarvi tehdä kompromissi synnin kanssa.


      • 295
        savonarola kirjoitti:

        Tilanne synnyttää väkisin uusia seurakuntia .. Missä uskovaiset eivät tarvi tehdä kompromissi synnin kanssa.

        Siitä vaan. Ainoana evankeliumina homoasia ja oman synnittömyyden korostus.


      • Yks vaan
        näinhän se on kirjoitti:

        Siis varaosamyyjälläkin on omatunto mutta liberaalipapeilla ei!

        "Siis varaosamyyjilläkin on omatunto mutta liberaalipapeilla ei!"

        Mitä tarkoitat tuolla? Kyllä liberaalipapeiella on omatunto yhtä laila kuin konservatiivipapeillakin.


      • näinhän se on
        Yks vaan kirjoitti:

        "Siis varaosamyyjilläkin on omatunto mutta liberaalipapeilla ei!"

        Mitä tarkoitat tuolla? Kyllä liberaalipapeiella on omatunto yhtä laila kuin konservatiivipapeillakin.

        Liberaalipapit valehtelevat Jumalan sanasta. Eivät lue sitä eivätkä saarnaa kuten se on kirjoitettu.


      • Ihmettä kerrakseen
        näinhän se on kirjoitti:

        Liberaalipapit valehtelevat Jumalan sanasta. Eivät lue sitä eivätkä saarnaa kuten se on kirjoitettu.

        Fundamentalistiseurakuntalaiset korottavat itsensä Jumalan paikalle. Siitäkö Jumala iloitsee?


      • näinhän se on
        Ihmettä kerrakseen kirjoitti:

        Fundamentalistiseurakuntalaiset korottavat itsensä Jumalan paikalle. Siitäkö Jumala iloitsee?

        Eihän Jumalan paikalle kukaan ole itseään korottamassa. Mikä sinut niin sain ajattelemaan? Ihan omalta paikalta puhun ja uskovat puhuvat. Asia tosiaan on kyllä sama.


      • Yks vaan kirjoitti:

        "Siis varaosamyyjilläkin on omatunto mutta liberaalipapeilla ei!"

        Mitä tarkoitat tuolla? Kyllä liberaalipapeiella on omatunto yhtä laila kuin konservatiivipapeillakin.

        "Mitä tarkoitat tuolla? Kyllä liberaalipapeiella on omatunto yhtä laila kuin konservatiivipapeillakin."

        Ei heillä omaatuntoa ole eikä se siis voi heitä neuvoa.


      • 295
        näinhän se on kirjoitti:

        Eihän Jumalan paikalle kukaan ole itseään korottamassa. Mikä sinut niin sain ajattelemaan? Ihan omalta paikalta puhun ja uskovat puhuvat. Asia tosiaan on kyllä sama.

        Kyllä olette. Tuomioitten jakelu on törkeintä Jumalan vallan ottamista.



      • 295
        pertsa2012 kirjoitti:

        295 sanoi :
        Kyllä olette. Tuomioitten jakelu on törkeintä Jumalan vallan ottamista.
        ____________
        Laki tuomitsee homoilut ei kukaan muu.


        http://keskustelu.suomi24.fi/node/13065648/#comment-75017247

        Raamatussa Jeesus muutti lakeja ja antoi oikeuden loogiseen ajatteluun ja inhimilliseen lähimmäisen kohteluun.


      • 295 kirjoitti:

        Raamatussa Jeesus muutti lakeja ja antoi oikeuden loogiseen ajatteluun ja inhimilliseen lähimmäisen kohteluun.

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.


      • 295
        pertsa2012 kirjoitti:

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3 Mooseksen kirja:
        20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset.

        Mikset tälläiseen syntiin langennutta varoita ?


      • 295
        295 kirjoitti:

        3 Mooseksen kirja:
        20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset.

        Mikset tälläiseen syntiin langennutta varoita ?

        Loppuiko Pertsalta "muste" vai usko kun on hiljaa ?


      • 295 kirjoitti:

        3 Mooseksen kirja:
        20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset.

        Mikset tälläiseen syntiin langennutta varoita ?

        295 sanoi :
        3 Mooseksen kirja:
        20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset.

        Mikset tälläiseen syntiin langennutta varoita ?
        _________________________

        Ei tarvitse kun sinä jo sen teit.

        Kävin sitäpaitsi tuossa välissä myymässä muutaman "neliömetrin" metsää.


      • 295
        pertsa2012 kirjoitti:

        295 sanoi :
        3 Mooseksen kirja:
        20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset.

        Mikset tälläiseen syntiin langennutta varoita ?
        _________________________

        Ei tarvitse kun sinä jo sen teit.

        Kävin sitäpaitsi tuossa välissä myymässä muutaman "neliömetrin" metsää.

        Ok, tarkoitin tuolla edellisellä vähän muuta mutta olkoon. Toisen kerran sitten.


      • Yks vaan
        pertsa2012 kirjoitti:

        "Mitä tarkoitat tuolla? Kyllä liberaalipapeiella on omatunto yhtä laila kuin konservatiivipapeillakin."

        Ei heillä omaatuntoa ole eikä se siis voi heitä neuvoa.

        "Ei heillä omaatuntoa ole eikä se siis heitä voi neuvoa."

        Omatunto = se välitön siveellinen arvostelu, jonka yksilö kohdistaa itseensä, oman toimintaansa ja tahdonsuuntaansa, ihmisten toimintaa ohjaava elävä tietoisuus siitä, mikä on siveellisesti oikein ja väärin, " sisäinen ääni" . ( Lähteenä Nykysuomen sanakirja )


      • Yks vaan kirjoitti:

        "Ei heillä omaatuntoa ole eikä se siis heitä voi neuvoa."

        Omatunto = se välitön siveellinen arvostelu, jonka yksilö kohdistaa itseensä, oman toimintaansa ja tahdonsuuntaansa, ihmisten toimintaa ohjaava elävä tietoisuus siitä, mikä on siveellisesti oikein ja väärin, " sisäinen ääni" . ( Lähteenä Nykysuomen sanakirja )

        "Omatunto = se välitön siveellinen arvostelu, jonka yksilö kohdistaa itseensä, oman toimintaansa ja tahdonsuuntaansa, ihmisten toimintaa ohjaava elävä tietoisuus siitä, mikä on siveellisesti oikein ja väärin, " sisäinen ääni" . ( Lähteenä Nykysuomen sanakirja )"

        Voidaan ajatella sen olevan myös Jumalan ääni joka puhuu sinussa ja
        varoittaa väärästä toiminnasta.


      • yksinoikeusko
        pertsa2012 kirjoitti:

        "Omatunto = se välitön siveellinen arvostelu, jonka yksilö kohdistaa itseensä, oman toimintaansa ja tahdonsuuntaansa, ihmisten toimintaa ohjaava elävä tietoisuus siitä, mikä on siveellisesti oikein ja väärin, " sisäinen ääni" . ( Lähteenä Nykysuomen sanakirja )"

        Voidaan ajatella sen olevan myös Jumalan ääni joka puhuu sinussa ja
        varoittaa väärästä toiminnasta.

        Ei kai Jumalan "ääni" voi neuvoa samasta asiasta eri tavalla eri ihmisille. Vai väitätkö että olet Jumalan ainoa ja oikea "äänitorvi?


      • yksinoikeusko kirjoitti:

        Ei kai Jumalan "ääni" voi neuvoa samasta asiasta eri tavalla eri ihmisille. Vai väitätkö että olet Jumalan ainoa ja oikea "äänitorvi?

        yksinoikeusko sanoi :
        Ei kai Jumalan "ääni" voi neuvoa samasta asiasta eri tavalla eri ihmisille. Vai väitätkö että olet Jumalan ainoa ja oikea "äänitorvi?
        ___________
        Joillekin se on myös saata*nan ääni joka puhuu eli suurimmalle osalle :-)


      • Yks vaan
        näinhän se on kirjoitti:

        Liberaalipapit valehtelevat Jumalan sanasta. Eivät lue sitä eivätkä saarnaa kuten se on kirjoitettu.

        "Liberaalipapit valehtelevat Jumalan sanasta. Eivät lue sitä eivätkä saaraanaa kuten on kirjoitettu."

        Tuo ei voi pitää paikkaansa. Kyllä liberaalipapella on omatunto yhtä lailla kuin konservatiivipapeillakin. Jos puhut siitä, että pitäisi saarnata kuten on kirjoitetttu, niin tarkoitatko Raamatun kirjaimellista tulkintaa? Raamatusta on muitakin hyväksyttyjä tulkintatapoja.


      • Yks vaan
        pertsa2012 kirjoitti:

        yksinoikeusko sanoi :
        Ei kai Jumalan "ääni" voi neuvoa samasta asiasta eri tavalla eri ihmisille. Vai väitätkö että olet Jumalan ainoa ja oikea "äänitorvi?
        ___________
        Joillekin se on myös saata*nan ääni joka puhuu eli suurimmalle osalle :-)

        "Joillekin se on myös saata*nan ääni joka puhuu eli suurimmalle osalle:-)"

        Onpa sinulla omituinen käsitys. Itse en tuommoiseen usko.


      • Yks vaan
        näinhän se on kirjoitti:

        Liberaalipapit valehtelevat Jumalan sanasta. Eivät lue sitä eivätkä saarnaa kuten se on kirjoitettu.

        "Liberaalipappit valehtelevat Jumalan sanasta. Eivät lue sitä eivätkä saarnaa kuten on kirjoitettu."

        Tuo ei pidä paikkaansa, että liberaalipapit valehtelisivat. Tuommoinen väite on sitä paitsi hyvin loukkava. Raamatusta on muitakin hyväksyttyjä tulkintatapoja kuin vain sen kirjaimellinen tulkinta. Meille tavallisille yksinkertaisille ihmisille olisi tietenkin helpointa ymmärtää, jos papit tulkitsisvat Raamattua aina pelkästään kirjaimellisesti.


    • 295 sanoi :
      Siitä vaan. Ainoana evankeliumina homoasia ja oman synnittömyyden korostus
      ______________
      Homoasia on tuonut sikäli selkeyttä hengelliselle kentälle , että on helppoa
      erottaa kirkon pimeyttä lisäävät toimet ja piittaamattomuus Sanasta.

      • näin se nähdään

        Eettiset niinkuin hygieniasäännötkin ovat muuttuneet Mooseksen ajoista jatkuvasti ja tämä sukupuolisen suuntauksen hyväksyminen ihmiselle kuuluvaksi ominaisuudeksi, eikä synniksi, on Jeesuksen eettistenkin oppien mukaista.


      • No onneksi sentään Jumala eikä Jeesus jaotellut mitään seksuaalisen suuntautumisen takia. Mutta tästä näkee kuinka etäälle nykyuskova on kaikonnut Jumalan opeista. Hyvin ovat jo omilla teillään.


      • kerros sitten
        näin se nähdään kirjoitti:

        Eettiset niinkuin hygieniasäännötkin ovat muuttuneet Mooseksen ajoista jatkuvasti ja tämä sukupuolisen suuntauksen hyväksyminen ihmiselle kuuluvaksi ominaisuudeksi, eikä synniksi, on Jeesuksen eettistenkin oppien mukaista.

        Mistä kohtaa Raamatusta löydät sellaisen kohdan, että miehitys pääsee taivaaseen ja pelastuu?


      • äly ja väläys
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        No onneksi sentään Jumala eikä Jeesus jaotellut mitään seksuaalisen suuntautumisen takia. Mutta tästä näkee kuinka etäälle nykyuskova on kaikonnut Jumalan opeista. Hyvin ovat jo omilla teillään.

        Sinulle on sata kertaa postattu Raamatun kohdat joissa Jumala tuomitsee homostelun. Raamattu on Jumalan sana ja Jeesus on Jumala. Odotatko, että Jumala itse taivaasta tulee sinulle asian rautalangasta vääntämään?


      • näin se nähdään
        kerros sitten kirjoitti:

        Mistä kohtaa Raamatusta löydät sellaisen kohdan, että miehitys pääsee taivaaseen ja pelastuu?

        Matteuksen evankeliumissa Jeesus jakaa ihmiset vuohiin ja lampaisiin muilla kriteereillä kuin sukupuolisen suuntauksen takia. Täällähän törkeällä tavalla jaetaan lippuja helvettiin homoille ja heitä ihmisinä pitäville ja kuvitellaan että ihmisellä on valta ja voima niin tehdä.


      • näin se nähdään kirjoitti:

        Eettiset niinkuin hygieniasäännötkin ovat muuttuneet Mooseksen ajoista jatkuvasti ja tämä sukupuolisen suuntauksen hyväksyminen ihmiselle kuuluvaksi ominaisuudeksi, eikä synniksi, on Jeesuksen eettistenkin oppien mukaista.

        näin se nähdään sanoi :
        Eettiset niinkuin hygieniasäännötkin ovat muuttuneet Mooseksen ajoista jatkuvasti ja tämä sukupuolisen suuntauksen hyväksyminen ihmiselle kuuluvaksi ominaisuudeksi, eikä synniksi, on Jeesuksen eettistenkin oppien mukaista.
        ____________
        Mutta tuo pätee :


        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        1.Timoteuksen kirje
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu VANHURSKAALLE, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        1:10 haureellisille, MIEHIMYKSILLE, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan

        Juudaan kirje :
        1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät LUONNOTTOMIIN lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        ____________________________________________________________
        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.


      • näin se nähdään
        pertsa2012 kirjoitti:

        näin se nähdään sanoi :
        Eettiset niinkuin hygieniasäännötkin ovat muuttuneet Mooseksen ajoista jatkuvasti ja tämä sukupuolisen suuntauksen hyväksyminen ihmiselle kuuluvaksi ominaisuudeksi, eikä synniksi, on Jeesuksen eettistenkin oppien mukaista.
        ____________
        Mutta tuo pätee :


        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        1.Timoteuksen kirje
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu VANHURSKAALLE, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        1:10 haureellisille, MIEHIMYKSILLE, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan

        Juudaan kirje :
        1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät LUONNOTTOMIIN lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        ____________________________________________________________
        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

        Mooseksen kirjoissa puhutaan myös vainaja- ja tietäjähengistä ja jopa metsänpeikoista joten ei Mooseksen kirjat uskottavia nykytietoon verrattuna ole.

        Paavali luetteli kyllä pitkän listan hel-vet-tiin menijöistä mutta unohti autuaasti siitä kristittyjen vainoajat, ne jotka toimittivat heitä roomalaisille kidutettavaksi. Ei sekään kovin uskottavaa.

        Jeesus ei puhunut homoista mitään


      • näin se nähdään kirjoitti:

        Mooseksen kirjoissa puhutaan myös vainaja- ja tietäjähengistä ja jopa metsänpeikoista joten ei Mooseksen kirjat uskottavia nykytietoon verrattuna ole.

        Paavali luetteli kyllä pitkän listan hel-vet-tiin menijöistä mutta unohti autuaasti siitä kristittyjen vainoajat, ne jotka toimittivat heitä roomalaisille kidutettavaksi. Ei sekään kovin uskottavaa.

        Jeesus ei puhunut homoista mitään

        näin se nähdään sanoi :
        Ei sekään kovin uskottavaa.
        __________________
        Sinun sanasi ovat ainakin "JUMALATTOMAN" uskottavia.

        Matteuksen evankeliumi:
        12:37 Sillä SANOISTASI sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi


      • näin se nähdään
        pertsa2012 kirjoitti:

        näin se nähdään sanoi :
        Ei sekään kovin uskottavaa.
        __________________
        Sinun sanasi ovat ainakin "JUMALATTOMAN" uskottavia.

        Matteuksen evankeliumi:
        12:37 Sillä SANOISTASI sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi

        Et sitten parempaan pystynyt. Eli asiapohjaiseen puolustukseen. Uhkailut ja tuomitsemiset ovat aseettomaksi jääneen viimeiset keinot.


      • mieti sitä
        näin se nähdään kirjoitti:

        Et sitten parempaan pystynyt. Eli asiapohjaiseen puolustukseen. Uhkailut ja tuomitsemiset ovat aseettomaksi jääneen viimeiset keinot.

        Oikein pertsa vastaa kirjoituksilla.


      • näin se nähdään
        mieti sitä kirjoitti:

        Oikein pertsa vastaa kirjoituksilla.

        Miten nin? Perustelut.


      • näin se nähdään kirjoitti:

        Miten nin? Perustelut.

        näin se nähdään sanoi :
        Jeesus ei puhunut homoista mitään
        ________________
        Jeesus oli lihaksi tullut Sana ei hän koskaan Tooraa ja sen homoklausuuleita
        kiistänyt - eli :

        Matteuksen evankeliumi:
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.


    • näin se nähdään

      Äly ja väläys. Älä yritä tommosta, Raamattu on täynnä hygieniasääntöjä ja sääntöjä ja käskyjä joita , kun ihmiskunnan tieto ja inhimillisyys on kehittynyt, ei ole vuosisatoihin noudatettu. Tänä päivänä homous ja homojen tuomitseminen on yksi näitä asioita joissa on aika siirtyä omaan aikaamme.

    Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe