Kohta Suomessa saa vain valkoisia autoja

Miksi näin.

Ensin oli muodissa mustat, sitten harmaat ja nyt valkoiset. Mielikuvitukseton suomalaisautoilija haluaa ympäristöön sulautuvan suojavärin autoonsa ja ostaa samanvärisen auton kuin kaikki muut.

Paska homma, jos on käytettyä ostamassa ja haluaa esim viininpunaisen metallivärin.

Autotehtailla on iso repertuaari värivaihtoehtoja, esitteet yms., mutta suomenlaivoihin ajetaan vain valkoisia kärryjä.

28

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Valkosen värin saa ilman lisämaksua

• Jepjep3

Näin juuri.

Itse otin uuden autoni kolmivärisenä kromilistoin & somistein.

• Monessa mallissa on vain valkoinen tai musta mitkä saa ilman metallinhohtoväriä ja on heitä jotka ei huoli tuota metallinhohtoa ja siksi ottavat valkoisen

• siksi noin

Pesraukinen käytetyn ostajan pitää olla nöyrä ja tyytyä siihen mitä sattuu saamaan.
      Osta ...tana uusi, niin saat valita värin.

• advanced.

Vauva vaan valittaa auton "väärästä" väristä.

Kuule jos auton väri on niin iso ongelma, säästä rahaa, hanki käytetty autosi vaikka Saksasta jos ei meinaa Suomesta löytyä autoa käytettynä haluamasi värillä.

Toinen vaihtoehto on ensin säästää rahaa, sitten maalauttaa ostamasi käytetty auto haluamasi väriseksi ammattilaisten tekemänä työnä jos et osaa itse autoa maalata.

Nämä on vaihtoehdot jos et osta uutta autoa.

• Väri on erittäin tärkeä jopa jälleenmyynti arvossa ja ulkonäkö tietenkin

• parempi autoilija
        autoilija kirjoitti:

Väri on erittäin tärkeä jopa jälleenmyynti arvossa ja ulkonäkö tietenkin

väristä on kaupassa haittaa vain jos se on liian räikeä, kaikki normivärit kelpaa täydestä arvostaan aina.

• ???
        parempi autoilija kirjoitti:

väristä on kaupassa haittaa vain jos se on liian räikeä, kaikki normivärit kelpaa täydestä arvostaan aina.

Onko noin? Mihin väite perustuu?

Itse veikkaisin, että tällä hetkellä esimerkiksi keltainen auto saattaisi olla jopa helpommin myytävä kuin nämä hiirenharmaat, joiden joukosta ei meinaa omaansa löytää marketin parkkipaikalla.

Ainakin minä olisin voinut väristä maksaa muutaman satasen ylimääräistäkin, mutta minkäs sille voi että käytettynä oli tarjolla vain erilaisia harmaan sävyjä...

• on väliä
        ??? kirjoitti:

Itse veikkaisin, että tällä hetkellä esimerkiksi keltainen auto saattaisi olla jopa helpommin myytävä kuin nämä hiirenharmaat, joiden joukosta ei meinaa omaansa löytää marketin parkkipaikalla.

Ainakin minä olisin voinut väristä maksaa muutaman satasen ylimääräistäkin, mutta minkäs sille voi että käytettynä oli tarjolla vain erilaisia harmaan sävyjä...

Itselläni oli pinkkiin väriin maalattu auto, oli nettiautossa myynissä 2 kuukautta ja tuli vain yksi soitto ja myyjä tarjos vain puolet mitä pyysin, kun saas valkoinen auto meni kaupaksi samana päivänä ilman tinkimistä.

• arki faktaa
        ??? kirjoitti:

Montako autokauppaa olet autoliikkeen kanssa tehnyt?
        Kyllä kauppias haluaa sellaisen auton varastoonsa joka kelpaa useimmille, ei vai sille yhdelle huomion kipeälle teinille.

• ???
        arki faktaa kirjoitti:

Montako autokauppaa olet autoliikkeen kanssa tehnyt?
        Kyllä kauppias haluaa sellaisen auton varastoonsa joka kelpaa useimmille, ei vai sille yhdelle huomion kipeälle teinille.

Ostopuolella olen aina ollut, kun autoliikkeessä olen asioinut.

Eikä tuo värikysymys niin itsestäänselvä ole. Jos asiakas haluaa autonsa harmaana, niin vaihtoehtoja on aina vähintään kymmeniä. Miksi asiakas ostaisi harmaan Avensiksen tai Octavian juuri sinun liikkeestäsi kun naapurissa on myynnissä toinen täsmälleen samanlainen ja viereisessä kylässä tusinan verran? Jos taas liikkeessäsi on vähän erikoisemman värinen auto, samanlaisia ei välttämättä ole koko maassa myynnissä toista. Et tarvitse kuin yhden ostajan joka haluaa sellaisen ja hän hakee sen sinun liikkeestäsi, vaikka kauempaakin.

Ja tuskin se harmaakaan väri vaihtohyvitystä nostaa, jos kauppiaan rivistössä on jo ennestään kolme yhtä harmaata. Mitä minä olen juttuja kuullut autokaupoista niin myyntitilanteessa väri on aina väärä.

• lisähintaan

Vielä 80-luvulla Japanilaismerkit eivät veloittaneet metallivärilisää joten useimmat autot olivat upeita metallihohtoisia maalipinnaltaan. Sitten ahneus vei senkin edun ja niinpä metallivärit ovat harventuneet huomattavasti ja perusvärien valikoima on hyvin kapea, ei ole oikeastaan kuin musta, valkoinen tai punainen. Edes sinistä ei taida enää olla juuri millään merkillä perusvärisenä ja jos on niin eiköhän siitäkin nyljetä lisähintaa 8aatana.
      Meneekö tämä taas siihen mille naureskeltiin jo joskus 50-luvulla että uusi auto Anttilan hintaan 9.999,9 euroa ilman moottoria, penkkejä, maalipintaa, peilejä, ovia, konepeltiä ja takaluukkua, em. osat lisähintaan...

• paskat oli maalit

Japanin metalliväri ei ollut tuolloin kaksikomponenttimaali, siksi se ei maksanut lisää.

• 213213

Ns. premiumit on aina olleet mustia tai valkoisia. Katsos kun pitää saada se halvin kalliillta näyttävä malli alle niin ei sitten ole varaa maaliin.

Työsuhdeautot on käytännössä aina perusvärisiä (musta, valkoinen tai hiton ruma punainen) koska maali on lisävaruste ja sen vaikutus auton arvoon 3 vuotiaana on puhdas nolla.

• kestääkö menttaali?

Premuimien valkoinen ja musta on usein metalliväri, vaikka ei sitä tyhmempi ja kateelinen heti huomaa.

• Pastkat nastat

Nastarengaskaudella kaikki autot ovat tien värisiä - varmaan olette huomanneet!

• Sustatuntuuvaan

Eikös tästä väriasiasta ollut juuri hiljattain tutkimustakin muistaakseni talouselämässä....anyway, kyllä se suomalainen suosikkiväri on edelleen eri metallihohtoharmaat ja punaisen sävyt. Jossain eteläisessä Suomessa taisi valkoinen olla mukana top5 väreissä.

• Tienväri

Nastarenkaiden irroittaman tien väri on kaikkein yleisin.

• Muodin mukaan

Tosin hyviä perusvärejä on aina neutraalit metallivärit ja selkeät perusvärit. Valkoinen menee hyvin ainoastaan kun se on muodissa. Kun muoti menee ohitse, valkoinen tiputtaa auton hintaa hyvää perusväriä enemmän. Se on melkein yhtä paha kuin keltainen, oranssi tai vastaava räikeä väri. Onneksi vielä 70-80-lukujen taitteen jälkeen valikoimiin ei ole tullut (ei metallihohtoisia) hailakan sinistä, kirkkaan sinistä, myrkyn vihreää, hailun keltaista, beigeä, sinapin ruskeaa...

• Oranssiii

Kyllä oranssista metalliärisestä autosta voi aina tonnin pari enemmän maksaa. Postin oranssit ja muut lattean yksisävyist oranssit voi viedä romikselle.

• kelpaa aina

Valkoinen on tullut jäädäkseen ja on ollut aina vakiovalikoimassa.

• Värillä väliä
        Oranssiii kirjoitti:

Kyllä oranssista metalliärisestä autosta voi aina tonnin pari enemmän maksaa. Postin oranssit ja muut lattean yksisävyist oranssit voi viedä romikselle.

Esim. huoneistokeskuksen autot on nykyään teipattu oranssiksi ja taitaa perusväri olla musta alla, eli juuri tuon takia kun olivat aikas hankalia myytäviä eli näkyi hinnassa.
        Kerman värinen saksalainenkin on varma valinta, ajettu saksassa taksina ensin puolimiljoonaa.

• ???
        Värillä väliä kirjoitti:

Esim. huoneistokeskuksen autot on nykyään teipattu oranssiksi ja taitaa perusväri olla musta alla, eli juuri tuon takia kun olivat aikas hankalia myytäviä eli näkyi hinnassa.
        Kerman värinen saksalainenkin on varma valinta, ajettu saksassa taksina ensin puolimiljoonaa.

Toinen syy taitaa olla, että oikeaa oranssin sävyä ei ole yhdenkään autovalmistajan mallistossa, useimmilla ei yhtään oranssia vaihtoehtoa. Teippaaminen tulee myös maalaamista halvemmaksi ja teipin alla alkuperäinen maalipinta säilyy virheettömänä.

• oranssi taunus

Miettikääs kun nämä valkoiset täyttävät käytettyinä autokaupat ja ovat pois muodista. Sitten saa halvalla...

• White lease

Liisarikuskit ottaa valkoisen, kun sen saa yleensä ilman lisähintaa ja ei nosta siten verotusarvoa ja jatkuvasti likaisen näköisen auton voi pesettää virman piikkiin, toki meneehän siellä pesujonossa vapaa-aikaa hukkaan.

• reiska59

Valkoinen on mitäänsanomaton väri samoin mustakin.Pestä saa jatkuvasti.

• kumipyörä

Turhamaista valita käytettyä autoa pelkästään värin.perusteella sattuen vaan olevan muodissa just nyt. Joku voi oikeasti haluta juurikin vaikka keltaisen tai vihreän ja voi tehdä löydön, esim.tekniikan suhteen. Auto voi kestää vaikka 20 v. Tulee Se harvinaisemman värinen auto muotiin kuitenkin joskus. Kaikki autothan on valkoisia ennen lopullista väriä, joten on kuin pohjamaalisella vain ajaisi:D

• Eesau8

Minulla on ollut valkoinen auto aina vuodesta 1981 alkaen.
      Eikä se pesun suhteen ole vaikea pestä. Pienet naarmutkaan ei siinä näy .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2169
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      15
      2156
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1642
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      130
      1576
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      474
      1340
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      87
      1125
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      54
      961
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      911
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      234
      834
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      361
      832
    Aihe